PlayStation.Community

2009.12.10. 18:43 Játékteszt
49 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Nagy zűr Kis-Kínában.

Az eltelt egy hétben újfent sikerrel váltottam valóra egyik régi álmomat, melyre már körülbelül négy éve vágyakozom epedve: boldog tulajdonosa lettem egy vadiúj, szexi vörös színű, 3003-as szériaszámú, azaz könnyű, vékony és kecses PSP-nek, mellyel végre betöltetett a hiányzó láncszem a PS3-PS2-PSP szentháromságra épülő, most már tiszteletet parancsoló Sony konzolparkomban. A gép részemre való megszerzéséért itt is köszönetet szeretnék mondani elsősorban Martinnak, másodsorban a PSC partner konzolüzleteinek, ti vagytok a legjobbak! :)

Az eme nagy tudású és becses handheldre érkező anyagok tesztelése esetemben nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen korábbi könyörgéseimnek eleget téve enyém lett a Grand Theft Auto: Chinatown Wars felülvizsgálatának joga, ami kiváló döntés is volt, tekintve a széria iránti régi keletű, már-már mániákus vonzódásomat. Igaz, az első három rész kimaradt az életemből (bár a GTA1 megvan PS1-re), de a Vice City-től kezdve addikt hívője vagyok ennek a minden ízében a lehető legnagyobb, vegytiszta profizmussal összerakott, és hát a legkevésbé sem a női játékosokat célzó sorozatnak! Nemrég pedig arról is meggyőződhettem, hogy a patina az évek múltán sem kopott meg, épp ellenkezőleg: a GTAIV meglátásom szerint zsenialitásban felülmúlja az összes 10 pontos játékot, amikhez eddigi pályafutásom során közöm volt. Vagyis a Rockstar a bevált, általa megálmodott recept alapján, számos új, apró és kitűnő ízesítő hozzáadásával továbbra is képes valódi ínyencségeket alkotni. Nincs ez másképp a legújabb, alapvetően Nintendo DS-re készült, később Sony PSP-re átportolt eljövetel, a Chinatown Wars esetében sem. Az előzetes trailerek alapján én ugyan hangyányit kételkedtem abban, hogy ez is olyan briliáns epizód lesz, mint a többi, de így több napnyi játék után, mintegy a teszt megelőlegezéseként elmondhatom: a sorozat rajongóinak ez az epizód is kihagyhatatlan, mert önmagában egyedülálló, és szinte minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amik miatt a „nagyokat” szeretjük!Üdvözöllek Amerikában!

Érdekes lett volna megnézni, miként és hogyan funkcionál a Chinatown Wars DS-en, amely verzió különben igen nagy sikereket aratott; ezen lehetőség hiányában csak a netről olvasottak alapján fogom vázolni nektek a PSP-s változatban életbe lépett módosulásokat, a néhány exkluzív küldetésen és rádióadón felül. A játék alapvetően DS-re készült volta különben a sorozatnak a Nintendo handheldjén való meghonosítását hivatott szolgálni, ami érhető is, hiszen PSP-re korábban már két, önálló rész is megjelent. A Vice City Stories és a Liberty City Stories című epizódokat én ugyan PS2-n pörgettem ki, ám nem volt nehéz elképzelni, hogy PSP-n az egész ugyanígy, vagy még jobban néz ki. Ezek függvényében először kissé szokatlan lehet a veteránok számára a Chinatown Wars grafikai megvalósítása, de biztosíthatok mindenkit, meg lehet szokni, a lényeg pedig változatlan.

