PlayStation.Community

2019.06.10. 10:49 [E3] 2019
27 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Új tudnivalók a friss trailer mellé.

Megérkezett a Respawn által fejlesztett és sokak által várva-várt Star Wars Jedi: Fallen Order első játékmenet bemutatója, amely bevezette a playereket a közelgő kaland alapkoncepciójába. Rengeteg kérdés azonban megválaszolatlan maradt még a kedvcsináló után is, szerencsére azonban a Game Informer magazin tüzetesebben is kivallatta a készítőket a játékkal kapcsolatban. Sok új információt és részletet meg is osztottak a hírportállal, ezeket pedig össze is szedtük egy csokorba.

Játékmenet:

- A harc menete hasonlít a FromSoftware játékaiban tapasztaltakhoz, azonban némileg könnyebben prezentálva. A Respawn célja, hogy mindenki megtapasztalhassa a sikerélményt, azonban erre törekednünk is kell. Az Erő használata könnyíti és változatosabbá teszi a harcot, ezt pedig igyekeztek "kielégítően és furfangosan" kivitelezni.

- Amikor éppen nem harcolunk, akkor hagyományos kalandjátékokhoz hasonló élményben lesz részünk. A Respawn főleg a Metroid-sorozatból inspirálódott, szabadon bejárható világokkal, ahová a későbbiekben - új képességek és felszerelések birtokában - visszatérhetünk, hogy felfedezzünk új területeket. A játék nem használ iránymutatókat, a fejlesztők nem szeretnék sem fogni, sem megkötni a játékosok kezét.

- Droidunk, BD-1, a különböző pályák térképeként is funkcionál, amelyek egyfajta 3D hologramként kerülnek kivetítésre. Ez azonban nem állítja meg a játékot, megtekintése valós időben történik. A játék különválasztja a már bejárt és a felfedezetlen területeket, valamint azokat a lokációkat, ahol valami érdekességre lelhetünk.

- A bolygók között bármikor szabadon válthatunk, így az említett visszatérés nem okoz különösebb bonyodalmat. Egyelőre azonban nem tudni, hogy hány világ lesz felfedezhető pontosan. Az elmondások alapján a már ismert és a Fallen Orderben bemutatkozó bolygók aránya nagyjából fele-fele. Minden bolygón lesz egy központi hely, ahol a hajónk leszállhat, itt fejleszthetjük a képességeket, menthetünk, pihenhetünk, beszélhetünk a csapatunk többi karakterével és további tevékenységekbe bonyolódhatunk - ezekről egyelőre többet nem árultak el.

- Amikor váltunk a bolygók között, az utazás valós időben történik, töltőképernyők nélkül. Az már biztos, hogy a Braccán kívül Cal a kaland során a wookie-k bolygójára, a Kashyyykra is eljut.

- A világok bejárása során ránk van bízva a barangolás, szabadon mászkálhatunk a területeken. Némely helyszíneket többfelől is megközelíthetünk, nem csak egy útvonalon át. Máshol lezárt átjárókra bukkanhatunk, ahová elképzelhető, hogy a későbbiekben egy új képesség által juthatunk be.

- A fejlesztőcsapat kifejezetten sok inspirációt nyert a Metroid: Prime-ból, emellett a Bloodborne és a Dark Souls is nagy szerepet játszott a koncepció megalkotásában.

- A kalandozás során ládákat is találhatunk, ezek különböző fejlesztésekhez juttatnak, amelyek megnövelhetik pl. az élet- és erőmérőnket. Továbbá, akár képességpontokat is kaphatunk, ezeket pedig értelemszerűen Cal fejlesztéséhez használhatjuk. Arra pontosan nem tértek mi, miféle képességek lesznek elérhetőek, annyi biztos, hogy széles a paletta. A ládákban továbbá kozmetikai kiegészítőket is találhatunk, mind a karakterek, mind az űrhajó és igen, akár a fénykard számára is. Amennyiben a kék penge nem a kedvencünk, akár ezt is megváltoztathatjuk.

- Cal sérülései nem gyógyulnak be maguktól harc közben, gyógycsomagokra kell támaszkodnunk a felépüléshez. Ezek a Dark Soulsból ismert Estus Flaskokhoz hasonlíthatóak és nem töltődnek újra, ameddig nem találunk mentési pontot vagy térünk vissza a hajónkhoz. A Respawn elmondása szerint, ezek megfelelő használata és beosztása megkövetel némi stratégiát. Az is kiderült továbbá, hogy droidunk, BD-1 tárolja ezeket az élettöltőket, alapjáraton pedig mindössze kettővel rendelkezik.

