PlayStation.Community

2019.03.19. 08:40 PlayStation Network
16 hozzászólás
Szerző: CocytusHUN
Értékeld a cikket!
Get the balance right.

A félelem maró lehelete összeszorítja torkodat, s homlokodról csöpögő savanyú verejtéked elhomályosítja a könnyektől amúgy is zavaros látásodat. Nyelsz egyet s mély levegőt veszel. Előtted a végtelen tér, valami új, valami félelmetes. Visszaemlékszel mind arra, amin eddig keresztülmentél, visszaemlékszel a megannyi kalandra és a tényre: túlélted, itt vagy. Az ideg már előre elönti egész lényedet, de erőt veszel magadon, s ekkor megszólal a három kicsi csipogás, a visszaszámlálás; és tudod, itt az idő. Mint egy hős lovag, ki most megy a gigászi fenevad, a sárkány után, nekiveselkedsz s leveted magad a mélybe. Beizzítod a motort s szél szárnyán röpítve mindenki mást lehagyva végtelen sebességgel kapod el az út fonalát, hogy utána jövő hirtelen emelkedő kirepítsen az éjszakai égbolt mesés világába, ahol tekinteted végighordozhatod a csillagok fényében elterülő irdatlan szörnyre, az előtted tornyosuló kihívás helyszínére. Csak egy pillanatnyi kábultság kell, egy kicsiny oda nem figyelés, és a Michael Bayt megszégyenítő robbanás, mely a földet éréskor vidáman kacsintott feléd, visszadob a pálya elejére, vagy az utolsó mentéspontra… Újabb kontrollert veszel elő, hisz a jelenlegi megint a kukában landolt. Mély levegő. Na… kezdhetjük újra.

Emlékszem még, amikor fél emberöltővel ezelőtt az interneten akkoriban még oly népszerű flash-játékok között először pillantottam meg egy furcsa, minden logikát és észérvet nélkülöző motoros játékot, melyben gyermeki fejjel a legnagyobb örömöm a rongybabaként vetődő szerencsétlen karakterünk kínszenvedése volt. De ez a múlt, s a game, melyet a kicsi CocytusHUN még nem is értett, mára egy nagyon komoly és stabil játékosbázissal rendelkező szériává nőtte ki magát, aminek legújabb részét immáron a felnőtt CocytusHUN veszi górcső alá.
A széria első része 2000-ben debütált webes program formájában, azóta generációról generációra tartotta magát, és immáron a Ubisoft égisze alatt tevékenykedő Redlynx fejlesztőcsapata a második játékával büszkélkedhet PS4-re.
A Trials Rising egy 3D-s, többnyire oldalnézetes, motoros kihívás, ahol egy megadott pályán számtalan akadályt legyőzve kell eljutnunk a célvonalhoz, ahol is a fejünkre eshet egy zongora, vagy betemethet a cement. (De az is lehet, hogy kirepülünk az űrbe.) Kalandozásunk során egy világkörüli útra navigál bennünket a játék, ahol is a Föld leghíresebb, leghírhedtebb, legszebb, vagy legveszélyesebb vidékein tehetjük próbára ügyességünket, legyen az az Eiffel-torony fémkolosszusa, vagy egy épp zuhanó repülő Szibéria fagyos világa felett
Az irányítás maradt a régi, viszont a fizikán érezni a javulást. Maga a pályán való végigmenetel is követi a jól bevált receptet: csapdák és különböző akadályok során kell eljutni a célig, mindeközben kisebb mentőpontok könnyítik a továbbjutást, s hogy ne kelljen mindig újra elkezdeni az egész pályát. Noha a hibák száma erősen meglátszik a végeredményen, mind a rangsorolás, mind pedig a bukásonkénti (az aktuális idődhöz hozzáadott +5 másodperces büntetés képében), mégis kezdő játékosok számára hatalmas segítség lehet egy-egy keményebb feladaton való túljutás után.
Összesen hat járművel mehetünk neki a játék kínálta kihívásoknak, mindegyik más előnnyel és hátránnyal bír. Egy alapból nyitott, kettőt egy bizonyos szint meglépése után kapunk a játéktól, valamint ezek mellett két megvehető járgány is a rendelkezésünkre áll, amennyiben egy kerékpárral, vagy egy játékmotor hangulatát idéző, törpéknek szánt valamivel szelnénk a lehetetlen küldetéseket. A hatodik jármű pedig a barátságok szétzúzására tökéletesen alkalmas tandem-motor, ahol is ketten irányítják a motor két felét.

