PlayStation.Community

2019.07.05. 09:43 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Sanada
Értékeld a cikket!
A halottkeltő kiscica esete a sárkánnyal.

Olybá tűnik, lassacskán az Elder Scrolls Online is átmegy Call of Duty-ba és Fifába, már ami az éves menetrend szerinti megjelenések számát illeti. Noha bár ez esetben sem egy teljesen új, számozott folytatásról beszélünk, ezek a most már éves szinten
megjelenő nagyobb bővítmények általában hoznak mindig annyi új tartalmat magukkal, ami méretüket és tartalmukat tekintve önmagukban felérnek egy teljes értékű játékkal is. (Nem is szólva az év közben megjelenő egyéb bővítésekről, melyeket összeadva ismét csak tekintélyes méretű újdonságot adnak a már amúgy is gigászi méretű program szavatosságához.)
Arról, hogy pontosan mi is az ESO, most nem mennék bele: a játék 2013-as PC-s, majd 2015-ös konzolos debütálása óta - lévén az egyik legnagyobb, ha nem a jelenleg legnagyobb MMORPG-ről beszélünk - valószínűleg legalább futólag mindenki hallott már felőle, mi is többször értekeztünk már róla ezeken az oldalakon, így most jelen írásban szinte csak és kizárólag a legújabb kiegészítőről, illetve annak újdonságáról és minőségéről lesz szó.
A legújabb kiegészítő csomag tehát az Elsweyr névre hallgat, ami - akárcsak a korábbi nagyobb expanziók esetében - annak a vadonatúj régiónak az elnevezése, ahol kalandjaink főként játszódni fognak. Legalábbis kezdetben biztosan, már amennyiben új karakterrel lépünk be ismét Tamriel hatalmas és csodálatos világába.
Az Elder Scrolls szériát ismerőknek mondjuk hallomásból más ismerős lehet: ez a világon szinte mindenhol felbukkanó macskaember-szerű Khajiit faj otthona. Hasonlóan szinte minden más régióhoz, első ránézésre ez a helyszín is egy érdekes elegye a mi világunk kultúrájának: a helyi építészet egyértelműen Délkelet-Ázsia, azon belül is Thaiföld kecses templomaira hajaz; ugyanakkor a macsekok nagy része esetenként japán zen kertekben meditál és tai chit gyakorol; és mindez az egész leginkább egy afrikai sztyeppés/sivatagos/zöldellő kanyonos földön terül el. Ami amúgy egész jó, és bár kiterjedésében és felépítésében semmi különlegeset nem tartogat bármelyik másik régióhoz képest, de az igazi újdonságokat ezúttal sem főleg ebben kell keresnünk.
Mert az új helyszín csak egy dolog - ami itt igazán lényeges azok az új, vagy kibővült lehetőségek, amik egy ESO fő kiegészítő esetében vele járnak. Ebből is a legfontosabb, legnagyobb új tartalom a már jó előre és nagy csinnadrattával beharangozott sárkányok és azok visszatérése.
Ehh, ez első hallásra picit talán furcsa lehet, hogy egy echte fantasy világban miért nem szerepeltek korábban ezek a hatalmas szárnyas hüllők, legalábbis akik nem annyira járatosak az Elder Scrolls történelmében, azoknak biztosan. Hosszas fejtegetésbe most nem is vágnék bele, ehelyett röviden erről annyit, hogy ennek természetesen történetbeli okai voltak, és itt is jó alaposan meg kellett magyarázni hogyan bukkanhattak fel ismét ezek a kihaltnak hitt teremtmények ebben a korszakban és helyen, anélkül, hogy valami ordas nagy plot hole ne keletkezzen a lore-ban. Habár az okok szinte lényegtelenek is, a fontos, hogy tűzokádó barátaink visszatértek, hogy ismét terrorizálják egy kicsit Tamriel lakosságát, és persze csak rajtunk - és pár millió másik online játékoson - múlik, hogy ennek elejét vegyük. A gyakorlatban - azaz magában a játékban - ezt amúgy úgy kell elképzelni, hogy a térképet megnyitva láthatjuk valós időben a sárkányikonokra pillantva láthatjuk, hogy őkelmék Elsweyr területén merről merre haladnak épp. Ez mondjuk elég hasznos, tekintve, hogy egyedül - főleg egy kezdő karakterrel - esélyünk sincs ellenük, a dögöket úgy tervezték meg, hogy csapatban konfrontálódjunk velük.
A készítők amúgy, bár nagyon büszkék ezekre a bestiákra - a játékban most kezdődő időszakot nem átallottak Season of the Dragonnak nevezni -, ám aki Skyrim méretű epikus csatákat vizionál, azt kicsit ki kell ábrándítsam: ez egy MMORPG még mindig, és mint ilyen, kicsit korlátolt bizonyos elemeiben. Szóval a sárkányok sem repkednek csata közben túl sokszor például össze-vissza, általában inkább csak bevackolnak egy helyre, és ügyesség helyett szinte kizárólag az dönti el egy bestiával való harc kimenetelét, hogy a statisztikáink eléggé fel vannak-e húzva. Ez van srácok.

