PlayStation.Community

2010.04.12. 10:05 Játékteszt
105 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Rabok legyünk vagy szabadok?

Az utóbbi bő tíz évben sokan, sokszor és sokféleképpen próbáltak már a Rockstar fejlesztőóriás zsenije által megalkotott, harmadik személyű, szabadon bekalandozható világú, ún. „sandbox” játékok receptjét felhasználni, több, bár inkább kevesebb sikerrel. Megátalkodott GTA-fanatikusként általában igyekszek szert tenni (újabban értsd: Martint rávenni arra, hogy az ilyen stílusú cuccokat nekem adja tesztelni) a műfaj aktuálisan megjelenő darabjaira, szóval kijelenthetem, hogy nagyjából-egészéből képben vagyok a témában. Az utóbbi évek termésére visszatekintve csupán a Scarface-t, valamint a Mafiát tudnám emlegetni azon viszonylatban, hogy megközelítik a GTA epizódok színvonalát, és ez nem sok. Ami a jelen tesztben tárgyalt game-et illeti, az első Just Cause-t annak rendje és módja szerint magam is megvettem és el is kezdtem… hogy aztán két nappal később abbahagyjam, jó másfél évre rá meg elcseréljem. Miért? Hiába a rengeteg küldetés, hiába a nagy bejárható terület, az általam preferált tropikus környezet, ha a missziók unalmasak, és a sztori sem mozgatja meg különösebben senki fantáziáját. Viszont amikor megláttam a folytatást promotáló, első screenshotokat, leesni szándékozó államat kezemben tartván megfogadtam, hogy legalábbis teszek egy kört a majdan megjelenő cuccal. Most, kb. egy hetes játék után megelőlegezhetem, hogy a képek nem hazudtak, és az utód hála Istennek felülmúlta az elődöt!Tenger, napfény, pálmafák…

…fűszoknyás lányok nélkül, mert ilyenekkel eddig nem volt szerencsém összefutni a képzeletbeli délkelet-ázsiai tropikus szigeten, a Just Cause 2 helyszíneként szolgáló Panaun. Ez az idillikus szépségű, Új-Zéland és Hawaii legpazarabb részeit maga mögé utasító lokáció egyelőre sajnos nem élvezheti a virágzó idegenforgalomból származó prosperitást, földjét és lakosait hatalomért folytatott harcok, gerillacsapatok egymással és a kormányzattal vívott háborúi sújtják. Panau első emberét annak saját fia, Baby Panay teszi el láb alól, aki zsarnoki rendszert vezet be, és igyekszik minden kapcsolatot megszakítani a korábban szövetséges Egyesült Államokkal. Ekkor érkezik a szigetre az első felvonásban megismert, több Marvel-hős és popkultúra ikon tulajdonságait magába sűrítő – mely kotyvalékból az isteni Enrique Iglesias sem hiányzik, a hölgyek kedvéért megjegyezvén –, szinte már nem is emberi lény, Rico Rodriguez, akinek célja exfőnöke, a szigeten történt hatalomátvétel után rejtélyesen eltűnt Tom Sheldon felhajtása és megölése. Ehhez viszont a gerillacsapatokkal történő együttműködés nélkülözhetetlen.

