PlayStation.Community

2010.01.29. 13:30 Játékteszt
25 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Látszat és valóság.

A konzolra applikálható kamera közreműködésével megvalósítható, közvetlen környezetünket, legfőképpen pedig saját szerénytelen személyünket a játék fókuszába állító mulatságokban immáron évek óta részünk van. Bizonyára csak nagyon kevés gamer nem próbálta ki eddig például a PS2-es EyeToy cuccokat. Sajnálatos módon kamerát használó játék eleddig nem túl sok jelent meg a lassan már harmadik életévébe lépő PS3-ra, viszont itt van egy újdonság PSP-re, mely nemcsak a GoCam-re épít, de a handheld hordozhatóságát is használja, ha nem is a hagyományos értelemben.
Az Invizimals-szel való legelső találkozás nem volt zökkenőmentes; fogalmunk sem volt, mi az a négyzet alakú, középen lyukas kartondarab, amit a játékhoz adtak, és az is csak menet közben derült ki, hogy kamera kell a cucchoz. Mindezek birtokában azonban végre nekieshettem a játéknak, ha egy idő után le is hervadt az arcomról a farsangi vigyor az új, izgalmas technológiával járó kényelmetlenségekkel való szembesüléskor.

Ezekről kicsit később, először nézzük meg, miről is van szó, mik azok az invizimalok. Az angolosok számára nyilvánvaló, hogy a játék címe az „invisible animals”, vagyis „láthatatlan állatok” szavakból van összehegesztve. Nos, a game-et elkövető, spanyol – ezen belül is barcelonai székhelyű, ha valakinek megbökte volna a szemét az ibériai állam említése – fejlesztőbrigád, a Novarama érdekes ötlettel állt a Sony elé: a tokiói főhadiszálláson adott egy lelkes PSP-programozó, jóképű japó srác, Kenichi, aki felfedezi, hogy kedvenc kézikonzolunk kamerája olyan létformák felfedezésére képes, mely lényecskék az emberi szem számára láthatatlanok. Nevezzük őket – szép magyar szóval – invizimaloknak. Ha ez még nem lenne elég az üdvösséghez, az események sűrűjében forgó gamer pedig pont azon kevés szerencsések egyike, akinek aurája magához vonzza ezeket a kis lényeket, így felfedezésükkel és trenírozásukkal segítheti Kenichi, vagyis Kenny munkáját. Ehhez a gyűjtögetősdihez az egész földgolyót be kell járnunk, a szörnyecskék fejlesztéséhez szükséges harc praktikáit pedig a Brian Blessed által megszemélyesített Dawson proftól tanulhatjuk meg. A szisztéma ismerős lehet a Pokémonban járatosoknak – ami mondjuk az én életemből teljes egészében kimaradt, de soha nem éreztem a leghalványabb késztetést sem a közeli ismeretség kialakítására.Miután a kamerát a helyére illesztettük, a legelső feladatunk tehát a kis állatkák megtalálása és elfogása. Már ez sem megy a kis kartonlap, vagyis a „csapda” nélkül, amely tulajdonképpen a PSP általi érzékelést, azonosítást teszi lehetővé. A nehézség ott kezdődik, hogy az adott lény észleléséhez különböző színű, sima felületeket kell találnunk a lakásban össze-vissza mászkálva. Falak kizárva! A hozzám hasonló tudatlanok a könyvespolc és a kabátfogas lerámolásához sem voltak rest hozzáfogni, habár egy csomag színes lappal felszerelkezve könnyen le lehet tudni a dolgot, ha az ember előre tudja, mire készüljön. Miután megvan a megfelelő színű felület, lerakjuk a csapdát, a gép pedig 3D-ben megjeleníti rajta az adott kreatúrát. Az azonosítás tehát megtörtént, most jön a csapdába ejtés, méghozzá különböző mini játékokkal. Egyszer vakargatni kellett az állatka testrészeit, máskor ételt dobálni neki, ismét máskor a PSP mikrofonjába kiabálva megijeszteni, vagy akadályokon átsegíteni. A kiabálás amúgy hasonlóan vicces, mint a DS-es játékokban, csak ügyeljünk arra, hogy lehetőleg otthon, egyedül, vagy azonos érdeklődési körűek társaságában kurjongassunk, az idiótának bélyegzés elkerülése érdekében.

