PlayStation.Community

2019.03.18. 07:35 Techno
14 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Ravasztuning?

Köztudott, hogy már több tucatnyi különféle kis kütyüvel fokozhatjuk játékbéli teljesítményünket, amivel némi előnyre tehetünk szert gamer társainkkal szemben, illetve némileg könnyebbé tehetjük dolgunkat az egyszemélyes kampányok leküzdése alatt. Jómagam is használok ilyen kiegészítőt (konkrétan: analóg-kar toldót), amivel precízebben irányítok a karokkal, valamint kisebb erő szükséges a megmozdításukhoz. Kezdetben alig éreztem a különbséget, amikor használni kezdtem őket, de ha idegen DualShockot ragadok, akkor azonnal érzem a kis toldalékok hiányát.
A játékvezérlés egy másik elemét kívánta könnyíteni a bionik cég a Quickshot névre keresztelt kis ravasz-gombjaival, amiknek determinált céljuk az L2-es, illetve az R2-es gomb lenyomási idejének csökkentése. Ezt hiba nélkül véghez is viszik, a lenyomáshoz szükséges idő nagyjából a felére csökken általuk. De vajon érezhető, látható-e jótékony hatásuk?

A csomag impozáns kidolgozást kapott, a doboz egy mágnessel záródó kis fedéllel enged betekintést a csomagolásban szunnyadó két pár toldalékra. Roncsolásmentesen ki is szedhető a doboz tartalma, ami áll:
- két szettnyi L2-es, és R2-es ravasz-toldalékból
- 16 darab rögzítőlapból
- útmutatókból.

A toldalékokat csak fel kell húzni a megfelelő gombra, bepattintani őket, majd mehet is a móka. Ha nem illeszkednének stabilan, akkor érdemes használni a kis rögzítőlapocskákat, amik mint kétoldali ragasztólapok biztosítják majd a megfelelő tapadást. A felhelyezett ravaszok ergonomikusabban, kényelmesebben állnak ujjainkra, mint a kontroller gyárilag beépített gombjai, lenyomva őket pedig érezhetően könnyebb meghúzni a ravaszokat, amiknek a megtett útja nagyjából a felére csökkent.
És akkor ezt most járjuk kicsit körbe.
Szóval az, hogy könnyebben lehet lenyomni a gombokat nem meglepő, hisz a megnövelt erőkarnak hála kisebb erő szükségeltetik a megmozdításhoz. A jelenség elmagyarázására remélem nincs szükség, suliban tanulta már mindenki. De hogyan csökken le a gomb lenyomásához szükséges idő?
Nagyon egyszerű! Arról van szó, hogy a gyári gomb által megtett utat – ami közel 8mm – nagyjából megfelezik a toldalékok, mivel a kialakítása nem teszi lehetővé, hogy a ravaszt teljesen lenyomjuk, hiszen a tuning anyaga idő előtt megütközik a joy testén, és így nem éri el a végpontot. Emellett ott van még az is, hogy a felső pereme úgy kapaszkodik meg, hogy nyugalmi állapotban a gomb 1mm híján képtelen visszatérni a kiindulópontra. Egyszerűbben fogalmazva a gomb eredeti útvonalának elejéből 1mm-t, a végéből nagyjából 3-4mm-t levágtak.
Ha úgy nézzük, akkor a toldalékok elérték céljukat, a gomb lenyomásának ideje számottevően csökken, ahogy a kifejtett erő is. De lenyomásnak számít az, amikor látszólag ütközésig benyomtuk a gombot, holott az voltaképpen nem éri el a végpontját, mert akadályba ütközik? És vajon mit szolnak a szoftverek ahhoz, hogy a gombok sosem érkeznek vissza a kiindulópontokhoz?
Ezekre a kérdésekre a szoftverek adtak válaszokat.