A kampány maga egy szinthez és nagy versenyekhez kötött hatalmas világkörüli turné. Észak-Amerikából indulunk, ahol is a környéken fellelhető chellenge-eket leküzdve szinteket léphetünk, majd ha elértük a kellő értéket, egy háromfordulós versenysorozatban megküzdhetünk kezdetben a top nyolc, majd négy, végül a legjobb versenyző ellen. Őket legyőzve haladunk tovább másik kontinensre, s nyílnak meg újabb helyszínek, ahol próbára tehetjük kitartásunkat, tehetségünket, és az idegeinket.
Minden helyszínnek megvannak a maga változatos küldetései, melyek leküzdése után pénzt, kosztümöt és/vagy lootboxot kapunk.
A „kampányon” kívül a Trials-egyetem a legfontosabb hely, amely megtanít minket a játék mélyebb ismeretére és minden másra, ami bevezethet a Trials széria legmélyebb bugyraiba.
Továbbá vannak különböző képesség-tesztelő játékok, melyekben lehetetlenebbnél lehetetlenebb kihívásokat kell teljesítenie a rájuk vetemedő bátor jelentkezőknek. Ez legyen akár karakterünk felrobbantása úgy, hogy az minél messzebbre szálljon, vagy pedig hogy villámnál sebesebben hajtsunk egy lángoló motorral, hogy a menetszéllel próbáljuk visszafogni a lángok terjedését.

Túlmenve a magány berkein, fellépve az internet végtelen lankáira, többjátékos módban is folytatódik a móka - vagy az idegszálak normálisnál hevesebb őrlése, kinek hogy tetszik.
A multi kezdete, hogy az alapjátékban lecserélődik ősi riválisunk, Arany Nugát, s két pajtása, kik a 3 különböző alap nehézségi szint szimbóluma, s helyette valódi játékosok kísértetei ellen vehetjük fel a harcot és sírhatunk, mikor eközben rájövünk, hogy „mindig van egy nagyobb hal”.
Több módszer is van összemérni tudásunkat a világ versenyzőivel. Alapból nyitott egy globális multiplayer, ahol nyolc játékos egy 3 különböző nehézségi fokba sorsolt pályán megy végig. Ez a játékmenet folyamatosan visszaszámlál, s aki nem ér célba, az hoppon marad. A végén, a három pályán elért pontok alapján összesítik az eredményeket s választanak bajnokot.
A „Party Mode”-ban ismerősök ellen játszhatunk, továbbá hamarosan elérhető lesz majd egy privát, többjátékos mód is.
És végül a multi legizgalmasabb része, mely a garantált vidámság, viccelődés és kínszenvedés abszolút melegágya, a végtelen számú építészmérnöki karokról a bizarr ötleteik és halálos konstrukcióik miatt kirúgott volt hallgatók játszótere, ahol a legötletesebb pályák között kedvünkre válogathatunk, ezáltal végtelenítve a játék amúgy sem csekély tartalom adagját. Sok izgalmas ötletet és kijátszásra váró pályát találtam itt magamnak is, ám mikor egy hosszú egyenes úton tejesdoboz-szerű kis, fehér, növekvő sorrendben felállított üvegeken kellett végig hajtani, még mindig nem tudom miért röhögtem fél órán keresztül.
A saját készítésű pályákkal át is térhetünk a kusztomizáció szerelmeseinek Mekkájába, hol kiélhetik a kreatívabb játékosok a pálya- és karakterszerkesztés iránti minden örömüket.
A karakter kreálása már a játék elején megkezdődik egy később bármikor változtatható bőrszínnel, majd a játék, pénz és lootbox jutalmaival lehet ténylegesen személyre szabni motorosunkat. Töménytelen matrica és ruhadarab (az alapokon kívül ehhez az is hozzájön, amiket a játékosok alkottak és feltöltöttek) várja, hogy a szerencsésebbek kihúzzák, vagy a fölösleges dolgok eladásával és a pénzjutalmakkal megvásárolják a kiegészítőket. Természetesen, akinek arra van ingerenciája, a lootboxok valós pénzért is beszerezhetőek.
Üröm az örömben egy nagyon csúnya bug, amely mellett nem mehetek el szó nélkül. Egyik napról a másikra a gondosan felépített karakterem cicomásan átszínezett, megszerkesztett, sok farmolás árán megvett ruhái elvesztek, s csak néhány kiegészítő maradt meg, sőt még az is előfordult, hogy az egyik nap még szerkeszthető tárgy másnap már nem engedte ezt az opciót. Később ugyan visszatértek a dolgok, a legtöbb ruhadarabot mégis újra kellett vásárolni, mert elvesztették szerkeszthetőségüket. Remélem ezzel a dologgal kezdenek valamit, mert ha ez megtörténhet valós pénzen vásárolt tárgyakkal, az hatalmas gondot jelenthet a jövőben.
A motor szerkeszthetősége is hasonlóan zajlik és játék közben is gyönyörűen kivehető mindennemű kreálmány szeretett gépeink valamelyikén.
Az új pálya létrehozása is izgalmas lehetőségeket nyújt, hisz az alapkoncepció megalkotásán túl effekteket, fényt és egyéb tényezőket is hozzá lehet csapni, sőt még az alászálló köd színárnyalatait a legnagyobb részletességig képesek lehetünk befolyásolni. Kis türelemmel tényleg csak a képzeletünk szabhat határt a lehetőségeink számának.

