.
 

PlayStation.Community

2010.03.14. 17:20 Játékteszt
359 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
A harc mindennek nemzője és mindennek királya. Egyeseket istenné tett, másokat emberré, egyeseket rabszolgává, másokat szabaddá.

(figyelem: 100% spoilermentes teszt)
Jó nőhöz, jó borhoz, jó ételhez és jó munkához idő kell; ezek olyan fontos dolgok az életben, amiknek abszolválását – ha komolyan veszed őket – vétek elsietni. Én ide sorolom a jó videojátékot is. Az is egy olyan téma, melynek meg kell adni a módját az élmény miatt – még akkor is, ha történetesen lehetőleg minél hamarabb le kell tesztelni egy adott stuffot. Ebből a népi bölcsességből kiindulva döntöttem el, hogy én bizony szépen urasan, kisebb adagokra – mondjuk két-három órás menetekre – bontva fogyasztom el a Sony Computer Entertainment legendás belsős csapata, a Santa Monica Studio legújabb fejlesztését, a Playstation 3 exkluzív God of War III-at... mert hát tesztelés ide, határidők oda, megjelenési dátum amoda, az ember nem mindennap merülhet el egy játéktörténelmileg mérföldkőnek számító széria legfrissebb, könnyen lehet, hogy utolsó felvonásában.

Szépen lefürödtem, illatos habbal és kellemes vízlágyító olajokkal. Addig dörzsöltem a bőröm, amíg egészen kifehéredett. Gondosan leborotváltam a fejemről a legutolsó hajszálat is, majd egy ügyes kis géppel helyesen csúcsosra trimmeltem szakállam, amit már egy hónapja növesztettem. A közeli háztartási boltban vettem két deci esőtől és mindenféle testnedvektől védő vérvörös festéket, amivel tenyérnyi széles sávot húztam fejemre, mellemre, hátamra és karomra. Az előszobaszőnyegből ágyékkötőt, a kamra sárgás PVC padlójából övet fabrikáltam. Egyik kezembe húsklopfoló bárdot, a másikba 30 centis, vastagpengés konyhakést fogtam. A két fegyver markolatát Bodri kutyám láncpórázával erősítettem alkarjaimra.
Ott álltam a nappali közepén, szemben a megbabonázó fényekkel és képekkel delejező 127-es Braviával és a beizzított PS3-mal. Ölni akartam, gyilkolni, tombolni és kirobbantani az őrjöngő káoszt; bosszút állni valakin, bárkin és mindenkin az összes sérelemért, ami valaha ért.

Zeusz! Martin fiad visszatért, hogy elpusztítsa az Olümposzt!A God of War a PlayStation brand egyik legmeghatározóbb exkluzív sorozata. Olyannyira ismert márkáról van szó, melyet gyakorlatilag szinte minden gémer ismer, próbált, vagy hallott már róla akkor is, ha történetesen sosem volt PS konzolja.
A God of War jelenség 2005-ben robbant be a köztudatba egy Playstation 2-re készült 3D-s, logikai feladatokkal gazdagon megbolondított hack’n slash játék képében, amely a széles körben ismert görög mondavilágba ágyazva mesélt el egy fantasztikus történetet. Azt hiszem nem túlzás azt mondani, hogy markáns stílusával, elsöprő hangulatával, briliáns technikai színvonalával, megkapó játékmenetével és korszakalkotó megoldásaival egyenesen megreformálta a kaszabolós zsánert, valamint írta be magát kitörölhetetlenül a videojátékok erősen elhivatott gémerek – lásd: fanboyok – kikészített bőréből készült történelemkönyvébe. A GoW történetének főhőse, Kratos, a rettenthetetlen, ambiciózus és végletesen brutális spártai hadvezér egy csapásra ikonikus karakterré nőtte ki magát, és trónol azóta is megérdemelt helyén a virtuális hősök panteonjában.
A folytatás 2007-ben érkezett, szintén Playstation 2-re. A Kratos bosszúhadjáratát tovább göngyölítő játékon olyan hatalmas nyomás volt, mint a Földet vállán cipelő Atlaszon, hisz a rajongók és kritikusok is azt várták tőle, hogy minden tekintetben méltó utódja legyen a mércét toronymagasra helyező elő epizódnak. A bravúr sikerült; a God of War II ismét ütött, ráadásul nagyot és a legérzékenyebb pontra, mely élménybe már csak Kratos nevének említésekor, azóta is mindig belesajdul azon játékosok gyomorszája, akik egy felejthetetlen élménnyel lettek gazdagabbak a második kaland megélése után.
Újabb három év elteltével, most 2010-ben aztán végre elérkeztünk oda, hogy megtudjuk, mi lesz a sorsa Kratosnak, a bosszú véres kezű, bukott angyalának. Hogyan végzi ez a büszke katonából lett félelmetes isten, majd bukott istenből lett megszállott gyilkológép. Ki lesz belőle a történet végére?
Isten, rabszolga, vagy szabad ember…

