PlayStation.Community

2010.01.03. 11:33 Játékteszt
157 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
És eljő az apokalipszis, a végítélet napja. Vörös ló vágtat végig az epeszín égen, Háborúval a nyergében.

Létezik egy orbitális közhely azzal kapcsolatban, miszerint a csendben érkező, spontán alakuló dolgok szólnak általában igazán nagyot, legyen szó házibuliról, hirtelen randevúról, vagy bármiféle előre meg nem tervezett történésről. Hiába közhely, most az én példám is bizonyítja, hogy van valami ebben a népi bölcsességben, még a videojátékok világában is…

Ha te, kedves olvasó, még nem hallottál korábban a THQ Darksiders című játékáról, megnyugtatlak: nem vagy egyedül. Ennél a programnál tulajdonképpen alig lehetett korábban bármiféle hírverésbe belefutni; még úgy is alig maradt meg a game a fejemben, hogy több hírt is kipakoltam róla ide a PSC-re. Egyszerűen nem láttam fantáziát egy újabb Devil May Cry klón hack’n slash anyagban, amit ráadásul valamiféle nyitott világos játékmenetbe akarnak beleerőltetni. Az ítélkezés lehetősége is kizárólag azért maradt csak rám, mert a tesztpéldány közvetlen karácsony előtt érkezett meg, én meg nem akartam még ezzel is terhelni valamelyik szerkesztőnket...
...és a spontán kipróbálásból persze egy olyan fantasztikus hangulatban tobzódó játékélmény kerekedett teljesen váratlanul, amihez egyrészről még hasonlóra sem emlékszem a közelmúltból, másrészről így utólag nagy veszteség lett volna ezt a stuffot másnak adni. Beleborzongok, ha visszagondolok, milyen bődületesen finomat játszottam a Darksiders-szel. Akarom a saját példányom belőle!A Darksiders története klasszikus témát ölel fel: a Jó és Rossz örök harcának „végső” állomását, a Menny, Pokol és az Emberek királysága történetétének kvázi fináléját – az apokalipszist –, és ami utána van. Mert hát… van élet utánunk, emberek után is.
E három világ egyensúlyát és biztonságát a Jelenések könyve – amely a Biblia egy része – szerint hét pecsét őrzi, melyeket, ha mind feltörnek, bekövetkezik a totális világvége.
A Jelenések könyve – bár a szöveget többen többféle módon is értelmezték az idők során – azt mondja: amikor az első pecsétet feltörik, megjelenik négy lovas, Isten küldöttei, akik ősibbek mindennél és mindenkinél, és szörnyű katasztrófákat szabadítanak a világra: ők Az Apokalipszis négy lovasa. (Az eredeti írásban ugyan Háború (War), Halál (Death), Hódítás (Conquest) és Éhínség (Famine) néven szerepelnek, de a THQ egy árnyalatnyit változtatott a felálláson: a játék sztorijában Háború és Halál mellett Düh (Fury) és Viszály (Strife) a másik két lovas.)

