PlayStation.Community

2010.05.27. 22:00 Játékteszt
113 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Az idő viharos óceánján.

Sok idő eltelt azóta, hogy anno a ’90-es évek elején számítástechnika órán fáradhatatlanul nyomtuk az ősi, legelső Prince of Persiát. A cucc először, de akkoriban még nem mindörökre szította fel bennem a játékok iránti, mostanra olthatatlanná vált szenvedélyt; ám „közös múltunkon” túl a témaválasztás is oka annak, hogy a perzsiai Herceg köré felépített saga mára az egyik legkedvesebb sorozatommá vált. Egész pontosan odáig fajultam, hogy a – napjainkban újfent klasszikusnak nevezhető – PS2-es trilógiát minden nyáron előveszem és szinte változatlan lelkesedéssel játszom végig. Bár némileg mindhárom rész eltér egymástól, a kiváló grafika, remek szavatosság, nagyszerű ötletek, fülbemászó hangzásvilág és utánozhatatlan hangulat egyaránt és azonos mértékben jellemző rájuk. A jól bevált receptet a Ubisoft 2008-ban lecserélte, hogy a friss konzolgeneráción egy új és legfőbb hozzávalóit tekintve tényleg forradalmi alkotással rukkoljon elő. Ahogy ilyenkor lenni szokott, ez a Prince of Persia erősen megosztotta a rajongótábort. Ugyan az első Assassin’s Creed monotonitásának rákfenéje ezt az anyagot is megfertőzte, jómagam mégsem csatlakoztam a fanyalgók pártjához, mert a látványvilág és mindenek felett a hangulat tökéletesen rendben volt.

A cucc azonban bizonyára mégis leverte a csúnya anyagiak képezte lécet, ha a Ubi úgy döntött, hogy a következő Prince of Persiában térjenek vissza a tulajdonképpeni gyökerekhez. (Ez is így szokott történni, amikor a forradalmi újítások szokásosan megosztják a hívek gyülekezetét.) A kiadó biztosra ment, mert a kisdedet egy, a sármos Jake Gyllenhaal főszereplésével készített hollywoodi szuperprodukcióval is megtámogatta. A film ugyan a 2003-as The Sands of Time ötletéből készült, logikus húzás volt a game-mel egy időben kiadni. Az értő közönség ugyanis jó ideje tudja, hogy a Prince of Persia: The Forgotten Sands történetileg a The Sands of Time és a briliáns Warrior Within közé rakható be. A filmet eleddig nem láttam; azt gondolom, hogy a játéksorozathoz képest ez egyfajta mellékszál, és igazán értékelni csak a széria régi rajongói fogják tudni. Viszont jó kritikákat olvastam róla, úgyhogy a közeljövőben mindenképpen sort kerítek rá.Az idő nem csendes folyó

A The Forgotten Sands első képkockái tudatják velünk, hogy babiloni gyökerekkel rendelkező hősünk ezúttal bátyja, Malik azadi királyságába látogat. Teszi ezt nem a legalkalmasabb időpontban, ugyanis a bátyó óriási és fényűző palotáját egy ellenséges nép hadserege rohamozza, és igyekszik azt elfoglalni. Malik és a várban tartózkodó, kevés számú védő elég hamar alulmarad a támadókkal szemben. A hadúr kétségbeesésében végzetes fegyverhez nyúl: kiszabadítja Salamon túlvilági hadseregét abban a reményben, hogy a rémkatonák segíteni fognak neki megfutamítani az ostromlókat. Természetesen nem így történik, a szörnyszerű lények minden élő és mozgó emberi lényt homokszoborrá változtatnak, mely pusztítást a testvérpár a birtokukban levő pecsét két felének köszönhetően úsznak meg. Mi a megoldás? Összerakni a pecsétet, mely visszazárja Salamon hadseregét oda, ahova tartozik. Ezt persze könnyebb mondani, mint megtenni, majd a játékban meglátjátok, miért. A sztori tehát nagyjából a szokásos, Hercegünk ismét villogtathatja átlagon felüli képességeit a világ megmentése érdekében.
A játékmenet alapvetően a megszokott platformozó, kalandozó, felfedező, gyűjtögető, sőt képességfejlesztő. Sikerült néhány érdekes újítást becsempészni a hagyományos szerkezetbe, de nem csavarták ki a dolgokat annyira, mint a 2008-as részben, úgyhogy szerintem igazán optimális lett a régi és az új összevegyítése.
Nézzük először a játékban való előrehaladást lehetővé tevő képességeket. Itt van mindjárt az idő szokásos visszatekerése, ami nélkül az újabb POP-ok elképzelhetetlenek, és mely zseniális ötletet azóta sok más franchise is hasznosított. Viszont ez a tekercselés ezúttal nem az Idő Homokja, hanem energia segítségével valósul meg. Az időnek ebben a felvonásban sokkal több szerepet nem is szántak, a Herceg más természetű, új tulajdonságokat kapott szédületes akrobatikai tudása prezentálására.

