PlayStation.Community

2010.04.12. 10:05 Játékteszt
105 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Rabok legyünk vagy szabadok?

Az utóbbi bő tíz évben sokan, sokszor és sokféleképpen próbáltak már a Rockstar fejlesztőóriás zsenije által megalkotott, harmadik személyű, szabadon bekalandozható világú, ún. „sandbox” játékok receptjét felhasználni, több, bár inkább kevesebb sikerrel. Megátalkodott GTA-fanatikusként általában igyekszek szert tenni (újabban értsd: Martint rávenni arra, hogy az ilyen stílusú cuccokat nekem adja tesztelni) a műfaj aktuálisan megjelenő darabjaira, szóval kijelenthetem, hogy nagyjából-egészéből képben vagyok a témában. Az utóbbi évek termésére visszatekintve csupán a Scarface-t, valamint a Mafiát tudnám emlegetni azon viszonylatban, hogy megközelítik a GTA epizódok színvonalát, és ez nem sok. Ami a jelen tesztben tárgyalt game-et illeti, az első Just Cause-t annak rendje és módja szerint magam is megvettem és el is kezdtem… hogy aztán két nappal később abbahagyjam, jó másfél évre rá meg elcseréljem. Miért? Hiába a rengeteg küldetés, hiába a nagy bejárható terület, az általam preferált tropikus környezet, ha a missziók unalmasak, és a sztori sem mozgatja meg különösebben senki fantáziáját. Viszont amikor megláttam a folytatást promotáló, első screenshotokat, leesni szándékozó államat kezemben tartván megfogadtam, hogy legalábbis teszek egy kört a majdan megjelenő cuccal. Most, kb. egy hetes játék után megelőlegezhetem, hogy a képek nem hazudtak, és az utód hála Istennek felülmúlta az elődöt!Tenger, napfény, pálmafák…

…fűszoknyás lányok nélkül, mert ilyenekkel eddig nem volt szerencsém összefutni a képzeletbeli délkelet-ázsiai tropikus szigeten, a Just Cause 2 helyszíneként szolgáló Panaun. Ez az idillikus szépségű, Új-Zéland és Hawaii legpazarabb részeit maga mögé utasító lokáció egyelőre sajnos nem élvezheti a virágzó idegenforgalomból származó prosperitást, földjét és lakosait hatalomért folytatott harcok, gerillacsapatok egymással és a kormányzattal vívott háborúi sújtják. Panau első emberét annak saját fia, Baby Panay teszi el láb alól, aki zsarnoki rendszert vezet be, és igyekszik minden kapcsolatot megszakítani a korábban szövetséges Egyesült Államokkal. Ekkor érkezik a szigetre az első felvonásban megismert, több Marvel-hős és popkultúra ikon tulajdonságait magába sűrítő – mely kotyvalékból az isteni Enrique Iglesias sem hiányzik, a hölgyek kedvéért megjegyezvén –, szinte már nem is emberi lény, Rico Rodriguez, akinek célja exfőnöke, a szigeten történt hatalomátvétel után rejtélyesen eltűnt Tom Sheldon felhajtása és megölése. Ehhez viszont a gerillacsapatokkal történő együttműködés nélkülözhetetlen.

