PlayStation.Community

2019.08.08. 14:30 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Ember Contra Gép.

A tudatos tervezés a játékfejlesztésben elengedhetetlen elem a minél magasabb minőség és játékélmény megteremtésének érdekében. A JoyMasher csapata nagy valószínűséggel tisztában volt ezzel: legújabb játékuk, a Blazing Chrome úgy tapos magának ösvényt az indie-palettán, hogy közben érdemi elődei előtt minden adandó alkalommal fejet hajt. Merthogy a játék olyan klasszikusok DNS-éből építkezik, mint a Contra, a Metal Slug, vagy a Battletoads - hogy a legrelevánsabbakat említsem.
Nem kis feladat ilyen címek árnyékából kitörni, ám szerencsére a Blazing Chrome nem csupán egy egyszerű copy-paste próbálkozás!

A játék alapkonfliktusa, hogy a jövőben a gépek szinte teljes mértékben kipusztították az emberiséget és romba döntötték a bolygót. Már csak néhány maroknyi ellenállócsoport maradt, akik fajunk túléléséért folytatnak kilátástalan küzdelmet. Ebbe a poszt-apokaliptikus környezetbe csöppenünk bele, ahol két választható (később pedig további két feloldható) karakter valamelyikével kell átverekednünk magunkat a géphadak végtelenjén - ironikus módon egyikük ember, másikuk robot. (Appleseed, valaki?)
Nem véletlen a két szereplő: ugyan a játék alapvetően abszolválható egyedül is, ám helyi co-op módra is van lehetőség, ezzel megidézve a Contra sorozat szellemét.
És, ha már szóba került a legendás széria, a játékmenet terén is egyértelmű párhuzam húzható. Az oldalnézetes run and gun stílusnak megfelelően minden esetben egy adott pályán végighaladva kell leszednünk a ránk törő ellenfeleket, eközben különböző speciális power upokkal spékelhetjük a repertoárunkat. Ezek általában egy új fegyverhez, nagyobb/szélesebb körű tűzerőhöz, esetleg a mozgásunk sebességének növeléséhez juttathatnak. Ezekkel érdemes jól taktikáznunk, hiszen csak egyetlen lehetőségünk van minden körben; azaz egy találattól padlót fogunk és kezdhetjük elölről az utolsó checkpointtól - amíg el nem fogy az újrakezdéseink száma.
Mindezek alapján látható, hogy a Blazing Chrome alkalmazkodik a múlt nagyjai által lefektetett koncepciókhoz. Ez sokak számára elrettentő lehet, hiszen, ha valamiről ismeretesek a fentebb említett címek, akkor az az izzasztó nehézségi szint. Nos, szerencsére erre is gondoltak a fejlesztők és amellett, hogy választható egy "könnyű" mód, játék közben is igyekeznek ráterelni bennünket bizonyos lehetőségek elsajátítására. Gondolok itt arra, hogy adott esetben behuppanhatunk a pályákon található mechákba, motorokba, stb. Ahelyett, hogy azon nyomban a pusztító darálóban találnánk magunkat, kapunk üresjáratokat, ahol próbálgathatjuk ezeket a gépeket, az ellenfelek pedig fokozatosan közelítenek ilyenkor. Persze nem arról van szó, hogy megalszik közben a tej a szánkban, ám ezek az egy-egy percnyi átmenetek igencsak hasznosak tudnak lenni. Eleinte még így is nehéznek tűnhet ennyi mindenre figyelni, ám kb. fél óra alatt hozzá lehet szokni a játék ritmusához és az "egytalálatos" halál adta kihívásokhoz.
A jó szokásokhoz híven természetesen meg kell mérkőznünk absztraktabbnál absztraktabb főellenfelekkel, amelyek az óriási hadigépektől a kibogozhatatlan külsejű lényeken át mindent lefednek. Ezek legyőzése nem könnyű, sokszor rengeteg próbálkozást és gyakorlást igényel, ez azonban ne szegje senki kedvét. A játék pont annyi kihívás elé állítja a játékost, hogy az még élvezhető legyen (sok múltbéli megfelelőjével ellentétben, ahol az utolsó csepp vérünket is lecsapolták).

A tartalomról nem esett még szó, pedig ez a játék azon aspektusa, amely nem feltétlen lesz kielégítő mindenki számára. Alapvetően négy nagy pálya áll rendelkezésünkre, amelyeket választható sorrendben teljesíthetünk, hogy aztán az ötödik, befejező fejezetként szolgáló lokációnak is neki tudjunk ugrani. Mindent összevetve azonban - ügyességünktől függően - egy pálya a legrosszabb esetben is kb. 30-45 perc alatt teljesíthető. Ez sokakat szíven üthet, ám a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy az első végigjátszást követően is a képernyő előtt tartsanak.
A három nehézségi szint mellett lesz egy "tükör mód", amely megfordítja a pályákat, teljesen új lehetőségeket szülnek, egy boss rush mód, ahol csak a főellenfelek ellen küzdhetünk, illetve a korábban említett két plusz karakter, akik nem csak kinézetben különböznek. Az ő érdekességük, hogy közelharci támadásokkal operálnak és képesek a levegőben is ugrálni. Mindemellett, a beállítások között találhatunk különböző szűrőket, amelyekkel akár a CRT TV-ket idéző látványvilágot is beállíthatunk.

A Blazing Chrome ugyan nem tökéletes, ám minden aspektusában sikerült visszahoznia a "régi nagyok" hangulatát. Legyen az a játékmenet, a lehetőségek, a főellenfelek, vagy a szuper jó zene és remekül összeválogatott háttérhangok, a program remekül helytáll. Az árkád shooterek szerelmeseinek abszolút kötelező darab, ám az újonnan érkezők számára is megfelelő kalandként szolgálhat, hiszen - minden hibája ellenére - érezhetően sikerült úgy felépíteni a játékot, hogy minden réteget kiszolgáljon. A JoyMasher ezzel a húzással egy újabb fantasztikus retro-játékkal bővítette palettáját a (PS4-re sajnos nem elérhető) Oniken és Odallus mellé.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: The Arcade Crew
Fejlesztő: JoyMasher
Megjelenés: 2019.07.11.
Ár: 5190 Ft
Játékosok száma: 1-2
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 139.26 MB
Web: https://joymasher.com/blazing-chrome/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.08.08. 20:05:39
LV16
Mekkora jóság. :) Na ezt tuti megveszem!
R.I.P. Brúnó :-(
1. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.08.08. 16:12:38
LV17
Klassz. Ehhez hasonló cuccokat kellene IGC-be adni! ;)
psn/sen id: pcpmate
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Blazing Chrome
The Arcade Crew
REMEK