PlayStation.Community

2019.06.16. 14:38 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Nem látni a tébolytól az erdőt.

A horrorjátékok interaktivitása teszi hatványozottan nyomasztóbb élménnyé őket a filmeknél. A tudat, hogy mi magunk irányítjuk főhősünket, hogy mi magunk döntünk a helyzetében, az, hogy egyáltalán lehetőségünk van befolyásolni a cselekményt már önmagában ijesztőbbé tesz mindent. A túlélő horrorok ezt egy újabb szintre emelik, ahol az erőforrások menedzselése és hősünk és/vagy környezetének karbantartása még borzasztóbbá változtatja helyzetünket. A Darkwood kiválóan ragadja meg ezt a szellemiséget, átitatva a tébollyal, elhelyezve egy érdekes és izgalmas környezetben.

Az alkotást felülnézetből játsszuk, amely érdekes új dimenziója az életben maradásnak. A Darkwood központi játékmechanikáját képzik a látási viszonyok, amelyet egy tölcsér formájában tüntet fel a program. Ez a tölcsér a különböző fények és egyéb hatások függvényében változhat, beszűkülve vagy kitágulva, az előttünk lévő objektumok pedig kitakarják a teret. Ezen körülmények között lavírozva sokkal kiszámíthatatlanabbá válik a világ, legyen szó a rémület végtelen lehetőségét rejtő pusztaságról vagy a szűk, klausztrofób területekről.
A történet a szovjet blokk egy izolált régiójában játszódik, ahol egy sűrű, kivághatatlan erdő zárja el lakóit a külvilágtól. A néma főszereplő itt esett csapdába, miután eszméletét vesztette, és magához tért egy különös orvos fogságában, aki elvette tőle a kijáratot nyitó egyetlen kulcsot. A célunk visszaszerezni ezt a kulcsot, majd egyszer és mindenkorra megszökni innen: ehhez azonban meg kell találnunk egykori fogva tartónkat, szövetséget kell kötnünk másokkal, és legfőképp életben kell maradnunk a könyörtelen erdőben.
Bázisunkként egy elhagyatott viskó szolgál, ahova minden éjjel vissza kell térnünk, hacsak nem akarunk elpusztulni. A normál mód alapvetően kíméletesen bánik a játékossal, akinek fő feladata megismerni a játék különféle szabályait, és megfejteni a történesek okát: a halál ilyenkor csak cuccaink felének elvesztését jelenti, amit könnyedén visszaszerezhetünk, ha visszamegyünk elmúlásunk helyszínéhez. A magasabb nehézségi fokozatok már ennél könyörtelenebbek, így a normál szint kettős célt szolgál: izgalmas „játszótér” a történetet és atmoszférát kedvelő játékosoknak, továbbá egyfajta gyakorlás azoknak, akik utána belevágnának a valódi túlélésbe.
Kunyhónkból kimerészkedve gyűjtögethetünk, a fontosabb helyszíneket pedig megjelöli figuránk a térképén. A zsákmánnyal visszatérhetünk a bázisra, hogy az éjjel ostrom alá vevő ellenségekre felkészülve biztosabbá tegyük, és hogy magunkat is fejlesszük. Műhelyünkön különböző eszközöket barkácsolhatunk, illetve különböző képességeket is feloldhatunk. Utóbbi izgalmas kompromisszumot követel: elérhetővé tehetünk egy képességet például, hogy egy percig végtelen ideig futhassunk, de választani kell mellé egy „negatív” tulajdonságot is, amely például gyengébbé tesz minket. Ez érdekes dinamikát biztosít, ami megfontolt tervezést igényel.
A túléléshez fegyvereket és eszközöket kell kreálnunk, hogy bevethessük az erdő gusztustalan fenevadjai ellen. Szöges deszkákkal verhetjük pépessé őket, később pedig lőfegyverekre is szert tehetünk: de ahogy illik az ilyen játékokban, felszerelésünk tönkremehet, lőszerünk pedig elfogyhat. Az éjszaka túléléséhez üzemanyagot igénylő generátorral világíthatunk, hogy ne a sötétségbe burkolózva hüledezzünk minden apró nesznél, sérüléseinket pedig alkoholos kötszerrel orvosolhatjuk. Az elmúlás állandó tényező életben maradásunk során, ahol mindig új dolgokkal kell pótolni a régieket: akár mert elhasználtuk, akár mert az éj monstrumai szedték miszlikbe karmaikkal és fogaikkal.
Kontrollerrel a harc még izgalmasabb, ugyanis nehezebb célozni vele és precíz mozdulatokat eszközölni. Így zsigeribb és hektikusabb minden összecsapás, ahol fokozottan ügyelnünk kell a jól bemért ütésekre, ahogy arra is, hogy mikor vonuljunk vissza. Eszközeinkkel kreatív csapdákat is állíthatunk, amelyek az éjszakák során védhetnek, de bele is csalhatjuk erősebb, robosztusabb ellenségeinket.

