PlayStation.Community

2019.03.31. 12:44 Játékteszt
118 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Az árnyak kétszer, te többször.

(A cikk a következetesség érdekében nem a magyaros, hanem a Hepburn-átírást alkalmazza a japán szavak és nevek esetében.)

A japán sengoku korszak – vagy a kínai nevével jellemzett "hadakozó fejedelemségek" időszaka – a katonai csaták végtelen, véres körforgásában tartotta a szigetországot. A császárt a hatalomburok peremére szorította a shōgun, aki helyette kormányzott, viszont az ő hatalmi bázisát képező helyi földesurak, vagy daimyōk mind dominanciájuk kiterjesztésére törekedtek a 14. század végétől. Ezek a lokális vezetők különböző eszközökkel próbáltak terjeszkedni, bővülni, és uralomra törni, ami egy örökös, konfliktussal teli történelmi időszakot okoztak. Nem meglepő tehát, hogy a japán irodalom, majd később a film- és videojátékos kultúra előszeretettel merített ebből az érából, történeti és misztikus vonatkozásban egyaránt. A nyílt, precíz és etikus kardvívást gyakorló szamurájok és az árnyak közt osonó, cseleket és ármányokat alkalmazó ninják - vagy shinobik - romanticizált megjelenítése mind a sengoku korból ered.

