PlayStation.Community

2019.05.12. 16:58 Játékteszt
19 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Inkább nézem a tévében.

A nyolcadik osztály elvégzése után egy merész húzással egy vidéki gimnázium felé vettem az irányt, mely klasszikusnak mondható kollégiumi élettel járt együtt, a kollégium aulája pedig egy remek állapotban levő rex és karambol asztallal. A nagyjából 14 hónap alatt, amit az intézményben töltöttem, azon hétvégéken, amikor nem sikerült hazajutni, igen gyakran múlattam az időt e két dákós sport társaságában. Bár a rexet már korábbról is ismertem - valami gyermekkori, vállalati üdülős emlék volt róla -, magát a sportot nem igazán szerettem, igazából valahogy olyan proletár szórakozásnak tartottam, ezért figyelmem a jóval intellektuálisabbnak ható karambol felé fordult, melyhez (valami isteni csoda folytán) még elég jó érzékem is volt - pedig nem voltam egy tipikusan ügyes kezű sportember.
Amikor (hála a magasságos Istennek, ki a mennyben lakozik fent) végre elszakadtam a szóban forgó intézménytől és visszajöttem a világ legcsodálatosabb városába, Budapestre, már tudatosan próbáltam nyilvános asztalt keresni, de abban az időben (a '80-as évek végén vagyunk) még a fővárosban sem volt könnyű "dákóhoz" jutni. Főleg nehéz vállalkozás volt ez olyan fiatal srácoknak, amilyenek mi voltunk a haverokkal, és nagyon problémás volt egy olyan érában, amikor Magyarországon a pool biliárdot még csak maximum amerikai filmekből ismertük.
Aztán valahol 1990 környékén Budapesten felrobbant a pool-atombomba. Kezdődött az egész a különböző biliárd termekkel, folytatódott a biliárd szalonokkal, majd biliárd centerekkel, és ahogy annyi minden mást ebben a szerencsétlen kis megb@szott országban, ezt az egész pool biliárd témát is sikerült pont olyan abszurd mértékben túltolnunk, mint a piacos Oakley szemüveget, az aliexpresszes Nike Air Maxet, meg a tetovált szemöldököt. Voltak olyan évek 2000 előtt, hogy a főváros minden egyes kerületében akadt legalább egy ismert biliárd terem, két kerületenként egy biliárd csarnok, hétvégenként pedig még a 30+(!) asztallal működő hodályok is fullos házzal futottak péntek délután öttől vasárnap este kilencig. Amikor aztán már a Király-utcai vagányok is saját dákóval - és a hozzá tartozó, csinos kis "hangszertartó" tokkal - járkáltak a Váci utcában, eljutottam arra a szintre, hogy rühellni kezdtem az egészet és minél távolabb menekültem a biliárd termek félhomályos világától.
Mivel pool biliárdot ritkán közvetítenek a tévében, annyi maradt az egészből, hogy néha megnéztünk a tesákkal' egy-egy snooker bajnokságot a tévében.
Az egész snooker-téma apropója egyébként, hogy az aktuális snooker világbajnokság épp most a héten zajlott le, melyet a fiatal kiskirály, Judd Trump nyert meg bravúrosan pontos játékkal, legyőzve a legendás John Higginst, aki mosolyogva csak annyit fűzött a záró meccshez, hogy "hiába csinált bármit, Trumpot most egyszerűen nem lehetett legyőzni".
A snooker szerintem minden tekintetben a "biliárd" stílusú "dákós" játékok királya, olyannyira, hogy igazából publikus teremben például "lazulósan" snookerezni hazánkban sosem volt divat. Ha láttam is korábban snooker asztalt szalonban, nagyjából soha senki sem játszott rajta, vagy ha igen, csak hülyéskedve. Ennek oka, hogy a snookerhez igen komoly, sokrétű tudás kell: az asztal nagy mérete miatt nem lehet úgy "mindenre" lőni, mint a biliárdban, a színes golyók értéke miatt nagyon kell figyelni a sorrendre, rendkívül fontos a fehér golyó tűpontos terelése, és persze nem árt egy bíró sem, aki az asztalt és a pontozást kezeli.
Éppen ezért a snooker a feszesen szimulált körülményeknek hála kifejezetten jó témája lehet egy videojátéknak.
A PlayStation 4-re is nemrég megjelent Snooker 19 tesztelési lehetőségét kifejezetten kértem, mert szerintem egyfelől ez tipikusan egy olyan virtuális elfoglaltság, amivel nyugis estéken tök jól el lehet(ne) szórakozni és egy kicsit versengeni, vagy a Mesterséges Intelligencia, vagy egy humán player ellen, a szoftver által felügyelt és ellenőrzött körülmények pedig biztosítják, hogy egy kezdő játékos se vesszen el a szabályok sűrűjében.

