PlayStation.Community

2019.09.06. 17:03 Kedvcsináló
47 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Először nem tetszik, aztán megtetszik, aztán...

(Ezúton szeretném megköszönni Cruzolka fórumtársunk segítségét, kinek közbenjárása nélkül ez a teszt nagy valószínűséggel csak jövő ilyenkorra készülhetett volna el.)

A FromSoftware a PlayStation 3 exkluzív Demon's Souls-szal megteremtett egy öntudatára ébredő játékstílust, melyet a fejlesztőstúdió további játékainak világszerte elsöprő sikere után Soulsborne-nak nevezünk. Az alapvetően nem túl bonyolult, mégis rengeteg, nagymértékben újszerű - vagy újszerűnek ható -, de mindenképpen jellegzetes lehetőséggel kecsegtető zsáner az elmúlt években aztán több olyan mellékhajtással is gazdagodott, mely játékokat igazából most már nem a legoptimálisabb döntés Soulsborne-nak titulálni. Így alakult ki 2019-re a "challenging action-RPG" (ékes magyarsággal szólva "komoly kihívásokkal kecsegtető akció-szerepjáték) elnevezésű kategória, melynek legújabb képviselője a még nem teljes árú, ámde már indie fejlesztésnek sem mondható Remnant: From the Ashes.
A szoftver határvonalas (nem full price) árfekvése miatt - némi vajúdás után - a klasszikus pontozás helyett a csillagozós értékelési metódust akartam alkalmazni; aztán rájöttem, hogy ezúttal így sem, úgy sem kifejező ez az egész értékelősdi; és igazából nem is lényeges, hiszen ez esetben a valódi verdiktet a teszt leírt megállapításai jelentik; pontszám vagy csillag itt a konkrét magyarázat nélkül szerintem nem igazán mérvadó; meg aztán nem akartam, hogy valaki azért ne vegye meg a játékot, mert az 5 pontos, vagy azért vegye meg, mert 7; ezúton kérnék hát elnézést azoktól, akiket csak az értékelő izgat - ilyet itt most nem találsz, ezt a tesztet el kell olvasni, végig kell szenvedni.
Már csak azért is, mert ennyire markánsan kétpólusú, azaz üdítően remek és csapnivalóan borzalmas komponensek keveredését felmutató, a single és coop formula szélsőségeit egyszerre prezentáló game-mel én speciel' igen régen nem találkoztam...
Gyenge kezdés után...

Ha létezne egy direkt videojáték fejlesztőknek szánt útmutató kislexikon, a "Hogyan ne indítsunk kalandot" címszó alá a Remnantnak kéne kerülnie példának.
A game főhősöd küllemének megalkotása után egy tényleg elképesztően ócska prológussal nyit, mely nem csak azért lelombozó, mert küllemében a korai PS3-as időket idézi (és nem, ez nem túlzás, mert a valóság a képernyőn tényleg kiábrándító, sőt egyes PS3-as címekre nézve szégyen). Engem például a kellemes, érett női hangon megszólaló narrátor által felvezetett, marhára erőltetetten misztikusnak szánt, ugyanakkor se füle, se farka alapsztori sem igazán fogott meg, mely alapján valahol a távoli jövőben járunk, amikor is emberünk egy nevetséges vitorlás bárkába szállva indul el megmenteni a világot valamitől - és a tudnivalók sora ebben ki is merül, felemlegetett sárkány ide, sokat mondó világítótorony oda.
Sajnos pozitívumot a tutorial gyakorlati része sem hoz. A minecraftos jellegű, papunkedli hatású karddal sután hadonászó figura szereplése annyira szánalmas, hogy azt nehéz szavakkal leírni, és a látvány akkor sem javul, amikor az első, teljességgel környezetidegen "démoni" (ördögi? túlvilági??) ellenfelek megjelennek. Még szerencse, hogy szenvedéseidnek hamar vége szakad és máris egy földalatti bázison találod magad, ahol egy maroknyi nyomorgó menekült (túlélő?) valamiért úgy gondolja, te hozod majd el nekik a megváltást azáltal, hogy mindenféle küldetéseket hajtasz végre a kinti világban, amitől ők elzárkóztak, és legyilkolsz mindenféle lényeket, melyektől ők félnek.
(Csak zárójelben jegyzem meg, tartózkodva a spoilerekről, hogy szerintem a sztori összességében nem a játék erőssége, és ha valami, hát az biztosan nem lesz sem menetelésed mozgatórugója, sem pedig az a komponens, amire emlékezni fogsz a game végigjátszása után.)

