PlayStation.Community

2019.08.28. 09:45 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MrZ
Értékeld a cikket!
Dork Souls.

Hé, te ott! Igen, te! Gamer arc, aki évek óta habzsolja a Diablo epizódokat, full legandary setben, félkézzel darálja le a felé érkező hordákat, és aki zokogva vágott eret, amikor az új epizódról kiderült, hogy csak egy mobilos babazsúrral csillapíthatja ARPG étvágyát.
Mi lenne, ha azt mondanám, hogy létezik egy trónfosztó? Lehetséges, hogy készült egy játék, ami a Skyrim belsőnézetes kaszabolását ötvözte egy Dark Souls-nehézségű adrenalinbombában? Változatos pályák és ellenfelek, szemkápráztató látványvilág, fülbemászó dallamok, és – kapaszkodj meg barátom –, RANDOM labirintusok, minden egyes alkalommal! Bizseregsz már?
Akkor inkább tölts egy italt és hűtsd le magad, mert ez csak a gyászkeretes Crimson Keep teszt.

Már rögtön az intro alatt nyomtam egy izmos PS-gombot, mivel a drága narrátor dobhártyaszaggató hangerőn kezdte el ecsetelni roppant mély történetét valami elsüllyedt kastélyról, amiben most ő a főnökasszony, szóval rettegjen mindenki tőle és vérszomjas démonseregétől. A hölgyemény szinkronját valószínűleg egy gyrosstandnál szedhették össze, öt csillagos alakítását pedig két szelet párizsival honorálhatták. Jah, és az egész felvétel recsegett és akadozott, de biztos az én készülékemben volt a hiba.
A menüben nagyon elkalandozni nem lehet, beállítási lehetőségeink minimálisak (van, de minek), nyomjunk egy ikszet, válasszunk kasztot. Van itt nekünk Berzerkerünk, aki karddal, baltával és egyéb szerszámokkal faragja az ellent testközelből, és a dungi másik végéből varázspálcákkal lövöldöző Witch is. Harmadik lehetőségnek meg ott a Drifter, amivel kipróbálhatjuk milyen, amikor prodidzsi playerek meztelenül, egy marék mogyoróval platinázzák ki 15 perc alatt a Sekirót, egy vasalódeszkából készített kontrollerel. Melyiket érdemes választani? Teljesen mindegy, ugyanis mindhárman képesek bármelyik fegyvertípust használni, és ugyanez igaz a páncélokra és az összes többi magunkra aggatható cuccra is. Karaktereink csupán szintlépéskor megnyitható képességeikben különböznek, kivéve a Driftert, mert ő bizony szintet se tud lépni. XP-csíkunk kimaxolása után 3-4 lehetőségből mindig választhatunk egyet, ezzel növelve túlélési esélyeinket, ami az egytől tízes skálán általában a nullához közelít.
Juj, most miért írtam ezt le? Azért haver, mert a Crimson Keepben nem csak az éppen aktuális pálya felépítése randomizált, hanem minden más előbbre jutáshoz tartozó funkció is. Gondolok itt például az életünket visszatöltő italra, éhségünket csillapító ételre, vagy a level-upkor választható buffokra/varázslatokra. Ebben rejlik a game egyedisége. Emiatt akarod fél óra után inkább kiverni a fogaid kalapáccsal.
Első pályánk természetesen a tutorial, ahol a folyamatos haladás mellett, táblák megtekintésével, 15 másodperc alatt felkészülhetünk az előttünk álló borzalmakra. Ha esetleg roppant rossz memóriával lennél megáldva, ne keseredj el, ezt a gyakorlópályát minden egyes elhalálozás után kötelező módon le kell darálni.
A grafika rögtön a jó öreg TES Obliviont idézte fel bennem, bár ha nagyon genyó akarok lenni, akkor mondhatnám, hogy azt is PS2-es színvonalon prezentálja. Persze ez már túlzás. Maradjunk annyiban, hogy a játék ronda, üres, fantáziátlan, és sajnos a későbbi pályákon ez csak rosszabb lesz. Ellenségeink kinézete is max a kuncogást hozta ki belőlem minden egyes alkalommal, amikor éppen megjelent egy újabb fajta agymenés. (A 12 éves gyerek nyafogó hangján elhalálozó csontváz különösen tetszett…) Viszont a nyúzott, fejetlen hulla kidolgozottsága egész pofás, csak ezzel vége is a dicséretnek.
Szörnyecskéink egészen érdekes harcmodorral rendelkeznek, ugyanis legtöbbször egy lassított felvételhez hasonlító sebességgel rontanak nekünk folyamatosan, ami alkalmanként átcsap 200-szoros gyorsításba: ez vagy bug, vagy a készítők szándékos kedvessége. Egy biztos: frusztráló. Ez magára a harcra is igaz, mert az ember hozzá van szokva a jóhoz, és láttunk már belsőnézetes kardforgatást élvezetesen megvalósítva. Erre itt van a Crimson Keep, amiben lazán keresztülüthetünk az ellenség fején, hiába céloztunk – legalábbis szerintünk – pontosan. Nem elég, hogy hősünk pár ütéstől már a temetőbe találja magát You Died felirattal, barangolás közben elkezd éhezni is, amit a random drop rate-nek köszönhetően vagy tudunk csillapítani, vagy nem. Leginkább nem. Game Over után pedig ugyanúgy a játék elején találhatjuk magunkat addig megszerzett felszerelésünk és szintlépéseink nélkül.

Rendelkezik egyáltalán bármi pozitívummal is a Crimson Keep? Nem igazán. Egy idő után persze ráérez az ember a game sajátos rendszerére. Valamelyest kiismerjük a ránk támadó förmedvényeket, valami csoda folytán több fegyver, páncél és életben maradáshoz szükséges cucc esik, és te emiatt úgy érezheted: egész jó kis cumó ez. Meghülyül az AI, te meg röhögve kalapálod az ellent, aki folyamatosan sétál a fallal szemben, majd gondol egyet az összes kastélylakó, és egy hirtelen frame drop miatt felzabál. Arról már nem is beszélve, hogy a negyedik pályán található ogre szuperképessége az, hogy ha bármilyen fegyverrel vagy képességgel hozzáérsz, akkor a következő pillanatban a jó öreg kék PS menü köszön rád error formájában.
Egy program, ami az elhalálozásaid száma után osztogatja a bronz serlegeket. Kell még részleteznem a dolgot? Szerintem nem. A Crimson Keep, ronda, bugos, nehéz, önismétlő és gagyi. Ajánlom ellenségeimnek, mazochistáknak, és azoknak, akik azt hiszik bárki is meg fogja őket dicsérni, mert kiszedték belőle a platina trófeát.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Merge Games
Fejlesztő: Ian Atherton & Ben Rog-Wilhelm
Megjelenés: 2019.03.06.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 753.99MB
Web: http://www.escapecrimsonkeep.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.08.30. 08:49:06
LV17
Köszi :)
psn/sen id: pcpmate
2. Onimushaman  Szerkesztő
2019.08.28. 11:17:32
LV24
Évek óta nem röhögtem ennyit teszt olvasása közben, köszi. :D
señor
1. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.08.28. 10:09:44
LV12
Szar. No nem a teszt.
"Si vis pacem, para bellum."
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Crimson Keep
Merge Games
INKÁBB NE