Négy játékon próbáltam ki a tuningolt ravaszokat, a Call of Duty: Modern Warfare-en, a Bulletstormon, a Genesis Alpha One-on, és a HyperJamen (amiről hamarosan videóval támogatott teszt is érkezik). A játékok főmenüjébe érve nem reagáltak a programok egyetlen gombnyomásra se! Miért? Valószínűleg azért, mert két gombnál is azt érzékelték, hogy nincsenek a kiindulópontoknál, s ezáltal egy ahhoz hasonlatos anomália jött létre, mintha a kezemben tartott irányító nem is lenne a géppel párosítva. Ezt a helyzetet bárki előidézheti, ha az L2 és R2 gombokat folyamatosan nyomva tartva indít el egy játékot. Természetesen miután leszedtem a ravaszokat már kotorászhattam kedvemre a menüben, még akkor is, amikor visszahelyeztem a tuningokat. Elindítottam a pályákat és mit tapasztaltam? Azt, hogy gombnyomásra b@&#ik lőni a karakterem! Leszedem a cuccot, működik minden, visszahelyezve pedig vagy megint nem reagált a gombok lenyomására, vagy az ellenkezője történt, azaz lőtt akkor is folyamatosan, amikor nem kellett volna.
Ezek után kipróbáltam a cuccot az első szériás, régebbi DualShockomon és mit ad Sony, a régebbi kontrollerrel nincs semmi probléma. Szemre a gombok a kiindulópontot ugyanúgy nem érik el 1mm híján, de ezzel az irányítóval működnek a játékok. Valószínűleg az lehet, hogy a régebbi DS-em már jócskán ki van kopva és nem zavarják a fent leírt beavatkozások.
Ezzel használva a toldalékokat noha éreztem, hogy hamarabb koppannak a ravaszok, a teljesítményemen nem láttam/éreztem számottevő javulást. Viszont érezhetően kézre állóbb, komfortosabb volt a lövöldözés, mint az alapgombokkal.

Akadt még egy nem csekély bökkenő. Mi van akkor, ha a játékos a sok FPS/TPS után egy autóversenyes címmel, vagy egy olyan open-world játékkal kíván játszani, amiben járműveket kell vezetni? Ebben az esetben, mivel a tuningok megakadályozzák, hogy tövig nyomjuk a gázpedált (amennyiben ha az pl. az R2-re van kiosztva) nem fogunk tudni teljes gázzal haladni az úton, így komoly hátránnyal indulunk (DriveClubon tesztelve). Ekkor célszerű leszedni a toldalékokat, de ha azokat csak a ragasztólapokkal tudtuk rögzíteni, akkor azok mennek a levesbe, s majd legközelebb újabb lapokat kell feláldozni.
Mint említettem, a csomag 16 ilyen lapot tartalmaz, azaz párosával számolva összesen 8-szor rögzíthetjük velük a ravaszokat egyetlen DualShocknál (kettőnél értelemszerűen csak 4-szer). Arról nem is beszélve, hogy az ismételt installálásokkal, illetve leszerelésekkel kopik az anyag, no meg eltávolítani sem könnyű, párszor azt hittem valamit el fogok törni.

