PlayStation.Community

2019.06.06. 16:10 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: MrZ
Értékeld a cikket!
Csiszolatlan szívás.

Emlékszik még valaki a 2017-ben bejelentett Code Veinre? Hazudnék, ha azt mondanám, hogy konkrétan előttem van a trailer minden mozzanata...
Tisztában voltam vele, hogy egy Souls-stílusú stuffáról van szó, amiben végre valahára vámpírokkal nyomhatjuk az ipart. De miért is olyan nagy dolog ez? Roppant egyszerű. A vérszívókat már évek óta izomból hanyagolják a fejlesztők. Helyette tonnaszám jelennek meg az élőhalottakkal teli túlélős, rommálövöldözős és simogatós agymenések. De Mr.Zé ezekből nem kér! Nekem igenis vágyálmom egy olyan cucc, amiben egy laza és sexy karakterrel pózerkedhetek az éjszakában és kaszabolhatok rommá minden utamat álló lényt.
Nos, ezek az elvárások ki is lettek pipálva, amikor végre-valahára újabb jeleneteket láthattunk a játékról későbbi bemutatókban, én meg már el is képzeltem magam, ahogyan vigyorogva nyomkodom a gombokat. Kaptunk megjelenési dátumot is, gyűjtői szobor mutogatást, meg mindent, amit ilyenkor szokás. Aztán a fejlesztők behúzták a kéziféket, mert úgy gondolták, ők még bizony csiszolgatnák a produktumot. Mindenki várjon szépen, nyugodtan, majd jelentkezünk. A kemény mag megértő volt, többek között én is úgy voltam vele, hogy majd 2019 elején befizethetek a vadászatra. Tévedtem. Hiába lestem a fórumokat, nyomoztam a boltok oldalait, az idei évre szóló megjelenésen kívül semmi egyebet nem toltak az arcunkba.
Na de most, hogy szinte már mindenki lemondott a játékról, egyszer csak kaptunk egy lehetőséget, hogy mi egyszerű playerek is betekintést nyerhessünk a Code Vein világába egy bétán keresztül. Hát, nem ájultam el…
Jó, jó, tény, hogy a 8 giga letöltése után azért elég hevesen nyomtam az X-et az indításhoz, majd csillogó szemekkel bámultam a főmenüt, miközben hallókészülékem segítségével elégedetten bólogattam a háttérzenére. A szinkront szépen átállítottam japánra, mert jó ízlésű ember nem mérgezi magát angol rizsával, majd belevetettem magam a cumó legjobb részébe, a karakterkreációba.
Itt végre minden anime-bolond elkészítheti álmai szuperfincsi totálhetero kalandorát, az alapos és kreatív eszközöknek köszönhetően.
Mint tudjuk, más ilyen esetben szinte egy grafikus zseninek kell lenni ahhoz, hogy ne egy olyan főhőssel induljon neki a player a nagyvilágnak, aminek a fejére 10 percen belül inkább rárak egy sisakot, mert soha többé nem akarja viszontlátni groteszk gyermekének béna tekintetét. Itt az ember még az előre elkészített modellek egyikével is simán elégedett lehet egészen a game végéig, ugyanis szerény véleményem szerint csak akkor tud bárki ebben az esetben gagyit készíteni, ha nagyon ráfekszik a dologra. Hajak, szemöldökök, sminkek, alkatrészek, kalapok, színek, izék és bigyók hegyeiből lehet választani, és el is menteni, hogy ha úgy tartja kedvünk, később más kinézettel harcolhassunk tovább. Négy és fél óra után pedig elégedetten bele is kezdtem az ideg-összeroppanásba.

A zsáner sajátosságával ellentétben most egy rövidke tutorialt is kapunk, amiben szépen elmagyarázza nekünk egy... kislány, hogy miként is tudunk majd boldogulni a továbbiakban, ha szeretnék életben maradni ebben a csúnya és zord poszt-apokaliptikus világban.
Ha nem egy táncszőnyeggel próbálunk nekikezdeni pályafutásunknak, pillanatok alatt elsajátíthatjuk az ezeréves alapmozdulatokat, amik mellé kapunk egy vérszívó technikát is. A vámpírfogak megjelenése ennél a dolognál elmarad, helyette karmokkal és csápokkal masszírozhatjuk meg ellenfelünk, hogy munícióhoz jussunk.
Miért is jó ez nekünk? Buffjainkat, varázslatainkat és speckó támadásainkat (úgynevezett giftjeinket) ezekkel a pontokkal aktiválhatjuk, s mivel, mit ad isten, mi vagyunk az über csodalények, képesek vagyunk ezekből bármelyiket elsajátítani. Persze ezek mindegyike valamelyik classhoz kapcsolódik, de mint említettem, mi olyan fura égi áldások vagyunk, hogy bármikor átválthatunk például nagy kardos lomha barbárból fürge, egy ütésből lecsapható puskás ellenállóba.
A Blood Code-nak nevezett elég hasznos rendszerben tehát nem kell 32 másik karaktert létrehoznunk, hogy 12 óra játék után sírva kezdjünk neki újból a dolognak egy nekünk kényelmesebb builddel. Mindezen tudások agyunkban való rögzítése után pedig kezdetét veheti a tényleges szenvedés!