Mint a játék címe is utal rá, ezúttal a Távol-Kelet Amerikába emigrált, nagyreményű és nem túl tisztességes szándékú fiaival-lányaival lesz dolgunk a nagybetűs Szabadság most már sokadjára színpadra szólított, korrupt maffiacsaládok által irányított városában. Nem kis dolog, hogy ismét a GTAIV-ben megismert, brutális kiterjedésű és hihetetlen részletességgel kidolgozott Liberty City-vel van dolgunk, annyi könnyítéssel, hogy hiányzik a bal szélső sziget, Alderney. Viszont még így is fantasztikusan nagy a város, elég vetnem egy pillantást az asztalom felett díszelgő Vice City térképre, amely emblematikus lokáció az újabb GTA-k térképének körülbelül egyötödét fedné le… Hogy szavamat ne felejtsem, a szabadság földjén ezúttal egy új, eleddig sehol nem szerepelt „főhőst”, név szerint Huang Lee-t köszönthetjük, aki egyesen Hongkongból repült Liberty City-be, miután apját, egy maffiacsalád főnökét orvul meggyilkolták, ő pedig meg akarja bosszulni ezt az amúgy bizonyára abszolút jogtalan és minden nyomós okot nélkülöző tettet. Mivel az öreg halála hatalmi harcokat robbantott ki a kínai maffiacsaládok között, Huang magával hoz egy Yu Jian nevezetű szent kardot, a nézeteltérések elsimításához és az egyensúly helyreállításához. Viszont rögtön azután, hogy a gépe leszáll és hősünk elindul a repülőtér kijárata felé, rossz arcú figurák ütnek rajta (hol is láttunk hasonlót?), ellopják tőle a kardot és súlyosan megsebesítve sorsára hagyják. Bús hírónk első útja nagybátyjához, Kenny-hez vezet, aki sikeresen bele is viszi őt a kínai maffiacsaládok egymás közti rivalizálásának sűrűjébe, melynek során ömlik a vér, fejek hullnak porba, virágzik a drogkereskedelem, sötét módszerekkel szerzett vagyonok gyarapodnak, és mindezeket szemlélve mi, játékosok pedig kiválóan szórakozunk! A sztori elmesélése ezúttal cel-shaded technikával és a szokásos magas színvonalon megrajzolt állóképek segítségével történik, a dialógusok pedig egyszerű feliratok formájában kerülnek tálalásra. Vagyis ezúttal nélkülöznünk kell a mesteri szinkront, de annak hiányában is jókat lehet nevetni az elhangzó baromságokon.
A lehetőségek földjén

Mint korábban említettem, a lényeget tekintve minden változatlan, egy dolgot, méghozzá a nézőpontot leszámítva. A látványvilág ugyan 3D-ben van megkreálva, a kamera viszont nem a karakter háta mögül, harmadik személyű perspektívában mutatja a dolgokat, hanem felülről – azaz pontosan úgy, mint az első részben. Bevallom, nekem ez eleinte igen zavaró volt, főleg, ha azt tekintjük, hogy három hónapos kínzása után csak nemrég kászálódtam ki a csúcs grafikájú GTAIV-ből. Ebből a madártávlat-szerű nézetből pedig nem olyan egyszerű irányítani a kocsikat, mint a megszokott harmadik személyűben, ami kényelmetlenséget fokoz is az analóg sticknek a kontroller bal analóg karjához képest nehézkesebb mozgatása. Így hát szokásom ellenére a Chinatown Wars-ban általában minden második kocsinak nekimegyek, minden második gyalogost elgázolok, azon lamentálva, hogy mennyire könnyebb lenne ez az egész a szokott módon, ami ugye kiválóan működött a VCS és az LCS esetében. A helyzetet némiképpen könnyíti a kormányzást segítő (Steering Assist) opció, mely egyenesben tartja a járgányt kanyarodás után, csökkentve a kacsázás veszélyét – én egyébként még a Vice City-vel való első találkozásom során lettem kiokítva hozzáértő személyek által, hogy mindig maradjak a felezősávon, akkor soha nem megyek neki senkinek. Nos, erre a tanácsra az előző részeknél csupán az akciódús üldözések, menekülések során volt szükség, itt viszont mindig, mert csak ezzel lehet viszonylag tempósan előrehaladni. Egyébként tényleg nincs gond a nézettel – ami a jobb D-paddal még némiképpen variálható is –, meg lehet szokni az irányítást. Az épületek igen hasonlítanak a GTAIV-ben látottakhoz, pld. a Star Junction, a Castle Gardens, a The Triangle épület, a Middle Park, a Firefly Island (még a bowlingozó és a régi hullámvasút is megvan!) és persze a lampionos Chinatown kiválóan felismerhetők. A textúrák a PSP képességeinek megfelelően részletesek, valós idejű fény-árnyék hatásokkal és a szélesvásznú megjelenítéssel. Ricegést, belassulást, a semmiből összerakódó épületeket sehol nem láttam.

