PlayStation.Community

2010.01.08. 13:18 Játékteszt
268 hozzászólás
Szerző: GaBi
Értékeld a cikket!
A nagylányok nem sírnak; latexban meg pláne!

Még 2008 végén röppentek fel először hírek arról, miszerint a legendás Devil May Cry dizájnere, Hideki Kamiya csapatával, a Platinum Games-szel egy új nagykonzolos game fejlesztésébe fogott. Az első képek és trailerek megpillantása után tudatosult bennünk, hogy várhatóan egy nem mindennapi videojátékkal fogjuk szembetalálni magunkat a megjelenés napján. (Predikciónk – jóslatunk – igaznak bizonyult: valóban nem ért bennünket csalódás.) Egy hónapja aztán a Famitsu tesztje beindította a tömeghisztériát, így már azok a gamerek is felfigyeltek a játékra, akik az első videók és képek után esetleg lehurrogták. A japán magazin beszámolója kellően felcsigázta a kedélyeket: az online trollok tömege már messziről integetett a keletről tízpontos széllel érkező hype-vonatnak.A főképernyőn megjelenő Bayonetta felirat megpillantása, majd a Start gomb benyomása után felzendülő női hang egy csapásra felélesztette a régi, dicső Devil May Cry emlékeket. Afféle előjátékként egyből az akció közepébe csöppenünk: a kamera egy félig romos, mélybe zuhanó óratoronyra fókuszál. Ezen állunk az egyelőre ismeretlen vörös ruhás társunkkal, a pörgő-forgó instabil talajon egyre lejjebb és lejjebb zuhanva csaphatjuk és lőhetjük cafatokra a felbukkanó ellenfeleket. Az efféle in medias res kezdés teljesen felspannolja a játékosokat, mielőtt belemélyülnének a rejtélyes fővonal részleteibe.
A történetet Vigrid városában, egy ősrégi konfliktussal a központjában kezdődik, ahol fény és sötétség követői között zajlott ádáz háború. Az Umbra Witch egy boszorkáyos női klán, mely a Hold fényéből meríti erejét, ellenfeleik, a Lumen Sage-ek pedig a világossághoz imádkoznak és felhők mögül előbújó, angyalszerű lényekként jelennek meg. Főhősünk 500 éves álomból magához térve, erős amnéziában szenvedve kerül irányításunk alá; csak egyet tud biztosan, hogy kiknek a fenekét kell szétrúgni a fekete magas sarkú csizmájával. Nem akarok nagyon belemenni a történet bővebb ismertetésébe, mert folyamatosan előre haladva újabb és újabb érdekes dolgok derülnek majd ki, melyeket a legjobb mindenféle spoiler nélkül átélni. A lényeg, hogy az itt-ott előbukkanó emlékfoszlányok rávezetik szemüveges jócsajunkat arra, hogy mi az ő szerepe ebben a nem mindennapi világban.

A történések egy teljesen elborult, háromsíkú fantáziavilágban játszódnak, ahol bármi lehetséges. Az emberi sík egy mesébe illő helyszín, zöldellő mezőkkel, virágos rétekkel és apró városkákkal, melyet Purgatorio néven emleget a mesélő. A másik kettő pedig Inferno, a hatalmas erőket rejtő pokoli birodalom, melynek hatalmát elsősorban az Umbra boszorkányok képesek aktivizálni, és Paradiso, az angyalszerű lények otthona. Érdekesség, hogy egy bár csak egy világról beszélünk, ám a síkok közti átfedések rendkívül érdekessé teszik azt. Minden Purgatorión kívül eső lény áttetsző folyadékhalmazként látszódik, a megfelelő síkba átlépve azonban interakcióba léphetünk az igazából hús-vér emberekkel. A dimenziók közti váltás automatikusan megy végbe: a történet szempontjából nagy jelentősége van, hogy ki hol tartózkodik éppen.
A játék a klasszikus hack and slash hagyományokat követi, ám nem veti meg néhány egyedi elem használatát. A jól bevált közelharc és a távoli lőfegyveres kombózás elsőre eszetlen gombnyomkodásnak tűnhet az átlag játékosnak, ám gyorsan megtanulhatók a belépő szintű mozdulatsorok. Alapjáraton minden végtagunkon pisztoly figyel, így csípőből tüzelve és kézen állva is üríthetjük a tárakat, földön és levegőben egyaránt. Rengeteg harcot segítő kellék nyitható meg a történet előre haladásával, így el leszünk látva shotgunnal, rendkívül effektív páncélököllel és egy gyilkos katanával is. A lassú, nagyobb sebzés bevételére alkalmas eszközöket érdemes magas DPS felszereléssel párosítani, de mindez teljesen opcionális. Magunktól választhatjuk villámgyors, ám átlagos sebzéserejű, vagy a „kettőt ütök, de attól bárki megfekszik” harcmodorokat.

