PlayStation.Community

2010.03.30. 00:01 Kedvcsináló
73 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Ismerd meg a világ talán legjobb verekedős játékát, annak több titkát, és persze magyar rajongóit!

Bátran kijelenthetjük, hogy ezen az PlayStation közösségi oldalon már sok fura forma fordult, és fordul meg nap mint nap. Fiúk, lányok, trollok, névtelen felhasználók, kezdő, fiatal játékosok és igazi profi gamerek. Nyugalom, ez a cikk nem igazán róluk mind fog szólni, hanem inkább a Tekkenről, mint jelenségről, és emellett azon PlayStation.Community felhasználókról, akik valóban értenek is hozzá. Ki gondolta volna ugyanis, hogy igazi mesterek tanyáznak például a lokál Tekken 6-os topikban? Pedig ez a helyzet!
Át is adnám a szót a Magyar Tekken Társulatnak, és azon négy felhasználónak (név szerint Guc, Dragonken, Metadata és Dark-Fu), akik bevállalták, hogy leírják véleményüket a játékról, és egy kicsit bevezessenek minket a Tekken belső világába. David Attenborough vigyázz! A cikkben – többek között – bemutatásra kerülnek a VILÁG legjobb játékosai, láthatunk egy „kombó-alapozót”, egy útmutatót a helyes védekezéshez, valamint egy kis áttekintést is kapunk a Tekken széria sztorijáról.

DE! Először is következzenek a bemutatkozások.
Kezdésnek jöjjön Guc, akiről bátran kijelenthetjük, hogy hazánk legjobb Tekken játékosa. Hogy hogyan is ismerte meg a sorozatot, és miként jutott el ilyen szintre, azt hadd mesélje el ő maga.

Az egész 1996-ban kezdődött a Tekken 2-vel. 1 év után hamar áttértem a Tekken 3-ra, ami a mai napig is a kedvenc részem. Nagyon sokáig a játék imádata miatt játszottam, szerettem újra és újra megnézni karakterek mozgásait, már-már giccses elkapásait. Ekkor még nem volt internet hozzáférésem, ezért bizton állítottam magamról, hogy nálam a világon nincs jobb tekkenes. Majd egyszer asszem’ ált. hetedikben neten megnéztem egy Tekken 3-as kombó / Vs. videót, és rádöbbentem, több évig egy hatalmas tévhit áldozata lettem.
2004-ben regisztráltam a tekkenesek körében legnépszerűbb oldalra, a Tekkenzaibatsu-ra. Nagyon jó hely, minden ott van, amit a játékkal kapcsolatban tudni szeretnél.
Bennem mindig volt egy bizonyítási vágy, hogy meg szeretném mutatni az embereknek, hogy talán kicsit több szorult belém ezen a téren, mint egy átlag játékosba. Ekkor kezdtem el gondolkodni, hogy én videókat szeretnék csinálni. Főleg kombó videókat. Az első videóim szinte csak a baráti körömben volt siker, nem mertem netre feltölteni őket. Majd 2007-ben jött el a pillanat, amire vártam!
A Tekkenzaibatsu hirdetett egy videót, ami sok országban élő nagyobb Tekken játékosait kívánja egy nagy videóba sűríteni. Az alkalmon kaptam, feliratkoztam, így részvételt nyerve a videóban való szerepléshez. Összesen 38 kombót küldtem be, ebből 28 volt látható a kész videóban, ami több mint 1 órás lett. A videó lebonyolítása közben sok nagyon jó, napjainkra a legjobb kombómágusokat ismertem meg, és jól esett, hogy elismerték azt, amit csinálok.
Oly annyira sikeres volt ez az akciónk, hogy sokunk moderátor lett az oldalon, ami számomra még a mai napig is hihetetlen. Már 6 éve koptatom ott magam, és jól esik, hogy sok ember ha meghallja a Guc /Guc11/ nick nevem, tudja hogy kiről van szó.
Azóta sok videót csináltam, és a visszajelzések szerint mind tetszik a „nagy közönségnek”. Tehát amit sok-sok éve megálmodtam, igaz nem kevés munka árán, de valóra vált, és most már azon kell agyalnom, hogy egy esetleges „következő videóba” mi újat csempésszek, amitől emlékezetes marad.
2010 van, már a Tekken 6 ideje van bőven. 2 videóm van azóta:
http://www.youtube.com/watch?v=2FE3E-qdnyY
http://www.youtube.com/watch?v=G18cBhXAco8

Igyekszem mindig a változatosságra, és a hirtelen meglepetésre törekedni. Szeretem ha az emberek ledöbbenek, ahogy sokszor én is ledöbbenek 1-1 videó nézése közben. Az összes videóm megtekinthető itt: http://www.youtube.com/user/GuC11

Viszont a Tekkennek van egy másik oldala, ami számomra sajnos jócskán kimaradt a videózgatás közben: a Versus Match-ezés. 2006-ban ismertem meg kedves Hoc barátomat, aki onnantól kezdve az én legkeményebb edzőpartnerem volt. Tekken 5 idején kezdtem el foglalkozni komolyabban a Vs-el, és hamar rá kellett döbbenjek: a kombózgatás és a csilli-villi mozgolódás külön áll a komoly vs. meccsektől.
Napjainkra itt van az online, ami kisebb-nagyobb hibáival igaz, de remek alkalmat nyújt, hogy sok más játékossal is próbára tegyem magam. Hát ez nagyjából össze is szokott mostanra jönni. Külön Youtube channel-em van az online meccseimről:
http://www.youtube.com/user/Thandradull

A „kedvenc karakter” az egy jó kérdés nálam. Egyszerűen mindenkivel szeretek játszani, kivéve az aktuális rész túlerősített karaktereivel. Tekken 6-ban Julia, Nina, Lili az a 3 karakter, akit ha meglátok online, a gyomrom összeszorul...
Vs-ben főként Marduk, Hwoarang és Kuma a kedvencem. Negyediknek sorolhatnám Mokujint, mert vele igazán jó a Tekken számomra, de hát ő mégse igazi karakter (na jó, nekem az...)
Számomra a Tekken az egy életérzés, akármikor, akárhol szívesen játszom akárki ellen.
Most pedig jöjjék Dragonken, aki szintén az erősebb mezőny játékosai közé tartozik.

1996-ban történt, eljött a nagy nap, konzolt veszünk bátyámmal! El is mentünk egy közeli „Nintendo klubba”, ahonnan idáig csak kölcsönöztünk gépet. Hőn áhított SNES azonban pillanatnyilag nem volt, de 1 órán belül visszahozzák az egyiket. Addig maradjunk, próbáljam ki a vadi új, csodás Pléjsztéjsünt. 3 játék volt mindösszesen, Destruction Derby, Wipeout, Tekken 2, melyik legyen? Akkoriban olvastam az 576-ban Martin T2 tesztjét, már a lapokon keresztül is megfogott a játék, választásom tehát egyértelmű volt. Első karakterem Paul volt (így mondtam ki a nevét, ahogy le van írva), ámultam hogy milyen csodaszép, hangulatos a játék. Bár fura volt hogy nincs „Finish him/her” a menet végén... Tesóm kérdezte, hogy vegyünk inkább ilyen gépet? Dehogy is, a SNES jobb, erre lehet csak ez az egy ilyen jó játék van, és bukás lesz a gép :D Pár hónappal később meglett a PS1, és mellé természetesen a Tekken 2. Amíg nem volt meg addig demo CD-n nyüstöltem naphosszat, nem tudtam egyszerűen megunni.
Nagyon fiatalon elkezdtem játszani, és már akkoriban is a verekedős játékok érdekeltek főleg (Renegade, Yie Ar Kung-fu, International Karate, stb), ez azóta sem változott. Bár a Tekken széria az abszolút kedvencem, nagyképűség nélkül állíthatom, hogy szinte az összes többiben is otthonosan mozgok.

