PlayStation.Community

2019.04.02. 22:23 Kedvcsináló
21 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Let Mortal Kombat begin!

Sok-sok évvel ezelőtt, egy újpalotai panelház tizedik emeletén az unokatestvérem és egy Sega MegaDrive jóvoltából találkozhattam először a Mortal Kombat nevű csodával.
Az én kis Commodore 64-es és "sárga kazettás" mámorban úszó világomban több mint lenyűgöző volt a fotorealisztikus harcosok küzdelme. Nem volt sok választható karakter, de ez akkoriban nem is nagyon tűnt fel, mert úgysem láttunk tovább a fröcsögő vérnél, kitépett gerinceknél, és persze szíveknél. Egy új korszak kezdetén voltunk. A konzolosdi, mint olyan, lépett egy hatalmasat; hirtelen sokan már nem csak dedós játékszernek látták. Anyukák ezreit sokkolta a Mortalból áradó brutalitás, de legalább ennyi apuka ült le fia mellé játszani pár menetet.
Szinte megdöbbentő leírni, de a Mortal Kombat már huszonhét éve részese a gamerek életének. Voltak hullámvölgyei, egyszer-egyszer már kipukkadni látszott a lufi, sőt olykor saját maga paródiájába hajlott az egész franchise, de a kilencedik résszel új erőre kapott és azóta is él és virul. A béta alapján pedig úgy látszik, a tizenegyedik rész is nagyot fog szólni és tuti, hogy kasszát fog robbantani.
Aki előrendelte az április 23-án érkező új etapot, az Shao Kahn mellett behúzhatta öt nap erejéig a program béta-tesztjét is.
Külön örültem neki, hogy most csak egy egészen apró szeletét kaptuk meg a Mortal Kombat 11-nek - nem szakadt ránk az anyag, nem éreztem úgy, hogy eleget láttam belőle. Mintha csak szagolgatnám a szép, zamatos, szaftos sült oldalast az ebéd előtt.

A bétában az MK-univerzum egyik legmeghatározóbb és legismertebb, szuperklasszikus karaktere, Scorpion mellett a második felvonás óta minket örvendeztető Baraka és Jade (a hölgyemény rejtett boss az MKII-ben), valamint az MK3-ban debütáló Kabal és a 2011-es sorszám nélküli, kilencedik rész DLC üdvöskéje, Skarlet volt kipróbálható. Lesznek majd frankó kis testre szabási lehetőségek, ezekbe is kaptunk némi bepillantást. Többféle skin mellett válogathatunk maszkok, fegyverek, eszközök között. Ilyenkor mindig ráközelít a "kamera" az adott, változtatni kívánt részre, míg emberünk beáll egy pózba. Ebből az apróságból is leszűrhető, hogy igényes, részletes és odaadó produktummal lesz dolgunk. Tényleg figyeltek minden apróságra!
Limitált számban ugyan, de az adott speciális mozdulatok és kombók mellé berakhatunk újakat is, így akár többféle move-szettet is létrehozhatunk, így téve még változatosabbá a meneteket. A beköszönő vagy győzelmi pózokat is variálhatjuk, de amin igazán meglepődtem, hogy (itt bár meg volt nyitva az összes, de) kivégzéseket és brutalityket is rakhatunk be. Most minden tagnál 2/2-t mutatott a fatalityknél, és mivel alapból ennyit pakolhatunk be, nem is lehetett variálni. Esetleg lesznek még plusz kivégzések is...?
Itt egyébként előhívhattunk egy alap fotó módot is, ami jó lenne, ha menetek közben is aktiválható lenne. Egy biztos: jól el fogunk szórakozni a kusztomizációval, hiszen már ezzel a nagyon limitált bétás tárházzal is egészen különféle harcosokat alkothattunk.
Két játékmód közül választhattunk. Egy ötszintes Tower, valamint online 1v1 variáns állt rendelkezésre. A netkód szuper, mit ne mondjak. Input lag nélküli, hibátlan meccsekben volt részem. Ráadásul pár másodperc múlva már küzdhettem is mindig, egyszer sem kellett sokat várakoznom.
A toronyban gépi ellenfél ellen lehetett megküzdeni. Az biztos, hogy itt majd a "kisebbek" is megtalálják számításaikat, mert a legkönnyebb fokozaton szinte nulla a harci kedv. (Jött egy hívásom küzdelem közben és elfelejtettem megállítani a Mortalt. Öt perc után, miután visszajöttem még mindig nem ment le a két menet! De legalább nem csinált harakirit a gép...) Nehezebb szinteken azért már megkapjuk a kellő kihívást.
Újításként az X-ray mozdulatokat ledegradálták, gyorsabb random eseményekké, de helyette kapunk Fatal Blows mozdulatokat, amik akkor jönnek elő, ha életerőnk eléri a kritikus 30%-ot. Ilyenkor egy brutális és erősen vérgőzös támadást hajthatunk végre. Nem gondoltam volna, de rátettek még egy lapáttal a kegyetlenségre az előző részekhez képest! Őrület, hogy mindig tudnak új dolgokat kitalálni és rálicitálni saját magukra. Eléggé túl van már tolva ez a része a játéknak, de ez nem baj - egyszerűen öröm nézni és véghezvinni a mozdulatokat.
A kedvencem, mikor egyesek megbotránkoznak, hogy "Hé! Kiszúrták mindkét szemét és eltörték a lábát, hogy' tud utána még harcolni?". A vér és a kegyetlenség az első rész óta a Mortal Kombat védjegye. Aki a tizenegyedik résznél még csodálkozik és nem tud elvonatkoztatni az életszerűségtől, az nézzen bokszmeccset inkább.

