PlayStation.Community

2010.03.12. 12:35 Kedvcsináló
87 hozzászólás
Szerző: Kyo
Értékeld a cikket!
Ismerd meg a legújabb FF epizód világát, melynek hősei kétségbeesetten harcolnak a sors ellen.

Cocoon az élő emberek mennyországa.

Több mint ezer évvel ezelőtt egy Orphan nevű fal'Cie teremtette ezt az égi kontinenst, hogy az emberiség békében élhessen, védetten az alvilág bestiáitól. Cocoon vezetése békében és jólétben kormányzott Orphan álomba merülése után, aminek hála a civilizáció virágzásnak indult.
Ám mint tudjuk, az éremnek mindig két oldala van…
Akit az úgynevezett fal’Cie kiválasztottá tesz, annak alá kell vetnie magát e lények céljainak. Az l’Cie többé nem térhet majd vissza régi életéhez, feladata végeztével pedig jutalma és büntetése is rosszabb a halálnál.
Főhőseink XIII nap történései után jutnak el kiválasztásukig, azonban ez az átok nem csak az ő életüket pecsételi meg. Feladatuk Cocoon elpusztítása lesz, s így az emberiség, és az egész világ ellenségeivé válnak.

Ilyen kilátásokkal indulnak útnak a Final Fantasy XIII szereplői a Square Enix legújabb szuperprodukciójában.A Final Fantasy sorozat már több mint tíz éve a konzolpiac egyik leglényegesebb JRPG szereplője; nélküle nem is az igazi egy gép játékpalettája. Mivel minden bizonnyal sok player fogja a Playstation 3-as tizenharmadik rész által elveszíteni FF szüzességét, fontosnak tartom elmondani, hogy a számozott Final Fantasy részek mindegyike egy teljesen új világba repít új szereplőkkel, új játékmenettel, így ne érezzétek magatokat hátrányban, ha ezzel a felvonással kezditek az ismerkedést a sorozattal.
(Persze történnek utalások az ugyanazon univerzumban játszódó játékokra, pl. VII és X, de ez sztori szempontjából teljesen jelentéktelen.)
Emlékeztetőként: a játék Japánban már nagy vihart kavart, a nyitónapon meghaladta a milliós eladott példányszámot. A Famitsu 38/40-es értékeléssel díjazta a szoftvert, a Dengeki magazin „2009 legjobb játéka” szavazásán pedig csak a Dragon Quest IX tudta megelőzni az új Final Fantasy-t. A PlayStation.Community Savage tesztjével szalutált a legújabb epizódnak, így akit a játékmenet, az általános tudnivalók, a pontszerű értékelés és hasonló nyalánkságok érdekelnek, az kattintson oda bátran.

Mivel nem akarom feleslegesen húzni a közönség idejét, azt hiszem itt az ideje, hogy elkezdjük a mesét az elejétől…

A tizenharmadik rész fejlesztése még Playstation 2-n indult. Cel-shaded stílusú grafikával és a PS2-es Final Fantasy XII jól bevált megoldásaival egyaránt próbálkoztak a game FFX karakterekkel operáló korai tesztverziójában, ám úgy tűnt, a fejlesztők nincsenek megelégedve az eredménnyel. Több lehetőséget láttak az akkori újgenerációs álomgépben, a harmadik PlayStationben, ezért aztán átköltöztették az egész projektet.
Hozzá kell tenni, a legnagyobb lökést a projektnek Final Fantasy VII techdemo adta meg. A megtuningolt White Engine új nevet is kapott, ma Crystal Tools néven ismerhetjük. A Square okosan, jóval a nevezetes Microsoft bejelentés előtt(!) már multiplatformként harangozta be a motort. (Lehet tudtak már valamit?)
Tetsuya Nomura szerint az átlépés a következő szintre sokkal nehezebbnek bizonyult, mint az előző generációban, bár szerintem ezen egyikőnk se csodálkozik, nagyjából ismerve és látva a mai gépek technikai tulajdonságait és a fejlesztések körülményességét.
De ha már az imént szóba került a Square egyik legismertebb arca, ejtsünk is pár szót róla és a többiekről.