A kóstolóban először a program story-részébe tekinthettünk bele, ahol is megtudhattuk, hol is vagyunk, miért olyan kaki errefelé az élet, és tulajdonképpen miért is fogjuk legalább egy hétig a Négyzetet nyomogatni, már ha végre megjelenik a teljes játék. Szembesülünk a túlzottan izgalmasnak nem mondható pályadizájnnal és végre élesben is megcsillogtathatjuk harci tudásunkat.
Egy szétbombázott városban és egy csillogó-villogó barlangrendszerben vár ránk a gyakori „Game Over” felirat. Természetesen, mivel a játék elejéről van szó, még én is könnyen vettem az akadályokat, elmaradt a kontroller földhöz csapkodása és különböző felmenők emlegetése. Sebességre maga a küzdelem se nem gyors, se nem lassú, olyan egészségesen pörgős, bár maga a mozgás kissé „lebegős”és így furcsa volt számomra. A fegyverek súlytalanok, így nekem csak egyszerű HP-eltávolításnak tűnt minden ellenséggel való közelebbi találkozás. Egy minimális rezgést hozzácsaphatnának legalább, hogy ne az legyen az érzésem, hogy csupán papírfegyverekkel ökörködök.
Ellenségeink felemás külsővel rendelkeznek, izgalmasnak pedig nem mondható egyik sem, hacsak valaki nem dob hátast egy ormányos-fejszés botszörnyetegtől. Fantáziátlan külsejük ellenére viszont nagyon meg tudnak csapni, ha épp rajtuk kuncogva elfelejtünk kitérni támadásaik elől.
Mindig van viszont egy segítőtársunk, aki különösen aktívan igyekszik végigkísérni minket, szembeszállva bármivel, ami keresztbe akar tenni karrierünknek. Barátunk, ha úgy van, pajzsot rak ránk, egy alkalommal saját életenergiáját feláldozva akár fel is támaszthat minket, amúgy meg be nem áll a szája, mert mindig kommentálnia kell a történteket, vagy cselekedeteinket.

Ellenségeinkből nyert tapasztalati pontjainkból szintet lépkedhetünk, vagy fejleszthetjük classunkhoz tartozó giftjeinket, később pedig ugyanezekkel vásárolhatunk és fejleszthetjük felszereléseinket
Az első boss röhejes lemészárlása után meginvitálnak minket a főhadiszállásra, ahol gondolom a későbbiekben minden egyes nagy történés után visszatérünk majd kifújni magunkat, hogy újult erővel, cuccokkal és fejlesztésekkel nekivághassunk későbbi teendőinknek. Itt véget is ér maga a demo és folytatódik a reménykedés, hogy még idén megjelenik a teljes game.
A pár órás ízelítő után lehetőségünk volt tovább vámpírkodni a pihihelyünkről elérhető Depths elnevezésű dungeon-szerűségben is, ahol három kisebb boss leverése után küzdhettünk egy negyedik rohadék ellen, újabb és jobb felszerelések megszerzésének reményében. Itt már magunk választhattunk segítőt, vagy csapathattuk kooperatív formájában szintén gyenge idegekkel rendelkező haverunkkal.
Őszintén szólva ez a kis morzsa, amit kaptunk a Code Veinből, nem igazán hozta meg a kedvem a teljes verzához. Tény, hogy vártam nagyon a játékot és pölö' a karakterdizájn, vagy harcosunk létrehozása csillagos ötös számomra, de sajna maga a játékmenet és a világ, amiben játszódik, túlzottan középszerű cuccnak tűnik eddig. Lehet, hogy maguk a hősök szépek és kidolgozottak, de a környezetről és ellenségeinkről ez már nem annyira mondható el.
Maga a vámpír téma az eddigi történet ismerete miatt kicsit hitelét vesztette, és bevallom, csupán minimálisan éreztem a próbakör alatt, hogy tényleg az éjszaka misztikus szexuál-ragadozója lennék. Remélhetőleg a lemezes verzióban majd látványosabb helyszíneken barangolhatok és betegebb, kreatívabb, kidolgozottabb ellenségek kergetnek abba az állapotba, hogy szét akarjam verni a lakást.
Hordoz magában lehetőségeket a kaland, de az alapján, amit eddig láttam és játszottam belőle, ez a cucc inkább egy középszerű Souls-wannabe, ami animés stílusával akar kitűnni, és nem valami igazán egyedi próbálkozás.

