PlayStation.Community

2010.02.20. 11:25 Játékteszt
115 hozzászólás
Szerző: EmThor
Értékeld a cikket!
Sárkányt le, kincset fel, királylányt meg.



Hajnali fél négy van, mikor ezeket a sorokat írom. Most sikerült befejezni az egyik online küldetést három másik, félig-meddig ismeretlen bajtársammal. Bár nem mindenkinek volt mikrofonja, félszavakból és rövid üzenetekből is könnyen megértettük egymást. Tank-healer-mage: pár tűzlabdával és pengeváltással később legyőztük óriási ellenfeleinket.
Később még egy kicsit leültünk gyönyörködni a tájban: a vízesés permetje lemosta arcunkról az izzadságot és kardunk acél pengéjén megcsillant a lemenő nap utolsó sugara. De nem volt sok időnk a pihenésre!

Valahol meghalt egy troll és a társai bosszúra szomjaznak!


A fenti sorok egy kicsit megtévesztők lehetnek, mert nem csak egy újabb, a neten is játszható anyagról van szó, hanem a játéktörténelem egy olyan átmeneti időszakának fontos állomásáról, ahol a régi, kiforrott játékmenet találkozik a jövő újításaival! Úgy kell elképzelni a dolgot, mint az élet evolúcióját, csak gamer szemszögből: ha mondjuk a Final Fantasy III-at a XIII-as rész mellé rakjátok, soha nem gondolnátok, hogy utóbbi, abból a régi cuccból fejlődött ki; itt-ott azért hasonlít, de lényegében igencsak különbözik. Viszont ha egymás mellé rakjátok a híres sorozat darabjait, akkor részről-részre fognak látszani a változások, nyomon követhető lesz a fejlődés. A White Knight Chronicles International Edition is úgy vélem egy ilyen „köztes darab” a japán szerepjátékok remélhetőleg még sokáig fennmaradó sorában. Se nem teljesen eredeti, se nem teljesen új, de mindenképpen előremutató.
Az eredetileg a PS3 startjára ígért alkotás végül 2008 karácsonyán került a japán boltok polcaira (nem akarták, hogy az esetleges korai kiadás miatt túl rövid legyen), a Level-5 és a Sony japán stúdiójának jóvoltából. A fejlesztők eddig olyan játékokkal bizonyítottak, mint a PS2-es Rogue Galaxy, vagy a PSP-s Jeanne d’Arc. Most, 2010 februárjában végre elérkezett az idő: teljes pompájában, új szinkronnal és technikai újításokkal (voice chat) mi, európai JRPG rajongók is megkezdhetjük kalandozásainkat Balandor földjén.Egy olyan királyságról van szó, ahol áll a bál a szó eredeti és átvitt értelmében is. Cisna hercegnő 18 éves lesz, ezért nagyszabású ünnepség készül, de ezt még mindig beárnyékolja anyja tíz évvel ezelőtti halála, aminek szemtanúja volt. Mindez a szomszédos királysággal történt háborúskodás során esett meg, és azóta nem is nyitotta szólásra száját a trónörökös. Apja a király azért bizakodik: nem csak lánya felnőtté válása tölti el reménnyel a szívét, hanem a rivális királyság képviselőjének látogatása, mert békét szeretnének kötni. De van egy kis csoport, akik ezt nem szeretnék, így álruhában a városba szivárognak és feldúlják a rendezvényt, megölik a királyt, a hercegnőt pedig elrabolják. Ez ellen a játék főhőse, az árva Leonard sem tud mit tenni, hiába az ősi páncél (egy 10.000 évvel ezelőtti birodalomból), melynek a sors akaratából tulajdonosa lesz. De, hogy mi az igazi céljuk a gonoszoknak, és mi a hercegnő szerepe a terveikben... Nos ennek kiderítése rátok vár. Igen tudom, a hercegnőt –már megint – meg kell menteni, de ennek a sablonnak a keretein belül nagyon érdekes kalandok és meglepő fordulatok várnak!
Bármilyen furcsa, több fő küldetés ezen kívül nem is szerepel a programban, végig a hercegnő után fogunk menni, a térképen mindig a csillag-ikont követve, ami mutatja az aktuális célt. Persze nem lesz könnyű dolgunk, mert általában közbejön valami: pl. a békaszerű lények vezetőjének kell a szerelmi ügyeit rendezni, persze ezt is csak azért, hogy megtudjuk merre vitték a királylányt. Az egyéb, jelképes összegért vásárolható küldetéseket mind multiban lehet majd játszani.
De kezdjük az elején: új játék indításakor az első dolgunk nem a nehézségi fok kiválasztása (mert ilyen nincs), hanem egy olyan karakter létrehozása lesz, aki a single módban végig a főszereplőkkel tart, de soha nem szól egy mukkot sem (így elég nehéz érzelmileg kötődni hozzá, a többiekkel persze nincs baj), multiban pedig ővele kell helyt állnunk az egész világ előtt. Ezért érdemes időt szánni megjelenítésének részletes beállítására (az Oblivionhoz hasonlóan lehet csúszkákkal állítani az orrméretet, a szem íriszét, színét, amit akartok).

