PlayStation.Community

2019.05.04. 10:08 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Utazás az unalom középpontja felé.

Nemrég az UnExplored Unlocked Edition esetében dicsértem a game azon tulajdonságát, hogy egészen bátor módon a grafikai megjelenítése mindössze jelzésértékű, így megmozgatja szürkeállományunk azon részét, amit a jó öreg Commodore 64-es időkben használtunk utoljára, amikor is sok képzelőerőre volt szükség ahhoz, hogy egy-egy játék világa kiteljesedjen előttünk. Jelen cikkem tárgya, az AWAY: Journey to the Unexpected, az első playstationös érát idézi meg grafikailag és stílusilag, ami nem is lenne baj, de ezúttal sajnos nem annyira precíz a tartalom és kivitelezés, hogy elvigye a hátán az alkotást.
Miután játszottam vele kicsit, olyan érzésem volt, mintha egy PS-es anime adaptáció felbontásügyileg feljavított verziójával játszanék. Miután utánajártam kiderült, hogy se korábbi kiadás, se anime nem áll a háttérben, ami teljesen meglepő volt számomra, mert 100%-osan olyan érzés nyújt, mintha a kis szürke korai éveiben kiadott játékával játszanék, persze az emulátorok adta csinosítások rásegítésével. Annyira '90-es évek, hogy míg a pálya alapból 3D-s, amit amúgy FPS nézetből látunk, addig csatlósaink és ellenfeleink 2D-s sprite-ok. Aki szeret nosztalgiázni, annak ez biztos nagyon be fog jönni. A célnak megfelel, a retró-érzetet megidézi. Egy-két helyen viszont túltolták a színtelítettséget, mintha maximumra tolnánk a színeket a TV-n.
Most, hogy van képünk a külcsínről, lássuk a belbecst. Egy kissrác személyében az lesz a feladatunk, hogy megtaláljuk a már jó ideje elcsámborgott szüleinket. Ennyi, nem több, de jelen esetben csak kellett valami ürügy a csámborgásra. Ami jópofa az egészben, hogy ha összebarátkozunk egy-egy NPC-vel (vagy eleget fizetünk neki), akkor mellénk szegődik és egyedi tulajdonságaival színesíti unalmas kalandunk. A beszélő fa lebegő, tüskés bogyócsapdákat tud letenni, a vadnyugati robot revolvert ránt, a szórakozott öregember a botjával tud lánggömböt lőni, de vannak még egy páran. Mindnek eltérő látásmódja van, így ez tényleg visz egy kis változatosságot a játékmenetbe (az öreg például a törött szemüvegén át kémleli a világot). Ha elfogy energiájuk, akkor vásárolhatunk két random generált dungeon között feltöltőt, bombákat, vagy plusz férőhelyet, hogy még többen csatlakozzanak hozzánk. De, ha a mi életerőnk fogy el, akkor kezdhetünk mindent elölről. Igen, rogue-lite a szoftver. Annyi segítséget mondjuk kapunk, hogy megnyithatóak lesznek idővel levágások, meg van minimális fejlődés is, ami megmarad (plusz energia, pajzs, töltött támadás, stb.).

Összességében sajnos elég sovány és monoton lett a végeredmény. Hatalmas bejárható terek vannak két bánya között, így vontatottá válik az egész. Mindig bejárni és gyűjtögetni veszett ingerszegény tud lenni. A véletlenszerűen generált helyszínek pedig sokszor ugyanolyanok, vagy csak minimálisan eltérők, a csapdák könnyen kikerülhetők. Az irányítás sem a legjobb. Távol van ellenfelünk ahhoz, hogy megüssük fegyverünkkel, mégis bemegy a találat... és ez fordítva is igaz. Épp kezdenél felkészülni a hátrálásra vagy védekezésre, de az egyértelmű távolság ellenére mégis meg tudnak ütni, harapni. Nem nagy ez a táv, mondjuk fél méter, de igen nehéz megszokni, hogy előbb kell támadásba lendülni, minthogy az logikus lenne.
Egyfajta báj viszont belengi az egész kalandot, de ez nem elég erős ahhoz, hogy kihúzza a középszerből. Az mindenesetre dicséretes, hogy csak ketten hozták össze a stuffot (egyikőjük Jim Gennisson a Rayman Legends és Monster Boy egyik pályadizájnere).
A 4-5 óra alatt kivégezhető Away-t inkább kisebbeknek ajánlanám, mert ártatlan és lassú egy jószág. Csak legyen mellette egy angol nyelvben jártasabb személy, hogy be tudja toborozni partnereinket. Úgy is mondhatnám, hogy három csillag, ha 8 év alatt vagy (bár most nézem, hogy hét éves kortól ajánlott, így elég kicsi lett a célközönség...).

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Playdius
Fejlesztő: Aurélien Regard
Megjelenés: 2019.02.05.
Ár: 5190 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.67GB
Web: https://away-the-game.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. martin  Főszerkesztő
2019.05.04. 19:27:58
LV27
A rajzos artworkök szuperjók.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.05.04. 12:13:19
LV11
Nemrég olvastam egy könyvet indie játékfejlesztésről, és megvilágosodtam, hogy azért van ennyi 1st person nézetes cucc, mert ezeket a legegyszerűbb elkészíteni. A 3D engine mellé ingyen jar vagy szuper olcsón megvehető az FPS modul, és már gyakorlatilag kész is a játék, csak tele kell dobálni assetekkel. Egy 3rd person nézettel persze plusz meló lenne, ami általában nem fér bele az időbe és költségvetésbe.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
AWAY: Journey to the Unexpected
Playdius
CSAK ÓVATOSAN