A Sekiro: Shadows Die Twice a sengoku időszak egyfajta újragondolása, helyszíne pedig Ashina, ahol a régió családjának hadura, Isshin Ashina egy véres puccsal ragadja magához a hatalmat. Hősünket egy csatatéren találja meg a vándorló shinobi, Bagoly, majd fogadja magához, hogy felnevelje és kiképezze.
Két évtizeddel később azonban az Ashinák az összeomlás szélére sodródnak: egyrészt Isshin már idős és beteg, másrészt ellenségeik minden irányból rájuk zúdulnak. A narratíva központi figurája Kuro, az "Égi Örökös", akit védeni hivatott hősünk: különleges vér csorog ugyanis ereiben, és általa bárki halhatatlanná válhat. A szolgálat érdekében Kuro megajándékozza ezzel a képességgel a főszereplőt, aki ugyan nem tudja megakadályozni a fiú elrablását, de túléli karjának elvesztését, amikor lesújtanak rájuk az Ashinák. Egy elhagyatott templomban tér magához, ahol egy Buddha-szobrokat faragó öregember egy komplex mesterséges karral pótolja elveszett végtagját, és a történések fényében elnevezi "félkarú farkasnak", azaz Sekirónak.
Ezek az ismeretek szükségesek az alapsztori értelmezéséhez, továbbá a narratíva és a játékmechanikák izgalmas összefonódását is jobban tisztázzák. A játék természetesen önmagában is bőven értékelhető, viszont a FromSoftware patinás múltja miatt érdemes összehasonlítani a Souls és a Bloodborne játékok (összevonva Soulsborne) képletével: vannak ugyanis jelentős hasonlóságok, viszont komoly eltérések is, amelyek a veteránok részéről is igénylik a tanulást - sőt, a felejtést. Természetesen csak olyan játékosoknak ajánlott, akik képesek tanulni, és akik nem tántorodnak vissza az igazi kihívásoktól, hiába kell újból és újból nekimenniük egy feladatnak – és akik képesek belátni, hogy a leggyakrabban nekik kell még gyakorolniuk, és nem a játék igazságtalan. Halál sok lesz, nagyon – és ehhez kell leginkább a türelem. Nehéz, mint a FromSoftware legtöbb játéka, de a nehézség inkább a modern játékok könnyebb mivoltából fakad, és nem abból, hogy a játék tudatosan szúrna ki velünk.
Sekiro shinobi készségeinek, valamint műkarjának köszönhetően elég mobilis, ami újszerű a műfaj szerelmeseinek. Kijelölt helyekre ki tudja lőni kezét, a beépített kötéllel pedig oda tudja magát rántani. Ezzel a képességgel szokatlanul gyorsasággal száguldhatunk végig a pályákon, de csaták közben is egy taktikai mélységet hoz. A vertikalitás így a játékmenetben is megnyilvánul, és a tetőkön, hegyoldalakon vagy barlangrendszerekben való ugrálás és mászás a közlekedés és a harc elengedhetetlen része lesz. Szerencsére eléggé reaktív a kezelés, így nagyon ritkán eshetnek a játékosok olyan hibába, hogy rossz helyre ugranak. Ez a fajta mobilitás eszméletlenül izgalmas, lendületes és ösztönszerű, ami jelentősen élvezetessé teszi a játékélményt.
A kaland igazán figyelemre méltó jellemzője az egyszerű, de mély harcrendszer, amely a Soulsborne legjobb elemeit emeli át, viszont le is egyszerűsíti azokat. Szemben az említett alkotásokkal, nincs fókuszban a szerepjátékokhoz köthető készségfejlesztés: nincsenek variálható értékek, nincsenek tulajdonságmódosító felszerelések, és a pontokat is sokkal kötöttebben oszthatjuk szét harcosunknál. Ez áramvonalassá teszi az egész rendszert, amely a játékos - és nem a karakter - fejlődésére helyezi a hangsúlyt.
Az ellenségek életenergiájának legyűrése mellett az összecsapások központi eleme az "állás" (angolul: posture), amely "megtörésével" vihetünk be egy halálos csapást. Minden általuk kivédett támadással nő az "állás" mérőjük, ha pedig tele megy: végük.
Amikor nem ostromoljuk őket csapásainkkal, akkor viszont ez visszatöltődik; ilyenkor jön képbe az életük, amelyet minden védekezés nélkül bevitt vágással csökkenthetünk - és itt érkezünk a lényeghez. Minél kevesebb az életcsík, annál lassabban és kevésbé töltődik vissza az "állás", ami egy igazán izgalmas dinamikát visz a küzdelmekbe. Minden esetben mérlegelhetünk, hogy mire érdemes rámennünk, és hogyan gyűrjük le az adott kihívást.
Ennél természetesen sokkal komplexebb a helyzet, ugyanis a felsoroltak Sekiróra is vonatkoznak. Ha éppen akkor védünk azonban ki egy támadást, amikor az beérkezik, akkor háríthatunk, ami az ellenség "állását" rontja; és persze fordítva: tehát ha csak simán védekezünk, akkor a mi "állásunk" van veszélyben, míg ha időben hárítunk, akkor az ellenség kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe. Vannak kivédhetetlen támadások, amelyekhez szökkennünk vagy ugranunk kell, ami taktikusságot igényel. Ez nehézségeket okozhat a FromSoftware veteránoknak, ugyanis azok esszenciáját az időben történő elgurulás képezte, míg itt a védekezés, a hárítás vagy az ugrás a főbb eszközök, amelyeket csak kiegészíti a jobbra-balra szökkenés: erre pedig több rosszfiú is tudatosan rájátszik, olyan vágásokkal záporozva minket, amelyek elől az egyetlen menedék a védekezés. Ahogy a Soulsborne játékokban, itt is okozhat komoly gondokat egy elsőre egyszerűnek tűnő akadály, a túlzott merészség pedig gyors halálhoz vezet: ezt azonban már máshogy kezeli a Sekiro: Shadows Die Twice.