Most jött el az ideje annak, hogy a lassan, de biztosan szaporodó állatseregletet egymás ellen állítsuk, indítsuk csatasorba. A jószágok különböző elemcsoportba sorolhatók be, pld. tűz, óceán, sivatag, és könnyű, közepes, valamint erős szintű támadási képességgel rendelkeznek. Természetesen van védekező mozdulat is. A harc valós időben zajlik, az életerő és az állóképesség két csíkjának használatával. Utóbbi azért fontos, mert nemcsak a támadások, hanem a védekezés is apasztja az állóképességet; az erősebb támadások jobban, a könnyebbek kevésbé. Ha teljesen kimerül az állóképességünk, értelemszerűen semmit nem tudunk csinálni, bár a mérő lassan, de biztosan, magától újratöltődik.

A sikeres menetekért ún. Watts pontokat kapunk jutalmul, amellyel képességeinket fejleszthetjük. De nem ez az egyetlen módja a jobbá és szebbé válásnak, ugyanis gyűjtünk a játék valutájaként értelmezhető sparkokat is, életerőcsomagok és különleges támadások vásárlása céljából. Utóbbiaknak szintén megvan a neve: ezek a vectorok, melyeket a PSP mozgatásával tudunk aktiválni, pld. földrengés szimulálásához megrázzuk a gépet. Bár ez olykor kicsit zavaró lehet, mert egyszerre kell figyelni a harcra és arra is, hogy a PSP-t a megfelelő szögben tartsuk a kartonlap felett.

Az Invizimals a foga fehérjét leginkább a többjátékos mulatságokban mutatja ki, ugyanis online és offline is nekiereszthetjük saját, feltuningolt állatkertünket a barátunk állományának. Mi több, a megszerzett dolgokat cserélgethetjük is egymás közt!
Egy kamerát használó játékról lévén szó a grafikát nem lehet a hagyományos standardok szerint elemezni. Kenny és Dawson prof jelenetei eleve valódi filmfelvételek, a dolgok lényegét pedig a kamera és a PSP egymással, illetve a közvetlen környezetünkkel jól-rosszul folytatott interakciója jelenti, melyeket fentebb jellemeztem. A nem túl változatos számokat felvonultató, valamint a csaták során a szükséges hangeffekteket produkáló zenei arzenál pedig abszolút átlagosnak mondható.

Hogy nagyon őszinte legyek, engem ez az anyag nem fogott meg különösebben. Ugyan az invizimalok elfogása jó szórakozás – miután túllendültünk a kezdeti, „színes” nehézségeken –, de a kissé babazsúr hangulatú harctól nem voltam elragadtatva, mert ha nálam csatáról van szó, az legyen emlékezetes és nagy ívű, mint a Kratos-féle vérszökőkút, vagy a Nate-féle izgalmas népirtás. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy ez a játék inkább a fiatalabb korosztálynak készült.
A másik, ami nem igazán tetszik, hogy az egész játék tulajdonképpen nem felel meg a PSP alapkoncepciójának, azaz a „játék bárhol, bármikor, bármennyi ideig” elvének. Ugye a vonaton nem kaphatod elő, hacsak nem viszel magaddal tíz-húsz színes lapot, de ha mégis, tudd azokat hova lerakni, és a felület lehetőleg ne mozogjon. Az sem mellékes, hogy utastársaid mit gondolnak a PSP rázása vagy a mikibe való kiabálásod láttán… (Legalábbis engem az is zavar, ha a metrón mellettem ülők a képernyőmet bámulják.) De ha nem vagyok ennyire szigorú, és mérlegelem, hogy itt bizony egy, a Go Cam-et használó különlegességről van szó, ami meghatározza a cucc fogyasztásának körülményeit, akkor azt mondom, egész aranyos… A kamera egyébként is limitálja a game vásárlóinak körét, hiszen becsléseim szerint nem sok PSP-tulaj rendelkezik ezzel a – momentán – luxusszámba menő kiegészítővel, habár az Invizimals állítólag a Go Cam-mel egybecsomagolva vásárolható meg. (Egyébként kipróbáltam a kamerát sima fényképezésre és videózásra, jónak tűnik!)