Az első ilyen a víz megszilárdításának képessége. Ez egy kiváló ötlet, mellyel talán az eddigieknél is trükkösebb pályákat sikerült kreálni. Hírónk tehát kb. húsz-harminc másodpercre képes megfagyasztani a vízoszlopokat vagy vízeséseket, melyeken aztán keresztülugrál. Ez így persze egyszerűen hangzik, de képzeljétek el, hogy milyen lehet, amikor a két vízszintes vagy függőleges, nem egyforma ritmusban működő vízoszlop közötti vízesésen keresztül kell átugrani, a három szubsztanciát tulajdonképpen egymás után megfagyasztva, illetve kiolvasztva. Ez persze egy egyszerű kombináció volt, olyan bonyolult elrendezéseket is talál az ember a játék közepétől, hogy komolyan kell koncentrálni a megfelelő gombok megfelelő időben történő megnyomása érdekében. Nekem nagyon tetszett, mert kellően nehézzé tette a platformozó részeket.
A második energiaigényes tulajdonság önmagunknak egy nagyobb szakadék fölött csúzliként való kilövése és a túloldalon tartózkodó ellenfél egy-két tagjának lekaszálása. Emlékeztet némiképp a 2008-as rész pontról-pontra történő, látványos repkedéseire, de a The Forgotten Sands-ben ez csupán ennyi és nem kapott további funkciókat.
A harmadik újdonság a Prince azon képessége, hogy épületek hiányzó darabjait tudja eredeti helyére visszarakni, mely részeket női segítője, egy dzsinn memóriája biztosít. Ez is egyszerűen hangzik, ám igazán trükkössé akkor válik, amikor a levegőben röpködve kell variálnunk az épületekkel. Persze mire ezt a képességet megkapjuk, addigra otthonosan mozgunk a game világában, úgyhogy ezt a tudást sem nehéz elsajátítani.
Mászkálásainkat egyébiránt a szokásos csapdák is nehezítik. Nem hiányoznak a vízszintes és függőleges, pengékkel sűrűn megszórt, pörgő és mozgó oszlopok, tüskés csapdák, lengedező, pengés gerendák, fali résekben vízszintes és függőleges irányban forgó, borotvaéles, fűrészfogas lemezek. A fentebb jellemzett erőket igénylő szegmensekkel kombinálva ezeket a hagyományos – egyben nélkülözhetetlen – akadályokat garantált a kihívás és a szórakozás.

Hercegünk életerejét ezúttal nem a – számomra máig is nehezen értelmezhető – vízivás, hanem életerő pontok gyűjtögetése szolgáltatja. Ezekhez vázák összetörése, valamint ellenfelek levágása útján jutunk. Ugyanez érvényes az energia-, valamint a tapasztalati pontokra is (utóbbiakról kicsit később.) Aki a végletekig szeretné átkutatni ezeket a remekül kitalált pályákat, az szarkofágokat is gyűjtögethet, amelyek nem túl nehezen észrevehető rejtekhelyeken várnak felfedezésre. Összetörésükért pontokat kapunk, mindhárom fajtából.

A harc istene

Salamon király alattvalóinak tizedelését elkezdve szerintem minden, a jelen generációs videojátékokban jártas player rövid idő után rázizzen, hogy a csatajelenetek bizony Kratos brutális vérszökőkútjait idézik. Hiszen a korábbiakkal ellentétben ezúttal nem ritkán egyszerre tizenöt-húsz gonosz lélek veti rá magát a Hercegre. Bár az előző részekben sem volt ritka az egyszerre több ellenfél, akik tényleg megizzasztották a kontrollert az ember kezében, mire végzett felük, ezúttal tényleg határozottabb a hentelés. Hősünk a karddal való aratáson felül rá tud ugrani opponenseire, el tudja őket rúgni, képes ledobálni őket a magasból, avagy egy ügyes mozdulattal szó szerint keresztülnyársalni őket. Védekezés viszont nincs, helyette el kell gurulni a gyilkos szerszámok útjából.

Olyan kombókra ne számítsatok, mint a PS2-es részekben, az újítást a harc terén a Herceg mágikus képességei jelentik. Ezek megnyitásához szükségesek a tapasztalati pontok, melyeket a harcok során szerzünk. Az első típus a tűzvarázslás, amikor a híró lépései nyomán lángok keletkeznek, és megégetik a rájuk lépő szerzeteket. A másodikkal a földre hatalmasat csapva tudjuk azt megrengetni (Kratosnak is volt hasonló képessége). Lehetőség nyílik környezetünket megfagyasztva, jéggel pusztítani, illetve a védekezést szolgálja egy kövekből álló páncélszerűség. Persze ezek nélkül, egy szál karddal is eredményes az ember, de vicces és változatos az alternatív módszerekkel harcolni. A fejlesztéseket szolgáló szegmensben nemcsak a harcot segítő varázsképességeket, hanem alap életerőnket és energiánkat is fokozhatjuk.
Maradandó értékek