Saját ügynökségünktől, valamint összesen három frakció vezetőjétől fogunk különböző feladatokat kapni, melyek a játék történetének kibontását szolgáló főküldetésekként értelmezendőek. Ezek egyik jellemző típusa az adott katonai bázisra való betörés, majd a bent tartózkodó ellenséges erők kiirtása, miközben biztosítjuk az utat a saját csapatunk technikusának, aki a célhoz érve meghackeli a tábor számítógépes központját. Ez eleinte még izgalmas, a harmadik után már ásítozunk. De nem kell megijedni, mert a többi főküldi azért változatosabb és sokszor nem is sikerül elsőre. Hogy példákat említsek, egyszer ismert politikust kell a limójával együtt elrabolni, máskor egy utasszállító pilótáját kinyírni és a gépet „elkötni”, ismét máskor laptopokból információkat szerezni vagy bombákat hatástalanítani. Muszáj megemlítenem a tankos küldit, amivel most szenvedek, és némiképpen emlékeztet a GTA: VC briliáns tankos missziójára: lopd el a böhöm páncélos gépezetet, majd vidd el egy kijelölt helyig. Ami jó messze van, és az odavezető út feléig simán szétlőhetnek a tankkal együtt. (Bár azt hittem, a sima fegyók nemigen tehetnek kárt egy tankban, tévedtem.) Szóval meg kell találni a túlélési stratégiát, ez tetszik! A főmissziók tekintetében inkább abban találok fogást, hogy a felvezető jelenetek kissé sótlanok, unalmasak, vagyis nincsenek olyan jópofa szövegek, hatalmas poénok, mint a GTA összes részében. Bár ez az enyhe unalom az egész történetre igaz – és ez az egyik oka az értékelő boxban szereplő pontszámnak.
A Just Cause 2 nagy erősségei közé sorolható viszont, hogy anélkül ölhetsz tekintélyes mennyiségű órát a játékba, hogy a főküldetéseket csinálnád. Panau szigete elképesztően nagy, hatalmas! Nem kevesebb, mint 1000 négyzetkilométeres területen több mint 300 helység (városok, falvak, katonai bázisok) vár felfedezésre. Mit értsetek felfedezés alatt? Nos, a játékban a hatalomátvétel egyik komoly eszköze a kormányzati tulajdon (üzemanyagtartályok, gáztartályok, radarok, antennák, lövedékelhárító rendszerek stb.) rombolása, melyeket piros alapra festett fehér csillag jelöl. A kisebbeket kézifegyverrel tudod szétlőni, a nagyobbakhoz viszont robbanóanyag szükségeltetik. A megsemmisítésükért ún. káoszpontokat kapsz, melyekért cserébe újabb és újabb fő-, valamint alküldetések nyílnak meg, illetve további dolgokat tudsz megvásárolni a feketepiacról (utóbbiról bővebben kicsit lejjebb.) Az adott terület kimaxolásának másik módja a gyűjthető fegyver- és járműalkatrészek, valamint pénzes ládák összeszedése, melyek felismerését a játék a HUB bal felső sarkának világításával, valamint kis fehér nyíl megjelenítésével segíti. Az alkatrészekkel a fegyvereket és a járműveket tudjuk fejleszteni, melyre szükség is lesz a mind nehezedő küldetések teljesítéséhez. Egyébként a területek ezen száz százalékos felderítése is igen unalmassá válik egy idő után, pedig én eleddig talán csak öt-hat lokációt csináltam meg. Milyen lesz a századik vagy a kétszázadik?

Az alküldetések másik típusát a versenyek jelentik, földön, vízen és levegőben egyaránt. A klasszikus autós, repülős, motorcsónakos száguldásokon felül Rico egy szabadesős, úgymond bungie jumping-szerű ugrásra is adhatja a fejét, amikor egy felhőkarcoló tetejéről a mélybe vetvén magát az ejtőernyő kinyitása nélkül kell a jelzéspontokon átzuhannia. Én ezt egyszer próbáltam, aztán néhány sikertelen halálugrás és földre placcsanás után konstatáltam, hogy nem az én idegeimnek való, még ha gyakorlás teszi is a mestert. Illetve a repülős versenyek sem könnyűek elsőre, a GTA-ban valahogy jobb, finomabb, kézreállóbb a repcsik irányítása, szóval itt ezeket is szokni kell.
Túlélőcsomag

Két dolog van, amik nélkül a délceg Rico egy lépést sem tesz semerre: mostanra márkajelzésként funkcionáló ejtőernyője, valamint a valószínűleg Lara Crofttól kölcsönzött és továbbfejlesztett mágneshorgony. Az ejtőernyő az előző epizódhoz képest több új és főleg látványos funkciót kapott abban az értelemben, hogy sok esetben a horgonnyal együtt használva parádézunk és mutatunk be vele lélegzetelállító trükköket. A horgonyt bármilyen száguldó járműhöz csatlakoztatva, vagy annak tetejéről elugorva csúzliként lőhetjük fel magunkat a levegőbe, majd az ernyőt kinyitva repülhetünk tovább. De a horgony kiváltképp a magas épületek tetejére való feljutásnál nélkülözhetetlen, ugyanis Rico ezzel az egyszerű eszközzel Pókembert megszégyenítő, halálmegvető bátorsággal képes bármilyen felhőkarcoló tetejére felküzdeni magát. Leesni és halálra zúzni magunkat nehéz, mert még zuhanás közben is kilőheted a horgonyt az épület tetszőleges pontjára, vagy az ejtőernyőt kinyitva bárhol biztonságosan landolhatsz. A horgony másik fontos funkciója a járművek ellopásához kapcsolódik. Az egyszerű civilek járgányait simán megcélzod, ráugrasz, és egyetlen gomb megnyomásával már benne / rajta is ülsz. Katonai harckocsiknál már sor kerül némi lövöldözésre, majd öklözésre, ami a repülőgépekre is igaz! Egyébként ez a leghasznosabb módja pld. az ellenséges helikopterek hatástalanításának küldetésekben… Repülőgépből különben egyszerűbb – és látványosabb – a magasban kiugrani, mint leszállni velük valami biztonságos helyen. A horgonnyal még vontatni is tudunk járműveket, ha arra szükség van, mert bármely két tárgy vagy felület közé kilőve a kötelet össze tudjuk kötni őket. Én a feketepiacról vásárolt és rossz szögben elhelyezett repcsiket szoktam eképpen a felszállást lehetővé tevő irányba fordítani. Vagyis hasznos, hogy még vontatni is tudunk… :) A mágneshorgony a harc során is számottevő jelentőséget kaphat, ugyanis a magasban, mondjuk őrtorony tetejéről lövöldöző gazfickókat le tudjuk rántani vele a mélybe. Még csúnyább, ha a terepjárónk vagy repülőnk mögé kötve húzzuk őket magunk után… Ezeken felül számos egyéb kreatív és látványos metódust lehet vele kikísérletezni ebben a részben „kaszkadőr-szimulátor” játékban.
Mindennapi betevő

