PlayStation.Community

2010.03.27. 15:53 Játékteszt
114 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
A sárkány közbelép.



Ha valamilyen oknál fogva eddig bármilyen romantikus képet dédelgettél magadban a jakuzák izgalmas, ámde kegyetlen világáról, akkor azt most nagyon gyorsan felejtsd el! Köztörvényes bűnözőkről, gyilkosokról van szó; mégis a japán szervezett bűnözésnek olyan sarokkövei ők, amely nélkül a Yakuza játékok sem születhettek volna meg, bemutatván ezt a könyörtelen (al)világot – amelyben most, e sorok írása közben is zajlik, a neonfénybe mártott éjszakai élet!

A harmadik epizód óta CS1 Teamnek nevezett fejlesztők – korábban Amusement Vision – 2005-ben készítették el 21 millió dollárból (2.4 milliárd yen) a Yakuza széria első részét PS2-re. Az eredetileg Ryū ga Gotoku (龍が如く= „Akár a Sárkány”) névre hallgató progi nyugaton egy évvel később jelent meg, olyan angol nyelvű szinkronszínészek tolmácsolásában, mint Michael Madsen (Kutyaszorítóban), Eliza Dushku (Dollhouse) vagy Mark Hamill (őt nem kell bemutatnom). A második rész a 2006-os debütálás után csak 2 évvel később jutott el hozzánk, már csak eredeti hanggal és felirattal. 2008-ban készült el aztán az első PS3-as rész, ez volt a Kenzan, amely a 17. században játszódott és csak Ázsiában jelent meg. A Yakuza 3 (amely tehát valójában a negyedik rész a sorozatban), megjelenése után 1 évvel hajózhatott át nyugatra a SEGA – mint kiadó – jóvoltából, eredeti hangon, angol felirattal és kissé megnyirbált tartalommal (kivettek pár japán jellegű minijátékot és a hostess klubokat).A főszereplő Kazuma Kiriyu, Dojima (dodzsima) sárkánya, a Tojo (todzsó) klán negyedik vezére. Illetve csak volt, de a legjobb, ha az elején kezdem…
Az első részben Kaz, Nishiki és Yumi addig élik nyugodtnak nevezhető mindennapjaikat, míg a klánvezér meg nem kívánja Yumit, ezért a kedvese Nishiki lelövi. Ekkor érkezik oda Kazuma, aki magára vállalja a gyilkosságot és 10 évet ül érte. Mikor kijön a hűvösről, Yumi már eltűnt, a Tojo klántól pedig meglovasítottak 10 milliárd yent (100 millió $). Ezt tetézi, hogy a régi jó barát, Nishiki is teljesen megváltozott; vele kell majd hősünknek leszámolnia, a kormányzati körökig nyúló sztoriban.
Egy évvel később – és ez már a második rész – Kaz Yumi lányával, a kis Harukával él, gyakorlatilag a sajátjaként neveli. A gondok akkor kezdődnek, mikor a klánháború szélére sodródott Tojo klán, az azóta visszavonult Kiriyu segítségét kéri, az ellenséges oszakai Omi Szövetség miatt, hogy próbáljon békés megoldást találni a konfliktusra. Később képbe kerül a Jingweon, a dél-koreai kegyetlen maffia is, és olyan szinten megkeverik a sztorit, hogy csak na! Persze hősünk győz, és a harmadik rész elején a ryukyui szigeteken (Dél-Japán), pontosabban Okinawán vezet egy árvaházat, olyat amilyenben anno maga is felnőtt. Vele van Haruka is, mikor kiderül, hogy a közelgő választásokon esélyes közlekedésügyi- és hadügyminiszternek is tervei vannak a lakhelyüknek otthont adó telekkel: egyikük szállodát tervez oda, míg a másikuk katonai bázist. A földdarab a helyi jakuza klán főnökének a kezében van, vele kerülünk először összetűzésbe a telek miatt, de ekkor még nem tudjuk, hogy az ő mogyeszait a kormányból szorongatja valaki! Eközben ezzel az üggyel összefüggésben valaki rálő volt klánunk vezetőjére; egy olyan ember, akinek rég halottnak kellene lennie… Ilyen érdekes körülmények közül indul a történet!

