PlayStation.Community

2019.06.15. 11:34 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Értékeld a cikket!
Kína „ékköve”.

Ha ázsiai konzoljátékokról esik szó egy beszélgetés során, nem igazán lehet hallani Kínáról, ami elég furcsa az ország méretét és technikai fejlettségét tekintve. Kínai mobiljátékot könnyű találni, még PC-re is akadnak elvétve, azonban tegye fel a kezét, aki valaha is találkozott már echte kínai PlayStation játékkal?!
Ennek a hiánynak komoly oka van, mégpedig egy 2000-ben beiktatott, 15 évre szóló tilalom, ami megakadályozta, hogy Kína főbb régióiba bármilyen konzolgépet vagy játékot bevigyenek. Ennek köszönhetően, amíg a konzoljátékok lassan kihaltak náluk, addig a PC és mobil ipar virágzásba borult. 2015-ben aztán véget ért a korlátozás és nagyon lassan, de biztosan, újra elkezdtek a konzolos címek felé nyitni.
Az első nyugatra érkezett próbálkozás a Sword & Fairy 6 (máshol: The Legend of Sword and Fairy 6) címet viseli, de közismertebb neve, a Chinese Paladin talán ismerősebben csenghet. Ez egy 24 éves múltra tekintő kínai RPG-sorozat, mely eddig kizárólag csak számítógépeken jelent meg, és most először látogat nyugatra. A széria hazájában hatalmas hírnévnek örvend, több részéből TV-sorozat is készült.
Az eredetileg 2015-ös Sword & Fairy 6 tehát az egyik első cím náluk PS4-en - lássuk, mit várhatunk!

A trailereket nézve egy kellemes, nem túl kimagasló, de hangulatos játékot reméltem, de sajnos a lécet így is magasra helyeztem, mert inkább egy gödör mélyére kellett volna raknom. De inkább kezdem az elején! Bár cím szerint ez a hatodik rész, történetileg nyolcadik a sorozatban, mely pár évvel az előző játék után játszódik. Szerencsére a fejlesztők gondoltak a nyugati playerekre, így a játék kapott egy ismertetőt a sorozatról a főmenüben.
A történet egy masszív, nehezen emészthető intróval indít a világ keletkezéséről és mitológiájáról. Három faj, az istenek, emberek és szörnyek eleinte békében éltek, majd csatározni kezdtek egymással. A harcok eredménye a világ három részre szakadása lett, így végül mindegyik faj külön békére lelhetett. Mi egy testvérpár útját fogjuk követni, Yue Jinzhaót és Yue Qit, akikhez odacsapódik a helyi uralkodó osztály egyik nemese, Luo Zhouyan is. A birodalmat egyébként kultuszok fenyegetik, akik embereket fosztanak ki, valamint rabolnak el, így hőseink közös célja ezen kultuszok megállítása lesz.
Az átvezető jeleneteknél kitűnnek a játék kínai jellemzői, mert minden a tipikus kínai rajzfilm- és tévésorozatok humorával és történetmesélésével van átszőve. (Meglepődve tapasztaltam egyébiránt, hogy felismertem a szinkronszínészeket is egyes híresebb kínai rajzfilm-sorozatokból!) A történetmesélés viszont nem problémamentes: a jelenetek nagyon gyakoriak és általában kényelmetlenül hosszúak: átlag 4-10 percig is eltarthatnak. Ezért gyakran úgy éreztem, mintha egy kínai regényt olvasnék, mert amit 10 mondatban adtak át, könnyen megoldható lett volna 2 mondatban is. Az átvezetőkben csak a főbb karakterek vannak (minimálisan) animálva, mindenki más, ha beszél, azt faarccal és szájmozgás nélkül teszi meg, ami humoros jeleneteket eredményez. Megjegyezném, hogy a fordítás sem könnyíti meg a játékos helyzetét, mert vannak helyesírási és fordítási hibák, valamint félrement rendszerüzenetek is.
A grafika sajnos nagyon visszamaradott, a majdnem 20 évvel ezelőtti, kezdetleges PS2 játékok szintjét tükrözi. A főszereplők ugyan szépen ki vannak dolgozva, de minden másra rossz ránézni. Jelenetek után sajnos van egy rövid, pár másodperces időszak, amikor kb. 5fps-sel indul el minden, majd később ez felugrik 25-re. Általában szereplőink is inkább mereven álldogálnak, mert minden egyes mozdulatuknál kitűnik, hogy ruhájuk, fegyvereik és az egyebek keresztülmennek rajtuk. Térképek hiába vannak, könnyen ki tudsz menni a térképhatárról, mert a területek tele vannak bugokkal. A kamera bárkinek rosszullétet képes okozni: kézzel irányítva túlérzékeny, csaták közben pedig egy részeges egyén mozgásvilágával operál.
Ennek ellenére a területek kinézete, városok és a természeti részek hangulatosak. A városban bejárhatod a házakat, lakosok, hittérítők, árusok járkálnak körbe - ha a jelenlegi grafikai színvonallal alkották volna meg a tájakat, kifogástalan lett volna a hangulat. A layout designra is, bár eleinte kaotikusnak tűnik, sokkal kellemesebb ránézni, mint a játéktérre. Az harci effektek gagyik, teljesen rosszul, megcsúszva időzítettek, plusz néhány csata során előfordul, hogy az ellenfél vagy a boss mozgása egy fekete hibajelzővel társul.
A csaták a Final Fantasy VII harcrendszerére hasonlítanak: nincsenek konkrét menetek, csak akciók, amiket összekombinálhatunk. Vannak képességek és tárgyak is, amiket bevethetünk. Sajnos viszont az összes csata egy lagos, teljesen véletlenszerű katyvasz, rosszullétet okozó kamerával, érdemes tehát automatikusra állítani a rendszert, így nekünk csak néha kell ránézni. Van ultimate képesség is, irányított karaktertől függően több is, de sajnos egyik képesség sem mérvadó egy bossfight során.
Apropó, bossfightok! Érdemes mindegyik területen legalább fél-egy órát eltölteni szörnyek hentelésével és gyakori mentésekkel, mert a történetet követve hirtelen bossfightban találhatjuk magunkat, amiben szintek nélkül gyorsan elhalálozunk. Néha találhatunk segítő tárgyakat, csak azok jelzése beleolvad a nem túl szép környezetbe.
Mindegyik főszereplő rendelkezik egy saját képességgel, ami csatákon kívül, a térképeken való járkálás alatt bevethető, de ezt a rendszer csak egyetlen esetben magyarázta el jól a játék. A boltok nem túl gyakoriak, így ezek a képességek hozzájuttathatnak minket segítő tárgyakhoz.
Szerencsére azért akad néhány pozitívum is. Szereplőink kellemesek, egyedi személyiséggel bírnak, interakcióik humorosak. Lehetőség van rövid párbeszédeket is meghallgatni közöttük, ha lenyomjuk az L1-et, mikor az villódzik a képernyőn. Ilyenkor Tales of... stílusban láthatjuk a szereplőink sokkal érzelemdúsabb profiljait beszélgetni. A CGI és az animációs jelenetek gyönyörűek, kár, hogy kevés van belőlük.
A zenét megirigyelhetné a legtöbb nagy RPG cím, a hangzásvilág gyönyörű, változatos és emlékezetes. Már a nyitóképernyőn is egy gyönyörű dal köszönt minket. A szinkron, bár csak kínaiul van, ahogy korábban említettem, tapasztalt szinkronszínészek munkája.