Ami a konkrét játékmenetet és a kezelhetőséget illeti, ezzel kapcsolatban három dolgot emelnék ki. Egyik az „almenü” funkciója (Select gomb), amivel a helyi térképet, a karakterváltást (kivel akarsz éppen mászkálni/harcolni), és a kamerát lehet előcsalogatni (ezzel csak a játékon belüli használatra lehet képeket csinálni). Itt kapott helyet még az „Emotes” menü is, amit egyetlen MMO játékosnak sem kell bemutatnom: ezzel lehet érzelmeket , kifejezni, pl. integetni, leülni vagy imádkozni (tehát multiban van szerepe).
A másik fontos dolgot azok a terepen rendszeresen feltűnő lebegő kövek jelentik, ahol menteni lehet (ami elég sokáig szokott tartani), de többek közt felgyógyíthatjuk kis csapatunk megcsappant életerejű tagjait, tárgyakat raktározhatunk el, vagy utazhatunk a világtérképen (és itt is választhatunk a multis küldetések közül). Egy dolgot kihagytam, ez pedig a GeoNet, amiben helyet kapott a GeoRama, ezekről később lesz szó.
A harmadik fontos dolog a Háromszög gombbal elérhető tulajdonképpeni „főmenü”. Ebben karaktereink közül kiválaszthatjuk azt a hármat, akik a csatákban ténylegesen részt fognak venni. A legfontosabb azonban az, hogy itt van mód rá, hogy a képességeket (skill) megvegyük és beállítsuk azokat a harchoz. Ezek megvásárlásához a pontokat szintlépéskor automatikusan kapjuk meg, ahogy a tulajdonságaink (életerő, agilitás, ügyesség, stb.) is automatikusan fognak nőni; egyszerű, de nagyszerű! Visszatérve a skillekre: 8 osztályból válogathatunk (kard, hosszúkard, balta, lándzsa, harci bot, íj, isteni mágia, elemi mágia) és ezekben egyenként van 50 megtanulható képesség (gyors fejszámolás: összesen 400). Elméletileg mindegy mit tanulunk, gyakorlatilag viszont érdemes a karaktereket egy, vagy két irányba fejleszteni: nekem bejött pl. az íjász-gyógyító csajszi (beállítva, hogy automatikusan a gyógyításra fókuszáljon, ilyet is lehet), a többi karaktert meg simán tanknak (kardos, hosszúkardos) „neveltem”.
Most már van egy csomó skillünk, be kell őket állítani a harchoz, ez a „Combat Setup”-on belül történik. Van egy 3x7-es paletta, és ezekbe lehet belerakni a kiválasztott képességeket, amelyek közt a harcban majd a d-paddal lehet váltani (az utolsó, 4. sor fix, a főzet ivás, a védekezés és a célpontváltás kapott benne helyet). A játék nagy újítása, a saját kombók létrehozása, ez gyakorlatilag a skillek láncba fűzését jelenti, ezeket el lehet nevezni (pl. sárkányölő kombó) és el lehet menteni; érdemes sokat kísérletezni velük.
A tulajdonképpeni harc érdekes dolog, mert valós időben zajlik (mint mondjuk a FF12-ben), egyébként nagyon egyszerű. Mikor a csata közben látható fehér kör betelik, el lehet lőni, az előre beállított képességet (varázslatot)/ kombót. Ezek közül néhánynak AC (Action Chip) igénye is van az esetleges manaköltségen felül, ezt többek közt kritikus ütésekből lehet pótolni. Fontos, hogy ha a főszereplő Leonardnak 7 AC-je összegyűlt, akkor – a szűk járatok kivételével – át tud alakulni a Fehér Lovaggá, ekkor speciális varázserőből, csak a Lovaghoz kapcsolódó, igen erős támadásait tudja bevetni.