Az 5 gigás install után az első dolog, amit javasolni tudok neked, az a Yakuza 1 és 2 sztoriját összefoglaló videó megtekintése, vagy a főmenüből, vagy a játék bevezető részében. Ha személyedben új játékost köszönthet a Yakuza széria, akkor készülj fel, mert olyan lesz először játszani vele, mint mikor hirtelen bemész a hideg vízbe: egy rövid ideig kellemetlen, de igen hamar hozzá lehet szokni! Nincs hozzá hasonló játék ugyanis: ez egy különleges kalandjáték szabadon bejárható tereppel és szerepjátékos elemekkel… de ne szaladjunk a dolgok elébe!
A program felugró szövegablakokkal vezet be a kezelés rejtelmeibe, de mint tudjuk, ha sokáig fogják a kezed, az hamarosan izzadni kezd, és ez elég kellemetlen tud lenni. Így nem is fogod nagyon sokáig olvasni ezeket a magyarázatokat, de ne aggódj, a menükből bármikor elérhetőek, és ha először valami nem tiszta, újra lehet próbálkozni.
A Yakuza 3 játékmenete a következő alappilléreken nyugszik: átvezető videók, felfedező mód és a harc. A videók magukért beszélnek: itt lehet a sztorit továbbgörgetni, új missziókat kapni. A harc már egy érdekesebb történet. Tisztán szerepjátékos elem (a tárgylistán és a szintlépésen túl), hogy a városban barangolva egy-egy rossz arc bármikor megtámadhat (random encounter), különösen igaz ez mikor ittas állapotban van a főhős. Még szerencse, hogy jórészt ki lehet az ellenfeleket szúrni a testtartásukról. Persze lesznek olyan szituációk is, mikor arénákban kell harcolnod, egy teljes játékmód is épül erre, no meg ott vannak a főellenfelek, akiknek nem csak a megnövelt életerejük, hanem a különleges támadásaik is sok fejtörést okoznak majd.
De lássuk az alapokat: immáron töltőképernyő nélkül kezdheted el csontok repesztését. A vérszagra odasereglenek a bámészkodók, körülzárva egy terepet, amin belül szabadon lehet mozogni; kezdődhet a bordatörés, ahogy ezt a mellékelt videóban is láthatod. Az ütések, rúgások kombóin, valamint az ellenfél megragadásán túl, a d-paddal valós időben választható, előre bekészített fegyverek közül válogathatsz. Ezen felül ott vannak még az utcán elszórt tárgyak, tényleg, szinte bármit használhatsz fegyverként. Eltört az utolsó boxered, és egy tisztességes (akár általad a craft rendszer keretében feljavított) nuncsaku sincs kéznél? Sebaj, kapd fel az első kezed ügyébe kerülő biciklit vagy sörösüveget, és azzal lásd el az ellenfeleid baját! Ha szorul a hurok és nem sikerül a rád zúduló ütések elől rendre kitérni, akkor a tárgyaid közül használhatsz gyógyitalt (boss harcok előtt érdemes felszerelkezni), vagy a harci körülményeknek megfelelően, felvehetsz pl. egy kések ellen védő ruhát. Van még egy fontos dolog, ez pedig a HEAT érték. Ha megütnek, vagy pár sikeres kombóval sikerül átrendezni az ellen arcát, egy csík betelik, és ekkor a Háromszöggel igen hatásos, és nem utolsósorban látványos speciális támadásokat lehet bevinni: az oszlopnak csaphatod, vagy akár meg arcon is taposhatod a jobb sorsa érdemes kihívóidat. Végül megkapod a megfelelő tapasztalati pontot és általában pár ezer yen is ütheti a markod!

A felfedező módban (gyakorlatilag mikor szabadon mászkálsz) teljesíthető fő-, mellék- és megbízásos küldetések után is kapható további TP-vel tuningolhatod a 4 fő tulajdonság egyikét, amelyekkel: növelheted a maximális életerőd (Body), gyorsabban töltheted fel a speckó támadásokhoz szükséges HEAT csíkot, akár az ellenfelek gúnyolásával (Soul), új kombókat tanulhatsz meg (Technique) és erősítheted a különleges támadásaidat (Essence). Új kombókat egyébként másoktól is tanulhatsz, és egy teljesen új módon is: bizonyos különleges életszituációkat Kaz a mobiljával rögzít, mondjuk mikor egy néni a robogójával átesik egy autón, de sértetlenül megússza. Ekkor hősünk egy gombnyomogatós minijáték keretében elsajátítja az új mozdulatot, amit a bossharcoknál lehet majd a legeredményesebben használni.