Ami a harcrendszert illeti, körvonalaiban az Unchartedben megszokott szisztémához tudom hasonlítani, már ami a manuális célzást és az ellenfél különféle testrészeinek eltalálását illeti. Amiben elmarad tőle, az a fedezékrendszer hiánya; habár arra persze van lehetőség, hogy simán elbújjunk valamilyen magas fal mögé, de onnan nem tudunk kihajolva lövöldözni. Pedig ez nem ártott volna, mert nemcsak hasznos, de jól is néz ki. A fedezékben pihegve a híró életerőcsíkja (mely egyébként minden ötödik fegyveralkatrész megvásárlása után növekszik) bizonyos szintig visszatöltődik, de a komolyabb sérüléseket csak elsősegély-csomagokkal lehet gyógyítani.

A fegyverarzenál meglehetősen bőséges! Összesen három fegyó lehet nálunk, az egykezesek közül Rico egyszerre kettőt is tud használni. Felszedhetjük őket a helyszíneken található fegyveres ládákból, a halott ellenfelektől, vagy komoly hiány esetén a feketepiacról. Utóbbi alatt egy helikopteres fickó értendő, akit adóvevőn tudunk elérni. Nem csupán fegyvereket, de járműveket is vásárolhatunk tőle. Itt tudjuk fejleszteni a készletet, továbbá arra is van lehetőség, hogy a felderített területek között szállítson minket, ezzel tetemes mennyiségű utazási időt takarítva meg nekünk a sziget egymástól igen messze eső pontjai között. Nem rossz ötlet, egyedül a megvalósításba lehetett volna némi színt vinni, mert a huszadik „miben segíthetek?”, „állj félre, indul a csomag!” után elnyomja az ember az egész szekvenciát – ami mondjuk bármelyik videónál lehetséges, elsőre. Meg hát az is érdekes, hogy az autókat, repcsiket is ez a helikopter dobja le nekünk…

A járműveket persze nem érdemes megvásárolni, ha könnyedén el tudjuk lopni őket. Panaun a választék igen tarka és bőséges. Vannak elegáns sportkocsik, régebbi típusú járgányok, riksára emlékeztető (olykor színes lámpákkal felszerelt) taxik, teherautók, kisebb gépágyúkkal ellátott katonai szörnyek, különböző motorok, motorcsónakok és testesebb bárkák, valamint sokféle repülőgép, bár ezen utóbbiakat inkább a feketepiacról tudjuk beszerezni. Az irányításuk egész jó, bár – mint a versenyeknél korábban említettem – lehetne kicsit finomabb is. Olykor szerintem irreálisan tapad a kerék a földhöz, ha egyenetlen terepen megyünk, a látótér enyhe ugrálását vonva maga után, de legalább nehezebben borulunk fel. Ami nagyon tetszik, az a növényzet, faágak életszerű roppanása és recsegése a kerekek alatt mondjuk egy erdőben quadozva, ennél jobbat még nem láttam videojátékban. De a földutakon felvert porfelhőben száguldás is látványos.
Itt minden az, aminek látszik!

