PlayStation.Community

2019.10.16. 12:08 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: MrZ
Értékeld a cikket!
A furcsán öregedő katonák.

Emlékszem, még valamikor a kilencvenes évek közepe felé édesapám meglepett engem karácsonykor életem első konzoljával, a jó öreg sárgakazettás csodával. Akkor még 6-7 évesen fingom nem volt róla, hogy konkrétan mi az a SNES vagy MegaDrive, szóval nem is kezdtem el üvölteni, amiért csak egy kínai bóvli masina akart elkápráztatni a TV-képernyőn.
Ráadásul maga a készülék is a Super Nintendo külsejével volt megáldva. Kazetta persze nem volt hozzá, bekapcsolás után mégis válogathattam 9999 játék közül. Varázslat! Márió, tankos lövölde, puffantsd le a kacsát fénypisztollyal, autóverseny, és persze sok más játék kétezerszer, no meg a Contra. A játék, amiben egy félmeztelen, nagyon kigyúrt kommandóssal kellett a lövésgombra ráfeküdve szétlőni minden szembejövő gonosz katonát, robotot, falból előbújó gépágyút. Non stop akció oldalnézetből, olykor kamu 3D szobákban, egyedül, vagy a szomszéd pajtival, kontrollerropogtató nehézségi szinttel megspékelve.
A Konami égisze alatt 1987-ben megjelent Contra első része, majd egy évre rá megjelenő otthoni konzol verziója minden egészséges gamer által ismert klasszikus, ami igazán a szupernintendós Contra III: The Alien Wars-ban teljesedett ki, majd a folytatásokkal indult el azon a lejtőn, amin harminckét éve csúszik lefele a pokol legmélyebb bugyrába. Ennek a mélyrepülésnek mostani állomása a Playstation 4-es Contra: Rogue Corps.
A story évekkel a harmadik epizód után veszi kezdetét, Damned Cityben, ahol a hétköznapi szürke polgárok már a légkörtől is totál becsavarodnak, vagy plakátolják ki a falakat saját agyvelejükkel, nem beszélve a végtelen számú gépemberűrlény hordákról, akiknek természetesen az emberiség kiirtása az egyetlen célja. Vannak persze elvetemült emberek is, akik pénz, hírnév és jó loot érdekében napi szinten vetik bele magukat a város sűrűjébe. Egy ilyen 5-fős kis zsoldos csoportnak vagyunk tagjai mi is, mondjuk úgy, az elcseszettebb fajtákból.
Kezdetnek itt van rögtön main karakterünk Kaiser, a bandzsa szöszi agyontetovált izomagyú kiborgunk, aki annyira nem is lóg ki a sorból, ellentétben Miss Harakirivel, akinek egy katanával befogott pofájú űrlény keveredett a hasfalába. Érzed már? Ezek után már a jól szituált Gentlemanre keresztelt űrbogár karakteren meg se borul az ember, de a HB (Hungry Beast) nevű óriáspanda láttán mégis a Death Stranding előrendelése mellett dönt.
De Zé, te öt karaktert írtál! Persze-persze, az ötödik egy teljesen normális leányzó, aki a minket küldetésük elejére fuvarozó repcsink pilótája. Legyen a neve Erzsi, aki a tutorial alatt megtanít minket ölni, vagy közli velünk a küldetés előtt, hogy „Igen, ez ugyanaz a pálya, de most még több és erősebb enemyt kell ledarálnod”. Köszi.

Drága barátnénk pedig meg is mondja a frankót, mert más dolgunk nem is lesz az egész játék alatt, mint a minket fulladásig ellepő idegenek számának nullára redukálása. Tehetjük ezt egyedül magányosan (Single Player), vagy akár három másik haverunkkal (Online Co-op), már ha találunk ilyen jó ízlésű partnereket a barátlistánkon, ne adj isten a világhálón. Próbálkozhatunk otthon kedvesünk kezébe is odaszíjazni a kettes joy-t (Couch Co-op), de ő már akkor hülyének fog nézni, amikor a Store-on rányomunk a vásárlás gombra.
A kampány szólóban való kipörgetése viszont nem egyszerű. Többször tértem vissza régebbi pályákra, hogy ott fegyvereimet új szintre fejleszthessem, komolyabb értékű damage számok felvillanásának reményében. Arzenálunk variálása pedig végtelen. Elhullott tervrajzokból a boltosnál új fegyvereket építhetünk meg – legyen az kard, körfűrészvető, cápauszonyokat (????) lövő puska –, és pakolhatjuk ezeket tele különböző bónuszokkal. Ugyanezt pedig érdemes karaktereinkkel is eljátszani, ugyanis agyunk, szemeink, bordáink és szívünk is turbózhatóak.
A legjobb perkeket jobbik esetben a pályák S-értékelésre való teljesítésével is megkaphatjuk, csupán eleget kell tennünk három kitételnek: minél gyorsabban teljesíteni az adott térképet (minden szint időlimites), összegyűjteni a random, tíz másodpercre felbukkanó sárga bombákat mielőtt felrobbannak (létezésük értelme kérdőjel), és lelőni mindent, ami mozog (1987 óta).
A non stop akció pedig továbbra is contrás. Majdnem. A régebbi részekkel ellentétben a folyamatos bogyózápor részünkről elmarad, ugyanis fegyvereink bizony felhevülhetnek. Ilyenkor pedig vagy lecuppantjuk az ujjunkat az R2 gombról, vagy büntiből várhatjuk, míg lehűti magát a stukker (vagyvagyvagy átváltunk a másik fegyverünkre vagyvagyvagy benyomjuk a speckó támadásunkat, de ezek már ilyen nagyon pro gondolatok). Ez sokszor az akció hevében elég idegesítő tud lenni, pláne, amikor negyven szörnyecske lohol a nyakunkban, te meg nagyon izmos Contra katona akarsz lenni. Ha nagyon szorul a hurok, elnyomhatjuk ultimate támadásunk, egy nagy rakéta földhöz toszásának formájában.

