PlayStation.Community

2010.03.09. 10:30 Játékteszt
104 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Ahová JRPG még nem merészkedett!



Nagyon szeretem az igényes sci-fiket, ezért fontos számomra a Star Trek világa. Az eredeti sorozat a korában egyedülálló volt! Olyan különleges kalandok voltak láthatóak, amelyekre azt megelőzően még nem volt példa. De az azóta már klasszikussá vált széria esszenciája valójában az általa sugallt, pozitív jövőképben rejlett.
E reményteli jövő eszménye inspirálta a japán illetőségű tri-Ace fejlesztőgárdáját is, akik ennek a tükrében készítették el közel 15 éve Star Ocean című szerepjátékukat. Az első részben még a fantasy elemek voltak túlsúlyban, de később már a sci-fi vonal lett a domináns. 1998-ban jött a folytatás PS1-re (The Second Story), majd 2003-ban készült el a harmadik rész PS2-re (Till the End of Time).
A PS3-ra nemrég megjelent új epizód, a Star Ocean: The Last Hope - International tovább viszi a sajátosan értelmezett eredeti gondolatot, amennyiben: van még remény az emberiség számra – és ezzel cseng egybe a Last Hope (A végső remény) alcím is. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az idő múlásával mind a celluloidra, mind pedig a lemezre álmodott sorozat is veszített a régi fényéből, és amíg a tévés eposz a legutóbbi mozifilmmel nagymértékben meg tudott újulni, addig ez a videojátéknak nem sikerült – ami nem feltétlenül rossz dolog, de lássuk miről is van szó pontosan!