Bayonetta határozott jellem, megnyerő és egyedi karakter, aki meglehetősen dögösen fest a nagyképernyőn. Különösen jó ötletnek bizonyult egy női karakter favorizálása, ebben a műfajban eddig nem igazán jutottak főszerephez a hölgyek. Bayonetta – igen ez a neve – kecses mozgása és kacér mosolya minden férfijátékost a TV elé szögez. Akinek nem lenne elég az átvezető animációkban mutatott alakítása, az ingame is megtáncoltathatja a „taunt” gombbal, majd az első végigjátszás után megnyitható képgalériában veheti tüzetesebben szemügyre.
Elsőre szemet szúr a fekete bőrszerkó, azonban ez jóval többet nyújt az átlagos alaktakaró funkciónál. Jelen esetben a ruha fontos játéktényező, ugyanis a boszorkányok (érted, witch-ek) a testükhöz simuló anyaggal és hajukkal idézik meg Inferno kegyetlen erőit, ezzel képesek gyilkos lények és egyéb pusztító varázslatok elsütésére. Summon közben a test minimális takarásban van, így ha ügyesen forgatod a kamerát, rengeteg addig rejtett pixelt fedezhetsz fel!
Főhősünk emlékezetét lassacskán visszanyerve új képességek birtokába jut, melyek egyre csak fokozzák az amúgy sem lapos játékélményt.
Legelőször a Witch Time válik elérhetővé. Alapjában véve, ha időben kitérünk egy ellenünk irányuló támadás elől, akkor pár másodpercre lelassul az idő, ezalatt pedig hátulról kegyetlenül megkombózhatjuk a magas sarkúval az összes ránk kezet emelő ellenfelet. Ez a mechanizmus bizonyára ismerős más játékokból, ugyanakkor jóval több az egy gombbal aktiválható Max Payne-féle Bullet Time-nál.
A Wicked Weave egy másik említésre méltó mechanizmus. Az általában bossoknál használatos, látványos kivégzési módszerhez hívhatjuk elő Inferno erőit, és leshetjük, ahogy a sárkányfejjé transzformálódott koromfekete hajzuhatag darabokra tépi az ellent. Mindez három kameranézetből történik, automata rendezőtől, a brutális jeleneteknél belassításokkal és sok-sok vérrel.
A Torture Attack talán a legélvezetesebb pontja az egész játékmenetnek, ahol régi kivégző- és kínzóeszközök hívhatóak elő. Bayonetta rezzenéstelen arccal csapja rá a vasszűz ajtaját akármelyik támadójára, fejezi le azt a guillotine segítségével, vagy láncfűrésszel vágja ketté. Legdurvább, hogy a brutalitás fokozható a megfelelő gomb vad nyomkodásával: „Megaton” felirat és intenzitás-jelző mutatja, támadásunk mennyire fog fájni az elkapott madárnak. A történet haladásával újabb és újabb fenyítések lesznek elérhetők, mindenki fedezze fel maga az összeset!

Mint már említettem, az Umbra Witch klán tagjai a Hold erejét kihasználva tesznek szert új képességekre. Éjjel, a felhőktől mentes égen, a világító telihold fényében új erővel gazdagodunk. Ilyenkor nem jelent gondot a függőleges felületeken történő tovahaladás, ami főleg harc közben rendkívül látványos, amikor a talajtól elrugaszkodva felugrunk a hátunk mögött álló felhőkarcoló oldalára és ott folytatjuk tovább a pusztítást.
Bayonetta állati vonzereje nem csak emberi formában állja meg a helyét. Idővel felfedezi az átváltozás erejét és madárrá vagy párduccá változva teszi túl magát a nehézségeken. Az utóbbi formában okamis déjà vu érzések kerítenek hatalmába, ahogy a földbe taposott lábnyomok virágokat keltenek életre a legsivárabb talajon is.
Külön örömöt okoz, hogy néha minimális gondolkodásra vagyunk kényszerítve a továbbjutás során. A környezetünkben lévő tárgyak legtöbbje megvizsgálható, ez a régebbi Resident Evil és Devil May Cry játékokból megismert szöveg-kiírásokkal történik. Ez az elem rendkívül kedves a számomra, élményfokozóként hat a rejtélyesen megfogalmazott, továbbjutást segítő szövegek értelmezése. Nem kell félni, hogy órákra elakadunk egy helyszínen, az első pár megoldott feladat után könnyedén rájöhetünk a dolgok nyitjára.
Láthatjuk, hogy az alap játékmenet nem merül ki a kaszabolásban. Az említett játékelemek mellett ügyességi QTE-k is akadnak bőven, emellett alkalmunk lesz kipróbálni néhány érdekes járművet is.