- Cal egyik fő képessége - amely egyben a Respawn fejlesztőinek nagy kedvence is - a falon futás, ám ezt nem mindig van módunk alkalmazni. Vannak erre kijelölt helyek, ezek pedig fel is vannak tüntetve vizuálisan. Ezt a mozdulatsort akár az Erő által megtámogatott dupla-ugrással is befejezhetjük.

- BD-1 egyfajta enciklopédiaként is szolgál, az általa szkennelt környezet és karakterek eltárolódnak az adatbankban, ahol többet megtudhatunk róluk.

- A Kashyyykra fókuszáló játékmenet a bolygón bejárható terület kb. 15-20 százalékát mutatta be és nem az első helyszín - néhány óra haladás után érhető el.

- A hagyományos ellenfelek mellett akár AT-ST lépegetőkkel is szembetalálhatjuk magunkat, amelyek például rakétákkal is ránk támadhatnak. Ezeket az Erő segítségével azonban visszairányíthatjuk.

- Rengetegféle ellenféllel találkozhatunk a kaland során: a pajzsos, lángszórós, rakétavetős rohamosztagosok csak egy kis szeletét mutatják be a palettának. Ezen ellenlábasok legyőzése különböző stratégiákat igényel majd. Továbbá, minden bolygónak vannak egyedi főellenfelei és "mini" főellenfelei. Kifejezetten kiemelték, hogy semmiképp sem az egyszer már elhasznált szörny átszínezett változatai lesznek a következő bolygókon.

- A játékban majdnem minden gomblenyomásnak van egy fejlesztett változata, amelyet a dupla-nyomással vagy a nyomva tartással hozhatunk elő. Oly módon alkották meg a repertoárt, hogy bármely képességet bármikor tudjuk használni. Példának okáért, a PS4-en a négyzet a kisebb, a háromszög a nagyobb támadás, ezeket pedig az említett módon összefűzhetjük, variálhatjuk.

- Az Erőképességek mind a hátsó gombokra esnek. Az R2 a lökés, az L2-vel tárgyakat és ellenfeleket húzhatunk közelebb, míg az R1 egy egyedi képesség, ezzel lelassíthatunk egy adott dolgot egy rövid időre. Ez utóbbi Kylo Ren Az ébredő Erőben bemutatott képességére hajaz.

- A From Software-játékok ismerői hamar ráérezhetnek a Fallen Order harci mechanikájára. Ennek lényege, hogy kitéréseket, visszatámadásokat alkalmazunk, valamint kitaláljuk, hogyan törhetnénk meg vagy kerülhetnénk ki az ellenfél védelmét.
Történet:

- A játék rendezője Stig Asmussen, aki a God of War 3 direktora is volt. Elmondása szerint a Bracca nevű bolygón kezdünk, amelyet a Birodalom régi, a Klónháborúból visszamaradt űrhajók szétbontására használ. Ezek a címben említett "bukott rend" maradványait szimbolizálják.

- Cal a Klónháború közepette még csak tanulta használni az Erőt és ugyan kisebb küldetéseket részt vett, olyan hadjáratokra nem jutott el, mint pl. Obi-Wan Kenobi. Az élete merőben megváltozott a 66-os Parancsot követően, amelynek köszönhetően a béke szimbólumából közellenséggé változott.

- A fejlesztők nem szeretnének semmit felfedni Cal körülményeiről és múltjáról, ám biztosítják a játékosokat, hogy mindenre választ kapnak a játékból. Ezeket nem visszaemlékezéseket formájában kapjuk, hanem a sztori előrehaladtával valós időben történő párbeszédekkel. Ezek egy részét a játékmenetbe szőtték, lassabb, barangolósabb részek közé, míg néhány fontosabb pedig átvezető formájában tárul a játékosok elé.

- Cal évekig sikeresen titkolja kilétét a Braccán, azonban a játék kezdete előtt lelepleződik, innentől pedig a Birodalom vadászni kezd rá. Egy Cere nevű volt Jedi mester veszi a szárnyai alá, akinek van egy terve a Rend feltámasztására. Megállapodnak: amennyiben Cal segít neki ebben, ő kiképzi valódi Jedivé.

- Abból, amit eddig tudunk, annyi leszűrhető, hogy a játék alapjául szolgálaló időszakban a Jedik nagy része már vagy elbújt, vagy meghalt. Több évnyi háborúskodást követően, a galaxis fejet hajtott az Uralkodó előtt és elfogadta a Birodalom fennhatóságát. Ez megosztja a világokat: néhol elfogadják a totalitárius uralmat, máshol azonban keresik a kiutat - egy új frakciót, amely szembeszállna a Birodalommal.

- Cere biztosan tud valamit, amely szükséges a Jedi Rend feltámasztásához, az egyelőre titok, hogy ez egy tárgy, egy nagyobb csoport rejtőzködő Jedi stb. Ez lesz a játék "McGuffinja, amely egy ideig a sztorit hajtja. Cere azonban nem kíséri el Calt a küldetésekre, ő a felderítésért felelős.

