PlayStation.Community

2019.05.22. 14:36 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: CocytusHUN
Értékeld a cikket!
Pikachu! Téged választalak! - hangzik az ikonikus mondat, amint a széria egy újabb ta… he? Hogy mi? De hát a kiadó? Ez nem? Tényleg? Hm bocsánat.. khm akkor újra…

Az emberiségnek vége. A gyilkosok a semmiből tűntek elő, s képtelenség megállapítani, honnan jöttek. A távoli világűr sötétjéből, valamely örült tudós laborjából, vagy talán egy elfeledett ősi civilizáció éledt újjá? Senki nem tudja… 3 éve tűntek fel, s az emberiség jelentős hányada szinte azonnal kipusztult. S egy fiatal leány magányában maga is a véget várta. Családját s korábbi életét már rég elveszítette, mégis örömteli reménnyel megmentőjét, majd szavait hallva lelkében ismert felébredt a félsz…
- Az emberiség érdekében, meg kell halnod…
Másodpercekre a haláltól a lány már nem remélt, ám a szerencse mellé szegődött, hogy egy kissé őrült tudós képében új esélyt és célt adjon üres életének…
S mikor legközelebb kinyitotta a szemét különös gépek gyűrűjében szemlélte új robotikus karját s vele érezte az erőt, amit a férfitól kapott és első gondolatai közül az egyik jóval erősebben tőrt a felszínre. Bosszú…

Nagyon ritka, hogy platformer elemekkel tarkított játék kerül tekintetem kereszttüzébe, ám az egyéni vizualitásával és a puzzle rész ígéretével a Giga Wrecker Alt elég hamar megfogott, főleg mikor tudatosult bennem a tény, hogy az általam hőn szeretett Pokemon szériát is jegyző Game Freak nevelgette a játékot, csak még inkább rátette a pontot az i-re. (És ezúton bocsánat a cikket kezdő poénomért is.)
A Giga Wrecker Alt 2016-ban korai hozzáférésű, PC-re megjelent játék, a Giga Wrecker konzolokra feljavított verziója, kiegészítve sok-sok új tartalommal, helyszínnel, nehézségi fokozattal, nyelvi beállításokkal és egy Dölma nevű velünk röpködő kis „Segítségnyújtó” robotocskával, ki ha elakadunk, mindig épp az aktuális puzzle végeredményét mutatja, minek ismeretében már csak az oda vezető utat kell megtalálni.

A játék maga egy különleges ügyességi harci platformer és puzzle játék, ahol az alap mechanikát mozgató robotikus karunkkal, a nano gépek és tárgyat szétütése után visszamaradt szemetet manipuláljuk és különleges eszközökké alakítjuk, mint például fegyverek vagy különböző platformer elemek formájában. A játék során folyamatosan tanuljuk az újabb képességeket s ez által egyre színesedik az élmény s megnyílnak oly területek, melyek korábban elérhetetlennek tűntek. A különböző távolabbi pontok közötti utazásra vannak térkapuk, s ha drasztikus mód szétziláljuk egy feladvány helyszínét, visszautazhatunk az időben helyre tenni az okozott kárt.
Az adott fegyverünk ereje, vagy létrehozott platformunk mérete a magunkhoz vett szemét mennyiségétől függ. Viszont ez a maradvány kupac nem jön velünk a különböző szintekre így mindig újra kell kezdeni a gyűjtést. A legyőzött ellenfelek után pedig kis kristályszerű pontokat kapunk, melyet a skill fánk bővítésére fordíthatunk, plusz élet, vagy képességek formájában.
A game irányítása meglehetősen egyszerű, ám a tényleg gyors reflexeket igénylő összetettebb feladatoknál néha bele tud zavarodni a játékos, hogy melyik gomb miféle transzmutációt visz végbe a karral összegyűjtött szeméthalommal. A játék elején ez még bajos lehet, de idővel belejön az ember. Az egyetlen tényleg fájdalmas irányítással kapcsolatos pont, noha ez is megszokható, az a tárgyakkal való interakció, melyet a felfelé gombbal lehet véghezvinni. Elképesztően idegesítő, mikor ajtó, térkapu, vagy bármiféle, így aktiválható működő tárgy van egy kisebb emelkedő előtt, s mikor ugrás közben véletlen ösztönösen nyomja az ember a felfelé irányt, vagy joystick esetében ha csak véletlenül nem teljesen előre irányt nyomunk, az interakció azonnal létrejön, s sok zavaró másodpercet veszítve teljesen kiragad a játék élményből.

A grafika, hogy is mondjam, kifejezetten különleges. Nagyon szép a maga módján, viszont nem mindenkinek fogja bevenni a gyomra. A pálya designok egyszerűek ugyan az átláthatóság miatt, mégis mutatósak, különösen a felülről és alulról az egész játékot elfedő, enyhe csipkeszerű textúrált hatás miatt, mely egyszerre kirí és mégis része az élménynek. Az átvezetők képi világa meseszép, a színek élesek és rajtuk is megtalálható az egyéni textúra, mely egy különleges underground érzést kelt. A karakter design animés, ám kissé szögletesebbre vettek az átlagnál. Egyetlen zavaró tényező számomra, hogy a beszélgetéseknél felugrik alul egy panel, hol megjelenik a szöveg, s oldalt a karakter képe, ám az ottani portré eltér a játék stílusától, a kötelező textúra elmarad róla, így a maga natúr színezése kissé félkész benyomást nyújt.
A játék zenéi is kellemesek a fűlnek, hisz egy játékzenei csillag komponálta őket: Hosoe Shinji, kinek alkotásai közé tartozik Fate/Extra, Pokemon Quest, több Tekken, Street Fighter, stb... zenéje, vagy a sokak által ismert és szeretett No Game No Life című anime muzsikái.

Összegészében egy jól sikerült játékot raktak le az asztalra a zsebszörnyek alkotói, mely a platformer és puzzle játékok szerelmeseinek kötelező darab, ám ki csak ketté akarja törni a kontrollerét, az se habozzon megvételével. Az animés stílus, az egyéni grafika, és az egyetlen játékelem köré épülő történetvezetés viszont nem való mindenkinek. Erősen rétegjáték, így négy csillagra értékelem eme alkotást.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Rising Star Games
Fejlesztő: Game Freak
Megjelenés: 2019.04.30.
Ár: 7490 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.15GB
Web: https://www.gamefreak.co.jp/gigawrecker/en/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Giga Wrecker Alt.
Rising Star Games
REMEK