PlayStation.Community

2019.09.12. 14:23 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Motoros dagonyázás unalomig ismételve.

Kedvenc olasz stúdiónk, a Milestone, ismét elhozta nekünk, motorverseny fanatikusoknak az újabb évre elegendő motocross élményt. „Még több kosz és sár, rondább környezet, visszafejlődés mellett pedig újabb órányi töltőképernyő” - egy rosszul megkomponált borító szövege is kezdődhetne idén így, az őszinteséget szem előtt tartva. Erős szavak, de sajnos a tavalyi, profikat megcélzó MXGP Pro lényege idén a kukában landolt, minden egyedi, kis ötletmorzsájával együtt.
Mintha csak nem is létezne a tavalyi rész, a játék stílusa is visszatért az arcade irányításhoz és játékmenethez. A fő kérdés, hogy a Milestone felvásárlása miként hatott a játékra és a fejlesztőkre, mert az utóbbi évek egészen élvezetesre sikerült produktumai után ez most egy erőteljes visszalépés.
Pilótánk összeollózását követően egy néhány körös betanuló szakaszon találjuk magunkat, ahol részletesen ki van írva, melyik gomb mire jó. Miután több-kevesebb sikerrel minden funkciót kipróbáltunk, indulhat karrierünk első éles futama. Ez a tutorial továbbra is a „jó, hogy van, de értelme nincs” kategória, mert ebben a formában senki nem tanul belőle semmit, főleg nem a kezdők. Néhány verseny és bukás után azért bele lehet rázódni a dolgok menetébe, de azért jól jönne egy újoncokat is támogató részleg.
Az egyetlen dolog, ami megmaradt a tavalyi részből, az a menü és a HUD, de az olyan szinten, hogy néhány apró elemen kívül semmi nem lett lecserélve. A legjobban azért sajnálom a történteket, mert a szimulátoros vonal lett volna az, amiben ez a sorozat tündökölhet, az arcade részt pedig a Supercross képviselte volna. Így most, minden évben kapunk kettő sárban való motorozást, annyi különbséggel, hogy az egyik szabadtéren van, a másik pedig stadionban.
A karrier terén sem történt túl nagy változás. Szponzorok és csapatok közül válogathatunk, természetesen más-más feltételekkel, melyeket teljesítve pénz üti a markunkat. A megszerzett lóvét ruházkodásra és a járgányunk fejlesztésére tudjuk költeni, de a bővebb csapat- és versenyző-menedzselést idén sem kapjuk meg. Alkatrészek, ruhák, sisakok és egyéb tárgyak terén mondjuk ugyanúgy el vagyunk látva rengeteg eredeti termékkel, ezek fel tudják dobni a hangulatot, ha valaki szereti bütykölgetni a vasat. Lehetőség adódik teljes átfestésre, féknyereg színezésre, lengéscsillapító fejlesztésre is, tulajdonképpen mindenre, amire egy profi motoros vágyhat. Ezen a téren hozza a már tőle megszokott szintet a játék. A gondok sajnos csak ezután kezdődnek, amint kigurulunk a pályára és körülnézünk.
A motorok egyértelműen jól néznek ki, a sár és a kerekek nyomvonalai lehengerlők, itt változatlanul példásan teljesít az Unreal Engine 4. Ezen túllépve és egy kicsit körülnézve viszont a pálya melletti elemek, a nézők és a táj már egy egészen más képet fest. A probléma a borzalmas elmosódottság, ha pedig közel megyünk az elemekhez, akkor csak egy pixeles textúrahalmaz fogad minket. Összességében, a nézők robotos mozgása és az egyéb hangulatkeltő elemek sem tudnak magával ragadó összképet teremteni. A versenyt körülvevő atmoszféra tulajdonképpen nem létezik, pedig korábbi versenyjátékoknál láttunk erre példát, hogy egy kis odafigyeléssel meg lehet oldani. Szívesen láttam volna néhány frappáns, helyszíneket bemutató videót, hallottam volna kommentátor beszólásokat, szurkolói ujjongásokat. Ha csak néhány apróságra odafigyeltek volna, már egyből a hangulat minőségéről szólna ez a bekezdés.