Hány olyan játékot tudtok mondani, ahol a háttérben emelkedő hegyek nem csupán díszletek, de bármelyikre fel tudtok jutni? A Just Cause 2-ben ez a helyzet. A terület óriási, ezt már említettem, és az eszményi szépségű strandok mellett hóval fedett, magasan fekvő területeket is bekalandozhatunk, sőt sivatagos részek is vannak. Átmeneti akadály csak a távolság lehet, de azt is gyorsan le lehet küzdeni a feketepiac szolgáltatta transzport igénybevételével, vagy egy repülőgép megvásárlásával. A környezet nemcsak változatos, de hihetetlenül szép is. Azt mondom, ez a legnagyobb erőssége a játéknak! Sokszor gondolkoztam rajta, mennyi munka lehetett ekkora terület ilyen sokféle és aprólékos megalkotása. Ami a településekre is igaz. Az egyik kedvenc időtöltésem a játékban az utazás, annyira állkiakasztó a látványvilág. Érdemes magasból, felülről is megszemlélni a dolgokat! Ami a karaktereket illeti, a főbb szereplőkre nagyobb figyelmet fordítottak a fejlesztők; bár Rico még így is kissé robotszerűnek tűnik, az arcán elfért volna jóval több animáció. Az is furcsán fest, hogy lépcsőn fel vagy le futva majdnem ugyanazokat a mozdulatokat végzi, mint sima terepen. A brutális mennyiségű ellenséges katona a szokásos klónozás szövevényeitől szenved, ők csupán néhány nagyobb típusra korlátozódnak. A robbanások, füstölgő romok is jól néznek ki. A kamerával nincs gond, és szaggatást, belassulást sem találtam.

A környezeti zajok autentikusak, a fegyverek, robbanószerek keltette hangok életszerűek, sőt még visszhangoznak is, ha egy kanyonban vagy bármely fedett helyen tartózkodunk. A szinkronnal nem volt gondom, viszont több zenei betétet kellett volna belerakni a cuccba. Amikor úton vagyunk, csak a motor zúgását lehet hallani, itt nem ártott volna valamilyen hangulatfestő, latinos zene, ami néha felcsendül, miközben az ejtőernyővel szállunk a föld felé. De összességében az audió is rendben van.
Az extrák tekintetében csak a videofelvétel lehetőségét tudom megemlíteni. Ezen opció segítségével bármikor rögzítheted pazarnak gondolt mutatványaidat, és feltöltheted őket XMB-re vagy a YouTube-ra. Jó ötlet! Pár húsvéti tojást is elrejtettek a készítők, amiket érdemes megkeresni. Többjátékos módusz viszont nincs, ami azért furcsa, hiszen ekkora területre és a témaválasztáshoz képest is simán elfért volna mondjuk egy Uncharted 2 vagy GTAIV-féle multiplayer.

A multi hiánya ellenére is a Just Cause 2 szavatossága kiváló. Én több mint egy hét alatt tíz százalékig sem jutottam el, hála a rengeteg mellékküldinek és felfedezésnek. Az egésznek a hátulütője az enyhe monotonitás, és ez a másik oka annak, hogy nem adtam meg a 9 pontot a játéknak. Vagyis némiképpen, ha nem is nagyon emlékeztet a helyzet az első Assassin’s Creedre, amivel nagyon sokan inkább a hangulat és a látvány miatt játszottunk, nem törődve az ismétlődő feladatokkal. Viszont mindenképpen sokkal jobb lett a második JC az elsőnél, a stílus kedvelői, főleg a látványos akció iránt nyitott gamerek nyugodtan beszerezhetik, ahogy én is fogom. A nyári hónapok közepéig-végéig szerintem remekül elleszünk vele!