Mindent egybevetve a bionik Quickshotja az akciójátékok (FPS, TPS) szerelmeseinek kedvez leginkább. Illetve csak kedvezne, ha működne a dolog, mert míg egy régebbi DualShockon hat a mágia, addig egy újabb, jobb állapotban lévő irányítón gyakorlatilag használhatatlan. Illetve ott van még az is, hogy míg maga az installálás könnyedén megy, addig az eltávolítás már nehézkesen vihető végbe. Vásárlásnál érdemes a joy-t elvinni, és ha lehetséges, akkor kipróbálni, hogy működik-e a toldalékokkal.
Szerény véleményem szerint viszont kár ezzel bajlódni. Bőven jók a gyári ravaszok.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.03.19. 23:31:21
LV28
Szóval ez ilyen "szegény ember elite kontrollere" tuningolás.
Gondolom semmilyen placebo hatása sincs.
13. ALF22  Son of Liberty
2019.03.18. 20:58:25
LV26
Válasz 11. Albert üzenetére:
Ismerős. Cod/apex legendsnel mindig ez az első amit itt varialok. Az ütést tobbnyire ide rakjak igy gugolast,sprintet ,ilyeneket rakok ide
12. ColdHand  Szerkesztő
2019.03.18. 16:52:01
LV22
Válasz 8. martin üzenetére:
Nálam ez volt a helyzet.
...a többit képzeld hozzá.
11. Albert  salabakter
2019.03.18. 16:45:18
LV5
Nem létezik véletlenül oly kontroler aminek az L3 R3 gombjai nem a jolyok alatt helyezkednek el hanem máshol. Utálom ezt a megoldást, mindig mikor nagyon beleélem magam lenyomom és a leg gagyibb funkciók vannak hozzákötve amitől megy a levesbe az adott szituáció.
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
10. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 13:12:31
LV9
Válasz 9. Greg üzenetére:
Ne arra gondolj, hogy Barkács Robi egy Tescos fúrógépbe fogott betonfúróval belerománol egy furatot, majd magát a csavart menetfúróként használva beleerőlteti. Korrektül, szépen meg volt csinálva és igényes megoldás, ha igényes ember csinálja, megfelelő eszközökkel.
9. Greg  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 12:19:13
LV25
Válasz 6. Ruzsi üzenetére:
"Igényes" megoldás. :D :D
LV426
8. martin  Főszerkesztő
2019.03.18. 10:30:54
LV27
Most akkor jól értem: ez egy olyan PS4-es termék, mely nem használható a DualShock 4 V2-esekkel?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. Richard  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 09:24:26
LV5
Ez egy jól félrement kiegészítő.
6. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 09:21:13
LV9
Amúgy láttam egy olyan megoldást, ahol alulról meg volt fúrva a gomb és egy hernyócsavar volt benne, ami miatt előbb ütközött a gomb. Egyszerű és nagyszerű.
5. ALF22  Son of Liberty
2019.03.18. 09:19:36
LV26
Codnal kontrolfreek es l1/r1 gombokkal már top3ba lehet kerülni.
Ez a kütyü se tunik rossznak. Pl apexnel, r6 siegenel. Ha nem akarunk a psn menuben mindig variálni
4. ALF22  Son of Liberty
2019.03.18. 09:15:44
LV26
Válasz 1. Greg üzenetére:
L2/r2 alapból hatranyban van fps-nel a fenti gombokkal szemben. Ahol lehet, érdemes átváltani.
3. B_Renato97  Szerkesztő
2019.03.18. 09:01:17
LV4
Válasz 2. Ruzsi üzenetére:
Jól mondod, ha kell a rövidebb gomb által megtett út akkor átrakom a l1-r1-re a lövést. Autós játékoknál hátráltat, más fps-tps szoftvereknél meg bajlódni kell vele, hogy hol működik, hol nem. Ez kimarad nálam, pedig DS3 kontrollernél én is használtam hasonló kiegészítőt.
2. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 08:54:31
LV9
+1
Válasz 1. Greg üzenetére:
A burst vagy single shotnál van értelme ezeknek, mikor nyomkodni kell folyamatosan a gombot, hogy lőj. Ilyennel rövidebb a két gombnyomás közötti idő. Sokan l1-r1-et használnak lövésre, pont emiatt.
1. Greg  PlayStation.Community tag
2019.03.18. 08:45:07
LV25
PS3-nál még értettem hogy van egy ilyennek létjogosultsága, de PS4-en nincs rá szükség.
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
UnExplored Unlocked Edition (PS4, PSN)
2019.04.20. 13:03 PlayStation.Community
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ismerős ismeretlen.
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy (PS4, PSN)
2019.04.19. 16:14 Kedvcsináló
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Kéretem a papagájt a vádlottak padjára!
Mozi - Hellboy
2019.04.19. 08:43 Cool-Túra
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Legendary trash!
Degrees of Separation (PS4, PSN)
2019.04.15. 15:21 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Volt egy fiú, és volt egy lány...
Elmélkedő - Kiégett Kocajátékosok Klubja
2019.04.14. 12:00 PlayStation.Community
79 hozzászólás
Szerző: martin
Mit tegyek, ha elveszett a gémer-mojóm?
Hero Defense (PS4, PSN)
2019.04.12. 08:24 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Masamune
...mobilos izé PS4-re jöhet?
FATE/EXTELLA LINK (PS4, PSV)
2019.04.11. 10:46 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: Sheodon
Történelmi személyek alternatív kiadásai, visual novel köntösben elmesélt sztori, mindezt pedig a Dynasty Warriors-ból már jól ismert harcrendszerrel fűszerezve. Kezdődjék hát a "Waifuk" háborúja!
Razed (PS4, PSN)
2019.04.10. 11:34 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Nincs megállás.
Hellfront: Honeymoon (PS4, PSN)
2019.04.09. 07:27 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Pokoli nászút.
THE CALIGULA EFFECT: OVERDOSE (PS4, PSV)
2019.04.08. 09:50 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Virtuális Jumanji.