Vannak játékok, amik kezdetben elrejtik a tényleges mélységeiket; játékok, amik vicces trükkökkel vagy amorf megmozdulásukkal egy illatozó virágszál módjára csalogatják oda a méhecskéknek öltözött játékosokat, s míg vannak, akik felszínen maradnak, sokan elmenekülnek, de egy réteget végleg rabul tud ejteni a növény varázslata. A játék felszíne alatt rejlik az igazi értéke, amelyet a nagy egészhez képest csak kevesen tudhatnak majd magukénak. A nehéz szint felett is van a játéknak nehezebb része, melyet már az előző részben is a készítők nagyon találóan csupán „Ninja” nehézségnek hívnak. Ez mondhatni a játék csúcsa, ahol már művészi szintre fejlesztve kell zsonglőrködni motorunkon, ezáltal a játékmenetet átalakítjuk egy ingatag lábakon álló, furcsa, ám profik által imádott platformerré.
Összességében a szoftver még a hibái ellenére is megéri a kemény, 20 fontos árát, viszont ajánlani nem mindenkinek tudnám tiszta szívvel. A játék felszíne hosszan tartó szórakozást nyújthat az egyszerű rage game kedvelő, alkalmi játékos, vagy barátok közötti versengést szerető emberek számára. Ám annak, aki viszont a műfaj szerelmese, neki kötelező darab akár lemezen is. A game legnagyobb erőssége, hogy bárkit be tud szippantani. Lehet maga a verseny, az ügyességi játék vagy a kusztomizáció, ami elcsábítja az embert, szerintem a Trials Rising legjobb része a fejlődés. Elképesztő érzés hosszú órák után visszatérni egy kezdeti pályához, ahol egykor vért izzadva szenvedtél azért, hogy akár csak pár métert megtegyél, most pedig röhögve veszed a legnagyobb akadályokat is.
Ez egy nagyon jól összerakott kis rétegjáték, ami megérhet egy próbát minden bátor jelentkezőnek, aki elég türelmes, kitartó, vagy pedig nem hajlamos önnön kontrollerének ripityára törésére.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-ból, ára 7699 Ft.)
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. HUN_hatrix  The Saboteur
2019.03.22. 08:37:33
LV29
+1
Borzalmas ez a játék.
Este azt vettem észre, hogy 3óra 35 perc van.... maradt 2 órám aludni munka előtt. :D
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
15. Binder  Drift & Photo
2019.03.20. 20:09:34
LV22
No meg is jött a javítás amire vártunk. Mindent szépen rendbehozott. Lehet több újraindítás szükséges, de minden duplázás megoldódott.
Ha valamin forog a fogaskerék, válasszatok mást, és indítsátok újra.
Öröm bódogság. :)
14. Binder  Drift & Photo
2019.03.20. 10:41:16
LV22
+1
Válasz 13. Onimushaman üzenetére:
Most van egy kis időm, pótlom amit tudok...az autós VR teszteket most adtam le tegap...most épp a kormányos cikken dolgozok...ha lesz még időm rá, arra is sor kerül. :)
Tolják persze...havonta jönnek a frissításek hozzá, az online része, főleg a hivatalos FIA versenyek mai napig pörögnek, nem lankadó sikerrel. :)
13. Onimushaman  Szerkesztő
2019.03.20. 10:34:27
LV24
Válasz 12. Binder üzenetére:
GTS kieg blogokat elengedted vegul? Toljak meg azt amugy?
señor