Nos, mondják, hogy az ördög a részletekben rejlik, ami a Snooker 19 esetében annyit jelent, hogy én már a talán összesen csak 4 fázisból álló, szánalmasan vékony "betanítás" után sejtettem, hogy valami itt durvára nincs rendben. Mert hát én ugye sosem voltam játékfejlesztő, de mégis valahogy úgy képzelem el egy ilyen játékkészítési folyamat kezdeti stádiumát, hogy a team összeül és legalább meghatározza, hogy ezt a bizonyos szoftvert most kinek is csináljuk és mit teszünk bele ezen réteg/rétegek megszólítására és kiszolgálására.
Ennek tükrében cseppet fura, hogy a Snooker 19 megmutatja a lövés erősségének és irányának működését, majd tesz még egy gyors említést a fehér golyó "továbbterelésének" menetéről, végül szó nélkül kikúrja a megszeppent béka módjára pislogó full amatőr playert - ez vagyok most én - a főmenübe, ahol a "gyors menetek" között játszhatok szimpla tétmeccset a sportág nagyjai ellen, kimehetek a netre multizni, vagy benevezhetek egy online bajnokságba. Egy másik menüpontban ugyanakkor kezdhetek karriert valamelyik ígéretes kezdő versenyző bőrében, amennyiben úgy gondolom, hogy talán mégsem kéne egyből pucéran berontanom egy swingerklub vörös szalonjába, stílszerűen szólva petyhüdt dákóval.
Akármelyik lehetőséget is választottam, nagyon gyorsan beleszaladtam egy-egy hatalmas gyomrosba.

- Kezdek egy gyors meccsel. Beállítom az ellenfél nehézségi fokozatát (legcsirkébb) és a célzás irányára vonatkozó segítség mértékét (maximális), majd keresek egy számomra szimpatikus sztárt - például a hazánkban is kiemelkedő népszerűségnek örvendő Ronnie O'Sullivant, a jelenlegi világelső angol sznúkerest, az ötszörös világbajnokot, a Rakétát, aki sportolóként és emberként is fantasztikus figura.
Ellenfelem feltöri az alapállást, én következem. Meglehetős zavartsággal próbálom betájolni a megfelelő piros golyót, amelyiket talán el tudom tenni, mikor is riadtan veszem észre, hogy tizenakárhány másodpercem van mindössze a lökés kivitelezésére. Nem, hogy a lökést nem tudtam megejteni, de még a lyukra sem tudtam ráforgatni az irányzékot, ami egyébként a lyuk feléig sem mutat el - a lehető legamatőrebb beállítással sem. Ellenfelem következik, lepakol zsinórban 6 golyót, tökéletes sorrendben, piros-fekete-piros-fekete-piros-fekete, majd kivitelez egy olyan biztonsági lökést, hogy abból még Skynetnek is nehezére esne pontot szereznie..
Újra én lövök. Nézem az asztalt, szentségelek, letelik az idő. A vége aztán valami 146-0 oda. Quit.