Míg a Soulsborne-ok esetében a rosszfiúk kaszabolásából begyűjtött pontok halál esetén visszaszerezhetőek, ha visszasurranunk holttestünkhöz, addig Sekiro pénze feleződik, pontjainak pedig egy része elvész - örökre. Mivel azonban Kuro megajándékozta hősünket a "Sárkány Hagyatékával", ha kardélre hánynak, egyszer - majd később többször - feltámadhatunk. Ez tovább mélyíti a helyzeteket, hiszen a feltámadással még bevihetjük azt a győzelemhez hiányzó pár ütést, viszont el is iszkolhatunk, hogy újult erővel, már az elköltött pénztől könnyebb tarsollyal vágjunk ismét neki az adott problémának. Ha azonban már nincs kiút, akkor az utolsó mentőponttal feltámadva sirathatjuk javainkat, jobb esetben tanulva a leckéből. Időnként egy "látatlan segítségnek" köszönhetően – amelyet a menüben százalékos formában tekinthetünk meg – megtarthatjuk mindenünket, ez a játékmechanika pedig a történettel összefonódva jelenik meg. Sekiro újraéledése hatással van a világra, és minél többször veszi igénybe, annál jobban terjed a "Sárkányrothadás" nevű betegség a karakterek köreiben, és annál kisebb százalékkal őrizhetjük meg zsákmányunkat. Ez egyrészt új kockázatot visz az élménybe, másrészt remekül összeszövi a játékmechanikai és történeti szálakat.
Az elmúlás elkerüléséhez még két roppant hasznos, szintén újszerű technika áll rendelkezésünkre. Az egyik a shinobikhoz méltó osonás, amellyel titkos átjárókon, magas növényzetben és a főcsapástól eltérő útvonalakon rejtőzhetünk el a gonoszoktól, és csaphatunk le rájuk orvul. Ez egy végtelenül üdítő és pozitív újítás, amely teljesen új gondolkodásmódra sarkallja a játékost. A nehezen leküzdhető emberi és emberfeletti borzadályok egy jól bevitt késeléssel kiiktathatóak hosszú, nyögvenyelős csaták helyett vagy rajtaütésszerűen belerondíthatunk egy kisebb csoportba, eliszkolva, majd visszatérve, hogy egyenként szedegessük le tagjait. A főellenségek általában két teljes életcsíkkal rendelkeznek, viszont ha megfontoltan közelítjük meg az összecsapást, könnyedén csak egyre redukálhatjuk egy váratlan nyakszúrással, ami sokkal kiegyensúlyozottabbá teheti a mérkőzést.
A lopakodás mellett Sekiro műkeze szolgál egy sokrétű eszköztárként, amelyet újabb technikákkal bővíthetünk és fejleszthetünk szükséges tárgyak meglelését követően. Egy korai beépítésnek köszönhetően dobócsillagokat – shurikeneket – dobhatunk, míg egy másikkal tüzet szórhatunk, vagy egy kisbaltát kaphatunk elő a fapajzsok széttépéséhez. Idővel ezek fejleszthetőek, így a shuriken még tovább pöröghet az ellenség húsába fúródva, a láng egy sokkal nagyobb robbanáshoz válik hasonlóvá, míg a fejsze körkörös lóbálásával tehetünk rendet, ha többen rontanak ránk. A jól felszerelt „túlélő bicskánk” így egyre sokoldalúbbá, összetettebbé és árnyaltabbá válik, ami még több lehetőséget biztosít, és még több megközelítési lehetőséget: ezekkel kísérletezni, szórakozni és próbálkozni eszméletlenül szórakoztató és izgalmas, és a játék lelkének egy komoly része.
Hősünk különféle tekercsek fellelésével új harci technikákat sajátíthat el, és ezeken belül oldhat fel új képességeket a begyűjtött képességpontok által. Minden ellenség kiiktatása ad valamennyi tapasztalati pontot, ha pedig elég gyűlik össze, kapunk egy képességpontot: pár pont pedig már elég egy új mozdulat feloldásához. Ezen szisztéma leegyszerűsíti a fejlődést, és sokkal átláthatóbbá és igényesebbé teszi, ami azonban valamilyen szinten meg is nehezíti a játékot.
Nem lehet pontokat pumpálni harcosunk izmosításához, sokszor pedig egy igazán hasznos új bővítmény pont a főgonosz után található. Így a Sekiro: Shadows Die Twice nem azt várja el a játékostól, hogy karakterüket fejlesszék, hanem hogy magukat – ez pedig csodálatos sikerélményhez és örömérzethez vezet. Meg kell tanulnunk, hogyan harcoljunk, és azt is, hogy mások miként teszik ezt: újra és újra. Minden újabb összecsapás, minden újabb ellenség és minden újabb helyszín új taktikákat, technikákat és gondolkodásmódokat követel. Rá kell jönnünk, hogy kinél hatékony hosszasan védekezni, kinek célszerűbb villámgyorsan nekirohanni, és ki az, akitől tisztes távolságot kell tartani, hogy időnként, pár hasítással faragjunk életéből. Nem tudunk pontokat pumpálni erőnk vagy védelmünk növelésébe, és a korlátozott lehetőségekre építve, elég gyakran improvizálva kell életben maradnunk.
Ez teszi a FromSoftware legújabb kalandját igazán kiemelkedővé és fantasztikussá: képes volt üdítően módosítani jól bevált képletén, megőrizve tökélyre csiszolt aspektusait, de felforgatva a rendszert annyira, hogy friss legyen, és kihívást nyújtson mindenki számára.