Ha már fentebb szóba hoztam a történetet arra még muszáj kell kitérjek ennek kapcsán, hogy a központi sztorivonal bár nem túl hosszú (kb. 2 délután le is tudtam - igaz, ott van még a több tucat új mellékküldetés is), ugyanakkor egészen érdekes. Rengeteg új és érdekes infó kiderül olyan központi karakterekről, mint például Cadwell, de most először kerül igazán reflektorfénybe az egyik legizgalmasabb kaszt, a halottakat saját céljaikra feltámasztó nekromaták.
Velük jön a másik nagy plusz: amellett, hogy milyen fontos szerepet töltenek be a történetben, akár mi is átvehetjük a szerepüket. Végre, 2 év után ismét egy olyan kiegészítő, ami egy teljesen új kaszthoz enged hozzáférést, abból is talán a legegyedibbhez. Halottakat föltámasztó sötét varázslónak lenni pedig jó: bár első blikkre talán elképzelhetetlennek tűnhet, hogy lehet egy ilyen osztályt hatásosan implementálni egy MMORPG-be, de a dolog működik: egyfelől rendkívül rugalmasak, játszhatóak szinte minden stílussal (legyünk akár mágiára, akár staminára fókuszálva, de akár még egy tank is lehet halottidéző!), másfelől baromi szórakoztató és egyedi elhullott ellenekből energiát kinyerni és/vagy feltámasztani és a saját szolgálatunkba állítani azokat. Hátulütője viszont, hogy elég sok időt és energiát bele kell feccölni, mire az ember kiismeri a mikéntjét a dolognak és hatékonyan lehet velük játszani, és még akkor is piszkosul jó reflexekre és gyors helyzetfelismerő készségek szükségesek hozzájuk szinte non-stop. Továbbá, ahogy arra a játék is erre külön felhívja a figyelmet, az egyszerű NPC-k többsége nem igazán lelkesedik azért, ha valaki épp az orruk előtt hív életre egy nemrég elhantolt hullát a földből...
A két jelentősebb újdonságon túl további kiegészítés egy új trial helyszín - a Sunspire - megjelenése, ahol természetesen ismét csak jókat lehet raidelni azoknak, akik kedvelik az ilyen mókákat.
Így dióhéjban összefoglalva ennyi lenne tehát az idei fő kiegészítő és annak tartalma, így már csak annak a kérdésnek a megválaszolása van hátra, hogy megéri-e rá beruházni, illetve ami ennél is lényegesebb, érdemes-e úgy általában ESO-val játszani még 2019-ben?
Nos, a válaszom ezekre egy egyértelmű igen! Tamriel gigászira duzzadt világa minden egyes kiegészítővel egyre csak nagyobb és jobb lesz, és ez az aktív játékosok számából is leszűrhető. Természetes persze, hogy egy új, nagyobb kiegészítő érkeztével sok régebbi játékos visszatér benézni mi az újdonság, de akármerre csatangoltam a virtuális világban, Elsweyren kívül is minden régióban rengeteg játékosba fut az ember napszaktól függetlenül. Meg aztán, tekintve, hogy milyen sűrűséggel és milyen mennyiségben érkeznek kisebb-nagyobb DLC-k a játékhoz, már az is egy elég döntő bizonyíték arra nézve mennyire aktív az élet benne még mindig. A most indult sárkányos évad is még egy évig biztosan menni fog, és egészen a végéig folyamatosan bővítik majd további ingyenes és fizetős tartalmakkal
Szóval az ESO köszöni szépen, jól van, és ugyanilyen jó újra meg újra megmártózni benne: részemről ami az egyik délután egy laza párórás tesztnek indult, abból hajnalig tartó kalandozás lett, és még a felkelő nap fényénél is csak alig tudtam letenni a kontrollert - és ennél nagyobb dicséretet egy játék esetében szerintem aligha mondhat az ember.

(A játékot a forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, vagy webshopjából a megadott linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
RAD (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:55 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!
Super Blood Hockey (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:43 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Kocahokizóknak?
Catherine: Full Body (PlayStation 4)
2019.09.15. 12:50 Kedvcsináló
13 hozzászólás
Szerző: eszg_
A vonzás szabályai.
PlayStation - itt a Tokyo Game Show 2019 menetrendje
2019.09.15. 10:00 [TGS] 2019
20 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Időpontok és a teljes ismert játéklista.
SNK 40th Anniversary Collection (PS4, PSN)
2019.09.14. 12:22 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: JediEco
Soha Nemjátszott Klasszikusok.
Mozi - Az: Második fejezet
2019.09.13. 14:28 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Huszonhét évvel később...
Stranger Things 3: The Game (PS4, PSN)
2019.09.13. 10:43 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Most akkor nézzem vagy játsszam?
MXGP 2019:THE OFFICIAL MOTOCROSS VIDEOGAME (PS4)
2019.09.12. 14:23 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Motoros dagonyázás unalomig ismételve.
Life Is Strange 2 - Episode 4 (PS4, PSN)
2019.09.09. 14:30 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Petunia
“Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, a mi elveszett.” (Lukács 19:10)
Retrospektív - Batman - A denevérember
2019.09.09. 14:19 Cool-Túra
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Harminc éve tartó tánc a sápadt holdfénynél.