A szörnyek egyébként szépen megtervezettek, de nem túl okosak. Sokuk modellje többször is fel van használva (pl. troll, tüzes troll, utóbbi piros és mások a támadásai, egyébként ugyanúgy néz ki), de ez nem vészes. Ha menekülni próbálnátok, vagy csak szimplán el akartok futni egy ütés elől, akkor felesleges erőlködni: úgy néz ki, a háttérben egy jól megtervezett, kockadobálóshoz hasonló rendszer működik (egyszer én, egyszer te); így fura lehet, ha messzebb futsz, de mégis megütnek, azonban játéktechnikailag ezt csak így lehetett megoldani. A csaták végén az ellenfelek eltűnnek, a tárgyak és a pénz automatikusan kerül felvételre; vér egyáltalán nincs.
A sztorit felgöngyölítve általában felváltva fogunk a városokban és a terepen, a szörnyek közt mászkálni. A városokban mindig szakítsunk időt az árusok meglátogatására és a később említésre kerülő „sárga szövegbuborékos” emberek alkalmazására. Van páncél- és fegyverárus, gyógyitalos, GeoRama alkatrész és küldetéskufár, sőt még olyan is, aki két tárgyból csinál egy harmadikat, ez is újszerűen hat a játékmenetre. Érdemes némi nyersanyag fejében a fegyvereket fejleszteni az arra alkalmas személyeknél (pl. Fattyúkard +2, nem túl fantáziadús, de egyértelmű). Kint a szörnyek közt, általában csak egy irányba lehet menni – a fő küldetés nyomán, ahogy szó volt róla –, de egy „zsákutcányi” kitérőre mindig lesz lehetőség egy lezárt láda, vagy egy érctelér reményében, egyébiránt felfedeznivaló nem nagyon van.
A game sokak szerint kifejezetten könnyű; én úgy mondanám, hogy akkor az, ha megfelelően kitanulod a rendszert, és jó időben jó skillt használsz. Igaz ami igaz, nem sokszor haltam meg, de könnyű kezelhetőség, és a nagyjából problémamentes előrehaladás, csak még vonzóbbá tette a játékot a szememben.

A többjátékos mód igazi különlegesség: ahogy írtam, a mentőhelyekről lehet belépni a GeoNet nevű felületre. Ez külön barátlistát kezel, megoszthatjuk a játékbeli kamerával készített képeinket egymással, fórumot hozhatunk létre(!), saját levelezőrendszer van(!), és itt építgethetjük virtuális telkünket, ez a GeoRama. Ennek több szerepe van: innen is indíthatjuk a multis kooperatív küldetéseinket (GeoRama, mint saját lobbi), de a telepített boltok a betévedőknek árut, nekünk pedig pénzt jelentenek (GeoRama, mint saját aukciós ház-szerűség). Ha ez nem elég, akkor azt is el kell mondanom, hogy a single módban „sárga szövegbuborékos” embereket felbérelhetjük, mondjuk egy vagy két farmert (akik így egymás hatékonyságát növelik) és a kis kertünkben máris termelődnek a megfelelő – akár ritka –nyersanyagok, amik mondjuk fegyverfejlesztéshez jók, de a játékosok egymás közt is csereberélhetnek (de ezt még nem tudtam kipróbálni).
A multis küldik remekül felépítettek és mindegyikük a már meglévő egyjátékos mód pályáit veszi igénybe. Ajánlott szint és időlimit is meg van adva, innentől már rajtunk múlik, melyik szimpatikus, egyedi és izgalmas küldetést választjuk (gyűjtsd össze a gyógynövényeket pl., a végén 2 troll boss-szal). Az itt megszerezett különleges fegyvereket, vagy nyersanyagokat persze az egyjátékos módban is lehet majd használni, így kifejezetten kívánatos a multis móka.
A grafika kifejezetten szépre sikerült: éles, részletes és élénk színű textúrák vannak mindenütt, egyedül az ég kidolgozottsága hagy némi kívánni valót maga után, de a felhők azért rendben róják útjukat az égen (ezt csak azért említettem meg külön, mert sok játék 2010-ben is statikus éggel operál, ami elég gáz). Nagyon odafigyeltek a részletekre, és mindenhol található valami különlegesebb effekt, pl. a sivatagban állandóan száll a por és remeg a hőtől a levegő és lesznek áll-leejtős részek is, mint amilyen pl. a teknőc hátán levő város. A művészi tervezők munkája különösen figyelemre méltó: a különféle tájakból sugárzik az egyediség, a világot benépesítő lények többsége pedig úgy lett 3D-be álmodba, mintha egyenesen egy művészeti albumból kerültek volna elő; a troll a személyes kedvencem, a maga hórihorgas termetével és esetlen mozgásával, de az ő öltözékén is, az utolsó láncszemig, ki van dolgozva minden.
Említést érdemel, hogy néhány pályán (főleg a játék elején) törik egy kicsit a kép, de ez ne vegye el a kedveteket, mert később nem nagyon találkoztam ilyen jelenséggel. A 2.8GB-os install bizonyára jót tett azért, mert igen nagy terepeket mozgat meg a grafikus motor, és emiatt nem kell azon meglepődni, hogy az ellenfelek csak egy bizonyos távolságból rajzolódnak ki, de még jó messziről, hogy időben észrevegyük őket. Úgy láttam, hogy élsimítás csak a közeli tárgyakon van, a messzeségben kicsit zizeg a kép, de semmi rendkívüli, amit más játéknál már ne láttunk volna.