A Darksiders eseményeinek középpontjában csupán a négyes egy tagja áll: Háború. Ő az ősi jövendölések értelmében meg is érkezik a hívásra – valami titokzatos okból csak egyedül, testvérei nélkül – az emberek világába, egészen pontosan napjainkba, de amit itt a Földön talál, az nem egyezik meg azzal a képpel, ami a szent litániákban meg vagyon írva. Angyalok és ördögök vívnak ádáz csatát, az események hamar kontrollálhatatlanná válnak, aztán a kirobbant borzalmakért végül nem mást tesznek felelőssé, mint hősünket.
A három királyság sorsáért felelő ősi Tanács éktelen haragra gerjed a lovas állítólagos árulása hallatán és megfosztja Háborút minden természetfeletti erejétől. Háború azonban konokul tagadja, hogy bármi köze lenne az apokalipszishez és elégtételt követel. Így hát a Tanács ad neki egy utolsó lehetőséget, hogy száz év múlva visszatérjen világunkba, ahol a Menny csapdába esett seregei azóta is küzdenek a Pokol egyre inkább diadalmaskodó erőivel, kiknek vezetője a titokzatos Pusztító. Nagy utazásához kísérőt is kap, az Őrszemet (szinkronhangja Mark Hamill!), aki minden alkalmat megragad a hatalmától fosztott Háború megalázására...
A fenti történetet nem csak CG animáció formájában illusztrálja a játék: rövidesen megkaptam az irányítást is Háború felett. Egészen hamar, pontosan itt lepődtem meg először: a game, bár klasszikus kaszabolásnak tűnik, mégsem valamelyik nagy előd harcrendszerének direkt koppintását használja, hanem egy olyan szinten felhasználóbarát kezelési szisztémát, ami meglátásom szerint a hardcore playerektől kezdve a totális kezdőkig mindenkinek maximálisan kielégítő élményt ad majd.
A harchoz ugyanis mindössze egy gombot használsz (kis túlzással persze). A különböző kombók attól függően alakulnak, hányszor, vagy milyen ütemben nyomod meg ezt a gombot. A rendszer olyan finom módon van kitalálva és kalibrálva, hogy Háború automatikusan mindig a legközelebb álló ellenfélre mozdul rá – persze csak abban az esetben, ha nem használod az ellenség befogásának opcióját. Ez az egész szisztéma a szó szoros értelmében pofonegyszerű, de mégis nagyszerű változatosságot csempész a harcba: lehetőséged van ugyanis nagyobb csoportok vad, ugyanakkor kényelmes aprítására, ugyanakkor egy adott ellenségre fókuszálva, módszeresen válogatva is kioszthatod támadóidat – mondjuk olyan esetben, ha egy izmosabb dögöt akarsz elsőnek likvidálni egy galeriből. Minden kellően legyengített – ezt a program ikonnal jelzi – ellenfél a megfelelő pillanatban egy speciális mozgással kivégezhető (ehhez egy másik gombot használsz), vagy akár tovább is kaszabolható, és így küldhető vissza teremtőjéhez.
Hogy mindenki pontosan értse: amiről itt szó van, az egy olyan folyamatos, lendületes, könnyen menedzselhető, áttekinthető, és ami a legfontosabb, minden nyögvenyelős probléma nélkül kézben tartható harci rendszer, amitől a játékot az első pillanatban magáénak érzi a gémer. Megnyerő – ez a jó szó rá! Azt támadod, akit akarsz, olyan módon, ahogy éppen szeretnéd, mindezt anélkül, hogy órákat vagy napokat töltenél mindenféle agyonbonyolított és feleslegesen túlkomplikált, polipkezet vagy droid-reflexeket igénylő idióta kombók bemagolásával. Állnak körülötted öten: szétcsapsz köztük nagyhírtelen, aztán a legunszimpatikusabb dögöt befogva gyorsan legyengíted, majd egy gomb megnyomásával, egyik mozdulatot a másikba fűzve, kombókirály módjára kivégzed, aztán mint egy gyilkos pillangó, tovaröppensz következő áldozatodra. Úgy megy minden, mint a karikacsapás! Ami szintén érdekes: ha pl. befogással küzdesz valakivel, a program nagyon gáláns módon nem zúdítja a nyakadba a körülötted izomzó többi dögöt, így tényleg arra tudsz fókuszálni, akivel éppen vívsz. A sok játékosbarát húzás ellenére az sem elhanyagolható tény, hogy a game már normál fokozaton is kellő kihívást biztosít, mindig gondosan megtartva azt az egészséges határt, amikor még van kedved újra nekifutni egy-egy bunyónak (ha rám hallgatsz, csak normálon, vagy a nehezebb fokozaton állsz neki a stuffnak), és nem vágod a falhoz a kontrollert, a fejlesztő édesanyját átkozva.
Egyedül a védekezés az, ami némileg szokatlan: a hagyományos „ráfeszítek és kivédem” metódus nem igazán működik, hisz már a legkisebb ellenség is képes néha így vagy úgy átütni Háború fedezékét. Így aztán a legoptimálisabb megoldás az, ha az igen remekül működő „dash”, azaz félrecsúszás trükköt alkalmazod – persze a profik ráállhatnak az ellenség támadásainak megfelelő pillanatban való ügyes kivédésére is, amiből siker esetén Háború gyors ellencsapást kivitelez.
A valóban pazar harcrendszert – igény esetén, használatuk nem kötelező – tovább színesítik a megszerezhető másodlagos fegyverek. Háború remek kardja, a Káoszzabáló mellett testvére, Halál híres kaszája, az Arató is bevethető, valamint egy brutális erejű kesztyű, a Megrázó. A folyamatos harcok során Háború karaktere nem fejlődik, csak a fegyverek attól függően, mennyit használod őket. A magasabb szintek elérésével újabb és erősebb támadások vásárolhatók hozzájuk, melyek ugyanolyan egyszerű módon süthetők el, mint a normál kombók.
A másodlagos fegyverek mellett van pár fellelhető ősi eszköz is, melyeket Háború fegyverként is használhat, de ezek a tárgyak más kiemelten fontos szerepet is játszanak a történetben – leginkább a fejtörők megoldásában. Ilyen például a Könyörület nevű lőfegyver, egy eldobható keresztpenge, a titokzatos kürt, egy sötét maszk, egy földöntúli portálnyitó, valamint egy univerzális csáklya. Nagyon eldugott helyeken még pár fegyverekbe illeszthető tuning is fellelhető (pl. sebzésnövelő, tapasztalatnövelő), valamint léteznek olyan legendás csodatárgyak is a világvége káoszában, melyek Háború életét könnyítik meg (pl. egy olyan cucc, ami megmutatja minden eldugott kincsesláda helyét).
Talán nem lövök le nagy poént, ha a „fegyverek” között megemlítem Háború híres vörös lovát, hű társát, a lángoló patájú Romlást. Ő is fontos szerepet kap majd abban a kalandban, mely során Háború megpróbálja tisztára mosni hírnevét...