A játékmenet mondjuk mintha lassult volna az előző részhez képest, ezért az animációk is szebbnek, részletesebbnek hatnak. A kombók nem túl hosszúak, könnyen megjegyezhetők, így igencsak látványos ütközetek alakulhatnak ki, viszonylag hamar.
Grafikában is léptünk egy szintet. A karaktermodellek még részletesebbek és élethűbbek. Bár itt nem volt most kipróbálható, de Sonya arcán döbbentem meg a legjobban. Egészen emberi! (Végre nem úgy fognak kinézni a női harcosok, mintha szilikonnal teletömött Brazzers-szereplők lennének.) A hátterek is zsúfoltak és minden négyzetméterén mozog vagy történik valami. Egyszerűen gyönyörű az egész úgy ahogy' van!
Technikai szempontból is csillagos ötösre vizsgázik a szoftver a béta alapján. Alap PS4-en 1080p mellett megkapjuk a 60 képkocka per másodperces számlálót, míg PRO-n ehhez az fps mutatóhoz dinamikus felbontás dukál, ahol is 2240*1260 és 2560*1440 között ugrál a mutató, de a cinematic jeleneteknél (pl. kivégzések, Fatal Blow támadások) 30fps mellett kaphatunk 3200*1800-as felbontást is!
Mint írtam, egészen apró kóstoló volt ez a béta (szerencsére), de még így is elég volt ahhoz, hogy még nehezebb legyen kivárni a Mortal 11 megjelenését. Játszottam a széria összes epizódjával (a sorszámozottak mellett még egy jó pár mellékága és vadhajtása is van), kívülről fújom a filmeket (igen, még a másodikat is) és a sorozatot is, így számomra minden új rész ünnep. Az pedig külön öröm, hogy 1992 óta még mindig képes a régi fényében tündökölni a Mortal Kombat. Én akkor most megyek is, hibernálom magam pár hétre...

(A próbaverziót a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. Itachi  PlayStation.Community tag
2019.04.18. 20:41:59
LV2
Válasz 19. Dragonken üzenetére:
Az NRS nél nem ennyire egyszerű a képlet. Igen "kompetetívebb", de egy MK t nem emelnék a Tekken vagy 2 d sek magasságba. A NRS megállapodott pl. az EVOval(és fizet nekik egy valag zsét), hogy mivel 2 évente jön ki játékuk(ami egyszer DCU, máskor meg MK), a legaktuálisabb mindig kint legyen. Van bennük competetive scene, de messze alulmarad egy Tekkennel szemben, ami ugye abból is adódik, hogy a mlységük sem egy Tekken mélység, de ez nem is baj, hiszen az NRS nek teljesen más az üzleti a stratégiája. Ez így teljesen rendben van. Pon egy ennyire nem túl mély játékban emiatt még inkább érvényes az, hogy minden spamnek van ellenszere és itt könnyebb is megtalálni, mint egy Tekkenben. Miért nem szeretem az NRS játékokat? Ezért:
https://www.youtube.com/watch?v=t06Dkdg6fEo
ヤレヤレ、ダゼ。
20. Lackooo  Hackerman
2019.04.05. 18:57:57
LV16
Válasz 19. Dragonken üzenetére:
MK X-ben Jacqui full auto és Shinnok padló lövésére nem sok ellenszert láttam nem teleportálós karakterekkel... :D
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
19. Dragonken  Szerkesztő
2019.04.05. 02:26:43
LV16
+2
A "kerdes" remek!

Elobb irtam egy kisregenyt a temarol kb, de inkabb kitoroltem es roviden felvazolom.
A ps3 korszak ota gyakorlatilag iratlan szabaly, hogy az osszes bunyos game versenyszeruen jatszhato legyen. Akarmi nagy cim ami kijott (mk, sc, tekken, doa, kof, dbzf stb) mind szolidan osszerakott, kompetitiv jatek.