A lassan negyvenes éveibe érő Nomurát a Final Fantasy VII fejlesztésekor kérték fel először karakterek megalkotására, és – habár több régebbi részen is dolgozott más munkakörben – a végeredményt vizsgálva ez meglehetősen jó döntésnek bizonyult. Munkájával olyan ikonokat adott a játékvilágnak, mint Cloud Strife és az óriási Buster Sword, Squall Leonhart, vagy Sephiroth, aki a mai napig a JRPG rajongók egyik kedvenc antagonistája. Nomura a Final Fantasy XIII karakterdizájneri feladata előtt már több ismert és kultikus címből kivette a részét, amik közül most csak a Disney és a Square Enix kompániájának összeeresztésével készült Kingdom Hearts szériát említeném meg, mivel a játék legújabb része most jelent meg Japánban – a kritikusok és a játékosok egyaránt nagyon jól fogadták.
Az úr jelen pillanatban a Playstation 3 exkuzív címként bejelentett Versus XIII fejlesztésére koncentrál. Lesz dolga bőven, hiszen a karakterdizájn mellett ő felel a Versus alaptörténetért, a játékmenetért, és mindemellett ő a rendezője is.
De, hogy ne csak a „cipzármesterként” is emlegetett dizájner kerüljön szóba, jöjjön a csapat többi kulcsembere.
Alapvetően nem szoktam kiemelni művészeti vezetőket, de Isamu Kamikokuryo munkája mellett nem mehetek el szó nélkül. Az FFXIII oly stílusos és gyönyörű helyszíneket vonultat fel, hogy elfogultság nélkül azt merem mondani, ilyet még más játékban nem láttatok, egy platformon sem! Ha milliárdos lennék, tuti ő tervezné a birtokom. Ja, egyébként dolgozott ő már az FFX-en és XII-őn is.
Kamikokuryo mellett egy régi fanok által már ismert mosolygós úriember, Yoshinori Kitase foglal helyet képzeletben, sajnos ezúttal csak a produceri székben. Kitase munkáit azt hiszem elég, ha kimerítjük annyiban, a Final Fantasy VII és VIII rendezője, talán a legnépszerűbb, örök favorit epizódok a rajongók számára. Ő egyébként március 9-én, a játék HMV launch partiján Londonban dedikált Kamikokuryoval egyetemben, úgyhogy aki épp akkor arra járt, akár alá is irathatta saját példányát!
Haladjunk tovább, jöjjön Toshiro Tsuchida: ő a játék nagyon látványos és élvezetes harcarendszerét alkotta meg, az ő műve a tizedik részben látott rendszer is. Aki játszott ezzel a résszel, megerősítheti, hogy az úriember tudja mit csinál.
A zenei rész nagy kérdés volt, hiszen tudtuk, hogy ezúttal nem a legendás Nobuo Uematsu fog felelni a zenékért. A választás Masashi Hamauzu mesterre esett, akinél keresve sem találhattak volna jobbat egy Final Fantasy játék zenéihez. A Square egyébként párszor már így is bebizonyította, van élet Uematsu után is (aki egyébként már a XIV Online zenéin dolgozik): hogy ne menjünk messzire, gondoljunk csak Takeharu Ishimoto Crisis Core-ban hallott munkáira. Hamauzu sajnos búcsúművét készítette el a játékhoz, a soundtrack befejezése után elhagyta a céget.
Listánk következő neve talán egy kicsit viccesnek tűnhet, hisz ő Leona Lewis. Sokat vitatott döntés volt a Kimi ga iru kara című japán dal lecserélése, azonban a Suare Enix úgy gondolta, a My Hands szövege és zeneisége jobban illik a játékhoz, mint egy angolra ferdített fércmuka: az eredeti japán dalszöveget nem tudták volna oly módon átírni, hogy megfeleljen a célnak, így hát maradt ez a megoldás. Én a magam részéről például megszerettem a dalt az International trailerben, szerintem jól eltalálták a számot.
A bemutatkozó végére hagytam még egy személyt, ő pedig Motomu Toriyama. Számomra nagyon is meglepő módon ő lett a játék rendezője, amiért legalább olyan harcot vívhatott, mint Snake és Raiden a híres székes Metal Gear Solid 4 trailerben.
Hogy miért?
Mert mindeddig egyetlen nagyobb volumenű project rendezője volt, ez pedig az igazi antihype-ot gerjesztő Final Fantasy X-2.
Mivel máris látom a saját hajukat kitépő rajongókat a képernyő előtt megsúgom, a játék stílusának az aránylag sok női főszereplőt leszámítva nem sok köze van a tízkettőhöz. És nem, nincs a játék elején koncertes kornyikálás sem, viszont rendelkezik egy izgalmas, érdekes-csavaros cselekménnyel, amiben minden részlet megvan, ami egy sztorit élvezetessé, mi több epikussá tehet.
(balról jobbra: Toriyama, Kitase, Nomura, Tsuchida, Hamauzu, Kamikokuryo)

