PlayStation.Community

2019.04.25. 14:00 Játékteszt
84 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Futnak a napok, s vele az évek.

Egy poszt-apokaliptikus színezetű, túlélő horrorba oltott akció-kalandjátékhoz nem igazán illő módon először az idei Valentin napon hallottam a Days Gone-ról, mely jeles eseményt a Sony egy, a cucc főhőse és annak felesége romantikus egybekeléséről készített kisfilm kiküldésével tett emlékezetessé. Semmi nem hiányzott ebből a kis ízelítőből, ami a hozzám hasonló TLOU-fanatikus figyelmét felkelthette: észak-amerikai, kies, erdős táj, lerobbant, elhagyatott, romos épületek, kiégett, felborult autók, fertőzöttek, motorozás, jóképű címszereplő... el is határoztam, hogy a 2019-es nagyágyúk közül a Joel & Ellie páros kalandjainak folytatásán túl ez lesz a másik olyan cucc, amiből legalábbis egy különleges kiadást fogok a magamévá tenni. Mivel én sem tűröm a legkisebb spoilert sem, a Wikipedián olvasott, pár alapvető információn túlmenően nem is kutattam aztán tovább a Days Gone után, és mivel tudtam, hogy ha nem is a nagy NG hegeszti, Sony exkluzív, tehát relatíve magas minőségre számítottam, mint valószínűleg minden PlayStation játékos...
Mivel a Syphon Filterrel soha nem kerültem még érintőlegesen sem kapcsolatba, nem csoda, hogy az egyébként neves szériát jegyző, a Sony által 2000-ben felvásárolt SIE Bend Studióról eddig még nem hallottam. Az oregoni srácok nem kevesebb, mint öt évet dolgoztak a robusztus marketing kampánnyal támogatott Days Gone-on, mely az eredetileg február 22-re bejelentett kiadást nagyjából két hónappal eltolva, április 25-én érkezik. Ami nekünk különösen érdekes, hogy a kiadó a magyar feliratot garantálja – jómagam per pillanat csak remélni merem, hogy ez így lesz, mert legalábbis a tesztverzióban a „Sony Computer Entertainment bemutatja” felvezetés és a magyarrá változott trófeaneveken túl semmi Ungarische opció nincs, a per pillanat rendelkezésre álló angol, lengyel és orosz nyelveken kívül. Így hát nézzétek el nekem, hogy ha valamelyik fordítási kísérletem nem fog egyezni azzal, amit a „gyári” verzió magyar változata produkál.
Jöjjön az első, némileg keserű pirula: a Days Gone nem hozza azt a kimagasló minőséget, ami a PlayStation 4 exkluzív játékokra rendszerint jellemző. Visszagondolva a mögöttem álló, negyven-ötven órára rúgó játékidőre, talán nem igazán találok olyan pillanatot, ami mélyebben megérintett volna.