A környéken különféle, torz, saját világukat élő életformákkal futhatunk össze, akik mindenféle feladatot és küldetést bízhatnak ránk. Első potenciális csatlósunk egy farkasember, de később egy a testén gombákat termesztő vénasszonnyal vagy egy beszélő óriáscsigával is összefuthatunk. A felülnézet ilyenkor dialógus opciókra vált, ahol egy részletesen megrajzolt verzióját láthatjuk beszélgetőpartnerünknek, akivel kereskedhetünk, és akitől többet tudhatunk meg a világról. A kiváló rajzok jelentős mértékben hozzájárulnak az undorhoz, amelyet az alkotás fantasztikus hangeffektjei és szöveges leírásai egészítenek ki.
Kifejezetten érdekes az alkotás két fejezete közötti különbség: teljesen más taktikát és játékstílust igényelnek, és más mértékben és megközelítésben is járulnak hozzá a teljes sztorihoz. A lengyel Acid Wizard egyfajta kelet-európai horrorral teszi egyedivé alkotását, amelyben érezni a poszt-szovjet korszak és a rendszerváltást követő nyomasztó világszemléletet. Egy, szavakkal nehezen megfogalmazható, de érezhető jelenlét járja át az egész játékot, ami igazán izgalmassá és kiemelkedővé teszi. Elejétől végéig érdekes és fenntartja a figyelmet, a kezdő nehézségi szinten pedig sosem válik frusztrálóan nehézzé: állandóan jelen az életben maradás sürgető érzése, de mégis elég mozgástérrel és kényelemmel ahhoz, hogy kiélvezhessük minden pillanatát. Fokozatosan áll így össze egy komplex, kerek és elgondolkodtató történet, amelyet a különféle járható utak, a mellékfeladatok és az alternatív befejezések kiveséznek.

Összességében egy izgalmas, érdekes, rémisztő, nyomasztó, elgondolkodtató, stimuláló és kreatív, adaptív gondolkodásra késztető kaland a Darkwood, amely szórakoztató lehetőségeket kínál, és amely jutalmazza a felfedezést. Remekül kitalált világa és kiválóan megírt karakterei emlékezetes módon járják körül a földi és másvilági tébolyt, egy olyan maradandó élménnyé állva össze, amelyet elsőre nem feltételeznénk: kimagasló teljesítménye a horror műfajának.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Crunching Koalas
Fejlesztő: Acid Wizard
Megjelenés: 2019.05.14.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.34 GB
Web: https://www.darkwoodgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. eandre  PlayStation.Community tag
2019.06.20. 01:37:06
LV11
Ez már a bejelentése óta érdekel. Nagyon hangulatos.
9. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.06.18. 16:43:00
LV5
Nagyon jó és meggyőző írás, mindenképp pótolva lesz.
..loading, please wait..
2019.06.17. 22:21:48
LV1
Ó, hát honnan csöppent ide ez a tünemény?
7. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.06.17. 15:23:12
LV17
Klassz, beszerzendő. :)
psn/sen id: pcpmate
6. Dzson  Szerkesztő
2019.06.17. 12:32:16
LV6
Válasz 5. Clyde üzenetére:
Nem nagyon érdekel, miért írtad ide.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
5. Clyde  PlayStation.Community tag
2019.06.16. 22:56:48
LV2
Azt azért vágod ugye, hogy ezt nem azért írtam ide, hogy arcoskodj egy nagyot?
C.R.
4. Dzson  Szerkesztő
2019.06.16. 22:02:20
LV6
Válasz 3. Clyde üzenetére:
Az volt, hogy sokan írták megvennék, de nincs jelenleg pénzük. Ezért feltették torrentre, hogy tőcsétek le, és majd vegyétek meg ha lesz pénzetek.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
3. Clyde  PlayStation.Community tag
2019.06.16. 19:50:06
LV2
Ez volt az a játék aminek a PC verzióját még 2017-ben valamilyen ismeretlen okból PirateBay-en tette ingyenessé a készítő.
C.R.
2. Greg  PlayStation.Community tag
2019.06.16. 19:20:49
LV25
Ez FPS-ként lehet hogy jobb lett volna...
LV426
1. ALF22  Son of Liberty
2019.06.16. 17:57:25
LV26
Videók alapján is jónak tűnt. Tuti vétel ez is.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Darkwood
Crunching Koalas
SZÍNARANY