PlayStation.Community

2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.

A 2017-es Yooka-Laylee egy különleges élménnyel szolgált a platformjátékok szerelmeseinek. Meg tudott idézni egy klasszikus szériát, ugyanakkor az összes hibáját se volt rest elkövetni annak. Nagyon szerethető, de idegesítő alkotásként tudnám jellemezni a Playtonic termékét. Most pedig egy szintén közkedvelt franchise előtt tisztelegve alkotta meg a fejlesztő az Impossible Lair alcímmel fémjelezett, lényegében spin-offként is felfogható szoftverét.
Hőseink világuk felszabadítása után folytatják seggvakarós, lazulós életmódjukat. Nem telik el sok idő, amíg a korábban eldádázott Capital B ismét feltűnik, hogy borsot törjön Laliék orra alá...
A játék első pályája egyben az utolsó is, ebből kapunk egy rövid ízelítőt, majd vágják ki kedvenceinket a központi „hubként” szolgáló térképre. Nagyon hangulatos és ötletes a kivitelezés, ez a terület felfogható egy hatalmas bejárható pályának is. A terepen beszédbe elegyedhetünk az előző stuffból megismert őrült lakosokkal, a hülyén beszélést szerencsére megtartották, mint ahogy a remek poénok is képviseltetik magukat. Rengeteg titkot deríthetünk fel megvizsgálva környezetünket. Fejthetünk meg kincsvadász rejtvényeket, majd az így és jutalmul szolgáló tonikokat meg is vásárolhatjuk. Ezek az üvegcsék már az első Yooka-Laylee-ban is feltűntek, most a számuk több tucatra rúg (60+). Egy részük vicces kozmetikai jellegű, de sokfajta játékmechanikára kiható okosság is helyet kapott a repertoárba. Túl gyakran fűbe harapunk? Kapcsoljunk be sűrűbb ellenőrzőpontokat! Kevésnek érezzük a teljesítésért járó pénzmagot? Különféle nehezítésekkel toljuk feljebb a szorzónkat! A saját tempónk és aktuális kedvünk szerint machinálhatunk, ami jó ötlet, de egy bizonyos dolog végett végül átverve érezhetjük magunkat. (Erről később.)

A hub-ban található könyvecskék rejtik a tényleges küldetéseket, ezekbe belehuppanva kezdődik csak a kaland! A perspektíva a pályákon 2D-re vált, így egy Donkey Kongra hasonlító élményben lesz részünk. Az említett sorozatot elismerem, de a fagyott kutyaláb-merevségű irányítás és játékmenet nálam megöli mindig az élményt. Eme széria előtt tisztelegve, de egy sokkalta élhetőbb megvalósításban fogunk lavírozni a bohókás duóval. Yooka limitált mozgáskultúrával tényleg egy DK epizód karakterére hasonlít (fut, szimplán ugrik, gurul). Kaméleonunk tárgyakat képes a nyelvével megragadni, majd azt kilőni, Laylee-vel kiegészülve pedig egy picit vitorlázhat a levegőben, valamint egy erőteljes légicsapás is előcsalható a párossal. Sérülést szenvedve denevérünk pánikba esik, ha pedig nem tudjuk elcsípni, akkor csak harangocskáknál tudjuk újfent magunkhoz szólítani: ha nélküle újból eltalálnak, elhalálozunk. Így egy óvatosabb, felderítős tempóban nyomtam végig a kampányt. A játékidő egyből a duplájára nő, mivel minden szint rendelkezik egy alternatív változattal, ami cseppet sem bőrlehúzás vagy újrafelhasználás. Alapból elég szépen eltérnek egymástól a teljesítésre váró szakaszok, de a térképen ténykedve nagyon ügyesen csalhatóak elő a pályák. Egy hidat felhúzva a könyvecske is más pozícióba kerül, emiatt az egész szint oldalra fordul, így felfelé fogunk haladni a szokványos helyett. Máskor egy tavacskát fagyaszthatunk be, így megfagyott platformok és alternatív útvonal lesz a jutalmunk. Hatalmas pacsi, bitang jó ötletek kerültek ki a tervezőasztalról. Egy 15-20 órát is belelapátolhatunk a programba, és közben szinte végéig jól fogunk szórakozni.
Célunk lényegében a címadó „lehetetlen szint” leküzdése, amihez hadsereget kell toboroznunk. Több ízben is meg kell ütközni B-vel, ahol egy-egy csetepaté után következik a frusztráló platform szegmens. A felszabadított méhek élőpajzsként funkcionálnak a gonosz B fészkében, így minden katona plusz egy találatot képes levédeni a jövőben. A dolog pikantériája, hogy húzóra, checkpointok és segítő tonikok nélkül kell teljesíteni a döghosszú pályát. Ahány méhecskénk van, annyiszor sebeződhetünk meg, aztán ha elpatkolunk, kárörvendve kipenderítenek bennünket pont úgy, ahogy a történet legelején. Így bármikor próbálkozhatunk vele, de a pályadesign rossz és az egész ötlet egy nettó kibaszás. A legnagyobb gond, hogy nem erre a fél órás kőkemény kihívásra készít fel a stuff, főleg ha tonikjainkat is könnyítésre használtuk eddig. Borzasztóan nagy a kontraszt bármely más levelhez képest. A játékosak tetemesebb része így sosem fog a sztori végére érni, megjegyzem más főellenség nem is található meg a kalandban a Lair-ben lévőn kívül. Néhány ellenőrző pont beépítésével egy tisztességes lezárást kaphattunk volna, de így marad a csalódás.
Eltekintve az előző bekezdésben taglaltaktól, ez egy remek platformer, amit tudok ajánlani a Donkey Kong-széria és a stílus kedvelőinek egyaránt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Team17
Fejlesztő: Playtonic
Megjelenés: 2019.10.08.
Ár: 8990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.37GB
Web: https://www.team17.com/games/yooka-laylee-and-the-imp...
PSN feltöltőkártya: PlatinumShop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Burzum  PlayStation.Community tag
2019.11.10. 22:11:23
LV2
Válasz 3. Onimushaman üzenetére:
Sajnos én se.:( Pedig több videó megnézése alapján totál jóféle DKC-féleségnek tűnik.
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.11.10. 15:38:41
LV24
Válasz 2. Burzum üzenetére:
Itthon nem láttam belőle.
señor
2. Burzum  PlayStation.Community tag
2019.11.09. 21:02:54
LV2
Nagyon szerettem a DKC trilógiát, főleg a második részt! Ha van ebből dobozos kiadás, tutira be fogom szerezni!
1. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.11.09. 20:22:19
LV3
Ennek az első részétől konkrétan rosszul vagyok, de ezt előbb utóbb beszerzem.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Team17
REMEK