Mint fenti kis mesémből kiderült, a Tekken 2 volt az első a szériából, ez 14 hosszú éve volt. Azóta is meg van az az érdekes szokásom, hogy a reggelem kávéval és Tekkenel kezdődik. Fiatal koromban sokkal több időm volt, akkoriban volt hogy egész nap játszottam, internet és kihívók hiánya miatt szinte teljesen egyedül, ez alapozta meg a mai „Tekken tudásomat” (tudom a 10-es kombókat, melyik mozgás után mi jön, melyik low/mid/high, stb.)
Igazán mélyen a játékba (frame data, punish, oki, low parry, stb.) csak a T5, TDR idején kezdtem elmerülni, addig szinte nem is használtam juggle (légi) kombókat. Rengeteg órát töltöttem el (ahogy töltök most is) Practice módban, lehetőségeket, kiskapukat keresve. Nagyon jó gyakorlási lehetőség volt a fentebb említett 2 részben az Arcade mód, ahol fejlesztettem a karaktereim rangjait. Csúcspont az volt, amikor megvettem a PSP-met, és hozzá TDR-t. Közel 1 évig tartott napi pár óra játékkal, amíg feltuningoltam minden emberemet a legmagasabb rangra, Divine Fist-re. Ez 34 karaktert takar, olyan 400 meccset jelent fejenként 3 menetes beállításokkal, azaz a végeredmény...sok.
Nincsen kifejezetten kedvenc karakterem, azaz „mainem”. Legfeljebb mindig éppen az, akit éppen fejlesztek. Most már az fűt, hogy minden emberrel magas szinten tudjak játszani, ne csak néhánnyal. Tapasztalataim és statisztikáim azt mutatják, hogy ha valakivel komolyan elkezdek gyakorolni, akkor ellenfele lehetek bárkinek.

PS3-at Tekken DR miatt vettem, hiszen lehet végre online játszani kedvenc játékomat. Bár az online rész ott borzalmasan lagos volt, mégis felküzdöttem magam az összesített top 200-as listába. T6-nál szerencsére egy patch után kiváló minőségben lehet online játszani. Nagyszerű újítás, hogy minden karaktert külön kell felfejleszteni (azaz nem én Dragonken vagyok pl: Avenger, hanem csak az egyik karakterem, a többi maradt ugyanúgy), és külön leaderboardjuk is van. Jelenleg azzal tevékenykedek, hogy jó pár karaktert felviszek magasabb rangba (minimum Warrior), és majd később folytatom velük a játékot. Jelenlegi legmagasabb eredményem Mokujinnel van, vele világranglista 3. helyen csücsülök. Aki ismeri a Tekkent kicsit is, az tudja hogy Mokujin elég nehéz és „változatos” karakter, akihez valóban tudás és jó alkalmazkodó készség kell. Akikkel elkezdtem komolyan játszani online, mind 80%- feletti statisztikával rendelkeznek.

Csináltam kombó videót is, örültem hogy szakértők szemében pozitív fogadtatásra lelt. Ez a legutóbbi videóm, Law közreműködésével: http://www.youtube.com/watch?v=HCpz2KP1gpE

Érdekes dolognak tartom, hogy szinte mindenki leszólja a Tekkent. Szívük joga, de úgy érzem, hogy divat lett sárba tiporni, ráadásul úgy hogy nem is ismerik valójában. A verekedős játékok evolúciója a kombózás felé hajlik főleg, és ebben a Tekken a csúcs. Ráadásul nem is kötelező juggle kombózni, hiszen hála a balanszírozásoknak, néhány támadás segítségével ugyanannyit le lehet kapni az életerő csíkból sima, földön történő támadásokkal. Sokan azt mondják, hogy nem fejlődött semmilyen téren a játék az 5. részhez képest, 'bezzeg a Street Fighter IV. Szeretem azt a játékot is, de a kettőt ne hasonlítsuk össze, könyörgöm! Ráadásul úgy, hogy ha eloszlik a SFIV grafikájától szemünkre szállt lila köd, be kellene látni, hogy rohadtul nem fejlődött semmit a vizualitáson kívül; de igaz a mondás is miszerint egy csecsemőnek minden vicc új. Ebbe itt most nem megyek bele, majd talán máskor.
Ahogy autós játékokban Gran Turismo, FPS kategóriában Killzone a csúcs, úgy VS játékokban Tekken a király. Mondandóm lényege hogy a Tekken a verekedős játékok Lego-ja, ahol a számtalan lehetőségeknek hála ha van kreativitásod és kitartásod megépítheted a saját, önálló, felismerhető stílusod.
Dark-Fu következik a sorban, aki remek tanító: nem hiába, rengeteget tud a sorozatról!

A PSN-keresztségben a Dark-Fu nevet kaptam, idestova egy éve. De vannak, akik más neveken ismernek. A legelső ilyen „játék-nevemet” játékteremben szereztem 1993 tájékán, és egészen pontosan három karakterből állt, ugyanis a játéktermi gépeknél csak ennyi karaktert lehetett anno beírni.
Az elmúlt tizenhét évben sok mindenen játszottam már, de mindig is a verekedős játékok voltak a nagy kedvenceim, így a PC-internet aranykor ellenére valahogy mindig be kellett szereznem egy-egy konzol játékgépet is magamnak. És ezt kivétel nélkül vagy a Tekken vagy a SoulCalibur (Soul Edge) valamelyik éppen aktuális része miatt tettem.
A már említett PSN-keresztségem első napján épp egy PS3-at „kellett” vennem a Tekken 5 Dark Resurrection c. játék miatt. És ebben a döntésemben nagy szerepet játszott az, hogy Metadata barátom hetente kétszer felhívott, hogy: „Vegyél már PS3-at bmeg, úgy tekkeneznék veled”. Vagy: „Ősszel jön a Tekken 6, mikor veszel már PS3-at?” (Mindezt tavasszal.) Végül beadtam a derekamat, és azt kell mondanom, egyáltalán nem bántam meg.
A Tekken 6-tal október vége óta kb. 3000 menetet játszottam és ebben még nincsenek benne a több tíz óra Practice Mode-ban eltöltött idők.

A Tekken 6 nem a világ legjobb egy-az-egy-elleni verekedős játéka. De jelen pillanatban nincs nála jobb.
Ugyanis nincs még egy olyan játék, ami ennyire összetett és sokszínű lenne, mint a Tekken széria. Mondhat bárki bármit, de ennek a játéknak a mélységeihez semelyik cím nem ér fel jelen pillanatban, és ez így van a harmadik rész megjelenése óta, azaz cirka 15 éve.
Ez a mélység pedig a Tekken kiforrottsága!
A játékban felvonultatott támadási, védekezési és mozgási lehetőségek olyan széles skálán mozognak, hogy ezek a kezdő játékosok számára eléggé átláthatatlanok és alkalmazhatatlanok. Pedig főleg a mozgás és a védekezés alapjai azok, amik már-már készség szinten kellene, hogy menjenek ahhoz, hogy a nyájas olvasó komolyabban elkezdhessen megtanulni a Tekken 6-tal játszani.
Ha erre nem szán időt, könnyen elmehet a kedve a Tekkentől, mert a játék idejének zömét a földön fekve fogja eltölteni.
Ugyanis ez már nem kimondottan az a játék, amiben a Káosz-Taktika (t.i. a gombok összevissza nyomogatása) bárminemű eredményhez vezethet, vagy bármelyik fél szórakozási együtthatóját tartósan egy kellemes szinten tartaná.

