PlayStation.Community

2009.12.20. 17:20 Játékteszt
34 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
Altair almái.

Az Assassin’s Creed: Bloodlines-szal kapcsolatban már az első képek megtekintése után lehettet érezni egy egészen különleges kisugárzást, amit eddigi megfigyeléseim alapján kizárólag a legelitebb PSP címek szoktak kiadni magukból. Ha ezt összeadjuk a játékról ékező bíztató hírek, illetve a már első ránézésre is kiemelkedőnek ígérkező vizualitás kettősével, a programmal szembeni magasra szaladt elvárások tökéletesen érthetőek.
Ehhez képest az új játék indítása rögtön egy nagyobbfajta átvitt értelmű makarenkóit helyezett el a képes felemre, amikor egy rövidke bejátszást követően kénytelen voltam rádöbbenni, hogy a kedves programozók alapnak vették, hogy földünk összes PSP tulajdonosa legalább háromszor kimaxolta (fejen állva!) az első részt, ezért nem is bajlódtak azzal, hogy legalább pár másodpercben összefoglalják az előzményeket, hiszen az úgyis csak felesleges időhúzás. Így kizárásos alapon a hülye csak én lehetek, amiért nem értem, hogy a főszereplő miért kavar egyik pillanatban DNS spirálokkal kidekorált cybertérben, hogy aztán egy tutoriallal odébb már a középkori utcákat rója fehér lepelbe bugyolálva. Persze a velem született konokságom megakadályozott abban, hogy keressek egy „az előző rész tartalmából” felzárkóztatót, így inkább permanensen buta bambulással nyugtáztam Altair összes párbeszédét és cselekedetét.A Bloodlines sztorivonala egyébként állítólag a két nagygépes epizód közötti történéseket köti össze és az is egészen biztos, hogy valami alma után megy a harc – ami ugyan valóban elsőrangú vitaminforrás, ám én személy szerint nem húznék több kilométer hosszú vérpatakokat az egészséges étrend érdekében. Ama gyümölcs után tartó hajsza bevezető állomásaként a Prince of Persia trilógia első epizódjaira kísértetiesen emlékeztető kezdőhelyszínen rögtön meg is barátkozhatunk az irányítással, ami már csak azért sem lesz túlságosan bonyolult, mivel a képernyő jobb felső sarkában a program végig kijelzi, hogy éppen milyen lehetőségeink vannak. Az alapnak tekinthető támadás / ellenfél bemérés / sprintelés / kamerabaszkurálás mellett új ízt hoz az X-re pakolt „Blend” alkalmazása, amivel a háttérbe olvadhatunk bele, ezzel kerülve el a húzósabb szituációkat. Ugyanezzel a gombbal lehet ugrani is, de csak akkor, ha a környezetünk erre lehetőséget ad, valamint a magasabb akadályokon / házfalakon is heves ikszeléssel lehet feljutni. Ám itt már sajnos erősen kilóg a „kontextus szenzitív” irányítás otromba lólába, mivel véleményem szerint semmiképpen sem tartozik a 2009-es akciójátékok vonzó tulajdonságai közé, ha a gravitációnak fittyet hányó, falon való vertikális irányú közlekedés helyett a főhős minden második próbálkozása egy kevésbé elegáns falról való visszapattanásban ér véget. Különösen irritáló a fent leírt szituáció, ha a felhasználó éppen túlerőben lévő ellenfelek elől kívánta volna igénybe venni a tető menedékét. Ez úgy kapásból (kedvtől és habitustól függően) 1-2 pont mínusz a végelszámolás tekintve, ami azért sem túl bíztató, mivel az anyag lelkeként funkcionáló harcrendszer is erős nehézségekkel küszködik.