Háború útja során hamar belebotlik egy démonba, Vulgrimba, aki a boltos szerepét tölti be a történetben. Vulgrimnál az ellenfelekből kinyerhető (kék) lelkekért tudsz vásárolni (a sárga lelkek Háború dühét töltik fel, ami a speckó tulajdonságokhoz kell, a zöldek pedig életerejét növelik). A fegyverekhez tartozó kombótámadások mellett Vulgrim hasznos tárgyakat is árul, valamint egy pont után a bejárt pályák közötti gyors teleportálás opcióját is kínálja.
A Darksiders-ben több főgonosszal is meg kell küzdened, sőt, számos miniboss is az utadat állja majd. A bossharcok szinte mindegyikéről elmondható, hogy a „többet ésszel, mint erővel” elven abszolválhatók: annyira frankón ki van találva, hogy melyiket miként kell legyőzni, hogy magam is meglepődtem a bossharcok prezentálta ötletorgián. Egy esetben például több mint 24 órára sikerült elakadnom az egyik főgonosznál, melynek eredményeképpen egy átpróbálkozott, kilátástalan este után másnap tiszta fejjel a szó legszorosabb értelmében az ÖSSZES adódó lehetőséget módszeresen végigpróbálva jutottam el a megoldásig (javaslom, véletlenül se használj leírást vagy Youtube videót – amikor én toltam a cuccot, ezek hála Istennek még nem voltak). Ezután, a siker csodálatos ízét érezve olyan földöntúli örömöt és megelégedést éreztem, amivel tényleg kevés videojáték ajándékozza meg mostanság az embert. Nehéz volt, elsőre megfogott, de végül kiszívattam…
Bár a game nem igazán segít abban, hogy a kitűzött feladatokat – legyen az boss vagy logikai – miként kell megoldani (se help, se világító nyíl, se semmi – és ez a tuti!), az mindenképpen pozitív tény, hogy a főnökök esetében általában leginkább azt a különleges tárgyat kell bevetni, amit Háború az adott helyszínen kap meg. Így aztán megmarad a kiokoskodás, a „rájövés” élménye is, ugyanakkor az odavezető út, ha nem is sárga téglával, de jól járhatóan ki van kövezve…