A negyedik részben a sztori szerint egy, a korábbi SO világgal párhuzamos univerzumban járunk. A (csillag)idő 2064, a helyszín pedig a Föld, ahol az elképzelhetetlen mégis bekövetkezett: kitört a III. Világháború a Világköztársaság Föderációja és az ellenségeik közt. A modern atomfegyverek rövid úton jobb létre szenderítették az emberiség nagy részét, a túlélők végül békét kötöttek, és megalapították Greater United Nations-t (kb. ENSZ nagyban). Ez a szervezet hozta létre az USTA-t (Universal Science and Technology Administration), amelynek az volt a feladata, hogy új otthont keressen az emberiség maradékának, a világűr csillagokkal teli végtelenében. 2087 volt a fordulópont, amikor felfedezték azt a technikát (térhajtómű), amellyel óriási távolságokat lehetett rövid idő alatt áthidalni. Ez az év lett az új Űridőszámítás kezdete is egyben (S.D., azaz SpaceDate).
A játék elején S.D. 10-et írunk (2097), amikor is hőseink az Űrfelderítés (SRF=Space Reconnaissance Force) kötelékében elindulnak az emberiség első útjára, a csillagok óceánjába egy új otthon megtalálásának reményében. A küldetés végül majdnem teljes kudarcba fullad: egy ismeretlen tárgy miatt az űrhajónk lezuhan, de szerencsére az eredeti úti célnak megadott bolygón. Ilyen körülmények között kell majd megmenteni az emberiséget, és egy még veszélyesebb ellenséggel is felvenni a harcot!A fenti események új játék indítása után, az intróból derülnek ki. Sok választási opció egyébként nincs a főmenüben, a harc gyakorlásának helyt adó „holofedélzeten” (Battle Simulator) kívül még az általános beállítások elérhetőek. Erről a virtuális gyakorlótérről indul a sztori, ahol a fél órára rúgó (és erősen ajánlott) betanító mód keretében elsajátíthatjuk a harc alapjait. Ezután történik a már említett szerencsétlen baleset, majd elkezdhetünk szabadon játszani. (A félszáz oldalas kézikönyvet vásárlás esetén azért nézzétek át, mert sok hasznos infó van abban is.)
Űrhajónk a Calnus, ennek a kapitánya lesz a főhős, Edge Maverick. Kalandjai során vele tart gyerekkori barátja Reimi Saionji, és rajtuk kívül hét másik érdekes karakter lesz játszható, még több pedig megismerhető (lesz köztük macskalány meg űrelf is). A Calnus egyébként nagyon sok mindenre ad lehetőségét alapfeladatán túl, hogy a felfedezett bolygók (pályák) közt fuvaroz minket. Lehetőség van pihenni, ami feltölti az életerő és manapontjainkat. Lehet tárgyakat készíteni a megfelelő képzettségek (skill) és nyersanyagok birtokában. Utóbbiakat egyébként a játéktéren lehet gyűjtögetni, vagy kibányászni. Visszatérve a kraftolásra: az ehhez szükséges recepteket kapni is lehet, illetve a főhősök össze is dughatják a fejüket, hogy újakat találjanak ki. Ami még érdekes, hogy a karakterek párokban való elszállásolása befolyásolja az egymáshoz való viszonyukat (ami a játék végére is kihatással van), ez által különféle jelenetek és társalgási opciók válnak elérhetővé (Private Action) erre érdemes odafigyelni.
A játéktéren a Háromszöggel elérhető menüből lehet a karakterlapot nézegetni (a tulajdonságok fejlődése a szintlépéskor automatikusan történik) és az öltöztetést intézni (új fegyverek, ruhák, harci módosítók cseréje). Ami fontosabb, hogy az összecsapások előtti konkrét teendőket is itt lehet elvégezni: ha kevés az életerőd, és nincs mentési vagy regeneráló pont a közelben (és ilyen ritkán lesz található), akkor lehet inni egy gyógyitalt vagy használni az egyik társunk varázslatát. Más tekintetben előre konfigurálható, hogy a részünkről maximum 4 fős csata általunk éppen nem irányított tagjai, hogyan viselkedjenek. Ennek első szintje a Taktikai Opciókban van, ahol karaktercseréken túl a résztvevőknek be lehet állítani, hogy mennyire keményen szálljanak harcba, ki koncentráljon a varázslatokra, ki a keményebb ütésekre. A második szint a BEAT rendszer, ami magától fejlődik. Ebben előre le van tárolva háromféle harcmodor.