Természetesen sok-sok ember dolgozott még a játékon; olyan sok, hogy ki is jelentette a Square: ezután soha nem fog ennyi ember munkálkodni egy címen… hacsak nem muszáj. Mivel névvel nem illethetem mindegyikőjüket, kicsit papolnék munkájuk gyümölcséről, a játék technikai hátteréről is, úgyhogy akit a technikai blabla nem érdekel, vagy kínai neki, az most nyugodtan ugorjon.

Tömörítetlen zenék és hangok, full-HD átvezetők, gyönyörű grafika jellemzi a Playstation 3-as Final Fantasy XIII-at – a játék emellett nem is installál és szinte nem is tölt, azonnal arcunkba pakolja a duplarétegű Blu-ray tartalmát, instant audiovizuális orgazmust okozva.
A Crystal Tools PS3 buildje számokban kifejezve: 720p, 30fps és (nem) a beszólogató PC-s ellentábor kedvéért kétszeres élsimítás; összesen 37 gigabájt terpeszkedik a lemezen.
Természetesen ez nem érne semmit magában, de dizájnerek hozzáértését fent már említettem, a képeken pedig megcsodálhatjátok, ha nekem nem hisztek. A játék különlegesen szép látványvilágához nagyban hozzájárulnak az árnyékok, de még inkább a fényeffektek, a megvilágítás minősége, aprólékos beállítása.
Japánban egy rendergrafikákkal foglalkozó magazin, a CGWorld cikket is közölt le a játék által használt fejlett technológiáról, erről mellékelek is pár képet a lentebb.
Talán gonoszságnak tűnhet, de a PlayStation szamurájok örömére megerősíthetem, hogy a játék csak és kizárólag PS3-on néz ki úgy, ahogy azt megálmodták ott Japánban.

Most már nagyjából tudjátok, kiket kell hibáztatni az FFXIII miatt, úgyhogy talán repüljünk is el egy világnéző körútra
FINAL FANTASY XIII – magyar szótár

fal’Cie: Isteni gépezetek, melyekben egy-egy kristály lakozik. Ők azonban nem istenek, csak egyfajta helytartók a világban, céljukat a játék során megtudjátok.
l’Cie: A fal’Ciek kiválasztottjai, akik víziók formájában kapják meg feladatukat, az úgynevezett Focus-t, emellett egy eidolont. Ha nem sikerül uralmuk alá hajtani eidolonjukat, elbukják a küldetést, és Cie’th nevű deformálódott szörny válik belőlük. Ha sikerül befejezni feladatukat, kristállyá válnak.
Eidolon: Más néven summon. Kiválasztása pillanatakor mindenki kap egy eidolont, de ahhoz, hogy használni lehessen, le kell győzni őket. Ezeket cserélgetni nem lehet, mindenkinek sajátja van, és rendelkeznek egy úgynevezett „Driving” móddal. Ilyenkor különféle speciális támadásokat tudunk elsütni velük, miközben irányítjuk őket.