Mindez pedig gyönyörű, bizarr és morbid tájakon történik, kiváló zenekari kompozícióval, egy olyan történetbe keretezve, amely a japán kultúrából, ethoszból és mítoszvilágból merít, és egy egyedi és érdekes értelmezése az élet és a halál ciklusának – és annak, hogy a halhatatlanság koncepciója pontosan az élet szépségének mérgezése. A misztikum átjárja Ashina vidékét, és amikor a helyi kastélyt, hófödte csúcsokat, rémisztő kazamatákat és bámulatos templomokat járjuk be, a kíváncsiság és a felfedezésvágy elkerülhetetlen része az élménynek, ahogy a torz, különös lények, és a gejzírszerűen spriccelő liternyi vér is. A titkos zegzugok és hasznos tárgyak felfedezése, a főgonoszhoz vezető rövidebb utak bejárása és a mozdulatok elsajátítása ugyanannyira hozzájárul a kalandhoz, mint a különös lények és az addiktív játékmenet.
A játék egyik legfőbb problémája azonban az ellenségek diverzitásának hiánya: túl gyakran találkozunk ugyanolyan rosszfiúkkal, és a legtöbb főgonosz inkább felturbózott ellenség, mint igazán különleges szerzet. Az időnként előforduló, nevetséges, bár kevésbé káros bugok mellett azonban már komoly gondot okozhat a precizitást és töredék-másodperceken alapuló reflexeket igénylő harcrendszerben a frame dropok megjelenése, amely sajnos a FromSoftware védjegyévé vált. Ez igazán megkeserítheti az életünket zsúfolt jeleneteknél, akár képi hatásokról, akár személyszámról beszélünk, ugyanis a belassulás élet és halál, nyugalom és idegbaj között jelentheti a különbséget.