Mint azt említettem, a harci rendszer megismerése csak az első pozitív meglepetésem volt a játékkal kapcsolatban; már az elején örültem, hogy milyen kellemes hack’n slash anyagot sikerült a THQ-nak összehoznia. Ami ezután várt, az azonban minden várakozásomat felülmúlta!
A Darksiders ugyanis félrevezetett – őkelme nem ám egy szimpla kaszabolós cucc, hanem egy combos kalandjáték, méghozzá a legjobb, a legritkább fajtából!
Képzeljetek el egy olyan nyitott világban játszódó címet – mondjuk az inFAMOUS-t –, amiből kivesznek minden mellékküldetést és (erőltetett) GTA-s elemet, és csak magát a világot, a pályákat hagyják meg. A feladat mindig adott, hogy hová kell következőleg eljutnod, de ha csak gyűjtögetni akarod a cuccokat, felfedezni a rejtett zugokat, vagy fejleszteni a fegyvereidet, akár ezt is szabadon megteheted. Az egyre többet felfedő térképen egyre több lehetőséged adódik a kalandozásra.
Méghozzá milyen kalandokra! Igen hamar világossá válik: a Darksiders csak egy kis szeletét adja maga a harc, ugyanis a játékban kiemelt szerepet kaptak a régi Tomb Raiderekből, vagy a korai Resident Evilekből ismert logikai fejtörők. Poéngyilkolás nélkül nehéz ezekről beszélni, de olyan hihetetlenül ötletes feladatokat képzeljetek el, melyek során pl. egy hatalmas katedrálisból lézernyalábokat kell A-ból B-be elvezetni egy furmányos tükörrendszerrel, vagy a továbbjutást gátló képződményeket kell eltüntetni bombák és fáklyák segítségével. Van itt minden, és mindenből a legjobb: ládatologatás, kulcskeresgélés, megnyitható portálokon való átjutás, függeszkedés, mászás és lavírozás – szinte felsorolhatatlan, mennyi agyas logikai kihívás elé állít a Darksiders!
Azok az eszközök, melyekről a fegyvereknél beszéltem, itt kapnak fontos szerepet. A játék fokozatosan adagolja a fejtörőket, mindig egy-egy frissen megszerzett tárgy használatára összpontosítva – mint a bossoknál is említettem. Ahogy haladsz előre, úgy kell majd egyre többször kombinálni a cuccokat, néha olyan furmányos megoldásokat produkálva, hogy magad is alig akarod majd elhinni: anyám, erre hogy jöttem rá?
Szinte hihetetlen, de 2010-ben lesz egy olyan játék, ami ha nem is oldschool térképrajzolásra, de jegyzetek készítésére ösztönöz majd! Mikor csináltál ilyet utoljára? Bejárod a helyszíneket, és egyre-másra futsz bele olyan helyzetekbe, amiket abban az állapotodban, az aktuális szerszámaiddal képtelen vagy megoldani. Mégis érzed: itt majd át lehet jutni valamiként, ezt szét lehet majd törni, ott valami világít a távolban, amott biztosan van valahol továbbvezető út. Amikor aztán megkapod az odavaló cuccot, rájössz: hohó, hát ez a motyó pont ide vagy oda kell! Előkapod hát az emlékeztetődet és boldogan rohansz vissza a kérdéses pontra, hogy immár kiokoskodd, miként juthatsz el például egy áhított ládáig…
A Darksiders grafikáját és látványvilágát tekintve kicsit hasonló tészta, mint pl. a Brütal Legend: a kitalált világ és a dizájn egyszerűen frenetikus, mindössze a megvalósítás technikai oldala nem egészen tökéletes; nem annyira átütő erejű, ezért nem érdemelte meg végül a kiemelkedőt. Már a prológusnál láttam: a THQ tervezői a Games Workshop által is futtatott Warhammer és Warhamer 40K univerzumokból táplálkoztak, ami a stílus ismerőit és rajongóit gyakran fogja nyálcsorgatós szájtátásra ösztönözni, a semleges szemlélő ellenben úgy érzi majd: minden a helyén van, minden nagyon szép, minden tetszik, csak az a bizonyos icipici extra hiányzott volna a vizuális orgazmushoz.
Ami a Darksiders látványvilágának legrácsodálkozósabb része, az a karakterekben keresendő. Állatprémes palástba bújt angyalok hatalmas, hófehér tollas szárnyakkal, színarany vértben. Háború már maga is egy igazi Warhammer Káoszbajnok! A Pokol harcosai a káoszistenek gyermekei: a vérgőzös Khrone brutális gyilkosai, a tisztátlan Nurgle gusztustalan szörnyei, a mutátor Tzeentch kicsavart lényei, vagy a perverz Slaanesh bizarr követői. Olyan kidolgozott figurákat tartalmaz a game, a főszereplőktől a legutolsó kicsi ellenfélig, ami mindenképpen elismerést érdemel.
A helyszíneket tekintve elmondható, hogy bár mindegyik híven tükrözi az apokalipszis után száz esztendővel fennálló csúf állapotokat, azért egy-két kimagasló kivételtől eltekintve – ezek főleg a fantasztikusan megalkotott belső terek, katedrálisok – elég homogén képet mutatnak. Az alap mindenhol egy lerombolt metropolisz, amit a pályák egyéni dizájnjához alakítottak. Zöld növényekkel tarkított apokalipszis, elsivatagosodott apokalipszis, belváros apokalipszis, bepókhálósodott apokalipszis – bár minden szépséges és stílusos, azért láttam már megrázóbbat is. Ha konkrétan be akarod határolni a látványt: a kellemes, de elég steril Ninja Gaiden Sigma 2-nél sokkal jobban fest a Darksiders világvégéje, ugyanakkor az inFAMOUS városának minőségét ellenben nem éri el. Ettől függetlenül egy szó sem érheti a látványtervezőket, nagyon komoly munkát végeztek!