Ebből a kis bevezetőből gondolom már kitaláltátok, hogy az én reszortom az lesz, hogy a Tekken 6 alapjait megismertessem veletek.
Ígérem, jó tanító leszek!
Nem kell majd vizet hordanotok a másfél kilométerre lévő kútból. Nem kell majd körkörös mozdulatokkal órákig ablakokat tisztítanotok. Nem kell majd pálmafát sípcsonttal kirúgnotok. És még csak korán kelnetek sem kell. Csak egyetlen dolgot kell tennetek:

Gyúrni! Amolyan virtuális módon.
Végül, de nem utolsó sorban jöjjön Metadata, az arcade stickes fenegyerek, aki bemutatkozása mellett egy kis áttekintést is ad a sorozat részeiről.

Mesélnék kicsit a kezdetekről. Én úgy ’91-92 körül kezdtem rendszeresen játékterembe járni. Ebben az időszakban kezdődött itthon a „játéktermek aranykora”, mert elég drágák voltak a konzolok, illetve nem is mindig tudták azt a színvonalat nyújtani, amit egy arcade gép. 90%-ban a verekedős stuffok érdekeltek, gyakorlatilag minden ebbe a stílusba eső játékot kipróbáltam anno, de főleg a Mortal Kombat, Street Fighter, Killer Instinct, Virtua Fighter, vonal volt az, amiben igazán elmerültem. Mivel internet még nem volt, kizárólag egymástól tudtuk információt szerezni az új trükkökről, kivégzésekről, így aztán mindenki ismert mindenkit. Többek között Dark-Fu-val is egy játékteremben haverkodtam össze ekkortájt.

A Tekken ’94-es megjelenése után nem sokkal hoztak egy akkoriban teljesen új, beülős, nagyképernyős gépet a Westend Udvarba, és mivel majd’ minden nap ott lógtam, így Magyarországon az elsők között próbálhattam ki. Első blikkre nem nyerte el a tetszésemet, egyértelműen a Virtua Fighter koppintásának tűnt, és mivel annyira más volt az irányítása és a harcrendszere, mint a többi SF-re épülő verekedős játéknak, a teremből senki sem tudta végigvinni. Az intrója tetszett, a karakterek és a mozgások jók voltak (főleg a látványos dobások), de akkoriban a Killer Instict volt az ultramenő, így a Tekkennel csak akkor játszottam, ha a tömegtől nem fértem a KI kabinetéhez.
A második rész viszont egy évvel később mindent megváltoztatott. A harcrendszere kitűnő volt, emellett jó sztori, rengeteg játszható karakter, és számos ötletes újítás jellemezte ezt az epizódot! Egyértelműen kibújt az egyébként nagyszerű és innovatív VF árnyékából, és immár saját rajongótáborral rendelkezett. Innentől a Tekken lett nálam az elsőszámú verekedős játék, és a népszerűsége a játéktermekben is érezhető volt! A 2D-s bunyós játékok megcsömörlöttek ez idő tájt: az MK3 Ultimate már nem volt az igazi, csak úgy tudott játékosokat vonzani, hogy a végigjátszás után be lehetett ütni egy kódot, ami 1 új játékot adott (az arcade tulajok nagy örömére), és a KI2-nek sem sikerült megismételni elődje hatalmas sikerét. Egyedül talán az SF volt az, ami nem hanyatlott, igaz nem is próbált túl sok újdonságot mutatni. A 3D viszont nagyon megindult, csak úgy özönlöttek az új IP-k: Last Bronx, Fighting Vipers, Soul Edge, Star Gladiator, War Gods, stb. Ezek többsége ugyan nem élte meg a 3. részt, viszont az már egyértelműen látszott hogy nagy IP-knek is lépniük kell ebbe az irányba. Az MK4-et már 3D-ben készítették el, és az SF is errefelé kacsingatott az EX szériával. Ezek persze továbbra is a 2D-s játékmenetet vitték tovább egy 3D-s motorral, ezért a Tekken és a Virtua Fighter igazi harcművészeti szimulátornak tűnt a konkurenciáik mellett.
’97 körül már javában hódított a Playstation, és a Tekken exkluzivitása miatt én is kénytelen voltam venni egyet. Azt gondolom a hazai játéktermek koporsójában a PS volt az első szög, hiszen ez volt az első konzol a Saturn mellett, ami egy az egyben képes volt a játéktermi grafikát produkálni. Nem volt értelme szórni a húszasokat, hiszen pár hónappal a játéktermi debütálás után minden elérhető volt az asztali gépen is. Nem is nagyon volt már hova menni, hiszen a játéktermek Mekkáját lerombolta egy buldózer, és a helyén épült fel a mai Westend.
Aztán teltek-múltak az évek és közben az összes Playstationömet a Tekken éppen aktuális része miatt vettem meg, mert nekem a mai napig is ez a verekedős játékok királya!
Tekken: A Namco-nak ez inkább csak szárnypróbálgatás volt 3D-ben. Nem volt rossz, de a VF ütötte. A „Tekken” név magyarul vasöklöt, illetve boxert jelent, ez az unfair eszköz a játékban a szereplők szegecsekkel kivert kesztyűjén jelent meg. Egyik népszerű újítása volt, hogy a karakterek 4 végtagjához 4 külön gombot rendelt hozzá.
Tekken 2: Kiköszörülte a csorbát és egy nagyon profi, összetett bunyós stuff lett belőle. Rengeteg játszható karakter és az ellentámadás (reversal) bevezetése jellemezte ezt az epizódot.
Tekken 3: Hihetetlennek tűnt, de a 3. gyakorlatilag mindenben felülmúlta a második részt, sokan azóta is minden idők egyik legjobb játékaként emlegetik. A Playstationből grafikailag kifacsart mindent, bevezette minden karakter számára a térben kitérést, és nagyszerűen igazította a játék harcrendszerébe a capoeirát.
Tekken Tag Tournament: A 3. rész módosított motorját használta, amely olyan szép volt, hogy PS2-n is gyönyörűnek számított. Az összes eddig szerepeltetett karakter visszatért, hogy egy újfajta páros harcrendszerben küzdjenek meg egymással. A játékos 2 karaktert választott, és lehetősége nyílt akár kombózás közben is váltani közöttük. Azok a párok, akik a sztori szempontjából kapcsolódtak egymáshoz, speciális dobásokat, stb. tudtak, így ez a rész hemzsegett az „easter egg”-ektől.
Tekken 4: Ez volt a leginnovatívabb és legnagyobbat újító rész, mégis, a rajongók ezt kedvelték legkevésbé. A fejlesztők megpróbálták teljesen új alapokra helyezni az irányítást és a pályák felépítését is. A végtelen pályákat felváltották a falakkal és plafonnal(!) határolt játékterek, melyek a sarokba szorulás és a falhoz csapódás miatt megváltoztatták a játékosok stratégiáit, és kibővítették a kombórendszert. Az irányítást sokkal inkább a 3D-ben való mozgáshoz igazították, és ez így inkább beat’em up-ra hasonlított, mint egy verekedős játékra.
Tekken 5: Figyelembe vették a rajongók véleményét és visszatértek a hagyományos irányításhoz, de a 3D-be ültetett pályák megmaradtak. A kibővített, PSP-re majd később PS3-ra kiadott Tekken 5 Dark Resurrection volt a személyes nagy kedvencem, mert a harcrendszer tökéletesen kiforrottra sikerült, illetve itt voltak a legjobban kiegyenlítve a karakterek. Újítások között a karakter-alakítást lehet megemlíteni.
Tekken 6: 2007-ben került a játéktermekbe és a rajongók véleményét igencsak megosztotta. A játékmenet leginkább az 5-re támaszkodott, de ki lett bővítve a Rage rendszerrel, a leszakadó pályákkal, és a kombókat meghosszabbító Bounddal. A játékosok leginkább az igen gyakori „Death Combo”-kra (mikor egyetlen sorozat leveszi az ellenfél teljes élet csíkját) panaszkodtak, a legtöbb profi Tekkenes pedig megemlítette, hogy rendszeresen kikapnak lényegesen gyengébb játékosoktól. Ez lehetett az egyik ok, ami miatt a végül a T6 egyből a Bloodline Rebellion nevű kiegészítővel együtt jött ki konzolra, amelyben némileg megszelídítették a kombókat és megpróbálták a karaktereket is jobban kiegyensúlyozni, bár ez utóbbi nem igazán sikerült. Én személy szerint csalódott is vagyok, úgy gondolom, hogy szinte mindenben alulmúlja az 5. részt, de ettől függetlenül ez a korong forog megjelenése óta a PS3-amban.
Bár nagyon nem akartam anno Playstationt venni, természetesen nem bántam meg a dolgot. Az zavart sokáig, hogy amíg játékteremben mindig voltak minőségi ellenfelek, otthon csak a haverokat tudtam szétszedni Tekkenbe. Szerencsére a PSN-nek és egy arcade sticknek hála, ma már minden ugyan olyan tökéletes, mint a régi szép időkben!
Miután megismertük idegenvezetőinket a Tekken világában, kezdjük is el a lényeget!