(A játékot kiemelt támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk kölcsön tesztelésre. Nagyon köszönjük! Ha idén nincs kereted komolyabb nyaralásra, valamint egy déltengeri forradalom kirobbantásához sincs bátorságod, de mégis vágysz a napfény és pálmafák után, és elpuffogtatnál pár puttony lőszert virtuálisan, a játék boltjaikban megvásárolható. Kérjük kattints a cég bannerére ott fent , a lap tetjén!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
105. jones  PlayStation.Community tag
2012.12.27. 15:26:23
LV1
hát letöltöttem 7,5 euróért. Az év vétele volt nekem. 16 óra játékidő 2 nap alatt és 11%-on vagyok. Bár a munkám most nem fogja engedni a töménytelen játszadozást de a GTA 5-ig el leszek vele.
2010.05.14. 21:51:26
LV1
kicsit 1siku a játék,de a látvány szer egész jó lett!
2010.05.09. 12:21:34
LV1
az de jobb az 1 nél de azé a demo "jo" volt
102. Sparrow  CasualJunkie
2010.05.01. 11:35:41
LV18
A demohoz volt szerencsém...vagy balszerencsém.
Szerintem ritka fos gém.
"Véletlenül rúgtam be megint."
2010.04.25. 20:12:12
LV4
nekem a demo nagyon bejött!
Facebook: Magyar King of Fighters XIII Közösség
2010.04.25. 15:37:30
LV1
gyenge 7-es!
Oppá
99. Johnny  PlayStation.Community tag
2010.04.21. 12:47:17
LV5
Jónak tűnik!
Hömpörö apor ündürüxi!
98. atesz11  PlayStation.Community tag
2010.04.18. 11:30:23
LV22
Szerintem ez egy nagyon gyenge 8-as:)
PSN ID : atesz11
2010.04.18. 08:48:46
LV3
jó lenne egy forum is de nem nagyon találok.
.
96. szakolczai  PlayStation.Community tag
2010.04.18. 02:41:42
LV8
És ha pillanatnyilag pénzem sincs a játékra?
HASTA EL FINAL, VAMOS MADRID !!! PARA SIEMPRE...
95. Petunia  Szerkesztő
2010.04.17. 20:05:12
LV12
Válasz 92. amstel80 üzenetére:
Persze, hogy semmi extra. A káoszpontok gyűjtésével nyílnak meg az új küldik. Ha nem rombolod a kormányzati tulajdont, nincs hova továbbmenni, ennyi.
Endure and Survive
2010.04.17. 17:02:52
LV2
sztem naon jó INkáb szabadok legyünk!!!
KoKiBaNyIkA
93. Zsola  PlayStation.Community tag
2010.04.17. 09:35:21
LV1
Mindenképpen adj neki időt, nem fogod megbánni. Az elején tényleg semmi extra, ( én is csak néztem, hogy miért kell ilyen fosul kezdeni a játékot?) de később nagyon beindul!
92. amstel80  PlayStation.Community tag
2010.04.17. 01:13:02
LV5
Lehet az elsö 5perc h2nyadék után játék is lesa belölle? Az eleje valami óóótvar volt. Adok neki még fél órát aztán repül!
"Megvagy tetvesgörény mostpróbálj meg ugrándozni"
91. Petunia  Szerkesztő
2010.04.16. 15:01:53
LV12
Válasz 90. ColdHand üzenetére:
Jja. Most eszembe jutott, hogy nekem is volt egy orbitális zuhanásom, amikor vmi magas, sziklás hegyoldalon borultam fel mocival, és Rico vagy egy percig zuhant meg bukfencezett lefelé egyfolytában - azt hiszed, sérült vmit? :DDDD Ezeken akkorákat szoktam röhögni! Dettó uez van GTA-kban is a motoros, gigantikus eséseknél. Gumiember-effektus. Feláll és visszül a mocira, mintha mi sem történt vna. :P :DDD

Persze, hát ezért játék a játék, na. Játékosbarát játék. :)
Endure and Survive
90. ColdHand  Szerkesztő
2010.04.16. 11:59:18
LV22
Válasz 89. Petunia üzenetére:
Olyan sincs, hogy több 1000 métert zuhanok, majd csobbanok a vízben és túlélem. :) De ez a játék nem a realitásról szól, hanem a szórakozásról szerencsére.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
89. Petunia  Szerkesztő
2010.04.16. 11:52:11
LV12
Válasz 86. ColdHand üzenetére:
Ja igen, armour parts, igazad van... ennyit az angolomról. :P

Hajrá akkor a pazar kaszkadőrjelenet előadásához és rögzítéséhez! :DDD Ha megvan, dobj egy linket róla nekem plz!

Amúgy éppen elolvastam egy Square Enix interjút (Tomb Raider kiadója ugye :), és abban így nyilatkozik az SE a JC2-ről: "I’m delighted with how Just Cause 2 did. We didn’t want the game to take itself so seriously, and I think the gamers got that. It was a testament to the great work done by Avalanche." = Most már én is felfogtam: ezért tud akkor Rico az utasszállító tetejére felmászni és álldogálni, nézelődni ott.