A program szavatosságát és a hasonszőrű címeket tekintve abszolút világbajnok! Jómagam közepes fokozaton 28 órát tettem bele, mire legördült a vége főcím. Ebben volt két nagyon csúnya elakadás is, valamint egy jó adag gyűjtögetés, amiről ennél a játéknál elmondható, hogy egyáltalán nem izzadságszagú, hisz a trükkösen felcsíphető cuccok – nincs belőlük zavaróan sok – megszerzése nem droid-gründolás, hanem kihívásokkal teli feladatkezelés. (Megszereztem például Háború titkos, 10 darabból álló páncélját, ami nem volt gyerekjáték, néhány tárgyat azonban annak ellenére sem sikerült beújítanom, hogy pontosan tudtam – sőt láttam! –, hol lapulnak. Ahogy meglesz a saját példányom, 100% nekifutok ezeknek!)
A három kiemelkedő osztályzatot érdemlő összetevő – a játszhatóság, a szavatosság és a hangulat – mellett a zene/hang az, ahol viszont hiányoltam a katartikus atomrobbanást. A hangokkal az égvilágon semmi baj nincs – sőt, a szinkronhangok például egészen kiválóak, a zajokkal, zörejekkel, apokaliptikus aláfestésekkel együtt –, a zenei hangulatfokozást azonban igen sokszor feltűnően erőtlennek éreztem. Ami szól, az nagyon a helyén van, de néha egy-egy szituáció habkönnyűvé válik és nem kap elég drámai hatást azáltal, hogy nem szól alatta valami hangfalszaggató nagyzenekari műremek. Zeneileg a Darksiders elmarad mondjuk a God of War szériától, melynek harmadik epizódja pl. már a demo alapján kimagasló audio környezetet varázsol majd a szobába.

Ennyi kellemes és kimagasló tulajdonság felvázolása mellett azt hiszem – remélem – többé-kevésbé egyértelműen átjött mindenkinek, miért annyira kiváló a Darksiders hangulata. Egy felhasználóbarát, elejétől a végéig szünet nélkül szórakoztató, külső nézetes kalandjáték ez, szinte tökéletes harcrendszerrel, gazdagon variált, kifejezetten összetett logikai feladatokkal, hatalmas, felfedezésre váró világgal, érdekes történettel. Mindenből van benne egy adag, de mindenből csak annyi, amennyi még kellemes. Tényleg állati változatos és sokszínű játék ez. Sokszor, nagyon sokszor mondtam magamnak: tudom, hogy ezt honnan vették át, láttam már ilyet, de bakker, hát milyen jól megcsinálták már ezek itt a Darksiders-ben? Élveztem, sőt imádtam minden egyes percet, minden másodpercet, amit a stuff világában töltöttem. Gyakran estem egyik meglepetésből a másikba, soha nem unatkoztam, végig motivált voltam a megoldások keresésére, a továbbjutás meglelésére, vagy minden apró, rejtett részlet felfedezésére – szóval egyszerűen csak azt mondom, egy totálisan különleges játékélménnyel lettem gazdagabb, ami remélem, hogy hamarosan folytatódik…

..hiszen Az Apokalipszis lovasai négyen vannak!

(A játékot olvasónktól, Pityitől kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható január 5-től mindhárom szoftverdealerünknél.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
107. zoe01
2010.01.06. 12:03:18
LV1
Válasz 106. 1mzolee0 üzenetére:
Már mindenki játszik vele, csak én nem?

Hol vettétek ti, hogy ilyen gyorsan megérkezett nektek? :D

Oh well, már csak 1 nap...
You are hardcore by default.
2010.01.06. 10:14:49
LV3
tökéletes Zelda és Panzer Dragoon klón a javából, a karakterek maximálisan szimpatikusak, éppen most nyomom, haláli jó játék, ajánlani tudom csak fűnek-fának.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
105. Pityi  PlayStation.Community tag
2010.01.06. 09:13:58
LV14
Válasz 93. MRenton1985 üzenetére:
a 3* beverni vkinek az még Marios örökség : )
"nem olvasó vagy,hanem egy legalja troll" xD
104. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 21:18:48
LV4
Válasz 103. martin üzenetére:
potosan melyik világ, melyik teleporthoz közel? küld privátban,megnézem hátha...
103. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 21:14:45
LV27
Válasz 102. MRenton1985 üzenetére:
Nem látom.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
102. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 21:12:57
LV4
Válasz 101. martin üzenetére:
Passz, még a gyűjtögetésnél nem tartok:)...ha dark maskkal nézel körül akkor se jelenik meg a párja?
101. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 21:09:17
LV27
Válasz 99. MRenton1985 üzenetére:
Meg is bsztam a száját kétszer. Egyszer egy fa alatt, egyszer meg valami barlangban. :)



