PlayStation.Community

2019.04.24. 10:09 Játékteszt
45 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Értékeld a cikket!
Ultravéres, de finom!

Teljes mértékben biztos vagyok benne, hogy a Mortal Kombat sorozat egyáltalán nem szorul bemutatásra a PSC olvasóinak, de véleményem szerint azoknak sem kell komolyabb előadást tartani róla, akik csupán érintőlegesen, vagy még sohasem találkoztak/játszottak videojátékokkal. Az Ed Boon és John Tobias szürkeállományából kipattant széria idén már huszonhetedik esztendeje szórakoztatja a verekedős stuffok rajongóit és borzolja a cenzorok, na meg a gamer kisgyerekeket nevelő anyukák idegeit, ámde annak ellenére, hogy kitörölhetetlenül beépült a pop-kultúrába és igazi mérföldkő lett, mind a maga műfajában, mind pedig a videojáték-iparban egyaránt (szubjektív gondolat következik: eme sorok írója csak úgy aposztrofálja az MK-t, mint: best fighting game ever), a sorozat pályafutása cseppet sem nevezhető töretlennek.
Majdnem három évtized alatt a frencsájz megjárta már a mennyet (a hardcore fanok által szentként és sérthetetlenként istenített első trilógia képében) és a poklot (a saját idejében úttörőnek számító 3D-s technológiát sután használó MK4-nek, na meg a szinte már játszhatatlan spin-offoknak köszönhetően), majd az új millenniumba lépve egy kísérletezgetős időszak következett a PS2-es érában (a Deadly Alliance megjelenésekor valóban erőre kapott a széria, viszont sokak szerint az eredeti formulát beáldozták a casual réteg oltárán, és ez az amúgy egyáltalán nem alaptalan megállapítás beárnyékolta a Deception, de főleg az Armageddon című folytatásokat is), aztán egy rövid, de kellemes DC-univerzumos kitérő után eléggé rossz hírek kaptak szárnyra az MK-játékokat kiadó Midway Games háza tájáról, ami nem csak arra engedett következtetni, hogy a cégnél hamarosan bezár a bazár, de egy ideig úgy tűnt, hogy magának az MK-sorozatnak is itt a vége.
Ma már azonban tudjuk, hogy szerencsére nem így lett, sőt, a Midway felbomlása után, természetesen Boon mester vezénylésével megalakult NetherRealm fejlesztőcsapat 2011-ben kiadta a rebootként funkcionáló kilencedik epizódot, ami zajos sikert aratott, és egy új, dicső aranykorba vezette be az MK nevet. Meglepő módon hosszú évek vegetálása után az MK9 tényleg megtalálta a legsimább, legzökkenőmentesebb utat a különböző gamer nemzedékek és csoportok szívéhez: egyaránt megfelelt a régi motorosok, az új belépők, a naphosszat fotelben seggelő, kombókat gyakorló hardcore játékosok és egy fáradt munkával töltött nap után csak pár óra kikapcsolódást kereső casual bunyósok tömege számára. Megkockáztatom, talán még annak a rétegnek a tetszését is félig-meddig elnyerte, akik egyszerűen képtelenek elszakadni az első három rész nyújtotta játéktermes varázstól és elvből leszaroznak mindent, ami azután jött és jönni fog MK név alatt - de komolyabban nem akarom fejtegetni ezt a témát, ők alapból egy külön (és reménytelen) állatfaj.
Eredetileg nem akartam bővebben foglalkozni az nosztalgia témájával, de egyrészt az új, modern epizódok esetében is látszik, hogy Boonék nem nagyon akarják elengedni a múltat (lásd pl. a sztori módokat, régi, nem annyira népszerű karakterek állandó visszarángatását és a különböző megszerezhető plusz skineket), másrészt még ennyi idő után sem tudott kikopni az a hc keménymag, aki még mindig a ’90-es évek arcade-gépekkel megrakott játéktermeinek bűvöletében éli az életét, és minden egyes újabb Mortal epizódtól AZT A bizonyos hangulatot várja el, és azon keresztül akarja rég letűnt fiatalságát visszakapni – aztán amikor ez (totál nyilvánvalóan) nem jön össze, akkor jön a játék és a fejlesztők lehordása a sárga földig.
Félreértés ne essék, az előbbivel nincs különösebb gond: mostanság amúgy is rettenetesen nagy divat a retro, így Boonék hülyék is lennének nem meglovagolni a trendet (főleg amilyen ünnepelt és emlékezetes múltja van az MK-nak), utóbbi viszont szerintem nem épp egészséges, sőt, kifejezetten ártalmas magunkra és környezetünkre nézve is. Részben értem ezt a rettenetesen mély nosztalgiát, amivel egyesek viseltetnek a régi epizódok iránt, ugyanakkor túl kellene már kicsit lépni ezen, és megérteni, hogy ami új, az nem feltétlenül jelent szart. És bár jócskán tudnánk mondani példákat, amikor valamelyik előző rész vert köröket egy frissen érkezett belépőre, azt kis túlzással élve méltán állíthatom, hogy amióta a NetherRealm kézbe vette a sorozat jövőjét, egymás után jönnek ki a kiforrottabbnál-kiforrottabb bunyós cuccokkal, amik egymásra licitálva szinte tényleg mindent megtesznek azért, hogy elnyerjék a rajongók tetszését.
Hasonlítsuk csak össze külön-külön az egyes játékokat: némely esetben már-már óriási a színvonalbéli különbség. Szóval mindezek után kicsit értetlenül állok a véresszájú fanok makacssága előtt – de ez már legyen az én, meg az ő problémájuk.

