PlayStation.Community

2010.06.22. 22:42 Interjú
23 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Tudományos fantasztikus Notre Dame-i toronyőr.

(A 2010-es E3-on lehetőségem nyílt, hogy leüljek beszélgetni a Tecmo Koei hamarosan megjelenő, Quantum Theory című Playstation 3 játékának producerével, Shibata Makatóval. Az interjú során, amely egy fordító közreműködésével zajlott, Shibata-san beszámolt nekünk a játék történetéről, hogy miért váltottak exkluzívból multiplatformra, valamint, hogy miben különbözik a game a Gears of War-tól, sok más dologgal egyetemben.)

Kezdésként, mesélnél kérlek a Quantum Theory hátteréről? Miről szól tulajdonképpen a game, mi a fő cél benne?

A történet egy olyan világban játszódik, amelyben a civilizáció összeomlott. Vannak ezek a bizonyos tornyok, melyek egy korábbi társadalom maradványai, s amik csak úgy előbukkantak. A sztori ott kezdődik, hogy a főszereplő Sid megpróbál ezek közül egy bizonyosat elpusztítani. A tornyokat „Arc”-oknak nevezik, és Sid már többet is megsemmisített korábban, alapvetően bosszúból. Később fokozatosan kiderül, mi is pontosan a főhős célja ezzel.

Jelképeznek valamit ezek a tornyok? Szolgálnak valamiféle célt?

A tornyoknak önmagukban is van céljuk, de az igazi rendeltetésükre majd a játék közben derül fény.

Szóval nem árulhatsz el nekünk mindent, ugye?

Így van. Annyit azonban elmondhatok, hogy Sid a társaival járja a világot, és sorra támadja meg ezeket a tornyokat, de a küldetése során eddig mindenki meghalt körülötte. Ezért akar bosszút állni.

Tehát ő egy csapat tagja?

Igen, eredetileg egy „toronypusztító” osztag tagja volt, de már csak ő maradt életben. A történet szerint az egyik ilyen fura épületben találkozik majd újdonsült társával, Filénával.
Kicsoda valójában Filéna? Hogyan kapcsolódik ő a történetbe?

Filénával már a Toronyban fogsz összefutni. Van egy olyan jelenség, amit „diablózisnak” neveznek, és ez megváltoztatja a Tornyot; ezek az „épületek” valójában élnek, de a diablózis, mint egyfajta rák, átformálja őket. Filéna ezt akarja megakadályozni és megőrizni a Tornyot olyannak, amilyen.

Muszáj közben megkérdeznem: mit gondolsz arról, hogy a Quantum Theory-t a Gears of War-hoz hasonlítják? Mit teszi ezt a játékot mégis másmilyenné, igazán különlegessé?

Jelen esetben egy fedezékharcon alapuló, külsőnézetes lövöldözős játékról van szó, de próbáltunk több akciót csempészni a stílusba. Úgy érezzük, hogy egyrészt a fedezékek használata meghatározó jellegű a harcot tekintve, másrészt pedig a főhősnővel, Filénával történő együttműködés is igen fontos.

Ha már Filénáról esett szó. Lehet már egy ideje tudni, hogy a Siddel való kombó-támadások során lehetőséged van arra, hogy őt az ellenségekre hajítsd. Miket lehet még együtt csinálni?

Alapvetően kétféle dobás van. Ha csak simán megnyomod a gombot, akkor az ellenfelek fölé tudod őt hajítani, és ilyenkor egy kábító gránátot fog az alatta levőkre dobni. Ha nyomva tartod a gombot, akkor egy bizonyos ellenfelet megcélozva tudod őt a célba juttatni, egy igen erős támadás keretében.

De természetesen nem csak ezt a két dolgot lehet vele csinálni, taktikázásra is van lehetőség. Hogy meglepd ellenfeleidet, mögéjük is dobhatod őt, vagy akár a tömeg közepébe. Ha úgy adódik, hogy a fegyvereddel nem tudsz lelőni valakit, mert túl magasan van, akkor fel is dobhatod oda Filénát. Nagyjából így lehet majd ezekkel a dolgokkal taktikázni.

