PlayStation.Community

2019.10.21. 20:26 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Égi rangra emelkedett, de szíve nem elégedett; majd egyenlő lett az éggel, de nem nyugszik meg békével.

Ezernyi csúcs meresztette az égnek alabárdját, tízezer öles sziklafalak között,
Ragyogó napfény táncolt a lombok könnyű zöld láncán, esőtől üde zöld hűs szépségbe öltözött,
Korhadó liánok fonták be vén fáit, ódon ösvények, rejtett csapások között,
Virágokkal volt csodás és drága füvekkel, sudár bambuszok álltak rajta s délceg fenyők.
A sudár bambuszok s délceg fenyők örök zöldje boldog földet ígért, édes mezőt,
Virágokkal volt csodás és drága füvekkel, mik sose hervadtak el, s nem maradtak el tündérhon mögött,
Madárjaj szólott bokrai közül, források hangja tisztán visszhangzott a sziklák között.
Sűrű szurdokain illatos orchideák tekeregtek, s a sok meredek szikla mind üde zöld mohába öltözött.
Lendültek, lebújtak gerincei, mint a sárkány, ebbe a hegybe nevét rejteni biztosan kiváló férfiú költözött.


Az egyetemes kultúrának van egy csomó olyan eleme, melyeket néha úgy is ismerünk, hogy nem is tudunk róla. Egy ilyen érdekes szösszenet például az ázsiai - azon belül is kínai - eredetű Majomkirály mítosz, eredeti címén a Nyugati utazás, mely legalább olyan fontos elbeszélő költeménye a kínaiaknak, mint a magyaroknak Kukorica János története, azaz Petőfi Sándor János vitéz című verses meséje... kéne, hogy legyen.
A Vu Cseng-en által jegyzett történetet Ázsiában számos alkalommal feldolgozták már különböző formátumokban, a színdarabtól kezdve a mozifilmeken át egészen a sorozatokig, ami nem is véletlen, hiszen a grandiózus, nagyívű, csodálatos kalandokkal teli írás meglehetősen jól interpretálható nagyjából bármilyen médiummá, ami látvánnyal és/vagy hangzással operál.
A Majomkirály legendája egyébként olyannyira fontos része a kínai kulturális örökségnek, hogy amikor az F2P rendszerű Warframe space ninja akciójáték végre megjelenhetett az országban, akkor a fejlesztő Digital Extremes egyből két vadonatúj frame-mel tisztelgett az ottani piacnak, melyek közül az egyik maga a nagy Wukong volt, a néma szerzetes, vagyis a Majomkirály.

Szun Vu-kung pazar sztoriját 2015-ben egész estés animációs filmként is megjelentették, melyben a főhős hangját Jackie Chan adta. Mostani tesztem tárgya, a PlayStation 4-es Monkey King: Hero is Back ezen alkotás alapján készült, méghozzá nemzetközi összefogással, ugyanis a hongkongi Oasis Games mellett a japán HexaDrive is dolgozott rajta, a szponzorációt a Sony Interactive Entertainment vállalta fel, európai kiadója pedig a THQ Nordic lett.
Testén az aranypáncél villogott méltóságosan,
Fején az aranysisak csillogott hatalmasan.
Kezében emelte bűvös fütykösét,
Felhőlépő cipője hirdette hírét-nevét.
Csillagként fénylett két rettentő szeme,
A vállát verte két lelógó füle.
Ott állott nagy merészen, csudákat mívelni készen,
Csengett a hangja, mint harang, mint zengő kő a légben.
A csúcsos szájú, kimeredt fogú istállómester,
Ki éggel egyenlő nagy szentté válni se restell.