A kilencedik felvonás egyöntetű diadalát folytatva az MKX is nagyot ment annak idején, sőt, nem egy lapáttal még rá is tett elődjére, minden szempontból – közben végbement egy generáció-váltás is, így a tízes jelzésű epizód nem csak korának méltán legjobb bunyós cucca volt, de még grafikai téren is kifogásolhatatlant nyújtott. A NetherRealm csapatának szokása két évente jelentkezni új címmel, azaz egy Mortal után következik egy Injustice, majd megint egy Mortal, és így tovább, tehát egyáltalán nem volt meglepő, hogy idén ismét alkalmunk lesz megfürödni a virtuális vérben és a virtuális belsőségekben: menetrendszerűen érkezett meg a fékevesztett trancsír legújabb darabja, a Mortal Kombat 11.
Természetesen, ahogy az ilyenkor lenni szokott, drága fejlesztőink már jó előre bepromózták a következő Halálos Viadalt: sorban jöttek az előzetesek, a karakterbemutatók, a gameplay videók, a Kombat Kast live streamek, amelyek még a korábbiaknál is intenzívebb és durvább összecsapásokat ígértek, a hype-pal rendesen felhergelt közönség nem is átallott megnyalni mind a tíz ujját a szó szerint brutális csonttörések, darálások, fejlevágások és test-szétrobbantások láttán.
Persze a túltolt, groteszk és abszurd (ezáltal nemegyszer kifejezetten vicces) over-the-top erőszak mindig is az MK védjegye volt, ugyanakkor azokat a pokolian kegyetlen és részletes animációkat, amiket a trailerek prezentáltak, a széria történetében soha nem láttunk még, és úgy en bloc más videojátékokban se nagyon. Itt jegyezném meg, hogy bár a franchise megért két mozifilmet (amik amúgy borzalmasak, de ha a ’90-es években voltál gyerek, akkor valósággal imádtad őket, ne is tagadd!) és egy nálunk is vetített tévésorozatot, sajnos egyik sem kapta el a játékok valódi lényegét, nem is kell sokáig gondolkodnunk, hogy kiderüljenek az okok. Egyrészt, ha nagyon hűek akarnának maradni a játékokhoz, akkor (a különböző vérgőzös kivégzések alapján ugye) még a pozitív karakterek is szadista pszichopaták lennének, másrészt a legjobb MK-filmek még mindig a játékok sztori-módjai.
Az MK11 esetében sincs ez másként: szokás szerint kapunk egy 5-6 órás hosszúságú, blockbuster-mozikat idéző kampányt, átvezető videókkal, látványos jelenetekkel (a QTE-szegmensek ezúttal szerencsére kimaradtak), és egy egész korrektnek mondható történettel. Az MKX lezárása után vesszük fel a fonalat: Shinnok legyőzésével a különböző világok megmenekültek ugyan, de a bukott isten amulettjének megszerzésével Raident sötét erők kezdik kísérteni, és ennek, illetve a látszólag soha véget nem érő harc miatti kiábrándulásának köszönhetően úgy dönt, ideje drasztikusabb lépésekhez folyamodni, azaz tervei szerint az összes létező ellenségét megöli, ha erre van szükség a Föld megvédéséhez. Ezzel viszont kivívja a felsőbb hatalmak, pontosabban Shinnok anyjának, egyben az Idő Őrzőjének, Kronikának az ellenszenvét, aki emiatt elhatározza, hogy átírja a történelmet, hogy egy egészen új, számára sokkal kedvezőbb idővonalat hozhasson létre – és ehhez Raidennek pusztulnia kell. Természetesen a hősök most sem hagyják magukat, így elkezdődik az újabb csata a világ megmentéséért, ám Kronika mesterkedésének hála, néhány harcos fiatalabb verziója is átkerül a múltból a jelenbe, ami jelentősen megbonyolítja a dolgokat – és persze nem egy humoros pillanatot szül.
A sztori-módokra eddig úgy volt szokás tekinteni, mint egy élvezetes, nem könnyű, de nem is túl nehéz bemelegítésre, egy finom előételre az ínyenc fő fogás előtt, ezen nem is változtattak. Illetve ezúttal talán kissé kiegyensúlyozatlanra sikerült a balansz (ez ugyanúgy igaz a tornyokra, mint az egyszemélyes kampányra), mivel a sztoriban még normál fokozatosan is nevetségesen könnyű a game, egészen a legeslegutolsó harcig, amikor szembekerülsz Kronikával, és hirtelen elkezd szívatni a játék. Ahogy előbb említettem, időnként a toweres mérkőzéseknél is hasonló probléma áll fent: előfordult, hogy némelyik ellenfélnél már szinte vért izzadtam, annyira drágán adta az életét, aztán miután végre levertem, következőleg egy olyan meccset kaptam, amit majdhogynem sikerült Flawless Victory-ra csinálnom. Na, most erre könnyen rá lehetne fogni, hogy csak én vagyok ennyire profi (pedig amúgy közel sem), de a számtalan megvívott meccsem során többször is találkoztam ezzel a jelenséggel.