Ezen kívül van kétféle közelharci támadás is, amit vele együtt tudsz majd végrehajtani. Az egyik a környéken levő összes ellenséget elintézi, míg a másik egy különálló ellenfélre fókuszáló támadás. Ennek a kétféle kombinált támadásnak is három szintje van, tehát míg eleinte csak sima ütéssel kezdesz, később már egyszerre hármat is bevihetsz.

Ennek értelmében, az első gombnyomásra Sid kezdi a támadást, és ha jól időzítesz, a másodikra Filéna a levegőbe ugrik, és harmadik alkalommal pedig – újfent időben lenyomva a gombot –, együtt fognak ütni, egy kung-fu filmhez hasonlatos jelenetben.
A játék egy igen darkos és részletesen kidolgozott művészeti stílussal bír. Volt valami inspirációtok, amikor ezt megalkottátok?

Alapvetően egy különleges művészeti stílussal próbáltunk előállni. Mikor először lépsz be majd a toronyba, akkor egy igen szép helynek fog majd tűnni. Egy nyitott, színpompás, mozaikos ablakokkal berendezett világot fogsz látni. Viszont ahogy haladsz felfele, szembetűnik majd a diablózis hatása, ahogy átalakítja a tornyot egy sokkal gótikusabb, eltorzultabb irányba.

Mikor a Quantum Theory-t először bejelentették, kezdetben úgy volt, hogy PS3 exkluzív lesz. Később multiplatform játékká vált. Volt ennek valamilyen különlegesebb oka?

A Koei-vel történt összeolvadás során lehetőségünk nyílt olyan technológiák elérésére, hogy ennek előnyeit kihasználva több platformra is fejlesszünk, tehát Xbox 360-ra is.

Értem. Azért kérdeztem, mert emlékszem még, hogy 2009 júniusában a Tecmo azt állította: a Quantum Theory azért PS3 exkluzív, mert „a PS3-nak van a legerősebb hardvere”.

Mi most is természetesen úgy gondolunk a PS3-ra, mint egy igen nagy tudású rendszerre. Mikor először mérlegeltük a lehetőségeinket, úgy gondoltuk lesznek olyan dolgok, amiket nem tudunk megcsinálni Xbox 360-on, de a Koei-nél megvolt a technika ahhoz, hogy ezeket létrehozzuk.

Vannak azért kisebb eltérések a hardver különbözőségei miatt, ezért különféle fejlesztésekbe fogtunk, hogy mindkét rendszerre kiegyensúlyozzuk a programot. Összességében képesek voltunk portolni a játékot – pontosabban az arról alkotott képünket – az Xbox 360-ra is, mert a Koei-től megkaptuk ehhez a támogatást.

A Tecmo a múltban mindig csak egy gépre koncentrált, és ha portolták adott játékot, azt mindig később tették, az új hardverre fókuszálva. A Koei-nek ebben a tekintetben nagyon más a stílusa, ők sokkal több multiplatform játékot készítettek már, egyszerre egyidejűleg. Ezzel az összeolvadással tehát lehetőségünk nyílt, hogy tapasztalatot cseréljünk a multiplatformosítás keretében.

A Quantum Theory végig a toronyban fog játszódni?

Nagyrészt igen, de valójában majd egy másikból fogsz kezdeni, és látható lesz majd, ahogy Sid abból kijutva eléri a fő helyszínül szolgáló Tornyot, és oda bejut. Lesz olyan rész is, ami egy teljesen más helyszínen játszódik, egy korábban történt eseményre való visszaemlékezéskor.

Amit még meg szerettem volna kérdezni az, hogy az olyan játékok, mint pl. a BioShock, szintén egy zárt térben játszódnak, de a környezet folyamatosan változik. Láthatunk majd nagyobb környezetbeli változásokat a Quantum Theory-ban is? A BioShock esetében ez remekül működött.

