PlayStation.Community

2020.01.13. 13:47 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Miss. Miss. Miss. Na, találd már el te fakezű...

Volt a Square Enixnek (akkoriban még Enix nélkül) egy érája a kilencvenes években, amit én némi pátosszal csak aranykornak hívok, hiszen ebben az időben a japán óriás olyan kalandokkal etette a szerepjátékokra éhes közönséget, melyek nagyságához a mai - hasonszőrű - alkotások képtelenek felnőni. Ebben az időszakban (1995), egy évvel minden idők legjobb Final Fantasy epizódja, az FFVI után jelent meg Japánban a Romancing SaGa 3 is, mely ugyanazt a bizonyos, tipikus Square-es vonalat vitte tovább Super Nintendo-n, azonban sajnos angol nyelvű verzió végül nem készült belőle.
Most viszont, több évtizeddel az eredeti debütálása után Akitoshi Kawazu mester játéka elérhető vált PlayStation 4-re (és Vitára!) is, így a klasszikus JRPG-k rajongói végre teljes pompájában élvezhetik ezt a minden túlzás nélkül grandiózus fantasy mesét.

A SaGa 3 sztoriját tekintve természetesen az eredendő jó és az örök rossz harcáról szól mérhetetlen mennyiségű cselszövéssel és fordulóponttal megspékelve, nagyjából olyan csúcsléptéket használva, mint amikor a megállíthatatlan erő találkozik az áthatolhatatlan fallal. Hősei többnyire kisemberek, akik egy közös ügy platformján egyesülve indulnak társas utazásra egy viharos éjszakán, amikor is egy ifjú márkinő otthonából megszökve kétségbeesetten keres segítséget a vadonban.
A game kezdetekor 8 hős (4 férfi és 4 nő) képében kezdhetjük a bulit. Bár a figurák összességében talán nem annyira átütő erejűek, mint az FFVI megismételhetetlen, zseniális lineupja, mindegyikük saját motivációs sztorival rendelkezik és egyéni felütéssel indul útjára, hogy aztán gyorsan egyesülhessen a csapat és elindulhasson az igazságszolgáltató hadjárat. (Akad egyébként olyan karakter is, aki egy minifigurás, háborús sakkjátékkal indít.)
Maga a történet egyenesen brutális! A Square ebben a játékban tényleg mindent bevetett, amit addigi JRPG-iben csepegtetve villantott, kezdve például a gonoszok sorát az apokalipszis négy lovasára hajazó Sinistralokkal, rengeteg összetoborozható szereplővel, elképesztő mennyiségű intrikával, keresztül-kasul fonódó történetszálakkal, valamint meglovagolható sárkányokkal. Tovább színesítik a remek élményt a történet során felbukkanó döntéshelyzetek, melyek által a sztori - és bizonyos szereplők sorsa - irányt válthat!
A harc régimódi, körönkénti rendszerben folyik sorban, egyenként kiadható támadásokkal, fegyver- és tárgyhasználattal, speciális mozgásokkal. A figurák fejlődése egyéni formában működik, az összecsapásban betöltött szerepük függvényében. Az ellenfél (csapata) ugyanígy üzemel, mely rendszer egy meglehetősen lassú, kismillió részlet által befolyásolt szisztémát eredményez. Rengeteg a különféle buff és debuff - szédülés, zavarodottság, bűbáj, látászavar, legyengülés -, és a többi klasszikus státuszváltozó, no meg természetesen ott van minden JRPG-s gamer kedvence, a MISS, a melléütés, mely egy ötlépéses pofozkodásból bármikor képes egy harmincfordulós vér-maratont produkálni.
Érdekesség, hogy a harcban letérdelő figurák mindig visszahozhatók, kivéve a főhőst: ha ő végérvényesen elfekszik, az a Game Overt jelenti... kézi vezérelt mentés persze van.
A manuális, döntően analóg, a modern automatizálásoktól - sajnos - mentes formula tovább rétegződik a felszerelések és képességek mókolásával, valamint a különféle csapattaktikák cserélgetésének szerteágazó opciójával. Azt gondolom, ezt a brutálisan aprólékos rendszert nem igazán lehet e játék által "megszeretni", szóval abban az esetben, ha vásárlásra szándékod materializálódna - akár e bemutató alapján -, mindenképpen készülj fel egy igen hardcore élményre. Ráadásképpen a csaták gyilkosan magas száma - és időtartama - sem a villámplatinázók kegyeit keresi, úgyhogy hiába beszélünk egy "aprócska" SNES szoftverről, jobb ha tudod, hogy ez a kaland nem a hétvégén kényelmesen lezavarható játékok táborát erősíti.