Bár nem a legjobb sztorival rendelkező bunyós játék a Tekken, története még sem elhanyagolható. Családi viszályok, háborúk, kartellvezetők jönnek-mennek, hatalmi harcok, van itt minden! A sztorit Dragonken fogja bemutatni, természetesen dióhéjban.

Nagyon jól tudom, hogy a legtöbb embert hidegen hagyja a verekedős játékok sztorija, viszont a Tekkennek – szigorúan kategórián belül – igenis erős történetvezetése van, és karakterei mind egyéniségek. A teljes sztori kifejtésére persze nincsen hely, mint ahogyan arra sincs, hogy bemutassam a karaktereket egyenként, illetve, hogy ki-kit ismer, miért kedveli, gyűlöli…

Tekken 1
Jinpachi Mishima alapította meg a Mishima Zaibatsut: ez egy nagyhatalmú szervezet, ami számos dologgal foglalkozott a világon, legális kereteken belül. Jinpachinak két jó barátja és edzőpartnere volt: Armor King és Wang Jinrei, továbbá egyetlen fia is velük edzett: Heihachi. Évekkel később Heihachi felesége belehalt a szülésbe, viszont a fiú egészséges lett, Kazuya lett a neve. Heihachi agya a trauma hatására megbomlott, gonoszság öntötte el a szívét, és valamilyen szinten fiát okolta a halálesetért. Az évek során Kazuya is elkezdte az edzést, és különösen szerette nagyapját Jinpachit – jobban tisztelte őt, mint saját apját. Amikor 5 éves lett az apja úgy gondolta, hogy gyereke gyenge, és kihívás elé állította: ha valóban az ő utódja, akkor nemcsak hogy képes túlélni egy hegyről való zuhanást, hanem vissza is tud mászni. Kazuya a halálán volt, amikor lepaktált Devillel, aki a lelkéért cserébe elég erőt biztosít a visszamászásra és az apja legyőzésére. Ez idő tájt Heihachi kihívta Jinpachit egy küzdelemre, a tét maga a Mishima Zaibatsu volt. Heihachi győzedelmeskedett, ám nem ölte meg apját: leláncolva fogva tartotta a családi dojo, Honmaru alatt. Zaibatsu az új tulajdonosával ekkor vált gátlástalan bűnszövetkezetté.
Heihachit megrészegítette a hatalom: be akarta bizonyítani, hogy ő a világ legjobb harcosa, ezért megrendezte az első Tekken tornát. A győztes jutalma rengeteg pénz és a világ legjobb harcosa titulus. Számos kiváló harcos indult, de a döntő mérkőzés mégis apa és fia között zajlott. Hála a Deviltől kapott hatalomnak Kazuya könnyedén legyőzte apját. Ájult testét ironikusan ugyanarról a hegyről dobta le, ahonnan annak idején ő maga is lezuhant.

Tekken 2
Két év telt el a torna óta. Kazuya irányítása alatt a Zaibatsu még romlottabb lett, számlájukra írható többek között kábítószer kereskedelem, gyilkosságok, kihalóban lévő állatfajok csempészése. Rengeteg ellenséget szerzett a világon, köztük Jun Kazamát, egy állatvédő aktivistát. Megmagyarázhatatlan vonzalom volt közöttük... Kazuya legnagyobb problémája az volt, hogy apja túl élte a zuhanást, és vissza akarja szerezni a Zaibatsut. Kazuya ezért megrendezte a második Vasököl tornát. Apja rettenetes erőre tett szert a hegyekben töltött edzésekkel és meditációval, nem volt ellenfél számára még Devil Kazuya sem. Tanulva az előző esetből fiát egy fortyogó vulkánba hajította le győzelme után.

Tekken 3
Tizenöt év telt el az előző torna óta. Heihachi évekkel ezelőtt megalapította magánhadseregét, a Tekken Force-ot. Irányítása alatt a Zaibatsu számos jótékony dolgot tett a világ számára. Egy mexikói ásatás során valami lemészárolta majdnem teljesen az ott állomásozó Tekken Force katonákat. Egy túlélő szerint olyan volt a támadó, mint egy ogre, egy Harcos Isten. Heihachi kutakodni kezdett, és arra jutott, hogy ha el tudná kapni Ogrét, akkor kettejük DNS-ét vegyítve legyőzhetetlenné válna. Ez után a világon számos ismert és kiváló harcművész tűnt el nyomtalanul, köztük Jun Kazama is. Kazuyától született fiának, a 15 éves Jinnek a lelkére kötötte, hogy ha vele bármi történne, akkor keresse meg a nagyapját, Heihachit. A fiú így is tett. Elmagyarázta a történteket nagyapjának, aki érezte a fiú dühét, és úgy gondolta, hogy ezt ki is használja: felkészíti Ogre ellen. Négy év intenzív edzés után Jin készen állt: a harmadik Tekken torna megrendezésre került.
Bár Ogrét Paul győzte le, ő azt hitte, hogy vége van a tornának és távozott, így nélküle folytatódott tovább a harc. Jin legyőzte az átalakult True Ogrét. Nagyapja elég sajátságosan hálálta ezt meg, hiszen fejbe lőtte egy pisztollyal unokáját. Jint egyedül az mentette meg, hogy eluralkodott benne a Devil gén (Jun eltűnése után Devil megjelölte Jint a karján), és átalakult valami mássá – Devil Jinné. Szárnyakat növesztve elszállt messzire...