A God of War – bár most már három játékról beszélünk – epikus története ugyanúgy nem választható (vagy vizsgálható) külön részenként, ahogyan például a négy zseniális Metal Gear Solid epizódé sem. Nincs értelme arról beszélni, melyik sztori – vagy játék – volt jobb a másiknál, hisz kizárólag egyben, együtt értelmezhető ez a hatalmas, egészen az istenekig ágaskodó dimenziókat megmozgató legenda, amely felépítését tekintve nagyon egyedi perspektívából tálalja a történéseket. A God of War a szédületes méretkülönbségek játéka: egyszerre szól a legkisebbről, az apró pontról, az esendő emberről, aki önnön gyarló céljai által vezérelve bosszút esküszik a görög Olümposz hegyének istenei ellen, ugyanakkor a történet kiteljesedésével egyszer csak nyilvánvalóvá válik a játékosnak, hogy ez a véres, se istent, se embert, se pokolfajzatot nem kímélő megtorlás, valamilyen formában az egész világ sorsára hatással lesz végül.
Az első God of Warban Kratos, a vert helyzetbe kerülő hadvezér ördögi alkut köt Árésszel, a háború istenével: emberfeletti erőért cserébe eladja neki a lelkét. Az isteni kapcsolat azonban nem lesz kifizetődő hősünknek hosszútávon: az Athénban tomboló Árész elpusztítására Athéné Kratost szemeli ki magának, aki Pandóra szelencéjének megszerzésével és kinyitásával végül legyőzi ellenfelét. Kratosból válik a háború új istene.
A második rész röviddel az első epizód történései után veszi fel a fonalat. Az isteni Kratos Rodosz városába érkezik, melyet a spártai sereg ostromol. A belső démonaival hadakozó, emberből lett isten magával a leghatalmasabbal, Zeusszal konfrontálódik, és a sors nem lesz kegyes hozzá: megfosztják erejétől, majd halálnak halálával kell meglakolnia lázadásáért. Kratost a legöregebb titán, a teremtő, Gaia menti meg az alvilág ura, Hádész karmaiból, majd egy nagy utazás után, a játék végén azt láthatjuk, ahogy a Kratos-szal szövetkezett titánok ostromra indulnak az istenek lakhelye, az Olümposz hegy ellen. Kratos Gaia hátán utazva üvölti az égbe:

