PlayStation.Community

2019.07.20. 16:20 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Sheodon
Értékeld a cikket!
Aknakereső újratöltve.

Vannak videojátékok, melyeket senkinek nem kell bemutatni, hiszen olyan szinten részévé váltak a mai társadalmi tudatnak és általános kultúrkörnek, hogy azokat mind fiatal, mind idős egyaránt ismeri. Néhányuk, mint pl. a Tetris is, népszerűbbek, mint egy-egy filmalkotás, hiszen egyszerű, letisztult, könnyedén elsajátítható, de mégis rengeteg kihívást tartogató játékmenetüknek köszönhetően a casual és kompetitívebb játékosok fantáziáját is megmozgatják.
Nem véletlen, hogy ezeket sokszor próbálják újragondolni, újraértelmezni, vagy csak szimplán még nagyobb közönséghez eljuttatni, ám ezek a kísérletek csak ritkán sikeresek.
Mai tesztalanyunk, a Minesweeper Genius, az oly népszerű aknakereső játék(ok) egy újabb fajta köntösbe és környezetbe való átültetését hozza el nekünk - lássuk, ez mennyire válik be!

A főmenüben mindenféle keresgélés nélkül láthatjuk, hogy milyen opciók állnak előttünk ebben az egyjátékos puzzle-ben. A fő játékmód az úgynevezett sztoriszál, ami ugyan semmilyen történetet nem tartalmaz, viszont megtanítja nekünk a játék alapjait még azok számára is, akiknek esetleg ez az első aknakeresős élményük, illetve az implementált újításokat, amelyekről később lesz szó még részletesebben.
A legfontosabb változtatás, hogy ezúttal egy fix karakter irányításával kell eljutnunk "A" kiindulási pontból "B" célállomásra úgy, hogy karakterünk négy irányban mozgatásával mehetünk át a szomszédos mezők valamelyikére. Ez azt is jelenti, hogy nem vagyunk kötelesek az összes üres mezőt "kitisztítani", hanem bőven elég, ha a figuránk épségben megérkezik a kijelölt helyre.
Azonban a játék nem lenne aknakereső, ha nem lennének benne a címadó aknák, amikre lépve a háromból egy életünket elveszítjük. Aggódni azonban csak a harmadik robbanás után kell, az első kettő után még vígan folytathatjuk a pályát (csak visszakerülünk a kiindulópontra), ám ha azután sem sikerült, akkor elölről kell kezdenünk az adott részt. Mivel a struktúra egy kicsit másabb, így nem kell egyből kísérletezéssel kezdenünk, hanem a játéktér szélén látható, hogy melyik sor és melyik oszlop hány robbanószert is tartalmaz pontosan.
Itt veszi kezdetét a matekozós rész, hiszen a kisebb pályákon még ugyan nagyon szépen ki lehet silabizálni, hogy mi éppen hol van, de bizony, ahogy haladunk egyre előrébb, úgy lesz egyre nagyobb a kihívás is, hiszen nem mindegy, hogy 6x6-os területen kell számolgatnunk, vagy egy 30x30-as óriástáblán. A további újítások szintén a puzzle elemeket színesítik tovább, és elsősorban a mozgásra vannak kihatással: vagy a karakter, vagy pedig a körülötte lévő négyzetek valamelyikét mozgatják tovább ezek a spéci platformok, amelyek jelezve előre az irányt mutatják, hogy milyen irányba is fognak eltolódni az említett dolgok.
Mint említettem, az első játékmód szépen, részletesen elmagyarázza nekünk a játékmenetet, bemutatva az egészet először nulla kihívással, majd ahogy haladunk előre, úgy kerülnek sorra nem csak a komolyabb agytornát igénylő feladványok, hanem jelennek meg az előbb említett speciális elemek is. A korai "világok" mindegyike hoz magával valami újat, erre építve a különböző elemeket, azonban fontos kiemelnem, hogy csak az első pár pálya fix ezekben, a továbbiakban (bár be van állítva, hogy miből mennyi legyen), az elhelyezkedés, a felosztás, a karakter kezdőpontja mind randomizált, így nem igazán lehet a trial and error próbálkozására építeni, ha valaki esetleg elakadna.
A másik játékmód, amiről szót kellene ejtenem, az a custom level, amely nem egészen azt foglalja magában, amire elsőre gondolunk: szimplán néhány beállítást megadva generálhatunk magunknak egy ideális kihívást, a pálya méretét, a különböző elemeket és egyéb módosítókat beállítva újabb és újabb feladatokat készítve magunknak. Azonban sajnos ez a fajta limitált generátor nagyon hamar monotonná válik, és az ember szívesebben örülne valami sokkal organikusabb kreálmánynak. Ráadásul semmi feloldható tartalom, vagy egyéb extra nincsen a játékban, így kifejezetten csak a kihívásra tudunk fókuszálni.

Mit is mondhatnék még erről a programról? Ha összegeznem kéne, a game maga ugyan nem rossz, de a középszerűségből nem fog kitörni. Sajnos érződik rajta, hogy egyértelműen mobiltelefonra készült, ahol ez a fajta modell megállja a helyét, de az az érzésem, hogy ez konzolra kicsit kevés. A legnagyobb probléma az, hogy bár az újítások között rengeteg jópofa ötlet van, túl sok minden van random generátorral elkészítve ahhoz, hogy valami maradandót alkothasson az egész, és sem az aknakereső, sem pedig a puzzle elemek nem igazán tudnak emiatt kibontakozni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Blowfish Studios
Fejlesztő: Mother Gaia Studio
Megjelenés: 2019.02.12.
Ár: 1844 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 161.15MB
Web: http://www.mothergaia.com.br/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.07.21. 06:16:07
LV1
Sajnos mai napig nem értem, hogy ezt hogyan kell játszani. Az én szememben nem lehet tudni hol van akna! :-/
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Minesweeper Genius
Blowfish Studios
KÖZÉPSZERŰ