Amennyiben a másik újdonság, az üldözéses rész (akadályokat kerülgetve kell elfogni a célszemélyt) nem „zavarja” meg a nyugodt bóklászásod, akkor tiéd a város! A térképen színesen megjelölt épületekbe lehet bemenni, belső nézetből másokat kihallgatni, küldetéseket felvenni (főmenüben külön pontja van), vagy csak szórakozni: lehet darts-ozni, biliárdozni, karaokézni, vásárolni a boltból vagy a zaciból, csajokat szédíteni vagy éppen horgászni: a változatosság gyönyörködtet és sok-sok órát fog elrabolni az életedből!
„Minden dolognak, amelynek látni az alját, nem lehet elég mély”. Márpedig ez a program összetettségének megfelelően óriási mélységgel rendelkezik (az első rész egyébként megközelítőleg 20, a második pedig 30 órás volt). Ez számokban azt jelenti, hogy 619-féle dolgot kell teljesítened, ha mindent ki akarsz hozni belőle (ekkor elérhető lesz egy rejtett küldetés is). A teljesség igénye nélkül: 259 étel és ital várja, hogy megkóstold, 101 mellékküldetést lehet teljesíteni, a „levezetésről” pedig 16 minijáték (ezekből pár a főmenüből is elérhető) gondoskodik. A fősztori cirka 20 órás tiszta játékidőt biztosít, a temérdek mellékküldetés pedig legalább még ennyivel növeli azt meg. Utóbbiakat a városban mászkálva bárhol megkaphatod, akár egy hamburgeresnél is (lásd videó bemutató), ezért érdemes a sztorit tovább görgető feladatot félretenni és felfedezni minden lehetséges titkot, mert ez nagyban hozzá fog járni Kaz fejlődéséhez, és így a legkeményebb ellenfelekkel sem lesz gondod (az arénákat is beleértve). A legszebb, hogy a történet végével nem ér véget a játék: érdemes egy külön játékvégi mentést csinálni (cleared data), ami a statisztikáidat tárolja. Ezután lehet Premium New Game-et kezdeni a meglevő értékeiddel, illetve Premium Adventure-t, ahol szabadon bejárható Tokió és Okinawa, valamint a fősztorit leszámítva lehet csinálni a mellékküldiket, meg minden egyebet. Szóval legyen elég annyi, hogy a rejtekhelyen elérhető statisztika 5 óra után alig 1%-nyi teljesítettséget mutatott nálam.
Fontos, hogy az európai változaton megtalálható az összes Japában is megjelent DLC! Ezek az aréna harchoz kapcsolódó verekedős bajnokságok (All-Star Tournament), és van egy „Haruka kívánsága”’ névre hallgató küldetéssorozat is, amelyhez egyszer végig kell vinned a játékot.
Mindig imponál, mikor azt látom a fejlesztők munkáján, hogy igazi maximalisták. Eltekintve pár homályos, a környezet megalkotásánál felhasznált textúrától, a Yakuza 3 grafikája összességében igen figyelemreméltó! A 720p-s felbontásban futó játék szemünket gyönyörködtető látványvilága a „nem a valóság, de valós” (not reality but real = riariti dehanaku riaru) mottó jegyében fogant.
A grafikus motor Magical V-Engine névre hallgat, és a Sega kutató és fejlesztő részlegének az eredménye. A játék karaktereinek a fejlesztése a Kenzan után kezdődött és 8 hónapig tartott. Az eredmény magáért beszél: a 110db magas kidolgozottságú, átvezetőkbe szánt figurán túl 250-féle egyéb született még, hogy megtöltsék velük a virtuális városok utcáit, üzleteit. A részletesen megalkotott figurák négyszer annyi elemből épülnek fel (20.000 poligon/db), mint a többi, és ugyan ennyiszer több időbe is telt az elkészítésük (12 nap/db).
Plusz érdekesség a fejlesztéshez használt Cyberware nevű program: ez fej- és arc-szkennelésre alkalmas, és nem csak azt tudja, hogy hang alapján megalkotja a szájmozgást, hanem a hanghordozásból képes emulálni az alapvető érzelmi reakciókat, teljes arc-animáció keretében. Sci-fi? Az!