Zeusz! A fiad visszatért, hogy elpusztítsa az Olümposzt!
A harmadik God of War ezzel az epikus képpel indít, és egy olyan körülbelül fél órás nyitányt zúdít a gyanútlan játékosra, ami felér egy falba fejeléssel megspékelt könyökbevágással; a fejed szédül, a karodat meg mintha ezer tűvel szurkálnák. Ja, és ezt még élvezed is! A Zeusz által elsőnek ellenem küldött isten legyőzése után úgy ületem a fotelben, mint pályakezdő pornószínésznő az első forgatási nap végén, amikor elfelejtenek szólni neki, hogy nem egy partner lesz babusgatós lamúrral, hanem három, ráadásul negrók, harminc centis gumibottal, nagyon mérges állapotban.
A néhány kritikus hang szerint hatásvadásznak mondott – ezt nem is cáfolom, bár a szót itt nem pejoratív értelemben használnám – God of War franchise harmadszorra sem bízza a véletlenre a játékos kíméletlen beszippantását, és egyértelműen jelzi: itt megint nagyon jó élmény lesz Kratosnak lenni! A fejzsongítóan intenzív start után nagyjából kitisztul a kép: hősünk itt most nem egy hatalmas, sokhelyszínes utazáson megy majd keresztül, mint az első két epizódban, hanem bosszúja beteljesítéséhez kell megoldania az óriási Olümposz hegy sok-sok rejtélyét, bejárni minden titkos zegzugát.
A God of War III továbbra is hack’n slash, tele logikai feladványokkal. A stílus nem változott meg, a fejlesztők nagy kockázatot vállaltak: hűek maradtak az eredeti felálláshoz és inkább azokat az elemeket próbálták tovább vinni és tökéletesíteni, amik a franchise-t oly naggyá tették. A God of War széria a harmadik részre nem alakult át, nem változott meg, nem taknyosodott el, nem lett a vasárnapi kocajátékosok legelője, nem lett más, ugyanakkor nem is állítja kényelmetlen kihívások elé a playert: a GoWIII ugyanakkorát lép előre, mint a korábbi részek, ismerős, „hazai” pályán maradva, gyakorlatilag tökéletesen demonstrálva, hogy néz ki egy 100% újgenerációs, de klasszikus összetevőkből építkező kaszabolós játék.
Nagyon érdekes és példaértékű, ahogy a God of War III az ismert jellemzők mellé finoman, de határozottan csepegteti az újdonságokat. A játék minden egyes komponensét vizsgálva látványos fejlődés tapasztalható, ugyanakkor folyamatosan úgy érzed: na ezért szereted annyira ezt a sorozatot, ezért állsz neki játszani, mert ezt az élményadagot akarod magadévá tenni, és semmi olyat nem kell a történet során megcsinálnod, ami így vagy úgy, de nem illik a zsánerbe.
A kamera továbbra is teljesen fix, de az automata operatőr annyira tökéletesen végzi a dolgát, hogy amit ő nem mutat meg a könnyfakasztóan gyönyörűséges, grandiózus helyszínekből, azt talán nem is akarod látni – azért, mert sokszor jobb, ha egy kép csak a fejedben születik meg, és nincs a szádba rágva. A nagy ívű filmszerű vágások és pásztázások mellett megjelennek az extrém-közeli beállítások is, melyek csak tovább erősítik azt a tipikusan GoW-os érzést, ami a méretkülönbségekre épül. A játék során többször is elcsattan a game legelején látható, „pálya a pályában” hatású látványbomba, amit a Playstation 3 kiemelkedő technikai paramétereinek hála maximum hatásúra húztak a fejlesztők: míg időnként annyira premier plánban látod Kratost, hogy még bőre pórusait is meg tudod vizsgálni, addig az is gyakran előfordul, hogy nagyítóval kell megkeresni hősödet az elképesztő panorámaképeken.
Szintén változatlan alapjaiban a különböző megszerezhető fegyverekre épülő harci rendszer, viszont érezhetően és feltűnően folyamatosabb, kellemesebb, barátibb, kezelhetőbb és jobban uralom alatt tartható az akció. Kratos minden eddiginél lendületesebben osztja a halált, a fegyverei pedig – ha lehet ilyet mondani – „jobban működnek”, mint eddig bármikor. Ha a korábbi részekben előfordult, hogy csak 1-2 eszközt használtál, a többit hanyagolva, itt kifejezetten indíttatásod lesz arra, hogy minden fegyvert maximumra turbózz és kitapasztald, melyik ellenfélnek mi a gyengéje. A d-pad irányaival villámgyorsan váltogathatók a fegyók, ami még jobban segít abban, hogy kizárólag arra kellejen koncentrálnod, amiben a God of War széria mindig is a legerősebb volt: a küzdelemre. Számomra pl. nem is a klasszikusnak mondható láncos Athéné pengék feküdtek a legjobban, hanem a már több screenshoton és látványterven is megcsodálható oroszlános „bokszkesztyű”, a Nemian Cetus: vicsorgó fogakkal, igazi mocskos kaján vigyorral az arcomon élvezkedtem, ahogy hangosan és átütő erővel puffogtak ütéseim a bikafejű fajzatok testén. A fegyverekhez tartozó varázslatokról is ugyanez az előrelépés mondható el: nincs sok belőlük, de legalább mind nagyon egyedi és látványos, valamint tényleg vitán felül hatásosan alkalmazható, egyik sem felesleges mókusvakítás.
Nem kifejezetten fegyverek, de fegyverként – is – használható tárgyak is kerültek a játékba, melyekkel olyan speciális feladatokat – általában a továbbjutást – kell néha megoldani, amik kvázi harmadik színesítő elemként épülnek bele a hack’n slash és logikai szituációkból álló játékmenetbe. Ezek közül megemlíteném Héliosz isten – elvesztett – fejét, hisz ezt már a mindenki számára tölthető E3-as demóban is leleplezték a készítők. Ez a cucc bizonyos titkos dolgok felfedezésére alkalmas: láthatóvá tesz például motyókat tartalmazó láthatatlan ládákat, olyan helyeken, ahol néha egyfajta „csillámpor” száll a levegőben.
A God of War szériára annyira jellemző „gombnyomkodós” jelenetek most kiemelt szerepet kapnak a hangulat csúcsra járatásában. Az egyszerű ellenfelek kettétépésétől – mint megvadult Floki a lábtörlőt, úgy rántja darabjaira Kratos a delikvenseket – kezdve a veszett kutyák gizda felrugdosásán át a nálunk kétszer magasabb dögök móresre tanításáig rengeteg „kivégzést” elő lehet hozni. Ezek az ügyességi feladatok többek között azért is hozzájárulnak a játszhatóság kiemelkedő minőségéhez, mert alattuk a program nagyon humánus módon nem csak úgy kikúrja a képernyőre a megnyomandó gomb ikonját – nesze paraszt, koncentrálj –, hanem a kép alsó-felső-oldalsó részére pozícionálva jelzi, a kontroller melyik billentyűjét kell lenyomni. Így aztán az ikonok bámulása helyett nyugodtan gyönyörködhetsz benne, milyen gyilokpornó-vérbrutál módon bünteti Kratos a képernyőn a rászorulókat, hisz tudod, ha felülre rakja a progi az ikont, akkor ott Háromszöget kell nyomnod.
A GoWIII a kapcsolós, tekerős és tologatós fejtörők széles palettáját rejti. Ami nagyon tetszett: a feladatokat sikerült teljesen változatosra csinálni, ugyanakkor semmilyen szélsőséges, kényelmetlen, a környezetbe nem illő, „ezt is csak kényszerből tettük bele” fajtájú dolgot nem vár el a program a játékostól. Tulajdonképpen elmondható, hogy ezen stíluson belül minden hangszeren játszik a game: az egyszerű, egy kis helyiségben történő tilitolitól meg kapcsolgatástól kezdve egészen a madártávlatból szemlélhető, több részfeladatból álló, komplexebb kihívásokig. A pazar, fifikás új ötletek tökéletesen illenek bele a GoW játékokról eddig kialakult képbe.
A God of War III nagyságát és a készítők következetességét jól mutatja a verekedős, logikai és mászkálós részek optimális aránya. Bátrak voltak, bevállalták: nem gyilkolják agyon a játékost a non-stop, frusztráló harcok pressziójával olyan alapon, hogy „hadd nyomja addig a gombokat a hülye, míg begörcsöl a tenyere”, ugyanakkor nem is küldenek el Tolnától Baranyáig a semmiért csak azért, hogy hosszabb legyen a kaland. Bár a logikai feladatokból nincs hiány, mégis végig az az érzésed van: van értelme annak, amit csinálsz. Az ugrálásról, mászásról és repkedésről pedig elmondható, hogy annyi van belőlük, amennyi kell, nem mellékesen pedig pont akkor, amikor éppen erre vágynál egy kis bunyó vagy rejtvényfejtés után.