A mortalok mindig is nevetseg targyai voltak, ez 2011ben valtozott meg a mk9el. Egyszeruen rajottek, ha egy igenyesen kidolgozott rendes mortalt keszitenek, akkor nm csak a casual reteg veszi meg, akik csak beleket akarnak latni egy reszeg hazibulin, hanem a profik is. Azok a pro gamerek akik a jatekot hosszu eveken keresztul eletben tudjak tartani tartalmakkal, strategiakkal, versenyekkel, karakter analizisekkel stb.

Vegyuk peldaul a tekken7et. Japan jatektermekben mar kijott 2015ben, konzolokra pedig 2017ben. Mar a jatektermekben is azok a rajongok tartottak eletben 2 even keresztul, akik azert mennek be, hogy tudassal gyozzenek, nem pedig azert hogy random ratenyereljenek a joyra eddyvel, es nezzek ahogyan porog a foldon. Mefogni rendesen a joyt, es igenis tudni hogyan csinaltad xy mozgast vagy kombot, nem pedig ugy hogy tuggyaafaszom. Nincsen egy darab ending sem a jatekban, trofeakat sem kapsz, egyszeruen csak fejlodsz erte. Ugy, mint ha lemennel sportolni valahova a valo eletben (esport?)
2019 van, tekken7 hivatalosan 4 eves, gyakorlatilag pedig 2 konzolokon. Mai napig latok belole versenyeket komoly dijazasokkal, es strategiakat, koncepciokat yton a karakterekrol. Nem azok a rajongok tartjak eletben a bunyos jatekokat akik megveszik, majd azt mondjak hogy szar volt a sztori, gagyik az endingek es hol van gon, mert o tudott fingani, majd eladjak egy het mulva a picsaba mert online elvertek oket ugy hogy azt sem tudjak melyik gomb micsoda. Hanem azok akiket valoban a lelke, az egymas elleni resze erdekel.

Na most a mk ugyanilyen lett minden aspektusbol. Mindenre van mindenhol valasz a jatekban, tehat ha vki "spammel" valamit (istenem, h utalom ezt a kifejezest) akkor arra tenyleg merget vehetsz, hogy van ra ellenszer. Be kell menni a practice modba, megnezni az ellenfeled mozgasat, es ott lesz a valasz (opcionalis esetben forum es profiktol megkerdezni vagy yt, sohasem lehetett ennyire gyorsan tudast szerezni mint ma).
Nyilvan ez igenyel dedikaciot es erdeklodest a jatekok irant, de olyan mint barmelyik sport. Menj le akarmelyik kuzdosportra, teniszre, focira, mittomen', ott is mindig van egy akadaly (ellenfel) amit le kell kuzdened valahogyan, es a nap vegen jo esetben jol erzed magad es legkozelebb innen folytatod. Viszont a valosagban mennyire hulyen hangzana hogy bazz, folyton spamelte a szurkalast boxon, vagy folyton spamelte a cselezest foci edzesen, gyoker noob!

