PlayStation.Community

2019.04.02. 10:59 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Synthwave hangulatbomba minimális kiszerelésben.

A Bit Dragon által fejlesztett Hyper Jam egy twin-stick shooter/brawler játék, amit teljesen átitattak a synthwave (vagy retrowave) zenei stílusának kékes-lilás szirupjával. A program mind megjelenésével, mind zenéjével hűen idézi a zsánert, miközben a játékban négy karakter vágja, lövi, klopfolja, fagyasztja, égeti, robbantja szét egymást a futurisztikus helyszíneken. A playerek (max. 4) egy zárt arénában küzdenek életre-halálra, amiben a felvehető fegyverek, és eü. csomagok segítik őket.
Ennyi a játék, nem több – sajnos.

A karakter, majd a pálya kiválasztása után már mehet is a küzdelem online, vagy offline játékostársaink, illetve botok ellen. Kezdéskor csupán puszta kézzel püfölhetjük egymást, de rövid időn belül megjelennek a felvehető fegyverek, mint például a szamurájkard, az íj, vagy a gránátvető. Minden gyilokeszköz az alaptámadáson túl operál egy feltölthetővel is, amivel például a rakétavetőből célkövetős ajándékot küldhetünk a befogott delikvensnek. A támadások mellett a dash lesz a másik, sűrűbben használt megmozdulásunk, amivel gyorsabban haladhatunk, vagy kitérhetünk az érkező áldások elől. Mozgáskultúránk részét képezi még a védekezés, amivel háríthatjuk a csapásokat, illetve visszaküldhetjük a feladónak a lövegeket. Lehetőségünk van a kézben tartott, de még ki nem ürült fegyverek elhajítására is, amivel szintén sebezhetjük ellenfeleinket. Az eszközökből egyébként hamar kifogy a szufla, még a kardokkal is limitált a vágások száma (ha talál, ha nem egy csík ugrik), de ez is csak a játék pörgősségét hivatott szolgálni.
Becsengetés után mindenkinek nagyjából fél perc áll rendelkezésére, hogy győztesen kerüljön ki a menetből. Ha ez nem menne, akkor jön a hirtelen-halál, azaz a pálya széléről el kezd befelé kúszni egy vörös sáv, amiben a játékosok életereje folyamatosan csökken. Ezzel a harcosok tere leszűkül, így rávéve őket, hogy menjenek, és zúzzák le egymást.
Halálos veszélyeket rejtenek még a peremek, amikről simán lebucskázhatunk a mélybe. Tapasztalataim alapján inkább a saját hibánkból fogunk így többször elhalálozni, mint hogy ellenfeleink lökjenek le.
Azonban ha a meccsből kiesett valaki, annak nem kell letennie a kontrollert és malmoznia a következő menetig. Az első két elhalálozott játékosnak (a harmadiknál megvan a győztes, ugye) lehetősége van egy célzott lézernyalábbal megsebezni bárkit. Ezzel voltaképpen bosszút állhatunk, trollkodhatunk, de taktikázhatunk is, azaz a több összpontszámmal rendelkező játékost vesszük célkeresztbe, nehogy győzelem esetén elhúzzon összesítésben.

Merthogy pontokért megy a haddelhadd. Minden egyes cselekedet (sebzés, gyilok, helyezés, stb.) pontokat kapunk, amik a menet végén összesítődnek. Aki eléri a célösszeget, az még nem nyert, csak akkor, ha a következő menetet túléli. Ebben az esetben zárul a mérkőzés és jönnek a statisztikák.
A menetek közben elért pontszámoknak van még egy fontos szerepük. Minden kör végén ezek alapján rangsorolódnak a játékosok, majd fordított sorrendben választhatnak a négy, véletlenszerűen bedobott kártyalapokkal szimbolizált perkek közül. Tehát az utolsó helyen álló választhat először, a harmadik másodszor, és így tovább. Az első helyen állónak a maradék jut.
Az említett perkek lehetnek regenerálók, nagyobb sebzést, vagy gyorsabb mozgást biztosító tuningok. Egy adott perk jótékony hatását tovább növelhetjük, ha sikerül beválasztanunk egy ugyanolyat az egyik kör végén. Ezzel a rendszerrel voltaképpen mindenki némileg táposabban kezdi a következő menetet, hála az igazságos leosztásnak, valamint a jól kiegyensúlyozott perkeknek.

A program egyetlen, de annál nagyobb hibája a tartalom. Kizárólag egy játékmód játszható – ami voltaképpen egy deatmatch – hat darab pályával, és négy, csak külcsínben eltérő karakterrel. Hiába kapunk tapasztalatpontokat a meccsek végén, amikkel szintet lépve extra ruhákat és beszólásokat oldhatunk fel a karakterekhez, ez így édeskevés. Viszont minden más legalább rendben van. A pályák jól néznek ki, hangulatosak, amit az akció, és a zenék csak tovább fokoznak. A játékmenet izgalmas, pörgős, az ember alig várja, hogy kezdődjön a következő menet. Az irányítással nem voltak gondjaim, de a célzást kicsit szokni, gyakorolni kellett, hogy jól menjen.
A Hyper Jam tipikusan az a játék, ami ordít a tartalombővítésért. Olyan az egész, mint amikor az étteremben meghozzák a rendelt ételt és a tányéron akkora adag eledel fogadja az embert, amit otthon kérdés nélkül el szoktak mosogatni. Mindezek ellenére remekül megállja a helyét baráti összejöveteleken, pláne ha a jelenlévők rajonganak a zene stílusáért. Egyedül viszont számítani kell arra, hogy a nagyon minimális, mondhatni a nullához konvergáló tartalom miatt hamar unalomba fullad a Synthwave móka.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Bit Dragon
Fejlesztő: Bit Dragon
Megjelenés: 2019.02.13.
Ár: 4890 Ft
Játékosok száma: 1-4
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.03GB
Web: https://hyperjamgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2019.04.07. 11:41:19
LV1
klassznak tunik
6. Lackooo  Hackerman
2019.04.06. 22:41:44
LV16
Ránézésre nem lehet rossz. :D
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.04.06. 17:02:13
LV28
Nagyon csípem ezt a stílust, szívesen kipróbálnám.
https://www.youtube.com/watch?v=EAYfJckSEN0
4. Papi1126  PlayStation.Community tag
2019.04.06. 12:04:05
LV2
érdekesnektűnik
2019.04.06. 11:18:13
LV1
Annyira friss hogy öröm lenne megnyerni és szétplatinázni!
2. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.04.06. 10:56:35
LV17
Nem roszz ez, csak kevés a tartalom. Hátha jön valami update hozzá. Én tolnám. :)
psn/sen id: pcpmate
1. gercike  PlayStation.Community tag
2019.04.06. 09:56:36
LV1
A videók alapján nem tűnik ez reménytelennek, látok benne néhány óra offline egymás elleni küzdelmet. Kimaxolni sem tűnik bonyinak (van 4 kontrollerünk, sokan vagyunk).
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Hyper Jam
Bit Dragon
CSAK ÓVATOSAN