Az addig okés hogy ha nem borjúként törünk rá az újellenfélre, akkor lehetőségünk nyílik sunyiban leölni opponenseinket, de amint nyílt konfrontációra kerül a sor, villámgyorsan frusztrációba csap át az addig könnyed ugrabugra, mivel a taktikázási lehetőséget teljes mértékben nélkülöző csaták kimerülnek a támadás és a kitérés gomb felváltva történő masszírozásában. Sajnos emiatt a Vérvonalak első 10 perce után a harcra már csak, mint kötelező rosszra fogunk gondolni és akkor még nem is kóstoltunk bele a több ellenféllel zajló kihívások „mámorába”. Az egészben az a legszomorúbb, hogy az átlag óránként bedobált bossok is simán legyőzhetőek a fent taglalt taktikával, csupán némileg több kitartás kell leküzdésükhöz.
Értem én, hogy komoly változtatásokra volt szükség az eredeti játékdizájban ahhoz, hogy hordozható konzolon is életre kelhessen Altair világa, de érdekes módon a Rockstar parádésan meg tudta oldani, hogy a PSP-re hegesztet Grand Theft Auto epizódokban megmaradjon a sorozatra jellemző stílus és belső tartalom. A GTA-val való példálózás most kétszeresen is kapóra jön, hiszen míg a Vice City Stories-ban vígan lehettet összevissza autózni, miközben a rádióból Pat Benatar „Love Is a Battlefield” című dala ordított, itt a helyszínek apróbb darabkákra vannak bontva, melyek ráadásul látványosan nélkülözik a változatosságot (magyarul minden városrész tökugyanolyan). És Pat Benatar se szerepel a soundtracken... Ezen felül az utcákon nagyon minimális az élet, általában egy maximum két lakos ténfereg fel-alá, na meg persze szerény személyünk után kutató őrök, akikből hiába vágunk le több tucatnyit, pár perc múlva a semmiből újratermelődnek, mely fogást Ubiék minden bizonnyal azért applikálták be a készülő műbe, mert a játékosok egyszerűen megőrülnek azért, ha ugyanazokat a klónozott barmokat huszonötödször is leverhetik egyhuzamban.
A sztorit előre gördítő feladatokkal általában a főhadiszálláson látják el bérgyilkosunkat, melyek a meghatározott célszemélyek likvidálásán kívül mindenféle változatos lótifutiskodásban merülnek ki. Ezt a monotonitást hivatott megtörni az opcionálisan vállalható mellékküldetések elvégzésének lehetősége, amiket a külön jelölt NPC-ktől lehet felvenni. Nagy kár hogy ezek a feladatok pontosan olyan unalmasak és sablonosak, mint a fő történeti szál, csak itt dölyfös méltóságok helyett seggfej férjeket lehet szűkös eszköztárunkkal jobb belátásra bírni. Nem segít életre lobbantani az elénk tárt egzotikus világot a szerény mesterséges intelligencia sem, opponenseink általában rá se bagóznak közvetlen közelükben elhullott társuk haláltusájára, de a legmókásabb jelenet mégis az volt, amikor a város egyik durván őrzött helyére kellett észrevétlenül beosonnom. A célként meghatározott lokáció csak úgy nyüzsgött a talpig felfegyverzett ellentől, egy gyanúsabb mozdulatra pár pillanat alatt darabokra szedtek a lelkes középkori polgárőrök, ám amikor sikerrel vettem az akadályt és elindultam visszafelé, huss, mintha csak a szél fújta volna el a sok marcona strázsát. Nyilván egyszerre unták meg a hosszú várakozást és mentek kávészünetre vagy mennyei sugallat hatására tömörültek ugyanarra a helyre esetleg előre megkapták a forgatókönyvet...
A sok negatívum mellett kötelességemnek érzem megemlíteni, hogy a magaslatra kapaszkodós részek egészen hangulatosra sikeredtek és a grafika is pofás, sőt helyenként kifejezetten látványos megoldásoknak is szemtanúi lehetnek a kitartóbbak. Szintén a jobb húzások közé tartozik, hogy a konstans hentelés mellett lehet gyűjtögetni a levegőben lebegő érméket, melyekért hátba veregetés helyett kőkemény bónuszok járnak a címképernyő idevonatkozó menüjében. Az összespórolt pénzmagot alaptulajdonságaink fejlesztése mellett új fegyverekre és azok tárolókapacitásának növelésére is elkölthetjük, ami ad egy plusz inspirációs löketet az amúgy dögunalmas helyszínek minél tüzetesebb felfedezésére.
Ennek ellenére a széria elvakult rajongóin illetve az akciójátékokat reggeliző keveseken kívül a Bloodlines nem lesz tuti vétel senki számára. Azért ha budget kategóriásan látjátok valahol, tehettek vele egy próbát, mert kis adagokban kajálva akár még szórakoztatónak is hathat az almavadászat, főleg ha nem vársz tőle semmit, vagy soha az életben nem játszottál még videojátékkal...