Pedig ilyen nincs a valóságban. :P :DDDD
Endure and Survive
88. ColdHand  Szerkesztő
2010.04.16. 08:53:10
LV22
Válasz 87. Erevis üzenetére:
Igen, ezt én is észrevettem. Lehet, hogy vizuálisan nem is növekszik az életerő, hanem simán csak több sebzést bírunk ki. Mindenesetre jobb lett volna, ha látható a fejlődés.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
87. Erevis
2010.04.16. 07:10:37
LV1
Válasz 86. ColdHand üzenetére:
Hát azért az elég gyenge növekedés, már megvolt vagy 20 darab de nagyon szembetűnő változás nem volt. Bár az is jó sokáig kitart.
PSN ID: ErevisZ
86. ColdHand  Szerkesztő
2010.04.16. 01:06:42
LV22
Válasz 85. Petunia üzenetére:
"a híró életerőcsíkja (mely egyébként minden ötödik fegyveralkatrész megvásárlása után növekszik)"

Nem fegyveralkatrész, hanem pajzsos láda (vagy mi?), amiből mint írtad 5-öt összegyűjtve megnő a max életerő. Gondolom erre gondoltál, de írtam nem vészes. :)

Nem, de majd megcsinálom még egyszer, ahogy az utolsó pillanatban indítom be és húzom fel a koptert, vagy repülőt. :)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
85. Petunia  Szerkesztő
2010.04.15. 17:17:16
LV12
Válasz 82. ColdHand üzenetére:
Köszi Coldi! (Mit b*sztam el? :)

:DDD YouTube-ra nem nyomtad fel ezt a hőstettet?
Endure and Survive
84. Petunia  Szerkesztő
2010.04.15. 17:15:53
LV12
Válasz 80. patrik00 üzenetére:
Az egy Easter Egg. :) (Olvastam róla.)
Endure and Survive
83. Petunia  Szerkesztő
2010.04.15. 17:15:27
LV12
Válasz 79. kobe üzenetére:
8 pontos, ne szépítsük. :P
Endure and Survive
82. ColdHand  Szerkesztő
2010.04.15. 09:38:50
LV22
Jó volt a teszt (egy apró figyelmetlenséget leszámítva, de oda se neki :)
Tegnap gondoltam kaszkadőrködök kicsit. Egy katonai helikopterrel felhúztam egy civil koptert a "plafonig", eloldottam a kábelt, 5 másodperc múlva kiugrottam a katonaiból és zuhanás közben utolértem a civilt, beszálltam, beindítottam a motort és elrepkedtem.

ÁLLAT ez a Játék!

MIÉRT NINCS MÉG TOPIKJA?
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
2010.04.14. 21:23:37
LV1
Király a játék
2010.04.14. 17:29:39
LV9
Benne van a LOST-os bunker az egyik szigeten!
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
79. kobe  PlayStation.Community tag
2010.04.14. 15:46:25
LV11
jó a teszt (elolvastam), de nekem még mindig az a bajom, hogy túl hosszú
érdekfeszítően kezdődik, majd belefullad a részletekbe (egyszerre ennyi és ennyi fegyver lehet nálunk, változatos a környezet, ami kiderül a képekről...stb.)
de jó az írás nagyon, és egyetértek a megállapítással, itt minden az aminek látszik, ezért jó játszani vele
78. Petunia  Szerkesztő
2010.04.14. 14:12:47
LV12
Válasz 77. Zsola üzenetére:
Na azért hogy a sötét oldalamat is felvállaljam: a napokban megint rohanok haza hanyatt-homlok munka után, mert SZIMSZEZEK. (Bustin' Out 2003-ból, a továbbra is hibátlanul működő, 7 éves PS2-n.) Ma este átköltözök egy új házba, milyen izgalmas!!! :P :DDDD
Endure and Survive
77. Zsola  PlayStation.Community tag
2010.04.14. 13:27:11
LV1
tegnap szereztem meg a limited editiont, nagyon tetszik a game, tegnap egész nap csak annyit csináltam, hogy felmásztam magas épületekre meg hegyekre és leugrottam! ahogy fúj a szél és ráz a kontroller miközben zuhanok áhh! imádom!:) jó teszt egy csajtól grat. petúnia;)
76. Petunia  Szerkesztő
2010.04.14. 11:57:58
LV12
Válasz 70. Allitta üzenetére:
Köszönöm a dicséretet mindenkitől, srácok. Sokat jelent, mert kicsit féltem attól, hogy mi lesz a fogadtatása annak, hogy egy JC2-féle, erőteljesen férfiaknak szánt cuccot egy nőnemű tesztel. :)

