PlayStation.Community

2010.04.04. 12:30 Játékteszt
122 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Körökre osztott fegyverpornó, meg egy csipetnyi John Woo.



Nehéz szavakba öntenem a Resonance of Fate című, japán szerepjáték keltette érzéseimet. Nem csak azért, mert ez egy különleges program, hanem mert bizonyos tekintetben megfoghatatlan, mint a főszereplő hölgy, Leanne mosolya – és ennek fontosabb szerepe van, mint azt a játék tesztelése előtt gondoltam volna!
Ha az elmúlt pár hónapot felidézem az emlékeimben akkor úgy gondolom, hogy mi szerepjátékosok, igencsak elégedettek lehetünk a jelenlegi generáció bőséges kínálatával: a WRPG-k gyöngyszeme, a Dragon Age nyitotta a sort, majd a White Knight Chronicles és az FFXIII következett, végül legutóbb a Star Ocean 4 próbált meg sok-sok órára elcsábítani (a Yakuza 3 inkább csak RPG vonásokkal rendelkezik, egyértelműen nem sorolnám ide). Most pedig itt az eredetileg End of Eternity-nek keresztelt, tri-Ace fejlesztette program, amely vázát tekintve a megszokott elemekből építkezik, mégis erre olyan, eddig sosem látott „ruhát” adtak, ami még engem is rendesen meglepett!A kaland a Föld elképzelt jövőjében játszódik, korántsem kellemes körülmények között! A világ ismeretlen okokból kifolyólag annyira elszennyeződött, hogy az embereknek nem maradt sok választási lehetősége: megépítették Basel tornyát, ami képes megtisztítani a levegőt, a vizet és előállítja a mindennapi élethez szükséges dolgokat, így az túlélők letelepszenek körülötte, ezzel megalakul a többszintes város. Itt a fogaskerekek rengetegében, ha a magasban laksz, az azt jelenti, hogy gazdag és hatalmas vagy. Legfelül a Kardinálisok állnak, ők gyakorlatilag ennek a világnak a kormányzói. Nem úgy három hősünk, akik egy kis vállalkozást (Private Military Firm) működtetve élnek a középső szintek egyikén. Vezetőjük Vashyron, aki korábban a Kardinálisok alatt, a hadseregben szolgált, egyedüli túlélője az osztagát ért rajtaütésnek, és a megélhetés miatt alapította ezt a kis céget. Egy feladat során magához fogadta a forrófejű, árva Zephyrt, aki vele együtt él és dolgozik. A legtitokzatosabb figura a trió egyetlen női tagja: Leanne, akit Zephyr mentett meg a biztos haláltól, de kiderül, hogy neki valójában már rég nem is kellene életben lennie. A sztori igazi fordulatát azonban maga a Torony adja: az emberek végzetét (innen a játék címe) is irányítja valamilyen formában, kihatva életükre és halálukra, amíg egy nap a fura gépezet el nem kezdi összekuszálni a Kardinálisok és az egyszerű polgárok sorsának fonalait.
A kedvcsináló intro utáni első képernyőt ne nyomjátok el, hanem várjatok egy kicsit, mert a játék sztorijáról lesz ott egy fontos videó. Ezután lehet majd szinkront választani, illetve a SO4-hez hasonlóan a hangszórókat is beállítani. Az 5.1GB-os opcionális installálást a rövidebb töltési idők miatt érdemes kivárni. A játékot a 12 szint közül, a negyediken fogjátok elkezdeni, és természetesen majd be lehet járni a többit is a későbbiekben. Maga a játék két fő módon gördül tovább, a harcot leszámítva: egyrészt, az egymásra javarészt hasonlító városokat és egyéb helyeket lehet bejárni, valamint a főtérképen kell mászkálni.
Ebel City-ben lesz a főhadiszállásotok (a térképen a közelben levő Arénában lehet majd a tutorialt lezavarni, ez kötelező, a saját érdeketekben), innen lehet majd ezt a pár utcányi városkát felfedezni. Otthonotokban a táblánál lehet menteni és a fejezetváltást megerősíteni; ez egy kis magyarázatra szorul: 16 fejezet van, mindegyikben fő- és alküldetésekkel. Amennyiben a főküldi kész, mehetsz a következő fejezetet abszolválni, de ekkor a korábbi fejezet(ek) mellékfeladatait már nem lehet teljesíteni. Ezért ajánlja fel a progi a választás lehetőségét és nagyon ajánlom, hogy foglalkozzatok az apró-cseprő ügyekkel is, mert így is elég nehéz szokott lenni néha a játék. A karakterek szobáiba is be lehet menni, le lehet pihenni a kanapéra, meg lehet nézni a bestiáriumot (szörnyek infói vannak benne), illetve el lehet menni a gardróbhoz, ahol tetőtől talpig átöltöztethettek mindenkit (új ruhák a butikokban kaphatók). Bár a game elején a karakterek elég idegenek lesznek számotokra, de ez az öltöztetés tényleg kicsit közelebb hozza őket, meg amúgy is teljesen más élmény így játszani velük. Egyébként csak ezt a triót lehet majd irányítani a történet során.
Ami elsőre szembeötlő lesz, az a rengeteg csillogó, állandóan mozgó fogaskerék, ezek közt kell majd az utcákon, nagyjából két dimenzióban mászkálni. Az NPC-kel beszélgetve azok elmondják a problémáikat, küldetéseket adnak.
Az első épület, ahova majd be tudtok menni, a céh. Itt – a már megismert bestáriumon túl – lehet választani a részletesen leírt feladatok közül. Amennyiben a küldikből és más egyéb forrásból (csaták, ládák) lesz elég pénzetek, akkor irány a „fegyverkovács”. Persze nem teljesen igazi kovács ő, hanem kalmár is egyben, nála lehet a gyógycsomagokon túl a fegyverekre szerelhető kiegészítőket is megvenni, ill. magukat a fegyvereket is, amikből tíz alaptípus van. Ne hagyjátok ki majd a különleges lőszerek vásárlását sem, amik plusz, illetve különleges sebzést okoznak: ez akkor lesz majd fontos ha valamelyik ellenfél egy támadásra immúnis lesz. Közvetlenül a kovács mellett van Ebel City-ben a bádogos, ő tölti be a tárgykészítő szerepét. Nála is a legfontosabbak a fegyverekre rakható cuccok lesznek, amikhez a nyersanyagokat (pl. csavarok) a csaták után kapjátok, de lehet vásárolni is.