A God of War III szavatosságát egész jól ki lehet fejezni számosítva: normál fokozaton, első körben, egészséges, élvezetes tempóban haladva – ami nem arról szól, hogy egy ültő helyedben, megszállott elmebeteg módon lenyomod a stuffot, akkor is, ha kifolyik a szemed – nagyjából 10 óra szórakozást kínál. Ez az idő hack’n slash viszonylatban teljesen korrekt. A teszt során két alkalom volt, hogy a program felajánlotta nekem az easy módot – ezt akkor teszi, ha feltűnően sokszor halálozol el –, azonban ezt vétek lett volna elfogadni. A könnyű fokozat szerintem erősen önámítás, hisz nincs meg benne az a kihívás, ami a GoW széria remek összecsapásainak eredménye. Normálon is lesz olyan, hogy egy-egy izmosabb ellenfél-kombináció párszor lefektet egymás után, de ennyi mindenképpen kell ahhoz, hogy a brutális gyilkológép bőrében érezhesd magad, no meg aztán 2-3 újrakezdés csak növeli a harci kedvet. A nehéz fokozat az igazi hardcore gémerek szórakozása. Itt már igencsak meg fogsz szenvedni a legtöbb húzós szituációban (kapod a cumicecilidet vénásan), a játékidő pedig így, ha nem is duplájára, de legalább másfélszeresére nő.
A God of War III az a fajta játék, amit valószínűleg nem fogsz rögtön egymásután háromszor végigtolni (és nem is kell): a begyűjthető extrák egy kis odafigyeléssel talán mind megszerezhetők egy nekifutásra – a trófeák többségével egyetemben –, valamint az akció intenzitása miatt is optimális lehet, ha a befejezés megtekintése után inkább hagyod leülepedni az élményadagot, és kényelmesen emészted. A megnyerés után egy halom „Így készült…” videó lesz a jutalmad, plusz egy speciális, nagyon zorall feladatokat felállító challenge mód, amely egyfajta bónusz kihívásokat támaszt azok elé, akik a kaszabolós zsáner kombóinak és kemény, néha csak trükkel abszolválható harci helyzeteinek szerelmesei.
Természetesen, mint ahogy a legnagyobb mozifilmeknél is lenni szokott, egy idő után, akár félévente is előveheted majd a God of War III-at, hogy újrajátszd Kratos bosszújának – aktuális – záróakkordját.
Általában szívesen írok játéktesztekben az adott szoftver látványvilágáról, a God of War III esetében azonban jobban szeretném, ha a képek mesélnének helyettem, valamint minden szónál ékesebben fog beszélni az a rácsodálkozás, amit a grafika első megpillantásakor érzel majd. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a God of War III jelen generáció legszebb és leglátványosabb játéka, amiben a hihetetlenül magas szintű technikai megoldások és a művészi értékek egyaránt ott ülnek az első sorban. Kratos animációja olyan sima, mint lefekvés előtt langyos tejet inni, de számomra az igazi vizuál-kielégüést a helyszínek adták. Egyfelől már attól kapartam a falat gyönyörűségemben, ahogy az óriási és apró méretek együtt funkcionáltak a képernyőn, de a belső terek kidolgozottságához sem láttam még SOHA hasonlót. A szépség mellé egyébiránt legalább akkora adag igényesség is társul: a God of War III – a Killzone 2-höz hasonlóan – nem pakolja ki a papagájeffektussal képre a megjeleníthető színpaletta minden egyes árnyalatát, hanem nagyon finom módon ötvözi a görög hangulatú arany, bronz és ezüst felületeket a bordó drapériákkal és a nem csak csillogó, de tökéletesen tükröződő márványpadlókkal. A kiemelkedő és nem hivalkodó módon textúrázott, természetes hatású, kiemelkedő, lestrapált, törött vagy csiszolt felületek, kezdve a szikláktól a növényeken át egészen a fémekig mindenhol, minden sarkon, minden új pályaszakaszon csak azt az érzést erősítik benned, hogy ezen a játékon nem véletlenül dolgoztak annyi ideig, és nem túloztak az előzetes hírek, amikor grafikai mérföldkőről beszéltek.
Fontos tudni: a God of War III hosszú ideje az a játék, amiben egyetlen technikai problémával sem futottam össze. Nem mondom: lehet, hogy egyénfüggően, extrém esetekben történhet egy-két bolhapöcsnyi bug, de itt sem akadással, sem ricegéssel, sem képtöredezéssel nem fogsz találkozni!

