PlayStation.Community

2019.06.19. 19:09 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Fapados bújócska.

A szoftver játszható VR Headset nélkül is, de a teszt a VR mód alapján íródott.

A home invasion filmekben az a legjobb, hogy a képernyőn látottak nem veled történnek meg. Különös műfaj, talán a legbetegebb horrormozik is innen kerülnek ki, de mégis van egy titkos bája, hogy csak kukkolóként, pofátlanul intim közelségből láthatjuk a kiszolgáltatott egyént, vagy családot szenvedni – nem egyszer mindent feláldozva a brutalitás oltárán. És itt most ne a cukormázas Reszkessetek, betörők!-re tessék gondolni, hanem az olyan klasszikusokra, mint például a Furcsa játékok, a Magasfeszültség, a Hívatlanok, vagy A betolakodó. Egy játékra adaptálni ezt a témát nem kis meló, de akadtak már remek példák hasonló, a bujkálásra (is) kihegyezett alkotásokban (lásd: Outlast, Resi7 eleje).
Adva van a VR, mint platform, ami elméletileg tökéletes terepet adhat egy jófajta betöréses rettegésre, a fő kérdés csupán, hogy a kivitelezés miként sikerült.
Rögtön az elején lelövöm a poént: nem túl fényesen. Az Intruders: Hide and Seek egy vagyonos család hétvégi fészkében játszódik, ahol a nagyobbik gyermek, Ben szemszögégéből követhetjük nyomon az eseményeket. A témára jellemző felvezetésben családi idillt élhetünk át, miközben megismerjük kalandunk háromemeletnyi színterét (pince, földszint, emelet). Megtanuljuk a pofonegyszerű játékmechanikát, ami a mászkálásból és fix helyekre bújásából áll, aztán ahogy az lenni szokott, megérkeznek és betörnek a csúnya gonosz emberek, akiket kistesónk a pánikszobából figyel, és ő navigál minket a házon belül a továbbiakban. Kettő, maximum három óra alatt érhetünk a csavaros sztori végére, miközben akár fényképeket és puzzle darabkákat is gyűjtögethetünk.
A program legnagyobb negatívuma, hogy nem igazán tud félelmet kelteni bennünk, még a VR támogatottság ellenére sem (ez egyébként opcionálisan kikapcsolható). Ennek egyik fő oka a látványvilág, ami elég gyér, és nincs megfelelően erős atmoszférája. Nagyon nehezen élheti bele magát a játékos, így csupán a történet iránti kíváncsisága viheti előre az érdeklődőket, ami egy bizonyos ponton elgondolkodtató és meglepően durva, de a fentebb taglalt dolgok miatt talán már édes mindegy. Nem leszek álszent, amikor először elkapnak, tuti felsikkant a veterán gamer is, hiszen a VR hozzátesz a rettegéshez.
Utána viszont az egész megszokássá, sőt, rutinossá válik, és a csúnyácska, elnyomhatatlan animációkat nézve várjuk az ellenőrző ponttól való folytatást. Valódi zenét csak akkor fedeztem fel, ha kergettek, így lényegében csendben totyoghatunk végig a játékon halk zongorakísérettel, de valaki úgy is folyton karattyolni fog, és nem egyszer kötelezően ki kell hallgatnunk beszélgetéseket, és várni percekig, amíg ledarálják a szövegüket. Nem is igazán tudom, hogy a bemutatásra kívánt téma megvalósítható-e teljes egészében videojátékként. Az Intruders története nem rossz, de a tálalás és a megvalósítás részén elvérzik (a külső helyszín kajak 2005-ös atomronda erdő). Engem ez most nem győzött meg, nem merem bátran ajánlani, esetleg a már említett home invasion filmek szerelmesei tehetnek vele egy próbát, de jobb ha felkészülnek arra, hogy a várt "élményt" nem fogja átadni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Daedalic Entertainment
Fejlesztő: Tessera Studios
Megjelenés: 2019.02.13.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.11 GB
Web: http://www.tesserastudios.com/#intruders
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Intruders: Hide and Seek
Daedalic Entertainment
CSAK ÓVATOSAN