A főmenüben három fontos dologra szeretnék kitérni. Az első az a menüpont, ahol beállíthatjátok, hogy milyen fegyver és egyéb tárgy legyen a karaktereknél (Equip). Ez fontos, mert ne csata hevében derüljön ki, hogy másnál van a kézigránát, amikor a legnagyobb szükség volna rá. Következő a személyre szabás lehetőségét biztosító opció, a Customize. Ez nem a karakterek, hanem fegyvereik átalakítására szolgál, ez is lényegi eleme a Resonance-nak. A meglévő, többnyire sebzést növelő kiegészítőket úgy lehet felrakni, hogy a fegyver tervrajzát láthatjátok majd egy négyzetrácsos lapon, és azon kell a megfelelő illesztési ponthoz kapcsolni – mondjuk a célzást segítő cuccot. Ekkor rögtön látható lesz két dolog: a megnövelt értékek és a megnőtt súly. Ugyanis mindennek súlya van, ez a korlát. A súlycipelés mértéke (ki mennyit bír el, mennyi kieggel, stb.), az akár csatában is bekövetkező, automata szintlépéskor, karakterenként nő majd, az életerővel egyetemben. Más értékre egyébként nem kell figyelni. Harmadik dolog a képzettségek (Skill) menüpontja lesz, itt látható többek közt, az adott fegyver használata által, annak kezelésében megnőtt jártasság. Vashyront és Leanne-t érdemes a pisztolyok és gránátok irányában fejleszteni (gyakorlatilag velük ezekkel kell harcolni, a többi megy magától), Zephyr pedig a gépfegyverekre „gyúrjon rá”, mert később lehetősége lesz akár egyszerre kettőt is használni.

A sztori továbbgörgetésének második módja a főtérképen zajlik, ez két részből áll (Selecttel lehet váltani). A külső részen, szokatlan módon már a játék elején látható a teljes város, annak főbb helyszíneivel. A belső, közelebbi nézet az érdemi mozgásnak ad helyet.
Az újabb, jó értelemben vett „sokk” itt ért! Mi ez itt? – mondtam magamban, mikor megláttam a hatszögekből álló, táblás játékokhoz hasonlító térképet. Bizony, ilyen eddig sosem látott megvalósításban zajlik a világgal való interakció jó része. És hogyan fogok én ezen mozogni? – igen egyszerűen, a bal karral lehet egy kurzort irányítani és a már felfedezett hatszögeken lehet keresztül-kasul „kóborolni”, de sok helyre nem fog beengedni a program. Ezeken a néhol színes, de legfőképpen fehér hatszögeken úgy lehet továbbjutni, hogy a csatákban, vagy küldik által megszerezett – Tetris elemekre hajazó –, több hexából álló alakzatokat, a Négyzet gombbal előhívott menüből, a térkép eddig felfedezetlen, el nem érhető pontjára viszitek, a megfelelő szögbe forgatjátok, és ott lerakjátok. Bonyolultan hangzik, de gyakorlatban pár másodpercet vesz igénybe. Ez után lehet menni adott részre, és a felfedezést a program ládákkal (mint a videóban is látható, amiben pl. egy új ruhadarab volt), és új helyszínekkel is honorálja. A Next felirat jelzi a helységnevek alatt, hogy hova kell mennünk, ez igen hasznos!
A harc a térképen való mozgás közben, véletlenszerűen történik. Ezt a 10-15 percenként bekövetkező napszakváltás is befolyásolja: például erősebb ellenfelek vannak éjjel bizonyos helyeken, vagy csak akkor érhető el egy adott helyszín, mikor sötét van. A Valkyria Chronicles-höz hasonlóan, valós időben tudtok mozogni a harc során. Az arénaszerű helyszíneken egy csík csökkenése jelzi, mennyit tudtok még menni. Ha támadtok (vagy nekimentek valaminek speckó támadás közben), akkor a maradék, mozgásra fordítható rész elvész, a következő karakter jön, vagy át kell adni a kört az ellenfélnek. Mikor támadtok, az ellenfél is akcióba lendül, így épül fel tehát alapjaiban ez a félig valós idejű rendszer. A csaták egyébként annyira nem hosszúak, de sokszor igen nehezek. Ezt segíti az újrakezdés lehetősége – ez is nagy újítás –, nincs tehát rögtön Game Over ezáltal. Fontos tudni, hogy akár csata közben is fel lehet függeszteni a játékot és menteni egyet: a fejlesztők gondoltak a dolgozó emberekre, akiknek nincs mindig idejük órákat tölteni a gépnél, hogy aztán a főellenséggel hosszan harcolva kelljen félbehagyniuk a játékot; többé ezzel sincs probléma!
Támadni kétféleképpen lehet, a t-A-B elnevezésű harcrendszerben (tri-Attack-Battle): egyrészt simán odakocogva az ellen közelébe, ahol meg kell várni, míg egy csík feltöltődik és lehet lőni. Ez a csík minél közelebb vagytok, annál gyorsabban töltődik fel és többször is megtelhet attól függően, hogy milyen képzettek vagytok adott fegyver használatában. Ezáltal a támadási cikluson belül többször megsebezhetitek az ellenfelet, vagy azoknak akár csak egy testrészét is. Másrészt pedig a „Hero Action”-ök keretében történik az összecsapás. A képernyő alján eleinte csak három, később több narancssárga „kristályt” láthattok (most mindegy minek hívjuk pontosan). Ezek elengedhetetlen kellékei annak, hogy élve kerüljetek ki a harcokból. Ebből egyet felhasználva megjelenik egy egyenes vonal: kiindulás pontja a karakternél van, a célt pedig ti állíthatjátok be. Ennek a vonalnak a mentén hősünk elindul, és amíg a végére nem ér, támadja a kijelölt ellenfelet, ezzel piszok nagy sebzést okozva (a levegőbe felküldött szörny ellen még további bonusz sebzés érhető el). Az életerőt zöld csík jelzi, mint azt már megszokhattuk, viszont a sebzés kétféle: a kék a géppisztolyok okozta, idővel begyógyuló felületi sebzés, a másik a pisztolyok és gránátok okozta narancssárga direkt HP sebzés (kicsit olyan, mint a MAGUS ÉP-FP rendszere). Ha az összes narancs kristályt elhasználtátok, a karakterek elkezdenek félni, alig lehet velük mozogni és támadni, szóval ezeket az erősebb támadásokat osszátok be okosan. Kristály a legyőzött ellenfelek, ill. a szétlőtt testrészek után is jár. A szörnyek egyébként kíméletlenek, szóval ti se bánjatok velük kesztyűs kézzel, különös tekintettel arra, hogy ha egy csapat rosszarcú közül a vezért (Leader felirattal) támadjátok, akkor elég őt legyőzni, a többiekkel már nem kell foglalkozni.

