PlayStation.Community

2019.04.25. 14:00 Játékteszt
84 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Futnak a napok, s vele az évek.

Egy poszt-apokaliptikus színezetű, túlélő horrorba oltott akció-kalandjátékhoz nem igazán illő módon először az idei Valentin napon hallottam a Days Gone-ról, mely jeles eseményt a Sony egy, a cucc főhőse és annak felesége romantikus egybekeléséről készített kisfilm kiküldésével tett emlékezetessé. Semmi nem hiányzott ebből a kis ízelítőből, ami a hozzám hasonló TLOU-fanatikus figyelmét felkelthette: észak-amerikai, kies, erdős táj, lerobbant, elhagyatott, romos épületek, kiégett, felborult autók, fertőzöttek, motorozás, jóképű címszereplő... el is határoztam, hogy a 2019-es nagyágyúk közül a Joel & Ellie páros kalandjainak folytatásán túl ez lesz a másik olyan cucc, amiből legalábbis egy különleges kiadást fogok a magamévá tenni. Mivel én sem tűröm a legkisebb spoilert sem, a Wikipedián olvasott, pár alapvető információn túlmenően nem is kutattam aztán tovább a Days Gone után, és mivel tudtam, hogy ha nem is a nagy NG hegeszti, Sony exkluzív, tehát relatíve magas minőségre számítottam, mint valószínűleg minden PlayStation játékos...
Mivel a Syphon Filterrel soha nem kerültem még érintőlegesen sem kapcsolatba, nem csoda, hogy az egyébként neves szériát jegyző, a Sony által 2000-ben felvásárolt SIE Bend Studióról eddig még nem hallottam. Az oregoni srácok nem kevesebb, mint öt évet dolgoztak a robusztus marketing kampánnyal támogatott Days Gone-on, mely az eredetileg február 22-re bejelentett kiadást nagyjából két hónappal eltolva, április 25-én érkezik. Ami nekünk különösen érdekes, hogy a kiadó a magyar feliratot garantálja – jómagam per pillanat csak remélni merem, hogy ez így lesz, mert legalábbis a tesztverzióban a „Sony Computer Entertainment bemutatja” felvezetés és a magyarrá változott trófeaneveken túl semmi Ungarische opció nincs, a per pillanat rendelkezésre álló angol, lengyel és orosz nyelveken kívül. Így hát nézzétek el nekem, hogy ha valamelyik fordítási kísérletem nem fog egyezni azzal, amit a „gyári” verzió magyar változata produkál.
Jöjjön az első, némileg keserű pirula: a Days Gone nem hozza azt a kimagasló minőséget, ami a PlayStation 4 exkluzív játékokra rendszerint jellemző. Visszagondolva a mögöttem álló, negyven-ötven órára rúgó játékidőre, talán nem igazán találok olyan pillanatot, ami mélyebben megérintett volna.
Kezdjük rögtön a főhőssel, Deacon (Deek) St. Johnnal, a kőkemény motorossal: kellemes, szerethető figura, de semmi olyan nincs a személyiségében - vagy történetében -, melyet ne láttunk volna már máshol számtalanszor. A nem túl távoli jövőben – illetve egyes feltételezések szerint a jelenben – vagyunk, egy ismeretlen apokalipszis sújtotta világban, ahol a kevés számú túlélők táborokba tömörülve próbálnak gyakorlatilag napról-napra boldogulni a mindenhol leselkedő, Korcsoknak nevezett, zombiszerű lények elől védelmet keresve. Deek a járvány kitörésekor veszítette el növénybiológus feleségét, Sarah-t, és az események óta eltelt két év során nem igazán törődött mással, mint a haverjával, Piással, valamint a puszta életben maradással.
Amikor a Days Gone konkrét története kezdődik, kiderül, hogy nem minden úgy történt, ahogy hősünk sokáig gondolta, és bár már kész volt maga mögött hagyni a múltat, valamint továbbállni, váratlan események maradásra ösztönzik. De ezen történések egyike sem illethető a sekélyesnél pozitívabb jelzővel.
Ahogy a mellékszereplők sem: sok van, de nincs köztük emlékezetes... hacsak nem olyan értelemben, hogy néhányukat láttuk már valahol – elsősorban a Naughty Dog műalkotásaiban. A feleség, Sarah szerintem egyértelműen Elena Fraser, Deek pedig az egyik történeti szálban összetéveszthetetlenül Joel nyomdokaiba próbál lépni még a szóhasználatában is, drámai, megható érzelmeket próbálván kiváltani a játékosból. Engem viszont inkább feldühített, mert a puszta hasonlóságon kívül semmi jó okot nem láttam az elérzékenyülésre... Ezt hívják felszínességnek, sőt erőltetésnek.
Ami az egyfajta, sajátos társadalomban élő Korcsokat illeti, ugyancsak nem unikum módon több fajtájuk létezik: van egy viszonylag könnyel legyőzhető „alaptípus”, a Rajzó, továbbá a feltehetően gyerekekből deformálódott, csoportokban élő, és csak fenyegetettségük, vagy a mi kiszolgáltatottságunk esetén támadó Newtok. (Elnézéseteket kérem, a Newtot meg sem próbáltam lefordítani, kíváncsian várom, hogyan nevezték el őket hazánk ékes nyelvén.) A fertőzött nők, a Sikoltók az egész környéket képesek riasztani. A nagy melák Csonttörő (leánykori nevén Breaker, ugyancsak nem vagyok biztos benne, hogy hívják a magyar változatban) egyértelműen a TLOU Bloaterével azonosítható, csak sokkal silányabb megvalósításban. A Korcsoknak egyetlen, igazán veszélyes megnyilvánulása létezik, a több száz rémet magukba tömörítő Hordák, melyeket csak bizonyos tapasztalati szinten, megfelelő stratégiával tudunk megsemmisíteni. Azt kell mondjam, hogy ha egy dologra biztosan emlékszünk majd a Days Gone-ból, azok ők lesznek. Rajtuk kívül vannak fertőzött és nem fertőzött farkasok és medvék.
Természetesen az ember alakú ellenfelek csoportjai sem hiányoznak, akik itt nem kannibálok, hanem szadista, öncsonkító szektások, illetve egyéb, ugyancsak táborokban élő útonállók. Létezik egy biológiai kutató intézet is, a NERO (National Emergency Response Organization, magyarítva katasztrófavédelem), akik helikoptereikkel hellyel-közzel felbukkanva vizsgálgatják a Korcsok tetemeit, a fertőzés okait, ellenszereit kutatva.