Ezt a két komolyabb gondot leszámítva azonban a Sekiro: Shadows Die Twice egy újabb fantasztikus játék, amely a türelmet, a tanulást és az önfejlesztést jutalmazza, és amelynél bosszantó a bukás – és lesz belőle gyakran – de cserébe a sikerélmény hatványozódik. A játékmechanika különböző szintjei fenomenálisan építenek egymásra és keresztezik egymás útjait, a történet pedig teljesen természetesen szövődik bele az elképzelésbe, egy igazán különleges és páratlan videojátékot eredményezve. Több befejezésével, extra főgonoszaival és mellékszálaival bőven elszórakoztatja majd azokat, akik kitartanak mellette. Remek demonstrációja a médium erényeinek, és egy fenomenális, mögöttes tartalommal átjárt túra a japán folklórban.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
118. jime  non-alcoholic
2019.04.05. 06:42:52
LV29
Válasz 117. Ruzsi üzenetére:
áhá :D

nem ennyire durva a helyzet nálam, a harcrendszer, fogalmazzunk úgy, hogy nem a kedvencem, a kezdeti pár napban nagyon felcseszett a játék, többször is töröltem xD
de végül megszoktam, ennyi.
viszont minden mást imádok, ha az egész cucc nem tetszene, nem valószinű, hogy lassan 100 óránál tartanék ;)
"wake up, you're dead!"
117. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2019.04.04. 08:43:28
LV10
+1
Válasz 101. jime üzenetére:
Az eisentoizmus a mazohizmus új videojátékokra irányuló mellékága. Még új keletű, de szülőatyja és legfőbb tudora, hirdetője a nagy eisento napi szinten terjeszti mindenféle digitális szócsövön. Egyre több követője van ennek az irányzatnak. Alapfilozófiája az, hogy olyan játékkal játssz, ami nem tetszik, de jobb, ha egyenesen utálod. Eme digitális önkorbácsolás csúcspontja a játék platina trófeájának megszerzése. Az önsanyargatás fokozható azzal, hogy miközben a legótvarabb bugos undorító játékkal kínlódsz, veszel mellé 1-2 AAA-s friss celós játékot a polcra. Egy feltétele még azért maradt, hogy csatlakozhass az eszméhez. Ha már valaki szólt, hogy a babák sírnak, akkor már sajnos nem lehetsz igazi követője a nagymesternek.
2019.04.04. 00:49:49
LV1
Válasz 114. Lucsy üzenetére:
Guilty as charged :-) (magyarul nem tudom, hogy mondjuk ezt)
very interesting,cause,I am made entirely of wood
115. Lucsy  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 21:31:08
LV12
Amikor bejelentettek a jatekot, akkor valahogy nem mozdultam ra. Ami azert mokas, mert ugy voltam vele, hogy "de jo lenne egy uj Tenchu a From-tol vagy valami hasonlo". Aztan jottek az elso elozetesek es egyszeruen nem tudott megfogni. Megjelenes ota viszont egyre inkabb erdekel. Amint vegeztem az RDR2-vel (hamarosan), megveszem.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
114. Lucsy  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 21:29:07
LV12
Válasz 113. RigorMortis üzenetére:
"Úgy érzem ez a játék agyon van szekírozva ezen az oldalon."
Szekirozva. Rohadj meg, ezt direkt csinalod?
nagy volt a pofam, elnezest kerek
2019.04.03. 20:56:12
LV1
Úgy érzem ez a játék agyon van szekírozva ezen az oldalon. Nem rossz ez, csak nindzsás, meg nehéz. De kipróbálom majd amint kijön az első fém-beton kontroller.
very interesting,cause,I am made entirely of wood
112. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 19:06:25
LV27
Vegyétek meg, lehet jó kis buli lesz a Sekiro után.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
111. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 19:05:11
LV27
Egyébként a Sekiro mechanikájának előfuvallata volt a Sinner. Így utólag tök egyértelmű.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
110. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 19:00:59
LV27
Válasz 109. pjay üzenetére:
Bevállalták.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
109. pjay
2019.04.03. 18:48:39
LV1
Válasz 108. SentryD üzenetére:
Ennyi :)
De azt is tedd hozza, hogy nincs pyromancer, meg 1 ora alatt nem tudsz op karaktert legyartani valami Jutubos csoka buildje alapjan.
108. SentryD  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 18:31:00
LV1
Szar, mert nem lehet segítséget hívni meg túlfejleszteni magad, hanem kellenek hozzá skillek is, vagy legalább egy kis gyakorlás :)))
107. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 17:14:37
LV3
Válasz 105. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Nekemm sincs panaszom. :)
106. pjay
2019.04.03. 16:44:43
LV1
Válasz 105. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Vagyunk meg igy paran ezzel.
105. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.03. 16:34:17
LV7
Válasz 103. pjay üzenetére:
Szerinted... :)
"Örökké nem eshet"
104. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 16:26:37
LV27
Válasz 102. jime üzenetére:
Még gyerek voltál akkor.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
103. pjay
2019.04.03. 16:11:24
LV1
+1
Válasz 100. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Dehogy tenyek. Teljesen jo a mechanikaja.