Kooperatív vendégjárás szigorú házirenddel

A kötelező oktatás letudása után a kalandot kezdheted offline formában, mely azt jelenti, hogy teljesen egyedül leszel, soha senki sem fog háborgatni utad közben. Indíthatsz ugyanakkor haverbarát menetet is, melybe értelemszerűen csak barátlistás ismerőseid szállhatnak be, bármikor, ha kedvük tartja. A harmadik változat a publikus játék, melynél bárki beléphet hozzád. A kooperatív játékban (kompetitív multi nincs) maximum 3 player vehet részt.
Amennyiben te mennél valakihez vendégnek, két opciód van: vagy belépsz egy tesához a nyitott, listázott menetek közül választva (ha még van hely nála), vagy bekéredzkedsz egy idegenhez... vakon.
A nagy csavart ugyanis a publikus játéknál az jelenti, hogy (és nem tudom, hogy ez más platformokon miként működik, de PS4-en jelenleg így van) ezeket a lehetőségeket a program nem listázza a képernyőre, azaz teljességgel véletlenszerű, hogy éppen kihez sorsol be a gép. Mivel nem tudsz választani, nem láthatod, hogy a host milyen fejlettségi szinten van és a történet mely pontján tart éppen, melyik helyszínen jár, mely pályán, vagy melyik bosst szeretné éppen leverni, és az adott játékban hány player van jelen.
Tovább bonyolítja ráadásul a helyzetet az is, hogy ha valaki belép valakihez, nem azonnal materializálódik, hanem spectator, azaz "megfigyelő" állapotban leledzik. A tényleges beugrás csak és kizárólag akkor lehetséges, ha a host észbe kap, hogy valaki (vagy valakik) várakozik nála, és megérint egy checkpointot.
Ez utóbbi szabály persze rengeteg fura szituációt szülhet: ha a host elmegy macskát sétáltatni, vagy úgy dönt, a következő 25 percet az alapbázis két boltosa között rohangálva tölti, esetleg soha véget nem érő beszélgetést folytat egy NPC-vel, marad a várakozás, vagy a kilépés. Amennyiben a host éppen egy bossfight vagy egy méretes pálya kellős közepén van, addig kell várni, míg meg nem hal, vagy nem talál egy checkpontot... vagy ott kilépés.
Előfordulhat emellett olyan is, hogy a kooperatív játék során a playerek egymást akadályozzák valamilyen módon. A checkpointok aktiválásánál például minden résztvevőnek ott kell lennie, de az is zavaró lehet, ha a játékosok elkóricálnak egymástól és kommunikáció hiányában tartják fel egymást. Így aztán bizonyára az sem véletlen, hogy a programba Kick / Ban funkciót is építettek, amivel vagy eltávolítani lehet valakit, vagy örökre kitiltani.
Kinek mi jutott

Mindezek után jogos lehet a kérdés, hogy mégis mi a francért kéne szenvedni a kooppal, ha lehet szólózni is, és miért fontos az, hogy ki hol tart?
Egyfelől a Remnant sajátságos felépítésének egyik meghatározó jellemzője, hogy egy igen speciális, "személyre szabottan generált" világgal működik. Ennek lényege, hogy egy adott végigjátszás során soha senki nem juthat el minden létező helyszínre és minden bosshoz, plusz nem kaphat meg minden fegyvert, páncélt, modot, és speckó tárgyat. A változók száma oly nagy számú, hogy a fix eseményeken, NPC-ken és bossokon kívül még a pályák felépítése (tehát a térképek rajza) és akár a napszak is eltérő lehet egyénenként. Vannak továbbá olyan végérvényes formátumú választási kulcspontok is a történet során, amikor valakinek a hasznára vagy kárára kell döntened egy kérdésben.
Azáltal tehát, hogy vendégeskedsz, nagy - de teljesen random - esély van rá, hogy olyan helyeken járhatsz, olyan eseményeknek leszel tanúja, no meg trófeáknak-felszereléseknek-fegyvereknek birtokosa, melyek a te játékodban nincsenek benne.
További nyomós érv a koop mellett, hogy így lehet gyorsabban és hatékonyabban alapanyagot és pénzt szerezni a craftoláshoz / tuningoláshoz, mely véges mennyiségű cuccokat a saját játékodban már lenulláztad. Kooperatív játék esetén ugyanis bárki vesz fel bármilyen lootot, azt minden player a partiban megkapja - kivételt képez viszont ez alól a muníció, mely "aki kapja marja" alapon működik. (Páncélt vagy fegyvert nem lehet duplikálni, szóval azt csak akkor nyered el, ha még nem volt meg.)
Abban az esetben tehát, ha ki szeretnéd maxolni a játékot, megismerni a történet és lehetőleg mindent látni és összeszedni, vagy sokat kell majd vendégségbe járnod, vagy egyedül kell újra és újra nekifutni az amúgy igencsak hosszadalmas kalandnak. A rengeteg randomizált tényező miatt persze így is eléggé lutri, hogy mit tudsz kinyerni a koopozásból...
Valószínű egyébként, hogy pont a kiszámíthatóság miatt nem lehet az idegenek meneteit böngészni csatlakozás előtt. Ezzel a készítők elérték, hogy ne csak olyan partikba tudj belépni, melyek neked tetsző, vagy neked hiányzó tartalommal kecsegtetnek.
A Remnant játékmenetének alapja elvileg ugyebár a "komoly kihívás", azonban itt rögtön egy alapvetően meghatározó diverzitás lép be a képbe: a Remnant ugyanis nem igazán képes megbirkózni azzal a feladattal, hogy azoknak is valódi kihívást és emellett élnevezetes eseményeket mutasson minden mechanikájában, akik csak single playerben, és azoknak is, akik csak kooperatív multiban gondolkodnak. A game igazából egyedül picit sok, csapatban picit kevés, még a kooperatív felfelé skálázás mellett is.