„Semleges” módban a karakter különböző tulajdonságai nőnek meg, „Támadó” (Strike) beállítás esetén olyan támadás válik elérhetővé, amely az ellenfél látókörén kívül esik, így kritikusan meg lehet őt sebezni (Blindside), „Védekező” (Burst) opciót választva pedig a védőérték növelésén túl, speciális ütéseket lehet bevinni.
Ezen felül vannak még az egyedi képzettségek, amelyeket csak egy bizonyos pontérték (Capacity Point) erejéig lehet beállítani. Ez rákényszerít, hogy mondjuk a 10 pontnyi helyre, ne balga mód a két 5 pontos keményebb támadást rakd be, hanem okosabban használd ki a lehetőségeidet. Ezeknek a skilleknek a fejlesztése a szintlépéskor egyénenként, a kapott pontokból történik, de van egy közös tartalék is, ebbe is bele lehet nyúlni végszükség esetében.
A konkrét csata úgy néz ki, hogy a főtérképen, ha éppen véletlenül nem futtok bele egy ellenfélbe – esetleg még sikerül is őket meglepni –, akkor egy kis arénában találjátok magatokat (mint az összes többi ilyen játék esetében). Itt szabadon lehet váltani a karakterek közt (vállgombok), megállítható az idő, de csak a menekülés vagy a tárgyhasználat idejére a helyi menü előcsalogatásával, és kezdődik a hadd el had. A sima ütéseket az X gombbal, a speckókat pedig a ravaszokkal lehet bevinni, ezeket okosan használva lehet kombózni is és érdemes a varázslatokat is használni. A csaták végén látható a megszerzett tapasztalati pont (XP) mennyisége, hogy mennyi pénzt (Fol) kaptatok. A Bonus Boardon a sikeres speckó támadások után járó bónuszok nézhetőek meg.
A küzdelmek a bossharcok kivételével nem tartanak sokáig, de utóbbiakra készüljetek fel, mert 10 perc alatt nem lesz ilyesmivel dolgotok. Ha esetleg nehézségeitek támadnak, próbáljatok meg új fegyvereket használni (íj/kard helyett plazmaágyú), vagy más hősöket bevonni a küzdelembe. Esetleg játsszatok az ellenfél gyengeségére: egy jeges lény tutira „el fog olvadni” egy tűzlabdától! A fentiekből levonható hát a következtetés, hogy igen összetett, de viszonylag könnyen kitanulható és taktikázásra messzemenőkig alkalmas, valós idejű harcrendszerről van szó.
A fősztori tartogat meglepetéseket (ennek összefoglalása a menüben olvasható), meg mindig történik valami olyan dolog, ami fenntartja az érdeklődést (legyen az akár a karakterek közt bonyolódó kapcsolat, vagy valami igazán epikus dolog). Kár, hogy a mellékküldetések többsége igencsak sablonos és unalmas: „menj ide, gyűjts össze ennyit, hozd vissza” sémára épülnek.
A program látványvilága, úgy nagy általánosságban a „még elmegy átlagosna” kategóriába sorolható, de néha azért vannak igazán szép terepek is benne. Változatos színeket használ, giccsbehajlás nélkül (az Eternal Sonata pl. néha már túl színes volt) és messze ellátni a nagy kiterjedésű tájakon, de összességében a mai színvonalat csak alulról karcolja. Igaz, valós HD felbontásban jelenik meg a kép (és a 2GB-os install is csak pár másodpercre rövidíti a 3D-s, és egyéb adatok töltési idejét), a grafika mégis lehangoló: az élek nagyon recések, sok a homályos textúra és javarészt olyan effektek láthatóak, amiket már a PS2 is tudott. A külső terek lehetnének kidolgozottabbak, és kevésbé „szögletesek”. Az űrhajó és az épületek belső kialakítása azért nagyjából rendben van. Jó dolog, hogy a képfrissítés értéke csak nagyon ritkán ingadozik (figyelembe véve a tájak nagyságát), és a kép sem törik.
A legzavaróbb dolog a „pop-in” jelenség volt, amikor az ellenfelekhez közel érve, azok a semmiből rajzolódnak ki: ez technikailag még nem jelentene gondot, viszont a főhőshöz olyan közel történik (a grafikus motornak ne kelljen egyszerre annyi adatot mozgatnia), hogy sprintelés közben véletlenül a szörnyekbe futhatsz, még ha a következő harcot el is akartad volna kerülni.