A varázslatos, egyedi környezet minden egyes fűszála a helyén van! A világok közti átfedések által adott lehetőségek maximálisan kihasználtak, némelyik helyszín megpillantása során garantáltan tátva marad gémerszáj. Az álomszerű, epikus látványvilágot csak a technikai elemek képesek időnként megrendíteni: a túlságosan részletes helyszíneken és hatalmas nyitott területeken néha befigyelhet némi szaggatás. Sajnos irritálóan a sok töltés, ami nem csak a fejezetek befejeztével, de azok közben is többször ismétlődhet. Az ilyen malőrök ellenére a Bayonetta látványosság címszó alatt mindenképpen kiemelkedőt érdemel, mert ehhez hasonló vizuális orgazmust kevés játék képes plazmára és LCD-re vinni. Az európai PAL verzió tesztelése közben egyébként nem tapasztaltam azokat az „égbekiáltó” negatívumokat, melyekről bizonyos források a japán Playstation 3 változat esetében beszéltek, szóval mindenkit megnyugtatok: a PS3-as Bayonetta nagyon kellemesen fut!

Az alapjáraton elérhető nehézségi fokozatok elosztása eléggé érdekesnek bizonyult. A kihívásokat tartogató normál mód mellett easy és „nagymami” fokozatok közül válogathatunk. Be kell vallanom, hogy tapasztalt hack and slash játékosként meglepődtem a normál fokozaton. A pályák többsége simán végigzúzható mindenféle probléma nélkül, de a bossharcoknál azért elég keményen oda kell tenni magad, ha le akarod tornázni a tízemeletes, kövér, gyermekfejű repülő lények HP-csíkját. A könnyebbik fokozatoknál alkalmazható egy automata mód, melynek ereje abban rejlik, hogy egy kézzel játszva, minimális nehézség mellett tudjuk végigvinni a játékot. A hard fokozatba belekóstolva el nem tudom képzelni, mit tud majd okozni a legimbább, Non-Stop Climax mód kipróbálása…
A fejezetek verse-ekre lettek bontva, így minden egyes rövidebb szakasz után jelentést kapunk, mely az elszenvedett sebzés, a felhasznált idő és egyéb paraméterek függvényében alakul. A pálya legvégén aztán a megszokott értékelő képernyő bukkan fel, ahol különböző színű trófeákat kapunk. A fullos platina szett begyűjtése becslések szerint két-három DualShock 3 kontroller életét követeli majd…
Kezdetekben az ingame halálozási ráta magasabb lehet, mint Dél-Afrikában. Szerencsére Kamiya kukázta a Devil1 újrakezdéses rendszerét, így a HP elfogyásakor a legutolsó verse végétől folytathatjuk a szaltózva-lövöldözést. Hangulatfokozó elemként a képernyő lilás árnyalatot vesz fel és oldalról kis fekete kezek nyúlnak felénk, jelezve, hogy jobb lesz vigyázni, ha alacsony az életerőnk. Amennyiben nem vesszük időben észre a figyelmeztetést és mégis nekimegyünk a tóparton bandázó sárkányoknak, akkor könnyedén elérnek bennünket az Infernóból felnyúló karok és a mélybe ragadnak, mint azt egyébként is teszik az legyűrt ellenfelek többségével.