Túllendülve ezen az egyébként annyira tényleg nem zavaró mozzanaton és a gyakorló módnak (ami egyébként szintén helyet kapott a játékban) is megfelelő sztorin, jöhet az MK11 igazi veleje!
A különböző tornyokról nem kell sokáig magyaráznom, az első rész óta szerves részét képzik a sorozatnak. A Klassic Tower a megszokott felállást nyújtja, végig kell verekednünk magunkat az ellenfeleken (5, 8 és 12 fős szintek közül lehet választani) egészen a főellenségig, hogy megkapjuk a karakterek saját ending videóit. Ezen kívül van még egy Endless, azaz kvázi egy „végtelen torony”, ami lezárás nélküli dobálja eléd egymás után a leverendő harcosokat (viszont ha egyszer meghalsz, vége a dalnak, és kezdheted elölről az egészet), a Survival Towerben sem babra megy a játék, minden mérkőzésben csak egy menet van, és nevéhez hűen minél tovább kell jutnunk anélkül, hogy kiütnének, ellenkező esetben az Endless torony szabályai érvényesek – mi több, idővel még az életcsíkunk sem töltődik vissza teljesen.
Akik anno sokat nyüstölték az Injustice 2-t, azoknak nem lehet meglepő, hogy átvettek belőle néhány jól működő ötletet, és importálták őket az MK11-be. A Towers of Time gyakorlatilag a Multiverse játékmód mechanikáját használja, időre teljesíthető tornyokkal, egymástól különálló változatokban, némelyik megnyitásáért jól a zsebünkbe kell majd nyúlnunk, mivel a game egy idő után kifejezetten szűkmarkúan bánik a jutalmazással, bizonyos tornyok pedig csak a bunyókkal szerezhető tokenekkel oldhatóak fel.
Szintén új elem, hogy vihetünk magunkkal a harcba három extra képességet is (az utolsó pillanatokban akár életet is menthetnek), bunyó közben például előhívhatjuk Cyrax-et, hogy üssön oda egy kicsit, vagy épp meteoritokat zúdíthatunk az ellenfélre, esetleg rövid idő erejéig lángoló ökölöllel csapathatjuk, vagy elektrosokkal sebezhetjük a riválisunkat. Továbbá kétszer találkoztam azzal az esettel, hogy a kiütéssel nem ért véget a kör, helyette felcsillant a képernyőn a Mercy felirat, ami lényegében azt jelentette, hogy az ellenfél megkegyelmezett nekem, majd egy kicsit visszatöltődött az életem.
Sejtem, hogy vannak olyanok, akik azt várják tőlem, hogy afféle dragonkenes (ő sajnos most nem tudta bevállalni a tesztelést, edzőteremben gyúr a mellizmaira, nehogy megereszkedjenek neki) részletességgel menjek bele a kombózási szisztémába, és kiselőadás-szerűen fejtsem ki, hogy az MK11 mennyire szól a hc játékosoknak, és közben milyen mértékben szolgálja ki a casual réteget, hiszen minden valamirevaló MK teszt elengedhetetlen és elnyűhetetlen tartozéka ez, legalább annyira, mint egyeseknél a múltba való örök révedés.
Való igaz, az MK11-ben is találhatóak úgynevezett „könnyítések” bőven, a megvehető Easy Fatality-ktől kezdve a skippelhető meccsekig bezárólag (ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy ha túl nehéznek érzed a kihívást, akkor elég zöld kristály segítségével tovább léphetsz a következő mérkőzésre, mintha nyertél volna), de ezek csak nagyon kicsit, vagy egyáltalán nem befolyásolják azokat a playereket, akik az MK11-ra nem csupán egy laza pár délutános szórakozásként tekintenek, hanem komoly sportként fogják fel az egészet. Ezek az elemek nem rontják le az összképet, nem csorbítják az élményt: csak hát gondolni kell azokra is, akik nem tudnak rendesen játszani ezekkel a verekedős stuffokkal, márpedig – és ezzel tényleg nem akarok senkit sem megsérteni –, még mindig ők vannak többségben. Azonban egy-két ilyen könnyítés nem is igazán a mezei gamer sikerélményének növelése érdekében jött létre (jobban mondva: nem csak azért), inkább a verekedések minél durvábbá és véresebbé formálásához van köze. Példának okáért Brutality-t csinálni sem olyan nagy kunszt már, mint eddig: amikor kevés az ellenfél élete, akkor pl. beviszünk egy jól irányzott felütést, és már repül is a szerencsétlen delikvensünk feje a magasba, sűrű vérpermet kíséretében.