A God of War széria messze földön híres audio-vizuális értékeiről. A harmadik epizódban ilyen téren is mindent beleadtak, sőt bátran jelenthetem, el is találtak a készítők. A remek szinkronhangok a több emeletes, kívánatos hang-torta csemegének számító díszítőelemei, mely egy hihetetlenül erős zenei alapra épül. A nagyzenekari, énekkísérettel előadott ópuszok tökéletesen, de frankón a legjobban kerültek elhelyezésre, a legoptimálisabb pillanatban csendülnek fel a hangulatfokozó számok. A fegyverek hangjai, a brutalitás és fájdalom zenéje, de a környezethangok is egytől-egyik tökéletesek, a hatalmas nyitott területek rémisztő aláfestése és a szűk helyek félelmetes, paráztató zártsága pedig mindig csak hozzátesz, véletlenül sem elvesz a hangulatból.
Nem feltétlenül kéne megemlíteni, de fogadni merek rá, hogy sok stílusrajongó fejében megfordul: hova helyezhető a God of War III a jelenlegi hack’n slash kínálatban? Nos, a csúcskategóriába! A dobogóra, fel, oda, ahol csak a kiválasztottaknak van hely. A GoWIII – hogy egy érdeklődési körömbe vágó példával éljek – olyan, mint a világ egyik legjobb rock együttese. Üt, zúz, egész embert kíván, letaglóz, kicsinál, megcsinál, megtapos, elkábít, aztán felemel, az égbe, hogy megismerd a repülés csodálatos érzését, mint Ikarosz, aki a legenda szerint tollaknak és viasznak köszönhette ugyanezt. A véleményem szerint különlegesen eltalált Darksiders nagyon hasonló tészta, azzal a csavarral, hogy valahol legbelül a Darksiders nem is a világ egyik legjobb rockere akar lenni, hanem egyik legjobb jazz-zenésze. A Dante’s Inferno e két cím mellett a világ egyik legmenőbben kinéző rock együttese – akiről azonban kiderül, hogy bár a koncertet tisztességgel eljátssza, egy tábortűznél már nem tudna kérésre elpengetni egy nem saját dalt se’. A Bayonetta pedig… nos, a Bayonetta a nő, a God of War III pedig a férfi. Ő az egyik a legjobb csajod, aki minden szeszélyével együtt is mindig vágyat ébreszt benned. Ugyanakkor Kratos a legjobb barátod, akivel mindig nagyon fain élmény elmenni sörözni meg marhulni, viszont… hát igen, ővele nem szívesen bújnál ágyba. És, hogy mivel, mennyivel több egy Bayonetta egy GoWIII-nál? Csak és kizárólag egy icipici szellentésnyivel, ami Kratosnál rottyan, Bayonettánál viszont virágillatú és úgy száll tova, mint egy pillangó…
Visszanéztem előző működési területemet: annak idején a GoW 10, a GoWII 9.5 pontot kapott az általam vezetett magazinban. Örülök, hogy így a harmadik rész megjelenésével bejött a visszaigazolás, összeállt a nagy egész kép. Kratos történetét ennél méltóbb, mindenféle megalkuvástól, behódolástól vagy kompromisszumtól mentes módon nem lehetett volna lezárni. A God of War III-nak nincsenek említésre méltó hibái. A God of War egy fantasztikus, kilenc pontos játék, egy vitán felül 10 pontos franchise legújabb tagja.

Sem a Metal Gear Solidot, sem a Gyűrűk Urát, sem a God of War szériát nem lehet külön-külön, részenként befogadni. Ezek a történetek magasztosabbak, hatalmasabbak annál, mint hogy elvesszünk bennük a részletekben. Pontozni lehet az epizódokat, így értékelni azonban az összképet nem lenne bölcs dolog. Mindháromban közös, hogy bár epikus méretű, hatalmas és szövevényes történetet dogoznak fel, azért mindhárom cselekmény központjában egyvalami áll: a gyarló, esendő ember, akiről azt tartják a bölcsek, valahol mélyen, de ott lakozik benne az Isten...