Cocoon paradicsoma mindaz, amit egy élő átlagember láthat a játék világában. Ez lényegében egy lebegő, erőtérrel körülvett kontinens, ahol virul a civilizáció. Cocoont a Sanctum vezeti, élén Galenth Dysley-vel. Saját katonasága a PSICOM, mely Cocoon védelmét helyezi előtérbe, bármi áron, a játék cocooni helyszínein szinte mindenhol találkozunk velük. Több itteni helyen is meg fogunk fordulni kalandunk során: közös bennük a sok szín és a futurisztikus boltívekkel tarkított hi-tech építészet. Ezt megfigyelhetjük mindegyik városban, amelyben megfordulunk, de a stílus legjobban Edenben, a fővárosban csúcsosodik ki.
Természetesen nem kihalt helyeken fogunk mászkálni: emberekkel is bőven találkozunk az utcákon, akik mind kommunikálnak. Ezúttal nem kell szövegablakokat sem nyomkodnunk, mivel a szereplők maguktól is szóba elegyednek velük, és – hozzáfűzném – egymással is.
Egészen különleges helyszín a Bresha tó, ami lényegében már nem is tó, hisz egy a sztoriban történő baleset következményekén a víz kristályosodik, gyönyörű alakzatokat formálva – nem könnyű betelni a fantasztikus látvánnyal!
Megemlíteném még Lightningék tengerparti szülővárosát is, amely szintén gyönyörű, esetleg a Nautilus nevű helyszínt, de talán érdekesebb téma az óriási vadasparkként működő Sunleth Waterscape. Itt természetesen sok a zöld, jól lehet tápolni, de nem is ez az érdekes, hanem az időjárás manuális változtatásának lehetősége. Ez befolyással van az itt élő szörnyek harci tulajdonságaira, de még a kint lévő fajok típusai is megváltoznak: egy nappali napsütésben heverésző lényt nehéz elcsípni sötét, viharos időben.
Tegyük fel, egy csapat olyan ellenféllel találkozol, akikkel nagyon nem akarsz megküzdeni. Ilyenkor két lehetőséged van: vagy megpróbálod kikerülni őket, de okosabb megoldás az időjárás megváltoztatása. Tuti, hogy ezután nem ugyanazokkal a szörnyekkel fogsz összekerülni, sőt valószínű, hogy esélyesebb is leszel az összecsapásban.
Cocoon külső kerületei sajnos elég különleges helyzetben vannak, mert az itt élők ki voltak téve a Pulse-ból jött szörnyek támadásainak, emellett a vezetés száműzni próbálja az embereket, mivel kapcsolatba kerültek az alsó világgal. E helyzetben alakult meg a már említett tengerparti szülővárosban, Bodhumban, a Nora nevű ellenállócsoport, mely a Sanctum döntése ellen harcol.
Cocoon Pulse felszínéről leginkább egy szép holdra hasonlít, bár az ottaniak a gonosz művének tartották azt.
Pulse Cocoon ellentéte: szabadság, óriási területek jellemzik, szép növények és vadon élő hatalmas bestiák élnek itt, amiket mind megismerni csak nagyon sok felfedezés és harc után lehet, de azt hiszem megéri találkozni (sok egyéb boss mellett) Cactuar, vagy akár Tonberry jelen generációs reinkarnációival is.
Ezen a területen a cocooni hi-tech építészetnek nyomát sem találjuk, a hajdan hatalmas építmények helyén is már csak romok állnak (ezek alól kivétel a Taejin Tower), amik újabb ellenfeleket rejtenek.
Pulse egészére hatványozottan igaz a „gyönyörű és veszélyes” kijelentés: itt talán még az utolsó virág is belőlünk, jobban mondva a partiból akar egy falatot, kivéve persze sárga madarunkat, a chocobót.
Bámulatos élőlényeket találunk itt; biztos vagyok benne, hogy mindenki elsőre betámadja majd a képen látható hatalmas Adamantoise-t. Talán ők a legbékésebb élőlények itt, de irtózatosan sok HP-val rendelkeznek, valamint támadásaik sem éppen gyengék. Legyőzésükhöz bizony taktikázni kell ellenük, és előtte persze sokat fejleszteni.
Itt találhatjuk egyébként a Cie’th küldetéseket is, melyek más elbukott l’Ciek focusait rejtik. Ezek természetesen ránk várnak, opcionális feladatokként. Hatvannégy darab van belőlük, mindet a játékosnak kell megtalálnia, a levadászandó célponttal egyetemben. A tizenkettedik résszel ellentétben itt mindet újra lehet játszani jobb értékelésért, és erre a trófearibik rá is szorulnak majd.
Mire ezeket mind megtalálja és teljesíti az ember, megismeri Pulse csodálatos világának minden részletét, és persze partink attribútumaira is jó hatással lesz.