Bár a régi sorozatok újonnan készült részeiben történő csalódásaim miatt nem kis kételkedéssel ültem neki a The Forgotten Sands-nek, a szkepszisnek nem igazán van alapja. A grafika szerintem csodálatos, főleg a PS2-es részeken edződött szemnek. Ilyen aprólékosan és élethűen kidolgozott arabeszkeket utoljára a spanyolországi Alhambrában láttam, és ez a részletesség minden díszítőelemre, szőnyeg- és kancsómintára érvényes. A vizes részek – nem kevés van belőlük – állkiakasztóak, a fák, virágok, cserepes növények olyanok, mint az AC2-ben. A külső terek, az ég, maga a palota is szemet gyönyörködtető. Ami szép volt az előző generációban, az most egyenesen elképesztő. Legalább ilyen fontos, hogy mindezt a motor egyetlen riccenés, zökkenő nélkül prezentálja! Ilyen folyamatos, rángatás nélküli vizualitással régen találkoztam. A kamera szinte tökéletesen követi a Herceget, nem kell utána állítgatni, mint akár a legjobb címeknél. Viszont sajnos sokszor van rögzített kameranézet. Ezzel nem lenne baj akkor, ha nem a továbbjutás útjára fordulna rá, és ha eltüntetve kötetlenül szét lehetne nézni az adott ponton minden irányban. A régi epizódokban akkor kértél egyetlen gombnyomással egy ilyen madártávlatot, amikor arra kedved szottyant, és azt ugye bármikor meg lehetett szüntetni. Egyéb bajom a grafikával nincs; a karakterek szépek, és bár a szörnyekre emlékeztető ellenfelek mások, mint amikhez hozzászoktunk, jól néznek ki, animációjuk is pazar. A látványvilág összességében a The Sands of Time-ot és a The Two Thrones-t idézi, és ez szerintem a legtöbb, velem ellentétben a Warrior Within sötét vízióját nem favorizáló rajongó számára jó hír! Az audio szintén nívós. A rendkívül hangulatos, keleties zene szinte soha nem hallgat el, és a szinkron is jól sikerült. A Prince-t – angolul – itt is Yuri Lowenthal szinkronizálja, továbbá a szokásos egyéb világnyelvek is elérhetők.

A Ubisoft néhány extra tartalommal is megspékelte a The Forgotten Sands-et. Lehetőségünk van megnyitni az isteni és végtelenül szexi Ezio Auditorét (bizonyára sajnos nem a bérgyilkos köpönyege nélkül), és különböző kihívásokban, időre menő hadakozásokban csatározhatunk a szörnyhadsereg egyes tagjaival, melyek során további jutalompontokra tehetünk szert. Ez is emlékeztet némiképp a God of War-féle kiegészítésekre… De azért érdemes megcsinálni őket, kiváltképp a trófeavadászoknak.
Olvastam olyan véleményeket a játékról, melyek szerint semmit nem változott a The Sands of Time-hoz képest. Nos, aki idáig elvergődött a tesztben, az talán egyetért velem abban, hogy ez egyáltalán nem igaz. Egyik rész sem olyan, mint a The Sands of Time. Aki ilyet mond, az nem ismeri a sorozatot. Úgy gondolom, hogy a The Forgotten Sands-ben remek új ötleteket valósítottak meg, és sikerült megtartani azt a varázst, ami a széria rajongóit magához láncolja. Én rendkívül élveztem a cuccot, ezen aztán végképp nem kívántam három este alatt, a játékot megerőszakolva végigszaladni.
Hogy a negatívumokról is essen szó, az anyag lehetne hosszabb, illetve nehezebb! Jobb lenne, ha a továbbvezető utat engednék magunktól megtalálni, ha az időzáras ajtóknál nem mutatná külön egy ábra, mikor fog becsapódni a kapu, vagy ha nem szaladgálna úgy a Herceg a vékony gerendákon, mint a padlón. Ugyanakkor ezeken felülemelkedve a széria elvakult hívei akár egy egész számot is hozzárakhatnak a nyolcashoz, és nekik ajánlom a saját példány mielőbbi beszerzését! Mindenki más pedig az értékelő dobozban szereplő számjegyhez viszonyulva döntsön. Részemről köszönöm a remek új epizódot a Ubinak, sok végigjátszás lesz benne!