Több különféle környezetet láthatunk majd a Tornyon belül. A játék elején levő pályák, beleértve a Tornyon kívüli, banditák uralta várost is, még nagy kiterjedésűek, színesek és elegáns megvalósításúak lesznek. Ezek nagyban különböznek majd a játék végső helyszíneitől, amelyek teljesen torzak és horrorisztikusak a mutáció miatt. Így több különféle környezet lesz majd látható, még egy üvegház is.
Lesznek olyan egyedi fegyverek a játékban, amelyek csak a Quantum Theory-ban találhatóak meg?

Több különféle fegyver van a játékban. Például lesz olyan lézervető is, ami egy felületen megtörő sugarat lő ki, ami a pattogástól egyre erősebb. Szóval, ha van egy ellenfél abban helységben, ahol vagy, és rálősz, minél később találja el a megtört lézersugár, annál nagyobb az esélye, hogy egy lövéssel leterítheted. Ez majd különösen többjátékos módban lesz hasznos, ahol egy kisebb környezetben, bátran útjára engedheted a lövedéket, hogy egyre felerősödve elintézze az ellenfeleidet. A játékban természetesen megtalálhatóak lesznek a már ismert fegyvertípusok is: shotgunok, gépfegyverek, gránátvetők.

Milyen multiplayer módokkal találkozhatunk majd?

Három fő online mód van a játékban. Ott a Battle Rail, ami a Deathmatch-nek felel meg, aztán van még team Deathmatch, és ott az Őrző mód. Van egy negyedik is, amelyben a saját szabályaid szerinti játékot indíthatsz.

Online lehetőséged lesz női karakterrel is játszani. Őrző módban a csapat vezetője lesz ez a nő, és amíg ő életben van, addig ti is újraéledtek majd, de ha meghal, akkor már nem lesz erre lehetőségetek.

A női karakterrel egyébként egy kicsit más lesz az akció, mert gyorsabb és hajlékonyabb, de egyúttal sérülékenyebb is. Viszont közelharcban erősebb!

A Tecmo Koei általában nem készít lövöldözős játékokat. Ezúttal miért vágtak bele mégis?

A Tecmo természetesen az akció- és verekedős szoftvereiről híres. Legújabb játékunkkal új kihívást kerestünk. Több más stílust is megfontoltunk, de a lövöldözősek igen népszerűek, különösen nyugaton. Úgy gondoltuk hát, hogy megfelelő kihívás lenne számunkra egy olyan program elkészítése, amely a meglévő mezőnyben megállja a helyét.

Köszönöm az interjút, Shibata-san.