A SaGa 3 PlayStation 4 változata természetesen bővített tartalommal érkezett meg. A látványvilág szempontjából ugyanakkor nem történt feltűnő modernizálás, az élményt az eredeti, SNES-pixeles, négyirányú mozgásos formában kapod, mely egy tévés nagyképernyőn szerintem bizarrul pazar látvány, még a maga kockásságával is. Egész egyszerűen fantasztikus azzal szembesülni, hogy pár jól elhelyezett pixellel - mely lehet egy kikerekedett szem, pár könnycsepp, vagy a meglepődés villámai - milyen hihetetlenül jól lehet érzelmeket átadni.
A játék készítésében Kenji Ito közreműködött zeneszerzőként, Tomomi Kobayashi pedig illusztrátorként. A két veterán, profi szakember tűpontossággal hozza Nobuo Uematsu és Yoshitaka Amano stílusát, így az a bizonyos régimódi Final Fantasy hangulat az elejétől a végéig garantált.
A SaGa 3 tényleg nem egyszerű falat a JRPG palettán: ez egy minden ízében régimódi, lassú, szöszölős, pöcsölős, buzerálós, állítgatós, gondolkodós, menüben lépkedős, kurzorral pötyögős, szövegablakokat továbbnyomogatós, mindent egyenként basztatós, kiszámíthatatlan etapokkal teli, kemény játék, mely kiköveteli a player minden figyelmét. Amit viszont ad, az párját ritkító élmény; mint mondtam, ilyet manapság, modern szerepjátéktól már nem kapsz akkor sem, ha nagyon keresed. PlayStation Vita tulajdonosoknak kiemelten ajánlott fogyasztási cikk!

(A játékot a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük. Megvásárolható a PlayStation Store-ban, ára 9899 Ft.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2020.01.14. 14:57:00
LV6
"minden ízében régimódi, lassú, szöszölős, pöcsölős, buzerálós, állítgatós, gondolkodós, menüben lépkedős, kurzorral pötyögős, szövegablakokat továbbnyomogatós, mindent egyenként basztatós" Ezzel meg is vettél kilóra, martin. Plusz az art style tényleg egy az egyben az FF VI-ot követi, ami nálam az éra kedvenc Final Fantasyje. Azzal is egyetértek, hogy nagy tévén valóban nagyon jól mutat ez a stílus, a múlt hétvégén a Wii U-n nyúztam az egyik SNES-es Fire Emblem játékot, bájos volt az is a maga pixelart stílusával.
物の哀れ
2. gercike  PlayStation.Community tag
2020.01.14. 10:08:07
LV1
A két platformnak közös trófealistája van, de nem cross-buy. Így nem megy wishlistre, kár érte.
2020.01.13. 17:18:08
LV1
Ez sosem volt az én stílusom, de meseszép ez a pixelgrafika.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Bad Boys - Mindörökké rosszfiúk
2020.01.23. 11:35 Cool-Túra
9 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Rosszfiúkból öregfiúk.
VASARA Collection (PS4, PSN)
2020.01.22. 14:16 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Szamurájok versus tankok jöhet?
Arise: A Simple Story (PS4, PSN)
2020.01.22. 14:06 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Ez csak egy egyszerű történet, semmit nem akar…
Képregény - Az Új Bosszú Angyalai: Ostrom
2020.01.20. 16:55 Cool-Túra
1 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az Angyalok epikus és csodálatos hattyúdala.
SNIPER GHOST WARRIOR: CONTRACTS (PS4)
2020.01.18. 17:20 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ötödjére csak sikerült
Sorozat - Love, Death & Robots Volume 1. (2019)
2020.01.16. 16:14 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Az erőszak és nemi szervek dala, időnként gondolatokkal.
Lapis x Labyrinth (PS4, PSN)
2020.01.16. 15:57 PSC egyperces
1 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Drágakő iksz labirintus.
Tools Up! (PS4, PSN)
2020.01.16. 13:51 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Ne habozzál, tatarozzál!
Retrospektív - Watchmen - Az őrzők
2020.01.14. 12:03 Cool-Túra
13 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Zack Snyder megosztó képregényfilmje, több mint tíz év távlatából.
Romancing SaGa 3 (PS4, PSV, PSN)
2020.01.13. 13:47 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: martin
Miss. Miss. Miss. Na, találd már el te fakezű...