SPOLIER




De haver ott a nagy ventillátor előtti folyosón van egy járat. Felnézek, ott egy portál, de bakker SEHOL a közelben a párja. Oda hogy a francba menjek be, már csak az az egy légió hiányzik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
100. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 21:08:44
LV12
Most miért kell elmondani, hogy hol az a szikladarab és, hogy végén mit kell majd csinálni!? Meg sem jelent a játék, könyörgöm (itthon legalábbis hivatalosan nem).

Martin és MRenton, van még egy dobásotok. Megkérlek titeket, hogy ne itt cseteljetek. Utána 3-3 nap ban. Ha izmoztok utána, akkor megy az IP ban.

Én szóltam.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
99. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 21:06:00
LV4
A sétabotos, cilinderes zombival találkoztál?:D
98. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 21:01:21
LV4
Nagy szívfájdalmam, de kimaradt annó a shadowman (csak demot próbáltam), de ebben igazad van, tényleg hasonló volt a stílusa a világnak, már amennyi a képekből meg 576os írásokból átjöttek. Hangulatban nekem még a Soul Reaver is eszembe jutott, az is hasonló volt. Most vagyok a végjátéknál, ez is tiszta Zelda, hogy még utoljára be kell járni a világot, hogy összegyűjts a "triforce" darabokat:D Meg volt régen az Akuji the Heartless c. játék...az is hasonló volt. És pont ez a jó ebben a játékban, hogy marhajól megidézi a ps1-es hőskort a mászkálós kalandjátékaival.
97. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 20:39:49
LV27
Válasz 96. MRenton1985 üzenetére:
Szerintem azért hasonít nagyon a Shadowman-féle csodálatos játékélményre, mert itt megvan az open world, de ott és akkor is ki van dolgozva, ahol nem történik semmi. Ez ott volt a Shadowmanben is, amikor csak futottál egy folyosón, vagy ott abban gépesített izében, és attól folyt a nyálad, hogy csak a falakat nézted. Szal' engem arra emlékeztet, bár ennyi logikai tilitoli abban nem volt, csak tárgy- meg kulcskeresgetés. Lényeg a lényeg, krvajó a Darksiders.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
96. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 17:15:45
LV4
Válasz 95. martin üzenetére:
Nemtudom miért érzem azt, hogy csak rámhagytad:) Persze, sok játékban fellelhetőek az egyes elemek, de ezek eggyüttesen, majdnem ugyanilyen formában csak a Zeldában vannak jelen...a designt meg a sztorit leszámítva.
95. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 16:54:00
LV27
Válasz 93. MRenton1985 üzenetére:
Olyan 50 játékot lehetne mondani, amiből táplálkozik a Darksiders, de elfogadom, legyen ez egy Zelda klón! Deal.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
94. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 16:47:47
LV4
Válasz 92. martin üzenetére:
A te review-d volt az első, amit elolvastam, inkább játszottam vele, nem pedig olvasgattam róla. Ja meg ottvannak a bombák is:D
93. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 16:46:14
LV4
Válasz 91. martin üzenetére:
Nemtudom, nekem folyamatosan olyan érzésem van, mintha egy modern, darkosított zeldával játszanék. Még az ocarina is bennevan (earthcaller) :) Meg nézd meg a harcrendszert, az is a háromdés zeldákban van, hogy ha befogod az ellent, akkor összeszükül a kép és olyan nézetbe vált, hogy körbetudod mozogni az ellenfelet. meg a távoli ellenfelek felett megjelnik a nyilacska, akit már betudsz fogni...ez is így van a zeldában. a bossok legyőzési is tök hasonló módon megy, hogy kiismered a gyengepéontját és kb 3szor ugyanazzal a taktikával betámadni, hogy beadja a kulcsot. A végén kiveszed a szívét és eggyel nő az életerőd.
92. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 16:42:31
LV27
Válasz 89. zoe01 üzenetére:
Valszeg azért olvastad több helyen is, mert egyszer ezt valaki kitalálta, a sok netes copycat meg átvette. Volt már rá példa. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
91. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 16:33:16
LV27
Válasz 90. MRenton1985 üzenetére:
Ezt belemagyarázásnak érzem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
90. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 16:24:20
LV4
Válasz 88. martin üzenetére:
Akár a link to the pasthoz is:) vagy akármelyik 3d-s részhez. Ha megnézed a darksiders felépítését, akkor szerintem tök egyértelmű. vannak a dungeonok, azt összekötő szakaszok, amik között lovagolhatsz (Epona) vagy teleportálhatsz (furulyákkal lehetett pl), a dungeonokben ládákat nyitogatsz és harcolsz, a megszerzett cucokkal továbbjutsz a soron következő pályarészre. Gyűjtöd az életdarabokat (heart pieces), az adott dungeonban felszeded a térképet (térkép), majd a cuccot amivel látod, hogy vannak a ládák (iránytű), a pálya végén bossfight, amit az adott dungeonban megszerzett képeséggel győzöd le. Ja és a boss a térképen szintén halálfejjel van jelölve. A cuccok között szerepel a 4ágú penge (bumeráng), pisztoly (íj), csáklya (csáklya).
89. zoe01
2010.01.05. 15:54:51
LV1
Válasz 88. martin üzenetére:
Nem mond hülyeséget, ezt már több külföldi review-ban olvastam, hogy a Zelda játékokhoz hasonlítják (na meg a GOW-okhoz).

