PlayStation.Community

2019.06.26. 08:18 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Én, a sisak, és két füstölgő puskacső.

A PlayStation VR játékainak első hullámát követően egyre komplexebb és komplettebb belső gyártású élményeket juttat el a rajongóknak. A kezdeti, rövidebb, demo-szerű kalandok helyébe hosszabb, tartalmasabb túrák léptek, amelyek tükrözik a platformba fektetett energiát, lelkesedést, hitet, és nem utolsósorban pénzt.
A Blood & Truth utóbbi kategória egyik zászlósa, amely több szempontból is kihangsúlyozza a virtuális valóság erősségét, viszont rávilágít a jelenlegi hardver súlyos hátrányaira is.
Ryan háborús veterán, aki visszatér Londonba apja temetésére és azzal szembesül, hogy családja alvilági vállalkozását akarja magához ragadni egy rivális gengszter. Elindul testvéreivel és anyjával menteni, ami menthető, így a játék során pedig különféle helyszíneken lyuggathatjuk ki a rosszfiúkat. Más-más helyszínekre ellátogatva – mint például egy kaszinó, egy múzeum vagy egy diszkó – csöppenhetünk a hollywoodi, túltolt akciómozik és a nagydumás cockney brit gengszterfilmek szerelemgyermekébe, amely egyszerre hódol az említett műfajoknak és a nagymúltú város kortárs bájainak.
A Blood & Truth a PlayStation VR Worlds „London Heist” pályájának továbbgondolása, a játékmenet pedig legfőképp a kötött pontok közötti battyogással összekötött golyózáporban nyilvánul meg. (Hasonló a kivitelezés, mint a Bravo Teamben, csak itt működik.) Szabadon így nem kóricálhatunk, de a legtöbb pályák szélesebb folyosókként értelmezhetőek, így nem feltétlenül mindig ugyanazon a vonalon haladunk végig – visszafele pedig nem baktathatunk, ami egyfajta dinamikát kölcsönöz az egésznek. Az ilyen megvalósítás kompromisszumos a VR-ra érzékenyek kiszolgálása érdekében: cserébe egy merevebb élményt kap mindenki más.

Hősünk egyszerre két fegyverrel nyomulhat, amelyeket bármikor behelyezhetünk tokjukba az oldalunkon, vagy hátunkra. A játék kifejezetten szórakoztató előnye az, ahogyan lehetővé teszi az eszközök használatát. A fegyverekért le – vagy hátra – kell nyúlnunk, az újratöltéshez pedig a mellkasunkról kell megragadni a friss tárat. Zárt ajtóknál az álkulccsal szöszmötölhetünk, kinyithatunk fiókokat, gránátokat hajigálhatunk – miután „fogainkkal” kihúztuk a biztosítótűt –, pörgethetjük pisztolyainkat, bemutathatunk a gonoszoknak, és így tovább. Gyűjtögethetünk apróságokat, bázisunkon pedig különböző kiegészítőket szerelhetünk a fegyverekre, egy festékszóróval pedig új színt is kölcsönözhetünk nekik. Ezektől a jópofa, sokszor eseti interakcióktól fizikálisabbá válik az élmény, és közelebbinek érezhetjük az interakciókat.

A Bloot & Truth két problémája van. Az egyik ütemezése: az akciódús, látványos pályák közé totyogós, érdektelen sztorijelenetek kerülnek. Egy-két karakter kivételével vagy középszerűek ezek az összekötők, vagy határozottan fárasztóak. Míg a lövöldözés, a fedezékbe hajolgatás és általában az akció szórakoztató és dinamikus – néha pedig, bár sajnos csak túl ritkán, kifejezetten remek –, addig ezek a szegmensek borzasztóan lassúnak hatnak. Mint játékélmény azonban igazán kiváló, és esetenként igazán különleges tud lenni, csak túl élesen érzékelteti velünk a játékmenet és a jelenet közötti határt.
A komolyabb gond azonban a PlayStation VR technológiai hiányosságaiban rejlik: sokszor érezhető a nyomkövetés hiányossága. Egy olyan játék, amely a precíz célba lövésre épít, fájdalmasan zavaró, ha nem érzékeli megfelelően a kontrollerek pozícióját: ez pedig az egész élményt képes elrontani. Látszik az is, ahogy a fejlesztők különféle megoldásokkal és játékmechanikai finomságokkal próbálják kikerülni és kiküszöbölni a hibákat.
Erőssége a programnak az általános prezentációja. Remek a grafika, élénkek a színek, a színészek arcmozgásait – a körülményekhez képest – kiválóan rögzítették és animálták. A lassítások és effektek látványosak és szórakoztatóak: repkednek a töltényhüvelyeik, puffannak a holttestek, süvítenek a golyók körülöttünk az összecsapások során. A kaland egyfajta tisztelgés a mai London előtt is, a pályák pedig ezt tükrözik: olyan kortárs helyekre juthatunk el, amelyek meghatározóak a londoni hétköznapok számára. Ezalatt pedig mai, feltörekvő grime előadók számai dübörögnek – mondanom sem kell, hogy Anglia fővárosa ezen zenei műfaj szülőhelye. Egy kompakt, enyhén karikatúrajellegű, de ízig-vérig modern London-szeleten száguldozhatunk végig a játék során: néhol gyors a hullámvasút, amin csücsülünk, néha pedig unalmasan lassú.
A Blood & Truth nem az a fantasztikus, műfajt meghatározó tagja a PlayStation VR felhozatalának (mint például az Astro Bot: Rescue Mission), amelyre sokan számítottak, és aminek szánhatta a Sony, azonban egy szórakoztató, kreativitással, energiával és dinamikával megpakolt videojáték, amely mindenféleképpen igazolja, hogy lehet „akciófilmet” játszani VR-ban is. Már csak annyi kell, hogy ne csak a közelébe vigyenek a fejlesztők – mint most –, hanem meg is valósítsák azt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre bökve webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.07.04. 00:20:32
LV7
Válasz 1. nolifeHUN üzenetére:
Ezenkívül,nem tudom mennyire jogos,egy technológia hibáit felróni a játéknak...
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
3. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.07.04. 00:19:32
LV7
Aki VR tulaj,annak ez a kötelező 10 pontos.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
2. VictorVance  Szerkesztő
2019.06.26. 23:39:45
LV18
Ha lenne VR-om, nagyon adnám ezt a cuccot, de így sajnos kimarad.
Örülünk?
2019.06.26. 11:31:27
LV1
Vártam ezt a játékot, mert már a London Heist is bejött (már amikor történt valami :D ), de így a teszteket elolvasva egy kicsit várok vele
Érdekes, amit a pontatlanságról írsz, mert érdekes módon 1-2 játékban tök pontosnak hat a mozgásérzékelés (Superhot, Rush of Blood vagy a London Heist), de valahol meg pontatlan (pl. Arizona Sunshine). Kíváncsi lennék mi lehet ennek az oka, mert ha valahol jó, akkor ott nem feltétlen hardveres gyengeséget gondolnék.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
BLOOD & TRUTH
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Szórakoztató lövöldözés; jó prezentáció; kreatív ötletek
Negatívum
Megmutatkoznak a hardver hátrányai; fárasztó történetvezetés és karakterek; egyenetlen ütemezés