A szavatosságot két mércével lehet számolni. Az átlag játékos könnyű fokozaton kb. 9 óra alatt kipörgetheti a stuffot, miközben jelentős mennyiségű trófeát zsebelhet be – de itt ki is fullad a dolog. A célközönség – a DMC-n nevelkedett és Ninja Gaindent kedvelő kombóvideó-gyártók – viszont az elődöktől megszokott módon heteken, hónapokon, sőt éveken át tartó gigászi csatát vívhatnak a rendszerrel, míg meg nem szerzik az összes fegyvert a maximális tuninggal, majd Pure Platinumra teljesítik a pályák minden szakaszát a legdurvább fokozatokon is. Fontos megemlíteni az abszolválható Alfheim Challange pályákat (afféle DMC-s Secret Missionök), melyek fellelése külön kihívás, a teljesítésükről nem is beszélve. Az igazán durva felszereléseket csak idővel lehet magunkénak tudni, így aki csak a gyengébb fokozatokon szaladt végig a Bayonettán, az a legpusztítóbb fegyverek és legkecsesebb mozdulatok gyönyörétől fosztja meg magát egy életre.

Több színben is érződik a SEGA, mint kiadó hatása a játékra. Egyik érdekes dolog, hogy az ellenfelek a Sonic játékokból jól ismert gyűrűket hagyják maguk után, melyeket később hasznos kiegészítőkre tudunk beváltani, vagy felhasználhatóak fogyó eszközök vásárlására, mint pl. a zöld színű HP-tötlő nyalókákra. A járműves üldözős részek annyira arcade jellegűek, mintha egy 10 évvel ezelőtti versenyjátékkal zúznánk HD-ben, a hangulat pedig végképp a maximumra tör, amikor megszólal az újramixelt, ám klasszikus hangzást hordozó outrunos Splash Wave. Az ilyen apróságokért mindenképpen csillagos ötös jár! Amikor nem klasszikus SEGA-s zenei kompozíciók rezegtetik a hangfal membránját, akkor mindig az adott hangulathoz kapcsoló zene dübörög. Harcnál pörgős dalok segítenek tartani a ritmust, egyébként pedig könnyed jazzes aláfestést hallhatunk. A teljes hanganyag szerkesztésénél nagy hangsúly került az effektek tökéletesítésére, a lőfegyverek hangjai élethűek: hallod, ahogy a kardok és dárdák hasítják a levegőt, mielőtt az ellen húsába (vagy mijébe) vágnának.
Ez egy hamisítatlanul japán game! Az alap hack’n’slash elemek Devil May Cry-t idéznek, az átváltozós trükkök az Okamira hajaznak, az átvezetők kép- és hanghatásai olykor Final Fantasy-s hatásokat érnek el. Minden teljességgel elborult és túlzásokkal teli, DE ettől jó, ettől egyedi. Aprócska, olykor fel-feltűnő részletek színesítik az amúgy sem szürke világot. A kisszárnyú nagymadártól ellopott dárdát a földbe szúrhatod, majd az egy kis futkosással magad köré gyűjtött ellenfeleket a rúdon pörögve küldheted vissza a másvilágra. Ugráskor apró pillangók vesznek körül, kettősugráskor pillangószárnyunk nő, a lock-on-target a női karakternek köszönhetően egy vörös rúzsos ajakként virít az ellenfélen. Sebződéskor vér helyett rózsaszirmok peregnek le rólunk, az ajtóra csókot lehelve apró szívecskék törik át a továbbhaladást akadályozó gátat. A képernyőre sokszor rá sem férő lényekkel vívott csatákat pedig egy végső epikus bossharccal fejelik meg a készítők. Az apró részletek által biztosított a játékélmény egyszerűen gigantikus!
Itt fontos leszögezni, hogy akinek ez az elvont világ nem bejövős, az inkább ne is erőltesse! Aki viszont egy kicsit is nyitott a műfaj iránt, annak mindenképpen ki kell próbálnia a Bayonettát, és garantált lesz a videojátékos öröm!

A mai napig a Devil May Cry 1 a kedvenc játékom, így nagyon sokat vártam ettől a programtól. Ahogy a DMC 2001-ben meghatározó cím volt, úgy kilenc évvel később a Bayonetta is képes arra, hogy teljesen elkápráztasson és újat mutasson. Manapság sok játékból hiányzik az a bizonyos „OMG”, vagy ha szabad így mondanom, az a bizonyos „aztakrva” pillanat, amikor mindenféle nem várt dolgoktól esik le az állad, és nem hiszed el, amit akkor látsz, hallasz és érzel. Ez a game egy csoda, egy ízig-vérig videojáték!
A Bayonettát lehet szeretni és lehet imádni. A Bayonetta messze kiemelkedik a csak profitra hajtó tucatjátékok közül. Friss, energikus és megunhatatlan. Kamiya csapata hozta a tőlük várt minőségi címet, a SEGA pedig klasszikus videojáték-elemekkel tette fel az i-re a pontot.