...és, talán egy kis Kratos is ott van minden PlayStation játékosban.

(A játékot támogatónktól, a Sony-tól kaptuk tesztelésre. Szerintem semmiképp ne hagyd ki! A game szoftverdealereink boltjaiban megvásárolható. Bannerek fent, KLIKK!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 8 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  ...  6  7  8    ››
359. backvok
2013.11.17. 13:20:19
LV1
Szerintem ez még a filmeket is lealázza. Elképesztően látványos.
2012.05.10. 15:13:54
LV1
Válasz 353. kisfrancz üzenetére:
Én szerintem is jobban érdemelné meg ez a "10/10", mint a Bayonetta, mely csak a fanservice "csöcsi-bosziról" híresült el.

De az is igaz, hogy mivel szerintem 10/10 nem létezik, és minden játéknak van hibája, ezért azt sem tagadom, hogy jó a 9/10.
357. dzsesz  PlayStation.Community tag
2011.10.24. 09:01:40
LV2
Ez a játék az élö példa hogy Ps3 bivalyab gép mint a kollegái.
Most néztem meg 3d tv én,izom brutál.
356. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.09.17. 17:19:11
LV2
Most sikerült beszereznem.neki is állok!
Am titan módón nehéz végigvenni?
Érdemes onnan kezdeni?
355. horvaths  PlayStation.Community tag
2011.04.03. 12:04:27
LV1
Messze a legjobb játék kategóriájában!
354. sipi79  PlayStation.Community tag
2011.03.16. 06:01:26
LV1
Válasz 353. kisfrancz üzenetére:
Ez így van bolondok ezek!
COD4 RULES!!!!!! PSN ID:sipi79
353. kisfrancz  PlayStation.Community tag
2011.03.15. 14:36:51
LV1
Csak 9 pontot kapott? :O
hát ez a játék minimum 10-ből 11-est érdemel :D ^^
kisfrancz
2011.03.11. 20:04:38
LV2
felejts el mindent amit eddig láttál és told végig 3 szor majd ne add el cseréld be mert évente egyszer végigtolod úgy is.
ilyen játék ez(sorozat)
351. Dathen  PlayStation.Community tag
2011.01.06. 13:41:25
LV1
Az egyik legjobb játék most a piacon.
350. tktibi  PlayStation.Community tag
2010.09.22. 10:47:39
LV1
oroszlánkezű richárd:)
349. leyomber  PlayStation.Community tag
2010.07.09. 00:48:59
LV2
Válasz 348. Chubby üzenetére:
Ha szeretsz fejeket letépni, lóvakat felvágni vagy csak pancsolni a vérben VEDD MEG. És a grafika lenyügöző. Viszont tudni kéne a történtét hogy értsed mi miért van.
PSN ID: leyomber
348. Chubby
2010.06.27. 12:19:29
LV1
Engem ez a játék valahogy elkerült, vagy én kerültem őt, de persze névről ismertem.
Ilyen mászkálós játékok közül egyetlen eggyel játszottam eddig és szerettem, az a Prince of Persia volt.
Ez most a teszt és videok alapján nagyon tetszik.
Van értelme úgy megvenni, hogy az első két részt nem ismerem és nem láttam soha??? (remélem olvasni fogja valaki még ezt a cikket vagy kommenteket :) )
347. leyomber  PlayStation.Community tag
2010.06.27. 01:53:58
LV2
a világ legeslegnagyobb Franchise-a. És a vér az a temérdek vér :D főleg ZEUS arcából ^^
PSN ID: leyomber
346. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2010.06.16. 23:12:57
LV4
Már végigjátszottam és hozta az eddigi god of war hangulatot!Eszméletlen jó!
I love games!
345. Weapon25  PlayStation.Community tag
2010.05.15. 10:47:06
LV2
Jó lett a cikkej Martin ! A God Of War III pedig minden idők eggyik legjobb játéka !!!
@z impulzus függő
344. HiTted
2010.05.05. 12:38:33
LV1
Nekem már megvan és úgy néz ki mint álom.
A Chronos harc a személyes kedvencem
2010.04.26. 17:58:05
LV1
nagyon komoly játék amint lesz rá pénzem beszerzem.
Oppá
2010.04.24. 10:52:58
LV1
nagyon jó játék. jó a teszt.
341. Horvy
2010.04.10. 16:54:22
LV3
igen király a teszt,elismerésem
Requiescat in pace!
340. laguna028  PlayStation.Community tag
2010.04.09. 11:32:10
LV7
Jó a teszt.
"Szépen lefürödtem......csúcsosra trimmeltem szakállam, amit már egy hónapja növesztettem."
Martin,ez lett a végeredmény? :)

http://hijinksensue.com/wp-content/uploads/20[...]
339. pdw  ist krieg!
2010.04.04. 12:53:55
LV11
Vazz, kolcson EU verzion eltoltam a labyrinth vegeig. Utana megjott a sajat peldanyom (szinten EU) es kezdhettem elorol :D