A Days Gone egyik erőssége kétségkívül a látványvilág... legalábbis, ami a pazar környezetet illeti. Az USA északnyugati, hegyes-völgyes, erdőségekkel borított, tiszta vizű tavakkal tűzdelt, havas hegycsúcsok romantikus képével is gyönyörködtető Oregon államában vagyunk, amelyet még így, az emberi civilizáció alkonyán is csak kisebb, romos települések, vagy elhagyatott, magányos házak tarkítanak, nagyvárosok romjai nem rondítanak bele ebbe a szinte földi paradicsomnak tűnő látványba.
De azt tudnotok kell, hogy ez tulajdonképpen csak a távoli összkép. Ha a részleteket nézzük, bizony előtünedeznek a fogyatkozások. Az épületek belső berendezése sokszor ismétlődik, a tárgyak modelljei elnagyoltak. A textúrák sok esetben elkentek. Deacon jól néz ki (kiváltképp a fiatalabb kiadása kelt bennem rendszeresen oda nem illő gondolatokat), de minden más szereplő kifejezetten csúnya. Nem egy hibát is találtam a környezeti tárgyakkal összeolvadó, vagy mozgásukban megakadt karakterek, illetve a földön heverő, furcsán vibráló objektumok formájában. Vannak akadozások is: tegnap például egyszer komolyan attól tartottam, hogy kifagy a játék.
No, és a legidegesítőbb a RENGETEG töltőképernyő, melyek mennyisége már a PS3-nak is becsületére vált volna.
Mivel manapság ez is kötelező elem, a meglehetősen cizellált fényképezés módban az erre hajlamos gamerek kiélhetik művészi hajlamaikat, az én képeim között is találtok – legalábbis szerintem – jobbakat, aki a keretek, a logók és a különböző arckifejezések nagy rajongója vagyok.
Hangzás tekintetében jóra értékelem a cuccot: a zenei betétek egyenesen fülbemászóak, és a szinkron is rendben van, a szájmozgás bár nem felismerhetően, de követi az elhangzott szavakat. Viszont idáig egy jelenetben tapasztaltam a beszéd teljes eltűnését, miközben a feliratok tovább pörögtek.
Tennivalóban nincs hiány, ugyanakkor a sandbox játékok általános jellemzőjeként a hangsúly inkább a mennyiségen, mint a minőségen van. A hat vidékre osztott, kétségkívül hatalmas térképen egyrészt az alaptörténet küldetéseit végezzük, melyeket a „motorozz el X helyre, verekedd át magad az ellenfeleken, találd meg Y tárgyat / személyt, gyere vissza” sémán túl nem tudok izgalmasabban jellemezni. Az egyhangúságban ugyan némi színt jelent a térképen kék mezővel, illetve távolabbról kérdőjellel feltüntetett részeken történő nyomkeresés: az R3-mal aktiválható (az újabb TR-ekből ismerős) túlélő látással a kérdéses történetben főszereplő alak képe, illetve lábnyomok tűnnek fel, melyeket követve újabb és újabb megvizsgálandó tárgyon át végül eljutunk célunkhoz. De ezenkívül semmilyen agymunkára ne számítsatok.
A mellékszálak felépítése sem sokban különbözik ettől. Nem hiányozhatnak a hentelős feladatok sem: a szadisták és útonállók ellenséges táborainak felszámolása, a Korcsok élőhelyeiként azonosítható fészkek felégetése, az elhagyatott NERO állomások aktiválása, valamint a Hordák felszámolása. Mindezeken túl a voltaképpen céltalan gyűjtögetés is visszaköszön, mindösszesen 240 darab növény, dokumentum, épületfelirat (stb.) formájában. Tájékozódásunkat a hasonszőrű cuccokban megszokott térkép segíti, melyen GPS vonalak vezetnek aktuális célunkhoz, és az egyes helyszínek közötti, instant utazás sem hiányzik, amennyiben van elég üzemanyagunk a motorunkban, illetve a két pont között nincsenek felégetetlen Korcsfészkek.