Saját ügynökségünktől, valamint összesen három frakció vezetőjétől fogunk különböző feladatokat kapni, melyek a játék történetének kibontását szolgáló főküldetésekként értelmezendőek. Ezek egyik jellemző típusa az adott katonai bázisra való betörés, majd a bent tartózkodó ellenséges erők kiirtása, miközben biztosítjuk az utat a saját csapatunk technikusának, aki a célhoz érve meghackeli a tábor számítógépes központját. Ez eleinte még izgalmas, a harmadik után már ásítozunk. De nem kell megijedni, mert a többi főküldi azért változatosabb és sokszor nem is sikerül elsőre. Hogy példákat említsek, egyszer ismert politikust kell a limójával együtt elrabolni, máskor egy utasszállító pilótáját kinyírni és a gépet „elkötni”, ismét máskor laptopokból információkat szerezni vagy bombákat hatástalanítani. Muszáj megemlítenem a tankos küldit, amivel most szenvedek, és némiképpen emlékeztet a GTA: VC briliáns tankos missziójára: lopd el a böhöm páncélos gépezetet, majd vidd el egy kijelölt helyig. Ami jó messze van, és az odavezető út feléig simán szétlőhetnek a tankkal együtt. (Bár azt hittem, a sima fegyók nemigen tehetnek kárt egy tankban, tévedtem.) Szóval meg kell találni a túlélési stratégiát, ez tetszik! A főmissziók tekintetében inkább abban találok fogást, hogy a felvezető jelenetek kissé sótlanok, unalmasak, vagyis nincsenek olyan jópofa szövegek, hatalmas poénok, mint a GTA összes részében. Bár ez az enyhe unalom az egész történetre igaz – és ez az egyik oka az értékelő boxban szereplő pontszámnak.
A Just Cause 2 nagy erősségei közé sorolható viszont, hogy anélkül ölhetsz tekintélyes mennyiségű órát a játékba, hogy a főküldetéseket csinálnád. Panau szigete elképesztően nagy, hatalmas! Nem kevesebb, mint 1000 négyzetkilométeres területen több mint 300 helység (városok, falvak, katonai bázisok) vár felfedezésre. Mit értsetek felfedezés alatt? Nos, a játékban a hatalomátvétel egyik komoly eszköze a kormányzati tulajdon (üzemanyagtartályok, gáztartályok, radarok, antennák, lövedékelhárító rendszerek stb.) rombolása, melyeket piros alapra festett fehér csillag jelöl. A kisebbeket kézifegyverrel tudod szétlőni, a nagyobbakhoz viszont robbanóanyag szükségeltetik. A megsemmisítésükért ún. káoszpontokat kapsz, melyekért cserébe újabb és újabb fő-, valamint alküldetések nyílnak meg, illetve további dolgokat tudsz megvásárolni a feketepiacról (utóbbiról bővebben kicsit lejjebb.) Az adott terület kimaxolásának másik módja a gyűjthető fegyver- és járműalkatrészek, valamint pénzes ládák összeszedése, melyek felismerését a játék a HUB bal felső sarkának világításával, valamint kis fehér nyíl megjelenítésével segíti. Az alkatrészekkel a fegyvereket és a járműveket tudjuk fejleszteni, melyre szükség is lesz a mind nehezedő küldetések teljesítéséhez. Egyébként a területek ezen száz százalékos felderítése is igen unalmassá válik egy idő után, pedig én eleddig talán csak öt-hat lokációt csináltam meg. Milyen lesz a századik vagy a kétszázadik?

Az alküldetések másik típusát a versenyek jelentik, földön, vízen és levegőben egyaránt. A klasszikus autós, repülős, motorcsónakos száguldásokon felül Rico egy szabadesős, úgymond bungie jumping-szerű ugrásra is adhatja a fejét, amikor egy felhőkarcoló tetejéről a mélybe vetvén magát az ejtőernyő kinyitása nélkül kell a jelzéspontokon átzuhannia. Én ezt egyszer próbáltam, aztán néhány sikertelen halálugrás és földre placcsanás után konstatáltam, hogy nem az én idegeimnek való, még ha gyakorlás teszi is a mestert. Illetve a repülős versenyek sem könnyűek elsőre, a GTA-ban valahogy jobb, finomabb, kézreállóbb a repcsik irányítása, szóval itt ezeket is szokni kell.
Túlélőcsomag