Így se, úgy se; így is, úgy is

A bénácska felvezetés után kikerülsz a külvilágba, és ez az a pont, ahol az addig kifejezetted irritáló gameplay átmegy valami másba, valami sokkal élvezetesebbe.
Az első látogatható helyszín maga a Föld, egy lepusztult nagyváros, mely feltűnően az első Darksiders epizód hangulatát árasztja - nem is véletlenül, nézd csak meg a fejlesztőcsapatot! A map bejárása, felfedezése és teljes megnyitása remek feladat. A játékmenet inkább lassabb sebességű, a harcoknál pedig alapvetően a "kétszer ad, ki gyorsan ad" elv érvényesül, azaz a megfontolt, taktikus haladás és az ellenfelek "kihúzogatása" (a klasszikus pullolás ugye) a legbiztonságosabb módszer az életben maradásra. A game nehézségét tekintve nem egy sétautazás, könnyen és gyorsan bele lehet szalad egy-egy halálos csinnbe, de ha valaki ésszel megy, úgy tudja abszolválni a placcokat, hogy nem megy az idegeire egy esetleges halál.
Fontos tudni, hogy bukás esetén csak annyi a bünti, hogy visszakerülsz az előző megérintett checkpontra, azaz nem veszted el amúgy Soulsborne-osan az XPt-t és a cuccaidat.
Ha szólóban kalandozol, te határozod meg a ritmust. Törtethetsz egyből a feltételezett kijárat felé, vagy átnézheted a teljes mapet töviről-hegyire, a legutolsó fémhulladékot is összeszedve. Szerintem egy vadidegennel koopozva a kaland ezen része kifejezetten irritáló, például a már említett "feltartások" miatt. Haverral persze valamivel jobb a helyzet, mert neki bemondhatod, hogy ne siessen annyira, vagy jöjjön inkább feléd, mert még meg szeretnél nézni valamit.
Igen ám, de minden helyszínről nyílik egy vagy több bossharc is, vagy valami annak minősülő esemény. Az események rendszerint szuperhangulatos survival eventek, melyek mindegyikét maximálisan élveztem. A bossok azonban gyökeresen más képet mutatnak. Ezek ugyanis teljesen egyértelműen a kooperatív munkára vannak kihegyezve, példának okáért azzal, hogy legtöbbjük esetében igen intenzív add-kontroll (vagy valamilyen mellékfeladat intézése) szükséges, azaz a bosson felül még egy halom baromira kellemetlen kísérőt-objektumot is pusztítani kell. Az a bossharc, amit egyedül a pokolba kívántál, partiban hirtelen élménybombává robban - és nem azért, mert csapatban könnyebb leverni a mobot, hanem azért, mert így igazán élvezetes a taktikus győzelem, valamint itt van lehetőséged olyan fegyvereket is használni, melyekkel szólóban egyszerűen képtelenség hatásosan sebzést okozni. Igen komoly egyébként a játékban az aggro-rendszer is (sajnos ritkán látni ilyet), mely értelemszerűen csakis akkor adja ki magát, ha több karakter is sebzi a bosst, mely mindig arra fordul rá, aki a legkeményebben sebez.
Összefoglalva tehát azt tudom megállapítani, hogy a szórakoztató játékélmény érdekében a Remnantot szerintem szinte kötelező egyedül és partiban is játszani. Csak így vagy csak úgy nem születik meg a varázslat, valamilyen aspektus mindenképpen elvész.
Kicsinek még ügyetlen voltam