A történetben a szokásos, bármikor felvehető küldetések során haladunk előre. Ezek között vannak könnyebbek és nehezebbek, a szokásos „menj ide, nyírd ki ezt meg ezt” sémára épülők és igazán ötletesek (pld. Molotov-koktél saját kezű legyártása után ellenséges banda üzletének porig égetése, bankrablás után menekülés kínai újévi sárkánynak öltözve). Érdekesség, hogy minden egyes missziót újra lehet játszani a Safehouse-ok falán lógó táblák segítségével, egyfajta „Time Trial” módban, amiért extra pontszámot lehet szerezni. Ha bármilyen okból újrakezdesz egy küldit, a hosszas autózások elnyomhatóak, hála a „Skip Trip” opciónak. A megbízások ezúttal kizárólag emailben érkeznek, melyeket Huang PDA-jében, mi pedig a játék főmenüjében tudunk megtekinteni – ugyan a PDA minden egyes kinyitásakor várni kell egy kicsit a töltés miatt, de nem vészes, láttam rosszabbat. Itt tudjuk megtekinteni a GPS funkcióval rendelkező térképet is, válogathatunk a rádióállomások közül, applikálhatjuk a többjátékos módot, tölthetjük vissza a mentett állásokat.
Vagyis eddig minden a szokásos, de van két újdonság is! Az egyik a fegyverek vásárlásának mikéntje, mely itt egy online Ammu-Nation webáruházban történik, egyszerűen és praktikusan: kiválasztod, megrendeled, felszeded az aktuális kéród ajtaja elől. A másik újdonság a fő bevételi forrásunkat jelentő drogkereskedelem bonyolításához szükséges üzleti tippek listázása a „Trade Info” szegmesnben. Utóbbi egyébként fontos és ötletes mellékmissziónak minősül, azon dolgok sorát gyarapítva, melyek eleddig még nem szerepeltek a korábbi részekben. Végül is arról van szó, hogy hatféle kábítószerrel kereskedsz a város különböző pontjain üzletelő dealerek között. A dolog csínját-bínját könnyen ki lehet tanulni, ha az ember rájön, hogy a heroinnal és a kokóval lehet a legnagyobbat kaszálni, a kisebbekkel (extasy, fű, nyugtató) nem is érdemes foglalkozni. Bár ezek a dealerek a city eldugott zugaiban állomásoznak, előfordulhat, hogy rajtunk ütnek a zsaruk, amikor fel kell venni a nyúlcipőt, de egy idő után az ember gyakorlottan lerázza őket. Ezzel kapcsolatban egyébként annyi az újdonság, hogy a körözési csillagjaink számát a zsernyákok kocsijainak összetörésével lehet csökkenteni úgy, hogy a nagy üldözés során ők maguk rohannak neki a falaknak vagy oszlopoknak. Pld. három csillagos üldözésnél először összetörsz három rendőrkocsit, utána kettőt, végül egyet. Ilyen sem volt korábban! Pay’n’spray-ek persze továbbra is vannak, és a GTAIV-hez hasonlóan most sem tudod átfestetni a kocsit, ha a rendőrök ott vannak a s*ggedben. A további mellékküldetések tekintetében a taxizás, mentőzés, zsernyákoskodás, ámokfutás változatlanul jelen van, bármikor felvehetők.

Egy újabb, szintén lényeges és vicces újítás közvetlenül a DS-es verzió sajátosságaira vezethető vissza, mely találmányokat – jobb ötlet híján – mini játékoknak nevezek. Ezen akcióknak az a közös nevezője, hogy az analóg stick, a d-pad és a két ravaszgomb segítségével oldunk meg apró feladatokat. Ilyen többek között a Molotov-koktélok legyártása a benzinkútnál, melynek során a benzint az analóg stick mozgatásával nyomatod az üvegbe, majd a d-paddal az üveg szájába gyömöszölöd a gyutacsot. (Otthon azért nem így készül szerintem…) Most először lottózókba is be lehet térni, ahol a vásárolt sorsjegyekkel különböző dolgokat, pld. golyóálló mellényt vagy fegyvereket nyerhetsz. Ilyenkor a sorsjegyet az analóg stick mozgatásával kaparjuk le. Ezt az interaktív ötletet a drágább kocsik ellopásához is alkalmazták a játék készítői. A járgányokat háromféle mini játék teljesítése után viheted: indítás csavarhúzóval, fedőlap eltávolítása után indítás huzalok összeillesztésével, vagy az indításgátló kód feltörése. Olyan is volt, hogy a motorcsónak rendszeresen leálló motorját kellett újraindítani. Újabb jellegzetesség, hogy mostantól a szemetes konténerekben turkálva is találhatunk hasznos (fegyver, pénz, ehető étel), avagy haszontalan (dildó, használt koton, ehetetlen étel) dolgokat. Mindezek DS-en bizonyára sokkal interaktívabban, a stylus aktív igénybevételével lettek megvalósítva, de nekem a PSP-s megoldás is nagyon tetszett!
Királyi kör