Két dolog van, amik nélkül a délceg Rico egy lépést sem tesz semerre: mostanra márkajelzésként funkcionáló ejtőernyője, valamint a valószínűleg Lara Crofttól kölcsönzött és továbbfejlesztett mágneshorgony. Az ejtőernyő az előző epizódhoz képest több új és főleg látványos funkciót kapott abban az értelemben, hogy sok esetben a horgonnyal együtt használva parádézunk és mutatunk be vele lélegzetelállító trükköket. A horgonyt bármilyen száguldó járműhöz csatlakoztatva, vagy annak tetejéről elugorva csúzliként lőhetjük fel magunkat a levegőbe, majd az ernyőt kinyitva repülhetünk tovább. De a horgony kiváltképp a magas épületek tetejére való feljutásnál nélkülözhetetlen, ugyanis Rico ezzel az egyszerű eszközzel Pókembert megszégyenítő, halálmegvető bátorsággal képes bármilyen felhőkarcoló tetejére felküzdeni magát. Leesni és halálra zúzni magunkat nehéz, mert még zuhanás közben is kilőheted a horgonyt az épület tetszőleges pontjára, vagy az ejtőernyőt kinyitva bárhol biztonságosan landolhatsz. A horgony másik fontos funkciója a járművek ellopásához kapcsolódik. Az egyszerű civilek járgányait simán megcélzod, ráugrasz, és egyetlen gomb megnyomásával már benne / rajta is ülsz. Katonai harckocsiknál már sor kerül némi lövöldözésre, majd öklözésre, ami a repülőgépekre is igaz! Egyébként ez a leghasznosabb módja pld. az ellenséges helikopterek hatástalanításának küldetésekben… Repülőgépből különben egyszerűbb – és látványosabb – a magasban kiugrani, mint leszállni velük valami biztonságos helyen. A horgonnyal még vontatni is tudunk járműveket, ha arra szükség van, mert bármely két tárgy vagy felület közé kilőve a kötelet össze tudjuk kötni őket. Én a feketepiacról vásárolt és rossz szögben elhelyezett repcsiket szoktam eképpen a felszállást lehetővé tevő irányba fordítani. Vagyis hasznos, hogy még vontatni is tudunk… :) A mágneshorgony a harc során is számottevő jelentőséget kaphat, ugyanis a magasban, mondjuk őrtorony tetejéről lövöldöző gazfickókat le tudjuk rántani vele a mélybe. Még csúnyább, ha a terepjárónk vagy repülőnk mögé kötve húzzuk őket magunk után… Ezeken felül számos egyéb kreatív és látványos metódust lehet vele kikísérletezni ebben a részben „kaszkadőr-szimulátor” játékban.
Mindennapi betevő

Ami a harcrendszert illeti, körvonalaiban az Unchartedben megszokott szisztémához tudom hasonlítani, már ami a manuális célzást és az ellenfél különféle testrészeinek eltalálását illeti. Amiben elmarad tőle, az a fedezékrendszer hiánya; habár arra persze van lehetőség, hogy simán elbújjunk valamilyen magas fal mögé, de onnan nem tudunk kihajolva lövöldözni. Pedig ez nem ártott volna, mert nemcsak hasznos, de jól is néz ki. A fedezékben pihegve a híró életerőcsíkja (mely egyébként minden ötödik fegyveralkatrész megvásárlása után növekszik) bizonyos szintig visszatöltődik, de a komolyabb sérüléseket csak elsősegély-csomagokkal lehet gyógyítani.

A fegyverarzenál meglehetősen bőséges! Összesen három fegyó lehet nálunk, az egykezesek közül Rico egyszerre kettőt is tud használni. Felszedhetjük őket a helyszíneken található fegyveres ládákból, a halott ellenfelektől, vagy komoly hiány esetén a feketepiacról. Utóbbi alatt egy helikopteres fickó értendő, akit adóvevőn tudunk elérni. Nem csupán fegyvereket, de járműveket is vásárolhatunk tőle. Itt tudjuk fejleszteni a készletet, továbbá arra is van lehetőség, hogy a felderített területek között szállítson minket, ezzel tetemes mennyiségű utazási időt takarítva meg nekünk a sziget egymástól igen messze eső pontjai között. Nem rossz ötlet, egyedül a megvalósításba lehetett volna némi színt vinni, mert a huszadik „miben segíthetek?”, „állj félre, indul a csomag!” után elnyomja az ember az egész szekvenciát – ami mondjuk bármelyik videónál lehetséges, elsőre. Meg hát az is érdekes, hogy az autókat, repcsiket is ez a helikopter dobja le nekünk…