Mindezt hardon... Carmageddon 2 ota nem kurvaanyaztam ennyit, mint ebben. De a vegen megerte ;)
338. sony100  PlayStation.Community tag
2010.04.04. 12:50:06
LV5
Válasz 336. Laci-maci üzenetére:
Nekem akkor is 10 pontos ez a rész :)
PSN ID: Kratos_90-
337. Weapon25  PlayStation.Community tag
2010.04.03. 17:35:22
LV2
Egyszer lessz egy thai nőm .
@z impulzus függő
2010.04.02. 23:33:33
LV1
Végigjátszottam,nagyon jó,de teljesen jogos a 9 pont.Amivel teljesen elégedett vagyok,az a grafika,az tökéletes,de azt hiszem az elözö részeknél sem lehetett ebbe belekötni.Más minden is súrolja a tökéletességet.de az elsö két rész frissebbnek tünik.Ez a 9 pont gondolom az elözö részek miatt ennyi,de ez a rész is hozza mindazt,amiért eddig is szerettük a sorozatot.
335. klemid
2010.03.31. 20:05:10
LV1
Válasz 334. Zsola üzenetére:
Én a Collection után éreztem így. Valszeg még a III-at kitolom és énis mint hétvégi unaloműzésre fogom csak használni a PS-em.
334. Zsola  PlayStation.Community tag
2010.03.27. 11:20:42
LV1
Nekem ez a játék 15 éve tartó játékos életem megkoronázása. A God of War 3-mal felértem a csúcsra. Nincs tovább. Letészem a lantot, ahogy a költő mondta. Felesleges ezek után más játékokkal foglalkozni, mert úgyis csak csalódnék...Ez itt kérem szépen az Alfa és az Omega. Egy legenda legendás lezárása...(könnyek)...zsola out...
2010.03.25. 12:36:13
LV1
Nem tudom lehet írtátok is még nem olvastam végig a cikket de az extrakban a készítőknél megjelenik Stan Lee is és el van ájulva a világtól:):)
332. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2010.03.25. 10:45:53
LV6
Köszi a tesztet, kellenek az ilyenek! Nagy játékhoz, nagy teszt dukál és nagy ..../ebben nem megyek bele/

Szerintem ma lesz a napja, h megveszem! Gyerekkori jó barátok, kiről tudjuk, de reménykedünk benne, h nem csak a ps miatt barátkozik velem már a az 1-es óta:) ma jön hozzám vendégül!

Illik meglepni, hisz a DMC-n kívül ez a kedvence:D

/sokan egyedül szeretik kipörgetni a gémeket, de nekem vele is megfelel:D hisz mikor ő huzatja, akkor én csak hesszelgetek, mint ...:D/
independent
331. alucccard  A retkes
2010.03.24. 10:30:24
LV22
Válasz 324. Storm81 üzenetére:
"Aphroditét" Terralol
330. Pocok
2010.03.22. 20:42:09
LV1
Az a negatívum tényleg annak számít? Ezt nem mondjátok komolyan...
by Pocok
329. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2010.03.22. 09:34:33
LV6
Válasz 327. PlayNorbi üzenetére:
tegnap megvettem a GoW3-at, de előbb kipörgetem a Bayo-t - a végén járok már - mert igazi élmény az is hidd el!
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
328. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2010.03.21. 20:35:59
LV20
Válasz 324. Storm81 üzenetére:
OMG, képbe vannak a srácok: "A 2. rész végén megöljük Afroditét" xD Az meg már nem is részletezem, hogy milyen qrva bénán játszanak :P
Don't Tempt My Dark Passenger
327. PlayNorbi  PlayStation.Community tag
2010.03.21. 18:35:05
LV7
Válasz 326. martin üzenetére:
Kedvelem az ázsiai konyhát is,szerintem jól fogok lakmározni belőle.
Haverok, Buli, Fight Club!
326. martin  Főszerkesztő
2010.03.21. 18:09:28
LV27
Válasz 325. PlayNorbi üzenetére:
A Bayonetta egy eredeti japán sushi. A God of War III egy amerikai steak.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
325. PlayNorbi  PlayStation.Community tag
2010.03.21. 17:14:47
LV7
Igényes,színvonalas írás mint ami elvárható tőled!(martin)
A bayonettával való párhuzamot érdekesnek találom,rám nem volt nagy hatással a demoja de felcsigáztál annyira h már csak a tisztán látás miatt is bepótlom a produktumot.
Haverok, Buli, Fight Club!
324. Storm81
2010.03.21. 14:39:33
LV1
Válasz 319. solid üzenetére:
Itt van egy GoW 3 videóteszt: http://konzolhq.hu/article-218-Videteszt--God[...]
2010.03.20. 23:48:05
LV3
Válasz 322. 1mzolee0 üzenetére:
be vagyok baxva, a lényeg a lényeg : ez egy tökéletes játék, számomra.. thanx santa monica
ez van.. ezt kell szeretni ?!
2010.03.20. 23:46:06
LV3
Válasz 321. csepi81 üzenetére:
maximálisan egyetértek !