12. Binder  Drift & Photo
2019.03.20. 10:04:42
LV22
Válasz 10. CocytusHUN üzenetére:
Profilomra kattintva találsz még párat, egy GT6 esetében az írásom előszavát tette ki martin Tesztnek, maga a teszt, enciklopédia néven került ki a cikk végi linkbe...xD
11. Binder  Drift & Photo
2019.03.20. 10:02:45
LV22
Válasz 9. Binder üzenetére:
Mondjuk most nézem, a Trials tesztem pont hogy rövidke lett...xD
10. CocytusHUN  PlayStation.Community tag
2019.03.20. 10:01:05
LV1
+1
Válasz 9. Binder üzenetére:
Meglestem, és nekem tetszett, szóval sanszosan én kompatibilis vagyok az írásaiddal :D XD
CocytusHUN
9. Binder  Drift & Photo
2019.03.20. 09:45:26
LV22
Válasz 8. CocytusHUN üzenetére:
Jó az...ez lesz a te egyedi, összekeverhetetlen stílusjegyed. Amit lehet szeretni meg nem szeretni, de ez vagy Te. :)
Az én stílusomat sem szereti mindenki. Ott a cikked végén a link. Olvass bele, és megérted. :)
8. CocytusHUN  PlayStation.Community tag
2019.03.20. 09:30:58
LV1
Válasz 6. Binder üzenetére:
Örülök, hogy tetszett az iromány :D Bevallom izgultam, nem sok játék cikket írtam eddig. A körmondatokat pedig, még meg is faragtam, sokkal durvább volt kezdetben. Imádom csűrni csavarni a szövegeimet XD.
PSN-n küldtem requestet.
CocytusHUN
7. Binder  Drift & Photo
2019.03.19. 19:50:43
LV22
https://youtu.be/TLu0vWjqgC4
A Tanárúr az extreme pályákkal és a Ninjákkal nyomult élőben...:)
Vicces hogy elsőre zérózza némelyiket...nemhiába...na...:D
Az viszont megnyugtató hogy a Ninja szekcióban ő is kihívást talál...:D
6. Binder  Drift & Photo
2019.03.19. 15:42:17
LV22
A teszt írójának pedig köszönjük a tesztet (főleg én, mert így nem nekem kellett megírni). :)
Jó lett az írás, bár én néha elvesztem a körmondatokban, de a lényeg le van írva, és ez a fontos. :)
Te is vegyél fel PSN, ha elférek a barátiad között.
5. Binder  Drift & Photo
2019.03.19. 15:23:39
LV22
Válasz 4. seeYOUsoon üzenetére:
Pont ez a poén...a suli anyit segített, hogy a Fusion-ban anno az extrem páylákkal is halálos csatákat vívtam hogy megláthassam a célvonalat, most meg simán farigcsálom rajta az időmet, és az egyiken nemhogy az arany, már a platina medál is esélyes.
Ha tolod aktívan, vegyél fel nyugodtan, ranglistán jó ha minél többen vagyunk. :)
4. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.03.19. 15:08:35
LV5
Válasz 3. Binder üzenetére:
Te jó ég, ez a Ninja mód nem emberi :D Amúgy gratulálok, kötélidegeid vannak :)
..loading, please wait..
3. Binder  Drift & Photo
2019.03.19. 14:34:19
LV22
+1
PS4-en ez nem a 2. hanem a 3. Trials...a Fusion után jött a BloodDragon, ami ugyan nem volt teljesértékű Trials, de mégis fontos mérföldkőnek számít, mivel annak nagyon más volt a rendszere.
A Fusion és utódja keveréke lett a Rising, ahol a hibákat büntetéssel jutalmazza és azonnal hozzászámolja az időnkhöz. A Fusion rendszere csak a Ninja pályákon maradt meg, ott ugyanis nincs büntetés, a hibáik számét veszi figyelembe elsősorban, a ranglistán való elhelyezésünknél.