Az előző két felvonásban osztatlan sikert arató X-Ray mozdulatokat viszont ezúttal random eventekké „degradálták” le, a pályákon elszúrt halálos eszközök (ütvefúró, kard, lándzsa, miegymás) igénybevételével, vagy egy-egy kombó beütésével hívhatjuk elő őket (Krushing Blows), akkor is csak néhány másodperc erejéig, és voltaképp a jól ismert metodikát nem is ez, hanem a Fatal Blows váltotta fel, amit menetenként csupán egyszer lehet alkalmazni a szokásos R2+L2 gombokkal, de csakis akkor, ha életerőcsíkunk 30 százalék alá csökken.
Némileg a többi metodika is komoly átalakításokon esett át, a Special Meter két különálló, egyenként két egységig töltődő csík, amelyeket a támadás és a védekezés „felturbózására” használhatunk, valamint itt van még a Fawless Block, ami egy tökéletesen időzített hárítás után azonnali visszatámadást biztosít számunkra.
A harcos felhozatalról még nem beszéltem: összesen 25 játszható szereplőt tartalmaz a stuff, közülük persze a legtöbben már klasszikus, veterán arcok, akiket jó újra viszontlátni, és bár az MKX-ben nekem volt némi bajom a friss karakterekkel (szerintem nagy hányaduk borzalmasan erőltetett és ötlettelen lett), szerencsére abból is csak a legjobb figurákat mentették át. Íme a kínálat, szigorúan a teljesség igénye nélkül: Liu Kang, Kitana, Kung Lao, Raiden, Sub-Zero, Scorpion, Kabal, Jade, D’Vorah, Jacqui Briggs, Skarlet, Johnny Cage, Sonya Blade, Noob Saibot, Cassie Cage, Jax, Kotal Kahn, Baraka, Erron Black, Kano, a „rejtett” harcosként funkcionáló Frost, az előrendelői DLC-hez járó Shao Kahn, és néhány friss belépő, Cetrion, Geras és Kollector. Hála az égnek, ezúttal kevés a töltelék-karakter, bár az újak közül különösképp egyik sem nyerte el a tetszésemet, eléggé semmilyenek, vagy egyenesen bénák – Kollector erősen Taigetosz-pozitív figura, valamiért nekem állandóan Elphialtész ugrik be róla, a 300-ból. Összességében jól összeválogatták a harcosokat, attól függetlenül, hogy némelyik híres, vagy közkedvelt szereplő hiánya egyesek számára fájó lehet, de amennyi plusz tartalom jön majd a játékhoz a következő egy évben (kezdve Shang Tsunggal ugye), nem kizárt, hogy néhányukkal még találkozni fogunk.
Természetesen mindegyik karakter saját mozgáskultúrával és harcmodorral rendelkezik, egyiket sem lehet összetéveszteni a másikkal, de azt hiszem, ennyi minimum elvárható egy MK címtől, sőt, akár még jóval több is. Gondolok itt a folyékony, akadozások nélküli mozgásról, a dinamikus animációkról, a hihetetlenül látványos bunyóról – ezeknek a kitételeknek az MK11 kivétel nélkül eleget is tesz. A dicshimnusz kezdete előtt azért annyit még megjegyeznék, hogy valamivel lassabb lett a harc, mint az előző részben, ami inkább a lomhább szereplőknél (pl. Kotal Kahnnál) ütközik ki. Ezt leszámítva azonban ódákat lehet zengeni a cuccról, olyan mozdulatsorok vannak benne, hogy az félelmetes (az mondjuk elég fura, hogy Scorpion csáklyázásából két hites kombót csináltak), és a gyönyörű grafikának köszönhetően tényleg szemkápráztató végignézni minden egyes mozzanatot. Nem csupán a pályák és a harcosok lettek anatómiailag pontosan lemodellezve (Cassie egy csapásra instant kedvenc lett, szerintem ezzel nem vagyok egyedül), de az arcuk is teljesen élethű (mérföldekre lehagyja Injustice 2-ben látható színvonalat), a különböző belső szervekről már nem is beszélve, amelyek egy-egy jól beütött gombkombinációt követően úgy hullanak, mintha Karácsony lenne a szervtranszplantációs központban.
Megnyugtató, hogy Boonék még mindig igazi perverz, beteg állatok. Az MK11 messze minden idők legkegyetlenebb, legkíméletlenebb és legvéresebb Mortal-játéka, olyan mészárszékbe illő Fatality-kel, amikhez képest Sub-Zero gerinckitépése csupán egy kedves buksisimogatásnak minősül. Ahogy böngésztem a netet, folyamatosan jöttek velem szembe a külföldi weboldalak tesztjei, amelyek a játék túlzásba vitt brutalitását hozzák fel negatívumként, amivel nem tudok érdemben mit kezdeni, hiszen a sorozat, egy kivételtől eltekintve sosem a finomkodásról volt híres. Ezeket a szándékosan durva vérengzéseket sosem kellett komolyan venni, nincs is értelme, mert úgy csak neked lesz rossz. Ha kellő humorérzékkel rendelkezel, akkor viszont nem kevés vicces pillanatot fognak okozni ezek a jelenetek. Ha képes vagy nevetni azon, hogy Johnny egy letépett felsőtesttel bábozik, vagy, hogy Kano megiszik egy üveg sört, majd az üveget ellenfele nyakába állítja, aztán táncolni kezd a hullával, miközben az üvegen keresztül fröcsög az arcába a vér, akkor sok bajod már nem lehet, garantáltan jól fogsz szórakozni.
A szintén az Injustice 2-ben behozott Gear System itt is képviselteti magát, tehát a harcosokat személyre szabhatjuk, különböző ruhákkal, skinekkel, képességekkel, bevonuló szövegekkel, kivégzésekkel. Ezek a sztori mód végigjátszásával, vagy a megfelelő kripták kinyitásával válnak elérhetővé, és elég tekintélyes mennyiségben variálhatóak – utóbbit úgy kell érteni, hogy ha Towerekben, vagy online játszunk, akkor szinte biztos, hogy nem fogunk találkozni kétszer ugyanolyan kinézetű figurával. Felszereléseink is szintet tudnak lépni, így foglalatok nyílnak meg hozzájuk, melyekbe különböző bónuszokat biztosító kiegészítőket tehetünk, amik pl. növelik a sebzés, vagy szívósabbá tesznek minket. A kosztümizációnál viszont bizonyos skillek mellett nem választhatunk meg egyes mozdulatokat.
Ha már szóba került a Krypt funkció, akkor érdemes megjegyezni, hogy ismét átalakult a rendszer: a fejlesztők nyilván játszottak a legújabb God of Warral, és minden bizonnyal szerették is, mivel ez a szegmens akár egy jobbfajta GoW klónnak is elmehetne. Shang Tsung szigetén kell TPS-nézetben mászkálni, és ládákat nyitogatni, végeredményben egy kellemes kirándulós mini-játék kerekedik ki az egészből, ami további órákkal növeli meg az amúgy sem alacsony szavatossági időt.
A NetherRealm már jóval a stuff megjelenése előtt elkezdte a tűzoltást, miszerint lesznek loot boxok és mikrotranzakciók is, de ezek nem befolyásolják komolyabban a játékmenetet – legalábbis online. Mondhatnám, hogy nagyvonalúak voltak a srácok, ámde ennek alapvetően is így kellene működnie ebben az iparban. Más téren viszont eléggé összeügyeskedték magukat.

Tehát miután eleget csapattuk a gép ellen, bevethetjük magunkat az online színtéren, ami újfent abszolút zökkenőmentesen üzemel már a legelső pillanattól kezdve. A fejlesztők előző két játékának multis szegmensével induláskor bőven voltak gondok, ám úgy látszik tanultak a hibákból, mert az MK11 szépen, komolyabb problémák nélkül fut, gyorsan talál meccset, fél percnél többet egyszer sem kellett várnom, hogy megmérettessem magamat a világ játékosai előtt.
A megjelenés előtt viszont sokan tartottak attól (mivel a game természetesen a szintlépéses metodikát alkalmazza), hogy mi lesz akkor, ha teszem azt lvl 15-ösként szembekerülök egy nálam kétszeres szintű playerrel, aki így elvileg a szart is kiveri belőlem, én pedig aligha tehetnék valamit ez ellen. Jó hír, hogy az új rendszer nagyjából törekszik arra, hogy mindig megfelelő erősségű és hasonló eredményeket elért játékosokkal rakja össze az embert. Minden meccs előtt mérlegre kerül a két játékos addigi statisztikája, és azok alapján százalékolja a győzelem esélyeit, és ha valakinek mégsem tetszik a leosztás, dönthetünk úgy is, hogy nem fogadjuk el a feltételeket, és egy másik ellenfelet keresünk magunknak.
Ezt leszámítva nem sokat változtak a dolgok, van a klasszikus Versus, a jól ismert King of the Hill mód, valamint szintén az Injustice 2-ben kiötlött (egyébként véleményem szerint kivételesen frappáns) AI Only, amiben három tetszőlegesen kiválasztott karakter (a harci stratégiák megadásával) nekifeszülhet három, másik játékos által kiválasztott harcos ellen, majd a gép lejátssza helyettük az egész küzdelmet. Az opciók között ott lóg még egy Kombat League felirat is, ami nagy valószínűséggel egy Ranked meccsrendszer lesz, de ebbe majd csak több mint három hét múlva kóstolhatunk bele.
Összességében azt el lehet mondani, hogy az MK11 online felülete könnyen átlátható és játékosbarát, már amennyire egy bunyós cucc barátságos lehet egy olyan világban, ahol playerek tömege próbál szemtelen trükközésekkel elgyepálni, és ahol, ha van elég tehetséged, és tisztességesen nyersz, nem ritkán durván obszcén üzeneteket kapsz – sajnos nincs, és valószínűleg nem is lesz olyan rendszer, ami megkímél ezektől a habzó szájú anyázásoktól, de ez nem a NetherRealm hibája.