A gépágyús kocsiknál nálam a fordított felállás volt, amikor egy idióta "gerillatárs" került a fegyó mögé, és útközben lőtt mindenkit, mint a barom. Igen hamar körözni is kezdtek, amiből azért nehéz ép bőrrel kikeveredni. :DDD Szóval igen, az AI olykor butácska, de ezért sem több a cucc 8 pontnál. Egyébként láttam 100%-os értékeléseket is asszem' többek közt a 1UP-tól. Nem olvastam bele, miért adtak neki ennyit, bár tanulságos lett vna. :)
Endure and Survive
75. Petunia  Szerkesztő
2010.04.14. 11:52:06
LV12
Válasz 68. csepi81 üzenetére:
Hmm, tudom, mire gondolsz. Nálam ez nem volt zavaró. Inkább Nico irányítása idegesített az elején, a futás utáni, kicsit béna, majdnem orrabukós, fékezéses megállása, meg hogy dülöngélt a kanyarokban. :P De ezt is meg lehetett szokni!
Endure and Survive
74. Petunia  Szerkesztő
2010.04.14. 11:49:31
LV12
Válasz 65. zaz üzenetére:
Nana, a "következő Tomb Raider", a Guardian of Light kifejezetten multiplayer cucc lesz; pontosabban két játékos összehangolt munkáját fogja igényelni, melyben az egyik Larát, a másik a maja harcost, Totecet irányítja. Bár lesz egy szingli módusz is, a CD ezúttal inkább a páros hancúrra fókuszál. Mi következik ebből? Hogy most már tényleg MUSZÁJ lesz beszereznem egy headsetet, mire kijön a game. :]
Endure and Survive
73. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.04.14. 11:25:14
LV5
Jó game,szép teszt! :)
PSN ID: MrExonOne
72. JeTi  passive aggressive
2010.04.14. 03:19:49
LV20
A teszt jó, köszönjük szépen! Még kedvet is kapnék hozzá, ha a demo nem okozott volna akkora csalódást. Ízlések és pofonok!
mert a mustár az sárga ketchup
2010.04.13. 20:21:11
LV6
Marhára bejön a gém. haverom amikor volt egyszer nálam elhozta és játszottunk vele és nekem tetszett bár láttam pár elég zavaró dolgot,ami nem nagy hiba,de nemtetszett:) Amint lessz pénzem szerintem beszerválom,ugyis rég vettem új gémet. Jó iromány Petunia ;)(Y)
World is Black.
70. Allitta  YokaiMonkey
2010.04.13. 19:35:30
LV10
Ha nem találkoztam volna még a játékkal, akkor most a teszted elolvasása után biztosan tennék egy próbát, mert ismét élvezetes és kellő információval szolgáló anyagot írtál Petu. Gratulálok!

A demót még mindig nem töröltem le a gépemről, mert annyira megtetszett, ugyanis pont tökéletes az általa adott fél óra arra, hogy néhanapján kirántson a valós életből egy gyors "eksön" menetre.

Volt amikor beleültem a gépágyús autóba és élveztem, hogy a bugyuta sofőr ide-oda furikázott velem, én pedig cafatokra lőttem azokat a szerencsétlen nyomorultakat, akik szerettek volna megállítani értelmetlen küldetésemben.
A másik nagy kedvencem a helikopter-amortizáló okosság, amikor arra hajtok, hogy az ellopott rotorossal megpróbálok törni-zúzni és amikor leamortizáltam, akkor a levegőben átcsusszanok egy másikba, amit éppen a megállításomra küldtek amiből nemes egyszerűséggel előtte kikapom a pilótát.