- Inkább karrierbe kezdek. Minden a legkönnyebbre állítva, segítség a legerősebb, csirke ellenfél. Itt már szerencsére nincs időlimit a lökésre, másfél percig tökölök, mire beállítom a kívánt szöget, erőt, terelést. Feltöröm a frame-et egy ügyes lökéssel, a fehér a kezdő harmadba gurul vissza a színesek sorfala mögé, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
Ellenfelem egy olyan helyzetre megy rá, aminél én például nem is látom, hogy ott egyáltalán elfér a fehér. Majdnem egész asztalos(!) lökéssel teszi el a csoport szélén árválkodó pirosat, majd további 4 golyót, a legkisebb bizonytalanság nélkül. A hatodik lökésre azonban lő egy olyat, mintha szellemi fogyatékos lenne, s mintha eddig nem is ő játszott volna.
Én következem. Vért izzadva küzdök a kamerával, hogy találjak egy olyan szöget, ahonnan legalább minimálisan látszik, hogy az egyetlen pozícióban levő piros mennyire áll lyukra. Mivel a játékba valahogy ugyebár nem sikerült semmiféle felkészítő tutorialt tenni, halvány lila fingom nincs, hogy az 50%-os és a 35%-os lökéserő között mégis mennyi lehet gyakorlatban a különbség, valamint fel nem tudom fogni, hogy a problémás szög miatt szinte azonnal a japán legyezőket megszégyenítő szélességűre kinyíló "lövésmutató" mégis mit eredményez majd. Lökés, köze nincs a lyukhoz.
Ismét ellenfelem jön. Bever megint 5 golyót. A lökések között van olyan éles szögű, amit szerintem még Trump is megkönnyezett volna; no problémó, neki bemegy. Az utolsónál aztán megint lök egy olyat, mintha hirtelen gutaütést kapott volna.
Lemegy a kb. 25 perces meccs. Én talán kilenc pontot csináltam összesen úgy, hogy meghaltam az asztalnál, ő pedig ezekkel az ötös sorozatokkal 25-30 pontokat körönként. Nem nehéz kiszámolni, hogy kb. fizikai képtelenség lett volna nemhogy megfogni, de még megszorongatni is az ellenfelet. Quit.

- Kimegyek egy online menetre. Reménykedem benne, hogy valami hozzám hasonló amatőrt kapok, akivel legalább szorosabb eredményt tudok elérni egy izgalmas meccsen.
Beadja a madarat, lejátszott menetek száma: 89. Oké bmg, azonnal egy autista, köszi. Kis pötyögés ide-oda (mondjuk mérföldekkel kiegyenlítettebb játék, mint a gép ellen). Pontok itt, pontok ott.
Na, emberünk megunja a dolgot, elkezd biztonsági játékot tolni. Ha nem tud lőni, piros pöppentős érintése, fehér óvatos eldugása. Mondom oké, én nem fogok ratyiskodni, próbálok kockáztatva lyukba találni, nem jön össze, ő jön helyzetbe, elhúz. Ez megy a frame végéig, természetesen fölényesen nyer Mr. Győzniakarok.