Ám, ahogy korábban többször is utaltam rá, nincs ezzel nagy baj. Az MK11-nek egy magasra tett lécet kellett levernie, és jókora elvárásoknak kellett megfelelnie, ráadásul neki még egy generációváltás sem sietett a segítségére. Ennek dacára gördülékenyen veszi az akadályokat, tisztességes tartalommal, egyformán ejti rabul a hardcore és a casual gamereket, aminek jóvoltából, ha a következő MK folytatásig nem is, az Injustice 3-ig biztosan el lesz vele a jónép.
Ennél több, mindent összevetve (és ezt most főleg a konok ősfanoknak címzem, illetve azoknak, akik még gondolkodnak a cucc beszerzésén) nemigen kell. Mert oké, hogy jók voltak a klasszikus epizódok, és számos nagyon szép (vagy az évek múlásával megszépülő) emlék fűződik hozzájuk: a füstös játéktermekhez, a mutertól kunyerált aprópénzekhez, a különleges mozdulatok kiszekírozásához, a nagy nehezen behozott kivégzésekhez, de az a múlt, szép volt, jó volt, ennyi volt. Haladni kell a korral, ki lehet próbálni új dolgokat, lehet élvezni azokat a címeket is, amik nem húsz évvel ezelőtt jelentek meg. Jó, jó, már hallom is az elégedetlenkedők ricsaját: manapság nincs olyan, ami elé érdemes lenne leülni. Hát kérem szépen, most született egy!
Igen, szükség van minőségi címekre, az tény, márpedig az MK11-nél jelenleg nem létezik jobb alternatíva egy kis virtuális verekedésre: nem csak jó, hanem egyenesen baromi élvezetes játszani vele. Momentán a legszuperebb bunyós cucc a piacon.

Toasty!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük. Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webáruházából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
45. Dragonken  Szerkesztő
2019.05.01. 14:00:10
LV16
Válasz 44. Onimushaman üzenetére:
Pontosan, ez viszont annak a megfeleloje mintha tesztelnek egy mgs-ot es nem tudnek celozni, mert l1 lenyomvatart, kozben jobb analog karral celozni, ballal meg mozogni is, pfff meg anyad, nekem van eletem lol. De lehet benne gurulni a kor gombbal es a falak is szepek! 9 pont
de miért nincs DK-n nadrág?
44. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.30. 17:04:05
LV24
Válasz 43. Dragonken üzenetére:
Olvastam egy magyar cikket, ahol a 4 input mar nehez volt a tesztelonek. Konkretan ki lehet pinnelni a kikurt 3-4-es stringeket, arra ranyom egy speckot vagy specko cancelt es ha mondjuk hetvege van egy R1-t. Ez nehez. :D

Nincsenek negyed korok meg atomtudos linkek, negyzet, haromszog, haromszogek vannak tobbnyire, nem tudom elkepelni a szerzo hol hibazik.
señor
43. Dragonken  Szerkesztő
2019.04.30. 14:47:48
LV16
Válasz 42. Onimushaman üzenetére:
Azzal nm is kell torodni, az mar halado cucc. En annyit varnek el tenyleg alapkent, hogy:
- ne nyomkodjuk az osszes gombot egyszerre mint egy mentalisan serult. Ha a tobbi jatekban nm segit, akkor itt miert segitene?
- ha megkell nyomni akar harom gombot egymas utan, akkor ne essunk panikba hogy pffffff, ki tud ennyit megjegyezni ES beadni looool

Ha ez a ketto megvan, akkor mar egy hos a szememben ez a jatekos
de miért nincs DK-n nadrág?
42. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.30. 09:53:52
LV24
Válasz 41. Onimushaman üzenetére:
Vegigcsinaltam ezt a valoban reszletes traning tutorialt, tenyleg jo lett, de mi hany frame dolgoknal mar figyelemhianyos lettem. Erre gondoltam a rendes jatek alatt is, ez mar a halado szint.
señor
41. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.30. 09:48:49
LV24
Válasz 40. Dark-Fu üzenetére:
DK irta.

Kivegzesek szerencsere mennek anelkul is ha tudod a kodot, a brutality es fix helyen levo karakter skinekert erdemes maszkalni, ha erdekel. Jo pofa lett szerintem, csak a random ujraidezheto ladazas veszi el az elet a dolognak.
señor
40. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2019.04.29. 23:42:22
LV4
Ok, köszi a válaszokat, csak nem tudom, mire válaszoltatok :)
Mi ez a "rendesen"? Ki írt ilyet?
Én casual player vagyok, és szeretek megtanulni a karakterekkel játszani a saját szintemen és ennyi. Olyanok ellen játszom, akik velem egy "nehézségen" vannak és egymással játszva fejlődünk.