A kosztumizációs bug sajnos nem egyedi. El semmi sem tünik, csak bugol, pörög rajta a fogaskerék, mintha épp próbálná betölteni rajta az egyedi festéseket. De nem megy neki. Pár nap mulva álltalában minden rendbejön, de másnap újra elromolhat bármi.
Van olyan is hogy eltünik valami, de az is mindig előkerül.
Nálam a legnagyobb probléma, hogy sokmindent elkezdett duplikálni. Van olyan alkatrész, amiből több mint 300 darab van...és ha ez történetesen olyan darab, amit nem lehet eladni (előrendelői DLC skinek/alkatrészek) akkor ez véglegesen teleszemeteli az invertorinkat. Ezzel csupán annyi a baj, hogy van egy 800-as limitünk. Nos nekem minden indításnál fullon van, minden napom úgy kezdődik, hogy amit tudok eladok, különben a nyereményeimet sem kapom meg (nincs hová tenni). Duplikálja a motorburkolatokat, gumikat, felniket, pólókat nadrágokat, sisakokat...mindent. :(
Nagyon jó lenne már egy javítás.

Amúgy 200 órám van már benne, eljutottam a Ninja pályákig, amihez az összes pályát, az extreme-eket is aranyra kellett csinálni. Sosem hittem volna hogy ez valaha sikerül, de aztóa már megvan az első NINJA arany is!!!
https://youtu.be/Jp1mQc7-cx8

Ez kizárólag a Trials egyetemnek köszönhető. Véleményem szerint ez a legjobb újítás, ami a játékba belekerült. Érthetően tanít, hasznos dolgokat. A pályák is konkrétan az adott feladat köré vannak építve. Már nem érzed kényszernek sem, mert bármikor kiléphetsz, és megkapod az addig elért osztályzaotdat.
A tanárúr mindíg elmagyarázza a feladatot, hogyan tudod végrehajtani az adott trükköt, a videóban bemutatva, lassítva, mit kell tenned, és mivel ronthatod el. Majd a pályán végig ott megy mögötted, minden checkpoint-nál bevár, így szinkronban mozogtok, tehát látod ha valamit nem jól csinálsz.

A másik új és amúgy nagyon jó dolog, ami még addiktívabbá teszi a játékot, az a különféle szponzorok által kapott feladatokban rejlik.
Őket szép lassan nyitjuk meg, és egyre nehezebb feladatokkal látnak el mindket. Dobjunk az adott pályán 10 előreszaltót, vagy nem engedhetjük el a gázt, esetleg lángoló motorral kell végigmennünk, vagy bizonyos időt a levegőben töltenünk.
A legelmebetegebb amikor láthatatlan motorossal, vagy láthatatlan motorral kell végigmenni az extreme pályán, ami eleve nem egyszerű...:)
Minél durvábbak a feladatok, annál több XP-t kapunk (meg legendás ruhákat). Külön tetszik hogy nem szálltak el a szintlépéseknél, ugyanis lvl50-ig emelkedik a követelmény, de onnan fix 10.000xp kell szintenként.
Egy egy szponzori feladatért pedig kaphatunk akár 5-8000 xp-t is. :)

A térképen van lehetőség szűrésre, ami hasznos lesz a játék végefelé, mert a sok ikon, könnyen összeakadhat, így nehéz lesz egy adott versenyt kiválasztani.

A jövőben érkezik két DLC is hozzá, ami 55 pályát ad majd hozzá a mostani 123-hoz. :)


A multi része amúgy még nem üzemel, ugyan futamokon indulhatunk, de a ranglisták és a jutalmazási rendszer még nem él.
A privát multira is várunk. Kiváncsi leszek mikor jön az első frissítés.

Jelenleg olyan 200.000 játékos tolja PS4-en. Rétegjáték, de ez most jóval addiktívabb, sokkal szórakoztatóbb, mint a Fusion. Több olyan barátom is jobban szórakozik vele, amik a Fusionban nem sok örömüket lelték.
Így én azt mondom, bátran vegye meg az is, aki esetleg kicsit fél tőle. :)
2. eandre  PlayStation.Community tag
2019.03.19. 12:39:14
LV11
+1
Nálam is 8/10 Én a hosszu töltés a bugok a későn betöltő textúrák és az akadások miatt vontam le pontot.
1. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.03.19. 09:35:36
LV5
Óriási játék, nem bíztam benne hogy képesek lesznek növelni az élményt a játékban, az előző rész csalódás volt viszont a Rising nagyon hű lett a nevéhez :)
..loading, please wait..
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››