A járműveket persze nem érdemes megvásárolni, ha könnyedén el tudjuk lopni őket. Panaun a választék igen tarka és bőséges. Vannak elegáns sportkocsik, régebbi típusú járgányok, riksára emlékeztető (olykor színes lámpákkal felszerelt) taxik, teherautók, kisebb gépágyúkkal ellátott katonai szörnyek, különböző motorok, motorcsónakok és testesebb bárkák, valamint sokféle repülőgép, bár ezen utóbbiakat inkább a feketepiacról tudjuk beszerezni. Az irányításuk egész jó, bár – mint a versenyeknél korábban említettem – lehetne kicsit finomabb is. Olykor szerintem irreálisan tapad a kerék a földhöz, ha egyenetlen terepen megyünk, a látótér enyhe ugrálását vonva maga után, de legalább nehezebben borulunk fel. Ami nagyon tetszik, az a növényzet, faágak életszerű roppanása és recsegése a kerekek alatt mondjuk egy erdőben quadozva, ennél jobbat még nem láttam videojátékban. De a földutakon felvert porfelhőben száguldás is látványos.
Itt minden az, aminek látszik!

Hány olyan játékot tudtok mondani, ahol a háttérben emelkedő hegyek nem csupán díszletek, de bármelyikre fel tudtok jutni? A Just Cause 2-ben ez a helyzet. A terület óriási, ezt már említettem, és az eszményi szépségű strandok mellett hóval fedett, magasan fekvő területeket is bekalandozhatunk, sőt sivatagos részek is vannak. Átmeneti akadály csak a távolság lehet, de azt is gyorsan le lehet küzdeni a feketepiac szolgáltatta transzport igénybevételével, vagy egy repülőgép megvásárlásával. A környezet nemcsak változatos, de hihetetlenül szép is. Azt mondom, ez a legnagyobb erőssége a játéknak! Sokszor gondolkoztam rajta, mennyi munka lehetett ekkora terület ilyen sokféle és aprólékos megalkotása. Ami a településekre is igaz. Az egyik kedvenc időtöltésem a játékban az utazás, annyira állkiakasztó a látványvilág. Érdemes magasból, felülről is megszemlélni a dolgokat! Ami a karaktereket illeti, a főbb szereplőkre nagyobb figyelmet fordítottak a fejlesztők; bár Rico még így is kissé robotszerűnek tűnik, az arcán elfért volna jóval több animáció. Az is furcsán fest, hogy lépcsőn fel vagy le futva majdnem ugyanazokat a mozdulatokat végzi, mint sima terepen. A brutális mennyiségű ellenséges katona a szokásos klónozás szövevényeitől szenved, ők csupán néhány nagyobb típusra korlátozódnak. A robbanások, füstölgő romok is jól néznek ki. A kamerával nincs gond, és szaggatást, belassulást sem találtam.

A környezeti zajok autentikusak, a fegyverek, robbanószerek keltette hangok életszerűek, sőt még visszhangoznak is, ha egy kanyonban vagy bármely fedett helyen tartózkodunk. A szinkronnal nem volt gondom, viszont több zenei betétet kellett volna belerakni a cuccba. Amikor úton vagyunk, csak a motor zúgását lehet hallani, itt nem ártott volna valamilyen hangulatfestő, latinos zene, ami néha felcsendül, miközben az ejtőernyővel szállunk a föld felé. De összességében az audió is rendben van.
Az extrák tekintetében csak a videofelvétel lehetőségét tudom megemlíteni. Ezen opció segítségével bármikor rögzítheted pazarnak gondolt mutatványaidat, és feltöltheted őket XMB-re vagy a YouTube-ra. Jó ötlet! Pár húsvéti tojást is elrejtettek a készítők, amiket érdemes megkeresni. Többjátékos módusz viszont nincs, ami azért furcsa, hiszen ekkora területre és a témaválasztáshoz képest is simán elfért volna mondjuk egy Uncharted 2 vagy GTAIV-féle multiplayer.