(A játékot partnerünktől, az An-tec Kft.-től, a Ubisoft játékok magyarországi forgalmazójától kaptuk tesztelésre. Köszönjük! A Herceg legújabb, Petúnia szerint láthatóan igen jól sikerült kalandja megvásárolható kiemelt támogatónknál, a Platinum Shopnál. Kérjük kattints a linkre és böngészd át webshopjuk kínálatát!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
113. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.06.16. 17:54:51
LV2
nekem a collectors edition van meg,nemsoká neki esik!
112. Sparky12  PlayStation.Community tag
2011.05.15. 13:54:16
LV4
Nekem ez a rész az egyik kedvenc kedvenc Prince of Persiám. Sokan szidták, de nekem nagyon tetszik. PoP-pal amúgy is elfogult vagyok, mert nagyon imádom a sorozatot... Ráadásul limitált gyűjtői kiadást vettem, szép nagyon, a játékom meg már 3-szor vittem végig.
No armor for the soul.
111. dini08
2011.01.30. 20:40:53
LV1
Válasz 107. Atesz20 üzenetére:
én még azt nem próbáltam de ez se olyan rossz sztem (ps3-ra)
110. Drivolis  Felséges Úrnő
2010.06.22. 11:12:20
LV23
Válasz 89. Reita üzenetére:
lol :O
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
109. Drivolis  Felséges Úrnő
2010.06.22. 11:03:41
LV23
Válasz 108. XGamer üzenetére:
Iskola nelkul azzal sem lehet mit kezdeni...
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
108. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.06.13. 16:40:11
LV5
Válasz 107. Atesz20 üzenetére:
Szerintem a helyesírási szótár a legjobb.
PSN ID: MrExonOne
107. Atesz20
2010.06.06. 10:06:52
LV1
kyo halod a princ sorozatokbol a Warrior Within let a legjob emeber
106. Krista505  PlayStation.Community tag
2010.06.05. 19:36:56
LV10
Jó kis teszt! Grat!
2010.06.05. 01:57:27
LV1
Szerintem mindegyik rész nagyon jó volt,és ez is az!!!A lényeg,hogy PP legyen !!!
104. manowar
2010.06.04. 17:14:29
LV1
martin! No offense és nem kötözködni akarok, de kérlek magyarázd már el, hogy mi az a poligonos grafika. Csupán azért kérem, mert már több esetben említetted ezt és a tisztánlátás végett, az én ismereteimben a poligon egy 4 szög, aminek a módosításával, és sok egymás mellé helyezésével kapjuk azokat a térhálókat amik a testeket képezik 3d ben. Ezeket hívjuk modellnek és a poligon a modellezés területén használatos. A cell shaded pedig egy textúrázási eljárás, ami a modellezéstől teljesen különváló munka a 3d-s alkotásban. A cell shaded eljárással textúrázott modellek szintén poligonokból állnak és ez a textúra miatt lesz olyan a modell, mintha kézzel rajzolt, színezett lenne. No offense, csak szúrja a szemem a cell shaded / poligonos grafika szembeállítás.
103. PlayNorbi  PlayStation.Community tag
2010.06.04. 14:02:51
LV7
Jó a teszt,végigjátszott tapasztalból mondom;)
Haverok, Buli, Fight Club!
102. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 19:45:47
LV17
Válasz 101. Kyo üzenetére:
Értem én :)

Nekem a PS2-esek közül ez a sorrend:
1. The Sands of Time ( 9-10 ) <-- messze a legjobb :)
2. Warrior Within ( 7-8 ) <-- nem rossz, de jobb is lehetett volna
3. The Two Thrones ( 6-7 ) <-- felejtős
101. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.05.31. 19:22:30
LV16
Válasz 100. Reita üzenetére:
Persze, nem is azt mondtam hogy az a legjobb, mert a hatást (is) figyelembe véve egyértelműen a Sands.
Csak nekem a Warrior a kedvencem, és az megint más dolog. :D
100. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 15:34:28
LV17
Válasz 99. Kyo üzenetére:
A WW nem rossz, de nekem az első fényében, hát inkább csak egy jó játék. Amit nyugodt szívvel nem fogok beszerezni. Jó-jó, de ennél azért többet ( vagy talán hangulatában másabbat vártam ).

A TTT az valóban összecsapottnak hat. Egyetértek a megállapítással :)
99. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.05.31. 15:15:51
LV16
Válasz 88. Reita üzenetére:
Nekem a Warrior a kedvencem. A Sandset is szeretem, de főleg elismerem, pláne annak fényében mi mindent hozott a játékvilágban.
Viszont a TTT összecsapottnak tűnik, legalábbis számomra nagyon nehézkes.
98. zaz
2010.05.31. 14:39:57
LV3
Válasz 96. Reita üzenetére:
Neked sem kell magyarázkodni;)
97. atesz11  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 14:08:23
LV22
Válasz 76. Petunia üzenetére:
Persze szerintem is velem van a gond mint mondtam.Ha most latnam eloszor ezt a jatekot akkor amulnek es aradoznek rola de sajna mara mar nekem ez monoton.
PSN ID : atesz11
96. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:44:36
LV17
Válasz 95. Petunia üzenetére:
Leírtam hogy én nem értek egyet. Oszt kész. Le kell szrni :)