(Az interjú teljes egészében a Scrawl tulajdona. Mi csak a fordítást készítettük. Köszönjük. EU megjelenés: 2010. november 12.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. Daxard  PlayStation.Community tag
2010.07.02. 10:42:50
LV2
tök jó a videó
PSN ID : DaxHu
22. Lotar  PlayStation.Community tag
2010.06.27. 20:38:20
LV17
a vidi végén olyan mintha kezet akarna fogni vele .sorry :)
psn/sen id: pcpmate
21. Lotar  PlayStation.Community tag
2010.06.27. 20:33:23
LV17
Már elejétől fogva tetszik . Ráadásul egyre jobban . Kösz az infókat .
psn/sen id: pcpmate
20. KROTCHY  a here
2010.06.26. 19:27:21
LV29
Semmi coop? Kár ...
Playing: Uncharted 3 multi
19. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.06.24. 06:21:44
LV12
Válasz 18. kurogane üzenetére:
Hát azért én hajigatnám <:)
18. kurogane  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 19:51:12
LV6
Képek/videok alapján nagyon tetszik a világ ahol játszódik és a karakterek is a lány kivételével...túlságosan cicababa .
2010.06.23. 19:27:47
LV1
Válasz 11. DAHANDE üzenetére:
ugyan ez ugrott be nekem is mikor megláttam. a főhős és az egész kinézete (fegyverrel együtt) elég semmilyennek ill. unszimpatikusnak tűnik.
azon felül ha maga a gameplay odacsapós lesz egy demo próba utána, akkor akár vétel is lehet belőle :)
psn id: anyadlohaton
16. REWEN87hu  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 17:21:50
LV8
Válasz 8. belo üzenetére:
csak tűnik
PS3 ID: rewen87hu ps4 id: vsanya87
15. wallace  Dark Passenger
2010.06.23. 17:17:48
LV18
Iszonyúan várom ezt a QT-t.
14. JeTi  passive aggressive
2010.06.23. 17:02:33
LV20
Érződik benne szerencsére némi japán hatás. Hurrá!
mert a mustár az sárga ketchup
13. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 15:48:48
LV12
Válasz 12. maarsziii üzenetére:
Nem lesznek már vannak, benne van a japán kreatív faktor a cuccban, ki kell próbálni!
12. maarsziii  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 15:01:48
LV4
Továbbra sem tetszik az elképzelés, nem nekem találták ki. Félő, hogy a HAZE sorsára jut. Azért biztos lesznek Quantum Theory fanok is. :)
Utópiákra nagyobb szükség van, mint nem.
11. DAHANDE  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 13:23:27
LV7
A főhős arcra olyan mint egy zombi,nem bejövős.
FMA Brotherhood - best anime ever
10. martin  Főszerkesztő
2010.06.23. 13:09:50
LV27
Válasz 3. EmThor üzenetére:
Igen, ezek a legújabb képek. Nagyon jól néz ki a cucc.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2010.06.23. 12:02:21
LV21
A Stílus nagyon odabaszós!!!!
8. belo  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 11:06:50
LV7
Jobbnak tűnik, mint a Gears of War.
Go Gunners!
7. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2010.06.23. 07:42:21
LV20
Egy pillanatra azt hittem Gears of War :P
Don't Tempt My Dark Passenger
6. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 07:41:02
LV15
Ennek a játéknak a képi világa nagyon megtetszett. Ezeket az új infókat még soha eddig nem olvastam sehol. Kösz Emthor. :-))
PSN - CountofHell_HUN
5. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2010.06.23. 00:58:08
LV7
A video komoly, a történet szintén, és mehetünk női karakterrel! Tuti vétel!
Köszönjük a fordítást és persze az infokat, Shibata-san! (Arigató Gozajmasz )
"Omae wa mou shindeiru..."
2010.06.23. 00:30:30
LV5
Coop-ról nem esett szó ,gondolom azért mert nem lesz:(
Csúnyán törik !!!4!
3. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.06.22. 23:52:42
LV12
Fú ezeket a képeket nem is láttam. Balgaság volt elsőre "lezsírszofvór" klónozni! Ennél böszmébb lesz, a kiccsaj meg kawaii ^_^
2. noozi  PlayStation.Community tag
2010.06.22. 23:11:30
LV17
Egy pillanatra azthittem valami jó RPG cucc :D
PSN ID; No_Ozi_
1. barnoca  PlayStation.Community tag
2010.06.22. 22:47:04
LV18
Egy pillanatra azt hittem kint voltál az E3-on.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
RAD (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:55 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!
Super Blood Hockey (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:43 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Kocahokizóknak?
Catherine: Full Body (PlayStation 4)
2019.09.15. 12:50 Kedvcsináló
13 hozzászólás
Szerző: eszg_
A vonzás szabályai.
PlayStation - itt a Tokyo Game Show 2019 menetrendje
2019.09.15. 10:00 [TGS] 2019
20 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Időpontok és a teljes ismert játéklista.
SNK 40th Anniversary Collection (PS4, PSN)
2019.09.14. 12:22 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: JediEco
Soha Nemjátszott Klasszikusok.
Mozi - Az: Második fejezet
2019.09.13. 14:28 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Huszonhét évvel később...
Stranger Things 3: The Game (PS4, PSN)
2019.09.13. 10:43 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Most akkor nézzem vagy játsszam?
MXGP 2019:THE OFFICIAL MOTOCROSS VIDEOGAME (PS4)
2019.09.12. 14:23 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Motoros dagonyázás unalomig ismételve.
Life Is Strange 2 - Episode 4 (PS4, PSN)
2019.09.09. 14:30 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Petunia
“Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, a mi elveszett.” (Lukács 19:10)
Retrospektív - Batman - A denevérember
2019.09.09. 14:19 Cool-Túra
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Harminc éve tartó tánc a sápadt holdfénynél.