Amúgy nagyon várom már a játékot, elvileg csütörtökön megérkezik. Alig bírom kivárni. :)
You are hardcore by default.
88. martin  Főszerkesztő
2010.01.05. 15:36:31
LV27
Válasz 85. MRenton1985 üzenetére:
Pontosan melyik Zelda játéknak a klónja ez?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
87. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 15:36:01
LV5
Válasz 81. martin üzenetére:
ÁÁÁ szíven szúrtál :)
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
86. cilo9
2010.01.05. 15:22:58
LV1
Kedvet kaptam hozzá a teszt elolvasása után. Nagyon jónak tűnik, asszem a Gow collection kijátszása után benevezek rá.
Jó teszt lett!
Cilo
85. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 14:52:17
LV4
Az utóbbi idők legjobb "Zelda-klónja", élvezet minden perce, tényleg nagy meglepetés annak ellenére, hogy már régóta vártam mi fog kisülni belőle. A teszt is korrekt, öröm volt olvasni.
84. Roxas
2010.01.05. 03:03:06
LV3
Talán jobban vártam, mint a Bahonettát. Megérte:)
2010.01.05. 01:52:29
LV1
ez tényleg nagyot durrant!
először azt hittem,hogy a hüvelyk matyi az...
2010.01.04. 22:38:54
LV5
Válasz 81. martin üzenetére:
Akkor már 120% ,hogy megveszem.
Csúnyán törik !!!4!
81. martin  Főszerkesztő
2010.01.04. 22:30:13
LV27
Válasz 80. wooltur üzenetére:
Kb. mint egy Shadowman.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
80. wooltur  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 21:53:37
LV16
A bejárható terület, teljes szabadságot ad mint pl. a GTA, v lineáris mint pl. a JAK 2 volt? Esetleg a kettö között vhol helyezkedik el?
R.I.P. Brúnó :-(
79. Reita  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 17:42:27
LV17
Válasz 62. Old_Raiden üzenetére:
Valahogy így. Egyetértek. Nem szeretem ha egy játékot direktbe ennyire nyitva hagynak, a brutalitást feljebb vették, öncélúvá vált, és ezért valahogy a varázs is kiszállt nekem.

