PlayStation.Community

2019.12.01. 14:11 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Kezdünk egy kicsit túl sokan lenni.

Három esztendeje sikerült egy végül sikeres KickStarter kampány keretein belül tető alá hozni a jelen cikkem tárgyát képező Indivisible-t, mely egy enyhe szerepjáték elemekkel meghintett metroidvania, és amely fő inspirációja a Valkyrie Profile klasszikus volt. A különböző, vegyes aspektusok hol működnek, hol nem, de mindent egybevetve vígan barangoltam be a Lab Zero mesevilágát
Történetünk hőse Ajna, egy pimasz, életrevaló kamaszlány. Sorsa különös fordulatot vesz, amikor faluját lerohanják és felgyújtják. Édesapja is áldozatul esik a tragikus eseménynek, akit szeme láttára gyilkol meg az egyik tiszt.
És, hogy a baj tetézve legyen, Ajna különleges erőre ébred. Képes lesz úgynevezett inkarnációk befogadására, akik a tulajdon belső világának részévé válnak. Az első ilyen inkarnáció pont az említett gyilkos lesz, így a menekülést még az újonnan keletkezett belső viszály is nehezíti.
Szereplőink kapcsolata fontos részévé válik a narratívának. Egyre több és több ember csatlakozik csapatunkhoz, miközben bejárjuk a helyszíneket. Belső világunkban szóba elegyedhetünk velük, és ahogy szorosabbá válik a kapcsolat közöttük, úgy tudhatunk meg róluk egyre több mindent. Lakosaink nagyrészt pedig aktívan használhatóak lesznek a négyfős egységünkben az összecsapások során.
A délkelet-ázsiai mítoszvilággal átitatott videojáték első körben főként a vizualitásával hívhatja fel magára a figyelmet. A 2D-s, kézzel rajzolt karakterek és animációk valami elképesztően festenek. Már mozdulatlan valójukban is szemrevalóan részletesek a figurák, de mozgásban, cselekvés közben lemásznak a képernyőről. Az egészet úgy tudnám leírni, mintha egy rajzfilmet néznénk (az átvezetőkben lényegében azt is fogjuk tenni), egyedül a hátterek miatt nem lehet teljes az illúzió.
Hasonlóan jól teljesít a zenei oldal is, amit Hiroki Kikuta komponált (Secret of Mana, SoulCalibur V). Elég gyakran leírom, hogy akkor sem emlékeznék egy-egy játék melódiáira, ha bottal ütnének. Az Indivisible esetében pont az ellenkező eset áll fent, ahol már jó lenne, ha ki tudnám verni a fejemből a random módra felcsendülő dalokat és a harci indulót. Nem gyenge dallamtapadással dolgoztak, el kell ismernem!

Érdekes harcrendszere teszi még érdekessé a szoftvert. A kontroller négy akciógombjára reagálnak harcosaink. Kezdetben háromszor bírható cselekvésre egy karakter, de a lehetőséget nem muszáj felhasználni. Támadhatunk bármilyen ütemben, felváltva, szünetet hagyva, vagy akár egyszerre masszírozva a gombokat és csodálhatjuk a sebzéskáoszt a képernyőn. Ha nem csinálunk semmit, vagy letelik az időnk és töltődünk vissza, akkor az ellenfél következik. Védekezhetünk külön-külön (látni fogjuk kit vettek célba), vagy egyszerre mindenkivel. Viszont abban az esetben, ha nem tökéletes az időzítésünk, akkor a spéci mérőnkből fogunk veszíteni, amit főként a kombózással tölthetünk fel. Feltöltődés esetén pedig egy komoly technikát hajthatunk végre. Minden hős egyedi harcmodorral rendelkezik és a paletta nagyon színes lett ezen a téren. Akad itt kalóz hölgy ágyúval, láncfűrészes csajszi, egy kutya, a halott testvérével kooperáló inkára hajazó sportoló, és így tovább: a listát hosszasan tudnám sorolni és DLC formájában még továbbiak is érkeznek más címekből. Van köztük sok olyan figura, akit nem találtam annyira effektívnek, de mozgásaikat jó volt nézni, így érdemes mindenkit kipróbálni. Egy idő után túl könnyűvé és önismétlődővé válik a harc, és különösebb taktikázásra se adnak okot ellenlábasaink.
Ajna és bandája metroidvania stílusban járja be a környező területeket. Bizonyos mozdulatok hiányában a térkép egy része csak később válik felfedezhetővé. A platformrészek ötletesek és jól lettek kialakítva. Szinte minden képernyőn NPC-k sokasága éli mindennapjait, rengeteg állatka is színesíti a látképet. Sosem tudhatjuk melyikük csatlakoztatható harcos, vagy csupán látványelem. Az egyetlen gyűjthető dologként fellelhető drágakövek harci paramétereinket fogják erősíteni, így megéri (sokszor komoly ugrabugra árán) ezeket harácsolni. A játékidő kellemesen hosszú, felfedezve eléri a 20 órát is. Mint azt írtam, a harcok ezt az időt már nem szolgálják jól, így egy keményebb nehézségi szintet el tudtam volna viselni.

Az Indivisible egy remek játék, amit képi világa, hangulatos, kedves szinkronja, és anime-szerű története tesz igazán szórakoztatóvá. A harcrendszert lehetett volna még csiszolni: hiába a sok variáció, ha maga a program nem noszogat, hogy éljünk velük. Persze az inspirációként szolgáló Valkyrie Profile-hoz nem ér fel, de a műfaj szerelmeseinek kellemes kikapcsolódás lehet, már csak esztétikája miatt is.

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: 505 Games / Magnew
Fejlesztő: Lab Zero Games
Megjelenés: 2019.10.08.
Ár: 11990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 4.67GB
Web: https://indivisiblegame.com/
PSN feltöltőkártya: PlatinumShop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. Matichku  PlayStation.Community tag
2019.12.16. 17:58:08
LV14
Megjelenéskor figyeltem fel rá a Storeban. RPG az oké, de még platformer is ez újként hatott nekem. És még szép is. Kicsit drága. Majd egyszer sorra kerül.
Nil Satis Nisi Optimum
4. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2019.12.04. 11:58:45
LV3
Válasz 2. Lotar üzenetére:
Volt egy limitált ideig elérhető demó belőle régebben :)
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.12.03. 11:50:38
LV24
Válasz 2. Lotar üzenetére:
Ez egy új játék.

Hasonló PS+ cím volt a Dust, mármint a képi világban.
señor
2. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.12.02. 15:10:35
LV18
Mintha anno (1-2-3 éve ) ebből lett volna vmi "free/trial" verza vmelyik Store-on.
psn/sen id: pcpmate
1. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.12.01. 16:42:49
LV1
Remélem lesz sorolásban :-D
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››

MARTIN BELESZÓL
Na, ez igen komolynak tűnik!