PlayStation.Community

2019.07.02. 13:58 Játékteszt
11 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
A nosztalgia robog, a bundám lobog.

Az eredeti Crash Team Racing és a Mario Kart olyan mértékben népszerűsítették és határozták meg a kartos versenyjátékok műfaját, mint az erszényes borz és a bajszos vízvezeték szerelő a platformerekét. Ennek tükrében - szerencsére - elkerülhetetlen volt, hogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy után a PlayStation ezen gyöngyszemét is újraalkossa egy tehetséges brigád.
Az eredeti trilógia visszatéréséhez képest a Crash Team Racing Nitro-Fueled nem csak egy egyszerű, a mai viszonyokhoz polírozott ráncfelvarrás csupán, hanem egy jelentősen felduzzasztott, a nosztalgiát és a modernitást kellemesen vegyítő hibrid.
A móka "kaland" módjában - a főként egyszemélyes, sztoris szegmensben - újra megküzdhetünk a Föld elpusztításával fenyegető Nitros Oxide-dal, aki csak akkor hajlandó békén hagyni a kék bolygót, ha szedett-vedett bagázsunk leversenyzi őt. Ehhez különféle pályákon kell gokartunkkal végigrobogni: minden negyedik verseny után egy "főgonosszal" vívhatunk párbajt. A felépítésükben is egyre komplexebb terepek végén vár a csúnya idegen.
Az új verzió egyik legfőbb módosítása, hogy beállíthatjuk a nehézségi szintet, illetve mérkőzések között karaktert is válthatunk - ami az eredeti alkotásból hiányzott. Ez sokkal dinamikusabbá és gördülékenyebbé teszi a játékmenetet: kísérletezhetünk ugyanis a figurákkal, és azonnal kipróbálhatjuk az újonnan feloldott versenyzőket.
Ha egy adott főgonoszt lezúztunk a ringben, akkor újból nekiveselkedhetünk a már teljesített terepeknek, ugyanis két kihívás vár ránk: az egyik a játék rövidítéséből merítő "CTR" kihívás, ahol a három betűt kell összeszednünk a pályán, majd nyernünk; a másik pedig az "Ereklye" próbája, ahol egyedül, az idő ellen versenyezve kell célba érnünk, miközben az óramutatót másodpercekig megakasztó dobozokat zúzunk szét.

A könnyebb fokozaton ugyan a stabil vezetés elegendő a győzelemhez, a haladóbb szinteken viszont már el kell sajátítanunk a klasszikus közkedvelt, kreatív játékmechanikáját: a turbó rendszert, amit kissé átalakítottak. A karakterek az L1 vagy az R1 megnyomásával képesek szökkenni egy kicsit, a gomb lenyomva tartásával pedig farolni kezdenek. Ha ebben a stádiumban az ellenkező gombot jókor nyomjuk meg - egy mérőke is jelzi a képernyő szélén, illetve kipufogó füstjük feketére vált -, akkor egy turbólöketet kapnak a járművek: ez pedig háromszor ismételhető meg. Ha ugratók végén nyomjuk a gombot, vagy épp beleturbózunk egy gyorsító mezőbe, akkor látványosan és taktikusan végigsüvíthetünk a pályán, láncszerűen kötve össze a sebességnövelést. Ez a központi funkció igazán élvezetessé és technikássá varázsolja a játékot, elsajátításával pedig látványosan profikká válhatunk - az élményt pedig tovább gazdagítja a kiválóan felújított és újraálmodott környezet. A terepeken felszedhető dobozok különféle extra képességeket biztosítanak, amelyekkel vagy előnyhöz juttathatjuk magunkat, vagy hátráltathatjuk az ellenségeket: bombákat gördíthetünk rájuk, TNT-s dobozokat pakolhatunk le eléjük, vagy bármikor aktiválható turbóval hagyhatjuk hátra őket.
A Beenox gyakorlatilag pontosan úgy valósította meg a pályákat, ahogy azok emlékeinkben élnek - sőt, talán meg is lepődhetünk azon, hogy mennyivel kevesebbek voltak egykor. Akár a tengerparton, akár barlangrendszerekben, akár űrállomásokon száguldozunk, a terepek életvidám, vibráló színekkel elevenednek meg. Saját személyisége van a pályáknak, amelyek tükrözik a kapcsolódó karakterek jellemét és jellegét is.
Míg az útvonalakon nem módosítottak a fejlesztők, így azok előnyeikkel és hátrányaikkal együtt érkeztek újra el, a háttereket mozgalmasabbá és telítetté tették, anélkül, hogy az zavaró lenne.
Hasonló kozmetikai, de élvezetes és pozitív újítás a kocsink, és karakterünk külsőjének variálása. A szereplők - az eredetihez hasonlóan - három kategóriába sorolhatóak: vannak lassabb, de jobban kezelhető sofőrök; vannak egyenletes mértékben felszerelt figurák; és vannak gyors, de nehezebben kontrollálható karakterek. Ez mind maradt a régi, viszont most mindenki számára feloldhatunk új, funkciójában nem eltérő külsőket, illetve verdánk vázát, kerekét, festését, színét, díszeit és matricáit is módosíthatjuk. Vannak, amelyek a stabil játékkal és feladatok teljesítésével oldhatóak fel, és vannak, amelyeket a "Pit Stop" folyamatosan változó kínálatából vásárolhatunk meg szintén a versenyzésért bezsebelt érmékkel: fontos megemlíteni, hogy valódi pénzzel ezeket nem válthatjuk ki. (Legalábbis még…)