Úgyhogy aki mindenképpen akar kamerát venni a gépéhez, annak érdemes legalábbis kipróbálni ezt a játékot; ki tudja, neked/gyermekednek/kistesódnak talán jobban bejön a pokemonos szörnyvadászat, mint nekem. Enigmát idézve: „Everything is possible beyond the invisible.”

(A játékot támogatónktól, a Sony-tól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Ha felkeltettük érdeklődésed, a programot és a kamerát keresd szoftverdealereinknél.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2010.03.12. 23:22:48
LV1
Van 1 fekete összecsükható kosaram és azon bazi nagyba rajta voltak az invizimalsaim!xD
The Assassin
2010.03.12. 23:21:42
LV1
Tényleg jó én 10000Ft-ért vettem és még webcamot is adtak hozzá!:)
The Assassin
23. Kirari
2010.02.18. 22:06:24
LV1
InviZimals rulezzz!

Nagy játéknak ígérkezik így 20 éves fejjel is. XD

Tuti vétel számomra. ;)
2010.02.14. 09:10:43
LV1
Hát nem tudom én még nem játszottam vele habár kamerám sincs de nekem ugy öszetéve tetszik a játék
2010.02.02. 21:15:15
LV1
hát ez is egy jó nagy baromság.Ettől is csak hülyébb lessz a jövő generációja...
20. Petunia  Szerkesztő
2010.02.02. 15:57:44
LV12
Válasz 19. Zdex üzenetére:
Szupi, ha gyermek próbálta és neki tetszik. (Akkor neki jobban tetszik, mint nekem. :D) Sztem nekik az jöhet be igazán, hogy a kamerán át, ergo a lakásban megjelennek ezek az állatok. A cucc ugye 7+-os, a mellékelt ábra szerint... :)
Endure and Survive
19. Zdex  PlayStation.Community tag
2010.02.02. 12:32:21
LV3
Ha úgy nézem ezt a játékot, hogy gyerekeknek készült, akkor szerintem egy jó kis játék. Eddig még egyik játék sem használta a kamerát, tehát egyedi is, én meg vagyok vele elégedve, a gyereknek tetszenek nagyon a jószágok.
Csak sört iszok, mer' vezetek.
18. Hubi  PlayStation.Community tag
2010.02.02. 09:24:55
LV2
Hajj, ha most lennék 5-6 éves. Kiskoromban mindig álmodoztam ilyen "Live" környezetes játékokról, erre tessék. Lecsúsztam. :)

Viszont a koncepció tetszik, függetlenül a játék minőségétől. Ha lenne mondjuk még 4-5 olyan gamma, ami 80-90%-osan kihasználja a kamerát, vennék egyet Én is. (Illetve én nem igazán tudok további ilyen játékokról. :) )
17. tgabesz  PlayStation.Community tag
2010.02.01. 15:54:16
LV14
Válasz 15. tgabesz üzenetére:
1280*960
16. Petunia  Szerkesztő
2010.02.01. 15:26:46
LV12
Válasz 15. tgabesz üzenetére:
Nahát, Gabesz az én emberem továbbra is. :))) Tényleg lehet??? Leírnád egy privu üziben step by step, hogyan? Akkor már csak a TR3-at kell beszereznem PSP-re. Eredetiben. :P
Endure and Survive
15. tgabesz  PlayStation.Community tag
2010.02.01. 15:02:38
LV14
Válasz 14. Petunia üzenetére:
A max felbontás 1920*960 és ha jól emlékszem vaku nincsen.
PS1-es mentéseket lehet másolgatni a 2 gép között.
14. Petunia  Szerkesztő
2010.01.31. 12:07:59
LV12
Válasz 13. Ponty_88 üzenetére:
Tökéletes volt anno a kvarcjáték is. Órákig elvolt velük az ember. :D

A kamera (helyesen: Go!Cam) jó kis kütyü, habár arra még nem sikerült rájönnöm, hogy 1/ Miként lehet nagyobb felbontású képeket csinálni; 2/ Hogy lehet - ha lehet - vakuzni vele.