Nem kell magyarázkodni nincs azzal baj ha valakinek más a véleménye, inkább örülj neki, hogy nem úgy látod a dolgokat ahogy én :D
95. Petunia  Szerkesztő
2010.05.31. 13:38:28
LV12
Válasz 94. Reita üzenetére:
(Azért elhiheted, hogy ha orbitális baromságokat írtam vna bele, akkor nem került vna ki, vagy legalábbis nem úgy, ahogy elküldtem. Még a pontszám sem annyi lenne, amennyit adtam. Mert nem én rakom ki a tesztjeimet bájos kacsóimmal - ha ez jelent vmi újdonságot bárki számára is... )
Endure and Survive
94. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:34:17
LV17
Válasz 92. Petunia üzenetére:
Basszus egy olyan dolgot mondana valaki, amivel MINDENKI egyet ért. Olyan szerintem nincs is :D
93. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:32:21
LV17
Válasz 92. Petunia üzenetére:
Jaj nem megbántani akartalak vagy semmi rossz szándék nem vezérelt félre ne érts, nem azért írtam. Csak nem értek egyet és megjegyeztem :)

Ez nem azt jelenti hogy nincs igazad. Csak azt, hogy szerintem nincs :) Az meg kitérdekel :D
92. Petunia  Szerkesztő
2010.05.31. 13:30:01
LV12
Nos, sajnálom, hogy nem mindenki ért egyet velem akár a tesztet, akár a lenti kommenteket illeti, de már belefáradtam a vitatkozásba, és tartom mindazt, amit lentebb vagy fentebb írtam. Nem muszáj semmit sem elolvasni, nem kell velem egyetérteni. (Főleg Te, Reita... ha az én nickemet látod egy cikknél, ne olvasd el, mert tudod, mire számíthatsz, ennyi.) Egyik kritika sem azért kerül ki ide, hogy az bárki számára is kötelezően elfogadandó tételeket nyilatkoztasson ki.

Tudjátok, lehet írni ennél sokkal jobb teszteket, vagy adni a játékra 7, 6 pontokat - mondjuk a blogjaitokban. :]
Endure and Survive
91. zaz
2010.05.31. 13:25:03
LV3
Válasz 89. Reita üzenetére:
:):):) ennél a résznél én hangosan beszéltem a TV-hez miszerint: Na akkor dönts már el te dzsinn ,hogy mi van!!! :):):)
90. zaz
2010.05.31. 13:23:09
LV3
Válasz 87. Reita üzenetére:
Én is a klubbodba tartozom;)
89. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:16:18
LV17
Válasz 77. Tom üzenetére:
<>Dzsinn csaj: - "Nem lehet legyőzni ezt a dzsinnt semmilyen karddal"
<>Herceg:-"Jajj akkor én hogyan győzzem le" jujj
<>Dzsinn csaj: -"Menj el a dzsinnek városában, lesz ott egy KARD(!!!!) és azzal legyőzheted"

10 PONT! xD
88. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:14:47
LV17
Válasz 76. Petunia üzenetére:
Vélemény ütközés - Round 2

"Az előző POP teljesen más volt, azt azért fikázták sokan."

Nem nem azért fikázták elsősorban... A kihívás 0 volt benne ez volt a fő baj. Szerintem.

"Ez most olyan, mint régen - pár jelentős újítással -, most meg ez a baj."

Ez nem lenne egyáltalán baj ha végre egy színvonalasabb részt tudnának összehozni.

"Azt gondolom, nem a sorozattal van a gond, hanem a játékosokkal."

Szerintem meg alapból a POP-pal, mint sorozattal van a baj. Még egyszer mondom az első részt imádom, ott is csücsül a polcomon, de a többi, hát nem lett az igazi...

Persze ez mind magánvélemény :P
87. Reita  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 13:10:23
LV17
Nem kötekedés kép de nagyon nem értek egyet. Najó lehet kötekedős kedvembe vagyok :)

"egy minden szempontból stílusteremtő, közel 20 éves játéksorozat legújabb részéről van szó, és ez a tény már önmagában kizárja a tucatjáték fogalmát" O.O ... xD

Tehát azért már nem lehet valami tucat játék ha az első része kiváló volt? Most lehet nem igazán jó példa de a DMC1 után nem adnék a DMC2-re csak azért 8 pontot mert, hogy az első része milyen jó volt... ( de lehet félre értettem a tartalmát a mondatodnak )

"eme nívós sorozat új része olyannyira jól sikerült, hogy a széria nagyszámú rajongói tábora maga alá vizel játék közben"

Nívós sorozat? Első része varázslatos volt igen. De a többi már maximum a "jó játékok" tárházát bővíti. Alig tudnék nívos sorozatokat mondani, de ha mondanék is tuti nem lenne benne a POP sorozat.