A hagyományos "sztori mód" mellett külön-külön is versenyezhetünk a pályákon, illetve a kibővített "harci módban" is próbára tehetjük képességeinket. Ez a már eredetileg is gyengécskére sikeredett játékstílus arénákban ereszti egymásnak a résztvevőket, ahol különböző – egyéni vagy csapatalapú – mérkőzésekben küzdhetnek meg egymással. A szanaszét heverő dobozokból szedhetünk fel extra képességeket, amelyekkel teljesíthetjük az adott feladatot: például kiiktathatjuk ellenfeleinket, vagy süvíthetünk a másik csapat zászlajáért, hogy saját bázisunkhoz robogva vele szerezzünk pontot.
A fejlesztőcsapat az 1999-es, playstationös, Naughty Dog alkotta klasszikus teljes újrateremtése mellett belepakolta a laza folytatásaként is értelmezhető, 2003-as, PlayStation 2-re kiadott Vicarious Visions jegyezte Crash Nitro Kart összes karakterét, pályáját, verdáját és "harci módját". Sőt, a Radical Entertainment 2005-ben szintén PS2-re megjelenített Crash Tag Team Racingjéből is beleszuszakoltak karaktereket és járműveket – az extra tartalmak a már említett "Pit Stopból" nyerhetők ki.
A kor ki- és elkerülhetetlen aspektusa sem maradhatott ki, így a közösségi szelleműek online mérkőzésekben is megmutathatják, hogy az aszfalt ördögei. Az internetes élet frissen tartása érdekében a csapat "Grand Prix" eseményeket szervez, amelyek közül az első már most júliusban érkezik: ha ezekben részt veszünk, jó helyezéseket érünk el vagy teljesítünk konkrét feladatokat, akkor speciális pontokkal válthatunk ki vagány és különleges, limitált dolgokat – ilyen lesz például Spyro, vagy Crash és Coco kisbaba verziói. (Ha elszalasztanánk a lehetőséget, idővel visszatérhetnek a Pit Stopba, és – egyelőre – ezeket sem lehet pénzért kiváltani, csupán klasszikus játszással.)
Összességében egy príma, szórakoztató, egyszerre üde és mégis ódivatú, ízig-vérig játék a Crash Team Racing Nitro-Fueled. Az összpontszámból nyugodtan el lehet venni egyet, ha nincs rajtunk a nosztalgia szemellenzője, és hozzá lehet adni egyet, ha egyszerre süvítünk boldogan az emlékek autópályáin és fogadjuk tárt karokkal a remekül kivitelezett újításokat. Van itt bőven tartalom öreg motorosoknak és újgenerációs rókáknak erszényes borzoknak egyaránt – a fejlesztők pedig igyekeznek naprakészen izgalmasan fenntartani a szórakozást. Reméljük, hogy a kiadó sem enged túlzottan a pénz szagának.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre bökve webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2019.07.10. 10:28:06
LV2
Válasz 10. Matichku üzenetére:
Köszi!
10. Matichku  PlayStation.Community tag
2019.07.04. 05:59:14
LV14
MolonLave jó formát fut mostanság. A Trover tesztje is nagyon menő volt és a CTR Nitro is az. A nosztalgia bundás cím egészen zseniális! :)
Nil Satis Nisi Optimum
9. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.07.04. 00:18:08
LV7
Válasz 7. Rayne üzenetére:
Kis gyakorlással szerintem hamar belejönnek.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
8. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.07.04. 00:17:24
LV7
Ez szintén többjátékos módban adja igazán,a nővéremmel csapattuk rengeteget,szétszivatva egymást,de néha össze is dolgoztunk a gépi ellenfelek ellen.Hatalmas classic,lassan rendelem is megfele. :)
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
7. Rayne  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 21:50:49
LV1
Köszi a tesztet.
Osztott képernyős coop van benne?
4 és 7 éves fiamnak akartam ezt megvenni, de több helyen írták, hogy nehéz és technikás játék, szerintem nem nekik való. Plusz valszeg én se lennék túl benne. :D
6. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 19:55:41
LV3
Válasz 5. martin üzenetére:
KB hasonló fíling. Retro nehéz.
5. martin  Főszerkesztő
2019.07.02. 19:08:50
LV27
Akkor a kart verzió is olyan kemény, mint az ugrabugra?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 19:08:39
LV3
Válasz 3. Dragonken üzenetére:
Persze anélkül szerintem nem is lehetne nyerni, legalábbis normálon tuti nem. :) Crashel már aprítok amúgy, csak Polar volt nekem kicsit lassú. :D Fantasztikus játék és az kimondottan tetszik, hogy van benne kihívás rendesen.
3. Dragonken  Szerkesztő
2019.07.02. 18:37:44
LV16
Válasz 1. ralphcliff75 üzenetére:
Drift turbot kell megtanulni, az a jatek sava borsa.
de miért nincs DK-n nadrág?
2. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 17:02:30
LV3
Válasz 1. ralphcliff75 üzenetére:
Azóta sikerült miután lecseréltem Polart Crashre! :D
1. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 16:22:02
LV3
Nagy királyság! Én ugyan a negyedik pályát sem tudom egyenlőre normálon megnyerni, de pont ettől lesz kurva jó érzés, ha majd sikerül! :)
Ha sikerül...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
CRASH TEAM RACING NITRO-FUELED
Activision
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Fantasztikus újraálmodás; rengeteg extra tartalom; potenciál a hosszútávú támogatásra
Negatívum
A régi hibái jelen vannak; felesleges aspektusok