Az eddig leírtakból látható mennyire komplex dologról van szó, és ezt a komoly stratégiázást és helyezkedést igénylő rendszert tovább lehet mélyíteni! Ezt pontosabban a fedezékek, az emelvények és a Resonance pontok jelentik. A fedezékek ugyan idővel leomolhatnak, de addig kényelmesen lehet azok mögül lődözni, fordított esetben nagyon nehéz lesz onnan az ellenfeleket kitakarítani. A megemelt szintű területekkel kapcsolatban csak annyi az érdekesség, hogy Hero Action közben fel is lehet ugrani, így adott területeken stratégiai előnyhöz juthattok. A Resonance pontokat pedig akkor kaphatjátok meg, ha Hero Action közben az útvonalatok a két társatok közti vonalat keresztezi. Ezzel tulajdonképpen a legerősebb kombó hívható elő, amely előkészítéséhez a főhősöket érdemes a legerősebb ellenfél köré, nagyjából szabályos háromszög alakba rendezni. A támadás indításakor a karaktereink közti táv kirajzolódik a csatamezőn, és az általuk alkotott háromszög mentén, mindenki elindul annak következő sarka felé, és közben egyszerre támadják a kijelölt ellenfelet. Ez a halálos tánc nagyon látványos is egyben, de ez igaz a harc egészére: úgy képzeljétek el, mintha a Mátrixot kereszteznénk John Woo filmjeivel! Elképesztő akrobatikus jelenetek közepette, akár fél kézzel szórják a halált fegyvereikből hőseink, ami engem teljesen lenyűgözött, kis túlzással csak ezekért a jelenetekért megéri megvenni a játékot!
Basel messziről fémrózsára hasonlító tornyának szintjeit tisztán 40-50 óra alatt fogjátok füstölgő töltényhüvelyekkel beteríteni! Ebben természetesen nincs benne az újrakezdett csaták felemésztette idő, ami kb. még plusz 4-5 órát jelent összességében. A mellékküldetések, amelyek további 20 órával kecsegtetnek, javarészt a bevált sémára épülnek: vidd el az üzenetet a néni fiának, hozd el a táskába zárt ékszert a megbízódnak, meg ehhez hasonlóak, de a mély taktikai csaták mellett ezen apró finomságok teljesen hihetően beépülnek a játék világába, nem is beszélve a fősztoriról, ami a game végkifejletéig tartogat meglepetéseket! Eloszlás tekintetében kb. 60-70% harc és 30-40% a mászkálás, továbbá van New Game+ is, ahol a már megszerzett cuccaitokkal vághattok neki újra a kalandnak.