a "játék" vége felé csatangolok de csak az jár a fejemben hogy aki erre negatív véleménnyel nyilatkozik az egy fake shit szar a legszebb értelemben. pár 100
ez van.. ezt kell szeretni ?!
321. csepi81
2010.03.20. 16:25:08
LV5
Válasz 315. 1mzolee0 üzenetére:
Az érdem,a fejlesztőké.A ps3 csak eszköz,a tehetség,és az elszántság megfizethetetlen...
Csúnyán törik !!!4!
320. martin  Főszerkesztő
2010.03.20. 14:14:54
LV27
Válasz 318. dattebayo üzenetére:
Rajtunk nem múlik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
319. solid  PlayStation.Community tag
2010.03.20. 14:13:14
LV12
Válasz 318. dattebayo üzenetére:
Valószínűleg az a helyzet hogy a dolog nem csak martinon múlik és egyelőre mással vannak elfoglalva az érintettek...
De ha jól tudom, kapunk még videotesztet a jövőben, csak várjuk ki türelemmel!
"Game has changed"
2010.03.20. 13:28:47
LV1
Fú.Tegnap megvettem,de este bulivolt és csak most tudtam kipróbálni.Mikor az elején a mami megszólalt már kirázott a hideg,és elkapott a' fíling:D.Hogy lehet ilyen játékot csinálni?Gondoltátok volna ezt 10 évvel ezelőtt?.A teszt is nagyon tetszik,de én azt hittem Martin bácsi összehoz 1 videótesztet mert már nagyon jó lenne:D
317. RCZ  PlayStation.Community tag
2010.03.19. 20:50:15
LV2
Válasz 314. Yokozuna üzenetére:
Jaj de jó! Most már csak nektek kéne megérteni,h mennyire nagy hülyeség így pontozni. 10-s szóban, 9 pontban, PARÁDÉ :) GOW6:10-s szóban,7.5 pontban,együtt 10 :O :)))))

De ha még ötször kapsz is, attól még az 1milliárdod nem 900.000.-
Vagy tévedek?!
316. Ivy
2010.03.19. 15:55:50
LV3
Válasz 313. Yokozuna üzenetére:
Jó az a Darksiders, én most nyomom *_* De csak mert nincsen GoW3-am T_T

Amúgy nekem tetszett az írás ^______^
2010.03.19. 12:52:42
LV3
tegnap kaptam meg a jatekot, azt tudtam hogy utni fog de hogy EKKORAT ? ez valami hihetetlen, most mar elismerem a PS3 erejet :)
ez van.. ezt kell szeretni ?!
314. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2010.03.19. 11:34:48
LV6
Válasz 183. akombakom üzenetére:
tegyük fel, kaptál 2005-ben 1 milliárd forintot.
beszarsz, úgy örülsz!
aztán 2007-ben megint 1 milliárdot.
örülsz mint'állat.
2010-ben megint ugyanannyit.
örülsz mint majom a farkának, de már nem akkora meglepetés mint 2005-ben, először. holott ugyanakkora érték.

martin a tesztben az értékre 10-est adott szóban, de mint meglepetés, csak 9 lett a vége pontszám.
a trilógia együtt pedig szintén 10-es.

ettől egyszerűbben szerintem nem lehet már megfogalmazni..
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
313. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2010.03.19. 11:05:18
LV6
Válasz 173. Ra1D3n üzenetére:
a Bayonetta egyáltalán nem beteg, maximum te nem érted. fricskát mutat a stílusnak is, irónikus az egész!
ne hasonlítsuk már Kratoshoz...
mestermű mindkettő, sőt a Darksiders-t is hozzátéve: mindhárom!
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
312. Foxhound  Szerkesztő
2010.03.19. 00:20:42
LV14
Válasz 307. Reita üzenetére:
thx :)
"Why did i move here? I guess it was the weather."
311. RCZ  PlayStation.Community tag
2010.03.18. 23:20:54
LV2
Egy témában sose baj ha ellenkeznek a vélemények,hiszen ettől is más mindenki.Ez nem veszekedés egyszerű vita,aki meg +sértődik...na bumm:)
310. RCZ  PlayStation.Community tag
2010.03.18. 23:18:28
LV2
Csak amikor a vélemény nem hasonul a pontokhoz!?
1 / 8 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  ...  6  7  8    ››
GOD OF WAR III
Sony
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Technikailag a legszebb grafika, amit valaha videojátékban láttál + abszolút kézreálló és hibátlanul működő kezelhetőség + hihetetlen élményadag minden érzékszervednek
Negatívum
Ez után minden hasonló game-et ehhez fogsz mérni = kevés lesz közülük versenyképes