A multi hiánya ellenére is a Just Cause 2 szavatossága kiváló. Én több mint egy hét alatt tíz százalékig sem jutottam el, hála a rengeteg mellékküldinek és felfedezésnek. Az egésznek a hátulütője az enyhe monotonitás, és ez a másik oka annak, hogy nem adtam meg a 9 pontot a játéknak. Vagyis némiképpen, ha nem is nagyon emlékeztet a helyzet az első Assassin’s Creedre, amivel nagyon sokan inkább a hangulat és a látvány miatt játszottunk, nem törődve az ismétlődő feladatokkal. Viszont mindenképpen sokkal jobb lett a második JC az elsőnél, a stílus kedvelői, főleg a látványos akció iránt nyitott gamerek nyugodtan beszerezhetik, ahogy én is fogom. A nyári hónapok közepéig-végéig szerintem remekül elleszünk vele!

(A játékot kiemelt támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk kölcsön tesztelésre. Nagyon köszönjük! Ha idén nincs kereted komolyabb nyaralásra, valamint egy déltengeri forradalom kirobbantásához sincs bátorságod, de mégis vágysz a napfény és pálmafák után, és elpuffogtatnál pár puttony lőszert virtuálisan, a játék boltjaikban megvásárolható. Kérjük kattints a cég bannerére ott fent , a lap tetjén!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 3 oldal
‹‹    1  2  3    ››
55. perrel  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 21:20:27
LV3
köszi a tesztet. A játék nagyon komoly, látványos és hangulatos a "kis" sziget. ;)
2010.04.12. 21:17:56
LV21
Király a teszt olvasása előtt is tetszett de utána (most) mégjobban be jön.
2010.04.12. 20:09:53
LV5
Válasz 40. Petunia üzenetére:
Igen a Vice City a legjobb GTA,de a 4 nagyon megosztotta a rajongókat,és megértem őket.5óra játék után,untam a GTA4-et.Ha GTA-val játszom akkor nem biliárdozni,meg bowlingozni,neadjisten email-ezni akarok.A VC-ben ezek nem voltak,mégsem unatkoztam egy percig sem.
Csúnyán törik !!!4!
52. wmartin  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 19:51:09
LV15
Válasz 45. porter üzenetére:
gondolom eu-s a játék, Eu store-ról próbáltad ?


(Tipp: Használdf a válasz gombot ;) )
Bow ties are cool !
51. barbar
2010.04.12. 19:49:10
LV1
Nincs multi, hogy lehetnek ekkora barmok!
final fantasy forever! id:P_PROOCK
50. Duke  Szerkesztő
2010.04.12. 19:43:04
LV10
Nem tudom, hogy most a Yakuza 3-at vegyem meg vagy ezt. Mindkettő nagyon érdekel.
49. Cash0717  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 19:34:31
LV6
Nincs multi! :((

-pedig szívesen kiproszáltam volna!!
Halál a húgypókokra!
48. ufonauta  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 19:27:40
LV15
most töltöm a demoját, de kicsi rá az esély hogy nekem befog jönni ,de egy próbát megér
2010.04.12. 19:27:10
LV2
A demó tetszett,jó lehet a játék is.
46. Ro19HUN72bi  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 19:06:05
LV2
Válasz 41. porter üzenetére:
Nagy léghajó disco tetejéről.Valahol kelet- délkelet környékén.
Fekete szivárvány rohad az égen
45. porter
2010.04.12. 19:05:56
LV1
44.: nekem nem fogadta el a kódot :S
44. wmartin  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 19:01:30
LV15
Jelenleg a kedvenc játékom :)