Mindez tehát gyakorlatban annyit tesz, hogy az átvetőkben, pl. Kazuma arcán, az utolsó szarkalábig minden a helyén van, ami egész egyszerűen megdöbbentő! Ráadásul a főbb szerepekben a híres szinkronszínészek az arcukat is kölcsönözték a programhoz, így azok a japán filmeken edződött szemeknek rögtön felismerhetőek lesznek. „Nem a valóság, de valós”.
Aztán ott vannak a városban különféle ruhákban feltűnő emberek, akiknek ha nekimegyünk fel is lökhetjük őket; ők töltik meg „élettel” a kihalt utcákat: munkába sietnek, bevásárló szatyorral rohangásznak, vagy csak egyszerűen a járdán beszélgetnek. A mozgásuk nem esetlen, teljesen rendben van, figyelmedbe ajánlom a sztriptízbárok táncoslányait e tekintetben!
Végül ezek a bárok és boltok voltak azok a helyek, ahol leesett az állam meglepetésemben: nem elég, hogy mondjuk a vegyeskereskedésben a több száz kis dobozig minden szépen ki van dolgozva, hanem például elmész inni egy italt, kérsz egy Jack Daniels-t, és ott lesz előtted az üveg, fotorealisztikusan, egy rövid leírással, az ital legfőbb jellegzetességeiről. „Nem a valóság, de valós”!
A főbb szereplők DD5.1-ben hallható hangjait híres japán celebritások kölcsönzik. Kazuma Kiriyu hangját újra az összetéveszthetetlen, mély basszus hangon dörmögő Takaya Kuroda adja; nevetni fogtok, de a Bleach c. anime nézése közben simán „felismertem” őt, a játékból hallottak alapján! Egyéb visszatérő szereplők mellett olyan sorozat- és mozisztárok szerepelnek, akik a Battle Royale-ban, vagy a Levelek Iwo Jima-ról c. filmekben szerepeltek.
Az európai változathoz csomagolva egyébként extraként megkapjuk a játék 75 percnyi zenéjét, egy olyan hibrid CD-n, amit PC-ben használva egy kis program indul el, ami rövid leírás keretében bemutatja a karaktereket, érdemes megnézni.
Igazából azon felül, hogy minden színész szívvel-lélekkel személyesíti meg a fontos jelenetek kulcsfiguráit, különösebb hiányosság nem jut az eszembe: a városban megvan az egészséges alapzaj, a Poppo vegyeskereskedésben ugyanaz az idétlen zene szól már 5 éve, és a jégkockák is egészséges csörömpöléssel hullanak a whisky-s pohár fenekére.

A Yakuza 3 – elnézést a szóhasználatért – egy valóban piszok jó játék lett! Hozzá fogható jelenleg egyetlen más konzolon sincs. Ez egy GTA-ba oltott JRPG, egyszerre mindkettő és mégis egyik sem.
Lássuk csak, itt van a többnyire kötetlen játékmenet, a sok verekedés, a szintlépés és el lehet merülni az éjszakai alvilági életben. Lehet horgászni, biliárdozni, de olyan dolgokban is részt vehetsz, amikért valójában, pszichológiai alapon folyik a játék: olyan dolgok, amiket a való életben soha nem tennél meg: egy rideg vascsővel összeverheted a rosszfiúkat, és szemtől szembe állhatsz a szervezett bűnözés legkeményebb arcaival! A játék tökéletesen ötvözi a fent említett játékstílusoknak a legjobb elemeit, és mégsem… Mégsem hasonlít igazán semmi máshoz olyan, mint a Kazuma hátán levő sárkány. Messziről csak egy tetoválás, láthattál már ilyet, ám ha közelebbről szemügyre veszed, meglátod benne a finom részleteket, amelyek egyedivé teszik. Nehéz megfogalmazni milyen alkotás is ez, de talán a legjobban úgy lehet, hogy ez a „Kazuma Kiriyu szimulátor”!