Kezdjük rögtön a főhőssel, Deacon (Deek) St. Johnnal, a kőkemény motorossal: kellemes, szerethető figura, de semmi olyan nincs a személyiségében - vagy történetében -, melyet ne láttunk volna már máshol számtalanszor. A nem túl távoli jövőben – illetve egyes feltételezések szerint a jelenben – vagyunk, egy ismeretlen apokalipszis sújtotta világban, ahol a kevés számú túlélők táborokba tömörülve próbálnak gyakorlatilag napról-napra boldogulni a mindenhol leselkedő, Korcsoknak nevezett, zombiszerű lények elől védelmet keresve. Deek a járvány kitörésekor veszítette el növénybiológus feleségét, Sarah-t, és az események óta eltelt két év során nem igazán törődött mással, mint a haverjával, Piással, valamint a puszta életben maradással.
Amikor a Days Gone konkrét története kezdődik, kiderül, hogy nem minden úgy történt, ahogy hősünk sokáig gondolta, és bár már kész volt maga mögött hagyni a múltat, valamint továbbállni, váratlan események maradásra ösztönzik. De ezen történések egyike sem illethető a sekélyesnél pozitívabb jelzővel.
Ahogy a mellékszereplők sem: sok van, de nincs köztük emlékezetes... hacsak nem olyan értelemben, hogy néhányukat láttuk már valahol – elsősorban a Naughty Dog műalkotásaiban. A feleség, Sarah szerintem egyértelműen Elena Fraser, Deek pedig az egyik történeti szálban összetéveszthetetlenül Joel nyomdokaiba próbál lépni még a szóhasználatában is, drámai, megható érzelmeket próbálván kiváltani a játékosból. Engem viszont inkább feldühített, mert a puszta hasonlóságon kívül semmi jó okot nem láttam az elérzékenyülésre... Ezt hívják felszínességnek, sőt erőltetésnek.
Ami az egyfajta, sajátos társadalomban élő Korcsokat illeti, ugyancsak nem unikum módon több fajtájuk létezik: van egy viszonylag könnyel legyőzhető „alaptípus”, a Rajzó, továbbá a feltehetően gyerekekből deformálódott, csoportokban élő, és csak fenyegetettségük, vagy a mi kiszolgáltatottságunk esetén támadó Newtok. (Elnézéseteket kérem, a Newtot meg sem próbáltam lefordítani, kíváncsian várom, hogyan nevezték el őket hazánk ékes nyelvén.) A fertőzött nők, a Sikoltók az egész környéket képesek riasztani. A nagy melák Csonttörő (leánykori nevén Breaker, ugyancsak nem vagyok biztos benne, hogy hívják a magyar változatban) egyértelműen a TLOU Bloaterével azonosítható, csak sokkal silányabb megvalósításban. A Korcsoknak egyetlen, igazán veszélyes megnyilvánulása létezik, a több száz rémet magukba tömörítő Hordák, melyeket csak bizonyos tapasztalati szinten, megfelelő stratégiával tudunk megsemmisíteni. Azt kell mondjam, hogy ha egy dologra biztosan emlékszünk majd a Days Gone-ból, azok ők lesznek. Rajtuk kívül vannak fertőzött és nem fertőzött farkasok és medvék.
Természetesen az ember alakú ellenfelek csoportjai sem hiányoznak, akik itt nem kannibálok, hanem szadista, öncsonkító szektások, illetve egyéb, ugyancsak táborokban élő útonállók. Létezik egy biológiai kutató intézet is, a NERO (National Emergency Response Organization, magyarítva katasztrófavédelem), akik helikoptereikkel hellyel-közzel felbukkanva vizsgálgatják a Korcsok tetemeit, a fertőzés okait, ellenszereit kutatva.