Nem tudom megunni, Special Edition-os DLC-k meg nagyon jók :)

számomra 10/10-es game
Bow ties are cool !
43. Sakamoto_14  A bölcs
2010.04.12. 18:35:38
LV20
Én csaka demót játszottam (és továbbra is max. csak azt fogom). A bejárhatóterület nagysága tényleg meglepett, valamint ennyi idő alatt monotonitás nem volt benne. Az a kb. 30 perc nagyon hangulatos volt, tetszett a demó.
42. Foxhound  Szerkesztő
2010.04.12. 18:16:15
LV14
Válasz 40. Petunia üzenetére:
Ez pontosan így van.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
41. porter
2010.04.12. 17:59:58
LV1
megjelenéskor megvettem. nem bánom.2-3 naponta 3-4 óra nagyon szórakoztató. folyton csak :" nah még ezt a települést meglesem.. " :) és ebből lesznek az órák.
különösen tetszik a víz felszín is. grafika toppon van.
1000 métert hol lehet zuhanni?
40. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:45:31
LV12
Válasz 33. csepi81 üzenetére:
Szvsz a GTAIV mind sztoriban (humor), mind látványban (pld. járókelők LC-ben vs. járókelők Panaun), mind zenében (pld. rádióadók), mind tartalomban (internet, tévéműsorok, kabaréshow-k stb.), továbbá a mindenre kiterjedő ötletességben messze maga mögé utasítja nemcsak a JC2-t, hanem nagyon sok más játékot is. (Ha most nem is kívánom elsütni a szokásos dumámat, a "csakavájszitijobbnálá"-t.) A Rockstar logós játékok azért kapnak 10 pontot vagy azt közelítő értékelést, mert a Rockstar logó garancia a minőségre. Ismétlem: IMHO.
Endure and Survive
39. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:33:58
LV12
Válasz 31. Greg üzenetére:
Köszi Greg! Az utasszállító megvan, nos, érdekes látvány volt, hogy Rico ingadozás nélkül felmászik a magasban száguldó utasszállító tetejére, és ott... álldogál, korlátlan ideig, ha kell. :DDD A zuhanásoknál én még a karikákat sem találtam el, úgyhogy nekem abból egyelőre elég volt. :P
Endure and Survive
38. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:28:45
LV12
Válasz 30. EmThor üzenetére:
Így van! Az első 5 este eljutottam vagy 7 százalékig. Haladunk, gondoltam... LOL
Endure and Survive
37. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:27:50
LV12
Válasz 28. Geri üzenetére:
Már én is megtettem az előkészületeket a RDR-re, a magam módján. Aztán vagy bejön, vagy nem. :DDD
Endure and Survive
36. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:23:18
LV12
Válasz 35. Petunia üzenetére:
tesztbeN... nna, szép. LOL
Endure and Survive
35. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:22:41
LV12
Válasz 25. kaccsnorci üzenetére:
Ja, hogy hasonlót írtál. Hát igen, a helyszínek változatossága azért csökkent a monotonitáson, de sztem nem túl sokat. (Ezért írtam az AC1 példát a tesztbe.)
Endure and Survive
34. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 17:20:26
LV12
Válasz 23. xeth004 üzenetére:
Úgy marad, csak az ötödik után már unalmas, és vmi 330 ilyen helyszín van.
Endure and Survive
2010.04.12. 16:49:27
LV5
Válasz 20. Petunia üzenetére:
A Just Cause 2 sokkal jobb,mint a GTA4.Rockstar logó miatt nem lesz 10 pontos a játék.Erre gondoltam.

Jesszusom,valamit nagyon félreérthettél.
Csúnyán törik !!!4!
32. blountex  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 16:49:15
LV5
Ez egy elég jó játék lett :)
Használtan majd beszerzem mindenképp, és hát megkell mondjam az első részével elvoltam,csak kissé unalmasnak tűnt egy idő után. Itt remélem kissé más lesz a helyzet.
PSN ID: blountex_HUN
31. Greg  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 16:15:41
LV25
Jó teszt lett Petu, én csak a bázis ugrással elvoltam egy csomó ideig (ahogy azt megjósoltam előre). Hídpillérről, toronyház tetejéről, sziklaszirtről ugráltam le. (azt még tudtam volna értékelni ha zuhanás közben figurázhattunk volna). Ami még nagyon látványos volt, amikor elkötöttem egy utasszállítót és kiugorva a tetejére elkezdtem zuhanni.... nagyon nagy....
LV426
30. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 15:55:07
LV12
50 órákat olvasok a neten és ezek egyszeri végigjátszások, 50% körüli teljesítettséggel O_o Mutattak képet, ezután lehet folytatni aztán a mellékküldikkel, tényleg durva!