Apropó, moci... Az irányítása, kezelése megfelelő, a hangja is tetszik, ám igazából egyetlen olyan tulajdonsága van, mely az átlag fölé emeli, mégpedig a kifogyni képes benzin. Amikor nem vagyunk a fősztori küldetéseiben, mindig figyelnünk kell a tankot, mert ha kiürül, ott maradunk a semmi közepén. Üzemanyagot egyrészt a több házcsoportot magába foglaló lokációkon általában fellelhető, piros kannákból, vagy elhagyatott, de sokszor az ellenfelek által veszélyeztetett benzinkutakból szerezhetünk, illetve a menekülttáborokban vásárolhatunk. Érdemes kitanulni azt a stratégiát, hogy az úton (teszem azt lejtőkön) miképpen takarékoskodhatunk a benzinnel.
Minden fenti tevékenység jutalma egyrészt képességpont, másrészt az új fegyverek vagy eszközök előállítását lehetővé tevő tervrajzok, illetve a menekülttáborokban aktiválható becsületpont és pénz, cserébe a begyűjtött növényekért, a megölt állatok húsáért, illetve – némileg groteszk módon – a kinyírt Korcsok füleiért. A tapasztalati pontokkal a lőszert nem igénylő és a lőfegyverekkel történő harcmodorunkat, valamint a túléléshez szükséges készségeinket fejleszthetjük. A becsületpontok a menekülttáborokkal ápolt viszonyunk javítására szolgálnak; minél magasabb szintet érünk el, annál jobb fegyvereket, eszközöket, illetve motor alkatrészeket tudunk náluk vásárolni. Mert természetesen a motor ugyancsak fejleszthető a GTA-kból ismert módon, teljesítmény és külső megjelenés tekintetében egyaránt.
Ami a harc mikéntjét illeti, a Days Gone prezentálta szisztémánál ugyancsak láttunk már jobbat. Minden, a rendelkezésünkre álló eszközt az L1-gyel aktiválható, kör alakú interface-ről érhetünk el, valós időben, csatában belassítva. A velük való interakció, úgymint kötszerek, energiaitalok, Molotov-koktélok, nyílvesszők készítése is itt történik, bár az apró betűs feliratozás révén nem a legkényelmesebb megvalósításban. Alapvetően egy kés, egy lőszert nem igénylő, szabadon felszedhető fegyver (a sima fapalánktól a machetéig), egy nagyobb puska, és egy kisebb pisztoly áll a rendelkezésünkre a harcok során, melyeket a Háromszög nyomkodásával is tudunk cserélgetni. A lőfegyverek küllemére, hangjára nincs panaszom, a célzás és lövés viszonylag kézreálló, és hangtompítót is vehetünk hozzájuk. A husángokkal történő kaszabolás már inkább csak bénázás, mert körülményes kiválasztani őket, és az eredményes használatukat sem sikerült elsajátítanom. A harcmodor része természetesen még a bokrokban történő lopakodás, az ellenfelek hátulról történő elkapása, akik egyébként nem rendelkeznek kimagasló mesterséges intelligenciával, mert egymás tetemét ritkán veszik észre, és sokszor céltalannak tűnik a mozgásuk.
Talán kicsit keserédesen hangzik, de alapállapotában nagyjából ennyi a Days Gone. Amely kódot mi kritikusok megkaptunk így a megjelenés előtt bő egy héttel, azon világosan látszik, hogy maradtak benne olyan hibák, melyeket a záró teszteléseknek ki kellett volna hoznia... és valószínűleg ki is hozott, csak a korrekcióra nem maradt már idő. De ha azok felett szemet hunyok, az összkép akkor sem éri el azt a minőséget, amit az értékelő dobozban a jelenleginél látványosan magasabb pontszámokkal szokás díjazni.
Én részben csalódtam, ennél kicsivel többet vártam egy PS4 exkluzívtól. Nem mondom, hogy nem voltam el a kalanddal, mivel az alaptéma és a helyszín kiválasztása, meg a főhős és a motorozás is tetszik, továbbá elég sokáig nem derül ki, mi váltotta ki a halálos kórt (és emiatt időnként a 8-as felé billent a mutató), ugyanakkor nincs a Days Gone-ban semmi olyan, ami különösebben emlékezetessé tenné vagy megérintene (ez viszont lefelé húzta az értékelőt). A pontozás tekintetében emiatt most nagyon szigorú vagyok - még annak tükrében is, hogy a jövőben tartalmi bővítések érkeznek majd a szoftverhez. Tanulság: nem minden 24 karátos arany, ami PlayStation exkluzív...