A saját fejlesztésű grafikus motor (ASKA) igazán szépen jeleníti meg a felhők magasságáig álmodott karcsú, mégis kissé groteszk fémtornyot. Szóval semmi képtörés, csak egy kis zizegés van, mivel a játék 1120x720p felbontásban fut, és ezen sajnos nem sokat segít a QAA technikájú élsimítás sem. Az SD tv tulajoknak viszont jó hírem van: a tri-Ace gondolt rátok is, amennyiben a feliratok, meg minden egyéb szöveg, tökéletesen olvasható ezeken a tévéken is.
A kötelező technikai infók után pedig a lényeg: John Woo-nak reszeltek! Leanne, Vashyron és Zephyr ugyanis a híres rendező legjobb akciójeleneteit megszégyenítő módon győzi le az akár emeletes magasságú szörnyeket: libbennek a köpenyek, Leanne pedig szeszélyes mosollyal dobálja a gránátokat rájuk, miközben milliónyi halált jelentő ólomgolyó szeli át a levegőt körülöttük: nem kicsit hangulatos, és szerintem jó pár magát akciójátéknak hívó „produktum” elbújhat mellette!
A környezeti szennyezésnek kitett, nagyon egyedi és részletes kidolgozottságú ellenfeleink közt lesznek gremlinek, útonállók és más egyéb rémségek, ők fognak a titkok felderítésének az útjába állni. Náluk – az NPC-k mellett – csak a főhősök vannak szebben megalkotva: például a hajuk, de a ruhájuk is a fizika törvényeinek megfelelően mozdul. Nagy örömmel fogadtam ezt a szemkápráztató részletgazdagságot, amely a fegyverek megvalósítására is kiterjed. Ha nagyon akarnék kukacoskodni, akkor mondhatnám, hogy ez manapság elvárható, de mégis ez most így ebben a formában teljesen rendben van.
Ó és még magáról Baselről nem is beszéltem. Fürdesse holdfény, vagy fényes napsütés ezt az acél- és fogaskerék monstrumot, a videóban is látható kis mozgó alkatrészek természetellenes módon töltik meg látszólagos élettel, a seszínű utcákat. A városoknak emiatt van egy kis steampunkos beütése, de a lényeg, hogy teszem azt a butik berendezett kirakatáig minden a helyén van. Egyedül a harci környezetek, és néhány félreeső helyszín szinte teljes üressége tűnik fel még kontrasztosabban, a szebb területek fényében (avagy árnyékában). S bár némiképpen szűk színpalettával dolgoztak a grafikusok, ezt okkal tették, nem pedig lustaságból: sok a szürke, hideg, fémes árnyalat, ami mind a környezetből, a reményvesztettségből adódik. Ebbe visznek színt, a szó szoros értelmében az általatok felöltöztetett karakterek, még hangsúlyosabbá téve ezzel a megjelenésüket, egy ilyen háttér előtt. A változatosság pedig gyönyörködtet: különféle szemüvegeket, kabátokat, cipőket, de még öveket is rakhattok a főhősökre. Summa summarum a grafika szép, kiváló díszletként szolgál és csak néhol kevésbé részletes, de egyáltalán nem vészes szinten!
A mondatok valódi jelentőségét néha nem is maguk a szavak adják, hanem az azokat megformázó hangok. Így van ez jelen esetben is, mivel olyan híres szeijúk adták az eredeti szinkront – amely a főmenüből választható –, mint akik a Dragon Ball vagy a Bleach c. animék elkészítésében vettek már részt. Az angol nyelvre kihegyezett fülek pedig azonnal fel fogják ismerni Nolan North (Uncharted, Prince of Persia, Dark Void) néha kicsit bohókás hanglejtését, több más ismertebb ember orgánumával egyetemben. Az NPC-k sajnos az Oblivionnal szemben itt csak szövegesen kommunikálnak velünk, egy-két, mondjuk a napszakhoz illő szó kíséretében. Harc közben természetesen a lövések és robbanások kakofóniája azért rendesen megdolgoztatja a mélynyomót!
A szinte észrevétlenül, a történésekre megfelelően reagáló (harc közbeni) dinamikus zenét a Star Ocean 4 cikkemben már egekig magasztalt Sakuraba Motoi egy zenekarral rögzíttette, míg a líraibb dallamokat szimfonikusokkal, 5.1-ben vették fel (!), és a játékba változatlanul importálták. Ezekért Tanaka Kohei felelős, az ő zenéit hallhatjátok a cikk elején és a végén. Bele lehetne menni, hogy pl. mennyire szép az a rész, mikor a fúvósok szólójának hátterében finoman megpendül egy hárfa hangja, de felesleges: az érzések, amelyeket ez muzsika kelt az emberben mindennél többet mondanak el az igényesség ezen fokáról.
Itt láthatjátok Leanne titokzatos mosolyát. Tudjátok, napokig gondolkodtam, hogyan lehetne befejezni ezt a cikket, mert éreztem, hogy ebben a mosolyban van a játék megértésének a kulcsa. De előbb gondoljuk végig: szerencsés helyzetben vagyunk, mert nagyon sok új generációs RPG jelent meg az utóbbi pár hónapban! Egy olyan eseménysor részesei lehettünk, amely gyakran csak évek alatt kristályosodnak ki. Itt volt a White Knight Chronicles, amely bár klasszikus fantasy, de felforgatta az addig megszokott játékmenet poshadó vizét. A Final Fantasy XIII, mint megaprodukció, a sztárok magabiztosságával elszáguldott mellettünk képzeletbeli csillogó limuzinján, és hátrahagyott egy véres oltárt, amin az addigi játékmenetet áldozták fel. Alig egy hónapja, a Star Ocean 4 próbálta a jéghideg világűr vákuumjába belekiabálni, hogy ő is itt van, de a tri-Ace úgy járt el vele, mint Johnny To hongkongi akciófilm rendező a vígjátékaival: tisztes pénztermelő produktumot hoztak létre, amely a rajongóknak tetszik, de ők is tudják, hogy ez csak egy lépcsőfok a következő nagy dobáshoz.
Ahhoz a dobáshoz, amit a Resonance of Fate jelent a radikális újításaival. JRPG-s evolúciós fánkon, ez egy vadhajtás: erős, egészséges, remélhetőleg egykönnyen nem fog elszáradni, és fognak rá alapozni. Vagy ha úgy tetszik, végre tiszta és friss levegőt enged a japán szerepjátékok nemrég felújított „szobájába”, ahol eddig maximum csak az új bútorokhoz hasonlítható játékelemeket cserélték le az eddigi versenyzők, de valami még hiányzott. Ezt pedig Leanne mosolya testesíti meg, és ez a mosoly, az arccal együtt mindent elmond a játékról: órákig fürkészheted a vonásait, de mégis titokzatos marad: a Resonance nem adja könnyen a titkait, hosszú és küzdelmes csatákat kell vívnod, hogy megértsd teljes mélységében a történetét. Mégis ebből a szürke világból ránk néző szomorkás szempár reményteli, a félszeg mosoly pedig hívogató: egy olyan kalandra invitál, amit eddig még egyetlen más szerepjáték sem nyújtott!
Összességében nem érzem úgy, hogy ez csak egy kis kalandozás lenne a fejlesztők részéről, ennél sokkal komolyabban meg van csinálva a program. Fontos, hogy ha új vagy még a JRPG-k világában, a Resonance elsőre nehéz lehet, és a tapasztaltabbakat is megizzaszthatja, de mikor egy küzdelmes harc után hangos dübörgéssel nyúlik el előttetek az akár emeletnyi szörny, akkor fogjátok majd tudni, hogy megérte. Nyugodt szívvel ajánlom nektek, érdemes beszerezni!