Nagyon csodálkoztam mikor a hangfalakból áradó zajokat füleltem: bár papíron csak Dolby Digital minőségben csattognak a pengék, de ezeket – a zenékkel egyetemben – olyan jól rögzítették és pozícionálták, hogy simán megütik a legjobbnak tartott DTS minőséget (THX minősítésű hangfal szettel teszteltem). A fülbemászó dallamokat a stúdió korábbi a játékainál is közreműködő zeneszerzők alkották, valamint olyan külsősök is bedolgoztak, mint a Wild Arms zenéjét is jegyző Agematsu Noriyasu. A fenti lejátszóból hallható címdalt (Travelers) éneklő, már két szólóalbumot is maga mögött tudó Kazuko Hamano közreműködése pedig hab a tortán, nagyon megszerettem ezt a számot (privátban elkérhető a link a letöltéshez).
Amit nagyon sajnálok, hogy az eredeti szinkron nem került fel a korongra: eredetileg ugyanis nagyon híres japán seiyuu-k (szinkronszínészek) mondták azt fel. Olyanok, mint a többek közt énekesként is tevékenykedő Sakamoto Maaya (Cisna hercegnő), akinek a világ egyik legcsodálatosabb dalát is köszönhetjük (itt meghallgatható). Az angol szinkron végeredményben rendben van (készítésében főleg sorozatokban szereplő színészek vettek részt), hangjuk talán nem olyan karakteres, mint kellene, de nem is taszítanak el a főszereplőktől .
Szóval, tényleg igényes munkát végeztek a hangmérnökök, az utolsó páncélcsörgésig minden a helyén van. Mászkálás közben a karakterek folyamatosan kommentálják a sztori ill. a környezet aktuális történéseit, ez kifejezetten tetszett, nem fúl unalomba sem a harc, sem a pályán való mászkálás. Ami hiányzott viszont, hogy az avatárunk – Gordon Freeman nyomdokain haladva – semmilyen formában nem kommunikál (pár harcban használatos mondatot/nyögést leszámítva), és a városlakó NPC-k (nem játékos karakterek) is csak szövegesen adják elő a mondókájukat.
A szavatosság nem véletlenül lett kiemelkedő: az egyjátékos rész alaphangon 30-40 órát fog elrabolni az életünkből, ezt fejeli meg a többjátékos mód, amelyben további több tíz órát lehet eltölteni, ezzel összességében 100 óra környékére nyújtva kalandjainkat (és ebben nincs benne még semmiféle farmolás, grindelés). Nem beszélve a „babázásról” (karakterek öltöztetése, játék a kombókkal) és Georámánk építgetéséről.