Ami nagyon rendben van az a főszereplők kialakítása! Egytől egyig jellegzetesek (és ez igaz a legtöbb ellenfélre is, különösen a boss-okra), részletesen kidolgozottak, elsőre meg lehet mondani róluk, hogy ki a „nagyfiú” és ki a „nebáncsvirág”. Aranyosak, valamint gazdag animációs repertoárral bírnak, de ez csak az átvezetőkre és a harcokra értendő: a terepen való mozgás már egy kicsit elnagyolt lett, emiatt az irányítás is nehézkesebb.
Érdemes megjegyezni a következő nevet: Sakuraba Motoi. Ő nem más, mint a sorozat zeneszerzője. Ehhez a részhez laza 3 CD-nyi anyagot komponált, ez összesen 71 számot jelent. Ezek közt vannak a cikk elején is hallható, igazi fülbemászó dallamok, de olyan – jó értelemben – borzongató darabok is, amelyek a Star Trekben is hallható témákra hasonlítanak. Természetesen a harc közbeni pörgős J-pop, J-rock stílusú zenék és egyéb aranyos (japánul: kawaii), az animék vicces jeleneteire jellemző számok sem hiányoznak. Élvezettel hallgattam a sokórányi muzsikát a bolygók felfedezése közben! (Akit „részleteiben” is érdekel a dolog, írjon privát üzenetet a zene ügyében!)
A játék dobozán az áll, hogy a hang DTS minőségben szól, de ezzel ellentétben az erősítőmön csak a Dolby Digital felirat díszelgett, ezt nem tudom mivel magyarázni. Aminek viszont nagyon örültem, és a játék által nyújtott élmény egészére is kihatással van, az nem más, mint a japán hangsáv. A BD lemez tárolókapacitásának hála a teljes angol szinkron mellett az eredeti is helyet kapott, ami talán a színészek kevésbé mesterkéltnek ható játéka miatt élvezhetőbb. Természetesen ebben az esetben az angol nyelvű felirat bekapcsolható a további német, spanyol, francia és olasz mellett. A japán szinkront olyan színészek mondták fel, akik pl. az Eternal Sonata elkészítésében is részt vettek, de olyan híres rajzfilmekben is közreműködtek, mint a Dragon Ball vagy a Fullmetal Alchemist. A karakterek, a szörnyek és a környezet hangjai tehát hozzák az elvárható szintet, mind technikailag, mind dramaturgiailag. Mégis mire lehet számítani? Az animékre jellemzően, többek közt hallhatóak lesznek a már-már idegesítően vékony hangú japán kiscsajok, ahogy előadják sokszor eltúlzott játékukat (ami nekem speciel bejött, mert szórakoztató).
Említést érdemel még, hogy a főmenüben külön lehet konfigurálni egy kör mentén a hangszórók virtuális elhelyezkedését, és ez által pontosan beállítható, hogy adott helyről, milyen intenzitással szóljanak a hangok. Ilyen beállítási lehetőséget más játékban még nem nagyon láttam!
A játék legpozitívabb tulajdonsága a szavatosságában rejlik: a minimum 40 órás játékidőt a mellékküldetésekkel, gyűjtögetéssel (receptek, fegyverek) és újabb nehézségi fokokkal (alapból kettő, könnyű és normál, majd még két nehezebb fokozat választható) 100 óra környékére nyújthatjátok, de ehhez szerintem már igazán fanatikusnak kell lenni. Ebből a sok órából 50% a harcra fog elmenni, 30% pedig a felfedezésre és tárgykészítésre. Az így is tetemes, fennmaradó 20%, pedig a karakterek egymás közti szocializációjával (Private Action), és az egyéb átvezetőkkel fog telni.
A Last Hope a JRPG-s evolúciós fa régi, szerintem elszáradóban levő ágán foglal helyet. Más hasonlattal élve olyan, mint az öreg mamutfenyő egy kicsinyke új hajtással: a régi és biztos alapon nyugvó sorozat „törzsén”, elvész a kevés újdonság.
Tehát akik a Star Ocean korábbi részeit szerették, vagy „konzervatív” JRPG-sek és kedvelik a japán animék világát (gondolok itt a már említett, eltúlzott vagy erőltetetten vicces jelenetekre, esetleg beteges vonzalmat éreznek a macskalányok iránt), azoknak bátran ajánlható a folytatás. Ők egy tartalmas és szórakoztató játékra számíthatnak, amelyben sok-sok órára el fognak tudni merülni, és a végső pontszámhoz is nyugodtan hozzáadhatnak még egyet.
Akiket nagyon irritálnak ezek a keleti figurák, vagy most ismerkednek a JRPG-k világával, ne adj isten végre valami merőben újra vágynak, azoknak inkább a Final Fantasy XIII-at, vagy a White Knight Chronicles-t ajánlom (teszt olvasható itt és itt).

