PlayStation.Community

2019.09.02. 09:11 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Lekoppinthatom a házidat? Igen, csak változtass valamit rajta, hogy ne tűnjön fel!

„Jótól lopni nem szégyen” – tartja a mondás. Nos, a Bony Yousuf Almost There: The Platformer című, mobilról áthozott ügyességi-játéka voltaképpen a Super Meatboy klónja, csak éppen azt nem tartalmazza, ami még akkor is szerethetővé tette a kis húscafat kalandját, amikor szívünk szerint kihajítottuk volna a géppel együtt az ablakon. Szóval a magyar lokalizációval ellátott program – ami az anyanyelvünkön Majdnem megvolt-nak hívatja magát – ugyanolyan relaxációs-léleksimogató ügyességi cucc, mint az SM, csak éppen a szerethetőség és a cukiság hiányzik belőle.

A játékban oldalnézetből egy maga mögött vörös fénycsíkot húzó kis kockát irányítunk, amivel el kell fickándoznunk a célig. Mozgáskultúránk a jobbra-balra rohangálásból, az ugrásból, valamint a függőleges felületeken való megkapaszkodásból és az onnan történő elugrásból áll, amivel lehetőségünk van egy irányváltoztatást eszközölni a levegőben, mintha csak duplát ugranánk. Egyébként a kezelés még az SM-nél is egyszerűbb. Utunkat a pálya alját képző halálos szakadék, tüskés felületek, lézernyalábok, automata lövegtornyok, a pályakészítők trollkodása, meg egyéb csapdák fogják állni. Kis kockánk képes eggyel nagyobb sebességre kapcsolni, ha hosszabb ideig haladunk vele egy irányba, s ebben a rohanó módban megnő az ugrás távja is.
A pályák felépítése eleinte – azaz a betanuló szegmensben – elég baráti, majd hamar elő kell kaparnunk minden tudásunkat, rutinunkat, reflexünket, amik belénk ivódtak az elmúlt év(tized)ek alatt. Három világ összesen 155 pályája várja, hogy kiverjük belőle a maximális értékelést, amit az adott szint minél rövidebb idő alatt történő abszolválásáért zsebelhető be. Maguk a világok a nehézségen, valamint az akadályok fajtáin túl szinte csak színvilágukban különböznek.
Grafikailag nem az SM rajzfilmszerű, színekben gazdag(abb) képvilágát kapjuk, hanem egy jóval sterilebb megjelenést, amit real-time árnyékeffekttel dobtak meg, így minden platform, objektum és természetesen kis kockánk is árnyékot vet a háttérre. Hangvilágilag teljesen az átlag minőséget képviseli, a háttérzenék sajnos csak világonként változnak. Szerencsére a játék kevésbé frusztráló – még a keményebb szinteken is –, bár ha az ember mazochista fia/lánya be szeretné zsebelni a maximális kiértékeléseket, akkor jócskán fel kell kötnie a készítőket az alsóneműt. Kezdetben pár alkalommal biztos a bukás, de miután kitanultuk a kezelést, és sikeresen belefutottunk a pályaszerkesztők genya módon beépített csapdáiba, már teljesíthetjük is a pályákat (jobb esetben).

Az Almost There-t leginkább a krónikus Super Meatboy-hiányban szenvedőknek tudom ajánlani, valamint azoknak, akik szeretnék kicsit élezni ügyességüket és egyéb képességüket. Mások már két pálya után elkaparnák.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: The Quantum Astrophysicists Guild
Fejlesztő: Bony Yousuf
Megjelenés: 2019.02.19.
Ár: $9.99
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 228.66MB
Web: http://durdanto.studio/almost-there-the-platformer/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Almost There: The Platformer
The Quantum Astrophysicists Guild
CSAK ÓVATOSAN