Értem én, hogy meg akarnak felelni több rétegnek is, de általában ezzel basznak el mindent. Ha túl sok energiát (embert, pénzt) fordítanak arra, amire nem kéne, akkor azt máshonnan vonják el. Itt van pl. a Krypt. Kénytelen vagy bemenni és végigcsinálni az egészet, ha meg akarod szerezni a kivégzéseket. Megnyílhatnának máshogy is, de akkor nem lennének emberek, akik vennék a nemtommianeve koint (?) a store-ról. Lenyomják az egészet a torkodon.
Tényleg szórakoztató valakinek egy Krypt? Álig várod, hogy mászkálhass benne? Hát nem. Száz órát mászkálsz benne. Időhúzás. Ötlettelen. Az ilyenektől nemhogy nem lesz a játék szavatos, hanem épp ellenkezőleg, elveszi az időt az igazi contenttől.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
39. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.29. 21:55:16
LV18
Válasz 37. Dark-Fu üzenetére:
Mint ahogy a tesztben is írtam, a legtöbb player egyszerűen nem tud MK játékokkal "rendesen" játszani, márpedig a hc gamerekkel szemben még mindig ők vannak többségben. De ezzel igazából nincs is baj, azzal már inkább, ha egy verekedős cucc nem tudja teljes mértékben kielégíteni mindkét réteget. A PS2-es Mortalok szerintem pont ilyenek voltak.
Egyszerűen ma már nagyon más világot élünk, mint az árkádgépek korában, több a játékos, több a laza kikapcsolódásra vágyó, elkényelmesedett az ipar, és vele együtt a rajongók, nem mindenki akar napokat, heteket tölteni azzal, hogy minden karakternél kitanuljon minden egyes kombót.
Ennél fogva baromi nehéz egyszerre megfelelni casual és a hc gamereknek, de az MK9 óta szerencsére ez nagyon jól sikerül a fejlesztőknek.
Örülünk?
38. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.29. 17:05:05
LV24
Válasz 37. Dark-Fu üzenetére:
Nem akarok megtanulni vele "rendesen", mint ahogy nagyon sokan, ha csak az esport bazis venne meg ehenhalna az osszes fejleszto. Elvagyok a sztorival es az egyeb jatekmodokkal, felfedezek es jatszogatok. A casual reteg sokkal nagyobb es oket nem lehet kiszolgalni egy only VS tartalommal. Ugyanakkor nem ragelek balfasz modjara sem, hogy megcipoztek online, eleg a kasual kombat ismerosokkel. Szerintem ezt a reszt nagyon eltalaltak es kiszolgal szepen mindenkit. Az uj karik kozul is varok nehanyat (1. kombat packom van), marha tenyleg igaz a szivargas.
señor
37. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2019.04.29. 11:56:09
LV4
Válasz 35. Dragonken üzenetére:
Elhiszed, hogy kb 25 éve játszom tekkennel meg mortallal, de nem tudom a sztoriban mi történt? Cheesy, súlytalan és inkoherens az összes verekedős játék története. Vagyis gagyi. A verekedős játékok sztorija a videojátékok ponyvája.
A legérdekesebb része ezeknek a játékoknak, megtanulni játszani velük. Aztán tuljárni a másik player eszén. Erre találták ki. Ez a lényege. A többi csak a make-up. És aki a make-up miatt vesz meg bármit, nem a tartalom miatt, az pofára esik mindig és mindenben.
Mondhatnám, hogy a make-up az igazi szépség ponyvája, de nem teszem :). Jajj,... na már mindegy.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
36. kurogane  PlayStation.Community tag
2019.04.27. 20:29:41
LV6
Tobb idot el tudtam ma tolteni a jatekkal es a sztorit leszamitva azt kell mondjam ez veri az MK9et is es talan a Tekken7et is pedig vilageletembe az utobbit preferaltam es jobban is ereztem. Annyi aprosagot pakoltak bele hogy van miert jatszani illetve elmondhatom hogy olyan verekedos jatekot alkottak amire tobbet el lehetne mondani mint hogy hetvegen haverokkal jo lesz party jateknak.
Szamomra 10 pont es a Day Gonere is megadom a 9est.
Ha nem este olvasom el a DG-rol a tesztet es mig a bolt be nem zar lett volna pofam visszamondani az elorendelesem de nem tettem es nem bantam meg.
35. Dragonken  Szerkesztő
2019.04.27. 15:29:37
LV16
+1
Válasz 34. MrZ üzenetére:
Tokeletesen megertem amit mondasz, t3-t6ig en is csak lelkes casual voltam. Endingek, tekken force stb, de ide sorolhatnam akarmelyik bunyos jatekot igazabol, ps3 korszaknal tanultam meg jatszani valoban a jatekokkal.

Az, hogy ezekben van neha vmi extra jatekmod (bar nrs gamekben szokott, lasd itt tower, sztori stb) az csak egy extra a fo game mellett. Olyan, mintha azt mondanad hogy a sakkban az a kedvenced hogy atoltozteted a figurakat, athelyezed oket a palyan, mosogepbe rakod oket, mittomen. De annak mennyi koze van a valodi sakkhoz? Az egy dolog hogy te nm rendeltetesszeruen hasznalod a termeket es elvezed a dolgot.

Ahogyan biztosan vagod, ezek mara komoly e-sport jatekok lettek, a casual tartalom lenyegesen hatterbe szorult, ezzel sok mindent nm lehet kezdeni. Talan megprobalhatnal te is megtanulni egyel jatszani? Hidd el, sokkal jobb elmeny mint random nyomkodni a joyt, es valoban tudni h ahha, ezert nyertem es igy, nm ugy h 6x ratenyereltel az osszes gombra es lesz ami lesz.

En is imadtam az endingeket pl, de ha valasztanom kellene hogy egy masfel perces jin ending vagy 500+ oranyi szorakozas mert a rendszer olyan faszan es stabilan ossze van rakva? Asszem maradok a bunyonal.
de miért nincs DK-n nadrág?
34. MrZ  La Peste Noire
2019.04.27. 05:34:54
LV12
Válasz 33. Dragonken üzenetére:
Amúgy igazad van. Teljes mértékben a saját "nyomorúságom" szólt belőlem. Én még ott tartok, hogy ha veszek otthonra egy Tekkent akkor az napokig elszórakoztat a single részével. Befejező videók, megnyitható karakterek, egy kis story, valami extra mód bla bla. Mint a régi időkben amikor megvettél egy T5-öt és rácsodálkoztál, hogy milyen faszák az új karakterek, meg de jó Jinnel még lehet futkározni, vannak titkos dolgok, és gyönyörködhettél abban, hogy széria indulás óta mennyit fejlődött látványban. Végül is a kezsüel gombnyomkodó szólt belőlem, aki a TTT2-ig tudott úgy leülni a játék elé, hogy ne az online rész legyen a game hátralévő részének egyetlen élvezet faktora. Mert ez idáig létezett a sorozatban. A hetedik epizódban viszont nem. A Tekken 7 egy kurva délután volt. Hat óra. Egy story móddal ami semmi pénisz keményítő dolgot nem nyújtott számomra. Egy olyan látványvilággal ami a sorozat múltját tekintve szánalmas, pláne ha azt nézzük, hogy milyen "eszközöket" biztosítottak a fejlesztőknek. Megvehettem 4 különböző színű bézbóz kalapot Kazuyának az árkéd módban összegereblyézett monopoly pénzemből... hurrá, dejó. Karakterenként letolhattam EGY azaz EGY menetet, hogy utána megnézzek valami teljesen nonszensz ingame engine jelenetet. Aztán fogtam a lemezt, beleraktam a tokba és lestem a polcon a sötétben. miközben azon gondolkodtam, hogy tulajdonképpen mi a fasz volt ez.

