PlayStation.Community

2019.04.15. 15:21 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Volt egy fiú, és volt egy lány...

Egyszer volt, hol nem volt, volt két fiatal nemes, akik a mesebéli táj két ellentétes pólusában éldegéltek. A csodaszép Ember szívében hordozta a nyarat, s szirmot bontott azonnal az erdő, amerre járt. Rime viszont a tél gyermeke volt, kinek közeledtére befagytak a folyók, és hólepte kopár vidékké változott körülötte minden.
Egy napon a két fiatal úgy döntött, hogy leküzdik maguk előtt az akadályokat és áttérnek az erdő túloldalára. Félúton egy – a stabilitás fogalmát hírből sem ismerő – híd közepén találkoztak egymással, életükben a legelső alkalommal, mivel addig nem is tudtak a másik létezéséről. Megérinteniük nem sikerült egymást, mert a belőlük sugárzó elemi erők találkozásánál egy áthatolhatatlan pajzs képződött. A híd nem tudott megbirkózni a félig felmelegedett, félig fagyos állapotával, és a kettészakadás opcióját választotta, minek következtében a két fiatal a mélybe zuhant.
Szerencsére épségben értek földet, és habár nem érintkezhettek egymással elhatározták, hogy közösen indulnak útnak egymást kölcsönösen segítve a nagy vár felé. Kettejük kalandjáról szól a Moondrop által készített Degrees of Separation.
Alapvetően egy oldalnézetes platformjátékról van szó, ami nem is az ember reflexeit, hanem inkább a logikáját dolgoztatja meg. Nem mellesleg a készítők meseszép látvánnyal és csodálatos zenékkel támogatták meg az élményt. Feladatunk a két fiatal átsegítése az akadályokon, amiknek egy részében platformkodni kell, a másikban az elemi erőket kihasználva fogjuk befolyásolni a környezetet, hogy biztosítsuk a továbbhaladást. A terepakadályok leküzdésében mindössze az ugrás lesz segítségünkre, emellett gyakran kell kötelet mászni, vagy a peremek szélén felhúzni magunkat. Amennyiben egyedül vágunk a kalandba, akkor egyetlen gombnyomással válthatunk karaktert, az irányításon kívül álló szereplő hűen követ minket, de ha szükséges bármikor megállásra utasíthatjuk.
A bevezetőben írtak voltaképpen a tutorial, a kastélyba érve kezdődik igazán a játék. Az építmény lényegében a térképet testesíti meg, a benne található öt zárt ajtó pedig a világokat, amiket bejárhatunk. Minden kapu tetején szimbólum látható, ami a nyitáshoz szükséges mágikus sálak számát hivatott szimbolizálni. Az első ajtó egy ilyen sállal nyílik, amit nem messze onnan meg is találunk. Betérve az átjárón az első világban találjuk magunkat, amiben több tucatot találhatunk a varázstextilből. Voltaképpen ezeknek a sálaknak a megtalálásából áll a játék, miközben haladunk világról világra egészen a történet befejezéséig. A terepen találhatunk még kőoltárokat is, amik között kvázi teleportálhatunk – pillangók képében –, hogy ne kelljen egy már bejárt helyre visszagyalogolni.
A szereplők jelenléte befolyással van a környezetre, így a továbbhaladásunkra is. A fiatalok között egy határvonal van jelen, ami a két ellentétes erő találkozása gerjeszt. Így voltaképpen a lány és a fiú pozíciójától függő irányban a képernyő úgymond mindig ketté van vágva, és az adott térfélen az az erő/évszak dominál, amelyik karakter tartózkodik ott. Az első akadályokat – vagy inkább fejtörőket – a lampionok fogják jelenteni, amik valamilyen szerkezethez vannak kötve. Ha ezek a fényforrások Ember térfelén helyezkednek el, akkor világítanak, és megemelkednek, a hozzájuk rögzített szerkezettel együtt. Ha Rime oldalán vannak, akkor fényük kihuny, és leereszkednek. Majd ott lesznek a folyók, tavak, amiken a fiú még simán átsétál, hisz közeledtére befagy a felszíne, de a lánynak már búvárkodnia kell.
A játék látványvilága meseszép és részletgazdag. Például látszik Rime fagyos lehelete, vagy megfigyelhető a víz alatt, hogy Ember visszatartja a levegőt. Ugyanakkor – szőrszálhasogatás gyanánt – meg kell jegyeznem, hogy a sétálás animációjának sebessége nincs szinkronban a haladás mértékével, ergo olyanok akkor a karakterek, mintha csúszkálnának a talajon. A háttérmuzsika szintén mesés, a kezelés pikk-pakk elsajátítható, szavatosságilag pedig nagyjából 5-10 órát ölel fel a kaland, persze ez nagyban függ attól, hogy a sálak megszerzéséhez vezető logikai feladatok mennyire szorongatják meg a játékosok agyát. Hangulatilag is csodás az összkép, pláne ha az ember párja – rosszabb esetben barátja – is beszáll a kalandba, mivel a cucc végigküzdhető többjátékos módban. De számítani kell arra, hogy szinte csak és kizárólag a sálak megszerzéséről szól a játék. Így a változatosságot azoknak a megszerzésének a módja, illetve a különböző világok környezete, valamint az új lehetőségek (pl. platformként használhatjuk az elemi erők között húzódó határvonalat) használata jelenti.

A Degrees of Separation egy kiváló lehetőség azoknak, akik szeretik az akció, illetve erőszakmentes kalandozásokat, és imádják a fejtörőket. Emellett pompás alkalmat biztosít, hogy berántsuk párunkat, vagy egyéb családtagjainkat a videojátékok varázslatos világába. Ha zsánered a gyönyörű 2D-s megjelenítést használó platform-logikai játékok, akkor erre a kalandra nyugodtan befizethetsz.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Modus Games
Fejlesztő: Moondrop
Megjelenés: 2019.02.14.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1-2 (offline)
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 479.85MB
Web: https://dofsgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. martin  Főszerkesztő
2019.04.15. 15:22:36
LV27
Rendkívül ízléses. A zene pedig mesés.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Degrees of Separation
Modus Games
REMEK