PlayStation.Community

2019.04.04. 14:29 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
Szellem a gépben.

Essünk túl az elején a Death end re;Quest talán legnagyobb hibáján: igen, ez a cím még a NISA szokásos cuccaihoz mérten is szörnyű és igen, nekem is a kilencvenes / kétezres évek azon éjsötét időszaka jutott róla eszembe, amikor a kor marketingesei úgy gondolták, a legmenőbb dolog a világon számokat írni betűk helyére (igen, rád nézek most Wip3out).
Most, hogy ezen túlestünk, akár rá is térhetnénk tesztalanyunk milyenségére. A Der;Q egy igazán különleges állatfaj kvázi egyetlen példánya, ugyanis a játék egyidejűleg foglalja magába azt a két zsánert, amiben a japán fejlesztők igazán jók: a visual novel és RPG címeket. Nem túl biztató módon a cucc központi cselekménye egy virtuális valóságban ragadt csaj körül forog, ami így 2019-ben körülbelül annyira hat újdonságnak, mint egy új Halálos iramban spin-off az előző 38 rész után. A Neptunia sorozatért felelős Compile Hearts csapatának mindezek ellenére sikerült egy fordulatokban gazdag és szinte végig kifejezetten izgalmas sztorit összehozniuk, ami a cégre jellemző szacharinnal és fan service-zel teletolt cuccok után egy kisebb sokkot jelent.
A játék egyik főszereplője Shina, a lehető legtipikusabb JRPG hősnő veszélyes fegyverekkel és a létező legrövidebb szoknyával, ami videojátékban valaha szerepelt. A megszokás illúziója azonban hamar szertefoszlik, amikor kiderül, hogy a lánykát megfertőzte egy gyilkos kór, mely hosszú távon végez majd a kalandorként tevékenykedő lánnyal. Mindez azonban csupán egy addiktív VR MMO része, melyben hősnőnk valamilyen oknál fogva beleragadt. Az eset már csak azért is felettébb érdekes, mert a roppant ígéretes játék végül nem került kereskedelmi forgalomba mégpedig pont Shina váratlan eltűnése okán. Ez azonban még nem minden, hiszen a cucc szerverei is elkezdenek újra üzemelni, ami egy ismeretlen külső erő beavatkozására enged következtetni.
Szerencsére Shina nincs egyedül, hiszen egykori kollégája Arata a való világból segít neki megküzdeni átvitt értelemben és szó szerint is az előtte álló akadályokkal. A páros rövid úton ráeszmél, hogy a lány egyetlen esélye arra, hogy maga mögött tudhassa a virtuális rémálmot az lehet, ha lenyomja a végső bosst, ami nem lesz egyszerű menet, hiszen erre a teszterek mindössze 1%-a volt képes...

A bevezető szakaszt követően a játékban teljesen szabadon válthatsz a két karakter között és míg Arata a valóságban próbál a végére járni a dolgoknak klasszikus visual novel szekvenciák során, Shina kénytelen lépten-nyomon harcba bocsátkozni, hiszen csak így gyűjtheti össze a végjátékhoz szükséges szinteket.
Ez persze egyszerűbben hangzik, mint amilyen valóságban, már csak azért is, mivel az elmúlt egy év alatt a játék világát teljesen hatalmukba kerítették a különféle bugok, melyek néhol teljesen lehetetlenné teszik a továbbjutást, így kész szerencse, hogy van egy rettenthetetlen programozó a csapatban. A két világ közti váltogatás kétségkívül a Death end re;Quest legnagyobb erénye, hiszen így nem fogsz belefáradni sem a visual novel szekvenciákba, sem a harcokba, melyek kellemes meglepetésként egy általam eddig korábban sosem látott rendszert használnak.
A körökre osztott küzdelmek során teljesen szabadon bejárhatod a lefagyott ellenfelekkel megtűzdelt csatateret, majd ha sikerült kiválasztani a legelőnyösebb szöget már indulhat is a támadás. Az összecsapások különlegessége, hogy akárhol is keveredsz csetepatéba, a talaj instant jéggé változik - vagy legalábbis más magyarázatot nem igen tudtam találni arra, hogy egy laza pofontól miért kezdenek el métereken keresztül csúszni az ellenfelek. A fantasy környezetbe helyezett, curling mérkőzésekre emlékeztető összecsapások során, amennyiben az arcon csapott ellenfél belerongyol társaiba és/vagy a pályákon elhelyezett temérdek csapda valamelyikébe, az extra adag sebzést jelent, így érdemes nagyon jól átgondolni, hogy honnan indítod a támadást és milyen pozícióban leszek a köröd végén, mert a jó helyezkedés sokszor eldöntheti a csata végkimenetelét.
A történethez hasonlóan a voice over is minőségi munka, már amennyiben a japán eredetiről beszélünk, ugyanis az angol szinkronstáb zsé-kategóriás teljesítményének sikerült perceken belül szénné idegelnie, még annak ellenére is, hogy jómagam azon kevés JRPG rajongó közé tartozom, aki általában ánglius nyelvet preferálja a játékokban. Ez azonban még a kisebb gond, ugyanis sajnos a cucc emellett masszívan előző generációs látványvilággal rendelkezik, és míg a visual novel részek nagyjából hozzák az elvárható színvonalat, az RPG gameplay nem tud túllépni a PS3 grafikai megjelenítésén, ami némiképp rombolja a hangulatot.
Ennek ellenére a Death end re;Quest stíluskavalkádja egy üde szellő frissességével járja át a JRPG zsáner ódon folyosóit, így ha nem vagy felfokozottan érzékeny a grafikára, érdemes egy pillantást vetni erre az igazán egyedi játékra!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. Dzson  Szerkesztő
2019.04.06. 23:55:41
LV6
A halott endre?
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.05. 10:18:48
LV24
Angol szinkron, neptunias csoves graf...
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
DEATH END RE;QUEST
Idea Factory International
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Egyedi koncepció; jó sztori; érdekes csaták
Negatívum
Ósdi látványvilág; irritáló angol szinkron