Szóval adott egy szemnek és fülnek kellemes, végletekig csiszolt, évek alatt kiforrott rendszerű, alapvetően japán elemekből építkező szerepjáték. Nagyon jól oldották meg benne az offline és az online rész összefonódását (utóbbi pedig kismillió lehetőséggel kecsegtet), mindezzel olyan elegyet alkotva, amely a többség számára könnyen fogyasztható és élvezetes. Martin szerint – és ebben teljesen egyetértünk –, a jó RPG egyik legfontosabb ismérve, hogy meddig köti le a játékost: a WKC pedig hosszú távon képes erre.
Hogy kinek ajánlható a játék? Úgy vélem, a bevezetőben részletezett evolúciós úton, inkább közelebb áll a régi, hagyományos JRPG-hez a WKC, s ha ezeket szereted, akkor ezt egyenesen vétek lenne kihagyni. Hogy a régi örökségen radikálisabban változtató, a képzeletbeli fejlődési fánk egy másik ágán szereplő megaprodukció, a Final Fantasy XIII lesz-e az életképesebb, még nem tudhatjuk. Egy viszont biztos: a White Knight Chronicles egy remek játék lett, és a jövője is biztosított: a várható letölthető tartalmakon kívül, gőzerővel készül a folytatás!

A távolban kalandozók ülnek, várják, hogy csatlakozz! A vízesés permetje lemosta arcukról az izzadságot és kardjuk acél pengéjén megcsillan a lemenő nap utolsó sugara. De nincs sok idejük a pihenésre!

Valahol meghalt egy troll és a társai bosszúra szomjaznak!


A végére egy kis meglepetés: csináltam nektek két videót a játékról, összesen közel 10 perc terjedelemben, melyeken láthatóak a menük, átvezető videók és még egy harc is! (Az otthoni technikám miatt viszont zúg egy kicsit a hang, és a tévét filmezve sem lett tökéletes a kép, de kérlek titeket, azért fogadjátok szeretettel!)
Játékmenet Videó 1
Játékmenet Videó 2

(A játékot kiemelt támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha egy kellemes JRPG kalandra vágysz és emellett kipróbálnád, milyen érzés multis csapatban online küldetéseket megoldani, boltjaikban a szoftver megvásároható.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
115. max_metis  PlayStation.Community tag
2010.08.15. 06:46:48
LV4
Válasz 113. LaXiKa_hun üzenetére:
Szerintem is jónak tűnik, amint meglesz, megírom véleményem.
És gratulálok a PS3-asodnak! Egészséggel használd jó sokáig! ^^
Remény, ami meg nem szégyenít
2010.04.11. 14:19:17
LV2
ez a játék ott van ahol kell neki lenni!!
KoKiBaNyIkA
113. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2010.04.08. 01:24:52
LV9
Nem tűnik rossznak a játék. Végre már Ps3 tulajként jöhettem fel a lapra!!!
PSN ID: LaXiKa_hun
2010.04.06. 20:30:29
LV6
Higgyétek el, online questeknél lesz ám nehéz, hajh nem is kevés! ;)
ブレイブルー
111. vikusz
2010.03.09. 19:47:33
LV1
jó lett a teszt
110. ardarn
2010.03.08. 14:28:49
LV1
Válasz 109. EmThor üzenetére:
Ugyanez nekem is, de mondjuk azt sajnalom, hogy egy csomot kell varni, hogy megtudjam, mi a vege a tortenetnek. Eleg izgalmasan fejezodott be a jatek.
109. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.03.05. 18:42:43
LV12
Válasz 105. adamraw üzenetére:
nekem egy kicsit tetszett is h könnyű, nem kellett vért izzadni, és nem azzal telik a 100ó játékidőből mondjuk 30ó h sz&pok és újra kell kezdeni mindig
108. Syro  PlayStation.Community tag
2010.03.04. 20:52:15
LV4
na ez nagyon bejön, jó a cikk :)
107. noozi  PlayStation.Community tag
2010.03.03. 12:36:15
LV17
egyébként az átalakulást a Jandárkban is alkalmazták :) Hasonló páncél lett rajtuk na de..szerettem nagyon azt a Psp gamét.Ez is beszerzös lesz...majd nemsoká
PSN ID; No_Ozi_
2010.03.01. 23:45:21
LV1
Végre egy olyan játék amiben az extra dolgokért ( jobb fegyverek, páncélok, városkiegészítők... TROPHY-k ) igenis meg kell szenvedni, ami nem okoskodáson meg csalásokon múlik, hanem sok türelemmel és ami a legfontosabb játszással lehet csak előhozni.