Összegezve: a tesztidőszak kb. 10 napja alatt EGYETLEN frame-et sem tudtam nyerni a Snooker 19-ben, semmilyen játékmódban. De menjünk tovább: a tesztidőszak kb. 10 napja alatt EGYETLEN olyan meccsem sem volt, melynél legalább MEGSZORONGATNI sikerült volna az MI ellenfelet, mely a legalacsonyabb fokozaton is röhögve tesz el körönként minimum(!) 5 golyót, simán 30+ pontot abszolválva.
Az MI konkrétan porig alázott, még csak lehetőségem sem volt arra, hogy kitapasztaljam a játék basic kezelésén túlmutató furmányokat, hogy belemelegedjek a snookerezésbe, hogy legalább valamilyen úton elinduljak, és a legnagyobb sikerélményem MAXIMUM annyi volt, hogy NÉHA két darab golyót sikerült eltennem egymás után. Nem igazán tartom jó felépítésűnek azt a szimulációt, mely 10 nap alatt zéró sikerélménnyel akarja benntartani a playert...
Másrészről a szoftverbe az ég világon semmi elvárható segítség nem került: érthetetlen okból például nincs olyan mód, amiben megtanítana egy kezdő sznúkerest az alapvető szabályokra, a tipikus golyósorrendre, a hibás lökésre, vagy a fals lövésekből adódó speciális helyzetek kezelésére. Ezek a rém egyszerű apróságok simán bekerülhettek volna egy ki-bekapcsolható formátumban, hogy ha valaki életében harmadszor lát snookert, ne kelljen a Google-ban keresgetnie pl. azt, hogy a színes golyók milyen sorrendben következnek egymás után.
A körítésről csak pár szóban: a Snooker 19 átlagos látványvilággal bír. A markánsan megvilágított asztal és a kellemesen félhomályos terem a zsezsgő nézőkkel remek, időnként egyenesen pazar hangulatú, melyet a fénylő, élethűen megjelenített golyók, a zöld posztó, valamint a dákók grafikája koronáz meg. A sportolók fizimiskája azonban néha ijesztően torz, mozgásuk amorf, animációjuk nem életszerű. (Talán az is jobb lenne, ha soha nem látnánk őket.)
A játszhatóság erősen átlagos, "köszönhetően" annak, hogy a szoftverben nincs egészséges betanulási görbe, valamint annak, hogy a kamerát legtöbbször képtelenség úgy beforgatni, hogy rendes rálátás legyen az asztalra. Teljesen függőleges felső nézet egyáltalán nincs is.
Szavatosság tekintetében csak megérzésekre tudok hagyatkozni. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ennyire gépesen játszó, időnként gusztustalan tökéletességgel csaló MI legyőzése single playerben valakinek hosszú távon örömet okozna és szórakozást generálna, ugyanakkor az online szegmens (pl. egy elkötelezett baráttal) elvileg igen sokáig ébren tarthatja az érdeklődést.
A kommentátorok általában meglehetősen semmitmondó, uncsibanán konklúziókra jutnak ("Hát ez nem volt egy jó lövés"), ugyanakkor a pontos találatoknál szépen méltatják a playert és a közönség is élénken ünnepel.
...és, hogy milyen a hangulat? Sajnálatos módon a Snooker 19 igazából nem egy snooker játék lett, hanem egy snooker program. Ha már kiválóan ismered a sport szabályait, akkor alkalmas arra, hogy kemény munkával kitapasztald magát a működést és a fizikát, majd esetleg megpróbáld legyőzni a 120%-osan droid módjára játszó, a "humán tényezőből" adódó kiszámíthatatlanságnak még csak csíráját sem szimuláló MI-t, de mint mondtam, azt nehezen tudom elképzelni, hogy ez élvezetes legyen. A multi pedig, mint minden sportjátéknál, sőt, igazából mint minden sportnál, sportversenynél, sporteseménynél, csak akkor érdekes, ha van izgalom, ha van kihívás, ha van teljesítmény, azaz ha nagyjából azonos képességű versenyzők küzdenek - vagy legalább bejátszik a képbe az ember által generált véletlenszerűségi faktor, mely garantálja, hogy néha egy tökéletesnek tűnő lövés is kimaradhat, vagy egy lehetetlen kocalökés után mégis beszédül a helyére a golyó.

(A szoftvert a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára 10.490 Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
19. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2019.05.15. 23:14:13
LV15
Válasz 18. martin üzenetére:
Sullivan is kikapott egy zöldfülű sráctól, még cikkeztek is róla. A gyerekre nem kis szorzó lehetett...