Ellenségeink dizájnban viszont gyérül festenek. Nyúzott katonák lapáttal és propelleres csecsemőfejek teleportálnak ki legtöbbször a föld alól, amit néha megtol a játék egy ormányos… izével, vagy esetleg guruló, tüzes halálszekérrel. Kb. 546746768568932 muníció és pár vérgagyi platformer rész után pedig jöhet a jól megérdemelt nagy boss. Ilyenkor a játék átvált egy úgynevezett Shooting Gallery módba, ahol egy nagy célkereszttel pásztázva kell lövöldöznünk az óriás főellenséget.
Az oldalnézetet felváltotta az Alienationben tökélyre fejlesztett, felülnézetes twin-stick őrület, és ezzel nincs is probléma. A grafika viszont jócskán elmarad a 2019-es színvonaltól, bár ha tud TV-nk HDR-t, egész pofás kis neo-LSD tripet élhet át a játékos.
Az irányítás azért persze köhög, nem olyan kellemes és folyékony, mint az előbb említett Alienation esetében, ámbár ez csak a játék első tíz percében tűnt fel számomra. A kb. három különböző felcsendülő zenét nem fogjuk nyugdíjas korunkban dúdolni, mint ahogyan a játék sztoriját se felidézni a kandalló mellett. Már csak azért sem, mert a játék nem nyomja a képünkbe, de egy menüpontban megtekinthetőek a történeti elemek.
A Contra: Rogue Corps nem egy jó játék. De nem is az a nagyon rossz. A co-op miatt néha egész mókás szintre emelkedik a stuff, pláne, ha egy olyan ember a társad, mint PSC Jesus, aki veled ellentétben már 72 órája folyamatban nyomja, és rommá fejlődve lazán elcipel téged a hátizsákjában, megspórolva neked a grindot is. Itt jön be a képbe az a gondolat, hogy eme game milyen nosztalgikus élményt idézhet fel az öreg gamerben? Nincs mély filozofikus story, 500 tagú nagyzenekaros háttérzene, vagy fotorealisztikus grafika. Csak vagy te (jobbik esetben 3 másik őrült), irtod az ellent, ügyeskedsz, küzdesz a maximális pontszámokért, a legjobb értékelésért, és túl akarsz élni. Le akarod győzni a behemót bossokat. Le akarod győzni a végső főellenséget. Le akarod győzni a játékot! Te akarsz lenni a CONTRA! (Van benne egyébként egy ilyen focizós multis baromság is, de most komolyan… inkább hagyjuk...)

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Konami Digital Entertainment
Fejlesztő: Konami Digital Entertainment, Toylogic
Megjelenés: 2019.08.27.
Ár: 11990 Ft
Játékosok száma: 1-4, Online: 2-9
Kép: 1080p
Demo: Van
Méret: 10.85GB
Web: https://www.konami.com/games/contra/rc/gate
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. danteneverdie  PlayStation.Community tag
2019.10.19. 00:26:21
LV2
Válasz 2. wooltur üzenetére:
F@ck Konami...
less talk, more screams!
7. martin  Főszerkesztő
2019.10.17. 09:20:50
LV27
Válasz 6. MrZ üzenetére:
Megfelelő embert a megfelelő munkára!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. MrZ  La Peste Noire
2019.10.17. 08:42:39
LV12
Következő tesztem a Contra pacsinko lesz.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
5. Masamune  PlayStation.Community tag
2019.10.17. 07:43:15
LV14
Konami AAA title.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
4. VictorVance  Szerkesztő
2019.10.16. 20:13:22
LV18
Egyszerűen nem értem ezt a játékot.
Örülünk?
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.10.16. 20:11:41
LV24
Tűpontos leírás.
señor
2. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.10.16. 18:37:44
LV16
Most komolyan... Így, hogy lehet megalázni egy egykor volt kúltjáték nevét?
R.I.P. Brúnó :-(
1. TCr64EU  Choose life
2019.10.16. 12:26:28
LV22
Borzalmasan gyenge szar, amit bottal sem piszkálnék, nem hogy 12e Ft-ot fizessek érte. Pofátlan játék, pofátlan árazással.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Contra: Rogue Corps
Konami Digital Entertainment
CSAK ÓVATOSAN