A lényeg, hogy nem értem miért kellett a stuffot arra kihegyezni, hogy csak a bunyó prodigy srácok élvezhessék. Mert itt van az MK11 (amivel még nem is játszottam, ehehe) amivel biztos nem csak egy délutánt fogok játszani, mert raktak bele annyi szingűl tartalmat a versus mellett, hogy napok vagy hetek után elmondhassam, hogy igen végigjátszottam. Elértem benne valamit, befejeztem, az online szegmens csak egy választható plusz. Jah és, hogy képes volt megetetni a szemgolyóimat, mert fejlődött grafikailag, ami alap, mert az előző generációnak vége. Legyen a Tekkenben is szomorú kezsüelek által elvárt fejlődés mint régen, meg balansz az offline és online résznél, mert továbbra is szeretnék játszani a sorozattal.

Így a végére azért kicsit "miértnincsasekiróbanízimód" szagú lett a dolog nem? De azért vágod. :D
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
33. Dragonken  Szerkesztő
2019.04.27. 00:07:45
LV16
Válasz 32. MrZ üzenetére:
Kar hogy a tekken a hetedik resszel sikeresebb mint valaha, szerintem meglesznek valahogy a rajongoi a jateknak
de miért nincs DK-n nadrág?
32. MrZ  La Peste Noire
2019.04.26. 19:25:49
LV12
Válasz 26. Greg üzenetére:
Én mindkettőt imádom, csak kár, hogy a Tekken képtelen kimászni a gödörből. Lehet jobb is ez így. Rest in Pasta.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
31. Peet04  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 16:22:12
LV1
Regota mortal fan vagyok es azt kell hogy mondjam hogy ez is betalalt. Igaz a 9 szintjet nem hozza ( nem is vartam hogy fogja) de az “X” et igen. Gratulalok nekik remelem meg sokaig igy fog menni a szekér .
30. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 11:41:33
LV12
Válasz 28. martin üzenetére:
Holnap este összejövünk a haverokkal, ivás közben csak azt nézzük! :D
"Si vis pacem, para bellum."
29. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 11:36:32
LV22
+1
Gondoltam belenézek a történetbe yt-n, annyira elkapott, hogy végignéztem. :) Tetszett. Bár szerintem Kronica egy idióta, mert (SPOILER) ha nem hívja fel magára a figyelmet, akkor suttyomban véghez vihette volna a tervét.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
28. martin  Főszerkesztő
2019.04.26. 10:36:38
LV27
Válasz 25. zodiac55 üzenetére:
Csak a B-spec!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.26. 10:00:12
LV24
Bakker Martin, ez a te jatekod. :D
Osszeraktam egy karit, szetdroid kombozza az ellent meg ki is vegzi.
señor
26. Greg  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 08:44:21
LV25
Válasz 24. MrZ üzenetére:
Kinek mi... nekem mindig is a Tekken tetszett jobban.
LV426
25. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.04.26. 06:43:36
LV12
Hű, mit is írjak? Kedd óta nyomom, évek óta az első ilyen típusú játék, amivel játszok. Sokkal inkább a nosztalgia vitt efelé - ha Zé gondolatmenetét követném, az utolsó trailer megjelenésekor én nem a budin ültem, de így is majdnem hasonló reakcióim voltak (baromi jó lenne, ha a klasszikus muzsikát be lehetne állítani meccs alatt szóló zenének...:D).

Kezdjük ott, hogy nekem eleve beletanulni ebbe az egész rendszerbe elég nehéz, mint mondtam, nekem a verekedős stílus nem volt a preferáltak között, ennek ellenére Sub-Zero-val (naná) egészen sikerült beletanulni a dolgokba. (No, azért nem kell nagy dolgokra gondolni, ilyen kocaszinten csak.) Ami tény, hogy vannak balanszírozási gondok az egyes meccsek esetében az AI ellen, de azért többnyire jól lehet boldogulni. A karakterek közül nekem még Noob és Kung Lao jött be, illetve aki meglepett, az Kotal, egész jó figura szerintem, annak ellenére, hogy egy nagy mamlasznak gondoltam az elején (a prejudikáció, ugye...:( )

Akitől viszont kiráz a hideg, az D'Vorah... Hogy én mennyire utálom a bogarakat! :D

A játék brutalitásával kapcsolatban: az ismert mondást idézve, aki kurvának áll, szokja meg, hogy baszogatják. Nincs ezzel baj, sőt, jó, hogy nincsenek ilyen marha frendsippek, mert azokkal ki lehetett kergetni a világból. (Barátnőmmel végignézettem a kivégzéseket, meg ő is játszott vele egy keveset, de Baraka befejezésénél neki sok(k) volt...:D)

És akkor a nosztalgia: egyetértek Zével, az első film szerintem akkor totálisan autentikus volt, én Kano-ra emlékszem úgy, hogy viszonylag jól adta vissza a játékbeli karakterét. A második film gány, ott nagyon elszállt a készítők agya. Volt még egy netes sorozat is, abban viszont baromi jó ötletek voltak, nem tudom, hogy az mennyit élt meg.