102. jime  non-alcoholic
2019.04.03. 16:06:59
LV29
ennyi hsz-t már rég láttam játéktesztnél.
"wake up, you're dead!"
101. jime  non-alcoholic
2019.04.03. 16:06:34
LV29
Válasz 92. Ruzsi üzenetére:
hogymondod? :D
"wake up, you're dead!"
100. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2019.04.03. 15:14:40
LV7
Válasz 95. Masamune üzenetére:
Én is ezt kérdezem, miért?
Teljesen korrektül és jól leírta ennek a játéknak a szétcseszett mechanikáját, sajnos ezek a tények...
"Örökké nem eshet"
99. martin  Főszerkesztő
2019.04.03. 15:04:41
LV27
Válasz 95. Masamune üzenetére:
Miért?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2019.04.03. 14:50:01
LV1
+1
Válasz 97. seeYOUsoon üzenetére:
Azt ebben a pillanatban kezdtem meg. Sekiro-t töröltem. Utálok konstans sz*pni.
Szóval most pár hónapot kihagyok, úgyis itt a jó idő.
97. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 14:00:15
LV5
Válasz 96. SokadikProba üzenetére:
Nekem is volt ilyen időszakom mikor semmi sem tetszett, ilyenkor érdemes tartani egy kis szünetet ;)
..loading, please wait..
2019.04.03. 13:40:51
LV1
Válasz 95. Masamune üzenetére:
Nem veszem sértődésnek. Lehet, hogy így van. Egyszerűen egyik játéktól se ezt vártam.
95. Masamune  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 13:06:03
LV14
Válasz 81. SokadikProba üzenetére:
Ne vedd sertesnek, de vegig olvasva a kommentet a hiba a te keszulekedben van.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
94. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 10:04:26
LV5
Válasz 93. SentryD üzenetére:
A démon ébresztővel én is beszoptam rendesen, igazi troll húzás :D
..loading, please wait..
93. SentryD  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 05:57:58
LV1
Már new gameben is megkongathatod a demon bellt elrejtve a játék elején, ami kicsit nehezít, cserébe jobb lootot kapsz. NG+-ban pedig kapsz egy Kuro's Charm nevű itemet, amit nekiadva megintcsak nehezebbé válik.
92. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2019.04.03. 00:41:59
LV10
+1
Válasz 89. jime üzenetére:
eisentoizmus?
91. Tuco  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 23:04:19
LV1
Válasz 87. leslie21 üzenetére:
Csak egy hdmi kábelt kell venned ha rá akarod dugni a nagy tévére....
90. jime  non-alcoholic
2019.04.02. 22:35:04
LV29
Válasz 88. Nova üzenetére:
igaz, erre nem gondoltam :D
"wake up, you're dead!"
89. jime  non-alcoholic
2019.04.02. 22:34:36
LV29
Válasz 87. leslie21 üzenetére:
ha bejön a harc, nyugodtan veheted ;)
én utálom de még igy is játszom xD
"wake up, you're dead!"
88. Nova  vas Normandy
2019.04.02. 22:31:52
LV13
Válasz 86. jime üzenetére:
Figyu, vannak akik első próbára lenyomják a bossokat, no dmg, guitar hero kontrollerrel játszanak stb.
Nekik is kell valami kihívás. :D
" I'm my own worst enemy "
87. leslie21  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 22:20:59
LV11
Sokat hezitáltam, végül úgy döntöttem, hogy mielőtt megveszem kikölcsönzöm a játékot PC-re az nCore tékából, h mennyire feküdne ez nekem. Kontrollerrel nyomtam, egy darabig elvittem a stuffot, azt kell mondjam nekem bejött, nem okozott különösebben nehézséget, jól ráéreztem a parrykre már az elején, meg sokat lopakodok, jól felmérem a terepet. Imádtam a Tencu játékokat, engem arra emlékeztet leginkább. Bár az is igaz h PC-n stabil 60fps-t hozza a játék, de nekem valahogy PS4-en, nagy tv-n az igazi az ilyen stílusú gamma, meg persze tudom h ez még csak a játék eleje és sokkal szopatósabb lesz később, de az alap játékmehanika nekem fekszik, szóval azt hiszem csak megveszem én ezt PS-re.
86. jime  non-alcoholic
2019.04.02. 21:34:21
LV29
Válasz 83. lacusTM üzenetére:
hard mód? te még nem próbáltad mi? :D
"wake up, you're dead!"
85. martin  Főszerkesztő
2019.04.02. 21:03:54
LV27
Válasz 83. lacusTM üzenetére:
Több befejezés is van.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
84. CountofHell  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 20:48:09
LV15
Válasz 83. lacusTM üzenetére:
Úgy tudom NG+ van és ezen felül van valami dolog amivel mégjobban megnehezítheted a játékot már akár new game-ben ha úgy szeretnéd.
PSN - CountofHell_HUN
2019.04.02. 20:11:20
LV1
Végigvitel után van benne valami hard mód vagy ilyesmi az újrajátszhatóság érdekében?
82. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 14:12:13
LV5
Számomra Sekiro-ban minden ott van amit szeretek és imádom a pici hibáival együtt (átkozott frame pace). Viszont teljesen meg tudom érteni ha valakinek ez nem jön be mert nagyon érzékeny játékmechanikai határokat feszeget amit nem kell mindenkinek befogadnia. Várom a folytatást, sőt, a remaster trilógiát PS5-re :P :)
..loading, please wait..
2019.04.02. 09:34:07
LV1
+1
Sok óra játék után is hiányolom, hogy a karakterem nem fejlődik velem együtt.
A gyengeségeimet nem lehet ellensúlyozni a megfelelő tulajdonság tápolásával.