Félek, azonban mégsem tudom a Yakuzát mindenkinek nyugodt szívvel ajánlani: egyszerűen azért, mert „túl japán”. Ez a játék hátteréül szolgáló környezet nem nyerheti el mindenkinek a maradéktalan tetszését, tisztában vagyok vele. Nyilvánvalóan szükséges még hozzá egy megfelelő érettség, és biztos angol nyelvtudás is. Amennyiben most találkozol először a sorozattal, nyugodtan kezdhetsz a harmadik résszel, az előző részekhez képest jóval szebb grafika, és letisztult játékmenet miatt, de csak egy feltétellel: a sztori nagyon összetett, a maradéktalan élvezetéhez pedig szükséges az előző részek ismerete. Ezt pedig a főmenüben levő videó összefoglalókból, és a bónusz lemez karakterleírásával pótolhatod.
Szóval, ha már megérintett valaha az ázsiai kultúra, és magadénak akarod tudni a felkelő nap országának egy piciny, de annál jellegzetesebb darabját, annak minden élvezetes, sötét és izgalmas oldalával egyetemben, akkor ez a játék egyszerűen nem hiányozhat a gyűjteményedből!
Íme a videó bemutató, közel 20 percben láthatjátok Kazumát akcióban:
Yakuza 3 bemutató 1/4 – város, karaoke minijáték, menük
Yakuza 3 bemutató 2/4 – menük, harc
Yakuza 3 bemutató 3/4 – ingame átvezető videó, tengerpart
Yakuza 3 bemutató 4/4 – horgászós minijáték, végső összegzés

Érdekességek:

- A jakuzák eredetét a 17. századig (Edo-kor) lehet visszavezetni. Jelenleg kb. 87 ezer tagot számlálnak a szervezeteik. Főleg illegális szerencsejátékokkal, csempészettel, prostitúcióval, nyugati cenzúrázatlan pornók illegális importjával és védelmi pénz szedésével foglalkoznak (akár nagyobb vállalatok részvényeseit is megkörnyékezve), de az ingatlanpiactól a birkózáson át, a bankszektorig is kiterjed a „kapcsolati hálózatuk”. Nagyon kevés legális (közeli) tevékenységük a kaszinókhoz és a csomagmegőrzőkhöz kapcsolódik, de a kobe-i földrengésben köztudott, hogy a Yamaguchi-gumi mozgósította tagjait a gyors segítség érdekében.
- A II. Világháború után újraszerveződött mozgalom tagjai többnyire a középiskolai huligánok közül kerülnek ki, de sok koreai etnikumú is van köztük. A jazkuzacsoportok felépítése a tradicionális „apa-fiú” modellt követi: az oyabun (sokszor fogjátok hallani) a csoport feje, alatta közvetlenül a tisztek és a többi tag. Egymás közt is családi elnevezéseket használnak (testvér, báty). Kevés női tag van a szervezetben. Minden csoport többnyire a saját területén belül működik. Ezek a jakuza csoportok (családok), egy-egy nagyobb szervezetbe, klánba vagy egy kiemelt család befolyása alá tömörülnek. A szindikátus feje a kumicho.
- A rituálék közé tartozik a szaké ivása az oyabunnal. Ezzel a jelölt azonnal tagja lesz a családnak. A híres ujjlevágás a bocsánatkérés, ill. büntetés része lehet, elnevezése: yubitsume. Ez a bal kéz kisujj hegyének a levágásával kezdődik. Eredete a kardforgatásra nyúlik vissza, mert a markolatot a középső-gyűrűs-kisujj hármas tartotta főleg, és ez a büntetés pont ezt nehezítette meg.
- A hírhedt teljes felsőtestet beborító tetoválás az irezumi. Ez gyakran kézzel, kihegyezett bambusz- vagy acéltűvel történik, ezzel viszik be a festéket a bőr alá. Az eljárás fájdalmas és évekig is eltarthat.
- A jakuzák nem titkos társaságként működnek, mint az olasz maffia, vagy a kínai triádok. Gyakori, hogy a szervezet irodájában van egy fatábla, a csoport nevével vagy emblémájával. Az utcán járva pedig nem elég, hogy napszemüveggel és tiritarka ruhákkal különböztetik meg magukat a civilektől, arrogáns járásmódjuk is gyakran hovatartozásukról tanúskodik.