A szereplők szinte minden történetben fontosak, de még inkább egy ilyen stílusú JRPG játékban, és mivel tudom, hogy ti is erre vártok, jöjjenek hát a Final Fantasy XIII „sztárjai” – azt gondolom, most egy igazi szuper csapatot hoztak össze a játék alkotói! (A lehető legkevesebb spoilerrel próbálok írni róluk, nehogy holnap megöljetek egy sikátorban…)
Serah Farron
Kor: 18
Magasság: 164cm

A játék több szereplője a Serah-val történt események hatására kerül a csapatba. Ő Lightning húga, egyetemi tanuló, és gondolom már tüzetesen szemrevételeztétek a… sulis ruháját. Snow és ő egymásba estek, jelenleg már jegyesek. Sajnos l’Cie lesz; a csapat minden próbálkozása ellenére elragadják őt.
A „serah” szó jelentése „hercegnő”.
Lightning
Kor: 21
Magasság: 171cm
Eidolon: Odin

Éclair gondoskodott húgáról, Serahról szüleik halála után, közben katonaként szolgált szülővárosában, Bodhumban. Mindig ellenezte Serah és Snow románcát, próbálta is lebeszélni a lányt: a sors iróniája, hogy most egy csapatként próbálják megmenteni a tesót.
A Lightning nevet csak később vette fel a húgával történtek miatt.
Nem az a tipikus szájcipzáros főszereplő, mint ahogy sokan gondolták, de feleslegesen sem beszél; erős, határozott személyiség és könnyű felidegesíteni. Az általa használt fegyverek gunblade-ek (Blaze Edge), melyeket a behajtható pengével könnyen át lehet alakítani kardból lőfegyverré. (Toriyama azzal a kéréssel fordult Nomurához, hogy alkossa meg Cloud női változatát, legalábbis külsőleg – ő lett Lightning. Közös dolgaik azonban gyakorlatilag a katonamúltban ki is merülnek…)
Érdekességképpen: az „éclair” a franciában villámot jelent, családnevük a „farron” pedig mennydörgést.
Snow Villiers
Kor: 21
Magasság: 200cm
Eidolon: Shiva Sisters (Styria és Nix)

Snow a Team Nora nevű ellenálló szervezet vezetője. Igazi hősként emlegetik őt, és ő is magát, de Lightning számára csak egy egyszerű munkanélküli lázadó. A legtöbb emberrel tiszteletlen, Lightningot leszámítva, akinek szeretne a kedvébe járni, és megmutatni neki, hogy nem egy semmirekellő gazember. A Nora nevű csapatot gyermekkori barátaival alapította, hogy megvédjék a száműzött lakókat.
Pusztakézzel harcol a csatákban.
Érdekesség: vezetéknevét eidolonja driving módjára hivatkozva kapta egy motorgyártó cégről.
A Nora csapat
(balról jobbra: Lebreau, Gadot, Maqui, Yuj)
Oerba Dia Vanille
Kor: 19
Magasság: 161cm
Eidolon: Hecatoncheir

A fenti adat a koráról csalóka, mivel Vanille több mint ötszáz évvel a játék történései előtt született Pulse földjén. Fang és ő a Cocoon és Pulse között dúló háború idején egyedül maradtak, mivel szüleik meghaltak. Ekkor váltak l’Cievé, egy hatalmas feladattal a vállukon, ennek kiderítése és befejezése rátok vár.
Vanille egy kedves, törődő és ragaszkodó lány, mindenkit próbál bíztatni, ha a szükség úgy hozza, viszont titkait nem igazán szerette volna megosztani a többiekkel – ebből viszont bonyodalmak származnak majd.
Törzsi ruháját egy általa legyőzött medve szőrméjével egészíti ki, fegyverei pedig egészen érdekesek: egy afféle kicsapható ostoros botot használ.
Vanille a történet narrátora az átvezető videók során.
Oerba Yun Fang
Kor: 21
Magasság: 175cm
Eidolon: Bahamut

Fang kora szempontjából ugyanabban a cipőben jár mint Vanille, hiszen a háborúban nagy barátság alakult ki köztük, és Vanille őt követte, mikor az l’Ciek életét választotta.
Részleges amnéziában szenved, nem emlékszik mi történt közvetlenül az ébredése előtt.
Erős, gondoskodó személyiség, sokban hasonlít Lightningra, akit egyébként csak Lightként szólít, de nála közvetlenebb.
Szétszedhető botokkal harcol.
Hope Estheim
Kor: 14
Magasság: 153cm
Eidolon: Alexander