Sayonara!

Extraként ezúttal sem marad el a videó: remélem elég informatívnak találjátok majd! Star Ocean 4 bemutató

(A játékot támogatónktól, a PlayStation specialista Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha PS3-mal rendelkező JRPG rajongó vagy és a teszt alapján kedvet kaptál egy hosszú űrkalandra, boltjaikban a szoftver megvásárolható.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
104. torreske92  PlayStation.Community tag
2010.03.21. 01:34:01
LV7
Válasz 103. csillagharcosssj üzenetére:
Mi a fene? Mondjuk, hogy kiadnak tizenvalahány ezer forintot az adott programért. De vételtől függetlenül is nyugodtan mondhat véleményt bárki bármilyen negatív vagy pozitív is az.
PSN ID: Svenike92
2010.03.15. 00:02:46
LV1
Én már csak azon gondolkodom hogy mi a fene visz rá embereket arra hogy itt fikázzanak, istenítsenek egy játékot mikor csak arra kellene egy csöppet gondolni hogy mi munka fekszik egy játék elkészítésébe. Legyen az 5-10 vagy akár 100 pontos, ha bejön megveszed ha nem nem.

( 1.5 éve vártam már a FFXII - ra és lett amilyen lett, teltek az évek más lett a korkövetelmények, ez van ezt kell szeretni.)
102. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 18:09:47
LV11
na ez: "Pfűűjjj bazzeg... az életkedvem elmegy a kommentektől. Kajak lesz*arom, hogyan néz ki, ha akkora hangulata lesz mint a Black-nek. Meg én még mindig nem érzem magam olyan f*szának, hogy 2 (kettő, II) képről megállapítsam, mennyire pofás Még szerencse, hogy vannak itt dögivel ilyen tehetségek."
101. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.12. 18:07:33
LV11
Válasz 72. SOLDIER üzenetére:
"A magyar gamer társadalom"...ezt te írtad, ez az A-tól Z-ig
meg rémlik, hogy múltkor ledroidoztál mindenkit, mert a pontok után érdeklődtünk
azonkívül volt még valami a Blackes hírben, de azt már nem keresem elő
2010.03.11. 23:04:23
LV1
Válasz 99. Adam79 üzenetére:
Nálam se a grafika az elso ,de jrpg-k terén mindig is a FF tetszett.A pontokkal meg már rég nem foglalkozom ,majd én eldöntöm saját magam mennyit ér egy game amikor játszok vele.Ha már PS3-am van ne visszafele fejlodjenek a játékok(akár milyen dologròl is legyen szó) hanem hozza azt a szintet amit kell abban a bizonyos idoben ,mert akkor egy WII is jó lenne nekem.
Minôség mindenek felett
99. Adam79  PlayStation.Community tag
2010.03.11. 21:30:38
LV1
Válasz 96. AlcohollicA üzenetére:
Természetesen nem nézlek idiótának, csak kissé elhamarkodottan és ingerülten ítélsz pedig nem játszottál a játékkal csak a teszt alapján temeted azonnal.
Elhiszem, hogy az FFXIII egy jó RPG, és valószínüleg én is be fogom szerezni egyszer, de nálam az igazi klasszikus JRPG k az elsők és nem esek hasra a grafikától meg, hogy FF a címe és akkor már az a legjobb.
Spongya utolsó mondata nagyon frappánsan megmondja a frankót, nem mindenkinek az a jó játék ami sok pontot kap.
98. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.11. 19:55:52
LV12
Válasz 97. Spongya üzenetére:
Így van, viszonyítás a lényeg. Speciel Gamespot-ot szoktam még nézni, IGN nem nagyon ízlik
97. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.11. 08:42:41
LV7
Válasz 88. Motoko üzenetére:
Attól függ mihez viszonyítod. Az itteni pontozási rendszer szerint és azt figyelembe véve h itt az ff13 is 8as, akkor igen. Igazság szerint én a ps2 korszak óta az IGN-t szoktam nézni, ott 8.5öt kapott a játék. Igazából itt mást jelent a 6p, az itteni rendszer szerint ez nem számít rossznak. Ezt nekem nehéz megszokni. Én azért tettem először szóvá mert pl az említett IGN pontozást alapul véve karcsú a 6p, de az ittenit alapul véve nem az. Szóval viszonyítás dolga az egész. Azért elmondom mellé azt is hogy a 6pos SO-ba pár nap alatt beletoltam 25 órát, a 10pontos Bayonetta meg 2óra után repült a gépből. ; ]
2010.03.11. 02:22:27
LV1
Válasz 95. Adam79 üzenetére:
Ok nem fikázom tovább ezt a ...... játékot ,hogy találtad ki igen ez volt a célom psc pontokat akartam gyűjteni ,amit nem tudok használni semmire.Ne nézzél idiótának már bocsánat felfogtam ,hogy a stílusára érted ,viszont te nem vetted a lapot ahogy látom.Ha valamelyik régebbi FF-hez kellene hasonlítanom ,akkor a X-re hasonlít leginkább ott is lineáris volt a játékmenet ,ezért is tetszik a XIII+hangulata is hasonló.
Minôség mindenek felett
95. Adam79  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 21:25:26
LV1
Válasz 92. AlcohollicA üzenetére:
Nem arra értettem, hogy hol készült hanem a stílusra... Nem tudom mióta játszol JRPG kkel és ezzel játszottál e már, hogy ilyen határozott és lényegre törő véleménnyel vagy róla, látom nagyon otthon vagy a témában. Vagy inkább csak a PSC krediteket gyűjtögeted az elmés hsz eiddel?
2010.03.10. 21:15:50
LV1
Válasz 93. EmThor üzenetére:
Igen az lehet ,de a tényen nem változtat.Most játszottam a FFXIII-al 3-4 órát boven 9 pontos játék.Amit egyedül talán kritizálni lehetne benne az a nehézségi szint ,nagyon könnyu, remélem ez csak azért van ,mert még nagyon az elején vagyok.
Minôség mindenek felett
93. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 20:42:21
LV12
Válasz 92. AlcohollicA üzenetére:
Ma már van jobb, mondjuk inkább úgy. Attól még a SO4 piszok tartalmas!
2010.03.10. 20:36:41
LV1
Válasz 91. Adam79 üzenetére:
"a FFXIII nem JRPG"
Akkor milyen kínai?Ez a Star Ocean meg egy közepes game akárki akármit rinyál!!!
Minôség mindenek felett
91. Adam79  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 17:39:12
LV1
Sajnos nem sok JRPG van PS3 on ugyhogy aki végzett az Eternal Sonata és White Knight Chronicless el annak ha jól tudom egyenlőre más választása nem nagyon van(az FFXIII nem JRPG).
Mondjuk nekem a videok és képek alapján tetszik a játék akkor is, ha grafikailag nem üti meg a mércét és a játékmenet is a régi részekre hasonlít.
Ha kicsit lemegy az ára beszerzem.
90. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 16:44:27
LV12
Válasz 89. EmThor üzenetére:
Star Ocean is mondjuk 9 pont lenne, ha nem lenne nála jobb.