SEGA, Hideki Kamiya, hack’n’slash és dögös lányok! WIN, WIN, WIN, WIN!

(A játékot támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! A szexis boszorka 10 pontos kalandjait üzleteikben vásárohatod meg.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 6 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  4  5  6    ››
268. Asher  PlayStation.Community tag
2015.02.02. 19:42:53
LV2
Nemrég szereztem be store-on. Nagyon szeretem a japo gameket, ez is elsőre megfogott.
PSN ID: Asher0482
267. rDAVE  PlayStation.Community tag
2013.01.30. 14:41:58
LV3
Nem zavar a női főszereplő, de nekem Bayonetta unszimpatikus, szóval szerintem kihagyom.
266. Sparrow  CasualJunkie
2013.01.20. 17:22:19
LV18
Évekkel ezelőtt olvastam ezt a tesztet, épp mikor eladtam az előző konzolomat. Sajnáltam hogy kimaradt ez a játék, jó volt újraolvasni az elismerő szavakat! A gond az, hogy durván 3 év telt el gémerkedés nélkül. Most kezdek visszarázódni, rengeteg jó cím van amit kimaradt, ez is köztük van, remélem sikerül pótolnom valamikor!
"Véletlenül rúgtam be megint."
265. Sparrow  CasualJunkie
2013.01.20. 16:36:03
LV18
Válasz 264. zola0306 üzenetére:
Ezt nekem is be kellene szerválni, nem maradhat ki! :)
"Véletlenül rúgtam be megint."
264. zola0306  SonsOfSaRock
2013.01.07. 01:26:42
LV16
Kimaradt eddig a repertoáromból...
Feljövök h megnézzem hány pontot adtatok rá...erre 10/10 :D
Még ha csak 8/10 lesz is jó lesz.

Majd bemérem!
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
2012.05.08. 18:07:39
LV1
Hát ez a játék szerintem nem érdemel többet 8-9/10-nél. Lehet hogy nagy a hype körülötte (nem tudom mire fel), de akkor sem érdemel 10/10-et.

Bár tény, én egy olyan ember vagyok, aki számára olyan, hogy 10/10 nem létezik, mert valljuk be: nincs tökéletes játék! Mindenben van hiba, kivétel nélkül!

És ha már Bayonetta, én szerintem a harc rendszer rosszabb, mint a DMC-é, még úgy is, hogy a "Torture" és "QTE" cuccokat áthozták a GOW-ból, a történet meg nem jobb egy átlagos "csak hogy legyen"-nél. Az meg, hogy a "főhősnő" mekkora cool, meg csak 3 szó: felszínes és fanservice!