(A játék - sok más új PSP címmel együtt - megvásárolható mindhárom szoftverdealerünknél. Boltjaik hirdetéseit a lap tetjén találod, vadul klikkelgess rájuk!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.04.30. 11:27:35
LV1
grafika az tényleg jó, az utcák tényleg üresek, a robot mozgású kotlóstyúkért meg ejnye-bejnye :-)
2011.04.17. 13:58:49
LV1
Szerintem azért 5-nél többet érdemelt volna.
2010.02.06. 09:36:58
LV1
Nekem nagyon tetszka játék jó grafikával jó kis kalandjelenetekkel
nem tudom hogy ki a gyártoja de nagyon jól megcsinálták!
Áhh b is kéne szerezzem!
31. Zdex  PlayStation.Community tag
2010.01.11. 22:25:51
LV3
Azt utálom a legjobban, mikor ugyanazok a karakterek állandóan újratermelődnek, hiába nyírom ki őket :-((
Csak sört iszok, mer' vezetek.
2010.01.07. 23:07:32
LV1
Pedig a grafika sztem jól néz ki. Igaz az kevés.
29. Onimushaman  Szerkesztő
2009.12.27. 17:06:06
LV24
Engem az érdekelne, hogy mi nyílik meg ha össze linkeli az ember a nagy gépes változattal.
señor
28. antaru  PlayStation.Community tag
2009.12.26. 12:08:17
LV4
A két nagygépes rész kiemelkedő pontja pont a történet, még a magasztalt második rész is rém unalmas lett volna, ha a templomos/assassin részt kivesszük belőle. A sok harc meg mászás inkább csak elviselhető munka volt, amiért a remekül megírt történet a jutalom.
Ezért leginkább arra lettem volna kíváncsi, hogy mennyire izgalmas a sztori a psp-s játékban. Kiderül-e annyi plusz titok, ami miatt érdemes szenvedni ezzel is.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
27. ShaDey
2009.12.25. 12:38:04
LV1
Hát én azt hittem, hogy ebből azért többet ki tudnak hozni. Látszik ez az Assassin's Creed tényleg csak nagygépeken tudja megmutatni pozitív oldalát.
26. Feles  Feles
2009.12.22. 17:48:55
LV14
Akkor már jöhetne PS2-re is. Még az a verzió is szebb lenne ennél.
Feles
2009.12.22. 05:55:15
LV1
Engem a Gun psp-s verziójára emlékeztet.Az volt ilyen kihalt.
24. Sakamoto_14  A bölcs
2009.12.21. 15:17:11
LV20
Engem a kihalt városok döbbentettek le leginkább videókon. Pedig jó játéknak indult.
23. Lara  beauty junkie
2009.12.21. 14:09:25
LV26
Válasz 20. ticsi üzenetére:
vagy még az se. :D
22. Zandrs
2009.12.21. 12:53:35
LV8
kevés az 5 pont... a ps3-as 2. rész majdnem 10-eséhez mindenképp...
21. Slade  PlayStation.Community tag
2009.12.21. 12:19:15
LV6
5 pont???
többet vártam :S
20. ticsi
2009.12.21. 11:03:03
LV2
Assassins Creedben egyedül a grafika volt értékelhető a nagygépes verzsönökben.
A psp-s verzától sztem hererákot kapnék.
19. Johnny  PlayStation.Community tag
2009.12.21. 07:51:38
LV5
Pedig bíztam benne, hogy egy faja kis game lesz.
Hömpörö apor ündürüxi!
18. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2009.12.21. 00:20:52
LV13
Nagy kár érte... :S
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
17. GTfan
2009.12.20. 23:39:36
LV12
Ahogy olvasom sokaknak nagy csalódás lett ez
16. Lara  beauty junkie
2009.12.20. 22:12:05
LV26
Válasz 15. GAR üzenetére:
:D
pedig sajna tényleg nem jó. :D
én is bedőltem neki.
csak egy nagy fehér kéz van, amire ha kattintasz, akkor simogatja a kisállatot.
jobban szeretek mászkálni, meg gyönyörködni a kisállatban. meg röfögtetni. :)
ez így mérhetetlenül virtuális feelingű.