Tekken 4
Két év telt el az előző torna óta. Heihachi és tudóscsapata talált mintát Ogre véréből, de a keresztezési kísérlet kudarcba fulladt, mivel Heihachiban nincs meg a Devil gén. Hiába kerestette Jint a világon, nem találta, pedig benne megvan, amire szüksége volt. Tudomására jutott, hogy fia, Kazuya maradványait ott őrzik a rivális bio-genetikai vállalatnál, a G-Corporotaionnél. Egyszerű rajtaütéssel el akarták rabolni a maradványokat, azonban meglepetés történt: a teljes osztagot megsemmisítette az újjáélesztett Kazuya, aki erősebb mint valaha. Heihachi csak egy módot tud, hogy előcsalogassa Kazuyát és Jint: megrendez egy újabb Vasököl tornát.
Terve bejött, megjelentek mindketten. Jint sikeresen elkábította és elrabolta a Tekken Force. Kazuya viszont szembeszállt a döntőben apjával, és fia hollétét akarta tudni. Heihachi újra legyőzte Kazuyát, és elvezette a családi dojóba, Honmaruba Jinhez. Kazuya vissza akarja szerezni a Jinben lévő Devil gént, hogy teljes legyen a hatalma, de nem sikerül neki, fia legyőzi őt, akárcsak a nagyapját. Jin végezni akart Heihachival, de utolsó pillanatban megkegyelmezett neki, hála egy látomásnak anyjáról, majd elrepült a helyszínről...

Tekken 5
Heihachi és Kazuya éppen hogy csak magukhoz térnek a Jintől elszenvedett vereségből, amikor is Jack-4 egységek törnek be Honmaruba. Egy ideig apa és fia váll vetve harcolnak a robotok ellen, egy idő után azonban Kazuya nem hazudtolja meg önmagát, és apját oda veti a gépeknek, ő maga pedig Devil Kazuyaként elrepül. Heihachit maguk alá gyűrik a robotok és beindul az önmegsemmisítőjük, így levegőbe repül a Honmaru Heihachival együtt. Egy kém, név szerint Raven, végignézte az eseménysort és jelenti a feletteseinek, hogy Heihachi Mishima halott... A hír futótűzként terjed a világon, mindenki a Mishima Zaibatsu végét jósolja. Azonban valaki a háttérből átvette az irányítást, és nem sokkal később bejelentésre kerül az ötödik Tekken torna. Jin jut el a döntőig, ahol is kiderül, hogy ük-nagyapja, Jinpachi szervezte a tornát. A Honmaruban történt robbanás miatt kiszabadult béklyóiból, és megszállta halott testét valami, feltehetőleg egy démon. Habár hatalmas harcos volt, Jinnek nem jelentett nehézséget, és megsemmisítve Jinpachit átvette a Mishima Zaibatsut.

Tekken 6
Jin megszerezte a vezetést és megalapította az Új Mishima Zaibatsut. Hatalmát kihasználva kinevezte a Zaibatsut önálló nemzetnek, és háborút indított a világ ellen. Pusztulás és káosz uralkodik mindenhol, mindez Jinnek köszönhetően, aki rengeteg ellenséget szerzett magának. Csak egyetlen ellenállásba ütközött G-Corporation személyében, amit Kazuya vezetett. Bruce segítségével kiiktatták a vezetőséget, így most övé a vállalat. Mivel az emberek azt látták, hogy csak ők mernek szembe szállni a zsarnok Zaibatsuval, hősként tekintenek Kazuyára, akinek népszerűsége az egekben van. Jin mintha csak erre várt volna, bejelentette a hatodik Tekken tornát, hogy leszámolhasson apjával.
Miután megismertük a játék történetét, nem ártana elkezdeni jobban megismerni magát a játékmenetet is, nem? Kezdésként jöjjön egy kis Tekken mi micsoda Metadata közreműködésével, aki egy videón keresztül mutatja be, milyen alapanyagokból tevődik össze egy igazán szép kombó!

Tekken mi micsoda
http://www.youtube.com/watch?v=23UjykSw_kU

1)Starter: Egy olyan mozdulat, ami az ellenfelet a levegőbe juttatja, vagy esetleg megbénítja.
2)Pre-Bound: A Starter és Bound közötti támadások. A példában csak egy rúgás van, de itt lehet több mozdulat is.
3)Bound: Ez egy olyan támadás, ami az ellenfelet a levegőből a földhöz csapja. Hatására a földre zuhant ellenfél néhány másodpercig nem tud felkelni, ezért még támadható.
4)Wall Carry: Falhoz szállítás. A Bound előtt és után is lehet használni, célja, hogy az ellenfelet a falhoz vigyük.
5)Wall Ender. A falhoz csapódott ellenfél nem tud eldőlni, és ezt kihasználva a falnál tovább sorozzuk.

Bár a játékban egymás bucira verése a cél, nem árt tudni, mikor kell támadni, és mikor védekezni. A védekező mozgások kiemelt hangsúlyt kapnak a Tekkenben, nélkülük esélyünk sem lenne nyerni. A helyes használatról és magukról a mozgásokról Dark-Fu ír bővebben.

A védekezés
Do you believe that my being stronger or faster has anything to do with my muscles in this place? – Morpheus

Az alapok nagyon fontosak. Egy harcművészetben pedig az alap az önvédelem!
A Tekkenben három támadási/védekezési zóna létezik: a felső, a középső és az alsó. Karakterünk alapállapotban a felső és a középső támadások ellen védelmet élvez, magyarán, ha a karakterünkkel éppen nem mozgunk, vagy guggolunk, azaz semmilyen irányba nem nyomjuk a d-padot (továbbiakban kar), a karakterünk minden felső és középső támadást automatikusan levéd.
Az alsó támadások ellen viszont le kell húznunk a kart, csak ekkor védhetjük le azokat.
További fontos tudnivaló, hogy ha úgymond lehajolunk, a felső támadások elzúgnak karakterünk feje fölött, viszont lehajlás közben a középső támadások mind eltalálnak.
A fent említett három támadási formán kívül még további atrocitások is érhetnek ebben a játékban, amik ellen jó, ha tudjuk az ellenszert.
Dobás vagy elkapás ellen is védekezhetünk, bár ehhez nagyon jó reflexek kellenek: figyeljük meg dobás közben a felénk nyúló ellenfelet. Ha elkapás közben az ellenfél bal keze van felül, akkor nekünk is a bal kezünket, ha a jobb keze van felül, akkor nekünk is a jobb kezünket kell használjuk a dobás hárítása érdekében!
Ha az illető valamilyen speciális dobást hajt végre, akkor pusztán a szerencse, vagy az ellenfél karakterének ismerete révén védekezhetünk ellene, mégpedig úgy, hogy általában ugyanazokat a gombokat kell használnunk védekezésre, mint az ellenfél a speciális dobás kivitelezésére.
Védhetetlen támadások ellen viszont nem védekezhetünk. Az egyetlen megoldás, ha térben (vagy időben) máshová helyezzük magunkat. Mivel ez utóbbira a kezdő játékosok még nem képesek, így marad a jól bevált nyúlcipő.
Természetesen megoldást jelenthet még az is, ha idejében felismerjük a védhetetlen támadást, és a kivitelezése előtt egyszerűen beleütünk. Ilyenkor lehetőleg a leggyorsabb támadásunkat használjuk.
A védekezésről szóló fejezet végére hagytam a két legspeciálisabb és legnehezebben kivitelezhető módszert:

Visszatámadás: bizonyos karakterek képesek arra, hogy a hátra+balkéz+balláb vagy a hátra+jobbkéz+jobbláb kombinációk benyomásával elkapjanak egy felső vagy középső támadást, ha abban a pillanatban hajtják végre a visszatámadást, amikor a támadás éppen betalálna. Az így elkapott támadások körülbelül annyit sebeznek a feladóm, mint a címzetten sebeztek volna.
Főleg védhetetlen támadások ellen hatásos a visszatámadás, de a rossz időzítés jelentheti az ellenfél menetgyőzelmét is.
Alsó hárítás (Low Parry): Minden karakter rendelkezik ezzel az alapvető védekezési formával. Ha karakterünket alsó támadás érné, és ugyanabban a pillanatban megnyomjuk a le és az előre irányok közötti keresztirányt, akkor a karakterünk földre dönti a támadó ellenfelet, és olyan kiszolgáltatott állapotba hozza, hogy még egy két támadást be is vihetünk neki, mielőtt védekezhetne.