- A játék nagy része a tokiói Shinjuku (lásd a nemrég megjelent Leszámolás Tokióban /Shinjuku Incident/ c. Jackie Chan filmet!) Kabukicho nevű részében játszódik, ez eredetileg is a piroslámpás negyed, tele éjszakai klubbokkal és a szervezett bűnözés tagjaival. Ezt a területet alakították át a játékban, ebből lett Kamurocho, de igazi dolgokat is megtartottak, mint a híres, piros neonfényes kapu, a Kabukicho Ichiban-kai, ott a FamilyMart vegyeskereskedés, ebből lett a Poppo, ahol az az idétlen zene szól, vagy a Koma színház, ami Kamuro néven szerepel a játékban.
- Takashi Miike rendezésében élőszereplős film is készült a játékból.
- Az eddig kizárólag Japánban megjelent Yakuza 4-ből hét nap alatt már 500.000 darab fogyott, ezzel a sorozat eladásai átlépték a 4.000.000 darabot!
- A 3. rész 2009-es megjelenésekor a Sony 10.000db limitált kiadású fehér, 80GB-os PS3-at dobott piacra, amin sárkánymotívumok vannak.
- Hanami: Japánban ilyenkor április elején kezdődik a cseresznyefák virágzása (sakurazensen), ez a tavasz, a pénzügyi- és iskolai év kezdete is egyben, ilyenkor az emberek a parkokba vonulnak, beszélgetnek és isznak az ünnep tiszteletére.

A képek megtekintése közben végül hallgassátok meg a Takya Kuroda (Kaz szinkronja) által énekelt számot:



(A játékot kiemelt támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha a cikket olvasva szívesen belépnél a japán alvilágba, és élnéd egy menő jakuza életét, a game boltjaikban megvásárolható. Banner a lap tetején, KLIKK oda!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
114. Repeat  PlayStation.Community tag
2013.10.24. 11:26:47
LV1
Szuper mini gamek, utcai harcok, a sztori ugye folytatódik, és nem mindig egy új kezdődik mint a GTA-ban. Aki megveszi nem fogja megbánni az tuti!
113. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.06.24. 07:38:34
LV12
Válasz 111. Sippie üzenetére:
A 2. részben voltak klubok. Itt az utcai harcok után kapsz pénzt, de főleg a küldik fizetnek, de próbára teheted magad több szerencsejátékban is!
2010.04.26. 21:52:06
LV2
akis csaj jól néz ki a képen!:D xd
KoKiBaNyIkA
111. Sippie
2010.04.24. 01:19:29
LV8
Egyébként lehet klubbokat üzemeltetni, vagy valami illegális tevékenységet művelni ha már yakuza a főszereplő, vagy a pénzszerzést más módon kell megoldani?
Si vis pacem para bellum
110. Rob
2010.04.13. 15:32:10
LV1
Nagyon jól összeállított teszt, föleg a videó-magyarhang bemutatós rész... Több ilyet más játékoknál. Gratula.
109. Rob
2010.04.13. 15:17:28
LV1
Elképesztően jó játék... IMÁDOM a Japán " témákat " ... Nagyon szeretnék Japánba eljutni !!! Megvan a játék teljesen Japán verziója is nekem, természetesen Japánból jött...
2010.04.10. 19:53:59
LV4
Válasz 106. EmThor üzenetére:
Sajna nem találom...
PSN ID: BTH_zsalesz
107. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.09. 23:14:49
LV12
Válasz 103. Masamune üzenetére:
Ha tényleg így van ez legyen a legnagyobb hibám, olvasd el, a csak a minap megjelent magyar teszteket! ;)
106. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.04.09. 23:13:34
LV12
Válasz 105. zsalesz_hun üzenetére:
van egy PV menüpont a jpn store-on balra alul, asszem abban van
2010.04.08. 12:35:52
LV4
Hali! Valaki nem tudja nekem megmondani, hol találom a 4. rész demóját a japó store-on?
PSN ID: BTH_zsalesz
104. Weapon25  PlayStation.Community tag
2010.04.03. 17:31:39
LV2
2féle maffia one illetve több, DE! a yakuza keményebb mint, a kosher nostra, csakúgy mondom, helyesebben, írom.