"más sorozatoknál, teljesen véletlenül a Tomb Raidert említve borzalmasan örülnének a fanok, ha legalább egy ilyen jó rész készülne"

tehát azért is jó játék még a TFS, mert más játékok folytatásai rossz irányba terelődnek, és ez azért még maradt a kitaposott úton.

"annyira gyönyörű a játék (értsd ezalatt: olyan szintű a grafika, mint az AC2-ben, ami csupán egy hangyafaszányival marad el a mindmáig etalon Uncharted 2 mögött)"

Ezt már tényleg nem tudom hova tenni. Totál átlagos a látványvilága. A stílusjegyek rendben azok nem rosszak, azt aláírom.

Elküldhettek a fenébe de akkor se értek egyet - na lelőttem magam :D

Nekem valahogy nem mérvadóak a Petu tesztek, mert mindig elfogultnak tartom őket ( vagy negatív vagy pozitív irányba ) - de ezzel nincs semmi baj - mindig vannak elégedetlenkedők :)
86. martin  Főszerkesztő
2010.05.31. 10:38:07
LV27
A héten indul a Forgotten Sands nyereményjátékunk!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
85. Syro  PlayStation.Community tag
2010.05.31. 10:27:36
LV4
jó teszt :) grat hozzá
84. zaz
2010.05.31. 10:05:17
LV3
"értsd ezalatt: olyan szintű a grafika, mint az AC2-ben, ami csupán egy hangyafaszányival marad el a mindmáig etalon Uncharted 2 mögött), hogy a stílus kedvelői sztem kiválóan szórakoznak vele."
:):):):):):)
Ilyenkor mindig Dp jut eszembe aki youtube videók és SD tv alapján hasonlítgat grafikát.