Tehát túl van értékelve, és ennyi a véleményem. De mint mondtam, egy 8-8.5/10 még bőven belefér.
2011.12.19. 22:52:47
LV1
Nem tudom miért mondják , hogy nehéz játék volt olyan német srác aki ordítozott velem ,hogy miért ajánlottam neki ezt , hogy egy rohadék vagyok . Teljesen korrekt szerintem az irányítása meg egyedi nagyon a játék menet a kategóriába a főszereplő már nem az . 100 % Dante a megvalósítás . Őszintén én ennek örültem , mert nagyon jó karakter a DMC-ben Dante illet is egy női alak neki . 5 ször egymás után végig toltam (ennyibe tellett nekem a platina ) és igazság szerinte egyáltalán nem untam , mert jó volt a zene és a játék menet . A 10/10 talán túlzás főleg mivel az ilyen offical lapok lepontozták sok helyen viszont azt kell mondja nagyon underrated a játék . Iszonyat jó játék és limlom pénz . Egyébként játszottam a Demon Soulsal . Annál biztosan nem nehezebb a bayonetta . Csak ki kell ismerni az ellenfeleket . A whitch time a barátod . Platinum fokozaton már nincs witch time mondjuk addigra már tele vagy nyalókákkal szóval ebből a szempontból jól megvan az ember
261. max_metis  PlayStation.Community tag
2011.12.02. 18:39:49
LV4
Válasz 253. wmartin üzenetére:
Hét pont?
Nem mondom, hogy egy tökéletes játék, de nagyon egyedi és műfajában tartalmas.
Egy szó, mint száz kevesebbet nem is kaphat, mint a maximum pont szám. ;)
10/10 korrekt.
Remény, ami meg nem szégyenít
260. max_metis  PlayStation.Community tag
2011.12.02. 18:37:34
LV4
Válasz 259. kris8360 üzenetére:
Hát... kinek mi.
A Demon és a Dark souls-al nem játszottam, de a Bayonetta nem okozott gondot.
Csak ki kell tapasztalni, beleélni magad és játszani! ;D
Eleinte végül is tényleg macerás.
Rá kell jönni egyes dolgokra és kikel tapasztalni a harcokat és a kombókat.
Remény, ami meg nem szégyenít
259. kris8360  PlayStation.Community tag
2011.11.28. 00:04:58
LV5
Csak nekem ilyen rohadt nehéz ez a játék? Komolyan mondom Demon's souls / Dark souls összeadva is könnyebb volt.
258. Hetven
2011.08.01. 12:58:36
LV1
Megvettem, és egyszerűen imádom!
2011.06.02. 11:53:23
LV1
Amiota eloszor latam meg akkarom szerezni mar a nevebol tudni lhet menyire jo.
Gelsi Tech Elegant Electronic [GTEE]
256. Archer
2010.08.12. 22:45:14
LV1
Én is csak demóval játszottam mindössze fél órát talán de ez pontosan az a játék amit 100%-ra kiakarok pörgetni és élvezném minden percét :D
255. Syro  PlayStation.Community tag
2010.02.26. 22:21:59
LV4
demoval találkoztam még csak, de nem rossz :)
254. Bula
2010.02.24. 11:06:04
LV10
Válasz 251. XGamer üzenetére:
A Killzone és az Uncharted egyrészt semmi egyedit nem nyújtanak, másrészt ahogy írtad is, folytatások. Egyszer már ellőt poénok.
A Bayonetta pedig valami teljesen új. Jót tenne a gémereknek, ha minden műfajban lenne egy-egy ilyesfajta szintlépés. Ezért érdemel maxos értékelést. Függetlenül attól, hogy mennyire méjnsztrím, vagy ándörgránd, mindenképpen egy új utat mutat.
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
253. wmartin  PlayStation.Community tag
2010.02.22. 23:44:58
LV15
10/10-et sokallom...

Nekem nagyon nem jön be a játék.

Viszont tény, hogy mások találhatnak benne jót is, én nem :D

Én 7/10-re értékelném
Bow ties are cool !
252. Ethar_Miraz  PlayStation.Community tag
2010.02.17. 09:54:21
LV1
Válasz 251. XGamer üzenetére:
Bár én is sokallom a 10/10-et, de azért ezt nem lehet egy kalap alatt emlegetni a KZ2-vel meg Drake bácsival. Ez egy külön műfaj...bár a DMC4-et elrontották, de én is inkább azt komálom;) De a viszonyításban mindig ugyanolyan gamét kellene nézi, mert csak nem hozok össze egy MGS4-et egy Pacmannel.
*u.i. nem kötözködni akartam :D
*u.i.2 1ébként nagyon jó játék bár az autópályás részen erősen szaggat nálam és emiatt mindig megütnek (no damage kell :D) és felbasz, mire otthagyom. A nehézség az ami ezt újrajászhatóvá teszi. Én normálon szenvedek (DMC4et 1 nap 3szor toltam végig hell and hellen) és még van hard meg climax mód. A kocka japánoknak lett kitalálva:D
FUUUUUUUUUU-
251. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.02.07. 03:19:33
LV5
Nem jön be a játék,így nem is értékelem. A lényeg hogy a csaj csinos benne. Szép kis teszt,de hogy 10/10? Hmmm... Semmiképp nem érzem Uncharted 2-vel vagy Killzone 2-vel(csak példaképp hoztam fel őket,ezek jutottak elsőre eszembe) egyenrangúnak de akkor tévedtem úgynézki...
PSN ID: MrExonOne
250. Reita  PlayStation.Community tag
2010.02.06. 15:30:28
LV17
Válasz 249. Firethrower üzenetére:
Ezt a Bayonetta topikba kérdezd meg ( szerintem ott több sikerrel jársz - már ami a válaszokat illeti :)