Hál’istennek lassan a teszt vége felé közelítve már nem maradt túl sok jellemeznivalóm. Hogy a további általánosságokat vázoljam, járművekből a szokásos modelleket felvonultató autópark, mocik és motorcsónakok állnak rendelkezésre. Azt kell írjam, a motorok fürgeségükből kifolyóan még nehezebben kormányozhatók, mint a kocsik, pedig a nagy játékokban én, ha lehet, le sem szállok róluk. A hajókkal csak annyi a probléma, hogy a felső nézet miatt egyfolytában a térképet kell csekkolnod, ha tudni akarod, éppen merre, milyen irányba tartasz. Némi könnyebbséget jelent a térképen elhelyezhető jelölők alkalmazása. Különben szokás szerint semmi probléma nincs a járgányok vezethetőségével. Ami a fegyókat illeti, már említettem, hogy az Ammu-Nation website-járól lehet beszerezni őket. Itt is a szokásos modellekkel van dolgunk, egy újdonságot viszont kiemelnék: a Lara Croft-féle dupla pisztolyokat! A gyűjtögethető tárgyak kategóriáját ezúttal a térfigyelő kamerák jelentik, melyeket Molotov-koktélok szakszerű alkalmazásával tizedelhetünk meg. Az időjárási viszonyok és a napszakok hagyományosan váltakoznak; olykor olyan köd telepszik a városra, hogy az ember simán Silent Hillben érezné magát, ha az utcán nem mászkálnának a gyalogosok. Az ő szájukba különben csupán néhány mondatot adtak a készítők dialógusok gyanánt, de ez érthető az eredeti célplatformot tekintve. A zene egyéb összetevőit tekintve sincs okom panaszra: a rádióadókon ugyan ezúttal nem hallunk DJ-ket, reklámokat és a Weazel News hírolvasóit, viszont a választék minden zenei ízlést kielégít. Összesen 11 adó van, kedvencem közülük az erősen elektrós DFA, de érdemes megemlíteni a Deadmau5, a Tortoise, a DJ Khalil vagy a kiváló, keleties zenéket játszó Turntables on the Hudson nevét is, mely utóbbit hallgatva egy csapásra a Prince of Persia világában érezhetjük magunkat. A Chinatown Wars többjátékos módja két playert foglal magába, online és offline mókában egyaránt, mely mulatságok során csempészeket üldözhetünk, vagy a bázisunkat védelmezhetjük az ellenséges bandákkal szemben.

A cucc szavatossága szerintem a hagyományokhoz híven több, mint kielégítő: közel egy hét játék után még csak 28 százalékon állok, és jóformán csak a fősztorit csináltam. Mindent egybevetve bizonyára ebbe az epizódba is bele lehet rakni negyven-ötven órát. Aki a fenti írásművön átrágta magát és eljutott idáig, annak bizonyára nem kétséges, hogy jelen év PSP-kínálatának egyik legjobb darabjáról volt szó az eddigiekben. A széria rajongói kötelező jelleggel tegyék magukévá, ahogy én is fogom, a stílus kedvelőinek is megérhet legalább egy próbát. A Rockstar ismét bebizonyította, hogy ő a műfaj császára! Köszönet nekik az újabb, élménydús játékórákért, izgalomtól remegve várjuk a [nedves álmaimnak esetlegesen eleget téve Vice City-ben játszódó?] GTAV-öt – Brucie Kibbutz egyik jelmondatával búcsúzva: That’s how we roll!