(Ezt a játékot a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
84. Dzson  Szerkesztő
2019.05.29. 16:19:30
LV6
Én 8ast adok rá simán. Pláne, hogy már felszabadult a 3. térkép rész is, és kiderült pár dolog a csávó múltjáról, plusz kezd érdekessé válni a vírus dolog is.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
83. Petunia  Szerkesztő
2019.05.02. 16:36:01
LV12
Válasz 82. Old_Raiden üzenetére:
Igen, a 7 pont korrekt. :) Mindennel egyetértek, amit írtál.

Én is csinálgatom benne, ami még maradt. Meg azért, amit szeretek benne: jó a zene és a szinkron, és szép a látvány, ha Deeken kívül a többi karaktert nem nézzük. :D Mert pl. Copeland beállhatna freaknek. :)

Ami nem kevésbé idegesít továbbra is, még mindig a töltőképernyők. Bekészítem mindig az olvasnivalót, de hogy érdemben haladjak, ahhoz pont nem elég hosszú ideig tölt... :P :D
Endure and Survive
82. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2019.05.01. 08:46:35
LV21
Válasz 38. Petunia üzenetére:
Köszi, így 30 óra után is el van vele az ember, de tényleg inkább a 7 pont felé hajlik a értékelés nyelve.
Hogy összelopkodták annyira nem zavar, bugokat lenyelem, de tényleg a küldetések és a hűség-rendszer és így maga a játék, hanem is dög, de unalom ! :S
Egy horda zombi még nem ment meg egy játékot.
81. Petunia  Szerkesztő
2019.04.29. 17:21:14
LV12
Válasz 80. soliduss üzenetére:
Nahát pont tegnap wikiztem rá, mert rájöttem, az ő hangja az egyetlen, amit érdeme szerint tudok párhuzamba állítani a TLOU-val. És igen, micsoda meglepetés, hogy baromi jól néz ki. :D Úgyhogy elkezdtem követni őt is Instán. :)
Endure and Survive
80. soliduss  A Krónikás
2019.04.29. 08:23:30
LV25
Válasz 68. wooltur üzenetére:
Sam Witwer elég sok játékban szerepelt már. TV sorozatokban is rendeszeresen felbukkan :D Olyan mint Troy Baker... csak őt a kamera is szereti :D
79. Petunia  Szerkesztő
2019.04.28. 15:51:42
LV12
Haha, hazajövök Szoboszlóról, erre nem egy 16 gigás patch fogad? :D
Endure and Survive
78. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.28. 09:22:39
LV24
+1
Válasz 73. noozi üzenetére:
Nyugodj meg, hordaban leragjak majd a kukidat, egyszerre pofoznak.
señor
77. Matichku  PlayStation.Community tag
2019.04.28. 04:14:04
LV14
Válasz 68. wooltur üzenetére:
A Force Unleashedből nekem nem - mert nem játszottam vele - inkább a színész miatt volt ismerős. Sam Witwer egyébként. Hangja is ismerős lehet (Darth Maul, Palpatine), filmekből, játékokból.
Nil Satis Nisi Optimum
76. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.04.27. 19:13:57
LV7
Engem(többek közt)már beszippantott.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
75. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.27. 16:31:33
LV18
+1
Ma elkezdtem, nyomtam vele pár órát, egyelőre egy átlagos, mérsékelten szórakoztató open world cucc. Érdekes, hogy attól függetlenül, hogy az utóbbi időben nagyon megcsömörlöttem ettől a műfajtól, az RDR2-t, vagy a Horizon-t hihetetlenül tudtam élvezni, és egy pillanatra sem vált monotonná. Itt viszont egy idő után már kifejezetten nyűg állandóan lootolni, kraftolni és gyűjtögetni. Bugokból meg tényleg rengeteg van, és az ellen néha úgy sem vett észre, hogy konkrétan vele szemben guggoltam nyílt terepen.
Örülünk?
74. Greg  PlayStation.Community tag
2019.04.27. 13:46:12
LV25
Válasz 73. noozi üzenetére:
Ha egyszerre mind rád támadna kb két másodpercig élnél. ;) Ezt a hibát egyébként a harcművészeti filmekben is elkövetik. Ott vannak körülötte öten de a többi csak akkor támad mikor az aktuális támadó le van verve. Ez szinte mindegyik harcművésznél így volt...
LV426
73. noozi  PlayStation.Community tag
2019.04.27. 12:46:45
LV17
Eddig nagyon tetszik a játék, 6 óra után egyetlen figyelmetlen dolgot vettem észre! Ha közelharc van több ellenfél ellen, egyszerűen ők nem támadnak amíg egy adott célpont ellen mozgás animáció van!