De van. És nem is egy.

(a pont most csak viszonyításként szerepel)
89. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 16:43:05
LV12
Válasz 88. Motoko üzenetére:
Nem csak a grafikáról van szó, hanem a majdnem évtizedes és változatlan játékmenetről (ami sokaknak bejött így ez a játék is be fog), komolyan elolvassátok a teszteket?
88. Motoko  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 16:41:54
LV7
Válasz 85. Spongya üzenetére:
Egy RPG-nél a grafika miatt jogos a 6 pont?O_o
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
87. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 09:56:17
LV12
Válasz 84. csillagharcosssj üzenetére:
A PS3 változat valós HD-ben fut, érezhetően szebb a grafikája & ott a japán hangsáv + az átdesign-olt a menü... Simán megéri!
86. martin  Főszerkesztő
2010.03.10. 08:56:33
LV27
Válasz 85. Spongya üzenetére:
Na, akkor ezt átbeszéltük.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
85. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 08:40:36
LV7
Válasz 77. martin üzenetére:
Hát úgy néz ki nektek volt mégis igazatok. Tegnap meglett az ff13 és pl. ahhoz képes, ahogy EmThor is írta ez egy kvarcjáték. : ] Tudod hogy van ez májsztró, amíg az ember meg nem tapasztalja hogy van ennél sokkal jobb is, addig ez is okés, így h láttam mit tud az ff jogos a 6os.
2010.03.10. 07:18:27
LV1
Akárki akármit mond ez egy isteni játék a maga korlátain belül.
(ha valakinek ennyire számít a grafika, ... stb akkor ne játszonn vele, nekem bejött X360-on és be fogom szerezni PS3-ra is a Platinum Shopból.
83. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.10. 04:15:27
LV12
FF13 mellett -néhány jelenetet tekintve-, a So4 kvarcjáték...
82. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 23:30:53
LV5
A textúrák mosottak,a karakterek pixelesek.. de műfajában jó lehet. Részemről érdektelen a dolog. Se a műfaj se a story se a graf nem jön be.
PSN ID: MrExonOne
81. MrZ  La Peste Noire
2010.03.09. 23:21:28
LV12
Nagyon bejön. A graf nagyon fincsi. A nyuszit továbbra is megenném. KELL!
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2010.03.09. 23:17:13
LV4
Válasz 79. YRoweru üzenetére:
Hát...a ds-es rész nagyon gyenge lett, pedig volt menne lehetőség. Én már semmin sem lepődök meg jrpg téren.
no pain, no gain
2010.03.09. 23:10:58
LV1
Válasz 78. hunsquall üzenetére:
A VP2, a RS, és a SO3 az előző gen legjobbjai közt voltak. Az IU és a SO4 olyan lett amilyen, de az End of Eternity-ről eddig csak jót olvastam... és a Tri-Ace hamarosan új játékot jelent be. Remélhetőleg egy Valkyrie Profile-t.
2010.03.09. 22:42:07
LV4
Jól mondja emthor....csak a harcrendszer viszi a hátán a játékot (pont, mint monjuk az Infinite Undiscovery esetében), csak ezzel az a baj, hogy ez már egy évtizedes dolog, és amióta a Tri Ace annak idején összehozta, szinte semmit sem változott.

Jogos a 6 pont, ennél mind a multi, mind az exkluzív címek között vannak sokkal jobbak jprg téren.

És külön fájó pont, hogy a zseniális Till the End of Time után ezt kaptuk folytatásként.
no pain, no gain
77. martin  Főszerkesztő
2010.03.09. 22:09:09
LV27
Válasz 48. Spongya üzenetére:
Két példád közül a Bayonettáról talán még lehetne vitázni, de nem érdemes: legyen neked igazad, ezt a kettőt vehettük volna eggyel kevesebbre. Szerintem elég jó arány, amilyen minőségben, ütemben és mennyiségben toljuk a teszteket a PSC-re. Oké, a BC-t és a Bayonettát túlpontoztuk.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
76. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 21:48:08
LV12
Válasz 75. Ponty_88 üzenetére:
maga pénzügyi zseni, erre eddig nem gondoltunk :D
2010.03.09. 20:31:03
LV5
Válasz 74. vikusz üzenetére:
még jó, hogy a tesztet megveheted csupán 2990.-ért DVD-n!
Sex - Game - Rock'n'Roll!
74. vikusz
2010.03.09. 19:44:27
LV1
a teszt az jó lett de a játék nem kéne
73. barbar
2010.03.09. 19:23:48
LV1
Ez kell, vegre rpg es nem gagyi!
final fantasy forever! id:P_PROOCK
72. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2010.03.09. 17:55:24
LV11
Válasz 69. kobe üzenetére:
Szóval napi 24 órában szemmeltartod a PSC-n való tevékenységemet, hogy ezt ílyen precízen meg tudod mondani... ömmm, talán mondtam neked is valamit, hogy ekkora figyelmet kiharcoltam?
Mert gondolom nem vaktába jegyezted ezt meg és remélem elolvastad ténylegesen minden hsz-emet azért ismersz ilyen jól.