A továbbiakban 15 percben láthatjátok a Bazel köré épült különleges várost és még sok más érdekességet:
Resonance of Fate bemutató 1/3 – menük, város
Resonance of Fate bemutató 2/3 – boltok, térkép, harc
Resonance of Fate bemutató 3/3 – átvezető, végső összegzés
A képek megtekintése alatt pedig hallgassátok meg a Tanaka Kouhei által komponált zenét:



(A Resonance of Fate egy igazán remek JRPG, mely több elemében is az oldschool stílus tulajdonságait hordozza. Ha kedvet kaptál a kalandozáshoz, kiemelt támogatónknál, a Platinum Shopnál a game megvásárolható.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
122. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.23. 10:46:02
LV7
Válasz 121. killerpapajoe üzenetére:
Ezzel én is így voltam, de azután annál jobban bejött. 2 óra játék után úgy voltam, hogy eladom a francba mert szar, de azóta kb. 65 órám van benne. Az a baj hogy fokozatosan vezet bele a játékba és az eleje tényleg nem az igazi, de ahogy ráérzel a harcrendszerre nem lehet letenni. Azt kell hogy mondjam hogy ilyen jó harcrendszerrel én még nem találkoztam, esetleg a Valkyria Chronicles jöhet szóba mert arra nagyon hasonlít, de mégis más. Olyan 10 órát bele kell ölni hogy mindent átláss, de még 35 óra után is törheted a fejed egyes harcoknál.
2010.04.22. 20:59:27
LV2
Kiprobaltam tegnap delutan,de nem igazan gyozott meg.
120. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.18. 22:51:44
LV20
Válasz 119. Barneyzero üzenetére:
Grat ! Írj róla tesztet :D
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
119. Barneyzero  PlayStation.Community tag
2010.04.17. 19:32:30
LV11
Nekem ez a játék nagyon bejön a videók és a képek alapján, és amúgy is imádom az ilyen körökre osztott, lépéspontokkal taktikázó játékokat, ha még látványos is az meg csak a hab a tortán :)
Zavvi különleges egy napos akcióját kihasználva be is rendeltem a mai napon a cuccot, 25 fontot postával szerintem simán megér :D
118. Weapon25  PlayStation.Community tag
2010.04.13. 17:09:10
LV2
ez *oS 5ös jatek
@z impulzus függő
117. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.13. 11:19:25
LV20
Válasz 114. martin üzenetére:
Ez igaz
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
2010.04.12. 20:52:45
LV1
Válasz 112. martin üzenetére:
A Drige of Cerberus FFVII rajongó által írt objektív teszt volt, és pont az ilyenek miatt volt élvezet olvasni a konzolt. De még ma is az ha elövesszük nosztalgiázni. DoC olyan játék volt hogy vagy bejött valakinek vagy nem. Nekem tetszett nagyon, szerintem is egy kilences.
Apropó nosztalgia ha nem lettek volna azok a lelkes tesztek akkor talán sose adtam volna esélyt azoknak a furcsa japán rpg-knek.
Ezek annyira eltértek az addig ismet trendekröl hogy biztos abbahagytam volna elsöránézésre ha nem olvastam volna mennyire is jó ha elmerül bennük az ember.
Emlékszem az FF7 tesztedet annyira sokszor elolvastam hogy már kivülröl is felmondtam volna nem beszélve a rongyosra olvasott KOD-X mellékletröl. :P
115. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.12. 15:57:41
LV12
Válasz 106. EmThor üzenetére:
Sajnos még gyenge vagyok, de fejlődőképes: nem lett volna szükség arra, hogy elolvassam a többi magyar tesztet... egyrészt, nem kell ezáltal önigazolást keresnem, felesleges a többihez mérnem magam, mert nem ennek a szellemében írtam. Másrészt meg különben is öröm egy jó játékról írni, irígykedek csúnyán azokra, akiknek már megvan! ;)
114. martin  Főszerkesztő
2010.04.12. 15:03:09
LV27
Válasz 113. xetron üzenetére:
Nem értelek félre, de ha egy tesztben végig arról van szó, hogy ez egy 10 pontos game, nem írhatom át az értékelőt önhatalmúlag, mert értelmetlen lesz az egész.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
113. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.11. 21:53:45
LV20
Válasz 112. martin üzenetére:
Félre értesz, mert ott nem az írással volt a gond, ha nem a pontszámmal. De ha jól emlékszem, később csipi az egyik tesztjébe elismerte, hogy egy kicsit eltúlozta a pontszámot, de ilyen még V.Miki a suikoden 4 tesztjénél előfordult, hogy egy másik tesztbe bevallotta, hogy nem igazán érdemelte volna meg azt a pontszámot.
Mondjuk annak a teszt végén van egy felsorolás a régi suikoden részekről és annyira megtetszett a S1 és a S2 története, hogy elkezdtem velük játszani . A S2 tetszett a legjobban :)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
112. martin  Főszerkesztő
2010.04.11. 21:03:14
LV27
Válasz 108. xetron üzenetére:
Azt hiszem gyakorlatilag - 98%-ban - a 10 év alatt nem engedtem lemenni olyan pontszámot, amivel nem értettem egyet nagyságrendileg, de néha nem volt lehetőség - pl. a lapzárta miatt - arra, hogy egy tesztet újracsináltassak valaki mással. A Dirge ráadásul olyan írás volt - pontosan emlékszem rá -, hogy nem tudtam belejavítani az értékelőbe (pedig próbálkoztam), mert akkor a teljes szöveg a magyarázattal értelmét vesztette volna. Azt elkönyveltem egy erősen szubjektív kritikának, remélem ennyi még belefért. A játéknak nem volt magyar forgalmazója, boltban akkor nem árulták, szóval átb@szva nem lett szerintem egy vásárló sem. Aki meg kiírta Aritára, az ne hőbörögjön...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
111. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.11. 11:31:41
LV20
Válasz 110. zoe01 üzenetére:
Nem olvastam a pc gurut, így nem tudom ott milyenek voltak. Ez az újság kívülről nagyon állat, de tartalmilag finoman szólva szegényes .