Hardon kezdtem újra a játékot, normalon nagyon könnyűnek éreztem. Szerintem ez az alap nehézségi szint ami jót tesz a játéknak, túlélés érzésnek!
Tesztet pedig köszönjük szépen!
PSN ID; No_Ozi_
72. vkrisz  PlayStation.Community tag
2019.04.27. 09:36:47
LV12
Szépen haladok, nagyon beszippantott, az egekig magasztalt Metro Exodushoz képest, amit szinte másnap kukáztam, itt nagyon minimális a bug és akadozás aránya, talán kétszer találkoztam tereptárgyba akad ellenfelekkel, a töltési idős panaszokat sem értem, például a fentebb említett Metro ennél sokkal többet töltött. Viszont továbbra is zavaró a feliratozás mérete és módja, sokszor fogalmam sincs, miről beszélnek, mert követhetetlen. A mentésekkel valami gikszer van, manuális mentés után a játékot újra elindítva sokszor teljesen máshová dob vissza, volt hogy küldetést is újra kellett csinálnom. A motorozás butácska, nehézkes a manőverezés, nem tudom megszokni, a tankolás, mint ötlet jópofa, de túl sűrűn kell és megakasztja a játékmenetet. Szerintem a küldetések sem lesznek változatosabbak, de mindent összevetve én eddig nagyon elégedett vagyok a játékkal.
We have a city to burn.
71. Petunia  Szerkesztő
2019.04.26. 20:56:57
LV12
Válasz 57. Onimushaman üzenetére:
Egyetértek. :)
Endure and Survive
70. Petunia  Szerkesztő
2019.04.26. 20:56:26
LV12
Válasz 69. vkrisz üzenetére:
Haha! :D Bocsánat... Mentségemre szóljon, az utóbbi időben inkább a The Lost Legacy-t toltam. :)
Endure and Survive
69. vkrisz  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 20:15:14
LV12
Válasz 63. nolifeHUN üzenetére:
Most már tudom, mi volt olyan furcsa :D
We have a city to burn.
68. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 18:48:18
LV16
Azt vágjátok, h ugyan az a színész adta az arcát a Days Gone főszereplőjének mint a Forse Unleashed karakterének? Nem tudtam honnan olyan ismerős. :-)
R.I.P. Brúnó :-(
67. Melfyce  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 16:53:38
LV1
Elég nekem a 20 karátos arany is, nem vagyok válogatós :D
Tuti vétel lesz! Csak még várok egy kicsit a... (köh)nyereményjátékkal(köh). *lekopog és sót dob át a válla fölött*
66. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 16:01:34
LV7
Válasz 65. seeYOUsoon üzenetére:
Szerintem inkább a kollégáid gázosak ebben az esetben,ha ez miatt megszólnának vagy lenéznének stb...
"Örökké nem eshet"
65. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 14:31:53
LV5
+1
Kollégáim ma nem értik mi lehetett olyan fontos hogy csak 1-2 órát aludtam, itt sajnos gáz lenne bejelenteni hogy igenis zombikat pi**áztam ki hajnalig.. Nagyon hangulatos és szép játék, bárcsak az összes 7 pontos (számomra egyelőre erős 8) így teljesítene.
..loading, please wait..
64. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 14:16:20
LV7
+1
Válasz 57. Onimushaman üzenetére:
Plusz azt ne felejtsük el,hogy itt 7pont van ahol meg 9 stb...nem vagyunk egyformák,más az ízlés mások az elvárások! Tök mindegy hány pont csak ezen a platformon elérhető,pont. Ez elég szerintem ahhoz,hogy aki egy kicsit is "márkahű" az megvegye,és ez már önmagában elég is:)
"Örökké nem eshet"
2019.04.26. 12:24:19
LV1
Elena Fraser melyik ND játékba van? Amelyikben a Chloe Fisher is?
(Amúgy meg Frazer)
62. martin  Főszerkesztő
2019.04.26. 11:42:10
LV27
Válasz 60. ColdHand üzenetére:
Nem is kell ezt neked megérteni. Indiában például az ősi hagyományokkal bíró folklór része, hogy 12 éves kislányokat gyújtanak fel és erőszakolnak meg, majd vernek halálra, és nem is mindig ugyanebben a sorrendben. Azt sem akarod megérteni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
61. martin  Főszerkesztő
2019.04.26. 11:38:49
LV27
Válasz 58. VictorVance üzenetére:
Ez a beszéd!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
60. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 11:32:58
LV22
Válasz 57. Onimushaman üzenetére:
Sose értettem ezt a szemléletet. Bár itt is olvashattunk olyan reakciókat a 7 pontra, hogy úgy vette le, hogy sz@r a cucc.
...a többit képzeld hozzá.
59. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 11:30:41
LV22
Válasz 51. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Pont írni akartam a Spiderman-es példát.
Ebben az egészben azt nem értem, hogy aki usából vásáról, az miért csodálkozik a magyar nyelv hiányán.
...a többit képzeld hozzá.
58. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.26. 11:28:53
LV18
Na, végülis nem bírtam ki, megvettem. Holnaptól irtom a zombikat!
Örülünk?
57. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.26. 10:16:05
LV24
Válasz 43. Petunia üzenetére:
Ami nem 8 pont, az ugy is szar a legtobb ember szerint. Tovabbra is tartom, hogy el lehet vele lenni, az erdo peldaul valoban erdonek hat, sok jatekban nincs ilyen feeling. A havazastol meg lerakja az ember a hajat, kar hogy ritka es keves ideig tart.

Nagyon kivancsi vagyok a jovoben erkezo tartalmakra is, szimpatikus ez a fajta metodus (Resident Evil 2, One Piece stb.).
señor
56. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.26. 10:12:18
LV24
Válasz 51. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Poki csak magyar ps menuvel volt az, itt nem sikerult elohozni Petunak es nekem sem. Viszont a trofeak magyarok voltak, ahogy azt a tesztben is irta. :/
señor
55. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.26. 10:07:08
LV24
Válasz 30. Petunia üzenetére:
En orultem, hogy rengeteg mentest csinal, mert sajnos kellett visszatoltogetni hibak miatt. Mondjuk a mennyisege valoban brutalis, az utolso Bioshock keszitett minden helyszinen egyet.
señor
54. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 10:04:38
LV15
Bár a 7 pont ellenére, továbbra is érdekel a játék, sőt lehet jobb is az alacsony pontszám, így sokkal több játékosnak okozhat kellemes meglepetést. :)
53. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.26. 10:03:51
LV24
Válasz 24. Petunia üzenetére:
A lenyeg, hogy Spoiler