A Days Gone egyik erőssége kétségkívül a látványvilág... legalábbis, ami a pazar környezetet illeti. Az USA északnyugati, hegyes-völgyes, erdőségekkel borított, tiszta vizű tavakkal tűzdelt, havas hegycsúcsok romantikus képével is gyönyörködtető Oregon államában vagyunk, amelyet még így, az emberi civilizáció alkonyán is csak kisebb, romos települések, vagy elhagyatott, magányos házak tarkítanak, nagyvárosok romjai nem rondítanak bele ebbe a szinte földi paradicsomnak tűnő látványba.
De azt tudnotok kell, hogy ez tulajdonképpen csak a távoli összkép. Ha a részleteket nézzük, bizony előtünedeznek a fogyatkozások. Az épületek belső berendezése sokszor ismétlődik, a tárgyak modelljei elnagyoltak. A textúrák sok esetben elkentek. Deacon jól néz ki (kiváltképp a fiatalabb kiadása kelt bennem rendszeresen oda nem illő gondolatokat), de minden más szereplő kifejezetten csúnya. Nem egy hibát is találtam a környezeti tárgyakkal összeolvadó, vagy mozgásukban megakadt karakterek, illetve a földön heverő, furcsán vibráló objektumok formájában. Vannak akadozások is: tegnap például egyszer komolyan attól tartottam, hogy kifagy a játék.
No, és a legidegesítőbb a RENGETEG töltőképernyő, melyek mennyisége már a PS3-nak is becsületére vált volna.
Mivel manapság ez is kötelező elem, a meglehetősen cizellált fényképezés módban az erre hajlamos gamerek kiélhetik művészi hajlamaikat, az én képeim között is találtok – legalábbis szerintem – jobbakat, aki a keretek, a logók és a különböző arckifejezések nagy rajongója vagyok.
Hangzás tekintetében jóra értékelem a cuccot: a zenei betétek egyenesen fülbemászóak, és a szinkron is rendben van, a szájmozgás bár nem felismerhetően, de követi az elhangzott szavakat. Viszont idáig egy jelenetben tapasztaltam a beszéd teljes eltűnését, miközben a feliratok tovább pörögtek.
Tennivalóban nincs hiány, ugyanakkor a sandbox játékok általános jellemzőjeként a hangsúly inkább a mennyiségen, mint a minőségen van. A hat vidékre osztott, kétségkívül hatalmas térképen egyrészt az alaptörténet küldetéseit végezzük, melyeket a „motorozz el X helyre, verekedd át magad az ellenfeleken, találd meg Y tárgyat / személyt, gyere vissza” sémán túl nem tudok izgalmasabban jellemezni. Az egyhangúságban ugyan némi színt jelent a térképen kék mezővel, illetve távolabbról kérdőjellel feltüntetett részeken történő nyomkeresés: az R3-mal aktiválható (az újabb TR-ekből ismerős) túlélő látással a kérdéses történetben főszereplő alak képe, illetve lábnyomok tűnnek fel, melyeket követve újabb és újabb megvizsgálandó tárgyon át végül eljutunk célunkhoz. De ezenkívül semmilyen agymunkára ne számítsatok.
A mellékszálak felépítése sem sokban különbözik ettől. Nem hiányozhatnak a hentelős feladatok sem: a szadisták és útonállók ellenséges táborainak felszámolása, a Korcsok élőhelyeiként azonosítható fészkek felégetése, az elhagyatott NERO állomások aktiválása, valamint a Hordák felszámolása. Mindezeken túl a voltaképpen céltalan gyűjtögetés is visszaköszön, mindösszesen 240 darab növény, dokumentum, épületfelirat (stb.) formájában. Tájékozódásunkat a hasonszőrű cuccokban megszokott térkép segíti, melyen GPS vonalak vezetnek aktuális célunkhoz, és az egyes helyszínek közötti, instant utazás sem hiányzik, amennyiben van elég üzemanyagunk a motorunkban, illetve a két pont között nincsenek felégetetlen Korcsfészkek.