Aki egy "kicsit" is szeret tápolni annak ez a kánaán!
A FF-VII, és FF-X óta nem öltem bele egy játékba 200+ órát.

Ui: Aki ezt kipörgeti platinára le a kalappal.
105. adamraw
2010.03.01. 11:45:28
LV1
Szerintem a játék nagyon is rendben van. Nekem csak annyi tünt fel hogy kicsit tényleg tul könnyüre sikerült.
A geonet rendszer nagyon ász lett . Rengeteg lehetöség (levelezhetsz saját honlap saját forum,saját város ahol kereskedhetsz ,questet vehetsz fel stb stb) .Szerintem manapság ritka az ilyen játék(igaz nem mai...) amiben ennyi munka van.
Aki játszik geoneten az vegyen fel psnre : adamraw
2010.02.27. 20:56:44
LV6
Örülök, hogy másokat is érdekel, mert pl. a topikjában nagy a kihaltság. Biztos nagyon jó játék, de sajnos a legtöbb videóteszt nagyon lehúzta, és sokan unfairek voltak vele...
Nekem jövő héten jön elvileg. Nagyon remélem, mert már nem bírok várni.
ブレイブルー
103. Adam79  PlayStation.Community tag
2010.02.27. 19:34:57
LV1
A teszt és a képek, videok alapján ez a játék jobban tetszik mint az FFXIII.
102. Ombika
2010.02.27. 16:21:15
LV11
Ebbol nincs demo?
1stPSN ID:BTH_Ombika, USA ID: Ombika UK: Ombika_US
101. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.27. 15:08:51
LV12
Válasz 100. shalton üzenetére:
ha elrohansz mellettük, akkor 3 folyósóval odébb is megütnek, ez persze nem opció, ha harc van, azt végig kell tolni. (kivéve dungeon, ahol rohangálni kell)

egy idő után újratermelődnek, erre figyeljetek.

csak 3 karakter vehet részt 1 harcban, közöttük válthatsz harc közben, de csak 2 harc között állíthatod h melyik 3 ember legyen benne
100. shalton
2010.02.27. 13:59:16
LV3
Tegnap végre sikerült kipróbálon és játszani vele úgy 1,5-2 órát. Nem tűnik rossznak, bár az a hiba, hogy az ellenség szinte a pálya másik végéről is képes téged támadni, míg neked oda kell menni közvetlenül közelébe eléggé zavaró tud lenni, mivel így simán kétszer letámad mire te vissza tudod támadni. :(
Remélem ezt valamikor azért javítani fogják mert eléggé zavaró tud lenni

EmThor lenne pár kérdésem viszont a játékkal kapcsoltaban. A harcokban csak 3 karakter vehet részt, vagy lehet őket cserélgetni akár harc közben is mint az FFXII esetébben?
/人(◕ ‿‿ ◕)人\
99. spatz  PlayStation.Community tag
2010.02.27. 10:00:16
LV3
Tegnap megjött a rendelésem, első benyomások elég jók, tetszik.
SpatZ blog,Demons Souls FAQ,Dark Souls magyar wiki
98. Syro  PlayStation.Community tag
2010.02.26. 22:19:43
LV4
nagyon tetszik,remélem hamarosan én is be tudom szerezni :)
97. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.26. 11:41:13
LV12
Válasz 96. zaz üzenetére:
Komoly? Grat, örülök hogy teteszik!
96. zaz
2010.02.26. 09:10:08
LV3
A negatív kritikák ellenére tegnap beszereztem a játékot.
KU**JÓ!!!!!!!!!
A megkeseredett szaksajtó(tisztelet a kivételnek) ,meg megnyalhatja a zsákomat!
95. ppeti
2010.02.25. 17:34:14
LV2
Nekem is nagyon bejön a játék. Ez a lovagi korszak nagyon állat és a zene ami fel van rakva ide az is nagyon jó. De a legjobb tényleg hogy neten is lehet vele játszani. Kár hogy nincs ps3-am. :'(
Knights of Frelia
2010.02.24. 21:07:50
LV6
Válasz 90. Dark-Fu üzenetére:
Jaj, DarkFU, te inkább menyj vissza Tekkenben alázd a népet, ez nem neked való xD Am berendeltem. Sokáig vártam rá, de közben elvesztettem az érdeklődésem. A cikked, EmThor nagyon meghoxta a kedvem... :)
ブレイブルー
93. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.24. 11:08:00
LV12
Válasz 90. Dark-Fu üzenetére:
hehe, thx