A game mechanikájában a linkajánlóban megtalálható Immortal tulajdonságait prezentálja, azaz a kézifegyverek mellett a lőfegyvereket is használja, sőt leginkább ezekre hegyezi ki a küzdelmet. (Szóval ez a game inkább shooter, mint hack'n slash.) Emellett nagyjából felsorolhatatlanul sok más játékból emel át komponenseket (mechanikait és kozmetikait egyaránt), például a Destiny-ből, a Divisionből, és persze a különféle Soulsborne-okból, meg úgy nagyjából mindenből, ami az utóbbi 6 évben megjelent.
Szerepjátékos oldalról a karakterfejlődés a legfontosabb, mely szemtelenül lassan nyílik meg. Én 20+ óra után jutottam el oda, hogy figurámat olyan igazán fontos aspektusokból is fejleszteni tudjam, melyek addig borzalmasan idegesítettek. A főhős ugyanis messze nem mondható túl ügyes harcosnak, azaz a gyógyítás sebességétől kezdve a különféle állapotjavítók bevitelén és a tárazáson keresztül egészen az egyszerű kaszabolásig mindent olyan rohadt bénán, sz@r ritmusban, lassan és ügyetlenül csinál, hogy a game által prezentált kihívás egy nagy részét igazából ő maga jelenti. Pártíz óra után azonban végre eljutsz oda, hogy olyan képességeire is tudsz pontokat pakolni, melyek érezhetően gördülékenyebbé teszik a túlélést.
romboló erejét.
Nem tartom egyébként túl szerencsésnek, hogy bizonyos változók a karakteren csak extrém hosszú játék után tuningolhatók érdemben, már csak azért sem, mert fizikai képtelenség például a kooperatív és a szóló képességekre is annyi pontot tenni, hogy azok valóban érvényesülhessenek. A vagy-vagy metódus igen könyörtelen megoldás. Kicsit olyan érzésem van, hogy a Remnantban már csak akkor válik igazán barátságossá a figura képességfája, amikor a kaland véget ér.
A fejlődéshez jöhet még a game közlekedési rendszerének leírása is. A nyitott helyszínekről átmehetsz a dungeonnek nevezett instance-okba, általában többe is, ezek rejtik a bossokat és eventeket. A pályák, pályarészletek és dungeonök bejáratánál / bejáratainál mindig akad checkpoint, ahonnan bármikor visszatérhetsz a bázisra fejleszteni vagy vásárolni. Otthonról kitereportálni vagy kulcspontokra, vagy a legutóbb érintett egy darab checkpointra tudsz.
A Remnant rendszerének gazdagságára jellemző egyébiránt a különböző buffok és debuffok sokasága is. Tűzzel, fertőzéssel, áramütéssel, korrózióval, és még sok más állapotbefolyásoló tényezővel találkozol, pro és kontra irányban is.

Fegyverek tekintetében nincs túlbonyolítva a Remnant, de amit tud, azt remekül csinálja. Nincs túl sok fegyó, de ami van, az igazán sokféle stílust képvisel, azaz a gyors, de gyengébb lőfegyverektől kezdve a lassabb, de erősebb mordályokig kiváló paletta áll rendelkezésedre, és igen jófélék a melee eszközök is.
Minden fegyver ereje fejleszthető alapanyagokkal, valamint mindegyikbe pakolható valamilyen mod is (van, amiben alapból van ilyen), melyek hála" istennek nagyon hasznos okosságok, nem pedig hulibuli ócskaságok - több olyan is akad, mely valódi game-changerként üzemel, annyira markánsan képes beleszólni a játékmenetbe.
A közelharcos kaszabolás egyébként szerintem nem a játék erőssége, már csak azért sem, mert mire embered csapásra lendíti fegyverét és végre odaver, addig a legcsicskább ellenfél is képes közbeütni neki. A "pontlövő" gunplay ugyanakkor párját ritkítóan pazar, tehát mindegy, hogy 5 vagy 50 méterről találod telibe a mobot, látni és érezni fogod, ahogy belecsapódik a golyó és kifejti roncsoló hatását. Ennek minden shooterben így kéne működnie, ezt tanítani kéne!
További pozitívum emellett, hogy célzásnál lehetőség van vállnézetet váltani - amit én minden lövöldében kötelező funkcióvá tennék. Les mögül kitekintve még azt is mutatja a szoftver, hogy abból a pozícióból akadályba ütközik-e a lövés, így a fedezékek és objektumok soft-exploitolása tökéletesen működik. Ki lehet tehát használni, ha egy mob felakad valamiben, plusz értelmet nyernek olyan, rég elfeledett mechanikák, mint a keringőzés, a vonatozás, vagy a csőbehúzás.
Fontos tudnivaló, hogy a game mechanikája kikapcsolhatatlan Friendy Fire-t használ, tehát a playerek sebzik egymást. Mondanom sem kell, hogy intelligens társ(ak) esetén ez kifejezetten hangulatfokozó, agyhalottak esetén viszont végletesen hangulatgyilkos momentum.

A fegyverek mellett karaktered 3 pontjára (fej, test, láb) armorokat is pakolhatsz, és ezek hatékonyságát tuningolhatod is. A ruhák szettenként vannak jelent a játékban, de természetesen nem fontos teljes kollekciókat hordani - viszont érdemes, mert a szettbónuszok csak így érvényesülnek. Ahogy a fegyvermodok, úgy a szettbónuszok is jófélék, melyek megválasztásával tényleg a saját stílusodhoz igazíthatod a statokat.