Ja Youtube, akkor azért van fenn ennyi videó, mondom mindenki ráizgult? :) Lost "hatch"-et láttam, mint easter egg pl. marha jó :)
29. pbalna
2010.04.12. 15:43:26
LV1
Válasz 26. Storm81 üzenetére:
Egyetértek, monotonitásról meg annyit hogy, bármelyik fps unalmasabb és ismétlődőbb ennél.
GOW III-at sokkal gyorsabban beuntam mint ezt, bár nyilván ez ízlés kérdése.
28. Geri
2010.04.12. 15:40:06
LV3
"A nyári hónapok közepéig-végéig szerintem remekül elleszünk vele!"
kizárt
májusban red dead redemption
HUNGARY klán
27. xbox  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 15:36:39
LV5
Nekem már megvan a játék, de még nem kezdtem bele, mert vártam a tesztet, hogy milyen lesz. Megmondjam milyen lett?: BAROMI JÓ:)
Úgy hogy ma Just Cause day lesz:)
2010.04.12. 15:34:37
LV1
Ez egy nagyon game, a GTA IV sehol nincs hozzá képest.
2010.04.12. 15:32:37
LV1
Válasz 23. xeth004 üzenetére:
persze hogy úgy marad! annyira mondjuk azért nem kell félni a monoton játékmenettől mert a különböző helyszínek is igen változatosak, és jól el lehet lenni. szinte mindenhol van valami új dolog...
24. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 15:25:24
LV12
Nagyon köszönöm a tesztet, pont tegnap néztem trailert (havas táj, vadászgép, aztán jamesbondos helikopterezés, nagyon zsír) és gondoltam a recenziót milyen jó is lenne már olvasni, és lőn!
23. xeth004  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 15:09:56
LV5
Válasz 10. ColdHand üzenetére:
Hogy működik ez a dolog? Amit egyszer felszabadítasz, kipucolsz az úgy is marad utána végig?
Mert ezt a fajta monoton játékmenet nekem még be is jön, HA van látszatja, eredménye a dolognak.
X-ray! Echo! Tango! Hotel! Do you read me?
22. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2010.04.12. 14:55:40
LV24
biztosan jó játék! de én a demó után azt mondtam. na ez biztosan nem kell!
Playstation
21. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 14:47:57
LV12
Válasz 19. Spongya üzenetére:
Köszönöm. :)

Amúgy érdemes kocsival vagy mocival lejönni egy hegyről, és megcsodálni, ahogy egy 10 méteres távon az első 5 méteren még hó van, a második 5 méteren pedig tropikus fauna. :DDD Na de ennyi baj legyen már tényleg, a grafikát tekintve, ami tényleg közel hibátlan. :)
Endure and Survive
20. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 14:42:37
LV12
Válasz 13. csepi81 üzenetére:
Jézusom! Akkor játsszál előbb a 13/10 pontos GTAIV-gyel, utána rakd be ezt.
Endure and Survive
19. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 14:40:52
LV7
Én is megvettem megjelenéskor a Resonance os Fate-tel egyetemben, de ebbe max 1 órát toltam bele. A RoF-et kezdtem el inkább, de az alatt az 1 óra alatt amíg belenéztem baromira bejött és főleg a látvány. Ugyan néhányszor volt egy kis pop up, de frankón leesett az állam, hogy milyen jól néztek ki a különböző tájak. Tényleg van itt kéremszépen a havas hegyektől kezdve, a dzsungeles fílingű erdőségen keresztül a sivatagos részig minden, méghozzá olyan látvánnyal hogy öröm volt nézni. Ahogy befejeztem a RoF-ot ez jön. :)
A teszt jó lett, mint mindig, grat.
18. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 14:37:02
LV12
Válasz 6. ssj3_vegetto üzenetére:
Martinnak kell köszönni. :)