A földről való felkelés
…it ain’t about how hard you hit, it is about how hard you can get hit and keep moving forward, how much can you take and keep moving forward. That's how winning is done! – Rocky Balboa

Egy nagyon fontos részhez érkeztünk, a földről való felkeléshez. Annak ellenére, hogy az előző fejezetben mindent megtudhattatok a védekezésről, megesik, hogy a karaktereteket eltalálja egy-egy ütés a harc során. Ha ilyenkor a karaktered a földre is kerül, nem árt, ha tisztában vagy a verekedős játékok történelmének legbonyolultabb felkelési rendszerével.
Földön fekve az élet nem habos torta. Mivel az ellenfeled minden erejével azon lesz, hogy téged lenn tartson, így neked minden ügyességedet arra kell koncentrálnod, hogy minél előbb és minél biztonságosabban felkelj.
Egyszerű felkelés: a karon a fel irányt röviden megnyomva a karakter feláll, és ha ezt idejében teszed, még védekezni is fog.
Gurulás és felkelés: a kar előre vagy hátra nyomásával a karakter előre vagy hátra bukfencezik, majd talpra áll. Veszélyes manőver, mivel bukfenc közben mindvégig sebezhető és védtelen a karakterünk.
Ha hátra gurulás közben egyszerre benyomjuk a két rúgás gombot, akkor a karakterünk tarkóbillenésben felpattan, és mindkét talpával az ellenfél felé támad.
Ha előre gurulás közben egyszerre benyomjuk a két ütés gombot, akkor a karakterünk tigris-bukfenc szerűen előre vetődik és ledönti az ellenfelet a lábáról.
Oldalra gurulás és felkelés: a földön fekve bármelyik ütés gomb megnyomásával, a karakterünk térben elgurul majd fölkel. Ha biztosak akarunk lenni a gurulás irányában, akkor ajánlott a kart közben le vagy fel irányba tartani.
Azonnali felpattanás: ha a karakterünk a levegőben repülve éppen a földhöz vágódik, lehetőségünk van rá, hogy azonnal felpattanjunk. Ehhez annyi kell, hogy a földre vágódás pillanatában nyomjuk meg valamelyik gombot, és ha jól időzítettünk, a karakterünk oldalra pörög és felpattan.
Rúgás és felállás: három féle támadást vihetünk be fekvő helyzetből. A karakterünk mindhárom kivitelezése után talpra áll. A bal rúgás megnyomásával az ellenfelünkön lábsöprést, míg a jobb rúgás megnyomásával középső támadást hajthatunk végre.
Ha a kart lenn tartjuk és megnyomjuk bármelyik rúgás gombot, a karakterünk egy gyors megakasztó talpalást végez.
Karaktertől függően egyéb speciális felkelések is kivitelezhetőek. Ezeket az adott karakterek Move List-jében lehet fellelni.

Bár hazánkban még elég kezdetleges a Tekken-szcéna, pár remek játékost azért mi is ki tudunk termelni! A game legdurvább mesterei természetesen honnan máshonnan, mint Kelet-Ázsia államaiból kerülnek ki. Hogy kik is ők és hogy játszanak? Erről Guc mesél.
Akiktől tanulni lehet: Japán és Korea

Szerintem, ha az ember a „hardcore gamer” kifejezést hallja, egyből vagy Japán, vagy Korea jut az eszébe, ami nem is nagy meglepetés. Mivel itt teljesen más a game kultúra, mint szerény hazánkban, vagy akárhol máshol a világon, itt sokkal több a magasabb szintet ütő játékos. Kezdve ezt a direkt erre a célra kitalált helységek (Arcade épületek), egészen az utolsó kis kocsmáig, ahol min. egy ilyen gép megtalálható. Még nagy a differencia köztük és közöttünk, és talán ez az egyik legnagyobb ok, amiért nálunk nem terjed ez a kultúra: ők képesek vigyázni ezekre a dolgokra. Nem törnek, nem zúznak...
No, de haladjunk tovább. A Tekken keretein belül, ha valaki igazán mély és kimeríthetetlen stílusú játék formát keres, akkor Korea és Japán a megfelelő hely. Manapság itt van a Youtube és sok másik portál, ahol pár perc keresés után lehet is nézni ezeket a videókat.

Játékstílus különbségek: Japán.
A Japán Tekken játékosok 90%-ra jellemző az úm. „fényűző” játékstílus. Sokszor bevállalnak olyan dolgokat, amikből szinte csak rosszul jöhetnek ki, viszont ha összejön, akkor megy ám a kiabálás... Legyen szó egy nagyot ütő kombóról, vagy éppen valami olyan mozgás hárításáról, amit átlag ember szinte nem is tud védeni. Sokszor feláldozzák a sok értékes szituációt 1-1 „parasztvakító” mozdulatsorért. Ez történt a 2007-es Korea vs. Japán 3v3 versenyen, ahol egy japán úriember, MainstreetRyu hatalmasat bukott a koreai Knee ellen. Sajnos itt videóval nem tudok szolgálni, de a lényeg az volt, hogy MSR egy ütésre volt a nyeréstől, és nagyon kacifántosan akarta befejezni. Knee védett és ütött. A többi magától értetődik. 1-2 híresebb japán játékos:
MainstreetRyu - http://www.youtube.com/watch?v=o_EzwCJCLq4
Noko - http://www.youtube.com/watch?v=woGUzIVHe1o
Fukusu (Lars) - http://www.youtube.com/watch?v=O2tFrJe22Qs

Sajnos az évek során a jobb japán játékosok lemorzsolódtak, de helyükbe mindig lépnek újak.

Játékstílus különbségek: Korea.
Számomra az ő stílusuk az „ultimate”. Ők mindig az egyszerűségre és praktikusságra törekednek (tisztelet a kivételnek). Vicces tény, hogy náluk az „alap” az az, ami nálunk a szinte megcsinálhatatlan. Náluk inkább fejben dől el egy meccs kimenetele, nem egy kombó sebzésétől. Hihetetlen reakcióidejük van, szinte bele se kezdenek olyan dologba, amiről tudják, hogy nem fog betalálni. Náluk több névvel tudok szolgálni.
Nem csak Koreában, hanem a világon #1, Knee. Ő csapatban van Qudans-szal (visszavonult), Leedy-vel, és Ninnel, így együtt ők az [ALL*STARS]. Akiket még meg kell említeni: Maddogjin, Help me, 200 won, Holeman, Kickmaster és sokan mások.