A szimpla ellenefelek egyszerűek (szvsz annyira nem erőltetik, hogy megtanulj harcolni), a bossok meg megkövetelik, hogy maximálisan told a játékot.
A boss fight amúgy is a GodOfWar quicktimeos jelenetire emlékeztet (már, ha ez a neve, ahol a képernyőre kirajzolt buttont kell a megfelelő időben megnyomni).
Csak sokkal kissebb időablakot látok. Az eddig bossok/minibossok akiket legyűrtem inkább a 100.próba szerencséjének voltak betudhatóak mint a tényleges tudásnak.

A harcrendszer egyre unalmasabb. Eleinte jó volt odalopakodni, ráugrani, kinyírni, most már csak berohanok hogy valami történjen

A tárgyakat szinte nem is használom. Szimpla ellenfelek ellen nem kell, a bossoknál meg kb tökmindegy, mert max csak azt érem el, hogy 0ra redukálom a számukat.

Egyenlőre még érzem a késztetést egy kicsit, hogy befejezzem, majd meglátom meddig tart ki.
Tegnap reggel óta nem nyúltam hozzá, ami egy DS-nél biztos nem fordult elő

Nekem az egész március nagy csalódás volt játékügyileg.
A DevilMayCry-t félúton hagytam abba (nekem uncsi, sablonos, fantáziátlan, rémesenkönnyű csak nyomom a gombot játék volt).
80. itachi382  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 08:34:17
LV1
tetszik az egész játék úgy ahogy van a probléma csak az hogy talán soha nem sikerul befejeznem, kb 15 orat jatszottam vele de a bossoknal abszolut veletlennek erzem ahogy megolom oket már amelyiket megtudom olni, tul nehézre sikeredett ez a jatek es inkabb szenvedesnek erzem a jatekot mint elvezetesnek
79. Allitta  YokaiMonkey
2019.04.02. 08:12:11
LV10
Válasz 78. hajzi üzenetére:
Már tárgytalan, elmúlt elseje. ;)
Ez most lehet durva, de igaz!
78. hajzi  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 06:56:14
LV4
Válasz 66. Allitta üzenetére:
Mire gondolsz?
HALA!
77. hajzi  PlayStation.Community tag
2019.04.02. 06:44:18
LV4
Nekem 10\10 ahogy a többi From alkotás is...Nehêz volt elhagyni a Ds,BB beidegződêseket de ha sikerűl akk minden percêt lehet êlveżni a játêknak!
HALA!
76. wooltur  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 22:40:26
LV16
+1
2 nap játék után kezdem unni a játékot. Számomra egyszerűen nincs elég tartalom benne. Bevallom hiányzik a felszereléssel való szöszölés, és bár kézre áll a harcrendszer, de egy idő után kifejezetten frusztrál, hogy másként nincs lehetőségem küzdeni.
R.I.P. Brúnó :-(
75. jasihool  sztrovacsek
2019.04.01. 20:51:54
LV14
Belenéztem pár streambe a héten. Nem merem megvenni xD
The sweet blood, oh, it sings to me...
74. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 20:12:40
LV27
+2
Válasz 72. ralphcliff75 üzenetére:
Én olyanhoz hozzá sem szólok már, aki nem érdekel. Veled lehet fórumozni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
73. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 20:07:19
LV27
Válasz 70. mentoloshypo üzenetére:
Te mit gondolsz?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
72. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.04.01. 20:05:30
LV3
Válasz 68. martin üzenetére:
Lehet, de én nem vagyok jó benne. Általában pont az ellenkezőjét váltom ki az emberekből.
71. martin  Főszerkesztő
2019.04.01. 20:05:16
LV27
Válasz 69. alucccard üzenetére:
Az király.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
70. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.04.01. 19:26:50
LV28
Kíváncsi lennék, ha anno a From Software a Sekiro-val kezdett volna hogyan vélekednének most a gémerek a Dark Souls-féle irányváltásnak.
69. alucccard  A retkes
2019.04.01. 19:17:49
LV22
Nekem eddig ez a kedvenc FS cucc, mind vilagaban, hangulataban, harcrendszereben.
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
Activision
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Üdítő újítások a játékmenetben; fenomenális hangulat; óriási sikerérzet
Negatívum
Önismétlődő ellenségtípusok; frame-rate bajok; néha zavaros lock-on

MARTIN BELESZÓL
Ezzel a játékkal az én ízlésemet most nem találta el a FromSoftware: a parry-alapú játékmechanika - finoman fogalmazva - nem tartozik a kedvenceim közé.