Apropó, moci... Az irányítása, kezelése megfelelő, a hangja is tetszik, ám igazából egyetlen olyan tulajdonsága van, mely az átlag fölé emeli, mégpedig a kifogyni képes benzin. Amikor nem vagyunk a fősztori küldetéseiben, mindig figyelnünk kell a tankot, mert ha kiürül, ott maradunk a semmi közepén. Üzemanyagot egyrészt a több házcsoportot magába foglaló lokációkon általában fellelhető, piros kannákból, vagy elhagyatott, de sokszor az ellenfelek által veszélyeztetett benzinkutakból szerezhetünk, illetve a menekülttáborokban vásárolhatunk. Érdemes kitanulni azt a stratégiát, hogy az úton (teszem azt lejtőkön) miképpen takarékoskodhatunk a benzinnel.
Minden fenti tevékenység jutalma egyrészt képességpont, másrészt az új fegyverek vagy eszközök előállítását lehetővé tevő tervrajzok, illetve a menekülttáborokban aktiválható becsületpont és pénz, cserébe a begyűjtött növényekért, a megölt állatok húsáért, illetve – némileg groteszk módon – a kinyírt Korcsok füleiért. A tapasztalati pontokkal a lőszert nem igénylő és a lőfegyverekkel történő harcmodorunkat, valamint a túléléshez szükséges készségeinket fejleszthetjük. A becsületpontok a menekülttáborokkal ápolt viszonyunk javítására szolgálnak; minél magasabb szintet érünk el, annál jobb fegyvereket, eszközöket, illetve motor alkatrészeket tudunk náluk vásárolni. Mert természetesen a motor ugyancsak fejleszthető a GTA-kból ismert módon, teljesítmény és külső megjelenés tekintetében egyaránt.
Ami a harc mikéntjét illeti, a Days Gone prezentálta szisztémánál ugyancsak láttunk már jobbat. Minden, a rendelkezésünkre álló eszközt az L1-gyel aktiválható, kör alakú interface-ről érhetünk el, valós időben, csatában belassítva. A velük való interakció, úgymint kötszerek, energiaitalok, Molotov-koktélok, nyílvesszők készítése is itt történik, bár az apró betűs feliratozás révén nem a legkényelmesebb megvalósításban. Alapvetően egy kés, egy lőszert nem igénylő, szabadon felszedhető fegyver (a sima fapalánktól a machetéig), egy nagyobb puska, és egy kisebb pisztoly áll a rendelkezésünkre a harcok során, melyeket a Háromszög nyomkodásával is tudunk cserélgetni. A lőfegyverek küllemére, hangjára nincs panaszom, a célzás és lövés viszonylag kézreálló, és hangtompítót is vehetünk hozzájuk. A husángokkal történő kaszabolás már inkább csak bénázás, mert körülményes kiválasztani őket, és az eredményes használatukat sem sikerült elsajátítanom. A harcmodor része természetesen még a bokrokban történő lopakodás, az ellenfelek hátulról történő elkapása, akik egyébként nem rendelkeznek kimagasló mesterséges intelligenciával, mert egymás tetemét ritkán veszik észre, és sokszor céltalannak tűnik a mozgásuk.
Talán kicsit keserédesen hangzik, de alapállapotában nagyjából ennyi a Days Gone. Amely kódot mi kritikusok megkaptunk így a megjelenés előtt bő egy héttel, azon világosan látszik, hogy maradtak benne olyan hibák, melyeket a záró teszteléseknek ki kellett volna hoznia... és valószínűleg ki is hozott, csak a korrekcióra nem maradt már idő. De ha azok felett szemet hunyok, az összkép akkor sem éri el azt a minőséget, amit az értékelő dobozban a jelenleginél látványosan magasabb pontszámokkal szokás díjazni.
Én részben csalódtam, ennél kicsivel többet vártam egy PS4 exkluzívtól. Nem mondom, hogy nem voltam el a kalanddal, mivel az alaptéma és a helyszín kiválasztása, meg a főhős és a motorozás is tetszik, továbbá elég sokáig nem derül ki, mi váltotta ki a halálos kórt (és emiatt időnként a 8-as felé billent a mutató), ugyanakkor nincs a Days Gone-ban semmi olyan, ami különösebben emlékezetessé tenné vagy megérintene (ez viszont lefelé húzta az értékelőt). A pontozás tekintetében emiatt most nagyon szigorú vagyok - még annak tükrében is, hogy a jövőben tartalmi bővítések érkeznek majd a szoftverhez. Tanulság: nem minden 24 karátos arany, ami PlayStation exkluzív...