Nem hiszem el, hogy egy normális konzolos emberkét nem tudtak oda betenni .......
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
110. zoe01
2010.04.10. 21:17:04
LV1
Válasz 108. xetron üzenetére:
Szegény grath azért a PC Guruban jobban nyomta, maradt volna (na meg a Sasa is ) inkább ott.

I miss them. :(
You are hardcore by default.
109. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.10. 12:49:23
LV12
Válasz 108. xetron üzenetére:
most pedig a PSC-t igazgatja...
108. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.10. 10:02:54
LV20
Válasz 103. EmThor üzenetére:
Ha a tesztek alapján venném a játékokat, szerintem nem lenne egy db játékom. (Unlimited Saga díszdoboz elég művészi :)
Jó olvasni ki mit gondol egy adat játékról, de az az utóbbi időbe annyira leromlottak a tesztek minősége, bevallom őszintén még grath FFXIII tesztjét se olvastam el, egyszerűen túl nyálasnak ítéltem meg, a Tyler féle ROF tesztből kb 2 oldalon csak a rizsa megy .
Nem akarom dicsőíteni a martint, de azért amikor ő vezette a konzolt lényegesen (sztm) jobban oda figyeltek a tesztek minőségre . (mondjuk ott is voltak furcsa dolgok, pl csipi féle FF7 DOC teszt, ami 9p kapót :)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
107. Makker
2010.04.09. 01:04:56
LV5
szuper játék, szuper teszt és a videó is nagyon király. Csak így tovább
Online gaming will return BEFOREMay 31st 2055
106. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 20:57:58
LV12
Válasz 105. csillagharcosssj üzenetére:
Ahogy olvasom netszerte mindenki teljesen elmerült benne és a "vele" eltöltött órákról ír... nem véletlenül!
2010.04.08. 20:36:30
LV1
Egyre jobban kellene ez a game, de nem lesz rá zseta. Na majd ha olcsóbb lesz.

Nahát és milyen érdekes hogy eddig még nem is kritizálta senki ezt a "fura", de jó játékot.
104. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 17:40:23
LV12
itt egy harci betanító videó a SEGA-tól

http://www.youtube.com/watch?v=UzrONfwallY
103. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 17:20:15
LV12
Válasz 102. xetron üzenetére:
Elsőre nekem is összevissza ugrálásnak tűnt, mert nem értettem, de az angol verzió alapján ez egy igen összetett és élvezetes harcrendszer, a mellett, hogy nagyon látványos is.