- Cal társa a BD-1 névre hallgató robot lesz, a kapcsolatukat pedig leginkább úgy lehet jellemzi, mint egy fiú és a hűséges kutyája. A robot, amikor épp nem kóborol valahol, akkor Cal vállán pihen. BD-1 megtervezése két évet vett igénybe, hogy minden tökéletesen klappoljon és a Snoopy inspirálta.

- A főhősök űrhajóját, a Stinger Mantist, Doug Chiang, a Star Wars egyik dizájnere készítette, kifejezetten a játék számára.

- A hajó kapitánya, Greez Dritus egy új, a Star Wars-kánon részét képező idegen faj első felbukkanó egyede. A játékban feltűnik továbbá Saw Gerrera, akit a Klónháború és a Lázadók animációs sorozatból, valamint a Zsivány Egyes filmből ismerhetünk. A hangját újfent Forest Whitaker kölcsönzi.

- Ugyan a Második Nővér névre hallgató antagonistát korábban már láthattuk a Darth Vader képregény hasábjain, az eddig nem volt publikus, hogy már korábban megtervezték őt a Respawn és a Lucasfilm írói. Képregényes felbukkanása egyfajta "easter eggként" szolgált a videojáték megjelenése előtt. A Nővér korábban egy Jedi volt - mint az összes többi Inkvizítor -, ám bajtársai ellen fordult és már az Uralkodót szolgálja.
Fejlesztés:

- A Respawn csapata korábban már megkörnyékezte az EA döntéshozóit egy Star Wars-játék elkészítésével kapcsolatban, ám akkor nem tudtak megegyezni. Ezt követően elkezdték egy TPS kalandjáték fejlesztését, amelyet bemutattak az említett EA nagykutyáknak. Ez annyira elnyerte a tetszésüket, hogy azt szerették volna, ha a Star Wars univerzumában játszódik. Vince Zampella, a Respawn vezetője ezt követően felvetette az ötletet a csapatnak, akik gondolkodás nélkül rábólintottak.

- Ezt követően a Lucasfilm jóváhagyására volt szükségük, akik elsőre nem fogadták jól a Jedikre épülő akciójáték koncepcióját. Ennek oka, hogy a Star Wars univerzum ezen időszakában az említett frakció képviselői ritkaságszámba mentek, így nem lehet őket csak úgy dobálni. A Respawn azonban egy körültekintően kidolgozott alapkoncepcióval és történettel sikeresen jobb belátásra bírta a Lucasfilmet, akik ezt követően rendelkezésükre álltak. Nekik köszönhető a pontos elhelyezés és "beledolgozás" a kánonba.

A Star Wars Jedi: Fallen Order november 15-én érkezik PlayStation 4-re.
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
27. DevilTakeU  PlayStation.Community tag
2019.07.02. 17:14:19
LV1
Nekem egyes jeleneteknél olyan,mint egy átskinezett GoW3,de From Software fan és SW kedvelő lévén a hideg téli estékre tökéletes lesz (főleg a nagy tavaszi őrület előtt).