(Ezt a játékot a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
34. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 19:28:08
LV16
Válasz 4. Red13 üzenetére:
Egyébként ezzel én is így vagyok. Ma már egyre több nagyobb cím open world irányba megy el. Komolyan felüdülés volt a Resi 2. remake a csőrendszerével. :)
R.I.P. Brúnó :-(
33. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 19:26:56
LV16
Én azt hittem, h Oni fogja írni a cikket, mert már egy idelye tolja, pedig a játék még meg sem jelent. :D
Nagyon kíváncsi vagyok, h mit fog nyújtani egy RDR2 élő-lélegző open world világához képest.
R.I.P. Brúnó :-(
32. Dzson  Szerkesztő
2019.04.25. 19:26:46
LV6
Válasz 30. Petunia üzenetére:
Akkor én annyi helyen fogok lakni, amennyi gépem lesz. :)

Én a 4K-val várok a PS5-ig szerintem, szobros játékom sajnos csak egy volt, valamelyik Resistance, talán a 3. De magában nem volt látványos, szerintem az efféle csak gyűjteményben mutat jól.

Meg akartam kérdezni FB-n, hogy szerinted a "netes előzetesek alapján" ajánlanád-e a játék előrendelését mikor láttam, hogy játszod, de aztán letettem róla, ne legyen baj. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
31. Tevez11  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 19:22:46
LV23
Köszi a tesztet.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
30. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 18:55:50
LV12
Válasz 29. Dzson üzenetére:
Megrendeltem az AC: Odyssey Medusa Editiont, ha az a szobor megérkezik, meg kell vennem hozzá a 4K tévét valóban. :D Mert hogy a tévé mellett álló Ezio szobor mellé kerül az a csodás Fallen Gorgon szobor.

2 gép azért van amúgy, mert 2 helyen lakom. Csak a mentésekkel kell vigyázni... A Days Gone amúgy vagy vagy 90 save slotot csinál, ezt sem értem amúgy... Brutális!
Endure and Survive
29. Dzson  Szerkesztő
2019.04.25. 18:22:30
LV6
Válasz 26. Petunia üzenetére:
Nekem majd minden játékhoz lesz egy-egy gépem.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
28. martin  Főszerkesztő
2019.04.25. 18:06:17
LV27
Tök érdekes, hogy a World Seekerbe is azonnal toltak free challenge dolgot megjelenés után.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. martin  Főszerkesztő
2019.04.25. 18:01:45
LV27
+1
Válasz 26. Petunia üzenetére:
Én sem szeretek, de másfélét nem tudok. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 17:45:05
LV12
Válasz 18. Ocelot_hun üzenetére:
Sima PS4-en és PRO-n is, két gépem van. Vicces, mert azon elmélkedtem, hogy PRO-n sem tűnt sokkal szebbnek, más játékoknál sokkal jobban látszik a különbség. A 20 gigás patch után én csak a fősztorikat leíró képernyőn láttam javulást, mert előtte mindig eltűnt az egész, miután egy drop downt kinyitottam.

Bocsánat, ha szerinted lehetne hosszabb a cikk... Wordben 4 oldal, szerintem ez a lélektani határ, nem kedvelem a kisregény kritikákat és magam sem szeretek ilyeneket írni.
Endure and Survive
25. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 17:38:11
LV5
Eddig sem nagyon izgatta a fantáziámat ez a játék, de a teszt csak megerősített abban, hogy tényleg nem érdemel túl sok figyelmet.
物の哀れ
24. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 17:37:48
LV12
Válasz 15. Onimushaman üzenetére:
Rá gondoltam, igen. :)

Btw csekkoltam pár historical markert, de nem nem tűntek valóságosnak... Amit sajnáltam. Mert ha oregoniak a fejlesztők, biztos lett volna helyi nevezetesség. Ahogy a TLOU-ban, ahol ugye Boston vagy Salt Lake City neves helyszínei felismerhetők... Vagy persze az Eastern Colorado University, ami a valóságban Colorado State University (azóta is követem őket Instán). Pedig Oregon tényleg gyönyörű, és persze a Life is Strange-nek is helyszíne, úgyhogy nagyon szeretem.
Endure and Survive
23. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 17:24:25
LV3
Az az igazság, hogy mindenféle elvárás nélkül vagyok ezzel a játékkal kapcsolatban. Megvettem, mert bátyám rábeszélt, szóval véleményem még nincs, de még akármi is lehet...vagy nem, de az biztos...
22. SteveY  the gunner
2019.04.25. 17:23:56
LV22
Borderlandsig jó lesz ez is vagyis ez lesz az egyik amivel addig nyomulok majd. Gondoltam, hogy nem lesz belőle egy legendás game.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
21. Allitta  YokaiMonkey
2019.04.25. 17:15:05
LV10
+1
Ja, a szuszogást elfelejtettem:
https://www.youtube.com/watch?v=c7bEroU-H9g
Itt mindenki szuszog? Itt? Mindenki!
"A modor mutatja, mit érsz."
20. Allitta  YokaiMonkey
2019.04.25. 17:08:19
LV10
Minden PSC teszt előtt, mielőtt legördítem a pontozáshoz, elmélázok és megpróbálom kitalálni az eredményt. Még akkor is, ha fingom nincs a játékról, de megpróbálom. (Általában 10-ből 8-9 alkalommal eltalálom.)