Zaraskeppen, ha jo vagy ezekben a gamekben siman nyerhetsz piti 5000ft-tol 100000 dollarig terjedo penznyeremenyeket. Csak az adott szemelytol fugg hogy mennyit tesz bele, a lehetoseg adott. Mk csinalja messze a legjobban amugy, mert a verrel/kivegzesekkel es 1p tartalmakkal megfogjak a casual jatekosokat, a profikat pedig a fent emlitett dolgok miatt.
de miért nincs DK-n nadrág?
18. probi  PlayStation.Community tag
2019.04.04. 14:26:14
LV8
Válasz 11. Dragonken üzenetére:
Számomra felfoghatatlan, hogy esport lett a Mortal Kombat-ból. Tekkent még megértem de ezt nem mondjuk két külön kategória.
\W/
17. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2019.04.04. 10:10:28
LV4
Szerintem mindenképpen jobb hogy lassabb lett a játékmenet, konkrétan a hiper gyors kombok tönkre tették számomra az egész online részt, egy hiba és máris 1 percig vernek anélkül hogy bármit tudnék tenni. Kicsit taktikusabb most az egész, a fatal blow meg teljesen új èrtelmet adott az Xraynek. Szerintem jó úton haladnak, én már előrendeltem, várom a 26ot :)
So.. this is what it feels like
16. MrZ  La Peste Noire
2019.04.04. 05:26:32
LV12
Válasz 15. sauce üzenetére:
XD
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
15. sauce  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 20:21:35
LV1
Reméljük TaiPo visszatér. https://www.youtube.com/watch?v=ncHxRuNUmKg
nem szósz, hanem száúcse
14. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 18:22:36
LV27
Nagyon jó a téma, csinálunk erről valami szavazást.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. Lackooo  Hackerman
2019.04.03. 18:14:37
LV16
Amúgy nekem is elégé lassított felvételnek tűnik a játék, pedig nem sokat játszottam az előzővel, csak kiplatkóztam.
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
12. Lackooo  Hackerman
2019.04.03. 18:12:59
LV16
Megy már a jutubkombó'? :D
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
11. Dragonken  Szerkesztő
2019.04.03. 17:10:42
LV16
+2
Válasz 6. probi üzenetére:
A jatek azert lassabb, mert direkt visszavettek a sebessegbol. A mkx az offenzivat reszesitette elonyben a 50/50kkel, a 11 pedig abszolut footsie alapu. Ami xray volt az most fatal blow, de ezeknek jatekbeli funkciojuk van elsosorban. Ezek a jatekok mar reg nm a mk2 fele haverokkal csapkodjuk random a joyt, hanem komoly esport szintu es melysegu gamek.
de miért nincs DK-n nadrág?
10. gabe82_  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 16:32:20
LV16
Válasz 3. zodiac55 üzenetére:
Irigyellek kicsit, mert én is régen éreztem ezt, úgy egyáltalán verekedős játéknál. Pedig régen nagyon bírtam, főleg a Tekkent. De sajnos ma már nem nagyon tud izgatni. Nagy mortalos soha nem voltam, de mostanában szerintem a legütősebb verekedős széria.
9. Noob  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 12:32:46
LV5
A kivégzések véresebbek, a vér tócsákba folyik.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
8. DrZaius  Szerkesztő
2019.04.03. 09:46:37
LV3
+1
Válasz 6. probi üzenetére:
Igen, nehéz megfogni ezt a dolgot. Én is jobban szeretem a klasszikusabb játékmenetet. Csak leülni, kitépni pár gerincet. Nem menühegyek, meg variálható karakterek mindenféle végeláthatatlan item áradattal (bár ezt sem vetem meg). Csak a natúr, színtiszta bunyó. DE! Ugyanazt nem lehet tízensokadjára eladni (jah, de... Fifa és tsai). Változni, újítani kell. Szerintem pár rész elteltével visszatalál majd önmagához a Mortal is, mint legújabban a Resident Evil széria. Viszont csúcson pörög az MK most, az biztos.
7. DrZaius  Szerkesztő
2019.04.03. 09:39:12
LV3
Válasz 5. ColdHand üzenetére:
Igen, ott debütált egy DLC-ben. Örülök, hogy visszatért.
6. probi  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 09:19:57
LV8
+1
"1992 óta még mindig képes a régi fényében tündökölni a Mortal Kombat."
Hát nem tudom, nekem olyan lelketlen lett az egész már az előző résznél is ezt éreztem. Szerintem túlléptek egy határt ami a játékmenetet illeti de ezt te is írtad, hogy mintha lassabb lenne a scriptelt animációk miatt ami nem jó. Ha tehetném kikapcsolnám az egész xray rendszert is. Nálam ha MK akkor továbbra is SNES éra 2 vagy 3. rész ill. 9. is tetszett még PS3-on ahol arányaiban rendben voltak ezek az új dolgok. Úgy érzem megint túltolták a biciklit.
\W/
5. ColdHand  Szerkesztő
2019.04.03. 09:01:05
LV22
Válasz 4. VictorVance üzenetére:
Skarlet ha jól tudom már szerepelt a 9-ben. Ott is "vérszomjas" volt.
...a többit képzeld hozzá.
4. VictorVance  Szerkesztő
2019.04.02. 23:04:41
LV18
Az újabb karakterek közül nekem egyértelműen Skarlet a favorit. A mozdulatai, a kivégzése, és ahogy gyakorlatilag fegyverként használja az ellenfél vérét, marha jól fest. Alapjáraton kissé erőltetettnek éreztem az új belépőket, különösen az X-ben, de szerintem ő egy üdítő kivétel.
Örülünk?
3. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 22:44:34
LV12
Hezitálok az előrendelésen, mert régen éreztem már azt Mortal-nál, hogy érdekel - ez meg kifejezetten felcsigázott.
"Si vis pacem, para bellum."
2. MrZ  La Peste Noire
2019.04.02. 22:40:03
LV12
Nagyon gyönyörűségesen sexy.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
1. Dzson  Szerkesztő
2019.04.02. 22:37:35
LV6
+1
Nemrég néztem meg a MK10 kivégzéseit jutubon, erre már itt a 11.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.