Az 576-os tesztet direkt nem olvastam el, mielőtt elkezdtem volna írni, hogy ne befolyásoljon, de így utólag olvasva, nagyjából ugyanaz a konklúzió, de pár dologgal nem értek egyet Tylerrel + a legtöbb tesztben nem írnak a hangokról, hát pedig itt is milyen csodálatos, érzelemkeltő muzsika szól, e melett nem lehet elmenni szó nélkül!

Másrészt pedig Ti is törekedjetek arra, hogy a tesztekből leszűrhető objektív infókon felül, ne mások véleményét hangoztassátok, hanem legyen saját álláspontotok is, én ezért is gyűjtöm a játékokat, a szórakoztató és művészeti (már amelyiknek van) értékén felül!
102. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 11:11:40
LV20
Igazából a harcrendszertől félek egy kicsit, ez a össze-vissza ugrálás kicsit ki készített a demoban .
A Teljes játékba változtattak vlamit a rendszeren vagy ugyan olyan, mint a demoba volt ?
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
101. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 07:16:18
LV12
Válasz 99. xetron üzenetére:
Kösz, neonkeat, ahogy látod sokszor itt is menni kell és lőni, rossz nem lehet ;) viccet félretéve, még mindig az egyik leglátványosabb, strategikus jrpg!
100. nonkeat  PlayStation.Community tag
2010.04.07. 23:05:43
LV1
Pont az ehhez hasonló odavágós dolgokat kedvelem. Jöhet! :)
color is emptiness, emptiness is color
99. xetron  PlayStation.Community tag
2010.04.07. 23:04:37
LV20
Jó kis teszt ! Ehhez képest a 576 teszt egy kaki, thx EmThor
Ha olcsóbb lesz megveszem .......
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
2010.04.07. 13:21:12
LV3
Válasz 96. zaz üzenetére:
Na igen, aztán meg sírnak, hogy nem fogyott elég belőle, és ezért nem lesz folytatás, vagy csak japánban. Bár szerintem a Yakuza 3-al is várhattak volna 1 hónapot, hogy ne a GoW 3, illetve a Heavy Rain között adják ki. De mivel nem mi döntünk ezért csak csoválhatjuk a fejünket a marketingeseik hülyeségén, és reménykedhetünk, hogy nem mi fogunk szopni miattuk a jövőben. :(
/人(◕ ‿‿ ◕)人\
97. zaz
2010.04.07. 09:31:15
LV3
Válasz 95. EmThor üzenetére:
Így van! Messze nem megoldhatatlan a dolog!
Jó taktika és táp:)
8. fejezetnél vagyok...a két srác amit művel ,az valami eszméletlen!
500-600-as kombó az már alap!