@z impulzus függő
103. Masamune  PlayStation.Community tag
2010.04.02. 22:14:44
LV14
Te emthor ő nem kiriyu hanem kiryuu...a ezért az a neve a játéknak, hogy ryuu ga gotoku.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
102. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.31. 23:13:49
LV12
2010.03.31. 16:45:39
LV2
Válasz 100. Lee üzenetére:
nekem van FF13 am és eléggé jo és még gondolkodni is ko benne:)
psn id:dragoh22
100. Lee
2010.03.30. 23:05:29
LV2
Válasz 95. dragoh22 üzenetére:
Én egyik havernak megmutattam..és eléggé megszerette. Ez inkább attól függ,hogy ki szereti az olyan gammákat,amelyekben gondolkodni kell =)
And if I'm jewish? So wha?
99. Syro  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 22:51:29
LV4
a demo alapján nagyon jó kis játék :)
98. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 19:27:37
LV3
Válasz 97. dragoh22 üzenetére:
:)
2010.03.30. 18:55:03
LV2
Válasz 96. Beczy üzenetére:
istenem ilyen embert...HAGYJUK JO????
psn id:dragoh22
96. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 17:32:44
LV3
Válasz 94. dragoh22 üzenetére:
Neked miért fáj az, ha arrogáns vagyok?
2010.03.30. 14:59:40
LV2
Válasz 92. xetron üzenetére:
szerintem is mert aki nem is ismeri annak egy szar ez az egész de hogy ha ismerné jobb lenne
psn id:dragoh22
2010.03.30. 14:58:00
LV2
Válasz 91. Beczy üzenetére:
neked mibajod nem lehet az embereknek véleménye?
psn id:dragoh22
93. Foxhound  Szerkesztő
2010.03.30. 11:14:59
LV14
Válasz 90. tomi üzenetére:
mi a gond vele?
"Why did i move here? I guess it was the weather."
92. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 08:22:20
LV20
Volt szerencsém a japán verzához, nem rossz játék, de 9p nem ér én szerintem, talán fanoknak ér annyit .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
91. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.30. 00:40:40
LV3
Válasz 90. tomi üzenetére:
Mert te aztán értessz hozzá. Mert te már írtál teszteket is gondolom? Te mit raktál le az asztalra ember? Hm? A beugatást?
90. tomi
2010.03.29. 21:46:34
LV1
vicc ez a pontozás
89. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 21:16:03
LV12
Ennyire jó, csak adj időt neki az elején, és hagyd, hogy a kultúra átjárja az érzékszerveidet. Szigorúan 2 bunyó között :)
88. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2010.03.29. 21:10:36
LV13
A demo alapján nem tudom eldönteni, h ez nekem kell vagy sem, de a leírás a megvétel felé döntötte a mérleget.. utánanézek még pár helyen és ennyire jó akkor megveszem:)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
87. nismo
2010.03.29. 20:58:21
LV1
Ez egy istentelenül jó játék, aki fikázza az vagy nem érett meg rá, vagy felületes. A demó alapján tényleg nem lehet megitélni!
86. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 19:14:33
LV11
huh, ez a ps3 de jól néz ki
letöltöttem a demót, és nem egészen azt láttam amit a belinkelt videókon - lehet hogy a nappali város ennyivel szebb?
egyelőre még nem hiszem, hogy beszerzem ezt a játékot, az érdekességekért mindenesetre kösz
85. ALF22  Son of Liberty
2010.03.29. 18:05:25
LV26
Válasz 82. Miss_Elisabeth üzenetére:
a demóból ítélve 5 perc után elhiszem, hogy ez a véleményed
de maga a játék sokkal, de sokkal többet tud mint amit ott elsőre(!!) tud csinálni az ember
nagyon is jó a játék és nem véletlenül 9pontos
84. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 18:01:36
LV12
Válasz 83. Beczy üzenetére:
Kösz ^^
83. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 15:55:50
LV3
Válasz 82. Miss_Elisabeth üzenetére:
Ezt a game-et, nem lehet a demo alapján véleményezni. Ennek idő kell. Én eddig videojátékban, csak itt láttam ennyire emberi, szívhez szóló párbeszédeket. Pl. Kaz és az árvalány beszélgetése a tengerparton. Az egész játék, tele van érzelmi töltéssel. A pláne az benne, hogy ki is adhatod a dühödet a jelenetek után.
Neked EmThor pedig, csillagos ötös a tesztért. :)
2010.03.29. 15:20:01
LV1
Ez egy rém gagyi hulladék így a demo után de mindegy...