A 7 pont amúgy meg egy jó de nem kiemelkedő játékot takar. pont olyat mit ez a pop.
83. Tom
2010.05.30. 20:31:44
LV4
Válasz 82. Kyo üzenetére:
Igen az arcok ott nagyon bénák voltak. Szinte minden karakter bandzsított kicsit. És eléggé slendrán voltak kidolgozva.
A városok viszont döbbenetesen jók voltak az AC-ben. Ami nagyon tetszett bennük, hogy úgy lehetett a városban megcsinálni a látványos akrobata mutatványokat, hogy sehol sem volt olyan tereptárgy, ami csak bizonyos mozdulat véghezvitele miatt került oda (ergó így kitűnt a környezetből), hanem minden természetesnek hatott. Mindig is vártam, hogy egyszer megcsinálják ezt a Prince of Persiában is mondjuk Babylonnal, de erre még sajnos várnom kell.
82. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.05.30. 20:20:59
LV16
Válasz 79. Tom üzenetére:
AC2-ben az arcok ábrázolása szerintem kifejezetten rossz volt, pláne a környezet minőségével összehasonlítva. A városok nagyon tetszettek.
81. Tom
2010.05.30. 20:20:03
LV4
Igazából így végigjátszva a legnagyobb szívfájdalmam a játékkal kapcsolatban, hogy sokkal de sokkal jobb is lehetett volna, és ez nagyon érződik a produktumon.
Nekem a Warrior Withinben tetszett nagyon, hogy a szigeten barangolhattunk még ha csak folyosókból is állt. Nem volt egyértelműen szánkba rágva a tovább haladás iránya, valamelyest nyújtott fejtörőt a helyes irány megtalálása, a maximum életerő rejtekhelyeinek felfedése nyújtott némi kihívást. A helyszínek többszöri bebarangolása sem volt izzadságszagú.
A TFS-ben meg megyünk csak full előre (tudom a sand of time és a the two thone is dettó ilyen ebben a tekintetben, de eltelt azóta pár év) és aki már játszott a korábbi részekkel az már reflexből látja a továbbhaladást probléma nélkül és kék foszforeszkáló pöttyök jelzik a kék szobrok helyeit már messziről nehogy keresgélni kelljen egy kicsit is.
A folyamatosan a dzsinn csaj által kapott képességek meg jók, de egy nyitottabb világban szerintem jobbak lettek volna. Talán egy kicsit gondolkodni kellett volna, hogy melyik korábbi helyszínen, ahol volt vízesés esetleg hátha ott alkalmazva az új képességet rejtekhely lapul-e meg stb...
A logikai feladványok az elemek tekerésével meg a végén az a nagy szerkezet - ami a csillagok állásából jósol jövőt a Herceg elmondása szerint - az nagyon gyenge, kevés. Nem is igazi logikai feladványok inkább csak játékmenet színesítő elemek az ugrálás és a négyzet gomb nyomkodásos verekedések között.
Nehézségi szintje egyáltalán nincs, pedig esküdöztek, hogy lesz benne kihívás, mert sokan az előző részben azt hiányolták. Végül ebbe az epizódba sem tettek semmi nehezítést. Én sem szeretem a vért izzadóan nehéz játékokat, de a mostaniak kicsit nagyon átléptek a casual irányba, szeretem ha azért van kihívás. Ebben sajnos nincsen.
Remélem sikeres lesz a játék azért valamennyire, hátha a közel jövőben be mernek vállalni a készítők egy komolyabb koncepciójú Prince of Persiát is.
80. wallace  Dark Passenger
2010.05.30. 20:00:41
LV18
Válasz 79. Tom üzenetére:
Bocsi, akkor nem szoltam, nem emlekeztem.
79. Tom
2010.05.30. 19:57:48
LV4
Válasz 78. wallace üzenetére:
Petunia írta az 57-es kommentben:
"annyira gyönyörű a játék (értsd ezalatt: olyan szintű a grafika, mint az AC2-ben, ami csupán egy hangyafaszányival marad el a mindmáig etalon Uncharted 2 mögött)" nem közvetlen ahhoz hasonlította igaz, de furcsa mindenesetre. Na persze ízlések és pofonok. Szerintem ég és föld az AC2 vs U2 is, a POPTFS vs U2 meg még inkább, mindkét esetben az U2 javára.
Amúgy a forma 1 után továbbvittem és a végére is értem. Jó kis egyszeri kaland, mindenesetre örülök, hogy nem az én példányom, mert teljes árat nekem nem ér. Jó volt látni a stáblistán azt a sok magyar nevet, klassz hogy ilyen nagyobb projectekben is részt vesznek magyarok. A történet befejezése amúgy semmilyen lett sajnos.
A rövid fejlesztési időt figyelembe véve jó kis iparos munka lett, de semmi több. Mondom ezt úgy, hogy én a sorozat rajongójának tartom magam (az eddigi részek mind nagyon tetszettek - kivéve a dreamcastos Prince of Persia arabian knightsot, bár az még meg van mindmáig eredetiben:)-).
78. wallace  Dark Passenger
2010.05.30. 19:31:16
LV18
Válasz 77. Tom üzenetére:
Totalisan rajongoknak valo a cucc, masoknak nem egy nagy eresztes.
U2-hoz kepest meg igen, olyan tavol all grafikailag mint Mako attol a bizonyos Jeruzsalemtol, bar nem is hiszem hogy barki is ahhoz hasonlitotta volna.
77. Tom
2010.05.30. 13:39:09
LV4
Jó lett a cikk. Grat.
Tegnap magam is kipróbáltam a játékot és meg kell mondjam, hogy ugyan jó meg minden, de valahogy nem az igazi. Valami hiányzik belőle szerintem. Nem tudom megmondani, hogy mi, de nem az igazi így ebben a formában.
Kicsit spoilersen az első három dolog amin hangosan felnevettem játék közben:
- a főhős feje (attól, hogy játék közben nem teljesen majom és kromanyomi keveréke -a cg-ben teljesen az, mintha a neandervölgyi és a kromanyomi közötti hiányzó láncszem lenne- attól még nagyon gáz) szét sírtam magam a nevetéstől
- harcrendszer (ennyire óvodás harcrendszert még nem láttam és még vették a fáradtságot és nevet adtak neki LOL -az előző rész harcrendszere is összetettebb volt, de a Warrior Within részé meg klasszisokkal fejlettebb és változatosabb - a GOW-hoz meg vétek hasonlítani szerintem)
- történet picit fárasztó volt (remélem a vége jobb lesz, csak addig volt időm vinni míg egyesült a dzsinn a karddal majd a nagyon nagy torony felé vettük az irányt) értem ez alatt a dialógusokat pl:
<>Dzsinn csaj: - "Nem lehet legyőzni ezt a dzsinnt semmilyen karddal"
<>Herceg:-"Jajj akkor én hogyan győzzem le" jujj
<>Dzsinn csaj: -"Menj el a dzsinnek városában, lesz ott egy KARD(!!!!) és azzal legyőzheted"
Oké végül a dzsinn csaj belebújt a kardba és azért lett az olyan erős, de ezt akkor még nem tudta a játékos és akkor az a párbeszéd nagyon nevetséges volt.
A grafika szép, de Uncharted 2-hoz köze sincsen, nem is értem hogyan jött szóba e játék kapcsán az U2 vizualitása.
Mozgások szerintem a korábbiakban jobbak voltak, bár ez tök szubjektív.
Összességében egyedül a platform részek mentik meg a játékot, hiszen azok tényleg nagyon élvezetesek. Én Prince of Persia rajongóknak ajánlanám csak (nekik is csak leárazás után), a többiek szerintem messze kerüljék.
76. Petunia  Szerkesztő
2010.05.30. 12:34:26
LV12
Válasz 75. atesz11 üzenetére:
Az előző POP teljesen más volt, azt azért fikázták sokan.

Ez most olyan, mint régen - pár jelentős újítással -, most meg ez a baj.