Most is így történt és én adtam egy 8-ast, de látom "csak" 7 lett. Nem mintha ez bármin változtatna, csak most nem sikerült eltrafálnom.

A tesztet majd elolvasom, most nincs időm rá, de szerintem, ha már kitoltam a meglévő játékaimat, biztos beruházok rá.
"A modor mutatja, mit érsz."
19. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.25. 16:20:37
LV18
Számítottam rá, hogy 7 pont lesz. Sejteni lehetett, hogy ez most nem lesz annyira ütős, mint a legutóbbi pár PS-exkluzív cím. Valahogy a hájpot sem éreztem annyira hatalmasnak.
Örülünk?
2019.04.25. 16:14:11
LV7
Az említett hibák a 20 gb-os day 1 patch után is megmaradtak? Illetve alap ps4-en vagy pro-n tudtad tesztelni?

Egyébként én olyan 8-asra számítottam, tehát nem lőttem sokkal mellé. Viszont a teszt elég rövidre sikerült, így kevésbé tűnik részletekbe menőnek. Csak felszínesen lettem okosabb, hogy a játszhatóság (a suta közel harc miatt?) és a hangulat miért csak közepes.
"Slaughter is the best medicine."
17. Red13  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 16:07:25
LV4
Válasz 6. soliduss üzenetére:
Hát azért a Pókemberben még kötelező is volt csinálni a sok unalmasabbnál unalmasabb küldetéseket, gyűjtögetni való szarokat, hisz így tudtad fejleszteni a kütyüjeidet. Rendesen meg is ölte az élményt, még ha a sztorit élveztem is. Míg mondjuk egy RDR2-ben semmire nem voltam kötelezve. Fősztori, stranger küldetések, és úgy érzem teljes értékű játékélményt kaptam, anélkül, hogy elmentem volna vadászni.
Még a God of Warnál is nagyon jó volt a balansz, igaz azt nem nevezném teljesen open world játéknak.
16. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 15:46:58
LV7
Válasz 11. Petunia üzenetére:
Jaj hát azt mindenki tudja...:)
"Örökké nem eshet"
15. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.25. 15:38:48
LV24
Válasz 9. Petunia üzenetére:
Spoiler

Es az esti tabori gitaros srac is mindig mas zenet jatszik.
señor
14. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 15:35:53
LV11
Totálisan hidegen hagy. Kedvenc részem a tesztből, hogy 50 óra utàn sem tud felidézni egy emlékezetes pillanatot sem. :) Ez egy durván közepes játék, de jó szórakozást annak, aki mégis beszerzi.
13. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 15:31:00
LV12
+1
Válasz 10. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Na azoktól basszus tényleg idegrohamot kap az ember... Nem hiszed el, hogy egy Sony exkluzív játék ezt megengedi, hihetetlen. :D

Köszönöm, remélem, hogy a véleményem túlnyomórészt találkozik majd a T. olvasók véleményével. De mivel gyakorlatilag Oni kollégámmal párhuzamosan toltuk végig (f*kázva), elég biztos vagyok abban, hogy jól látom a dolgokat.