Nem szép, inkább olyan... érdekes

Nem maradt hát más hátra, mint a minőségi szemle.
Mint a teszt elején írtam, a Remnant kezdetben rettenet' ócska látvánnyal szolgál, mely azonban egyre jobbá válik, ahogy újabb és újabb helyszínekre érkezel. Nyilván egyértelmű, hogy nem csak egy világot kell felfedezned, és ezek mindegyike abszolút érdekes és változatos. Az ellenfelek soha nem ismétlődnek, minden világnak saját, jellegzetes lényei vannak, ráadásul nagy számban. Nem mondom, hogy a grafikát vizsgálva bármikor is el lettem volna ájulva, azonban az összkép hozza a 2019-ben elvárható átlagos szintet. Az "átlagos" néha kifejezetten tetszetős, máskor kissé avítt látványosságot takar.
A kezelés alapvetően megfelelő... amikor az. Az ütés-lövés működése nagyon érdekesen és egyedi módon van megoldva, mert ugyanaz a gomb szolgál mindkettőre, oly módon, hogy ha ráközelítesz lősz, csípőből pedig mindig ütsz. A cuccok használata a szokásos, iránygombokkal zajlik, bár mint írtam, annyira mocskosul körülményes és lassú minden, hogy pár káromkodás tutira borítékolható. Átlagolva átlagosnak mondanám.
A game zenei- és hanganyaga nem csak egyszerűen jó, de egyenesen kimagasló! A remek, fülbemászó és hangulatos fantasy muzsikák tortáján a hanghatások jelentik az ékes gyümölcsöt. Egyszerűen bombasztikus, hihetetlenül király, hogy a mobok hangja nem csak azért van, hogy szóljon valami, hanem valós funkcióval bír a sok hörgés, nyüszögés és óbégatás: ameddig valami furcsa zörejt hallasz, biztos lehetsz benne, hogy valahol ólálkodik meg legalább egy ellenlábasod!
A szavatosság is igen megnyugtató. Húsz (igen 20) óra, végtelennek tűnő játék után érkezel el kb. a kaland feléhez. Nyilván lehet coopban gyorsabban (amikor valaki, nálad sokkal erősebb cipel a hátán), vagy szólóban lassabban (amikor kénytelen vagy aránytalanul túlfejleszteni magad) is haladni, azonban a fejlesztéséhez szükséges cuccokat csak akkor tudod begyűjteni elégséges mennyiségben, ha valóban sokat keresgélsz, vagy mész másokhoz koopozni. Volt mondjuk olyan pillanat is, amikor úgy éreztem, ha még egy kanyar megnyílik a térképen, kikapcsolom az egészet.
A Remnant hangulata mindezek folytán pontosan ugyanolyan kétpólusú, mint ahogy minden más a játékban: folyamatosan ingadozik az élmény, a mocskosmód' idegesítőtől kezdve a levegőbe bokszolós örömködésig minden megtörténik. Van, ami egyedül hangulatos benne és van, ami csapatban, de az a lényeg, hogy csak így vagy csak úgy soha semmilyen körülmények között nem képes csak kellemes vagy csak kellemetlen lenni. A szélsőséges diverzitások játéka ez, nem vitás...
Egyszerre kérdő- és felkiáltójel

