PlayStation.Community

2019.04.05. 09:01 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Értékeld a cikket!
Mikróval a múltba.

Elrontottál valamit? Megbuktál egy vizsgán és a vizsgadíj befizetése helyett inkább visszaugranál pár napot a múltba újraírni? Netalántán valakit meg szeretnél óvni egy katasztrófától? Vagy egész egyszerűen a lottónyereményre pályázol? Kösd a telefonod SMS funkcióját a mikródhoz, és küldj magadnak - vagy barátaidnak - üzenetet a múltba! Lehetetlen? Annyira nem, ma már Skyrimet is játszhatsz hűtőn...
Egyébként Steins;Gate nevű 2011-es anime főhősei hozták be a köztudatba a mikrós megoldást, ugyanakkor bemutatták annak árnyoldalait is. Miért az animét emlegetem, ha az egy 2009-es visual novel feldolgozása? Ne szaladjunk annyira előre: a Steins;Gate Elite című entitásnak a múltja a 2011-es évben keresendő, nem pedig a még korábbi, 2009-es évben. Érthető? Még nem teljesen, de mindjárt rávilágítok.
Tehát a Steins;Gate című anime egy adaptáció, ami a kb. 50 órás Steins;Gate visual novelt vitte képernyőre 24 rész+2 OVA+film formájában. A White Fox animációs stúdió dolgozott rajta, Shikura Chiyomaru "Science Adventure" (Tudományos Kaland) sorozata alapján. Ebbe a sorozatba tartozik az összes pontosvesszős alkotás: Chaos;Head, Chaos;Child, Robotic;Notes, Occultic;Nine, valamint a már említett Steins;Gate. Ezek a történetek laza kapcsolatban állnak egymással és többségük már megörvendeztetett minket nyugati megjelenésükkel.
Az animéjével a Steins;Gate abszolút piedesztálra került, mint ritka minőségi alkotás képes volt köztudatban maradni az elmúlt 8 év során. Bár lassan indult be, a sorozat második fele székhez szögezte a nézőt. Egy fiatal egyetemista hallgató egyszerűen induló nyári szünete ment olyan mélységekbe egy SMS elküldése után, amire senki nem számított. Az üzenetek elküldése után a jelen különböző idővonalakba ugrott, ahol helyszínek, események nem történtek meg, vagy változtak, de minden változásnak ára volt, méghozzá emberi életekben mérve. A cél a lehetetlennek látszó Steins;Gate nevű idővonal elérése volt.
A Steins;Gate, bár nem volt mentes a kliséktől, jól használta azokat, és még a legellenszenvesebb karaktereket is képes volt valódi emberi jellemekkel felruházni, nem érződtek tipikus anime szereplőknek. A rajzolása is rendkívül jó volt, kiállta az időt, s az események, bár sokszor áltudományosak voltak, rendkívül sok elgondolkodtató témával szolgáltak. Nem adaptálta az eredeti játék összes lehetséges végét, de megragadta a lényeget, és tartalmas volt. Az alternatív következményeket pedig megismerhettük később, a Steins;Gate 0című "folytatásban".

Itt érünk vissza a kérdéshez, hogy miért is az animét elemzem, miért nem a 10 éves játékra hivatkozok? Mert az eredeti game megjelent PS3-ra, formátumában pedig egy statikus, átlagos játékmenetű visual novel volt.
Akkor mi az Elite? A Steins;Gate Elite egyszerűen a teljes anime játékká varázsolása! Egyszerűen megfogtak minden jelenetet, megvágták őket, kitoldották új animációval vagy dialógussal, és ráhúzták a scriptre. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ahol az eredeti szoftverben egy statikus háttér vagy szereplő volt, itt helyettesítve lett az anime jeleneteivel, így létrehozva egy nem annyira interaktív filmet.
A főszereplő gondolatain kívül minden szinkronizálva van, ami bónusz, de csak a japán szinkron elérhető. A döntéseket a telefonunkra érkezett SMS-válaszokkal hozzuk. Minden teljesen folyékony, a jelenetek szerkesztése pompás lett, én személy szerint mégis a korábbi rajzstílust részesíteném előnyben, de ez személyfüggő. Az animáció jól fest 4K-s tévén is, jól odafigyeltek az igazítására. A hangok és a zene is rendben van. Szerencsére a fogalommagyarázó megmaradt az eredeti programból, azonban a történet nem tartalmaz mindent, amit a 2009-es ős tartalmazott.
Ha annak idején a teljes anime-sorozat megvolt, akkor sem kell elcsüggedni: kaptunk egy "új" (nyugaton először megjelent) játékot, a 2013-as Steins;Gate: Linear Bounded Phenogramot, ami különböző idővonalakon mutat be a szereplőkkel kapcsolatos eseményeket. Ez az eredeti (nem anime) designjával szolgál és kb. 30+ óra játékidőt tartalmaz.
Amennyiben azok közé a rajongók közé tartozol, aki játszott a 2009-es játékkal és végignézte a TV-sorozatot, és megelégszik ennyivel, az Elite nem igazán éri meg a vételt. Ha a korábbi program kimaradt, de a sztori megvolt, a kiegészítő történet miatt megérheti a vásárlást. Ha soha nem találkoztál vele, de érdekelnek a visual novelek, mindenképpen nézz bele, ez most az egyik legjobb VN a piacon! El Psy Congroo.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.06. 09:50:25
LV24
Válasz 3. B_Renato97 üzenetére:
Esti műszakba bepattintom majd ezt a sorozatot.
señor
3. B_Renato97  Szerkesztő
2019.04.06. 08:58:34
LV4
+1
Válasz 2. Onimushaman üzenetére:
Ilyen képekkel kell a cikkekhez vonzani az embereket. :D Engem is megnyert.
2. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.05. 10:11:06
LV24
+1
Az a lama kep meg zseni. :D
señor
1. Onimushaman  Szerkesztő
2019.04.05. 10:10:48
LV24
Anime potlasra kerul a honapban, meghozta a kedvem.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
STEINS;GATE ELITE
Ravenscourt
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Steins;Gate élmény PS4-en
Negatívum
A fő történet anime léte miatt alig érződik játéknak