A.N.I.M.E.F.O.X PSN ID: Le_JUHAY
81. nonkeat  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 12:51:22
LV1
Válasz 80. Richard üzenetére:
Előbb vettél X-et mint P-t? Tiszta szégyen...:) Remélem tanultál a hibádból :D (Goo Nintendoooo!!!!!)
color is emptiness, emptiness is color
80. Richard  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 12:38:16
LV5
Most el tudnék viselni egy Ps3-at a 360 mellé...
Kidobhatnának egy részt Psp-re is :)
79. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 09:48:11
LV12
Válasz 77. nismo üzenetére:
Köszi, ez marha jó!
78. Masamune  PlayStation.Community tag
2010.03.29. 08:46:31
LV14
Betsuni-t nem nagyon használják, inkább a do iteshimashite-t...
"Na de Gyurma Gyuszi!"
77. nismo
2010.03.29. 07:33:56
LV1
Az igazi helyszinek, felismerhető pár dolog. :) : http://shibuya246.com/2010/03/29/kabukicho-sh[...]
76. JeTi  passive aggressive
2010.03.28. 20:36:37
LV20
Válasz 41. EmThor üzenetére:
Köszönődik szépen! :)
Felkerült a listámra, de egyelőre még csak a végére. Viszont ez mindenképp óriási előrelépés. A game stílusjegyei külön-külön rendben vannak (jó sztori, szép látványvilág, rpg elemek, japán), de így egyben valahogy eddig még nem ragadott meg. Ki fogom próbálni!
mert a mustár az sárga ketchup
2010.03.28. 20:06:54
LV2
valakiknek nagy arca van pff...xD ja a játékot beszerzem majd, istenem hogy néhány ember nem érti a viccet az már poén :D
psn id:dragoh22
74. Vitya  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 19:54:08
LV2
Válasz 70. dragoh22 üzenetére:
viccvagy
73. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 19:13:29
LV3
Válasz 70. dragoh22 üzenetére:
Sajnálom azt, aki téged a sajátjának nevez.
72. Greg  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 19:04:37
LV25
Válasz 70. dragoh22 üzenetére:
Köszönjük ezt a mélyen szántó elemzést de ezt majd mi eldöntjük.
LV426
71. Greg  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 19:03:42
LV25
Válasz 62. dragoh22 üzenetére:
Ejj ecsém a graf nem minden, ez már többször kiderült.
LV426
2010.03.28. 18:56:55
LV2
akkor is egy fos a játék...
psn id:dragoh22
2010.03.28. 18:56:26
LV2
Válasz 64. vintezis üzenetére:
látszik ti csak másokba tudtok bele kötni jol mondta haver pff :S
psn id:dragoh22
68. kurogane  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 18:24:06
LV6
Válasz 62. dragoh22 üzenetére:
A teszt pontszámok nem igazán érdekelnek viszont a Yakuza 3 nem véletlenül kapott 9-est . Ritka az ehhez hasonló játék .
Bad Company is 8 pontot kapott, ami elég jó de havernál játszottam vele és egyszerűen nem kötött le. Hiába a pazar látvány .
67. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 18:22:59
LV5
Szép teszt,de nevetséges hogy akkor dobják ki itt a 3-at mikor már japánban a 4 is kapható....
PSN ID: MrExonOne
66. Beczy  PlayStation.Community tag
2010.03.28. 16:51:35
LV3
Válasz 62. dragoh22 üzenetére:
pff
65. Lee
2010.03.28. 16:48:30
LV2
Válasz 62. dragoh22 üzenetére:
Az többet... olyan összetett játék,hogy az elképesztő.
Bár az írásodból elnézve nem csodálom,hogy te ezt nem érted meg =)
And if I'm jewish? So wha?
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
YAKUZA 3
SEGA
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Japán minden mennyiségben, valódinak és élőnek ható környezet, látványos harcok
Negatívum
Néha nehézkes irányítás, a grafikán még lehetne egy picit csiszolni

MARTIN BELESZÓL
Ahogy lesz pénzem, azonnal megveszem (az előző két rész mellé kötelező, már ott a helye a polcon a gyűjteményben)! Hihetetlen, hogy mennyi mindent lehet benne csinálni: leginkább a csajozás, a biliárd és a horgászat érdekel... bár azt még nem tudom, milyen sorrendben.