(A legújabb hordozható GTA epizódot kiemelt támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk kölcsön tesztelésre. Ha meggyőzött Petúnia véleménye és a kiemelkedő 9 pontos értékelés, minek hatására gengszterkednél egyet az ünnepek alatt, üzleteikben megvásárohatod a játékot.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2012.05.30. 11:07:18
LV1
Hát szerintem nem egy extravaganza egy game.. a Vice city stories után szerintem nagyon nagy visszaesés ez a játék.... pár ötletes kis autófeltörés ... kivételével szinte egy 0. a zenék is csak ilyen instrumentálos izék... Hol van ebből az igazi ÚJ gta feeling??? szerintem a gta 2 szintet súrolja az egész. REmélem a következő már valami gta san andreas story lesz vagy hasonló :D
48. Gearssj2  PlayStation.Community tag
2012.03.08. 12:10:33
LV1
Tegnap kezdtem bele úgy, hogy "Cöhh, felülnézetes GTA, megsasoljuk, azt adom is el a búba". 20 perc nem kellet és teljes kényelembe feküdve, 4 órán keresztül toltam folyamatosan! Most már semmi pénzért nem passzolnám el! :D
2011.04.17. 12:53:54
LV1
Nagyon bejött. Ezzel a játékkal játszottam legtöbbet psp-n.
46. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.04.22. 12:38:15
LV12
iPhone-on vittem végig. Iszonyat komoly volt! Grafikailag kicsit rosszabb, mint a PSP-s, legalábbis azt mondják, de a DS-esnél jobban néz ki. Míg a PSP verzában a gomb nyomogatással kell megcsinálnod a minijátékokat, addig a DS-en és az iPhone-on az érintőképernyő segítségével. Kvázi a az iPhone-os verza az arany középút, egyedül a képernyő mérete lehet hátrány meg néha az irányítás, de szerintem ez megbocsájtható, főleg úgy, hogy a PSP-s és a DS-es verza jóval drágább, mint az iPhone-os és tartalmilag semmivel sem többek. Mennyi az a jóval? A PSP-s és a DS-es verza durván 5x annyiba kerül, mint az iPhone-os.

Ja és iPhone-on van egy Independence nevű rádió, itt a saját zenéidet tudod hallgatni, mindössze annyit kell tenned, hogy az iTunes-ban létrehozol magadnak egy playlist-et GTA néven és belepakolsz pár általad kedvelt muzsikát.

Játékról összeségében: Ez az első GTA, amit végigvittem. GTA3-ra is ráuntam egy idő után, a 4-re is, a San Andreas-ra is, a Vice City pedig csak kölcsönben volt. Szintén ráuntam a Liberty City és Vice City stories-ra is. A Chinatown Wars-t egy percig sem untam.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
45. XGamer  PlayStation.Community tag
2010.02.17. 02:54:43
LV5
Jó játék, már nyomtam haver psp-jén...
PSN ID: MrExonOne
2010.02.03. 18:27:07
LV1
Én még nem tudtam beszerezni
De naon dicsérik !
43. psp002
2009.12.16. 21:40:16
LV1
Szerintem nagyon jó játék én most tolom és nekem bejön!
Sok szép emléket idéz még az emberben mikor még csak alig voltak jó játékok és a gta az volt és élvezettel toltuk a küldetéseket.
Én szívből ajálom egy kis kalandra!
42. Yagami  PlayStation.Community tag
2009.12.16. 12:44:45
LV1
Szerintem nagyon rosz hogy felül nézetröl kell nézni jobb a GTA San Andreas
Osu-No-Seishin !
41. torreske92  PlayStation.Community tag
2009.12.13. 21:05:49
LV7
Megérdemli a pontszámot, tényleg nagyon jó game lett.
PSN ID: Svenike92
40. Greg  PlayStation.Community tag
2009.12.13. 15:04:40
LV25
Válasz 39. GTfan üzenetére:
Nekem a San Andreas a kedvencem bázisugrás bringával na az az igazi. ;)
LV426
39. GTfan
2009.12.12. 23:36:17
LV12
OFF!
Valamit tudhat a Vice City hogy ezt tartják eddigi legjobb GTA-s játéknak.
38. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 22:10:02
LV15
De unom már a GTA-kat, szerintem többet nem is fogok venni, csak ha valami egészen új dolgot tesznek le az asztalra.:)
37. Sonny  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 21:28:05
LV2
Nem tudom volt-e olyan érzésem valaha bármelyik GTA játékkal kapcsolatban hogy megbántam a megvételét.
(*visszaemlékszik*)


