PlayStation.Community

2019.10.30. 11:41 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Kategóriákon átívelő versenyzés.

A Codemasters csapata nagyon ért az autós stuffok fejlesztéséhez. Évek óta szállítják a folyamatos megújulásra képes F1 játékokat, és a legutóbbi DiRT epizód is igazán parádésra sikeredett.
A Grid egy kicsit más világ. Rengeteg, egymástól teljesen különálló szériát felölelő versenyzés a lehető legszórakoztatóbb formában, ütközésekkel és bravúros előzésekkel. A rajongókat meglepő módon szépen megváratták a fejlesztők, hiszen ez lesz az első rész PS4-en. Több helyen is nagy visszatérésként emelgetik a megjelenést, ezt igazolja a számozás és az alcím elhagyása. A feladat nem egyszerű, hiszen egy olyan autós programot kell letenni az asztalra, ahol ugyanakkora élmény lesz vezetni egy tuningolt sportkocsit és egy pályára tervezett touring gépet.

Rajt az első helyről

Mielőtt csalódottságomat írott formába önteném, kezdjünk a pozitívumokkal. Az irányítás, mint olyan, hihetetlenül jó lett. Hozza azt a szintet, ami egy ilyen kategóriájú játéktól joggal elvárható. A formula autók tapadnak az aszfalthoz, a Mini Coopert leírhatatlanul nagy élmény terelgetni a palánkok között, az amerikai V8-cal pedig dübörögve driftelhetünk keresztül San Francisco utcáin. Mind kontrollerrel, mind pedig kormánnyal kiváló beállítási opciók közül válogathatunk, így végül egy kis hangolás után tökéletesíthető a vezetés mikéntje. A beállítások precíz hangolása, a nehézség konfigurálásánál is jól jön, hiszen így a kezdők is simán belecsaphatnak a versenyzés nagybetűs világába. Maga a lényeg tehát rendben van, hiszen mi a legfontosabb egy autós játékban, ha nem a vezetés? Összehasonlítani ennek ellenére sem ajánlott egy komolyabb szimulátorral. A Grid mindig is az arcade vonalat képviselte, és ez most sincs másként.
Amik még a pozitívumok között szóba jöhetnek, azok a hangulatosan megtervezett pályák. Izgalmas helyszíneken versenyezhetünk, Barcelona szűk utcáitól kezdve a tipikus Nascar oválpályáig. Őrjöngő szurkolók, látványos környezet és a befutónál tűzijáték, illetve konfetti. Ezek az apróságok tényleg élettel töltik meg a versenyzést.
Apró észrevételként azért megjegyzem, hogy néhány aszfaltcsík a sorozat korábbi részeiben is benne volt, csak egy ráncfelvarráson ment keresztül. Egy kis extra lóvéért cserébe, még jövőre is kaphatunk új kocsikat és pályákat, ha valaki nagyon ráfüggene a játékra, amit azért erősen kétlek, de lássuk, miért is mondom ezt.
Ütközés után pozícióvesztés

Az első pofont az egyjátékos kampány fogja adni a maga egyszerű mivoltával. Mindenféle sztori nélkül versenyeket kell nyernünk szépen sorban, hogy a végén egy bajnokság keretén belül körbeautózzuk az adott kategória legjobbját. Ennél azért többet vártam volna, egy egészen hangulatosra sikerült F1 kampány után.
A futamok sikeres teljesítése után kapunk egy csomó dellát, amiből újabb autót tudunk venni és nagyjából ennyi. Pénzünket nem tudjuk elkölteni tuningolásra, és egyéb cicázásra alkalmas tárgyakra, mert egyedül az autók átszínezése engedélyezett előre elkészített minták alapján. A csapat fejlesztése is kimerül annyiban, hogy a pilótatársunkat cserélhetjük jobb képességű egyénre, hogy ne miatta veszítsük el a futamokon a konstruktőri első helyezést. Számomra ez így 2019-ben nagyon kevés, ahhoz, hogy tartalmasnak tudjam nevezni az egyjátékos szegmenst. Ezen kívül egyéb opcióként csak a „free play” menü áll a rendelkezésünkre, ahol az általunk választott pályán tudunk gurulni egyet, ha úgy hozza kedvünk.

Orvosságként a single hiányosságok után, gondoltam átnézek, mi a helyzet a többjátékos módban, ahol elsőnek az tűnt fel, hogy hiányzik az osztott képernyős multi, ez pedig nagy érvágás azok számára, akik szeretnek a haverokkal együtt játszani egy légtérben. (Csak nekem van erre igényem?) Viszont, ami reményt adott, az a pofásan összeállítható versenyzői kártya, ahol vagánykodhatunk az eddig megszerzett díjakkal és kedvenc kocsinkkal. A mindenféle színes hátterek fokozatosan oldódnak fel, ahogy lépjük a szinteket, erre alapoztam azon gondolatmenetemet, hogy egy jól átgondolt, eventekkel teletűzdelt izgalmas online rész fogad majd. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, cserébe viszont a quick match menü alatt azonnal becsatlakozhattam egy 10 fős autókázásba. Ami az első kanyarban feltűnt, hogy túl nagy rotáció nem lehetett, mert a roncsderbizőktől a profikig minden ellenféltípus megtalálható volt, már az első szárnypróbálgatásomkor is.
Ha sikerül kikerülni a baromkodó usereket, akkor egészen élvezetes futamok is kikerekedhetnek. A legjobb elem, hogy azonnal sikerült meccset találni napszaktól függetlenül, ez pedig azért időről időre vissza csábított, ha már untam a gép elleni versengést.
Sikertelen előzési kísérlet, majd bele a falba