Én ezért nézek inkább F1 et... ott azért necces lenne.
18. martin  Főszerkesztő
2019.05.14. 11:24:51
LV27
Válasz 17. Yokozuna üzenetére:
Mondjuk sokkal könnyebb benne bundázni, mint egy fociban.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
17. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2019.05.14. 07:12:29
LV6
Válasz 14. Methox69 üzenetére:
mivel lenne szétbundázottabb, mint mondjuk akármelyik másik sport?
nem értelek...
Higgins-nek valóban volt egy ügye pár évvel ezelőtt, de ott orosz maffiózók húzták csőbe, nagyjából egy jó válasz volt részéről ha jót akart...
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
2019.05.13. 19:21:20
LV1
A lényeg itt is az hogy csattanjanak azok a golyók
15. martin  Főszerkesztő
2019.05.13. 19:08:35
LV27
Válasz 14. Methox69 üzenetére:
Komoly fogadás megy be rá?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. Methox69  PlayStation.Community tag
2019.05.13. 17:46:09
LV1
Azon szoktam gondolkozni mikor megláttom a snookert mennyire egy undoritoan szétbundázott sport lehet , ami még ennél is rosszabb lehet az a darts.
13. Binder  Drift & Photo
2019.05.13. 14:21:50
LV22
+1
Válasz 12. Greg üzenetére:
A profi sem fogja bevállani. Főleg nem Snookerben. Ha valaha sétáltál már el Snooker asztal mellett akkor érted hogy miért. :)
12. Greg  PlayStation.Community tag
2019.05.13. 12:52:40
LV25
Válasz 11. Dzson üzenetére:
Nem is a középhaladókra hanem a profikra gondoltam. ;)
LV426
11. Dzson  Szerkesztő
2019.05.13. 11:56:43
LV6
Válasz 10. Greg üzenetére:
Nem akarok belekötni, de a trükklökések előre megtervezett látvány mutatványok, elég sok gyakorlással. Éles versenyen (szerintem) elképzelhetetlen, hogy egy középhaladó player bevállalja.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
10. Greg  PlayStation.Community tag
2019.05.13. 10:41:50
LV25
Válasz 8. Dzson üzenetére:
Úgy értem hogy a trükklökés megmutatja mire is képesek ezek a srácok. Simán fejben szöget számolnak akár 4-5 fal érintéssel és végül talállnk is.
LV426
9. martin  Főszerkesztő
2019.05.13. 10:01:16
LV27
Válasz 5. Binder üzenetére:
Itt annyiból áll a gép intelligenciája, hogy bever 5-öt bármilyen szögből, utána egyet megbikázva látványosan kihagy úgy, hogy a golyónak köze nincs a lyukhoz. Az 5 beverősben akár olyan is lehet, hogy mandinerből pirosat lyukba, ami azért snookerben nem igazán szokás.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Dzson  Szerkesztő
2019.05.12. 22:33:21
LV6
+1
Válasz 7. Greg üzenetére:
Az trükklökés, nem pedig mérkőzés. Autóversenyen is lehetne ugratni, mert a kocsi képes rá, de az éppen verseny. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
7. Greg  PlayStation.Community tag
2019.05.12. 21:27:27
LV25
Válasz 4. Dzson üzenetére:
"olyan lökéseket is tud a program amiket élő ember soha nem húzna be,"
Érdemes lenne megnézned pár trükklökés összeállítást. ;)
LV426
6. Dzson  Szerkesztő
2019.05.12. 20:29:22
LV6
Válasz 5. Binder üzenetére:
Lehet, de alapból kellene tudnia embert szimulálnia szerintem ezeknek. Főleg a kockázatvállalást, meg ne annyi legyen a különbség, hogy az egyik AI erősen lök, am ásik pedig finoman.

Egy snooker vagy biliárd a golyók helyzete alapján döntsön, ne pedig úgy, hogy %os arányban mennyire lök pontosan, vagy mennyire kockázatvállaló mondjuk olyan golyóra, amit élő játékos alapból felejtene.

Az analizálást még nem próbáltam, de gondolom átverhető vele a gép olyan szinten, hogy direkt szarokat lökök sokszor, majd éles helyzetben jókat. De úgy vélem, hogy a karrier módon nem segít (én ezt játszom, meg néha egy kis pötyögés, vagy haverral ha átjön).
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
5. Binder  Drift & Photo
2019.05.12. 20:14:22
LV22
Válasz 4. Dzson üzenetére:
Nem feltétlen. 2-es hsz-ben a PurePool-nál írtam erről:

"Itt a jól optimalizált gépi ellenfelek és az online mellett, van olyan móka, hogy a játékunkat szkenneli a játék. Mennyire játszunk pontosan, mennyit hibázunk, mennyire játszunk kockázatosan stb. Ezeket gépi ellenfelekként behívhatjuk. Elképesztően jól működik. Játszottam egy barátommal több meccset is. Majd később mikor rájöttem erre a dologra, kipróbáltam a gépi változatát, és hihetetlen módon jól szimulálta a játékát. Tényleg olyan volt mintha vele játszottam volna. Nem vállalt középre, viszont a hosszúkat jól lőtte, nagyjából a hibaaránya is hasonló volt.
Ilyen DNA csomag amúgy a fejlesztőstúdió dolgozóival is készült, amit a store-ból lehet letölteni. Figyelmes ötlet. :)"
4. Dzson  Szerkesztő
2019.05.12. 20:06:05
LV6
Az összes biliárd játék ilyen PS2-től kezdve. Nincs AI, mert nem tudják milyen egy ilyen játékban az ember. A kis programozó kretén büszke magára, hogy olyan lökéseket is tud a program amiket élő ember soha nem húzna be, a nehézségi szint pedig kimerül abban, hogy 10 lökésből mennyit és milyen %-ban céloz mellé a gép random.

Egy dologra alkalmasak ezek, ha az ember a haverral játszik, minden más felejtős.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
3. Binder  Drift & Photo
2019.05.12. 19:56:43
LV22
Az a vicces amúgy hogy nemrég jelent meg egy másik, szintén only Snooker game, picit kedvezőbb árazással (3000 ft alatt), ránézésre több tartalommal:
https://store.playstation.com/en-hu/product/E[...]
2. Binder  Drift & Photo
2019.05.12. 19:41:41
LV22
+1
Nos. Először is nagyon köszönöm a tesztet.
Az előszóban említett gyermekkori emlékeink szinte pontosan megegyeznek. Pesten én is sokat jártam ide-oda, de a legmarkánsabb emlékeim, a 90-es évek végefelé, egy nagy 13. kerületi szalonhoz köthetőek. A Vasas pálya mellett, a Gyutacs utcában volt egy marha nagy épületben, amiben egy kaszinó is működött, emiatt éjjel nappal nyitva volt. Megesett, hogy nulladik óra előtt, az első metróvel odautazva, még beugrottunk pár meccsre a barátommal, persze suli után is ott lógtunk órákig. Emlékszem, a szallagavatóról is oda mentünk. Betegesen imádtunk játszani. Ebben a terembe a rengeteg Pool asztal mellett, volt 4 karambol asztal is. Itt sokszor csodáltuk az öregeket, akik elképesztően jól játszottak.
A terem másik felén pedig ott tündökölt a 4 Snooker asztal, eredménytáblákkal mindennel. Igényes és profi terem volt. Szerettem. Konkrétan annyira belemerültünk, hogy megvettük a szabálykönyveket is, mert a Pool-ban is sokan sokféleképp értelmezik a szabályokat (emlékezetből meg hallomásból ugye) így a viták elkerülése végett, ott volt velünk mindig a kis könyvecske.
De a Snooker miatt mindenképpen kellett. Abban a teremben is ritkán használták a Snooker asztalokat, de ott láttam játszani nagyon ügyes embereket. Mindig vonzott, mert sokkal precizebb játékot igényel mint a Pool.
A kissebb golyók és a szűkebb, lekerekítettebb lukak és a nagyobb asztal miatt, sokkal nehezebb itt érvényesülni. Eleinte ez lehetetlennek tűnt. De idővel bele lehet jönni. Azt imádtam, amikor pár óra Snooker után visszamentünk lazítani a kis Pool asztalra, és röhelyesen könnyű volt. Bármit bárhova...:)

A játékkal kapcsolatban: Én nem tudtam eldönteni ez a "Snooker 2019" miért is jön ki. Merthogy a Ripstone már túlvan jópár billiárdos játékon. Aztán rájöttem a titokra. Elsiklottam a lényeg fölött. A Ripstone csak a kiadó. Az általam ismert korábbi játékokat a Brit, "VooFoo" stúdió fejlesztette. A Snooker 2019-et pedig a "Lab42".
Kicsit bekavart azis, hogy a VooFoo is dolgozik egy új játékon, én azt várom nagyon. (megjelenés valamikor 2019-ben)
This is Pool - Snooker: http://voofoo.games/game/this-is-pool/