Soha nem volt ilyen, és biztosan tudom azt is hogy nem is lesz.
A GTA él, és élni fog mindig, és mindörökké.
Dark side
2009.12.11. 21:03:40
LV5
Válasz 35. Greg üzenetére:
nekem viszont pont így tetszik :S
Sex - Game - Rock'n'Roll!
35. Greg  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 20:21:43
LV25
Én már nem tudnék visszaszokni erre a kameranézetre...
LV426
2009.12.11. 18:12:25
LV1
Válasz 28. Petunia üzenetére:
Teljesen igazad van! Nem is értem, miért nem cserêltem még el valami magyar feliratos NFS-re, vagy méginkább FIFA-ra. Ott még olvasni se kell.
Don't try to fix me l'm not broken
33. Foxhound  Szerkesztő
2009.12.11. 17:02:23
LV14
Válasz 31. Petunia üzenetére:
Köszi majd megném akkor.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
2009.12.11. 16:24:29
LV6
Komoly lett ez a gamma!
Te is játszol velem, én is játszom veled.
31. Petunia  Szerkesztő
2009.12.11. 15:13:47
LV12
Válasz 20. Foxhound üzenetére:
Nos, amennyire tudom, pár extra küldetést adtak hozzá, de mivel a DS-hez mostanában semmi közöm sincs, nem tudok ennél többet hozzátenni. A neten rákeresve biztosan megtalálod, pontosan mik a különbségek.

Egyébként a Multiformat (onnan van a gépem, szeressük őket :)) honlapján múltkor még láttam használt GTA:CW-t vmi 4000 Ft-ért, de már nincs fent. Pedig azt akartam megvenni jövő héten, hogy már a sajátomon folytathassam a játékot... :(
Endure and Survive
30. Petunia  Szerkesztő
2009.12.11. 15:01:24
LV12
(ez hogy történt? LOL mindegy)
... képtelenség volt megcsinálni az analóg stickkel. Több órás szenvedés után jöttem rá, hogy próbáljuk d-paddal, hátha. És LŐN. :))
Endure and Survive
29. Petunia  Szerkesztő
2009.12.11. 14:59:48
LV12
Válasz 16. Kazama_Jin üzenetére:
Igen! Én mondjuk továbbra is tartom, hogy a PSP analóg stickjével nehezebb kormányozni, mint a kontroller bal karjával. (Ezt vki másképp látja?) FŐLEG ebben a felső nézetben, hát próbáljátok ki közvetlenül a 3D-s irányítás után... A váltogatás lehetősége jó dolog. Pont annál a sárkánykosztümös küldinél - ami egyébként tényleg egy újabb ökörség, mert hogy úgy menekülnek a Liberty Bank kirablása után, hogy egy nagy sárkány jelemzébe bújva táncolnak az ünneplő emberek között LOL - volt, hogy erre kényszerültem. Mert össze-vissza kell forogni a sárkánnyal, és hát a 360 fokos fordulatot
Endure and Survive
28. Petunia  Szerkesztő
2009.12.11. 14:53:22
LV12
Válasz 27. martin üzenetére:
Jaa, ez olyan, mint MGS-ezni fajsúlyosabb angol tudás nélkül... LOL!

Egyébként nem csak a jelenetek vannak rohadt jól megírva, hanem a net is, ahova sztem legalább 50 weboldalt csinálnak. Nna, ha azt nekiáll olvasgatni az ember, tényleg összef*ssa a magát egyszer-egyszer.... komolyan azon agyaltam, hogy ki tudott ennyi ordas baromságot kitalálni? Szóval hozsánna Dan Housernek, mert állítólag ő a fő "forgatókönyvíró", és a játék végi credits szerint (mely vagy 20 percig ment, én meg majdnem bőgve néztem végig az euforikus elragadtatottságban) a weboldalakat is ő írta, pár másik emberrel.Szóval rohadt sok időt el lehet tölteni csak a nettel, de a tévéműsorokkal is.