Mielőtt ócsárolni kezdenék, kérlek titeket, vessetek néhány pillantást jelen teszt screenshotjaira és a 2013-as, előző generációs GRID 2 képeire. A fejlődés megkérdőjeleztethetetlen, már csak az irány nem egyértelmű. A kedvencem egy kedves barátom megfigyelése volt az autók lámpái kapcsán. Nem teljesen értettem, mire gondol, de egy visszajátszás során egyértelművé vált számomra...
Az autók lámpái nem többek, mint egyszerű matricák. Kritikán aluli, és ez sajnos úgy en bloc megfigyelhető minden elemen. Az árnyékok szögletesek, a visszapillantó tükör képe zavaróan szaggat, az autók gagyin néznek ki, és még naphosszat sorolhatnám, de inkább megkíméllek titeket. Eszméletlen jó fényjátékot és összességében élethűen kinéző grafikát láthattunk a Codemasters korábbi játékaiban, ehhez képest, amit itt kapunk, az enyhén szólva egy évtizeddel le van maradva.
A korábbi rendezvényeken és trailer videókban látható látvány köszönőviszonyban sincs a végső eredménnyel. Nagy kár ezért a baklövésért, cserébe viszont kapunk egészen értékelhető belső nézetet az összes autónál, amit a rajongók hiányoltak a korábbi részekből. Sebességérzet mondjuk egyik pozícióban sincs, ami nagy kár, hiszen ez az élményből is rendesen elvesz. Az első pár versenyen, még nem is tűnt fel, mert egy minimális homályosodás azért jelentkezett 180-nál. Később jöttem rá, hogy angolszász mértékegység volt az alapértelmezett, így elég nagy pofára esés volt, amikor elfogadtam a beállításokat és ránéztem a mérőórára, és közel 300 km/h-t mutatott. Legalább a motion blur nem fog epilepsziás rohamot kiváltani senkinél...

A Grid legújabb része nem lett túl jó, ezt ki kell mondani. Ennél sokkal többet vártam volna, főleg az egy hónapos csúszás után. A frissítések a tesztidőszak alatt folyamatosan érkeztek, így elképzelhető, hogy még csiszolnak pár dolgot a fejlesztők, amitől kicsit értékelhetőbb lesz a játék, viszont akkor nagyon bele kell húzniuk. Ajánlani legfőképpen csak azoknak tudnám, akik imádják az aracade stílust és szeretnék kipróbálni az autósport minden szegmensét az amcsi izomautóktól a szupersport kocsikig. A Codemasters legújabb játékában mindez megoldható és ezért nem kell több különböző játékot megvásárolni.
Mindenki másnak azt tudom javasolni, hogy várjon meg egy combosabb leárazást, ha érdekli a téma, mert a végén úgyis csak a katapult gombot fogjátok keresni a műszerfalon.

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre bökve webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. HolfyTeebee  PlayStation.Community tag
2019.10.31. 13:17:13
LV4
+1
Köszi, hogy kipróbáltad helyettünk ;)
Keresztet fogok a majmának, azt PÁFÓ! :)
6. B_Renato97  Szerkesztő
2019.10.31. 12:26:32
LV4
+1
Válasz 5. Bandage_520 üzenetére:
Hasonlóan voltam vele én is. Amíg letöltött, letisztogattam a kormányt, szépen beállítottam mindent. Fél óra után pedig, megállapítottam, hogy ennél arcadosabb már nem is lehetne. Valakinek ez biztosan bejön, de én valami egészen másra számítottam.
5. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2019.10.31. 10:42:50
LV5
GRID-nek az első részét nagyon szerettem, többi túl arcade volt már. Abban reménykedtem, hogy a többi autós cuccukhoz hasonlóan itt is visszatérnek a szimulátorhoz, amihez egykor annyira értettek... így csalódás, pedig vártam.
4. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.10.31. 00:05:10
LV7
Kár érte.Kiváló ügynök volt.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
3. ALF22  Son of Liberty
2019.10.30. 15:38:21
LV26
Válasz 2. B_Renato97 üzenetére:
A gameplay videók nekem gyanusak voltak. Semmi nextgent nem láttam bennük. Össz vissz az tetszett,hogy viszont láttam benne a G2-t. Igazából,ha nyáron (vagy korábban) jött volna ki nem lett volna kérdés,hogy megvegyem e. Így cod mellé tuti nem, esetleg akkor később.
2. B_Renato97  Szerkesztő
2019.10.30. 14:04:37
LV4
Válasz 1. ALF22 üzenetére:
Teljes mértékben azért ne vesd el, csak várj meg amíg le megy az ára. Elvileg sok plusz tartalom jön majd idővel.
1. ALF22  Son of Liberty
2019.10.30. 13:56:53
LV26
Kár érte. Grid2-t imádtam és terveztem, hogy ezt is megveszem...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
GRID
Codemasters
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Néha egészen jó vezetési élmény; hangulatos pályák, élethű hangok; gyors multiplayer matchmaking
Negatívum
Előző generációs grafika; kevés tartalom; nulla sebességérzet