viszont ds-en lehet jó az ilyen. mert ott van érintőképernyő.
nekem legalábbis ezzel magyarázták a dolgot. :D

de kijött belőle a tengerimalacka verzió is. lehet annak is bedőlök és kipróbálom. :D
15. GAR
2009.12.20. 21:40:36
LV6
Válasz 11. Lara üzenetére:
Ez mászt hev címnek hangzik így elsőre. :)
14. eszg_  Szerkesztő
2009.12.20. 21:16:15
LV13
Válasz 13. Noname21 üzenetére:
Én is... :)
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
13. Noname21  PlayStation.Community tag
2009.12.20. 20:17:55
LV13
Pedig azt hittem hogy valami 9 10pontos cucc lesz,de gondolom nem csak én.
12. Dh1
2009.12.20. 20:17:22
LV1
Az elejen nagyon netszett, de fel ora utan dogunalom lett ...
11. Lara  beauty junkie
2009.12.20. 20:07:28
LV26
Válasz 9. GAR üzenetére:
az a family-s. :)
puppy family a neve ha jól tudom.
kipróbáltam, mert hogy édes kiskutyákat lehet benne simogatni.
de rájöttem, hogy inkább az a jó mikor aranyos kiskutyákat meg cicákat lehet irányítani. mint a mini ninjas-ban.

ez így nagyon gyenge volt, hogy virtuálisan simogatja az ember az állatot + eldobja a labdát. kiábrándító.
nah szóval annál gyengébb játékot egyelőre még nem nyomattam psp-n. :)

/ + 5-6 pontosakat is nagyon élvezem a kisgépen. :) /
10. martinigy  PlayStation.Community tag
2009.12.20. 19:57:08
LV2
engem marhára nem hatott meg a game....
Nothing is true, everything is permitted.
9. GAR
2009.12.20. 19:31:32
LV6
Válasz 7. Lara üzenetére:
Állatsimogatós ? :)
2009.12.20. 19:26:45
LV2
Az alapkoncepció nem lett volna rossz, de végeredmény nem váltotta be az elvárásokat... kár érte...
Attól, h senki sem ért meg, még nem leszel művész.
7. Lara  beauty junkie
2009.12.20. 19:07:46
LV26
úgy vagyok vele, hogy az állatsimogatós játéknál gyengébbet nem tudnak a világon összehozni psp-re.
szóval én ezzel is el tudok majd majd egyszer mókázni.
6. karfiol  PlayStation.Community tag
2009.12.20. 18:53:08
LV19
A Vérvonalak vonalakban elvérzik a gyatra irányítás és kamerakezelés miatt.
5. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.12.20. 18:45:31
LV16
6 pontot saccoltam neki, de túlértékeltem. :D
2009.12.20. 18:43:32
LV6
szegényke fos lett.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
2009.12.20. 18:31:55
LV5
Mindenhol lehúzzák a játékot. Attól még érdekel, csak mondjuk nagyon idegesítő, hogy Altair szinkronja nem tér vissza. Meg úgy maga a szinkron nagyon gyengének tűnt. A nagy konzolos változatok után az üres utcák szintén zavaróak.
2. kovati  PlayStation.Community tag
2009.12.20. 18:26:53
LV18
kicsit le lett pontozva...nem is gondoltam volna
1. tagor  PlayStation.Community tag
2009.12.20. 18:15:26
LV3
Ha a nagytestvért már 9 ropiért megkapod, akkor ez mennyit érhet, kábé egy ezrest.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
ASSASSIN'S CREED: BLOODLINES
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Látványos grafika, eltalált fejlődési rendszer
Negatívum
Kihalt helyszínek, repetitív játékmenet és harcrendszer, rövid

MARTIN BELESZÓL
A játékot nem volt alkalmam kipróbálni, így csak a világsajtó véléményéből tudok kiindulni. Mindenhol megemlítik a pofás látványt, ellenben panaszkodnak a buta mesterséges intelligenciára, a hamar ismétlődő küldetésekre és a nehézkes kamerakezelésre. Hat órás játékidőről beszélnek, valamint arról, hogy a game túl könnyű. A zenéi állítólag rendben vannak.