Egyébként a 7 pont végül is nem annyira rossz, akit érdekel, ne tántorítsa el a vásárlástól. Lehet, én is megvenném még így is, csak nem most. :)
Endure and Survive
12. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 15:30:32
LV11
Döntenem kellett, hogy ez, vagy a Mortal legyen. A Mortal mellett döntöttem, ráadásul most kell vennem majd egy új laptopot, így egy nagy hibája van a játéknak: nem rendelkezem vele.:( Május végén, június elején nincs az az Isten, hogy ne vegyem meg.
"Si vis pacem, para bellum."
11. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 15:26:45
LV12
Válasz 5. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Én tudom, melyik játék fogja fokozni... ;)
Endure and Survive
10. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 15:24:24
LV7
Válasz 8. Petunia üzenetére:
"No, és a legidegesítőbb a RENGETEG töltőképernyő,"

Na majd a Ps5 15x gyorsabban betölti majdXD

Amúgy nagyon jó lett a teszt,és örülök,hogy te csináltad!
"Örökké nem eshet"
9. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 15:21:16
LV12
Válasz 6. soliduss üzenetére:
Itt is rengeteg a gyűjtenivaló, 240-es a lista, mint írtam volt. :)

SPOILER - Banyek, Iron Mike táborában pl. minden alkalommal vmi mást lehet beszedni az egyik kategóriában. SPOILER
Endure and Survive
8. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 15:19:06
LV12
Válasz 4. Red13 üzenetére:
Émmeg' veszem az AC: Odyssey Medusa Edition-t 40-ért, ha már ezért nem kellet pénzt kiadnom. :) Ha már open worldről és minőségről beszélünk. Egyébként nálam tényleg sokat mond, hogy dobozosan sem kell, mert a jobbak esetén nem elégszem meg a digitálissal... Simán megveszem akkor is, ha úgy már egyébként megvan. :)
Endure and Survive
7. Dzson  Szerkesztő
2019.04.25. 15:18:30
LV6
Az InFamous játékok is jók voltak, pszeudo-nyitott világgal, gyűjtögetéssel, ez meg határozottan nem néz ki rosszabbnak.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
6. soliduss  A Krónikás
2019.04.25. 15:16:15
LV25
Válasz 4. Red13 üzenetére:
Én kifejezetten szeretem a sony-s open word megközelítést.

Nem kell milliónyi tennivaló és gyűjtögetni való mint az ubinál... attól herótom van.

Az Open word legyen egy eszköz amit arra használjanak, hogy a story-t és a hangulatot megtámogassák.... és ne hajszoljanak bele a gyűjtögetésbe.

Itt ez teljesül..
5. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 15:15:19
LV7
Erre számítottam kb, ezt a zombis témát nem nagyon lehet már fokozni...
"Örökké nem eshet"
4. Red13  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 14:54:01
LV4
Egészen biztosra meg fogom venni, még úgy is hogy már baromira herótom van az open world játékoktól, ráadásul ez nem is tűnik egy HZD szintnek. De először a Sekiro, majd csak utána ez.
3. martin  Főszerkesztő
2019.04.25. 14:31:54
LV27
Válasz 2. qwertyasderf üzenetére:
Dettó.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 14:29:40
LV9
Amint kiégette az agyam a Borderlands, már veszem is a helyére. Nem érdekel sem a hét pont, de az se ha kilenc vagy akár csak öt lenne.

Nekem határozottan tetszik, a nyílt világ és maga a helyszín miatt már meg fogja érni számomra. Az 50 óra körüli tartalom ideális, tökéletes lesz Washington és Oregon között ingázni májusban.
1. soliduss  A Krónikás
2019.04.25. 14:19:31
LV25
Na akkor a Bend studió meg is ugrotta a lécet meg nem is... 7 pont korrekt...8-ra számítottam.... de ennyi tudtak. Úgy látszik az a +6 hónap azért kellett ,hogy ne áljon a földbe a játék.
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
DAYS GONE
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
7/10
Pozitívum
Nagyon szép és hangulatos tájak; élvezhető történet; szimpatikus főhős; jól sikerült motorozás; remek zenék; horda harcok; magyar felirat!
Negatívum
Kódhibák; bizonyos részleteknél eléggé elnagyolt grafikai elemek; egyhangú küldetések; az ötletek nagy része más címekből van átemelve, és ez itt nagyon szembetűnő

MARTIN BELESZÓL
Most akkor van szuszogás vagy sem...? De mindegy is, megveszem a játékot és meghallgatom...