A játék (és a film) története szerint Dasheng (ő a Majomkirály; sok neve van ám neki), a páratlan képességű harcos egészen addig emelkedett nagyságában, míg erejénél már csak gőgössége lett hatalmasabb, amivel aztán magára haragította az isteneket, akik büntetésből bebörtönözték egy kristályba. A sztori szerint egy barlangban éled öntudatára, méghozzá egy aprócska legénykének köszönhetően, aki véletlenül ébreszti fel 500 éves álmából a néhai legendás hőst.
A kezdetben nem túl jó arcként viselkedő Dasheng aztán Babszem Jankó a csöppnyi, de annál bátrabb Liu(er) és egy állandóan sztorizgató malacember, Pig(sy) társaságában indul útnak, hogy nyomára bukkanjon a térségben mostanában eltünedező gyermekek rejtélyének, és nem mellesleg jó cselekedetek által lerázza magáról a béklyót, mely gúzsba köti hajdan volt harci képességeit.

A game stílusát tekintve egy kalandjellegű akció-RPG, ami azt jelenti, hogy kisebb alternatív útvonalakkal tarkított, de zárt pályaszakaszokat kell bejárnod és felfedezned. A barangolás és a bunyó külső nézetben zajlik, azonban gyakran indulhatnak be egyszerűbb QTE-szerű szekvenciák is, mely során vad gombnyomkodással lehet különféle látványos speciális támadásokat az ellenfelek arcberendezésére pozicionálni.
A kissé talán unchartedes hangulatú kalandozás a játék fontos része. Alapvetően abszolút nem egy idegbeteg ritmusú szoftverről van szó, sőt, inkább egy amolyan kellemes, könnyed, laza kirándulásról, mely során a sztorizgatós beszélgetéseket némi területfelfedezés követi, majd egy-egy kisebb-nagyobb verekedés.
A mászkálás alatt számos és sokféle, de csak egyszer felszedhető komponens is gyűjthető, ergo a mechanika (és egyben a tartalom) egyik alapeleme az, hogy a néha trükkösen elrejtett okosságok lehetőleg mindegyikét megtaláld.
Kék volt-e, vagy fekete? Nem tudná azt senki se!
Baljós képéről lerí a gonosz lehelete.
Óriásnak kicsi lenne, törpének meg túl magas,
Mezítelen a két lába, a teste erős, inas.
A két szeme villogása kemencenyílásnak lángja,
Úgy vereslik szörnyű szája, akár a mészáros tálja.
Szájából sok agyara mered, kardpengék sora,
A haja veres bozót, kuszán összevissza lóg.
Mennydörgéssel bömböl hangja, lába a vizet kavarja,
Szökik a hullám előle, mintha űznék viharok.


Dasheng az elején nem túl fényes eszköztárral rendelkezik harci lehetőségei tekintetében, azonban mind alap, mind pedig speciális képességei fejleszthetők a megtalált komponensek függvényében. A szemtől szembeni pofozkodás mellett elég gyakran van lehetőség némi sunnyogásra is, akár alternatív, kis költői túlzással "titkos" útvonalak felfedezésével, melynek köszönhetően a különféle ellenfelek hátába lehet kerülni, s így nagyobb energiabefektetés és komolyabb vészhelyzet nélkül likvidálni azokat.
Egy fontos képesség például a "röntgenlátás", mely igazán nagy segítség a rejtett cuccok megleléséhez, de a folyamatosan kinyíló eszköztárban akad gyors futás, elsöprő rúgás, valamint pár más trükk is.
A pályákon ezen felül néha olyan objektumokat és eszközöket is felvehetsz, melyek megkönnyítik a harcot, vagy éppen a gyűjtögetést.