Amúgy, nyugodtan elmondhatod miben nincs igazam: esetleg a Bayonetta tényleg egy gagyi game? Netán nincs így, hogy a kijön egy teszt és indúl a marhulás, hogy miért kapott ez ennyit, ez meg annyit? Vagy igazából értek a sportjátékokhoz?

Srác maradjunk annyiban, hogy bizony szeretem hallatni a hangomat, ha butaságot látok, olvasok, de ép ennyire, sőt jobban, szeretek társalogni is. Magyarán egyik "be szólás"-omba sincs rossz indulat, max értetlenkedés, kiváncsiság, esetleg kis fricska, de azért had ne kelljen már elnézést kérnem. Nem hiszem, hogy bárkiben is maradandó lelki sérülést okoztam volna, szándékomba meg végkép nem állt.
Please to meet you... Hope you guess my name.
71. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 17:37:57
LV12
Válasz 70. tundra üzenetére:
Nehéz kérdés... pár gameplay videót nézz meg azért.

Eternal Sonata-nál jóval összetettebb, a harc is teljesen más.
70. tundra  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 17:33:06
LV6
Nekem tetszett az Eternal Sonata (pompa, gyerekes karakterek, Szakuraba Motoi), vajon bele merjek vágni ebbe? A korábbi SO-k nekem kimaradtak.
69. kobe  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 16:53:43
LV11
Válasz 63. SOLDIER üzenetére:
már te is elérted, azért szólsz be mkinek A-tól Z-ig
68. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 16:25:47
LV12
Válasz 64. persuid üzenetére:
Bányászat: csillog a falban a repedés, odamész, sarokba kiírja, hogy "bányássz X", vagy terepen csillog valami "gyűjtsd be X"

Űrhajóban van item creation rész, odamész és feljön az ablak, lehet csinálni a cuccot.

Mellékküldiben van nagyobb ellenfél, csak hát honnantól boss :) De tényleg, 10perc alatt ritkán van ilyen harc, elég durva!

Ruha: hát elvileg venni lehet... hogy nagyon bónusz ruha, max megnézem a végigjátszást.
67. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2010.03.09. 16:20:24
LV11
Válasz 65. Spongya üzenetére:
Köszönöm szépen, meglesz. Mondanám, hogy kevés az a 2 óra de hát ez van, lehet nem a te játékod volt... nem tudom, nálam ez két óra alatt nem szokott kiderűlni. Na de nem is értem, hogy keveredett ide Bayo néni, sztem nem sok köze van a Star Ocean-höz.
Please to meet you... Hope you guess my name.
2010.03.09. 16:19:20
LV2
Válasz 65. Spongya üzenetére:
Akkor vedd meg xboxra. Ott AAA kategóriás a játék, Ps3-on csak A kategória.
Attól, h senki sem ért meg, még nem leszel művész.
65. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 16:03:08
LV7
Válasz 63. SOLDIER üzenetére:
Akkor kívánok neked sok boldog Bayonettával töltött órát, nekem kb. 2óra után végleg elég volt belőle. :) Nálam látvány szinten elvérzett a dolog, + annyit tölt még patch után is, hogy az nem emberi. Nálam egy AAA kategória 10pontos játék nem itt kezdődik. :(
64. persuid  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 15:48:24
LV3
Két kérdés.
Említetted a bányászatosdit,amely a tárgykészítéshez szükséges alapanyagok miatt fontos.Ezt-mármint a tárgyakat- te meg tudod csinálni,esetleg el kell vinni valami műhelybe?Honnan tudod hol lehet bányászni például?
A 3-ban saját kezűleg kellett megcsinálni,és valahogy olyan hülyén volt megoldva,rengeteg pénzbe is került,és mindig selejteket gyártottam.Ez leegyszerűsödött valamelyest?

A kosztümökkel kapcsolatban:hogyan tudsz újakat szerezni?Vásárlással vagy mellékküldetések által?