Vannak hiányosságai és az ellenfelek olyan ostobák, mint egy tányér babgulyás, de engem valamiért megfogott és ha egyszer megveszem a full játékot, akkor remélem nem fogok csalódni.
Eddig csak érdeklődtem, most már figyelek is.
69. Greg  PlayStation.Community tag
2010.04.13. 18:55:56
LV25
Válasz 68. csepi81 üzenetére:
Én természetesnek vettem hogy utána kellett állítani, egyáltalán nem zavart.
LV426
2010.04.13. 16:11:42
LV5
Válasz 62. Petunia üzenetére:
A másik nagy problémám a kamerával van,Autóvezetés közben kanyarodásnál a kamera késve fordul a haladási irányba,és ha nem akarok a falra vagy egy másik autóra felkenődni ,akkor nekem kell az analóggal utánaállítani.Apró hibának tűnhet,de egy autós üldözésnél(ami valljuk be elég szerves része a játéknak)baromi idegesítő tud lenni.
Csúnyán törik !!!4!
67. Rob
2010.04.13. 14:53:50
LV1
Nagyon JÓ játék, nekem nagyon bejön, ahogyan anno az első rész is.
66. porter
2010.04.13. 14:06:17
LV1
Válasz 52. wmartin üzenetére:
köszi. így jó lett.
65. zaz
2010.04.13. 14:05:09
LV3
Válasz 64. Petunia üzenetére:
Egy co-op ökörködés nem lenne rossz, de amúgy nem nagyon kell bele multi.
Csakúgy ahogy a Tomb Raiderbe sem;)
64. Petunia  Szerkesztő
2010.04.13. 12:02:07
LV12
Válasz 56. EmpiHUN üzenetére:
Nekem sem hiányzott a multi. Azoknak hiányozhat a multi belőle, akik szeretnek multizni. De ezen opció hiányából kifolyóan legalább nem kapom megint a megrovást, hogy "a pasis játékokat hagyd meg a pasiknak." :P :DDD xx
Endure and Survive
63. Petunia  Szerkesztő
2010.04.13. 11:55:20
LV12
Válasz 55. perrel üzenetére:
Ismét köszönöm Martinnak, hogy tesztelhettem. Barry, a Game City törzsvásárlója is köszöni Martinnak ugyanezt, mert még biztosabbá vált, hogy megveszi a JC2-t. De ez már egy másik történet... :P
Endure and Survive
62. Petunia  Szerkesztő
2010.04.13. 11:52:09
LV12
Válasz 53. csepi81 üzenetére:
Sztem nem adtál neki elég esélyt. Az első pár óra után nekem sem jött be, olyannyira, hogy odakölcsönöztem majdnem 1 évre. Második nekifutásra pedig odáig fajultam, hogy a világ második legjobb játéka posztjára soroltam be. :) A "legjobb tartalom" értékelést sztem pont nem a biliárd, bowling, darts miatt kapja, ezekkel én sem játszottam sokat, hanem többek között egy olyan internetes felületért, amelynek még csak gyenge utánzatával sem találkoztam eddig egyetlen játékban sem. De a tévéadókra meg az elképesztő kabaréshow-kra is ugyanez áll. Mekkora meló van ezekben? Én el sem tudom képzelni. Hol van ilyen máshol? És ezeknek még mindig nincs sok köze a valódi játékhoz, a GTAIV sztorijához, a küldetésekhez.
Endure and Survive
61. Ricsi
2010.04.13. 11:22:59
LV7
Nagyon tetszik benne a helyszín, de a játék valahogy mégsem fogott meg.
60. Hubi  PlayStation.Community tag
2010.04.13. 09:31:27
LV2
Válasz 59. magszim üzenetére:
Hát akkor a második résznél sem lesznek jobban az érzelmeid. :D
2010.04.13. 09:05:36
LV6
Válasz 58. Hubi üzenetére:
Én az első résznél éreztem ugyan ezt.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
58. Hubi  PlayStation.Community tag
2010.04.13. 09:00:35
LV2
Egyetértek. Kaptunk egy baromi nagy játszóteret. :) Kb. 3 órát tettem a játékba, és azt kell mondjam soha nem fogok a végére jutni. Mert unalmas. Néha majd előveszem bohóckodni, de a küldetések silányak, semmitmondóak. Haverokkal el lehet ütni pár órát vele.
2010.04.12. 22:42:56
LV1
Hangulatos játék elso részhez képest sokkal jobb lett.
Minôség mindenek felett
56. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2010.04.12. 21:34:13
LV13
Sztem ebbe a játékba (sem) hiányzik semmi-féle multi...

A teszt remek volt, köszönjük!
Sztem nagyszerű játék, ami szimplán, mögöttes tartalom nélkül csak a szórakoztatásra állt rá...üdítő!
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
JUST CAUSE 2
Square Enix / Eidos
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Óriási bejárható terület, fantasztikusan gazdag látványvilág, pazar kaszkadőrjelenetek, erős szavatosság
Negatívum
Enyhe monotonitás a küldetésekben, száraz, humortalan történet, nincs multi

MARTIN BELESZÓL
Az első részt minden hibája - programozástechnikai bugok, be- és felakadások, ismétlődő küldetések - ellenére örömmel játszottam végig, mégpedig a sok fain jármű és a remek trópusi szigetes helyszín miatt. Ahogy látom, a folytatásban hasonló hangulatra számíthatok, úgyhogy szerintem ki fogom gazdálkodni az árát valahogy...