Én nem tudom.
249. Firethrower  PlayStation.Community tag
2010.02.05. 22:44:19
LV3
Az XBox360 képe még mindig szebbe ennél a játéknál, mint a PS3-é?
248. Sharky  PlayStation.Community tag
2010.02.05. 14:50:34
LV2
Nem rossz,de nekem nem jön át ez az "hiperszuperüberbrutál" dolog ,amikröl ódákat zengenek.
Egy jó játék,semmi több
247. gabe82_  PlayStation.Community tag
2010.01.31. 12:20:39
LV16
Kicsit erüs lett volna egyszerre mindkét játékot beszereznem,és én a Darksiders mellett döntöttem. Ezt semmiképp nem bántam meg,de mindenképp meg fogom venni a Bayonetta-t is. Csak ez az oka,hogy még nem zúztam vele.
2010.01.31. 10:55:41
LV2
A csaj jo benne igaz de a játék nem annyira tetszik:@:@
KoKiBaNyIkA
245. csepi81
2010.01.23. 04:12:26
LV5
A hozzászólás moderálva lett!
Nyugi!
244. Yagami  PlayStation.Community tag
2010.01.22. 13:30:09
LV1
Nem rosz jatek:DD de igaság szerint nem nyügözöt le de a csaj jo benne;):DDD
Osu-No-Seishin !
243. norbifiatal  PlayStation.Community tag
2010.01.21. 11:15:40
LV7
Naggyon-nagy játék! : D
Am PS-re fenn van a demo...de gondolom ezt tudjátok ;)
beszerzése ajánlott...am nem hiszem, hogy 3 joy-t kívánna...én méég csak a 2.-nál tartok XD
remélem nem lessz igazad, GaBi!
"Omae wa mou shindeiru..."
242. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.21. 02:30:51
LV17
Válasz 241. EmThor üzenetére:
Evvan', de legalább kiadták PS3-ra. Én ilyen szempontból a jó oldalát nézem :)
241. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.01.20. 18:46:35
LV12
Válasz 240. Reita üzenetére:
technikailag sajna ja, sokat tölt :(
240. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.20. 15:33:59
LV17
Válasz 239. EmThor üzenetére:
Érdekes kérdés, hogy mi érdemel 10-et. Nekem a 10-es:
A következő lépcsőfok, stílusában meghatározó, újszerű, friss alkotás, ami több akar lenni.

Vagy valami ilyesmi... Ezeknek eleget tenne a Bayonetta, de még így is inkább 9-re venném ( meg ugye a hibái )
239. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.01.20. 14:26:05
LV12
Épp' azon filóztam mitől 10 pontos egy játék, és erre a következtetésre jutottam:

'minden elsőre eszedbe jutó jelzőt maradéktalanul beteljesít'

ez a 10 pontos játék!
238. Lara  beauty junkie
2010.01.19. 21:58:29
LV26
ezt jó volt olvasni, jó kis teszt lett.
„nagymami” fokozatos szövegen mókáztam egy jót. :D

mérhetetlenül jó kis játék. imádom.
csak sajnálom, hogy nem vagyok ebben a műfajban nagy májer. mert sejtem, hogy többet lehetne kihozni a harcokból, mint amennyit én mókolok.
237. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.19. 16:06:33
LV17
Válasz 236. EmThor üzenetére:
UGYEHOGY! ^^

Zseniális :)
236. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.01.19. 11:18:42
LV12
Válasz 234. Reita üzenetére:
shoo, shoo, ez 10 pont :)
235. EmThor  PlayStation.Community tag
2010.01.19. 11:18:01
LV12
OM gawd! Micsoda angol akcentus (dansz), micsoda látvány, micsoda főhősnő!

csak most kezdtem, de potyognak a könnyeim a gyönyörűségtől :D
234. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.17. 22:41:41
LV17
Válasz 230. Peacecraft üzenetére:
Maga a játék egy 10 pontos cucc, amennyien azt jelenti a 10, hogy -műfajában nagy előrelépést tett meghatározó, újszerű alkotás, a következő lépcsőfok, egy új mérce-.

De ha mindennel együtt nézzük valóban kilencet adnék rá, a sok töltés, és az egy két grafikai hiba miatt ( pedig állítom én voltam az egyik aki legjobban várta ezt a játékot - nem is csalódtam benne, Kamiya hozta a tőle várható minőséget ). Sokszor fordult elő nálam olyan is, hogy csúszott a hang a videóban.