Volt már nem egy ütközet Japán és Korea között, de valahogy mindig lehetett sejteni, hogy ki lesz a győztes. Íme egy példa: http://www.youtube.com/watch?v=tALn6qHfk6Y

Külön szót érdemel Knee (imént említettem). Knee egy egyszerű stratégiával lett jobb akárkinél. Sose adja fel, és ő szinte nem a képernyőn látottakra alapoz, hanem arra, amit a fejében lát. Eszméletlen fejjátéka és hihetetlen precizitása tette őt oda a Tekken ranglistára, ahol már 2007 óta trónol. A Tekken DR-es időszak után katonaságba vonult, a T6 megjelenése után pár hónappal kapcsolódott be újra, és pillanatok alatt újra a csúcson volt. Fő karaktere Bryan, de mellette hihetetlen Jin és Steve játékos. A 2007-es Japán vs. Korea meccs előtt nyilatkozta MainstreetRyu, hogy sokszor nem a kiszámíthatatlan játékstílusa okozza a feszültséget, hanem a tény, hogy ő Knee.

Van egy világszerte elhíresült kifejezés arra a szituációra, amikor valaki egy körömnyi élettel veri megy úgy az ellenfelét, hogy annak szinte még a teljes életcsíkja meg van. Ez a „Korean Frenzy”. Eleinte Hoc barátommal használtuk ezt a szöveget, de mint nagyon sok helyen olvastam, ez a kifejezés él és lélegzik. Asszem’ ezt az egészet el tudom magyarázni egy videóval: http://www.youtube.com/watch?v=ksYxU1_Mo3c

A végére egy kis válogatás egy-két jó kis meccsből:
http://www.youtube.com/watch?v=9s4IohkMleY
http://www.youtube.com/watch?v=ZZyKol9C3KQ
http://www.youtube.com/watch?v=7I4mWS5qvnA
http://www.youtube.com/watch?v=uN7vz_sNdUs

A cikk megjelenése után már túl vagyunk az I. Országos Kecskeméti Tekken versenyen, ami bár nem az első volt hazánkban, az eddigi legigényesebb és leghangulatosabb biztosan. A Kecskeméti Anime Meet (KAMEET) szervezésében történt a dolog, 2010. március 6-án.
A kezdeti fejetlenkedés után már olajozottabban ment minden, és egy kis várakozás után végre elindultak a bunyók. Három „ring” volt, így elég gyorsan darálódtak az összecsapások. A verseny egyenes kieséses módon zajlott, de akik kikaptak, azok sem bánkódhattak, mivel indult egy vigaszág is, ahonnét egy ember tovább juthatott az igazi döntőkbe (és tovább is jutott: név szerint KRRRX).
(A PSC-s Tekken csapat)

A döntőbe végül 6 ember jutott (Dragonken, KRRRX, Guc, Hoc, Shoud, Yak), ahol már mindenki játszott mindenki ellen. Természetesen a nap fénypontja ez volt, egy projektorral vetített vásznon élvezhettük a nagyon komoly és izgalmas meccseket, melyek során mindenki tátott szájjal bámulta a történéseket. Végül 3 ember álhatott a dobogókra: az első Guc, a második Dragonken, a harmadik helyezett pedig Hoc lett.
(Guc, Hoc, Dragonken)

A következő verseny szervezés alatt áll, de valószínűleg nyáron sor is kerül rá – nem elképzelhetetlen, hogy egy moziban zajlanak majd az események...
Végezetül mutatóba jöjjön három kombo videó a szerkesztőktől:
Dragonken: http://www.youtube.com/watch?v=7mXqP3YwmF8
Metadata: http://www.youtube.com/watch?v=PM8a9_9PWjI
Guc: http://www.youtube.com/watch?v=UCpqZf9bmjA

Reméljük, hogy ezzel a cikkel meghoztuk a kedvet a játékhoz azoknak, akik nem ismerték eddig a sorozatot, vagy nem nagyon próbálták ki. Akik pedig szeretnének komolyabban foglalkozni a témával, azoknak sok gyakorlást, videó nézegetést és a Tekken 6 topikot ajánlom.

BenyoBoy
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2010.05.17. 09:49:18
LV1
Király cikk!
72. Weapon25  PlayStation.Community tag
2010.04.17. 15:22:26
LV2
Bilincs az egy Tekken .
@z impulzus függő
71. Horvy
2010.04.17. 09:05:33
LV3
Válasz 67. Urahara üzenetére:
jó lenne kecskemét az közel lenne nekem
Requiescat in pace!
70. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2010.04.11. 00:16:42
LV17
Válasz 69. KRRRX üzenetére:
Nincs kizárva, ha a szerkesztők is úgy gondolják... :)
A retrót nem látni, érezni kell!
69. KRRRX  PlayStation.Community tag
2010.04.10. 00:01:18
LV3
Válasz 68. BenyoBoy üzenetére:
nyári versenyre úgyis kell valamit írogatni nem?
kRrRx
68. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 13:36:07
LV17
Válasz 64. yak üzenetére:
Szori, nagyon titokban tartottuk, és a verseny előtt jóval már végső stádiumban volt az egész, úgyhogy amint meg volt a 4 fő, már nem nagyon akartam bevonni mást is.
Majd ha van igény (és ha lesz) egy folytatásra, akkor mindenképpen szólok! :)
A retrót nem látni, érezni kell!
2010.04.02. 00:01:59
LV1
Nem hiszem sajnos,pedig milyen jó lenne itt
66. dodead
2010.04.01. 13:29:44
LV1
Válasz 57. DaisukeIdo üzenetére:
egyébként a köv. verseny is Kecskeméten lesz?
amúg nem úgy volt, hogy lesz Pesten is?
its's so FLUFFY :3 -> http://doded.wordpress.com/
65. KRRRX  PlayStation.Community tag
2010.04.01. 11:15:36
LV3
szerintem ami késik nem múlik:)
kRrRx
64. yak  PlayStation.Community tag
2010.04.01. 09:51:02
LV1
Még konkrét időpontot nem tudunk, a mozis részt az 576 szervezi. Ahogy tudnak valamit biztosítani, úgy lehet nekikezdeni érdemlegesen. A cikk maga jó lett, remélem hogy sokan kedvet kapnak a játékhoz, mert mi tudjuk, hogy ez a sorozat a legjobb 3D-s fighter.

Valamint Benyo, én is szívesen írtam volna pár sort :) .
63. KRRRX  PlayStation.Community tag
2010.04.01. 09:38:00
LV3
fasza a cikk srácok, lehet már tudni mikor lesz a kövi hazai verseny?
kRrRx
62. torreske92  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 14:48:21
LV7
PS1-en sokat játszottam vele. De azóta minden rész kimaradt.
PSN ID: Svenike92
61. barnoca  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 13:47:01
LV18
Köszi a cikket!
Én a PS2 Tekken5-el játszogattam utoljára "komolyabban"
Ha lesz pénzem és a Tekken6 kicsit olcsóbb lesz beszerzem és bekapcsolódok az online párbajok sorába.
60. Craig
2010.03.31. 12:34:37
LV5
Válasz 57. DaisukeIdo üzenetére:
Jaj, köszönöm : )
^^
T h e [吉光] U n o r t h o d o X [空中 遊戯 専門 学校]
59. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 10:11:11
LV2
Válasz 58. Itachi üzenetére:
Bocs még reggel van, szal FPS sel
ヤレヤレ、ダゼ。
58. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 10:10:46
LV2
Válasz 53. BenyoBoy üzenetére:
:) Én sem FSP sel játszom....
ヤレヤレ、ダゼ。
57. DaisukeIdo  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 10:03:46
LV1
Durván profira összehoztátok ezt a cikket. A készítőknek min egy-egy katedra fejenként! Respekt!