Ja! És vettem egy remek szoknyát a kishölgynek.
198.000!!!!! aranyért:)
96. zaz
2010.04.07. 09:24:35
LV3
Válasz 92. Palmer07 üzenetére:
Közvetlen FF után kiadni?Ráadásúl úgy,hogy még csak nem is reklámozták.
Igen. Vágóhídra lett küldve.
95. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.07. 08:41:18
LV12
Válasz 94. persuid üzenetére:
Azért rengeteg embertől olvasom, hogy végigvitték és nem csak a hardcore arcok, szóval...
94. persuid  PlayStation.Community tag
2010.04.07. 08:20:28
LV3
Válasz 89. martin üzenetére:
Hűha...kontrollert még nem törtem sohasem,de az ember soha ne mondja,hogy soha...:)
Hát akkor kihívás van benne,ez is nagyon jó dolog.
Anri,you are the breast...I mean the best
93. Undefeated  John McClane fehér trikója
2010.04.07. 01:16:01
LV9
jó lett, a videotesztért pedig külön gratula
csak igy tovább :)
"Miért vagytok gyengék? Játsszatok!"
2010.04.06. 18:17:51
LV1
Válasz 63. zaz üzenetére:
Halálba küldte?
91. zaz
2010.04.06. 16:19:33
LV3
Válasz 90. Spongya üzenetére:
áááá...
Rewmac barátom lassan 1000/1000 és most tart 160 óránál:)
90. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 16:13:42
LV7
Válasz 88. zaz üzenetére:
Köszi. Asszem így méghosszabb lesz ez a gém mint ahogy gondoltam. Pedig "gyorsan lenyomom az ff13 előtt" felkiáltással kezdtem el. : ) Úgy tűnik ebből, ebben a formában nem lesz semmi.
89. martin  Főszerkesztő
2010.04.06. 16:04:53
LV27
Válasz 78. persuid üzenetére:
Ez sztem pont neked való. A Platinum Shop eladója kontrollert tört miatta, annyira szívatta a game. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
88. zaz
2010.04.06. 15:59:41
LV3
Viszont a színes hexe-t nem lehet csak úgy ide oda lepakolni, indulásnak színes power station kell.
Piros a piroshoz ,kék a kéklhez stb stb
Ha terminálokat össze akarsz kötni (ezzel egyesítve a hatásukat) akkor figyelni kell arra hogy az összekötendő terminálok mindegyikéhez el tudd vezetni a megfelelő színű hexe-t
Aktív terminálokat a lifteken keresztűl ,több szinten át lehet vezetni!
Illetve a terminálok hatását bevezetheted egy Dungeon-ba is!
Szóval van mit tenni:)
87. zaz
2010.04.06. 15:56:07
LV3
Válasz 86. Spongya üzenetére:
Minden terminál bonusz tulajdonságokkal rendelkezik.
A terminálokat színes hexe-el lehet "beindítani"
Annyi és olyan szines hexe kell egy terminálhoz amennyi a terminál fölött megjelenik. Pl a 0/50 terminál 50 hexe-t igényel hogy aktív legyen.
A szín pedig attól függ hogy a terminál hol helyezkedik el, ennek megfelelően milyen alakú hexe-vel lehet elérni?
Vis
86. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 15:18:05
LV7
Válasz 85. zaz üzenetére:
Na erről a terminálok összekötözgetéséről írhatnál mert az nekem eddig kimaradt. Eddig az sem jött le hogy mire jók. Mit kell velük csinálni?
85. zaz
2010.04.06. 15:11:08
LV3
Válasz 84. Spongya üzenetére:
Tápolás ,terminálok összekötözgetése, stb stb
Rohan az idő:)
84. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 14:48:36
LV7
Válasz 83. zaz üzenetére:
OMG! 7.chapter és 45 óra? Te nem viccelsz. : )
83. zaz
2010.04.06. 14:42:00
LV3
Válasz 82. Spongya üzenetére:
Én is csak a 7. nél vagyok;)
82. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 14:22:45
LV7
Válasz 81. zaz üzenetére:
Thx. Akkor nincs külön taktika. Eddig csak az alaplőszerekkel harcoltam, mert eddig nem volt rá szükség, hogy változtassak, de később biztos sokat számít. Még az elején vagyok, az 5 chapternél.
81. zaz
2010.04.06. 14:09:29
LV3
Válasz 80. Spongya üzenetére:
Ott nem lehet mást csinálni,mint leszedni a páncélt smg-vel(vagy body part,mind1 hogyan hívjuk)és a lyukon belőni előbb SMG-vel, utána pisztolyal.
+ nagyon fontos a megfelelő lőszer kiválasztása! Ez nem egyszer életmentő lehet!
80. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 13:40:03
LV7
Válasz 79. zaz üzenetére:
Thx. Erre már rájöttem, sőt arra is, hogy a Hero támadás közben ha felugrasz a levegőbe és az ellenfélnek nem hard a body-ja akkor ki lehet kerülni a páncélzatot és egyből a body-t full scratch-elni, de azoknál a csatáknál ahol ezt nem lehet megcsinálni ott szoktam vakarni a fejem, hogy akkor most hogy fogom "bekékíteni" a rohadékot. Arra van valami jó taktiád? : )
79. zaz
2010.04.06. 13:09:34
LV3
Válasz 76. Spongya üzenetére:
Illetve fontos ,hogy akit tápolsz ,annak hagyd meg a befejezést!
Tehát: Egy ember előkészit(full scratch damage) és ha full kék az életerőcsík, akkor a tápoltatni kívánt emberrel végezd ki az ellenfelet!
Ugyanis a fejlődésnél a dmg pontot az amit számol a játék.
78. persuid  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 13:07:21
LV3
Remek teszt lett egy nagyszerűnek tűnő játékhoz!
Az eddigi legígéretesebb JRPG PS3-on!
Anri,you are the breast...I mean the best
77. kurogane  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 13:04:28
LV6
Nem tudom eldönteni hogy érdemes lenne e majd megvenni a játékot...
A játék világa teljesen rendben van viszont ez a lőfegyveres harc hogy 6-ot szaltózik és mindent szétlő lazáskodva elég ....
Vashyron karakterével szemben a másik kettő irritál .
76. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 12:15:41
LV7
Válasz 65. zaz üzenetére:
Ez magamtól nem jutott volna eszembe. Thx.
Én eddig meghagytam mindenkinél az alap felállást, de még csak kb. 16 órám van benne.
75. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 12:12:51
LV7
Jó lett a teszt. Grat.
Ez egy nagyon jó kis gém, méghozzá a belemerülősebb fajtából. Mindenkinek ajánlom akinek tetszett a Valkyria C.
74. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.06. 11:25:01
LV12
Válasz 73. zaz üzenetére:
Ja persze, elbeszéltünk egymás mellett, tökéletesen igazad van, új kristály nem tudom pontosan hogy jön, meg egyedül a saját karikra adható (?) pajzsok, páncélok nem voltak tiszták (nem volt kézikönyvem).
73. zaz
2010.04.06. 11:18:24
LV3
Válasz 68. EmThor üzenetére:
"Az nem pajzs az ellenfelen, hanem 'Body Part'... ha egyet leversz, vagy egy ellenfelet, jön egy Hero Action kristály, ez ziher, tutorial mondta!"

Igen:) part ami pajzsként funkcionál.
Ha leverd akkor feltoltődik egy kristály.
Viszont új kristály nem ekkor jön.
Uhh..napokat lehetne ennek a játéknak a mélységeiről csevegni. Csodálatos!
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
RESONANCE OF FATE
SEGA
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Üdítő hatású, semmihez sem fogható hangulatot teremtő újdonságok , érdekes környezet
Negatívum
A grafika színvonala és a nehézség mértéke néha a két véglet között ugrál

MARTIN BELESZÓL
A harc közben mutatott látvány nekem még egy kicsit nehezen emészthető - a mászkálás teljesen okés -, a darkos világ és a szereplők viszont nagyon-nagyon tetszenek. Ahogy kivégeztem a Final Fantasy XIII-at, 100%, hogy ennek is nekiugrok. Szerintem tuti vétel a JRPG-seknek, bátran ajánlom!