Számomra nem volt könnyű menet a Remnant, mint kaland, mint játék, és bevallom, nem volt könnyű megírnom ezt a tesztet sem. Ha Cruzolka nem segít át pár problémás helyzeten, könnyen lehet, hogy soha nem jutok el abba az állapotba, hogy elkezdjem élvezni az egészet.
És akkor ott az értékelés problematikája...
A 4 csillaghoz tartozó "Remek" minősítés nem fejezi ki a valóságot, mert ez a game nem remek, ugyanakkor messze nem átlagos, nem háromcsillagos. Nem olyan, mint a langyos víz; sokkal inkább olyan, mint amikor valami hideg és meleg egyszerre. Vagy adjak rá 5 pontot? Ugyanott vagyunk. Adjak hatot, esetleg hetet? Vezessem félre azokat, akiknek 7 pontnál indul az értékelő? Áh, ez nem megoldás. Mert megjártam vele mennyet és poklot; volt, hogy üvöltöttem a kíntól és történt olyan is, hogy fülig érő szájjal, elégedetten csettintettem egy-egy intermezzo után. A Remnantban nagyon sok példaértékű és rengeteg ócska megoldás is van. Annyira labilis az egész, annyira könnyen lehet gyorsan lehet egyik végletből a másikba esni, hogy hajlamos az ember azt hinni, ebben a játékban minden sz@r, vagy akár éppen minden kiváló, és elfelejteni azt, hogy egy órája még másképp gondolta.
Egy viszont tagadhatatlan: a Remnant egy olyan cucc, mely egész egyszerűen játszatja magát. Még ha néha pokolba kívánod is az egészet; még ha néha úgy is tűnik, hogy egy bizonyos ponton nem tudsz túljutni; még ha gondolatban legszívesebben leköpnéd is a tévét, a Soulsborne mechanika alapesszenciája, azaz a probléma leküzdésére irányuló vágy mindig felülkerekedik abban az esetben, ha fogékony vagy erre a zsánerre. Mert amikor működik a szólózás és működik a coop is, amikor éppen minden jókor van jó helyen, akkor pazar a buli.
A kétarcú Remnantot tehát leginkább olyanoknak ajánlom, akik vonzódnak a komoly kihívásokkal kecsegtető akció-szerepjátékokhoz, és nem rettenti el őket az, hogy egy szerényebb költségvetésű, nem világhírű mega-stúdió által késíztett AAA-s blockbusterrel játszanak, hanem egy olyan, eléggé rágós falattal, melynek élvezetéshez folyamatosan kompromisszumok sokaságát kell kötni. Olyanoknak, akik egyedül és kooperatív formában is képesek alkalmazkodni és érvényesülni. Minden más esetben kerüld el!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: PERFECT WORLD ENTERTAINMENT
Fejlesztő: Gunfire Games
Megjelenés: 2019.08.20.
Ár: 12490 Ft
Játékosok száma: offline 1, online 1-3
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 31.35 GB
Web: https://www.remnantgame.com/en
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
47. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 17:40:23
LV7
Válasz 46. jime üzenetére:
Van topikja, én nem találkoztam még vele:)
"Örökké nem eshet"
46. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 17:36:02
LV29
na, én átköltözök a játék topikjába, majd néha nézzetek be.
boss-t még nem láttam, de most lementem valami dungeon-be, szopok eléggé :D
"wake up, you're dead!"
45. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:53:31
LV7
Válasz 43. jime üzenetére:
Nem csak annak hangzik, az is...
"Örökké nem eshet"
44. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:52:56
LV7
Ja és a guestekkel is ugyan ez van, ott is már csak 1db hiányzik, de az istennek nem adja be, mindig azt adja be amit már megcsináltam...
"Örökké nem eshet"
43. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 16:52:19
LV29
Válasz 40. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
ez elég buziságnak hangzik.
"wake up, you're dead!"
42. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 16:51:18
LV29
Válasz 38. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
..hát, rohadjak meg, meg se néztem még milyen trófeák vannak :D
"wake up, you're dead!"
41. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 16:50:56
LV29
Válasz 36. martin üzenetére:
ahamm, érdekes.
"wake up, you're dead!"
40. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:44:42
LV7
Nekem pl az uccsó boss előtt állandóan totemfatert tolja be ,eddig a farkast SOHA, pedig már a 6. végigjátszásnál tartok! Szóval elég lutri és köcsög dolog ez így ebben a formában! Ezért is untam bele, faszom fogja 20x letolni 1 trófea boss miatt az egész játékot, főleg,hogy a legvégén van, és vagy beadja vagy nem:( És ez sajnos benne van a pakliban, aki ezt kitalálta elmehet a faszomba...
"Örökké nem eshet"
39. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:40:07
LV7
Válasz 35. jime üzenetére:
És igen 1 végigjátszás alatt nem tudod az összes bosst megölni!
"Örökké nem eshet"
38. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:37:03
LV7
Válasz 36. martin üzenetére:
Igen csak, hogy ha másokhoz megy és úgy van meg a boss, a trófeát nem kapja meg, és mint tudjuk jime is trófea "ribanc" :) Itt a platina nem esik csak úgy az ölébe az embernek, igen csak meg kell dolgozni érte...
"Örökké nem eshet"
37. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.10. 16:34:26
LV7
Válasz 35. jime üzenetére:
Pontosan ahogy leírtad, a reroll az csak egy újra leosztás!
"Örökké nem eshet"
36. martin  Főszerkesztő
2019.09.10. 16:11:49
LV27
Válasz 35. jime üzenetére:
Egy meneten belül a kötelező bossokon túl pár extrát kapsz még, sosem mindent. A hiányzó dolgokat kizárólag csak random tudod megszerezni, vagy reroll után, vagy ha mész másokhoz coopba. Ide tartoznak a kill / no kill bossok is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
35. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 14:58:53
LV29
Válasz 33. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
ez most hogy a faszomban van akkor, egy végigjátszás alatt nem tudok minden boss-t megölni meg mindent összeszedni?
ez a reroll tulajdonképp egy ng+? vagy csak az adott kör újraleosztása?
ez kicsit még kínai nekem.
"wake up, you're dead!"
34. jime  non-alcoholic
2019.09.10. 14:57:47
LV29
Válasz 17. martin üzenetére:
egyelőre nekem baromira tetszik. a gunplay valami iszonyatos király, ilyen élvezetes és pontos célzást elég ritkán látni.
"wake up, you're dead!"
33. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 23:21:03
LV7
Válasz 29. martin üzenetére:
De azt vágod gondolom észre vetted, hogy telejesen random dobálja a helyszíneket és a bossokat is, tehát elég sokszor neki kell futni a kalandnak ha mindent látni akarsz és össze akarsz szedni mindent!
Így van ez a feladatoknál questekkel is, tök random minden...
"Örökké nem eshet"
32. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 23:17:54
LV7
Válasz 31. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Elég sok ilyen eldugott cucc van a játékban, sőt a bossokat sem mindegy, hogy ölöd meg, attól függően dobnak más és más cuccokat:)
"Örökké nem eshet"
31. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 23:14:01
LV7
Válasz 29. martin üzenetére:
Persze, vannak olyan dungeonok és feladatok illetve eldugott tárgyak ,aminek a segítségével ha a végére jutsz ki tudsz nyitni bizonyos ajtókat ami mögött vannak fasza fegyverek illetve ruhák!
"Örökké nem eshet"
30. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 23:10:43
LV7
Válasz 27. martin üzenetére:
Tudod milyen vagyok, ha rákattanok valamire hajlamos vagyok túlhúzni a dolgokat:)
"Örökké nem eshet"
29. martin  Főszerkesztő
2019.09.09. 20:11:34
LV27
Válasz 26. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Tényleg, olyanokat is megtaláltál, amikor nem is kell küzdeni a boss-szal és akkor ad valami cuccot?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
28. ufonauta  PlayStation.Community tag
2019.09.09. 20:07:47
LV15
Válasz 24. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
70 80 ora miota karcsu? 5 vegigjatszasz vagy mennyit irtal. Persze hogy ugy mar unnod es nem talalsz benne uj dolgot. Szanj rá meg egy 5 mentet. Aztan akkor ird le micsoda szar jatek ez hogy 10 vegigjatszasz utan nem tud ujat mutatni.
27. martin  Főszerkesztő
2019.09.09. 20:06:37
LV27
Válasz 24. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Ahogy nézem, te rendre sokkal fejlettebb vagy karakter szempontból, mint a legtöbb játékos.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:56:29
LV7
+1
Száz szónak is egy a vége , én nagyon élveztem sokáig ,és nem bántam meg a vételt!
"Örökké nem eshet"
25. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:54:58
LV7
Válasz 24. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Azért egy DS3-on bármilyen szinten vagy nem lehet végigszaladni ennyi idő alatt, vagyis de ezek a speedrunerek végigszaladnak, de ezen ők kevesebb mint 1 óra alatt:) Azt hiszem van is valami 1 órás végigjátszás már!
"Örökké nem eshet"
24. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:52:20
LV7
Válasz 22. martin üzenetére:
Tartalmilag karcsú arra értettem, hogy így visszatekintve ha már ilyen szinten vagy mint én akkor igen!
Lehet rosszul fogalmaztam, amúgy 70-80 órát simán bele lehet tenni:)
"Örökké nem eshet"
23. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:50:27
LV7
Válasz 21. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Azért is írtam lentebb, hogy normálon már nevetségesen könnyű így, és egyedül is végig szaladsz rajta 4-5 óra alatt és kib@szott unalmas így már:(
"Örökké nem eshet"
22. martin  Főszerkesztő
2019.09.09. 19:48:37
LV27
Válasz 21. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Ahhoz képest, hogy szerinted "tartalmilag karcsú", elég sokat tettél bele. xD
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
21. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:45:49
LV7
Válasz 20. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Ja és 470 lvl-n vagyok:)
"Örökké nem eshet"
20. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 19:44:18
LV7
Válasz 19. martin üzenetére:
Engem maximum kardal lehet megsérteni, na jó még te meg tudsz:)
SPOILER:
Ott nagyon jó taktika,hogy akit bevisz a sötétbe legyen betéve az a fegyó ami ha fel van töltve akkor feléleszt ha meghalsz, persze ez csak akkor van meg ha megölted Undying Kinget! Na így rengeteg ellenséget meglehet ölni odabent így szorzódni fog a sebzés nem kicsit, és így amikor kikerül a harmadik ember is 2 körböl le kell menjen! Még nagyon jó a kis elsődleges gépfegyó mérgezéssel kombinálva kintre és bentre is egyaránt, na azt bele lövöd és csak nézed ahogy haldoklik mindenki:)