Közben mi gőzerővel szervezkedünk a helyi 576-tal a nyári Tekkenes okossággal kapcsolatban, de amint ki lehet szivárogtatni infókat csipogni fogok. :P

Éjjen a Guc felszabadítási front! ^^
56. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 08:47:34
LV5
Szép cikk,jóra sikeredett,köszi :)
PSN ID: MrExonOne
55. Rob
2010.03.31. 08:42:47
LV1
IMÁDOM a Tekken t...
54. Jesus  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 02:24:28
LV20
Remek az egész. :D A Tekken az Tekken!
Spupul!
53. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 23:45:22
LV17
Válasz 52. Itachi üzenetére:
Az. Köbö sose hittem volna, hogy valaki kitalálja. :D :D :D
A retrót nem látni, érezni kell!
52. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 23:22:40
LV2
Benyo az K9999? :P
ヤレヤレ、ダゼ。
51. dodead
2010.03.30. 23:21:44
LV1
Válasz 50. karfiol üzenetére:
persze, úgy vezettünk oda-vissza. :)
its's so FLUFFY :3 -> http://doded.wordpress.com/
50. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 23:15:49
LV19
Pia volt?
49. zolika  HALF NINJA
2010.03.30. 21:37:49
LV9
Meglepetésekkel...(pofon zúzza magát)
Anthony Hopkick :D
48. zolika  HALF NINJA
2010.03.30. 21:35:43
LV9
Tele vagytok meglepetéssekkel ! :)
Óriási büszkeséggel tölt el,hogy személyesen ismerhetlek titeket,és mindig tanulok valami hasznosat,amikor offline ütögetünk !
Mindenkinek köszönöm a cikket,rendkívüli olvasmány !
Anthony Hopkick :D
2010.03.30. 21:32:02
LV5
Dragonken a Zisten! x)
félünk és tisztelünk, kinek megadatott, hogy ismerünk :D
don't eat the yellow snow
46. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 21:06:22
LV17
Nagyon szépem köszönöm a visszajelzéseket, örülök, hogy ennyire bejött mindenkinek a bemutató, de a cikk egyáltalán nem az én érdemem, köbö 10 sort írtam az egészből. Metadata, Dark-Fu, Dragonken és Guc elvtársaké a dicsőség, és az elismerés. Nagyon jól leírtak mindent, (szerintem) mindenki által érthetően, és írásilag is profik voltak: a 8 beadott kis cikkből egyet sem kellett visszadobnom azzal, hogy "szar a fogalmazás, kreáld újra", stb.
Egy élmény volt velük "dolgozni", és tényleg nagyon barón néz ki az egész együtt. :)
A retrót nem látni, érezni kell!
45. Lara  beauty junkie
2010.03.30. 20:38:18
LV26
jaj de jó! újabb ismertető. csak így tovább.
sajátos stílusban. felhasználók által. élmények, örömök, ismerettágítás, precizitás.
nem semmi. :)

és csudi, hogy volt verseny, jók vagytok. :)
44. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 18:59:40
LV11
bizonyára jó cikk, de most túl hosszú, és nem vagyok akkora Tekken fan, majd máskor olvasom el
mindenesetre gratulálok Benyónak, és a verseny résztvevőinek is
43. dodead
2010.03.30. 18:51:30
LV1
gratula Benyonak a cikkért, meg a srácoknak is természetesen.
a verseny meg tök jó volt, bár közöm nincs a tekkenhez. megérte ott lenni, tök büszke vagyok :3

gyúrok majd...

(ez a Devil Jin-es arc külön örömet okoz :D)
its's so FLUFFY :3 -> http://doded.wordpress.com/
42. Greg  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 18:39:14
LV25
Válasz 36. tomaer15 üzenetére:
GréCSy László áldjon meg tégedet. ;D
LV426
41. gabe83  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 18:16:58
LV21
Válasz 32. Dragonken üzenetére:
Hát te ki vagy, láttalak már valahol?
:-D

Komolyan: kiváló cikk!
40. MrZ  La Peste Noire
2010.03.30. 16:37:23
LV12
Mindenki mindent leírt már. Előkaparom a Tekken 5-öt. Köszönöm srácok.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2010.03.30. 16:23:47
LV1
Válasz 36. tomaer15 üzenetére:
Nem vagy semmi
38. Greg  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 16:07:46
LV25
Haverokkal a TTT a legnagyobb kedvencünk mind a mai napig, nem is értem hogy maradhatott ki a felsorolásból... :(
LV426
37. tomaer15  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 15:34:41
LV4
Válasz 8. SteveY üzenetére:
zsir az avatarod XD
egyik kedvenc filmem :D
井の中の蛙大海お知らず。僕は小さな蛙
36. tomaer15  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 15:32:32
LV4
nemtomhogy őkhogy tudnak játszani a tekkenel hogymenyit gyakorolhatnak vagy ilyenek én bárhányszor játszok bármelyik részével minbdig kikapok pedig nem vok én annyira béna pl dbz budokai 2 ben a very hardot perfectre leverem de ők biztos jók :)
井の中の蛙大海お知らず。僕は小さな蛙
35. ceo  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 14:44:24
LV2
zsírság!
you lose!
34. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 13:51:40
LV7
Válasz 26. metadata üzenetére:
Ja, nem kell a púder. : )
33. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 13:42:12
LV2
Válasz 26. metadata üzenetére:
Azért sztem bőven kiemelkedsz:)
ヤレヤレ、ダゼ。
32. Dragonken  Szerkesztő
2010.03.30. 13:22:26
LV16
Faszán néz ki a teljes cikk egyben. Köszönjük hogy lehetőséget kaptunk bemutatkozásra!
de miért nincs DK-n nadrág?
31. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 13:17:15
LV7
Válasz 29. Craig üzenetére:
Tényleg jó lenne már ha visszakapnátok a régi, jól megszokott nickeiteket. : (
30. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 13:15:10
LV7
Válasz 27. Negative üzenetére:
Thx. :) Grat az egész csapatnak. : )
29. Craig
2010.03.30. 13:11:47
LV5
Válasz 28. Spongya üzenetére:
Hoc azt írta le: )

#27
T h e [吉光] U n o r t h o d o X [空中 遊戯 専門 学校]
28. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 13:09:12
LV7
Válasz 24. Craig üzenetére:
És a felette lévő PSC team csoportkép? Onnan csak a dobogósokat tudom beazonosítani, de jó lenne tudni, hogy a többiek kik innen az oldalról.
2010.03.30. 13:07:18
LV2
Válasz 19. Spongya üzenetére:
Felső sor, balról jobbra: Shoud, Dark-Fu, BenyoBoy, Jesus, Dragonken, Guc, Hoc, Dodead
Alsó sor, balról jobbra: DONaku, Metadata, Onimushaman, Poci777, KRRRX, Hudzi
Ha valakit elírtam üssetek meg:D A cikk pedig baromi jó lett!
Drop your cookie now!
26. metadata  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 12:19:59
LV15
Én speciel nagyon messze vagyok az elittől, éppen ezért köszönöm szépen részt vehettem a cikkben. Nagyon jól sikerült, köszi Benyo!
FatHead
25. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 11:58:55
LV2
Főleg azért érdekes, mert az ember ált. a külföldieket ismeri, mint JOP ,MDJ, Unconcable stb. Kár, hog itt Mo. ilyen kicsi ez a szubkultúra.
ヤレヤレ、ダゼ。
24. Craig
2010.03.30. 11:30:07
LV5
Köszi az írást Benyo, nagyon jó lett : )
Az uccsó képen a középső én vagyok, nem a Hoc : D
T h e [吉光] U n o r t h o d o X [空中 遊戯 専門 学校]
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?
Dark Devotion (PS4, PSN)
2020.02.16. 13:31 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixeles kereszteslovagok Dark Souls-a.