Egy magyar lokalizációtól elcsöppennék... (sóhaj)
Yes,indeed.
26. GrayFox  Szerkesztő
2019.07.02. 12:50:09
LV9
Válasz 25. TCr64EU üzenetére:
Pontosan.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
25. TCr64EU  Choose life
2019.06.21. 11:48:22
LV22
Válasz 23. GrayFox üzenetére:
Titanfall és Apex?
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
24. Onimushaman  Szerkesztő
2019.06.20. 17:23:32
LV24
Válasz 23. GrayFox üzenetére:
Amúgy igen.
señor
23. GrayFox  Szerkesztő
2019.06.12. 16:11:44
LV9
Válasz 22. ralphcliff75 üzenetére:
Én a Respawn miatt tuti adok neki egy esélyt, minden eddigi játékuk kellemes csalódás volt a számomra.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
22. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.06.12. 13:45:00
LV3
+1
Nem egy nagy szám, de nem is olyan rossz ahogy itt páran beállítják. De nem én leszek az aki egy EA terméket fog védeni az is biztos. Majd még meglátjuk mi sül ki belőle!
21. Richard  PlayStation.Community tag
2019.06.12. 09:21:44
LV5
A Gameplayt nézve az első gondolatom az volt, hogy ezeket már mind láttam valahol és kicsit se kapott el a Star Wars érzés. Remélem az új SW sorozat majd jó lesz.
20. Luke  PlayStation.Community tag
2019.06.11. 16:28:34
LV2
Válasz 19. martin üzenetére:
Pontosan megfogalmaztad mit erzek... :(
Luke
19. martin  Főszerkesztő
2019.06.11. 11:52:50
LV27
+1
Válasz 18. probi üzenetére:
Egy Horizon, egy God of War, vagy egy Spider-Man után igencsak gyengécskének tűnnek az ilyen játékok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
18. probi  PlayStation.Community tag
2019.06.11. 11:02:43
LV8
+1
Jól tükrözi ez a játék a jelenlegi érát, pont ennyit ér a Star Wars név 2019-ben. Sírás kerülgetett gameplay nézése közben.
\W/
17. GrayFox  Szerkesztő
2019.06.11. 10:25:29
LV9
Válasz 16. VictorVance üzenetére:
Szerintem egyedül Ponda Baba vérzett a kézamputálásnál látható módon, utána a Birodalomban már Luke sem.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
16. VictorVance  Szerkesztő
2019.06.11. 10:19:28
LV18
Válasz 14. GrayFox üzenetére:
Főleg, hogy a fénykard elvileg rögtön kiégeti a sebet, amint levágja valamelyik végtagot.
Örülünk?
15. martin  Főszerkesztő
2019.06.11. 10:02:54
LV27
Válasz 14. GrayFox üzenetére:
Szeret a srác csonkolni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. GrayFox  Szerkesztő
2019.06.11. 09:15:47
LV9
Válasz 13. ufonauta üzenetére:
A végtagokat még megértem, de vér? Mikor volt Star Wars játékban vagy filmben explicit módon ilyen? Szerintem egy kézen meg lehet számolni.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
13. ufonauta  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 23:34:46
LV15
+1
Válasz 12. soliduss üzenetére:
Hát ezt nehéz elmondani , nekem cseszi szemem hogy nincs benne se végtag levágás se vér , tiszta gagyi ez benne, de minden más tetszik és eddig tuti kell majd .
12. soliduss  A Krónikás
2019.06.10. 21:34:47
LV25
Válasz 8. Luke üzenetére:
Az miért lenne baj?
11. soliduss  A Krónikás
2019.06.10. 21:33:43
LV25
Kiràly iràs, jó volt az infókat egy helyen újra elolvasni.

Lehet picit törve unleasd re hajaz, de az is kurva jó game volt. Ez is kap egy esélyt.
10. Aki23  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 19:16:07
LV19
Nekem tetszik. Amúgy nem értem amikor jönnek ezzel, h nem sw, star warson belül is már annyi minden van, h ha vki nem csak a filmeket veszi figyelembe, h már kb akármi mondható star warsnak.
psn id: raul-23_
9. Luke  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 18:21:35
LV2
Válasz 4. martin üzenetére:
Ja, es it rontottak el! Utalom a Disney-t!
Luke
8. Luke  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 18:20:27
LV2
Kb. annyi koze volt az SW-hez, hogy volt benne fenykard! Mintha SW-vilagban jatszodo Uncharted lenne!
Luke
7. cratoska25  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 17:14:54
LV5
Tesszik, de előtte kèrnèk 1 full packot a Force Unleashedből..
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
6. ColdHand  Szerkesztő
2019.06.10. 14:38:27
LV22
Számomra unszimpatikus a főszereplősrác. "Majdmeglátom" kategória. A klasszikus SW szetting viszont tetszik.
...a többit képzeld hozzá.
5. ColdHand  Szerkesztő
2019.06.10. 14:37:00
LV22
+1
Válasz 1. martin üzenetére:
PS2-es grafika, sárgakazettás hangzás, kellaráknak.
...a többit képzeld hozzá.
4. martin  Főszerkesztő
2019.06.10. 12:34:41
LV27
Válasz 3. zodiac55 üzenetére:
A fejlesztők és a kiadó gondosan ügyeltek arra, hogy a fénykardos jeleneteknél ne látszódjon vér vagy maradandó sérülés, így a termék minden korosztály számára fogyasztható. Megjelenéskor a Disney a McDonalds tematikus Happy Meal menüt jelentet meg a közkedvelt gyorsétteremlánc üzleteiben!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.06.10. 12:23:19
LV12
Válasz 1. martin üzenetére:
Előrendelve!
"Si vis pacem, para bellum."
2. VictorVance  Szerkesztő
2019.06.10. 12:15:33
LV18
Remélem odateszik magukat a fejlesztők.
Örülünk?
1. martin  Főszerkesztő
2019.06.10. 11:19:57
LV27
+3
Gameplay bemutató: https://youtu.be/YFhYFIH4SA4
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Observation (PS4, PSN)
2019.08.23. 10:46 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szellem a gépben.
DOOM trilógia (PS4, PSN)
2019.08.22. 17:16 Kedvcsináló
18 hozzászólás
Szerző: martin
Pokoli nosztalgia.
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
34 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.