Én is beszerzem tutira! Majd a sajátomon folytatom a játékot. Mondjuk lehet, hogy utána továbbcserélem vmire, de ebbe én bele fogok rakni legalább 1 hónapot, az fix. Amúgy a YouTube-on van sok ilyen kaszkadőrvideó, amiket az ingame videorecorderrel csináltak, érdemes bogarászgatni őket, akit érdekel és van rá ideje.
Endure and Survive
17. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 14:29:52
LV12
Válasz 4. martin üzenetére:
Na azért az kevés. Sztem kiváltképp Te szintén nehezen bírnád abbahagyni, ha annyira tetszett az első rész. Ez annál SOKKAL jobb. :)
Endure and Survive
16. Petunia  Szerkesztő
2010.04.12. 14:24:32
LV12
Válasz 2. HTB üzenetére:
Sztem a látvány kárpótol az enyhe monotonitásért, meg a főküldik azért elég jók. :)
Endure and Survive
2010.04.12. 13:59:48
LV2
a GTA-hoz hasonlitom!!!
KoKiBaNyIkA
2010.04.12. 13:59:21
LV2
áááá a játék a képekről nézve nagyon durva !
KoKiBaNyIkA
2010.04.12. 13:30:48
LV5
Ilyenkor kéne elgondolkodni a Gta 4 max pontozásain.Miben és miért is volt az több vagy jobb(nem volt se több se jobb,csak az a fránya R* logo)

@Coldhand : Minden játék monoton
Csúnyán törik !!!4!
12. river
2010.04.12. 12:37:40
LV1
leszedtem a demo-t..és..azonnal megtetszett..pedig nem is vártam.. :-D tényleg abszolút szabadság van benne..(jah és petu még mindig k@rva jól ír!)
11. tiNk  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 11:14:47
LV18
Nofene. Nem gondoltam volna, hogy ilyen faja gém lesz belőle.
"We don't have to do this. You know that, right?"
10. ColdHand  Szerkesztő
2010.04.12. 11:14:12
LV22
Érdekes ez a "monoton" téma, eddig kb. 6-8 órát öltem bele a játékba és eddig nagyon jól elvoltam, városokat szabadítottam fel, bázisokat pucoltam ki, stb... A monoton játékmenetet számomra (ismétlem: számomra) inkább a totálcső játékok szokták jelenteni, mint pl. a cod, az uncharted és társai.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
9. HUN_hatrix  The Saboteur
2010.04.12. 10:58:27
LV30
A Szabotőr után nagyon rákattantam az ilyen játékokra, ahol ekkora a szabadság.
Kell!!!
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
2010.04.12. 10:57:04
LV1
óriási játék, imádom! én is azt mondom mint martin, hogy részleteiben kell játszani. bár egy idő után monotoná válik, abbahagyom, de másnap már alig várom hogy játszhassak vele.
7. chrisangel13  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 10:52:56
LV2
Just Cause 2 Limited Edition beszerezve! :)
Tony Lee
6. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2010.04.12. 10:45:16
LV20
Köszi Petu a tesztet, és tuti megveszem :)
Don't Tempt My Dark Passenger
2 / 3 oldal
‹‹    1  2  3    ››
JUST CAUSE 2
Square Enix / Eidos
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Óriási bejárható terület, fantasztikusan gazdag látványvilág, pazar kaszkadőrjelenetek, erős szavatosság
Negatívum
Enyhe monotonitás a küldetésekben, száraz, humortalan történet, nincs multi

MARTIN BELESZÓL
Az első részt minden hibája - programozástechnikai bugok, be- és felakadások, ismétlődő küldetések - ellenére örömmel játszottam végig, mégpedig a sok fain jármű és a remek trópusi szigetes helyszín miatt. Ahogy látom, a folytatásban hasonló hangulatra számíthatok, úgyhogy szerintem ki fogom gazdálkodni az árát valahogy...