2012-ben ők alkották meg PS3-ra a Hustle Kings-et, amit rengeteget toltam egy barátommal. Ebben volt sok érdekesség, sokféle speckó golyószett és dákó, pénzdíjas versenyek a sztorimódban, és a nagy kedvenc, az Y és az L alakú Pool asztalok. :)

2015-ben PS4-re ezt a játékot a Sony felvásárolta, remasterelte, telepakolta saját reklámokkal a termek falait, és free to play formulával adta el nekünk a dolgot újra. (Snooker pakk ehhez is van) A VooFoo-t mint fejlesztőt itt már nem is említik.

2016-ban, szintén a Sony gondozásában megérkezett a Hustle Kings VR verziója is. Ezzel végre beteljesült az álmom, mivel ezekel mindig az volt a bajom, hogy oké oké, billiárd, de 2D-ben nem érzékelem a távolságokat, itt pedig ez nagyon számít. 3D-ben valami eszméletlen élmény játszani!

2014 közepén jött ki a VooFoo stúdió új PS4-es játéka, a Pure Pool, immár a Ripstone gondozásában. Gyönyörű grafika, kellemes szalonhangulat, szuper fizika, soksok játékmód és szerintem nagyon jó ballansz.
Itt a jól optimalizált gépi ellenfelek és az online mellett, van olyan móka, hogy a játékunkat szkenneli a játék. Mennyire játszunk pontosan, mennyit hibázunk, mennyire játszunk kockázatosan stb. Ezeket gépi ellenfelekként behívhatjuk. Elképesztően jól működik. Játszottam egy barátommal több meccset is. Majd később mikor rájöttem erre a dologra, kipróbáltam a gépi változatát, és hihetetlen módon jól szimulálta a játékát. Tényleg olyan volt mintha vele játszottam volna. Nem vállalt középre, viszont a hosszúkat jól lőtte, nagyjából a hibaaránya is hasonló volt.
Ilyen DNA csomag amúgy a fejlesztőstúdió dolgozóival is készült, amit a store-ból lehet letölteni. Figyelmes ötlet. :)

Valamivel több mint egy évvel később, 2015 végén jött ki a játékhoz a Snooker DLC, mely elképesztően jól sikerült. Szimplán átsétálunk egy másik helyiségbe, és már nyomhatjuk is.
Store: https://store.playstation.com/en-hu/product/E[...]
Video: https://youtu.be/6IBFEyJfG9E

Martin. Ha nem vetted meg, a PurePool-ra nevezz be, imádni fogod. Snookerestül. :)
A leírtaka alapján, abban minden bennevan, amit ebből a Snooker 2019-ből hiányoltál.
Az a nagy baj, hogy a Snooker önmagában szerintem nem eladható cucc. Mert az nem játék. Az ahhoz túl komoly, túl hosszú, bonyolult, nehéz stb.
A Pool sokkal sokszinűbb, szórakoztatóbb, lazább tud lenni...megannyi játékmód és kihívás van benne.
Nem véletlen, hogy a Snooker mindíg csak egy kiegészítő a Pool JÁTÉK mellé ebben a gémer világban. :)
1. Greg  PlayStation.Community tag
2019.05.12. 19:19:04
LV25
2003-2005 körül a Pool biliárdra voltam rákattanva a Sport1-en. Amint el kezdtem érteni hogy mit miért hova egyre izgalmasabb lett. Aztán megszűnt a közvetítés. Pedig jó volt. A snooker nem tudott így elkapni a pool valahogy izgalmasabb. Kár hogy nincs annyira az előtérben mint a snooker.
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SNOOKER 19
Ripstone Ltd.
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Az asztal és a terem atmoszférája valósághű; multiplayerben akár szórakoztató meccseid is lehetnek; rengeteg snooker-nagyágyú benne van
Negatívum
Nemlétező felfutási, betanulási, fejlődési és jutalmazási görbe; nyomorult ábrázatú és animációjú karakterek; a lehető legbarátságtalanabb célzó- és kamerarendszer; vérlázító módon játszó MI