És ahogy mondod Kratos se volt már olyan mint az egyben. Nem egy megtört, elkeseredett harcos volt már ( mint az elsőben ), hanem egy idegbeteg állat lett belőle.
78. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 17:36:35
LV12
Válasz 73. martin üzenetére:
De hát nekem sem parancsol se Menny, se Pokol és mégsem vagyok egy debella állat. Most, hogy van ez?
nagy volt a pofam, elnezest kerek
77. vikusz
2010.01.04. 16:33:06
LV1
nagyon jó lett a teszt is, a képek is nagyon jók, érdemes megvenni
2010.01.04. 16:25:57
LV1
Szép munka.
75. Johnny  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 12:32:03
LV5
A teszt és a képek alapján ennek a játéknak valami eszméletlen nagy feelingje lehet!
Hömpörö apor ündürüxi!
74. G-men  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 12:30:13
LV11
Nekem bejön:)
SicKLy SaVaGe
73. martin  Főszerkesztő
2010.01.04. 12:02:54
LV27
Válasz 70. tiNk üzenetére:
Debella, de hát ő ugye a mindenek felett álló lovas, akinek sem Pokol sem Menny nem parancsol.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
72. zaz
2010.01.04. 10:22:11
LV3
Számomra az egyik legjobban várt játék!
Alig várom ,hogy a kezeim között tudhassam! (vagyis inkább a gépemben;) )
71. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 10:08:09
LV5
Ezt nagyon megveszem XD
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
70. tiNk  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 09:45:41
LV18
Köszönöm a tesztet.
Egy dolog nem tetszik ebben a játékban a képek alapján: a főhős egy nagy, debella állat. Tudom, ez az én bajom, bár biztosan meg tudnám szokni.
Ezek után én már csak egy Bayonetta cikkre vagyok kíváncsi.
"We don't have to do this. You know that, right?"
69. wallace  Dark Passenger
2010.01.04. 08:25:59
LV18
Marha jo teszt lett, durva nagy hangulatot csinalt a jatekhoz, tuti beszerzem.
68. vintezis  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 08:06:08
LV3
Nagyon nem jön be a Warcraft/Warhammer stílus, de ezt a gammát mindenképp beszerzem! Ezzel és a Bayonettával már ki lehet húzni a januárt-februárt a Heavy Rain-ig. (Meg persze a RE:Darkside Chronicles-szel Wii-n...)
Asszem az AC2-t fogom becserélni erre a játékra. Kösz a tesztet Martin, megerősítetted az eddigi elképzeléseimet.
PSN ID: vintezis-hun
67. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 05:04:31
LV12
Nem tudok betelni a fönti képpel, amit a menübe raktatok. Nagyon király, eddig a legjobb. Ezek a sárga árnyalatok a fekete arttal, ami rajta van. Gyönyörű.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
66. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2010.01.04. 02:39:24
LV4
Válasz 55. csepi81 üzenetére:
Előtte meg Undying :)
Gőg és Magőg fia vagyok én!
65. Foxhound  Szerkesztő
2010.01.04. 01:15:41
LV14
9 pont?? az szép. na, ha magamnál leszek, elolvasom.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
2010.01.03. 23:29:58
LV6
Kibb..ott sirály.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
63. Duke  Szerkesztő
2010.01.03. 22:22:48
LV10
Pont egy ilyen tartalmas játékra van most szükségem. Eredetileg a GoW Collectiont akartam megrendelni, de már szinte biztos, hogy ez lesz helyette.
62. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2010.01.03. 22:16:51
LV21
Válasz 28. Reita üzenetére:
A Kratos 2 nekem sem volt jobb az első résznél.
Nagy elszaladt a ló a készítőkkel a folytatásnál bele tettek mindent csakhogy tartalmasabb legyen.
Mini bossok fölöslegesek benne szerintem és Kratos is ellenszenves lett számomra.
A vége meg egy nagy átbaxás, hogy vegyél miatta PS3-at...
2010.01.03. 22:06:54
LV1
Válasz 55. csepi81 üzenetére:
Pont erre gondoltam én is a teszt olvasása közben, hát igen kellett egy kis idő mire a boss-ok legyőzésére rájött az ember.
Na meg a dimenzióváltogatás is okozott némi fejtörést. :)
2010.01.03. 21:54:52
LV5
Válasz 59. csepi81 üzenetére:
Imádtam azzal játszani.
Sex - Game - Rock'n'Roll!
2010.01.03. 21:53:37
LV5
Válasz 58. Ponty_88 üzenetére:
Lehet azt nem ismerni???A "nimm das" támadás legendás :D Igen sajnos komplett in deutsch verza volt :(
Csúnyán törik !!!4!
2010.01.03. 21:50:07
LV5
Válasz 56. csepi81 üzenetére:
oh egy kis off:

eszembe juttattad a ps1-re készült Apocalypse c. játékot, aminek a főszereplőjét Bruce Iggenagy Willis-ről mintázták.

Ismerte-ismeri valaki?

On: igen igen, jó játék lehet..
Sex - Game - Rock'n'Roll!
2 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
DARKSIDERS
THQ
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Gyönyörűen megalkotott karakterek, maximálisan baráti kezelhetőség, agyas logikai feladatok, párját ritkító szavatosság
Negatívum
Bár sokszor leszel a közvetlen közelében, a non plus ultra katartikus "besza-behu" élmény valamiért többször elmarad