Minden nagyobb pályaszakasz után pihenőhelyhez érkezel, ahol a (kizárólag) manuális save mellett fejlesztheted karaktered és hasznos motyókat vásárolhatsz, például élet- és mágia-növelőket, vagy olyan talizmánokat, melyeket akcióhelyzetben elhasználva nagyobb mennyiségű felszedhető manna termelődik.
Nagyjából a kaland felénél megnyílik egy olyan opció is, mellyel visszamehetsz a korábbi helyszínekre, hogy felkutasd és összeszedegethesd az esetleg otthagyott dolgokat, vagy szétborítsd az újratermelődő ellenfelek fizimiskáját némi gyakorlás reményében.
A harc egyébként összességégben pontosan ugyanolyan laza, mint az útkeresős-kirándulós rész. Bár az ellenfelek tényleg nagy pofonokat adnak, tehát oda kell figyelni a mindig jól időzített odébb gurulásra, de csata közben bármikor kihozható a menü, melyből azonnal lehet gyógyítani, szóval másra nem igazán kell figyelni, csak arra, hogy mindig legyen nálad pár HP-ital - no meg, hogy érezd jól magad!
Fennkölt a pap erénye, szándéka magasra lát,
Feldúlja érte akár szerelmek, múlt templomát.
Nem mozdul nyelve, szája külső, világi csábra,
Vágyait már lerázta, s ez derűt, nyugalmat ád.
S ha műve már beérett, aranykapukhoz érend,
Ura teljes szívének, fölleli ősi honát.
Nem jobb-e így, mint egyre ölve, falva, szeretve
Halálba hullni egyszer, mint bűzös bőriszák?


A játék grafikáját tekintve, technikai szempontból abszolút átlagosnak mondható, azonban a látvány összképe, köszönhetően a pompás flórának és a jellegzetes kínai tájaknak, tájelemeknek, igencsak megkapó. Jó a ránézni a vibráns, üdítően színes képernyőre.
A karakterek mindegyike nagyon mókás és jópofa, főként azért, mert egyik főhős sem tipikus figura, sokkal inkább egy kicsit "szerencsétlen", amolyan életszerű fazon.
Az ellenfelek szintúgy kifejezetten viccesek, nemkülönben azon jelenetek, ahogy különféle, néha kabaréba illő módszereivel Dasheng bucira veri, sőt trollkodva szívatja őket - de az is, amikor válaszként őt lepik meg a dögök valami trükkel, például egy kis égési sérüléssel.
A zene főként nagyzenekari filmes betétdal, szóval nagyon rendben van. Az angol szinkron ugyanakkor néha elég furi, mert egyes szereplőknek nagyon erős brit (ír? skót?) akcentusa van.
A game játszhatósága és kezelése igazából pofon egyszerű, bár néhány elem megmosolyogtatóan körülményes és régimódi. A nyúlfarknyi pályarészletek önálló betöltése és a fix animációk lejátszása így 2019-ben elég szokatlan, mint ahogy a varázs- és főmenü előhozásakor bekövetkező pause is, de mint mondtam, ez egyfelől nagyban megkönnyíti a harcot, másfelől tökéletesen illeszkedik a kaland lassabb, meseszerű ritmusához.
Szavatosság tekintetében valahová 10 óra magasságába lőném be a játékot (akár platinával), ami ebben a műfajban kielégítő. Mivel gyakori a sétafikálós beszélgetés a szereplők között, valamint időbe telik bejárni a pályákon fellelhető minden útvonalat (és miért ne járnád be, olyan sok nincs), és mindent felkutatni sem két perc (és miért ne keresnéd meg, olyan sok nincs), a játékidő hosszabbnak tűnik, mint amit a fenti érték mutat. Multiplayer mód a programban nincs.
(Egy barátom egy olyan Hero Edition verziót vett meg, amiben alapállapotban választható egy brutális, "együtéses" nehézségi fok is, plusz 2 kosztüm. Ezen felül elérhető a Season Pass is, mely 2 epizódot ad a kalandhoz.)