Hope még lényegében gyerek a játék idején, így ennek megfelelően reagál a vele történő eseményekre. Anyja, Nora Estheim egy támadásban akar segédkezni, ami balul sül el, Snow pedig nem tudja megmenteni őt. Hope Snow-t hibáztatja ezért, és bosszút akar állni rajta a történet kezdetén, amíg Lightning szárnyai alá nem veszi őt, mivel sok dologban emlékezteti a lányt saját múltjára. Apja, Bartholomew is feltűnik a sztori során, aki Hope-tól tudja meg felesége halálát.
Bumerángokkal harcol.
Sazh Katzroy
Kor: 40
Magasság: 189cm
Eidolon: Brynhildr

Sazh a játék mókamestere, bármilyen helyzetbe vidámságot tud csempészni. A vidám külső mögött egy érzékeny és szomorú embert találunk, aki fiát próbálja megmenteni a Sanctum karmai közül. Így lett Lightning első társa, miután mellé szegődött a harcban. Azelőtt repülőpilótaként dolgozott, a csapat nagy szerencséjére, mivel a játékban többször hasznát veszik tudásának. Vele utazik egy bébi chocobo is, melyet a fiának vett ajándékba.
Két pisztolyt használ a harcok során.

A folytatásban itt most következhetnének a játék negatív szereplői – akiket viszont szeretnék, ha mindenki maga ismerne meg. Főleg azért, mert kiderülnek olyan dolgok, melyek alapján már nem is annyira negatívak, csak más utat választottak mint a főszereplőink.
Ezért inkább jobb is az „ellenfelek” megnevezés, mint a főgonosz.
Talán Kefka, vagy Sephiroth karaktereit nem tudják überelni, mégis különleges személyek, remek katonák ők, akiknek cselekedeteit a történet folyásával tökéletesen megérthetjük. Fogadni merek rá, hogy többen is nagy népszerűségnek fognak örvendeni a közeljövőben!
(balról jobra: Cid Raines, Yaag Rosch, Rygdea, Jihl Nabaat, Galenth Dysley)

A március 9-i megjelenés ellenére sok helyen már pár nappal korábban lehetett kapni a játékot, így aki nagyon nem bírt várni, kis szerencsével el is kezdhette. Ráadásul itthon még a Collector’s Edition is súlyos ezresekkel olcsóbb, mint a japáni kiadás volt anno, tehát totálisan megéri. Amit sajnálhatunk az az, hogy hozzánk nem jutott a népszerűsítő médiakampányból.
Németországot egy Final Fantasy XIII busz járja több városban bemutatva a játékot, Londonban a már említett HMV dedikálás volt, TV reklámok mennek, az USA szintén reklámoz a tévében, valamint hatalmas plakátokkal kampányol.

Aki egy igazi nagy kalandra vágyik, keresve sem találhatna sok jobb PS3-as JRPG-t a generációban. Azoknak is ajánlanám, akik szimplán egy kúl, igazi vérbeli japán stílusú PlayStation cuccot keresnek, és a játékmenet vadiúj összetételének köszönhetően azoknak is, akik még nem kezdtek egyetlen JRPG-be sem, mert ez a hibrid nekik is megadja a lehetőséget.
Ha nem rohansz a játék során, akkor egy tartalmas, 60 órás filmszerű élmény elé nézhetsz. Ebben az esetben azonban néha szenvedni fogsz a harcok során, ráadásul ebben még nincsenek benne az opcionális küldetések, vagy a titkos ellenfelek megkeresése. A platinum trófea megszerzéséhez olyan feladatokat kell teljesíteni, mint pl. az összes játékban lévő cucc birtoklása, vagy az összes küldetés befejezése, tehát ebből bőven lehet kihozni még plusz 30 órát, vagy akár többet is.

Zárásként végül itt egy hangulatos reklám az olvasóknak. Jó szórakozást a játékhoz, köszöntem a figyelmet!
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
87. Archer
2010.08.12. 18:15:01
LV1
Én halottam róla jót is rosszat is de mindenképp megveszem mert egyrészt nekem ez lesz az első Final Fantasy amivel játszok, másrészt nagyon tetszik a stílusa és a környezet amiben játszódik.
2010.05.16. 14:46:55
LV1
Csinálhatnának Final Fantasyt VII stílusra!Vagy VIII !Azért ez se rossz!
2010.04.29. 21:44:18
LV1
Jó volt, szép volt, hosszú volt, néha talán túlságosan is! ÉS hiányzott egy főszereplő, mert nekem a hat szereplővel nem sikerült olyan szinten azonosulnom, mint a 8-ban squall-lal.
84. Horvy
2010.04.17. 09:07:30
LV3
nem volt rossz
Requiescat in pace!
83. sting  PlayStation.Community tag
2010.04.02. 17:38:00
LV1
Még ilyet!
Jó volt.
82. Gerogo
2010.03.28. 10:30:07
LV1
Én már kivittem az final fantasyt de voltak fekete pontok :D de most megvilágosodtam . Köszi!
2010.03.23. 10:16:29
LV1
Sziasztok tényleg nagyon tutti meg minden az összefoglaló de nekem lenne egy kérdésem nincs valami magyar leírás az abilities ről?????
80. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.22. 15:25:37
LV16
Válasz 79. Dajnael üzenetére:
1. Nem, minden ellenfelet a pályán látsz mielőtt megtámadod, így különböző taktikákat alkalmazhatsz.