Amúgy igen, most egyelőre kiírtam magamból a dolgokat, de számíthatsz szokásos szerény igényeim kinyilvánítására majd a GTAV esetében is. Csajos játékot a csajoknak! :P
Endure and Survive
27. martin  Főszerkesztő
2009.12.11. 14:32:05
LV27
Válasz 26. Petunia üzenetére:
A játékosok háromnegyede, aki végignyomta a GTAIV-et, a szöveges poénok háromnegyedét sem értette.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. Petunia  Szerkesztő
2009.12.11. 14:18:18
LV12
Válasz 12. Zozo8 üzenetére:
Talán ki kéne próbálnod, neadjisten végigjátszanod a kettőt egymás után... És ezt azzal együtt írom, hogy megvan az elsőnél nem sokkal jobb Godfather 2, és nem is akarom eladni.

Ami a GTAIV-et illeti, nem értek egyet azzal, hogy egyformák lettek vna a küldik. HA végigjátszod, láthatod, hogy nem így van. Az elején nekem sem tetszett, sokan igazolhatják, mit fikáztam majd' egy évig - aztán meg nem tudtam tőle elszabadulni!! :P Hatalmas poénok vannak benne, kva jó szövegeket írtak hozzá. És még csak a küldetésekről beszélünk, hol vannak az egyebek, melyeket más játékokban nyomaiban sem láthatsz? Gondolok most a netre, tévére, comedy show-kra... a város maga pedig kiba valóságos, egyszerűen fel nem tudom fogni ésszel, hogy lehetett az egészet úgy megcsinálni. HI-HE-TET-LEN. Oké, a VC-nél nem jobb, de csak annál nem...

Pfff, ne hergeljetek, mert mindjárt ütni-vágni kezdem itt az ártatlan áldozatokat körülöttem! :P :DDD Meg oké, SZTEM KVA JÓ A GTAIV, kész. Törvényszerű, hogy nem mindenkinek ez a véleménye....

Ja, a királyi kör amúgy EZ: http://www.youtube.com/watch?v=Qmm3ym9Ryd8 Meg persze EZ!! : http://www.youtube.com/watch?v=lprC-F-ykDk :)))))))))))))
Endure and Survive
2009.12.11. 12:31:32
LV4
A média elismerte de a vásárlók nem.
no pain, no gain
24. Zsolt  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 11:36:53
LV11
Nem tudom, lehet-e ilyet mondani egy GTA-játékról, de szerintem roppant aranyos. Az újfajta kameranézettel sincs semmi gond, legalább nem ugyanazt kapjuk 25646-odszorra.
23. tiNk  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 11:19:23
LV18
Nekem is nagyon bejön a játék.
"We don't have to do this. You know that, right?"
22. martin  Főszerkesztő
2009.12.11. 10:12:36
LV27
Válasz 14. Dragonken üzenetére:
Fox fáradt, pihen. Pet meg GTA mániákus, szal' dobta magát.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
21. Zandrs
2009.12.11. 09:12:59
LV8
köllene....
20. Foxhound  Szerkesztő
2009.12.11. 09:03:11
LV14
Válasz 14. Dragonken üzenetére:
PSP nélkül necces lett volna. :)