a baba kutyanak lehet gumicsontot adni. :D
señor
52. Greg  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 09:54:23
LV25
Azért World War Z-nél még a Days Gone is jobbnak tűnik, az tényleg egy agyatlan lövöldözés. Remélem a The last of us-t nem rontják el az idén az utolsó esélyünk egy jó zombis játékra. Ja meg a Dying Light 2.
LV426
51. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 09:38:24
LV7
Válasz 50. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Chatfalon írta az ember,hogy a Spidermant is ott vette és azon volt,biztos valamit benézett,mert nekem is onnan van és abban sincs:)
"Örökké nem eshet"
50. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 09:36:15
LV7
Válasz 49. ColdHand üzenetére:
Amit az USA storen veszel azon 100% nincs egyik játéknál sem magyar nyelv! Tudom mivel 5 éve csak ott veszem az összes játékot!
"Örökké nem eshet"
49. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 09:15:33
LV22
Válasz 47. Petunia üzenetére:
Köszi! :)

Most írta valaki a csetfalon, hogy az usáról vásárolt digitalon nincs magyar felirat.
...a többit képzeld hozzá.
48. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 08:59:27
LV15
Válasz 38. Petunia üzenetére:
Akik most kezdték a konzolozást, azoknak új lesz... nekik készítették.
47. Petunia  Szerkesztő
2019.04.26. 08:45:44
LV12
Válasz 45. ColdHand üzenetére:
Így legyen, jó szórakozást Neked! :)

Ja, a magyar nyelvet majd írjátok meg már kérlek, hogy van. Onival azon okoskodtunk, nem attól függ-e, melyik Store-ról veszed, de ezt őszintén szólva nem hiszem.
Endure and Survive
46. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.26. 00:56:45
LV18
Válasz 45. ColdHand üzenetére:
Erősen gondolkodom rajta én is, hogy nemsokára beszerzem, pedig eredetileg várni akartam vele még.
Örülünk?
45. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 00:52:57
LV22
Holnap - azaz ma - megyek érte. Minden más félre lesz söpörve. Mivel nincsenek nagy elvárásaim, szerintem jól fogok szórakozni. :)
...a többit képzeld hozzá.
44. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 00:51:47
LV22
Válasz 43. Petunia üzenetére:
6, vagy 7, itt a PSC-n egy kutya. Csak a 6 pont hangosabban szuszog. :)
...a többit képzeld hozzá.
43. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 23:47:01
LV12
Válasz 39. Britpopper üzenetére:
Szívemből szóltál. :)

Egyébként belegondolva nekem is volt olyan játékom - talán teszteltem is -, hogy az erős közepes volta mellett is megvettem, mert az alapkoncepció annyira tetszett. És jól elvoltam vele, végigvittem, élveztem. Úgyhogy a Days Gone-nak is megvan / meglesz a közönsége, mert akinek bejön a TLOU felütés, az beszerzi. És belegondolva, én is megvenném biztosan előbb-utóbb, ha nem teszteltem volna.

Oni 6 pontja megvan... Jómagam azért ennél picit többnek érzem, ezért kapott 7-et. :) De összességében a 6 pontokat is megértem, nálam az a bizonyos, fentebb említett TLOU-s felütés vitte el a vállán, meg a macsó főhős. :)