2. Természetesen.
79. Dajnael  PlayStation.Community tag
2010.03.21. 22:37:06
LV3
2 kérdés:
1. - ebben is vannak random harcok mind anno?
2. - full FF szűzként is élvezhető a cucc?
ID: DajnaelHUN PLAYSTATION3 320GB PSP 2004 Slim
78. tiNk  PlayStation.Community tag
2010.03.20. 12:02:17
LV18
Köszi az ismertetőt. Tuti vétel!
"We don't have to do this. You know that, right?"
77. gugello  PlayStation.Community tag
2010.03.19. 07:00:56
LV14
Díjazom a részletes bemutatót,nagyon jó lett,kellőképpen meghozza az FF lázt !
- lazíts ha bírsz -
76. zaz
2010.03.16. 12:29:10
LV3
Marhajó összefoglaló egy marhajó játékhoz!
Köszi!
2010.03.15. 00:12:25
LV1
Részletesek vagyok, mégse árultok el semmit. Nagyon jól nyomjátok, tudtok valamit. Minden elismerésem a kedvcsinálóhoz.
74. alucccard  A retkes
2010.03.14. 20:37:06
LV22
jo lett a kedvcsinalo, lol
2010.03.14. 18:11:28
LV1
köszi szépen Kyo :)
72. nonkeat  PlayStation.Community tag
2010.03.14. 18:02:37
LV1
Remek játék az egyszer már biztos.
color is emptiness, emptiness is color
71. vikusz
2010.03.14. 14:15:05
LV1
jó lett a teszt
70. perrel  PlayStation.Community tag
2010.03.14. 13:08:39
LV3
Én is köszönöm, gyanús hogy ma meg is veszem.
2010.03.14. 12:08:12
LV1
Nagyon jól sikerült a kedv csináló. Köszönöm.

Most tartok 12 óránál a játékba, eddig egy kicsit érthetetlen volt számomra, de már kezdem elkapni a sztori vonalat meg a harcok is kezdenek egy bonyolultabbá válni, szóval kezd magára találni.

Csak a sok akció mellett jó lenne egy békésebb hellyel is találkozni, nem akarom elhinni hogy ahová megyek ott mindenki az ellenfelem legyen.

Szóval igazán csak most kezd el tetszeni a játék.
68. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.14. 11:47:47
LV20
Válasz 67. Kyo üzenetére:
:O lebuktam
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
67. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.14. 11:15:29
LV16
Válasz 66. xetron üzenetére:
De bzi vagy. :D
66. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.14. 11:13:11
LV20
Válasz 65. Kyo üzenetére:
Nem lett akkora siker, mint ahogyan sokan várták, így érhető.
Ezek szerint elmarad egy antaru-s teszt, pedig de jó lett volna .....
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
65. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.14. 11:07:12
LV16
Válasz 63. xetron üzenetére:
Nem tudok róla. Úgy volt hogy egy kedvcsináló-szerűség lesz.
64. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.14. 11:05:26
LV16
Válasz 57. karfiol üzenetére:
Elgépeltem, most vettem észre hogy szóltál. Bocsesz.
63. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.14. 10:33:03
LV20
Válasz 53. Kyo üzenetére:
Szívesen olvasnék róla ,hogy egy itteni psc tesztelő, mit gondol a játékról .
De amúgy nem úgy volt, hogy az angol verziót is górcső állá veszik ?
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
2010.03.13. 23:45:08
LV1
Én csak annyit mondok, hogy megérte megvennem a gépet.