Ja,és vannak opcionális bossok is?
Anri,you are the breast...I mean the best
63. SOLDIER  49%Motherfucker/51%SonOfABitch
2010.03.09. 15:41:14
LV11
Válasz 48. Spongya üzenetére:
Talán azért mert a Bayo mostanság az egyik legélvezetes játék ami a piacon van. Amit ha te nem látsz az egy dolog, én pl.: nem tudom, hogy mi fejlődött, mittomén mondjuk, '98-óta a sportjátékokban, nekem azóta mind ugyan az, szebb grafikával. Mégsem óbégatok, hogy miért kapnak magas pontszámot, mert apszolúte nem értek hozzájuk.

A magyar gamer társadalom elérte a pubertás kort: Mindenki tesztelőnek hiszi magát, mint ahogy a kisgyerek 14-18 éves korában azt hiszi, hogy már felnőtt. Pedig egy nagy lókukit.
Please to meet you... Hope you guess my name.
2010.03.09. 15:10:07
LV2
A boxos verza kb 15 óra után unalmassá vált számomra. Tényleg irritálóan kevés volt a mentési lehetőség, ennek ellenére hatalmasak voltak a bejárható területek. A harc is nyűgössé vállt egy idő után, tipikusan az a "na már megint harc, a picsába is már hogy nem tudok haladni a történettel" érzés kapott el mindig...
Attól, h senki sem ért meg, még nem leszel művész.
61. Hpeti00  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 14:46:25
LV2
Teljesen egyetértek a 6 ponttal. Szeretem az anime és manga dolgokat, az előző rész meg is van itthon Ps2-re, de ettől a résztől felfordult a gyomrom. Nagyon unom már a 8 éves varázslókat és a 15 éves "matuzsálem" korú világmegmentő kisfiúkat/kislányokat. Beleraktam a játékba kb 15 órát, reménykedvén hogy jobb lesz, de sikítva adtam tovább rajta.Ezerszer inkább a Dragon Age a maga hibáival egyetemben.
Horus Rising
60. B3N1
2010.03.09. 14:43:28
LV1
Válasz 59. soliduss üzenetére:
thx mert az UK-n 1 szem sincs:D
Adjon az Isten, szebb jövőt! ;)
59. soliduss  A Krónikás
2010.03.09. 14:30:12
LV25
Válasz 58. B3N1 üzenetére:
A japán tele van vele. De az usa stoeron is van 1-2 db...
58. B3N1
2010.03.09. 14:22:38
LV1
PSstore-on van az SO4 ről vmi gameplay HD ben?
Adjon az Isten, szebb jövőt! ;)
2010.03.09. 14:15:56
LV1
a grafika rossz, vagy direkt ilyen?
PS3id: Robin98HUN
56. Spongya  PlayStation.Community tag
2010.03.09. 12:46:28
LV7
Ja, amúgy ebben a játékban meg a kiscsaj kerget az őrületbe azzal hogy minden mondata végén egy idióta és kib@szottul idegesítő hangsúllyal mondja azt hogy "'kay ?" : ) Az -1pont.
2010.03.09. 12:43:54
LV1
Válasz 35. EmThor üzenetére:
Értem, és elfogadom, a pontoskodást én sem igen szeretem, annyit szerettem volna közölni hogy nekem a játék nagyon bejött, nagyon jól szórakozom vele, nem néztem a mezőnyt (amit kb a WCK meg FFXIII jelenleg) csak jelezni akartam hogy bizonyos rétegeknek ez egy régóta várt élményt hozhat el minden hibája meg hülyesége ellenére. Csak egy másik vélemény.
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
STAR OCEAN: THE LAST HOPE - INTERNATIONAL
Square Enix
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Élvezetes harcrendszer, ha elmerülsz a történetben, többé nem ereszt
Negatívum
Ritkásan elszórt mentési helyek, a grafika még éppen elfogadható, semmi kiemelkedő "nextgen" összetevője sincs

MARTIN BELESZÓL
A The Last Hope karakterei nekem túl "kisbabásak", ezért inkább a White Knight Chronicles-be fektetem a játékra szánt - véges - időmet. Ha lenne erőm két JRPG-t is tolni a számtalan más remek PS3-as game mellett, mondjuk simán adnék neki egy esélyt... A stílus kedvelői szerintem nyugodtan kipróbálhatják, hisz PS3-ra nincs még túl sok japán szerepjáték, azonban ahhoz a program nem elég erős, hogy rajta keresztül lépj be a JRPG-k világába.