A Monkey King: Hero is Back nem AAA-s fejlesztés, inkább egy kisebb volumenű, amolyan optimista békategóriás, szponzorált projekt, ami az esetenként kopottas mechanikai összetevőket nézve meg is látszik a szoftveren. A keretet a mozifilm adta, ami a cselekményt és helyszíneket nézve nem adott nagy mozgásteret, mégis, én azt hiszem, a készítők elég sokat kihoztak az alapanyagból - főleg a rendszerint full gagyi filmes játékok minőségét ismerve.
Nekem - a néha nem túl profi minőségű megoldásainak fényében is - tetszett ez a kaland! Kifejezetten jól szórakoztam, gyakran rendesen röhögcséltem rajta. Az a jó benne, hogy nem kell beledögleni, nem kell beleszakadni, de mégis adja a kellemes kihívást. Nem túl nehéz, nem túl könnyű, nem terhes, nem súlyos, sokkal inkább egyfajta vicces kikapcsolódás ez sok mászkálással, gyűjtögetéssel, és persze egy jó adag pofozkodással. Egy egészen játékszerű valami ez, amit egy laza vasárnap délelőtt lehet nyüstölni, akár egyedül, akár gyermekkel az oldaladon. Nem mellesleg pedig az alkotás mellett szól nyomott ára is, mely ahhoz képest, hogy ez egy akció-RPG, rendkívül baráti.

Így vonz a jóság fel, fel minden tekintetet.
Milliom földi jószág! Csak erre vesd szemed!
Világgyúró erőknek ha nagy művét lesed
s olvasni kívánsz róla – olvasd hát könyvemet.


(A verseket fordította Csongor Barnabás, Európa Kiadó, 1980)

Kiadó: Oasis Games / THQ NORDIC GMBH
Fejlesztő: SIE / HexaDrive
Megjelenés: 2019.10.17.
Ár: 11.990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 16.63 GB
Web: https://en-console.oasgames.com/monkey-king/
PSN feltöltőkártya: PlatinumShop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. pityesz555  PlayStation.Community tag
2019.10.25. 22:44:05
LV1
Nagyon vártam ezt a játékot és csak a Medievil végigjátszása után veszem meg.A teszt szokásos minőség. 5☆
7. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.10.23. 15:04:25
LV3
Pont a napokban szemeztem ezzel a cuccal a store-ban. Pompás kis kalandnak tűnik.
6. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.10.23. 12:55:36
LV1
Válasz 3. CortezCorleone üzenetére:
És téényleg!
5. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.10.22. 22:48:29
LV17
Köszi. Ez bejött. A játékot meg tolnám szívesen. :)
psn/sen id: pcpmate
4. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.10.22. 20:33:39
LV7
Szuper teszt, tényleg élvezet volt olvasni, meg is hozta a kedvemet:)
És ezek a plusz betétek amit alattam is ír Cortez kolléga, tényleg parádês ês még élvezetesebbé teszi az amúgy sem unalmas tesztet/beszámolót!
Köszönjük mester!
"Örökké nem eshet"
3. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2019.10.22. 20:05:08
LV6
Szuper teszt lett, köszi, élvezet volt olvasni. És külön pirospont az eredeti műből vett betétekért.
A játék nekem kifejezetten tetszik, mindenképp beszerzős lesz. Nem meglepő módon a négy nagy kínai regény közül hozzám is ez a sztori áll a legközelebb. Lassan már nincs olyan médium, amiben Sun Wukong (vagy hívjuk inkább Son Gokunak? :D) ne jelent volna meg, viszont egy jó játékadaptáció már régóta hiánycikk, hátha ez most betölti az űrt.
物の哀れ
2. LostBoyz  PlayStation.Community tag
2019.10.22. 14:47:24
LV1
Tényleg nagyon jó teszt! Lehetne, hogy minden játékot Te teszteld?
1. Itachi  PlayStation.Community tag
2019.10.21. 23:12:55
LV2
+1
Ez igen. Nagyon jó teszt volt. Hasonló vibe ja nekem talán a Mini Ninjas nak volt anno. :) Ez persze komplexebb anyagnak tűnik sokkal, már csak a történeti háttér miatt is. :)
ヤレヤレ、ダゼ。
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Monkey King: Hero is Back
THQ Nordic
REMEK