(még egy-két ilyen minőségű RPG és felmondok a munkahelyemen aztán csak játszom.)
61. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 21:21:40
LV11
Válasz 54. DreamWalker üzenetére:
szintén
60. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 20:57:07
LV19
Válasz 59. Syro üzenetére:
Én FF8 remaket szeretnék.
59. Syro  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 20:47:48
LV4
jajj de ki akarom próbálni már, de inkább csináljanak egy full extrás ff7 et ps3 ra :)
2010.03.13. 19:55:18
LV6
Demó várható?
57. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 18:51:42
LV19
Azt azért elmondanám, hogy nem 38/40-et kapott a Famitsutól, hanem 39/40-et. http://scrawlfx.com/2009/12/famitsu-reviews-f[...]
56. Motoko  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 18:43:32
LV7
http://www.youtube.com/watch?v=dt6LlUr9NBw
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
55. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.13. 18:33:56
LV16
Válasz 54. DreamWalker üzenetére:
Köszönöm szépen.
2010.03.13. 18:26:10
LV1
Most mondanám,hogy ez a fajta minőségű bemutató világszínvonalú,de a FFXIII kapcsán ez becsmérlés lenne a cikkíróra nézve hiszen bátran kijelenthetem ez a leginformatívabb szöveg a játékról a legobjektívebb tálalásban.

Látszik Kyo a külföldi kritikusokkal szemben,nem kiismerni,hanem megismerni szerette volna az utolsó fantáziát.Azt gondolom egy JRPG tekintetében,ez a legjobb eljárás mód.

A cikkben látszik nem csekély mennyiségű munka van.Köszönet érte.
53. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.13. 17:47:59
LV16
Válasz 51. xetron üzenetére:
Hát nem hiszem hogy túl sokban változott, a hangokat meg a szöveget meg elég gáz lenne letesztelni. :D
2010.03.13. 17:37:51
LV1
Köszönjük szépen élvezet volt olvasni.
Minôség mindenek felett
51. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 12:57:09
LV20
Válasz 50. Kyo üzenetére:
Azért mert az import teszt volt .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
50. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.13. 12:28:07
LV16
Válasz 49. xetron üzenetére:
Volt már teszt, minek megint?
49. xetron  PlayStation.Community tag
2010.03.13. 12:26:16
LV20
Lesz a játékról teszt ?

Nem olvasom direkt el, mert ahogyan nézem van benne 1-2 spoiler :)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
48. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.13. 07:00:11
LV16
Válasz 40. MrZ üzenetére:
Nem érnek rá. :D
47. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.03.13. 06:59:08
LV16
Válasz 44. Sora üzenetére:
Nem tőlem függ, talán majd az angol Birth by Sleep megjelenésnél.
2010.03.12. 23:24:17
LV2
nagyon jó!!
KoKiBaNyIkA
45. Motoko  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 23:10:27
LV7
Egészen kiváló kis cikk lett.
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
44. Sora  Kingdom Hearts & Koei Fan
2010.03.12. 23:09:55
LV19
Válasz 6. Kyo üzenetére:
Nem akarsz valami ilyesmit írni a Kingdom Hearts-ról?
Mia San Mia
43. Mofarguru  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 22:46:30
LV4
Köszi az infókat Kyo, így legalább már valamelyest képben a történetet illetően!
" örökké nem eshet... "
42. Lara  beauty junkie
2010.03.12. 22:34:52
LV26
jaj de jó!

nekem, aki nem mozog a game világában, pont ilyesmi jön jól.

nagy ötlet volt ilyen ismertetőt írni. :)
41. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 22:17:33
LV7
jól sikerült összefoglaló, így még jobban megtetszett :D
"Omae wa mou shindeiru..."
40. MrZ  La Peste Noire
2010.03.12. 22:05:38
LV12
Bakker a japók nem kopaszodnak? O.o
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
39. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 21:27:48
LV5
Szép kis kedvcsináló. Remek írás,így tovább!
PSN ID: MrExonOne
2010.03.12. 21:22:16
LV3
Ez igen, kellett már az új részhez egy kis bővebb leírás. Kösz szépen.
"Wait until they get a load of me!"
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Shadowgate (PS4, PSN)
2019.11.19. 14:49 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Chester013
Félelmetes fantáziajáték! A Főhős te vagy!
Mutazione (PS4, PSN)
2019.11.19. 08:46 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Mutánsok közt.
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.