valóban közel áll a kultúránkhoz a játék, királyság, sárkányok, kardok, stb. mindez betudható a japánok EU mániájának (amúgy meg vica versa :D)
92. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.02.24. 10:03:54
LV2
Válasz 90. Dark-Fu üzenetére:
Látom Te sem játszottál a Final Fantasy XII vel...
ヤレヤレ、ダゼ。
91. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2010.02.23. 18:59:37
LV4
bocs az elgépelésekért, de most keltem 1 perce :)
Gőg és Magőg fia vagyok én!
90. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2010.02.23. 18:53:36
LV4
szép-szép meg minden, de néztem neten combat videókat és leesett az állam.
ilyen van? a karakterünk 6-10 másodpercenként képes egy támadásra? a fennmaradó időben meg átt és néz?
te atyaúristen!
én nem is értem komolyan.

lehet egy játékban kurvajó világ meg csinálhatsz saját kombókat, de ilyen harc mellett ez egy nulla...
már az AC2-nél is kész vagyok mennyire egyszerü és semmitmondó a harc, de ez mé azon is túltesz.

ne értsetek félre, játszottam én már 1000 meg 1000 játékkal és a körökre osztott mókát is szeretem, de a játék harcrendszerének megvalósítáánál komoly bajok vannak.

óva intek mindenkit, nézzen youtubeon pár combet gameplayt, mielőtt beruház!

amúgy a cikk jó, minden emthor-os :)
Gőg és Magőg fia vagyok én!
2010.02.23. 14:39:05
LV2
nekem tetszik mert még NETEN is lehet vele jatszani!!
KoKiBaNyIkA
2010.02.23. 13:39:35
LV4
Tetszik ez a lovag kori,hangulat!
Lag-Cheater Fucker Shogun
87. Johnny  PlayStation.Community tag
2010.02.23. 13:10:59
LV5
Jó ötlet volt a gameplay videó!
Hömpörö apor ündürüxi!
86. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2010.02.22. 23:58:18
LV13
Köszönöm a tesztet! Szeretném is majd kipróbálni! :)
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
85. perrel  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 22:46:55
LV3
Köszi a tesztet.
84. Hpeti00  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 20:18:39
LV2
Bár nem jrpg, de nekem a Dragon Age sokkal jobban tetszik.
Horus Rising
83. Sharky  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 20:14:50
LV2
Biztos jó,de nálam idén egy jrpg játszik és az az ff13.
82. persuid  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 17:26:43
LV3
Válasz 81. persuid üzenetére:
A kísértethajóra azért írtam bónuszt,mert az talán a new game+-ban volt benne.
Anri,you are the breast...I mean the best
81. persuid  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 17:25:19
LV3
Válasz 79. CountofHell üzenetére:
Akkor neked megvan Kisala fürdőrucija...:)
A Rogue Galaxy nagyon jó volt!
Picit ugyan bugyuta volt a fejlesztési rendszere,meg a "békával csináltassunk kardot" rész,de tartalmas anyag volt,órákig el lehetett lenni a gyárban a különböző tárgyak alkotásával vagy az insectron bajnoksággal.
És igen,a PAL verzió kapott egy új bolygót,de az nem a bónusz kisértethajó volt,hanem egy gyönyörű bolygó,tengerrel,ami ha jól emlékszem opcionális volt,és egy mellékküldetést foglalt magában.
Anri,you are the breast...I mean the best
80. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 16:51:59
LV12
Válasz 79. CountofHell üzenetére:
Én se járok olyan csajjal, akinek nem 90-es a mellbősége, a CKM meg az FHM is megírta...
79. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 16:34:17
LV15
A Rogue Galaxy-t nagyon sokat játszottam, még a titkos " utolsó " világot is megcsináltam, a kalózhajót. Emlékszem, hogy a régi 576 tesztben mintha azt írta volna V.M., hogy az a titkos rész a japán verzióban nincs benne, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Mindenesetre a RG egy nagyon jó RPG a DQ 8-cal egyetemben.
Azonban sem a Dark Cloud 1-2, sem pedig a Jeanne-Dark nem tudott meghatni.