Az Invizimals nem egy nagy durranás, ne szépítsük. Sztem az a legnagyobb baj vele, hogy nem játszhatsz vele bárhol, bármikor. Ez a színes felület keresgélés tényleg extra gáz. Én azóta is maradtam a GTA: Chinatown Wars-nal (vonaton) - azt legalább f*szán, egy gombnyomással ki- és bekapcsolod, amikor szükséges. Mellette meg ott van a sok, remek, király zeném a gépen - szóval, áljávmájPíeSzPí. :) (Egy dolgot hiányolok csupán, hogy nem lehet-e valahogy a mentéseket transzportálni PS3 és PSP között? Abban az esetben, ha azonos PS1-es játékkal - TR3-mal - nyomulsz mindkét gépen...)
Endure and Survive
2010.01.30. 18:09:55
LV5
nagyon kreatív! ha én gyerekkoromba ilyennel játszhattam volna.... óriási. csak már kinőttem ebből.

Bár őszintén szólva nem bánom, hogy inkább fociztam a haverokkal...
Sex - Game - Rock'n'Roll!
12. Zdex  PlayStation.Community tag
2010.01.30. 14:29:23
LV3
Válasz 11. Motoko üzenetére:
Játszottál vele?
Csak sört iszok, mer' vezetek.
11. Motoko  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 23:16:16
LV7
Főnök ez egy szar játék, mindegy új kütyüvel adjuk ki.
De főnök az új kütyü is szar....
Mindegy a Sony elégedett mert a játék elindul a gépen és használja az új kütyüt.
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
10. Zdex  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 22:09:51
LV3
Nekem tetszik (megvan), ötletes, hogy a sokféle vadászható lénynek más-más a képessége. Az a legjobb, mikor a gyerek a PSP-vel ide-oda futkos a lakásban lényekre vadászva...
Szóval én csak ajánlani tudom, nincs ehhez hasonló gém PSP-re.
Csak sört iszok, mer' vezetek.
2010.01.29. 19:23:23
LV1
érdekes
8. martin  Főszerkesztő
2010.01.29. 17:07:43
LV27
Válasz 7. danijuarez1994 üzenetére:
Vagy Digimon, az volt talán az utód.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2010.01.29. 16:48:08
LV1
a képek alapján tényleg elég pokémon hangulata van :)
2010.01.29. 16:47:48
LV1
jó lett a teszt!
5. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 16:26:17
LV12
köszönjük a tesztet, figyelemmel követtem a játékot, technikailag zseniális (lehet fújolni, nekem ez még akkor is scifi kategória :D), kár h nincs kamerám psp-hez
4. Zweistein  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 15:35:05
LV3
Megvan a játék, de sajnos még nem tudtam kipróbálni:(
3. wmartin  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 15:23:55
LV15
Már csak a kameria miatt is kell !!! :D
Bow ties are cool !
2. Zsolt  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 14:39:50
LV11
Jó kis techdemó. Nem hittem volna, hogy ilyet lehet csinálni psp-n.
1. Slade  PlayStation.Community tag
2010.01.29. 13:57:23
LV6
Besz*rás már psp-re is van ilyen kamerás hülyeség! :D
"Olykor körülményes megvalósítás" ez igaz az ps3-mas EyePet-re is!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
INVIZIMALS
Sony
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Kamera használata, ötletes mini játékok, jópofa multi
Negatívum
Olykor körülményes megvalósítás, nem játszhatunk vele bárhol

MARTIN BELESZÓL
Érdekes újdonság: olyan, mintha az Eye of Judgmentet keresztezték volna az EyePettel... Szerintem gyerekeknek ez a game pont ideális választás lehet!