Kannát mindig keresni kell, jaja... De viszont ha a mocira tették volna fel, akkor nem lenne értelme. Sőt engem sztem baromira idegesítene, hogy ha csak le kéne érte szállni, mert akkor minek egyáltalán? Így meg azért legalább mindig nézi az ember, hogy eljut-e a tankkal a következő pontig. :)
Endure and Survive
42. Greg  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 22:03:12
LV25
Válasz 41. Britpopper üzenetére:
Ebben a műfajban (is) nehéz már újat mutatni. Persze hogy bizonyos elemei voltak már más játékban. Fura ember a gamer.... ha meg jön egy tök egyedi játék végre, mint pl anno a Mirror's Edge akkor meg az se jó.
LV426
41. Britpopper  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 21:57:20
LV1
Válasz 38. Petunia üzenetére:
Harc- és craft-rendszer egy az egyben The Last of Us, nyomkeresést is láthattuk már ezer másik helyen, messze érdekesebben megoldva. De ez a benzinnel utántöltögetés meg kvázi Mad Max, csak azt nem értem, miért nem lehet a nyamvadt motorra felpakolni a kannát, miért kell mindig eldobni és állandóan újat keresni, amikor már pont a Mad Max is meg tudta oldani 4 éve, hogy a kannát lazán feltette Max a kocsira. Azért nem értem, mert Deacon lazán felpakol egy küldetésben egy kis csomagot a motorjára, ergo simán elférne ott bármikor egy kanna is, csak azt kellett volna megoldani, hogy a benzin ugyanúgy ki tudjon fogyni mint a Avalanche játékában.
40. Greg  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 21:47:33
LV25
Nah ez meglepett hogy hét pont, azt hittem ennél azért jobb lesz. Így akkor mindenképp az "egyszer majd" kategóriába kerül... kár érte....
:(
LV426
39. Britpopper  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 21:44:48
LV1
Maximálisan egyetértek a cikkel, egyébként tőlem is 7 pont körüli végértékelést kapott. Pont beszéltük is Onival a napokban, hogy elnézve a végeredményt, lehet hogy még ez is sok volt neki (külföldön nem kímélték ennyire sem, sok a 6 pont körüli pontszám) Én korrekt játéknak mondanám, erős közepesnek, amivel ugyanúgy el lehet lenni napokat/heteket mint a 2015-ös Mad Max-el (a párhuzam adott is, sokban hasonlítanak) de ez fényévekre van attól a szinttől, amit például a The Last of Us képviselt, sőt, ha csak a Sony exkluzív címeket nézzük, akkor még a Horizon is köröket ver rá, a GoW-al pedig már egy lapon se merném említeni. A sztori néha elkapott, vitt magával előre, néha viszont annyira trash volt, hogy inkább kikapcsoltam. Persze maradok még, gyűjtögetek, mellékküldetésezek, ha jön még extra tartalom hozzá, akkor rájuk nézek, de biztos hogy később már nem fogom évente elővenni úgy, mint Joel és Ellie 2013-as kalandját, sőt, szerintem mire jön a The Last of Us Part II, már emlékezni sem fogok rá.
38. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 21:42:01
LV12
Válasz 36. Old_Raiden üzenetére:
Király, jó szórakozást hozzá akkor! :)

Igazából engem az is nagyon felhergelt, hogy mindenhonnan nyúl a játék, és nem is leplezi. Pl. van benne egy patentre uolyan mozdulat, mint amikor az Unchartedben Nate bakot tart a társának, és feldobja... Erre már felröhögtem, de kínomban. Nem zavar, hogy egymást inspirálják a játékok, mert TR nélkül sem lenne Uncharted, és ez rendben, ez a fejlődés útja. De mikor egy játék 90%-a máshonnan vett ötlet, az már irritál, főleg ha a legnagyobb kedvencem egyik legkomolyabb érzelmi alapjának számító elemet veszik át hihetetlenül felszínes megvalósításban, és még uazokat a szavakat is használva.
Endure and Survive
37. Petunia  Szerkesztő
2019.04.25. 21:34:51
LV12
Válasz 32. Dzson üzenetére:
Igen, azért veszem az Ezio mellé ezt a gorgós szobrot - aki talán Alexios? -, hogy ne legyen már egyedül... Meg akartam is már jó régóta bővíteni, szeretem nagyon a szobrokat. :)

Egyébként nézelődtem, a Days Gone Special Edition-je igen jól néz ki... ahogy Martin mondaná, jobb, mint maga a játék. :D Szóval most sajnálom, hogy nem 9 pont, mert akkor azt megvettem volna. :)
Endure and Survive
36. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2019.04.25. 21:29:16
LV21
A Sony legmegosztóbb címe lesz. Már a magyar tesztek között is van 7-től egészen 9-ig is pontszám.
Mindenesetre a 7-es pont számok és a vegyes kritika nem nagyon szegte kedvem, sőt alig várom a holnapot.
35. Sakamoto_14  A bölcs
2019.04.25. 20:22:33
LV20
Valami ilyesmire számítottam. Egy ideje éreztem, hogy nem kell erre nagyon ráizgulnom.
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DAYS GONE
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
7/10
Pozitívum
Nagyon szép és hangulatos tájak; élvezhető történet; szimpatikus főhős; jól sikerült motorozás; remek zenék; horda harcok; magyar felirat!
Negatívum
Kódhibák; bizonyos részleteknél eléggé elnagyolt grafikai elemek; egyhangú küldetések; az ötletek nagy része más címekből van átemelve, és ez itt nagyon szembetűnő

MARTIN BELESZÓL
Most akkor van szuszogás vagy sem...? De mindegy is, megveszem a játékot és meghallgatom...