Hidd el nagyon sokat toltam ezt a játékot , 3 vagy 4 trófea kell a platinához persze ez nem jelent semmit, de rengeteget kisérletezgettem mindennel, ez a kombó vált be a legjobban, nekem...
"Örökké nem eshet"
19. martin  Főszerkesztő
2019.09.09. 13:43:19
LV27
Válasz 18. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Inkább ne menjünk bele, mert megint megsértődsz és három napra elvonulsz a PSC-ről. :D Az utolsó boss második fázisánál eleve nem is lehet tudni, mit kell csinálni, szóval nem hiszem, hogy mindenki kaki volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
18. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.09. 13:16:24
LV7
Válasz 15. martin üzenetére:
Normálon??? Akkor nagyon kaki csapatot fogtál ki...
"Örökké nem eshet"
17. martin  Főszerkesztő
2019.09.09. 12:23:27
LV27
Válasz 16. jime üzenetére:
Írd majd meg, mi a véleményed.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. jime  non-alcoholic
2019.09.08. 22:33:08
LV29
ma vettem meg, alig várom, hogy nekiessek!!
"wake up, you're dead!"
15. martin  Főszerkesztő
2019.09.08. 17:09:44
LV27
Válasz 14. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Az előbb beugrottam egy hármas last boss harcba, ötödjére sem ment le. Utána egy szintén hármas hidas boszorkányba, az sem ment le négyből.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.08. 11:08:08
LV7
Válasz 13. martin üzenetére:
Igen, maga a boss nem is lenne vészes csak a robbanó kis gecik+ha bemérgeződsz, és állandóan köhög a karakter persze pont a kritikus pillanatban természetesen:) Mondjuk a nyilazó köcsög sem sokkal jobb, nekem az volt elsőre:)
"Örökké nem eshet"
13. martin  Főszerkesztő
2019.09.07. 21:45:36
LV27
Válasz 11. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
...bekaptam első bossnak azt a baltást, akinél a robbanós addok jönnek félpercenként. Gondolhatod.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. martin  Főszerkesztő
2019.09.07. 18:33:06
LV27
Válasz 11. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Nekem már a normál is igen szopatós volt boss szempontból. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
11. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.07. 15:18:38
LV7
Válasz 7. martin üzenetére:
Én is leginkább azon, hard/nightmare kizárólag coopban volt tesztelve:)
Egyedül felejtős a Nightmare, a Hard az még csak csak, de az is szopatós már...
"Örökké nem eshet"
10. martin  Főszerkesztő
2019.09.07. 14:24:30
LV27
Válasz 9. Janinja82 üzenetére:
Azt ne felejtsd el, hogy a Strange Brigade egy ostoba shooter, ez meg egy akció-RPG kalandelemekkel, mászkálással, beszélgetésekkel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
9. Janinja82  Mérges Sárkány
2019.09.07. 13:40:53
LV3
Válasz 8. martin üzenetére:
Hát ha fényévekkel jobb akkor nekem erősen ajánlott mert a Strange Brigade-et nagyon szerettem
8. martin  Főszerkesztő
2019.09.07. 13:11:36
LV27
Válasz 6. Janinja82 üzenetére:
Ez a játék fényévekkel jobb, mint az a gyanús strange brigade, minden tekintetben. De így is van baja.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. martin  Főszerkesztő
2019.09.07. 13:03:53
LV27
Válasz 4. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Én csak normálon játszottam.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. Janinja82  Mérges Sárkány
2019.09.07. 11:44:37
LV3
Emlékszem a Strange Brigade tesztedre ami ugye 5 pontos lett és azóta kijött pár ilyen coopra kihegyezett játék mint ugye az említett játék aztán a World War Z. Mind a 3 játék normális társakkal igazán élvezhető, de itt ahogy olvastam a solo rész is tartogat kellemes meglepetéseket amíg az említett másik 3 játék soloban inkább lapos sem mint élvezhető. Félre értés ne essék én mind a SB mind a WWz-t szeretem, de mondhatjuk neked a 7 pont a solo és a coop majdnem egyenértéke miatt kapná?
Na még arra lennék kiváncsi, hogy lesz-e valamikor olyan játék ebben a kategóriában ami kimagasló lesz egy 10 pontos meglepetés vagy ennyit tud ez a coopos műfaj?
5. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.06. 21:35:27
LV7
Válasz 4. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Ja a legfontosabbat kifelejtettem!
RENGETEG IDEGESÍTŐ BUG VAN A JÁTÉKBAN, szóval akit ez frusztrál az csak óvatosan közelítsen hozzá;)
"Örökké nem eshet"
4. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.09.06. 21:32:34
LV7
Én megvettem és beszippantott nagyon elsőre! Viszont most már 70 óra játék és 5 végigjátszás után amit beletettem, visszagondolva a közelében sincs egyik soulsborne játéknak sem! És miért, hát csak azért mivel az igaz, hogy a jól bevált recept szerint próbálták megcsinálni a játékot, de tartalmilag nagyon "karcsú" lett és ráadásul túl könnyű is! Elsőre offline egyedül játszottam végig, egyedül az uccsó bosshoz hívtam be egy havert, mert nem tudtam mit kell csinálni, de aztán ő elhalálozott és a végén csak egyedül nyírtam ki:) Szóval így elsőre 17 óra volt...utána másodjára már mindent tudtam, és ez az idő a felére csökkent! Utána jött a Hard és Nightmare mód, de csak azért, hogy fejlődjek jobban és beadja a kimaradt bossokat és questeket, Nightmare az kemény volt nagyon ott azért már kellett a coop:) Ötödik nekifutásra normálon már rendesen nevetségesen könnyű volt és kb 4 óra alatt végig szaladtam rajta! Ja és nagyon unalmas és egysíkú is lesz egy idő után! Nem vártam sokat ettől a stufftól, de amit adott azt jól adta, és nem bántam meg a vételt! Aki szereti a stílust az tegyen vele egy próbát!
"Örökké nem eshet"
3. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.09.06. 20:07:53
LV1
Köszi a tesztet és a kihordott agyérgörcsöket, örömmámorokat. Szerintem nekem való játék!
2. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2019.09.06. 19:21:47
LV21
Jó kis teszt ! A játék is felkeltette érdeklődésem.
1. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.09.06. 17:57:47
LV16
Ha letudom a Borderlands 3-at, már veszem is a játékot. :)
R.I.P. Brúnó :-(
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.
WWE 2K20 (PS4)
2019.11.05. 07:49 Komment
7 hozzászólás
Szerző: HTB
GLOW - Gigantic Losers of Wrestling.