De lényegtelen ez a pontozás, akárhogy is én nagyon örülök, hogy ki adták PS3-ra is ( még ha ilyen is lett a port ) ^^
233. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2010.01.16. 21:44:40
LV7
Válasz 227. Peacecraft üzenetére:
Na ez a különbség többek között az X-es és a ps3 verzió között, vagyis az X-es verziónál ilyen nincs, sőt abszolút nem találkoztam töltőképernyővel a játék alatt, egyedül a chapterek között van kb 5 másodperc töltés!
"Örökké nem eshet"
232. KRRRX  PlayStation.Community tag
2010.01.16. 19:58:55
LV3
azért jó h vannak ilyen dark void ok h tudjuk értékelni a bayonettát, de szerintem is csak 9 pont
kRrRx
2010.01.16. 13:43:32
LV1
LOADING!!!???
230. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2010.01.15. 21:16:38
LV3
Komolyan irigylem azokat, akik szemet tudnak hunyni afelett, hogy, ha pont rosszkor nyomod meg a startot, előfordul, hogy fél percet tölti a pause menüt.
* F I G H T C L U B *
229. sting  PlayStation.Community tag
2010.01.15. 11:11:30
LV1
Válasz 228. AlcohollicA üzenetére:
Ettől függetlenül, vagy éppen ezért, komoly "társasági élet" indult be, általa....
2010.01.15. 10:26:23
LV1
A hozzászólás moderálva lett!
Nyugi!
227. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2010.01.14. 20:38:09
LV3
Válasz 226. Kirari üzenetére:
Egy bossnál meghalok, continue, tölt. Berak egy ajtó elé, kinyitom, tölt. Cutscene kezdődik, start gomb megnyom, tölt. Cutscene skip, tölt.
* F I G H T C L U B *
226. Kirari
2010.01.14. 16:04:28
LV1
Válasz 224. alucccard üzenetére:
Hát 10 pont kicsit TÚL sok!! Eleve a rengeteg töltés miatt lehúznám egy-két ponttal. Ennél vannak sokkal élvezetesebb játékok. Én is megvettem... de már bánom.
2010.01.14. 11:58:28
LV3
Csak hajtott a kíváncsiság,és tegnap megvettem a játékot!:)
Mit mondjak?Egyelőre tetszik!!Igen!Kifejezetten kellemeset csalódtam a harcban,a történetben,meg úgy az egész játékban.Érdeklődve várom,hogy mi fog kisülni a történetből!(V. fejezetnél tartok)
Ami nem pusztít el az erősebbé tesz!
224. alucccard  A retkes
2010.01.14. 11:57:27
LV22
10p O_o nem sok 1 kicsit ?
223. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2010.01.13. 23:06:03
LV15
Ha gyorsan le fel mozgatjátok a görgetőt akkor az értékelő 9-re vált. :D
222. martin  Főszerkesztő
2010.01.13. 16:09:19
LV27
Válasz 221. zaz üzenetére:
Kb. 1/3-a h&s, a többi más.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
221. zaz
2010.01.13. 13:06:00
LV3
Válasz 220. Reita üzenetére:
Ami sokkal több mint egy hack&slash.
220. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.13. 12:03:46
LV17
Válasz 216. Reita üzenetére:
Persze ha a könyv témája alapján nem izgat ( olyan lehet ), akkor meg nem foglalkozol vele és kész, nem mondvacsinált véleményt mondasz rá.

De ha a téma szerelmese vagy, akkor még mindig ott a remek Darksiders. :)
219. martin  Főszerkesztő
2010.01.13. 11:31:16
LV27
Válasz 215. fighter üzenetére:
Dehogynem, csak segíteni akartam a javaslattal, nehogy mellényúlj.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 6 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  4  5  6    ››
BAYONETTA
SEGA
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Csajok, fegyverek, meglepetések, klasszkius arcade elemek, mesés világ, brutális akció, SEGA
Negatívum
Apróbb programozástechnikai problémák itt-ott

MARTIN BELESZÓL
Igen különleges és egyedi játék, elképesztő stílusossággal. A tipikus oldschool japán iskola minden ismertetőjegyét magán viseli, ezért az átlagjátékosnak szerintem nehezen lesz emészthető a végletessége és szeszélyessége. Én egy kilencest dobnék rá: a 10-hez nekem egy fokkal kevésbé kaotikus harcrendszer kellett volna... mondjuk azt is aláírom, hogy ha csirkébb lenne a bunyó, már nem lenne annyira japán a cucc, szóval úgy jó ez, ahogy van.