Igazából hatalmas elszalasztott lehetőségnek tartom ezt a programot, mert ha legalább a jelenlegi átlagminőségnek számító grafikával és stabilitással rendelkezne, bátran ajánlanám mindenkinek, viszont a mostani szintjén ronda és alig játszható. A megjelenés első hónapjában a legtöbb gépen teljesen játszhatatlan is volt, összeomlott az első percben, és bár ezt a hibát sikerült orvosolni, most is további játékmenetbeli hibák nehezítik az élvezetet és a haladást.
A game jelenleg egyáltalán nem éri meg az árát, de ha nagyon leárazzák és érdekel a kínai stílus, vesd bele magad - viszont egy átlag játékosoknak egyáltalán nem ajánlom úgy sem. Ez tipikusan az a program, ami TV-sorozatként vagy könyvként sokkal jobban működött volna, de játékként sem a kiváló zene, sem a történet nem menti meg.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: eastasiasoft
Fejlesztő: Softstar Entertainment
Megjelenés: 2019.04.03.
Ár: 8290 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 20.26GB
Web: https://www.eastasiasoft.com/index.php/games/playstat...
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. martin  Főszerkesztő
2019.06.18. 16:10:35
LV27
Válasz 1. CortezCorleone üzenetére:
Főleg nyolcezerér'.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2019.06.15. 12:11:32
LV6
Mikor láttam a PSN-en, hogy ezt tolod, akkor már sejtettem azt is, hogy tesztet kell írnod, és nem saját jókedvből játszod :D Sajnos ez már a trailer alapján is hipergagyinak tűnt, de a teszt alapján még inkább ez kristályosodott ki.
物の哀れ
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Sword & Fairy 6
eastasiasoft
INKÁBB NE

MARTIN BELESZÓL
A trailer alapján én is sokkal többet néztem ki belőle.