Wkc-nek örülök, hogy hagyományos RPG-re hajaz inkább mint egy modern újításokat bevető stuff lenne. Ezzel még nem lenne a gond. De azzal már lehet, hogy ha a harc gyenge benne akkor lehet, hogy bukta a játék. Ráadásul én eddig egyetlen egy RPG-t sem vettem meg ami 576Konzol-ban vagy PSC-n 8,5 pontnál kevesebbet kapott volna. Úgyhogy ha ez nem üti meg a 8,5 ( kerekítve 9 ) pontot akkor inkább kihagyom.
Még pár év és özönlenek a jobbnál jobb rpg-k. Nem muszáj elkapkodni nem ?
Gyenge a PS3-as Rpg felhozatal, 8,5 pont felett szinte csak alig kapott néhány RPG. Emlékeim szerint csak az Oblivion, Fallout 3, Demon's Souls és a Valkyria Chronicles érdemelte ki ezt ( vagy enél több ) pontszámot ami elég siralmas.
PSN - CountofHell_HUN
2010.02.21. 14:43:57
LV1
érdekes
2010.02.21. 14:13:29
LV1
Válasz 68. xetron üzenetére:
Én még úgy sem fogom megvenni.
76. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 13:16:04
LV12
A gametrailers vagy Gamespot nem tudom h csinálja, szerintem egy asztali vinyós felvevővel, csak ezt tudom elképzelni, ami így direktbe menti le a PS3-ról kijövő képet.
2010.02.21. 13:12:12
LV1
Válasz 74. xetron üzenetére:
Szerintem ahhoz nem elég pusztán egy progi, kell hozzá egy eszköz is.
Fekete szivárvány rohad az égen
74. xetron  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 13:03:43
LV20
Válasz 73. EmThor üzenetére:
Ja , nekem olyan kéne progi kéne, hogy laptopon és a tv össze van kötve és laptopon keresztül veszem fel a cuccot. 720p be
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
73. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 13:02:05
LV12
Válasz 72. xetron üzenetére:
Igazából egy lábtartóra helyezett csomó könyvre raktam a digicam-ot, aminek a .mov file-ját 1:1-ben avi-ba kódoltam, majd ment fel youtube-ra, egyik esetben pedig egy töltőképernyőt kivágtam a 2.6-os Win Movie Maker-el.
72. xetron  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 12:58:00
LV20
Válasz 70. EmThor üzenetére:
milyen progit használtál a felvételhez ? (akartam kérdezni,privibe,de addig nem jutottam el)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
71. Itachi  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 12:49:37
LV2
Rég olvastam itt ilyen jó és lelkiismeretesen megírt tesztet.Nem akartam beszerezni a sok fikázó teszt miatt a neten, de lehet jobb választás lesz mint az FFXIII.:)(amit amúgy is lehet megveszek, de tartok tőle csalódás lesz)
ヤレヤレ、ダゼ。
70. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 12:43:33
LV12
Csináltam egy 3. videót, de szinte nézhetetlen minőségű lett :/
69. xbox  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 12:14:51
LV5
Ha lesz felesleges pénzem akkor megveszem.
68. xetron  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 11:18:43
LV20
Amikor olcsóbb lesz olyan 6e mínusszal és unatkozom, akkor megveszem .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
67. antaru  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 10:24:47
LV4
Válasz 27. EmThor üzenetére:
Nem a véleményedet kérdeztem, ezek költői kérdések voltak. :D

Még mindig tartom, hogy ez egy minőségileg tucat-jrpg.
A generáció kínálatában talán megállja a helyét, de a korábbi FF-ekhez képest gyenge.
Legalábbis az elejétől a sivatagi városig, ameddig eljutottam.
Persze ez nem jelenti azt, hogy teljesen élvezhetetlen, de annyi jobb játék van...
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
66. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.02.21. 09:09:48
LV12
Amúgy a kategóriával ismerkedők is nyugodtan belevághatnak!
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
WHITE KNIGHT CHRONICLES
Sony
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Tartalmas egy- és többjátékos mód, remek audiovizuális összhatás, saját kombókat is lehet kreálni
Negatívum
Sablonos sztori különösebb katarzisok nélkül

MARTIN BELESZÓL
Meg vagyok győzve EmThor! A következő leütéses rablá... akarom mondani munkanélküli segélyből ezt veszem majd meg. Azt mondjuk nem tudom, hogyan illesztem be ezt a plusz 100 órát az életembe...