Tesztehez: jó lett, de engem érdekelt volna mennyivel több a küldetések terén, mint a DS verza. (mondjuk ezt sztem nem sok ember tudná megmondani) Azt 100%-ra toltam ugyan, de még mindig vacilálok egy PSP ideiglenes beszerzésén az esetleges plusszok miatt.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
19. Foxhound  Szerkesztő
2009.12.11. 08:58:11
LV14
Talán a legjobb GTA, amit valaha csináltak.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
18. Stofi
2009.12.11. 08:15:08
LV1
Válasz 12. Zozo8 üzenetére:
Az egész hozzászólásod egy picit túlzás (és akkor még a baromság szót nem is használtam...) Amúgy a játék király, nem vitás, a minőségre garancia két szó: Grand Theft Auto és Rockstar Games.
Invaders Must Die
17. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2009.12.11. 06:19:37
LV20
Ez be kell szereznem =)
Don't Tempt My Dark Passenger
16. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 00:47:02
LV6
adtak például olyan apróságra is, h fel lehet cserélni az analóg és a d-pad funkcióját, utóbbival jobb száguldozni szvsz. minijátékokat egy kicsit sokallom, egy idő után már nagyon megtörik a lendületet.
pda funkciók (gps, e-mail) valszeg azért kerültek be, h komolyabbnak tűnjön ez az epizód, fölösleges volt nagyon
15. maarsziii  PlayStation.Community tag
2009.12.11. 00:44:08
LV4
Válasz 3. martinigy üzenetére:
szerintem itt mindenki őszinte. :]
Utópiákra nagyobb szükség van, mint nem.
14. Dragonken  Szerkesztő
2009.12.10. 23:24:16
LV16
Meglepődtem hogy nem Foxhound tesztelte.
de miért nincs DK-n nadrág?
13. csavar  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 22:44:59
LV1
Oké skacok, nem tudtam hogy ilyen sokan vagyunk :)
"Minden aminek kezdete van, véget is ér."
12. Zozo8  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 22:11:30
LV24
Válasz 6. csavar üzenetére:
na a 4.részt mi nem utasítja maga mögé?Még a keresztapa 1 is odavág neki:D(najó ez picit tulzás)
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
11. zephyr
2009.12.10. 22:05:33
LV2
Számomra az volt az egyik legpozitívabb dolog, hogy amikor lopod az autót, és rohan rád a rendőr, akkor még ugye sokszor szöszölsz a mini játékokkal, izzadsz, hogy "csak még összecsavarom a drótot" és utána padlógáz. Adrenalinpumpa a javából. Mondjuk én a DS-es verziót játszottam végig, de az is kiváló volt. Szerintem sok dologban előrébb mutató, mint a 4-es rész. Az, hogy nem kell a kevlármellényért eltaxizni+missiont felvenni, hanem házhozjön a fegyver, ez pl. nagy segítség. A GTA 4 végefelé már unalmas volt erősen... S ez csak egy dolog.
Sok minijáték van a küldetésekbe építve is, egyértelműen változatosabb az is a GTA4-nél. Nyilván azért vannak korlátok, karaktereket nem lehetett úgy kidolgozni meg párbeszédeket, ami a GTA 4 erőssége, de mást leszámítva remélem ebből a részből sokat átemelnek a következő GTA-ba.
Ueda tudja...
10. HTB  Szerkesztő
2009.12.10. 21:36:13
LV6
Válasz 6. csavar üzenetére:
qft
Just another freak in the freak kingdom
9. barnoca  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 21:03:37
LV18
Jobb mint az eddigi psp-s gta-k.Pedig azok is jók voltak.
8. Onimushaman  Szerkesztő
2009.12.10. 20:33:27
LV24
Válasz 6. csavar üzenetére:
Azt nem nagy feladat bármi mögé utasítani :)
señor
7. Feles  Feles
2009.12.10. 19:51:00
LV14
DS-en kipróbáltam. Jó game.
Feles
6. csavar  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 19:37:54
LV1
Én úgy gondolom, hogy azok akik játszottak az 1-2vel (illetve volt egy kiegészítő is) nosztalgikus felhanggal nyilatkoznak eme gyöngyszemről. Fantasztikus hangulata van, mely nálam könnyedén utasítja maga mögé a negyedik részt.
Csodálatos!
"Minden aminek kezdete van, véget is ér."
5. Lotar  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 19:36:12
LV18
Atomkirály.
psn/sen id: pcpmate
4. krissz88  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 19:32:32
LV12
Évjátéka. (DS-en.)
3. martinigy  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 19:21:23
LV2
én megmondom az őszintét. nekem az előzök sokkal jobban bejöttek.
Nothing is true, everything is permitted.
2. jas
2009.12.10. 19:21:19
LV1
Nem tetszik ez a kameranézet:(
, amúgy rendben van a játék szerintem.
1. mark910624  PlayStation.Community tag
2009.12.10. 19:20:27
LV4
húúú, erre vártam már mióta ... és olcsó is !!!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
GRAND THEFT AUTO: CHINATOWN WARS
Rockstar Games
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Szinte minden ugyanolyan, mint a nagy játékokban!
Negatívum
…csak a kameranézet nem...

MARTIN BELESZÓL
Remélem Pet most egy időre sikerült kielégíteni a GTA-éhséged! ;) A játékról annyit, hogy jelenleg 9.1-es átlaggal szerepel a Metacritic-en, szóval a média mondhatni elismerte az érdemeit...