Azt gondolom, nem a sorozattal van a gond, hanem a játékosokkal.
Endure and Survive
75. atesz11  PlayStation.Community tag
2010.05.30. 12:30:41
LV22
Szerintem már túl unalmas a játék.Mindig ua semmi uj régen meg nyomtam mint állat de mára már uncsi let nekem:(
PSN ID : atesz11
74. Petunia  Szerkesztő
2010.05.30. 12:06:18
LV12
Válasz 72. CsakZ üzenetére:
Nos, amikor a játék a vízfagyasztós és épületrész újrateremtős részeket variálja egymással, hihetetlenül ötletes részeken haladhatunk keresztül. Ilyenek valóban nem voltak eddig egyszer sem. Tényleg nagyon oda kell figyelni, hogy melyik vízsugárt szilárdítod meg, vagy melyik épületrészt rakod vissza, mert ezekből több van és egyszerre csak egy működik. Nehéz ezt leírni, látni kell. Marha jól kitalálták. Egyébként az előző POP hangulata is érződik bizonyos helyeken, szóval úgy összességében a korábbi részek és a GOW keverékének nevezném a cuccot, amiben a klasszikus hangulat érhető tetten 80%-ban. És itt a lényeg!!!
Endure and Survive
73. Petunia  Szerkesztő
2010.05.30. 12:02:04
LV12
Válasz 63. Greg üzenetére:
Az egész pontosan "megszilárdítás", nem fagyasztás. :) Vagyis nem jég keletkezik, hanem szilárd víz, egy különleges halmazállapot, ami a game univerzumában létező elem. :D
Endure and Survive
72. CsakZ
2010.05.30. 11:22:35
LV1
Az előző rész nekem sokkal jobban bejött...nekem ez vhogy gyenge lett...de vannak benne jó újítások...
71. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.05.30. 09:39:37
LV16
Válasz 70. Feles üzenetére:
Örülök neki, szerintem is nagyon jó játék.
70. Feles  Feles
2010.05.30. 08:55:03
LV14
Válasz 66. Kyo üzenetére:
Az előző rész most vettem meg tegnap. Nekem nagyon bejön, nincs vele bajom.
Feles
69. Feles  Feles
2010.05.30. 08:53:44
LV14
PC-re úgyis lemegy az ára, mert konzolon jobb tolni. De nekem van 360 joy-om PC-hez, szal nekem konzolos élménnyel lesz egyenlő. :P
Feles
68. JeTi  passive aggressive
2010.05.30. 07:45:44
LV20
Köszönjük a tesztet! Részemről legalább egy végigjátszást kapni fog, meggyőzött.
mert a mustár az sárga ketchup
2010.05.30. 00:22:41
LV3
Nagyon jó lett a cikk mint a játék is.
Nekem olyan az egész mintha az álmomban élném át:D

Szeretem ezt a játékot épp annyira mint az írásaidat (stílusod) Petunia:)
66. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.05.29. 21:06:51
LV16
Személyes vélemény: tucatnak nem tucat a cucc, a grafika inkább stílusban jeleskedik, jó hogy van fejlesztés, viszont a harcrendszer nulla a Warrior Withinnel szemben. De mégis élvezhető, szerethető darab, egy nagyon erős alappal rendelkező játék.
Mindemellett úgy érzem hogy az előző, könnyűsége miatt (is) kritizált rész minőségibb darab volt.
65. Greg  PlayStation.Community tag
2010.05.29. 18:42:52
LV25
Válasz 64. Hpeti00 üzenetére:
Nekem speciel úgy "ánblokk" az egész.... a falak kidolgozása, a háttér, ahogy a távolban száll a füst stb...összegezve haver FullHD Panasonic-ján nagyon szép volt.
LV426
64. Hpeti00  PlayStation.Community tag
2010.05.29. 17:48:37
LV2
Válasz 57. Petunia üzenetére:
Már ne is haragudj, de mintha egy totál más játékról beszélnél mint amit én láttam. Ez a játék gyönyörű? egészen pontosan mely részek benne a gyönyörűek?
Horus Rising
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
PRINCE OF PERSIA: THE FORGOTTEN SANDS
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Izgalmas platformozás, jó ötletek, kellemes látványvilág, a hangulat a régi
Negatívum
Egyes részeiben túl könnyű, a hentelős csata elveszítette korábbi egyediségét, lehetne hosszabb

MARTIN BELESZÓL
"Vissza a gyökerekhez!" - jelentette ki a Ubisoft a The Forgotten Sands bejelentésekor, és úgy látom, ezt az ígéretet sikerült is betartaniuk. Az előző HD-s epizódnál újítani akartak, ami szintén teljesült, bár ezt sokan kritizálták - főleg a relatíve nyitott világot és a cel-shaded grafikát. Most minden újra olyan, mint régen: az ügyességi részek ismerősek lesznek, a feladatok sem idegenek, és a látvány is újra poligonos. Én biztosan megveszem rövidesen, mert pontosan ezt vártam, amit olvastam.