(A próbaverziót a Cenega Hungary biztosította. Köszönjük! A játék előrendelhető támogatónktól, a Platinum Shoptól.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.06.19. 23:51:55
LV7
Én csak a demoba beleraktam 16 órát, tehát egyértelműen várós, nekem tetszett...
"Örökké nem eshet"
10. Red13  PlayStation.Community tag
2019.06.09. 08:27:20
LV4
Csak gameplay videókat néztem róla, de részemről bottal sem kategória. Olyan súlytalannak tűnik a harcrendszer, bénácska animációkkal, ráadásul a grafika sem valami nagy szám, legalább stílusos lenne, de a szokásos egy tucat anime karaktereket hozza, ami megannyi lowbudget Japán játékban láthatni. Dark Souls harcrendszer már nem elég ahhoz, hogy eladják nekem.
9. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 22:43:18
LV3
+1
Én személy szerint messze vagyok a tökéletestől, így nem is várom el minden játéktól, hogy az legyen, szóval nálam ez simán a játszható kategória. Főleg, ha most azonnal jönne...
8. CountofHell  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 22:00:55
LV15
+1
Vannak benne jó ötletek és tetszik az Anime-ARPG párosítás is.
PSN - CountofHell_HUN
7. cratoska25  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 09:51:16
LV5
+1
Tetszett a játèk, sajnos az uccsó bossnál mennem kellett,x.r, hogy kèthetente van ps a közelembe pár óráig... Elvitte az időm nagy rèszèt a nioh 2.
A fekete lovag boss szerintem faja lett..
Sinnerrel együtt fogom beszerezni, meg talán a Sekiróval.
Hjujj, de nehéz a jáátéékk..
6. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 09:38:10
LV9
csodálkoztam, mikor olvasgattam emberek hozzászólásait akik már több soulsborne féle játékon túl vannak, hogy ez is milyen jó lesz, és mennyire tetszett nekik a cumó a béta alapján. nincs is ezzel gond, vélemények különböznek, de én pont az ellenkezőjét éreztem. nem vagyok super expert hardcore esport gamer, de ez a code vein konkrétan 0 kihívást nyújtott számomra. a 40 lvl dungeon-ön konkrétan végigfutottam, annyira semmitmondó és kiszámítható az összes mob movesetje. nekem ez max de nagyon max leértékelve, és vkivel együtt játszva (úgy legalább nem alszom bele) lesz esélye ennek a stuffnak.
PSN ID: LaXiKa_hun
5. pityesz555  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 04:52:51
LV1
Vártam hogy mit tudnak kihozni belőle.Elég közepes.Anime körítés,dark soulsos játékmenet,vámpírok...annyira királyul hangzott.
4. Tuco  PlayStation.Community tag
2019.06.07. 00:48:54
LV1
Az anime amúgy sem az én világom de ha egy olyan jó ds klón lenne mint mondjuk a nioh akkor kivételt tennék de így számomra felejtős ez a vámpirosdi.
3. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2019.06.06. 18:51:55
LV6
Abszolút egyetértek a teszttel, ebből egy gyenge középszer játék lesz, amivel pár órát el lehet bohóckodni, de többet nem érdemel. A Nioh 2 alpha demójához képest azért erős volt a minőségbeli kontraszt, és nem a Code Vein javára.
物の哀れ
2. martin  Főszerkesztő
2019.06.06. 17:57:01
LV27
+1
Harminc óra móka biztos lesz benne, elég is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. talos86  PlayStation.Community tag
2019.06.06. 16:50:18
LV3
Dark Souls anime stílusban. Mivel a legelején sem tudtam magam túlverekedni, így nálam kimarad.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
18 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.