Csak, hogy nézzünk pár jó dolgot is: a megfelelő beállításokat eltalálva nagyon élvezetes futamokat lehet menni a géptársakkal. Lökdösődnek és könyörtelenül kihasználják, ha borulunk egy nagyot. A versenyek hosszától kezdve a fizikáig elég sok mindent testre tudunk szabni. Menet közben pedig a dinamikusan változó időjárás viszontagságait is figyelembe kell vennünk, mert hamar megváltozhatnak a versenykörülmények.
Ami viszont igazi újdonságnak számít, az a Playground pálya. Adott egy viszonylag nagy és változatos terep, ahol ész nélkül tudunk trükköket csinálni, mozdulatokat gyakorolni és kihívásokat teljesíteni. Jó látni, hogy azért akad pár új ötlet is az olaszok tarsolyában.
A másik említésre méltó újítás a pályaszerkesztő, amit a Monster Energy Supercross 2-ből emeltek át. Működik és jól használható, de még milyen jól! Létrehozhatunk csak úgy, a buli kedvéért ugratókat, de ha érezzük magunkban a tervezőt, akár valós versenyzésre alkalmas terep is összerakható. Ha megvagyunk, akkor pedig mehet fel mindez a netre, ahonnan ugyanilyen könnyen tölthetjük le mások mesterműveit. A próbálkozás egyértelműen látszik a fejlesztők részéről, az ilyen kis apróságokkal jó úton járnak. Már csak abban reménykedem, hogy ezt jövőre nem veszik ki a programból...
...mert az újítások ellenére viszont sajnos kikerült a játékból a nemzetek közötti harc, a Monster Energy FIM Motocross of Nations. Kissé értetlenül állok a dolog előtt, mert hivatalos licencekkel rendelkezik a stúdió, így minden lehetősége megvolt arra, hogy folytassák és fejlesszék az MXGP 3-ban már jól működő, országok közötti versenysorozatot.
A mosoly, amely kiült az arcomra, csak ideiglenes. Hatalmas méretű sártömeg zúdul a nyakamba meg az arcomba. Meglepve látom, hogy a motor úgy 10 méterre hever tőlem, pedig az előző kanyarban előztem meg egy riválisomat. Ez a futam is elment, talán majd a következő héten jobb leszek…
Nagyjából egy ilyen versenyszituációval tudnám leírni az MXGP 2019: The Official Motocross Videogame-et. Az ötletes újítások után nem várt visszalépések is jellemzik, mind technikai, mind pedig tartalmi szinten. Egy újabb évre éppen elegendő, sárban dagonyázó motorozás, ami kapcsán újra csak a reménykedés maradt. Jó tanács, hogy aki motor-őrült és nem tud minden részre befizetni, az inkább vessen egy pillantást a Supercross-sorozatra, mert az bizony jobb lett idén.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre bökve webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. B_Renato97  Szerkesztő
2019.09.12. 17:03:05
LV4
+1
Válasz 3. Onimushaman üzenetére:
Majd a jubileumi 2020-as részről kapsz. :D Mozgóképes sárban fetrengés.
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.09.12. 17:00:14
LV24
Válasz 2. B_Renato97 üzenetére:
Nem értek ehhez, de a stúdióval szemben vannak fenntartásaim. Elérnek egy szintet, akkor azt onnantól minimum tartani kéne.

Egy videotesztet lökhetnél a kövi motoros bánatról. :D
señor
2. B_Renato97  Szerkesztő
2019.09.12. 16:36:11
LV4
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
A legjobban azt nem értettem az egészbe, hogy ha a Monsteres Supercros jó lett, akkor ezen mit bénáztak.
1. Onimushaman  Szerkesztő
2019.09.12. 16:15:48
LV24
Azért el van látva a gép motoros cumókkal. Sajnálom, hogy az átlag gagyizós szintet lőtték be, mert ez a saras téma jobban vonz, mint az aszfaltos társai.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MXGP 2019:THE OFFICIAL MOTOCROSS VIDEOGAME
Milestone
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Sárban elmerülős motorozás; Playground terep az őrültködéshez; jól átgondolt pályaszerkesztő
Negatívum
Hamar unalomba fulladó karrier; zéró hangulat a pálya körül; a tavalyi rész után egyértelmű visszalépés

MARTIN BELESZÓL
Néha olyan érzésem van, hogy ez a Milestone-féle motokrossz sorozat az ég világon senkit sem érdekel igazán.