A cikket köszönjük szépen, valamint a képeket is - baromi jók lettek!
"Si vis pacem, para bellum."
24. MrZ  La Peste Noire
2019.04.26. 02:37:12
LV12
Köszönjük a tesztet. 2 dolog. Az MK4 hiába volt elmaradva pl a Tekken 3d mechanikájától, grafban mégis a Mortal vitte el a díjat, mert bármennyire hihetetlen, a játék játéktermi verziója tényleg eszméletlen szép volt akkoriba, amit persze már konzolokon nem tudtak ugyanabban a minőségben virítani. Ráadásul magában a rendszerben meg csak icike picikét különbözött az elődeitől. Szal nem értem, miért lett volna suta? 3d volt meg MK is.

A filmet, legalábbis az első részt egyáltalán nem nevezném borzalmasnak. Szerintem igenis odatették a mozit, és nem egy félvállról vett "csináljunk valami izét, azt örüljenek a gyerekek" videojáték adaptáció volt. Persze nem egy világrengető alkotás, de most őszintén....egy MK szintű storyból (legalábbis ami akkor volt) mi jobbat és többet lehetett volna kihozni? Jó a cgi Reptile tényleg elég krindzsi...Mellé viszont pluszba ott van a főcímzene, ami csak annyira epic, hogy "fél" mk community-ből nosztalgikus örömkönnyeket facsart ki a launch trailer megjelenésénél.*SPOILER Én konkrétan a budin ültem és hirtelen nem tudtam eldönteni, hogy beszarjak, bőgjek, vagy kiverjem./*SPOILER

Egy biztos, mindenképpen be szeretném szerezni a stuffot, mint ahogyan az összes többit......csak még össze kell kurválkodjam rá a pénzt.

MORTAL KOMBAT!!!!!!!!!
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
23. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.26. 01:02:35
LV18
Válasz 22. ColdHand üzenetére:
Rendes srác vagy te, legközelebb meghívlak egy doboz zöld Monsterre :D
Örülünk?
22. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 00:59:30
LV22
Volt kísértés, de elmúlt. Majd egy év múlva beszerzem, amikor befejezik. :)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
21. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.26. 00:58:42
LV22
Válasz 18. VictorVance üzenetére:
De.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
20. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.25. 17:28:53
LV3
Ez az első Mortal ami teljesen hidegen hagy. Eddig szinte minden részt játszottam és ez is jól néz ki nagyon, de valahogy nem kapott el.
Mindenesetre jó szórakozást aki játssza! :)
19. Itachi  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 23:59:56
LV2
+2
Végül elgyengültem...
ヤレヤレ、ダゼ。
18. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.24. 22:15:41
LV18
A főoldali bélyegképen nem az MKX képe van, az MK11 rá photoshoppolt logójával?
Örülünk?
17. Itachi  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 22:14:15
LV2
*vegyem
ヤレヤレ、ダゼ。
16. Itachi  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 22:00:43
LV2
Nagyon vissza kell fogjam magamat, hogy ne vagyem meg és megvárjam míg kijön a complete edition...
ヤレヤレ、ダゼ。
15. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 20:47:02
LV18
FATALITY!
psn/sen id: pcpmate
14. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 20:46:35
LV18
TOLNÁM!
psn/sen id: pcpmate
13. HADESZ  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 20:17:17
LV4
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Bétához nem jár Shao Kahn csak előrendeléshez tudtommal:)
12. HADESZ  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 20:04:37
LV4
Válasz 6. Rayne üzenetére:
Szerintem nem nehezek.
11. martin  Főszerkesztő
2019.04.24. 20:04:06
LV27
Válasz 8. Onimushaman üzenetére:
De király.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. HADESZ  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 20:02:54
LV4
Válasz 2. VictorVance üzenetére:
Egyet értek.
9. quchy  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 18:24:13
LV2
https://coub.com/view/1sqjqj
PSN is currently undergoing maintenance.
8. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.24. 17:57:38
LV24
Válasz 7. martin üzenetére:
Van.
señor
7. martin  Főszerkesztő
2019.04.24. 17:04:24
LV27
Tényleg van benne B-spec?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. Rayne  PlayStation.Community tag
2019.04.24. 15:45:45
LV1
Nagyon jó játék lett.

Ám a Gear System egy rossz vicc, annyit kell grindolni, viszont ami sokkal nagyobb baj, a Towers of Time helyenként brutális nehézsége.
Olyan 500 órám van az Injustice 2-ben, főleg singleben, orrvérzésig toltam a Multiverse-t, de ez a legtöbbször valami brutál nehézre sikeredett, különböző dolgok miatt.
De elvileg már dolgoznak rajta, hogy ne legyen ennyire fingatós az egész.
5. martin  Főszerkesztő
2019.04.24. 15:13:43
LV27
Néztem pár gameplay videót, a graf brutálnak tűnik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.24. 14:50:27
LV24
Beta melyik jatekhoz jart a Shao Kahn melle?
señor
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.24. 13:50:08
LV24
Válasz 2. VictorVance üzenetére:
Átvezetőbe lehetett csak tisztán hallani. :/
señor
2. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.24. 13:44:53
LV18
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Scorpionnal párszor meg kellett csinálnom a csáklyás mozdulatot, mire ki tudtam szűrni, hogy elhangzik az a bizonyos "Get over here" és "Come here", de alig lehet hallani. Többek közt ezért sem kapott kiemelkedőt a zene/hang.
Örülünk?
1. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.24. 13:40:23
LV24
Osztom a leírtakat, valamint én is levontam volna a pontot a "haviromalé" hiányáért.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MORTAL KOMBAT 11
Warner Bros. Interactive
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Szó szerint vérbeli és kompromisszumok nélküli, piszok erős MK-hangulat; az eddig megszokottaknál jóval precízebb kivitelezés
Negatívum
Kisebb technikai gondok; a harc valamivel lassabb lett; kiegyensúlyozatlan nehézség; Raiden nem mondja, hogy „ALIBABAJÉÉ!”; a jövőben érkező fizetős extra tartalmak szokásos neverending story-ja

MARTIN BELESZÓL
Hát hová jutott ez a mér tényleg menthetetlenül elbaszott mértékben képmutató, hazug, nyomorult világ, ha egy Mortal epizód esetében egy tesztelő azt kritizálja, hogy "túl brutális"?